Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Listaus:

@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@nyuu, Ikä 23v, 3x ivf/icsi, 2. lahjamunasoluhoito, 1.pas (4x km, viimeisin 3/2019) 1. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v

Tulevat tapahtumat:
@nyuu testipäivä 24.6.
@Aallotar19 siirto 19.6.

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2
 
Listaus:

@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@nyuu, Ikä 23v, 3x ivf/icsi, 2. lahjamunasoluhoito, 1.pas (4x km, viimeisin 3/2019) 1. lapsi
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v

Tulevat tapahtumat:
@nyuu testipäivä 24.6.
@Aallotar19 testipäivä 3.7

Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2
 
Onko muuten kukaan teistä tuntenut alkion kiinnittymisen oireita tai voiko niitä edes tuntea? Ekassa raskaudessa sellaista en ainakaan havainnut tai sitten en vaan osannut tarkkailla itseäni. Täällä kiinnittymisen pitäis tapahtua tänään tai huomenna.
 
Tungen ketjuun vähä ulkopuolisena ( vaikka ei tiedä jos tulevaisuudessa liityn tänne puolelle myös! :)) @nyuu kommentoimaam että eikö menkkakivut alkuraskaudessa voi ihan tavallisia olla? Toivottavasti on vain sellaisista kivuista nyt kyse, eikös sulla tullu aika vahva testiviiva että tuskin kemiallisessa niin vahvaa ois?
 
@Aallotar19 edellisessä siirrossa tuntui kiinnittyminen (kai? Tai mitä lienee ollut) kun tuntui pistelyä siirtopäivänä illalla ja pp1. Sit ekassa omasolusiirrossa tuli kiinnittymisen aikaan tippa verta. Mut tässä siirrossa ei ollu kiinnittymiskipuja/vuotoa. Sillä nyt huolestuinkin kun ei nyt kuuluisi olla mitään kiinnittymiskipuja enää tässä vaiheessa:cry: ja en testannut tänään ! Huomenna ajattelin, tai sitten sunnuntaina.

@Aislinn83 joo olihan se viiva kyl ihan vahva, ei mikään haamu <3 mut silti, neljä keskenmenoa taustalla saa kummasti ihan vainoharhaiseksi enkä enää usko mihinkään hyvään:eek: ainakaan omalle kohdalle siis.
 
Toivottavasti on vaan sellaista normaalia alkuraskauden kramppailua @nyuu!

Mä en varmaan saa mitään tuntemuksia kiinnittymisestä (jos sitä sitten joskus tapahtuu) kun en muutenkaan ikinä tunne mitään munasarja- tai kohtunippailuja joista muut puhuu. Ja sit esim. rinnat, ei mitään tuntemuksia missään vaiheessa kiertoa. Menkkakivut on kyllä karmeat.
 
Kiitos kaikille <3 menkkaolot loppuivat onneksi lyhyeen ja tänään fyysisesti ollut hyvä olo. Tein aamulla testin taas, ja huolestuin kun se oli ihan aavistuksen piskuisen haaleampi :( pp9 menossa siis. Voiskohan haaleus olla selitettävissä sillä että pp7 tein herkän testin joka mittaa 10iu, ja tänään tein normaalin testin joka mittaa 25iu. Äh kun vois ladata kuvatiedostot tähän ni sais porukalla ihmetellä mut kun en osaa kutistaa tiedostokokoja kännykällä...

Huomenna pitäs jaksaa 13h työvuoro... muutenkin jännittää kun pp10 alkoi vuoto viime keskenmenossa... en jaksa jos pitkä työvuoro, stressi siitä että haalistuuko plussa testipäivään mennessä ja sit vielä alkais se vuoto:cry:
 
@nyuu Mahtavaa! Onnittelut! Toivon myös sydämestäni, että nyt menee loppuun saakka kaikki hyvin!(y)

Itse olen ollut taka-alalla, mutta hengessä mukana kaikkien vaiheissa. @Aallotar19 peukut pystyssä teille siirtoon! Piinaillaan sitten samaan aikaan: meilläkin siirto tällä viikolla:love:

@kirsillevauva Tsemppiä painonpudotukseen! Tauko tekee varmasti mielelle ja keholle hyvää. Mua jo auttoi yksi välikierto, toisaalta oon malttamaton ja haluan puskea eteenpäin. Kyselit aikaisemmin sitä meidän keskenmenon syytä. Mitään varmaahan ei tiedetä, kun ei tutkittu mitä materiaalia tms. Alkioperäinen se ei ole, koska alkio oli terve. Toki voi olla häikkää alkion ja kohdun vuorovaikutuksessa. Lääkäri epäili, että olisi immunologiset syyt ja/tai vikaa istukan ja sen verenkierron rakentumisessa. Yhtä kaikki, tässä siirrossa onkin sitten minulle ennennäkemätön määrä lääkkeitä. Kävin eilen vielä rautatiputuksessa, kun ferritiini oli keskenmenon jälkeen edelleen laskenut. Pakko laittaa nyt kaikki peliin.

@Silmu75 Kyllä olen itsekin välillä kyseenalaistanut sitä, kuinka pitkälle tätä kannattaa ja jaksaa... mutta kuten moni muukin, olen ajatellut, että elämä on nyt tässä kerran ja nyt ja minun elämääni saisi lapsi kuulua. En oikein osaa ajatella mitenkään muutoin. Vaikka varmaan sitten, jos nämä epäonnistumiset jatkuu edelleen, tulee alkaa prosessoida sitä toistakin polkua enemmän. Rahaa tähän on mennyt kevyesti yli keskituloisen vuosipalkka, kirpaisee se...mutta mutta... Materia on kai toisarvoista.

