Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Plusyks ihana et jaksoit tulla kirjoittelemaan kuulumisia <3 oon niin pahoillani että ne uutiset nyt sitten oli noin huonoja :( rohkeaa et jaksoitte mennä sinne ristiäisiin! Itellä ei ois ollu voimia. En mäkää menny mun serkun vauvan ristiäisiin viime kesänä kun toinenkin ivf-hoito meni ihan pieleen. En vaan jaksanut.

Toi neuvola-aikojen peruminen oli ihan kamalaa! Sillä mä en varaakaan neuvolaa ennen kuin oon käynyt varhaisultrassa ja kaikkea. Kahdesti oon jo joutunut niitä aikoja perumaan ja se on ollu niin ahdistavaa... meilläkin toisella kerralla oli sympaattinen hoitaja joka tarjos jutteluapua ja muuta, ekalla kerralla joku elämäänsä kyllästynyt joka saarnas mulle kuinka tän takia niitä aikoja just ei pitäis varata liian aikaisin :|

Ja joo täällä seuraavista menkoista disperin ja zumet! Soitin klinikalle ja pyysin et pitäskö menkkoja siirtää vaikka viikolla, niin ei tulis ton reissun takia sit liian pitkä väli, ja sanoi sen olevan ihan hyvä idea. Et katotaan mitä tapahtuu :)

@kirsillevauva mikäs sun vointi siellä on? Ootko toipunut?
 
Tänään infuusio :) Lisäksi aion teettää vaikka yksityisellä b-vitamiinin ja d-vitamiinin mittaukset. Eiköhän se elämä ala voittaa <3

Tänään aloin työnohjauksessa itkemään, kun puhuttiin (itse puhuin), kuinka epäsensitiivisiä osa vanhemmista on ja tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, kun osa vaan lisääntyy pienimpiäkin vanhemmuuden taitoja osaamatta...Itse toivonut raskautta nyt 5,5 vuotta ja tuloksena kaksi keskenmenoa.
 
@Plusyks, olen niin pahoillani. Olen ollut matkalla, ja puhelimelta pääsin lukemaan ja seurasin tilannettasi, mutta en päässyt kirjautumaan. Kovasti oon koettanut lähettä voima-ajatuksia sinnepäin.

ON: palattu siis matkalta ja kyytiläinen mukana! Pakkaseen ei jäänyt mitään, mutta piinailua nyt kuitenkin. Kerron pidemmän version joskus päiväsainaan, oli pakko tulla vaan heti lähettämään @Plusyksälle voimia.
 
Onpas nyt jännitettävää: @Piikkinen ja @Rusakkonen :) Toivottavasti molemmat plussaatte <3

Itse sain kutsin Naistenklinikalle, minulla on ollut virtsanpidätysongelmia ja terveyskeskuslääkärin arvion mukaan kohtu on laskeutunut ja perhmeät paikat. Samalla ajattelin selvittää, miksi rauta-arvot eivät pysy; kolmas infuusio vuoden sisään. Alkaa olla aika raihnainen olo...
 
No niin, nyt tulee pidempi versio:
Puoltoista viikkoa sitten lähdettiin Tallinnaan toiveikkaina hakemaan kyytiläistä. Ostettiin 5 pakastettua solua. Meidän 1. valitseman luovuttajan solut oli ehtineet mennä melkein kaikki, kun jahkailtiin niiden varaamisessa. Eli 1. vaihtoehdolta saatiin ostettua vain 1 solu. Loput neljä ostettiin toiselta donorilta (jonka valitaa myös pähkäiltiin liian pitkään, yritettiin kerran vaihtaa se vielä eri donoriksi, mutta sitten taas siltäkin oli solut ehtineet mennä. Eli oltiin ehkä vähän tyytymättömiä valintoihimme, mutta päätin, että ei sillä oikeesti ole mitään merkitystä, eihän Suomessa edes mitään saisi valita...

No sitten oltiin koko porukka (esikoinen myös matkassa mukana) matkalla flunssassa, ja aika surkea matka oli siltä osin. Lisäksi mulla tuli taas niitä ihmeellisiä välivuotoholahduksia, eli pissatessa tuleekin kirkasta verta pönttöön, Sitä edelleen lääkärin kanssa ihmeteltiin, ja välillä pohdittiin, että kannattaako siirtää ollenkaan.

Lopputulos oli kuitenkin, että maanantaina siirtoaamuna kuultiin hyvät uutiset: viidestä ostetusta solusta neljä oli hedelmöittynyt. Kolme meidän 2. donir-vaihtoehdon soluista oli kasvaneet kauniisti kolmepäiväiseksi, mutta sitten kasvu pysähtynyt. Mutta se yksi ainokainen siltä meidän 1. vaihtoehtodonirilta oli kehittynyt kauniiksi 5 päiväiseksi ja se siirrettiin. Ei mitään pakkaseen, mutta jospa tässä nyt oli mukana jonkinlaista johdatusta, että se meidän eka vaihtoehto oli meille tarkoitettu. Lääkäri myös totesi, että jos tarvitaan uusi kierros, niin ei kannata valita uudestaan sitä 2. vaihtoehtoja, tilanne voi olla esim. sellainen, että mun miehen ja sen 2. donirin geenit vaan eivät sovi yhteen.

Kuvittelen täällä jo aktiivisesti raskausoireita, ihan kuin olis maha ihan vähän turvoksissa ja rinnat ihan vähän isommat. Luultavasti vain kuvitelmaa. Meinaan kyllä testata jo aika pian, ehkä jo viikonloppuna.

@Rusakkonen, milloin sinä testaat?

@kirsillevauva, on kyllä aika hurja, jos kolme rautainfuusiota tarviit vuodessa. Minulla tahti on ollut 1 vuodessa, ja sekin on jo aika paha (+ tulen aina tosi kipeäksi siitä). Toivottavasti saisit itsesi pian kokonaisvaltaisesti fyysisesti kuntoon, varmasti auttaisi tätä raskausasiaakin.
 
No niin, nyt tulee pidempi versio:
Puoltoista viikkoa sitten lähdettiin Tallinnaan toiveikkaina hakemaan kyytiläistä. Ostettiin 5 pakastettua solua. Meidän 1. valitseman luovuttajan solut oli ehtineet mennä melkein kaikki, kun jahkailtiin niiden varaamisessa. Eli 1. vaihtoehdolta saatiin ostettua vain 1 solu. Loput neljä ostettiin toiselta donorilta (jonka valitaa myös pähkäiltiin liian pitkään, yritettiin kerran vaihtaa se vielä eri donoriksi, mutta sitten taas siltäkin oli solut ehtineet mennä. Eli oltiin ehkä vähän tyytymättömiä valintoihimme, mutta päätin, että ei sillä oikeesti ole mitään merkitystä, eihän Suomessa edes mitään saisi valita...

No sitten oltiin koko porukka (esikoinen myös matkassa mukana) matkalla flunssassa, ja aika surkea matka oli siltä osin. Lisäksi mulla tuli taas niitä ihmeellisiä välivuotoholahduksia, eli pissatessa tuleekin kirkasta verta pönttöön, Sitä edelleen lääkärin kanssa ihmeteltiin, ja välillä pohdittiin, että kannattaako siirtää ollenkaan.

Lopputulos oli kuitenkin, että maanantaina siirtoaamuna kuultiin hyvät uutiset: viidestä ostetusta solusta neljä oli hedelmöittynyt. Kolme meidän 2. donir-vaihtoehdon soluista oli kasvaneet kauniisti kolmepäiväiseksi, mutta sitten kasvu pysähtynyt. Mutta se yksi ainokainen siltä meidän 1. vaihtoehtodonirilta oli kehittynyt kauniiksi 5 päiväiseksi ja se siirrettiin. Ei mitään pakkaseen, mutta jospa tässä nyt oli mukana jonkinlaista johdatusta, että se meidän eka vaihtoehto oli meille tarkoitettu. Lääkäri myös totesi, että jos tarvitaan uusi kierros, niin ei kannata valita uudestaan sitä 2. vaihtoehtoja, tilanne voi olla esim. sellainen, että mun miehen ja sen 2. donirin geenit vaan eivät sovi yhteen.

Kuvittelen täällä jo aktiivisesti raskausoireita, ihan kuin olis maha ihan vähän turvoksissa ja rinnat ihan vähän isommat. Luultavasti vain kuvitelmaa. Meinaan kyllä testata jo aika pian, ehkä jo viikonloppuna.

@Rusakkonen, milloin sinä testaat?

@kirsillevauva, on kyllä aika hurja, jos kolme rautainfuusiota tarviit vuodessa. Minulla tahti on ollut 1 vuodessa, ja sekin on jo aika paha (+ tulen aina tosi kipeäksi siitä). Toivottavasti saisit itsesi pian kokonaisvaltaisesti fyysisesti kuntoon, varmasti auttaisi tätä raskausasiaakin.
Hienoa kuulla kaikki kuulumiset, @Piikkinen! Testaan siis tanaan illalla, tulokset pitaisi saada huomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Minä olen ihan onnesta soikeena. Kuukautiset alkoivat yöllä ja kiertopäivänä 10-13 on ultra ja siitä muistaakseni noin viikon päästä alkion siirto. Saatan hyvinkin olla toukokuussa raskaana <3

@Rusakkonen, mäkin ekana aamulla hyppäsein koneelle katsomaan sun tuloksia!

@Piikkinen, kiitos selostuksesta! Olipas pitkä matka. Jospa siellä pikkuinen kasvaisi? Oletko jo testannut. Paljonko pp?