@lapsettomuuta10v kyselit ulkomailla hoidossa olevia - ollaan ns shared care. Pietarissa alkiot ja siirto ja Suomessa muut.

Onnea kaikille vaiheisiinne ja ihanaa juhannusta! Meillä käsillä ehkäpä elämän merkityksellisin juhannus :love:
@Plusyks Oliko sinulla siirto tällä viikolla? Miten meni ja minkälainen olo?
 
Tänne kirjauduin lukemaan, onko @nyuu kaikki hyvin? Ymmärrän kyllä, jos kellon ympäri töissä ettei ehdi kirjoitella :)

@Aallotar19 ja @Plusyks onko teillä oireita?

Mies menee siihen kromosonikokeeseen maanantaina. On kyllä hemmetillinen shokki, jos jotain vikaa ja joudutaan testaamaan alkiot.. :( Toivottavasti tulokset tulevat pian!

Luin toiselta palstalta, että @Rusakkonen oli jo 12-viikon ultrassa <3. Mahtavaa :) Ja @Ramiina jo loppusuoralla! Käykää meitäkin moikkaamassa täällä välillä :) Tullaan perässä!
 
Huomenta naiset! Täällä armotonta piinailua. Oireita on joitakin, mutta saattavat toki johtua lugeistakin.
Aikamoista pahoinvointia pukkaa päälle ja väsymys on hetkittäin tosi armoton. Harvemmin sitä vetää päikkäreitä, mutta juhannuksen aikaan joka päivä piti pienet tirsat. Yksi näkyvä ja tuntuva muutos on yöllisen leposykkeen nousu. Jotain siellä kropassa tapahtuu. Alavatsassa pientä nippailua. Miten muilla menee?
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
@kirsillevauva Käyn täällä joka päivä lukemassa kuulumisia (y) Ja olen kaikkien vaiheissa hengessä mukana ❤

Juu loppusuoralla ollaan (uskomatonta!). Prinsessa potkuttelee ja möyrii kovasti, näkyy ulospäinkin :love: Nyt tosin olen juhannusaatosta asti ollut kuumeessa ja kovassa flunssassa, ei kiva. Niin ja käyn tehoseurannassa parin viikon välein tarkistamassa pissan ja verenpaineen, raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Lisäksi olen äitiyspolilla kasvuseurannassa, se on ihan kiva kun saa ylimääräisiä ultria, seuraava aika on viikon päästä. Jännittää minkä kokoinen meidän vauva on. Kun en ole sokeria vältellyt, vaikka se radi onkin :whistle: Kun puoleen väliin asti ei makea maistunut, niin nyt kun taas vähän maistuu, niin olen syönyt. En liioitellusti, mutta suklaapatukka silloin tällöin ja colaa nyt kun olen kipeä ja vesi ei maistu.

Tsemppiä piinailuihin, toivotaan parasta! :love:
 
@Aallotar, mullahan alkoi viime siirrossa pahoinvointi jo 3+3 :) En nyt muista, mikä pp se oli, kun en jaksa laskea, mutta tosi alussa. JOten lupaavaa <3. Minkä ikäinen alkio teilä olikaan?

@nyuu, sulla on varmaan verikoe huomenna! Toivottavasti tulee kunnon lukemat <3

@Ramiina, kiva, että seuraat vielä meitä yrittäjiä, ja onnea loppuraskauteen <3

Mieliala on hyvä tänään siivosin keiittiön kaapit :) Huomenna mennään läskipyöräilemaan.
 
Jännittävää miten teidän piinailut menee <3

Täällä menee ihan ok:sti. En uskalla oikein kirjoittaa mihinkään et hyvin menee, haluan pitää matalaa profiilia. :( pelkään tosiaan et jos kirjoitan mitään positiivista niin kaikki hyvä viedään heti pois. Vaikka sisimmässäni nyt vähän toivonkin ja ehkä jopa uskon että meidän keskenmenokiintiö vois olla täynnä.

Pelkään verenvuotoa ihan hirveästi! Mulla on nyt neljä 10-14h työpäivää, ja kauhee juhannuskiire. Pelkään käynnistäväni keskenmenon tällä riehumisella ja valvomisella ja teen vielä vuorotyötä, et pelottaa että tää jatkuva huonosti nukkuminenkin verottaa :( nyt ällövaroitus!!: mä ravaan vessassa kokoajan kattomassa et onko ruskeeta vuoroa. Tönginkin tuheroa et ei vaan ois mitään mihinkään väriin viittaavaa! :’D ja kaiken huippu oli tänään vessassa kun peilasin pikkareita valoa vasten et onko nyt kuitenkin pikkasen oranssiin taittavaa! Ihan sekopäistä! Mut kyllä ne pelot on jo vaan niin syvässä. Mä yritän nyt olla kiitollinen jokaisesta vuodottomasta päivästä mikä vaan selvitään. Eilen oli sellainen <3 tätä päivää ei voi vielä juhlistaa, kun kaksi tuntia töitä jäljellä ja mitä vaan voi tapahtua...
 

Yhteistyössä