@nyuu, vaikuttaako siltä, että pääset siirtoon toukokuussa? Plussataan sit vuoronperään <3 Ja miten @Plusyks sun seuraava hoito?
 
On se hassua miten tosiaan täysin tuntemattomien puolesta voi jännittää niin paljon! :D Kokoajan käyn kyttää et joko Rusakkonen tullut kertomaan uutisia!

@kirsillevauva oi miten hyvä juttu! Meillä menee siirto tonne kesäkuun alkuun, mut hyvä niin :) saa olla reissussa ihan rauhassa.

@Piikkinen auts mikä tuuri! Mut kunpa nyt kaiken ton jälkeen tekin plussaisitte! Millon testipäivä?

Mulle määrättiin pillerit käyttöön nyt! Kuulemma keltarauhashormonin käyttö lisää kystariskiä! Sitäkään en osannut pelätä yhtään:cautious: kunpa nyt pillereistä ei tulis mitään. Ne nyt siirtää menkkoja sen verran, että päästään sopivasti reissusta kotiin ettei kierto pitene liikaa :) ja ei pitäis vaikuttaa onnistumistodennäköisyyksiin. Kesäkuussa sit satttuis testipäivä mun synttäreiden ajankohtaan. Oispa ihana saada paras syntymäpäivälahja ikinä; oma vauva! Mut samaan aikaan pelottaa negatesti. Kuitenkin oon nyt plussannut jokaisesta siirrosta ni onhan mun yks negatestinin saatava tehdä...(n)
 
Ihanat ystavat taalla - kiitos!!! :love:

Ei vielakaan tuloksia tullut - taalla on toki kello 2h Suomea jaljessa - mutta ei viela mitaan uutisia.

Olo on kylla yha hyvin raskautunut. Ensimmaista kertaa ei siis tippaakaan tullut vuotoa + rinnat yha kipeat tassa vaiheessa. Huimausta ollut, eilen oikein kunnon “kohtaus”, etta piti pistaa paa alaspain (eli jos en ole raskaana, toivottavasti olen muuten OK). Kiitos kaikesta tuesta, toivon ja uskon yha. Ja jos sitten ei olekaan, niin vaikka siina tilanteessa sattuu, niin varmasti on viela mahdollisuuksia myohemmin. Eilen naytteen ottanut sairaanhoitaja kertoi samalla klinikalla kayvasta 52-vuotiaasta, joka raskautui hiljattain lahjasoluilla. Han kay siella nyt ultrassa ja raskaus etenee hyvin. Tuokin nainen yritti kauan, ennen kuin sopiva lahjoittaja loytyi. Periksi ei kannata antaa! :)
 
Tulokset tulivat! HCG 1472 !!! Koska laskurin mukaan olisi 4 wk 5 paivaa, niin eiko tuo olekin hyva?!?!?! Yritettiin googlata miehen kanssa!!!!! Tietysti testi otettiin Englannissa mutta luulisin etta samat numerot? Alle 3 ei raskaana, 3-25 tee uusi testi, yli 25 raskaana...
 
Viimeksi muokattu:
Tulokset tulivat! HCG 1472 !!! Koska laskurin mukaan olisi 4 wk 4 paivaa, niin eiko tuo olekin hyva?!?!?! Yritettiin googlata miehen kanssa!!!!! Tietysti testi otettiin Englannissa mutta luulisin etta samat numerot? Alle 3 ei raskaana, 3-25 tee uusi testi, yli 25 raskaana...
:love::love: MAHTAVA TULOS!!!! ONNEA TUHANNESTI NYT ROUVA ON TIUKASTI RASKAANA:love::love::love::love: ONNEA ONNEA
 
Siis kauhee kiire kun oon töissä mut pakko uudelleen tulla viel kommentoimaan et WAU! Toi hcg on ihan mieletön. Mulla oli samaan aikaan 899 ja pidin sitä hyvänä :) toi on jo mahtavaa! Noin hyvin kiinni porautunu ni varmasti pysyy matkassakin <3 onnea, oot ansainnu tän <3
 
Olen niin onnellinen sun/teidän puolesta @Rusakkonen, olette kyllä plussan ansainneet. Kaikki se vaiva ja raha... Nyt sait rukouksiisi vastauksen <3 Voinko lisätä sut plussanneihin! Me muut plussataan nopeaa perässä <3. Kertaa nyt kaikki: mitä tehtiin toisin, milloin laskettu aika jne. Olette varmaan haljeta onnesta :)

Täällä ihan kauheat menkat. Olin äsken kaupassa ja kun tulin kotiin, huomasin veren valuneen housujen ja siteen läpi, olinpa varmaan näky! Viimeksi progynova lopetti kuukautiset, saa nähdä miten nyt käy. Huomenna varaan ajan Dextraan ja olen viisaampi aikataulusta.
 

Yhteistyössä