Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hyvä, ettei ole ollut vuotoja @nyuu! Mä taas jos olisin raskaana en varmaan haluais käydä vessassa ollenkaan. :ROFLMAO:

Hei kertokaa miten se lääkkeellinen kierto toteutetaan? Siis kai ensin jollain käynnistetään vuoto ja rakennetaan sitten hormoneilla uusi limakalvo? Mietin miks ihmeessä mun pitää ilmoittaa kuukautiset heinäkuussa, ei kai niillä pitäis olla väliä kun on epäsäännöllinen ja pitkäksi venyvä kierto. Vähän luulen, että sanottiin vain se mitä normaalisti sanotaan kurkkaamatta mun potilastietoja. Mutta sittenhän voin samalla kysellä siitä lääkärin vaihtamisesta. :cool:

Ai niin, toivottavasti kaikki plussaa, mutta jääkää nyt joku mun kanssa syksyksi piinailemaan! :)
 
@Aallotar, mullahan alkoi viime siirrossa pahoinvointi jo 3+3 :) En nyt muista, mikä pp se oli, kun en jaksa laskea, mutta tosi alussa. JOten lupaavaa <3. Minkä ikäinen alkio teilä olikaan?

@nyuu, sulla on varmaan verikoe huomenna! Toivottavasti tulee kunnon lukemat <3

@Ramiina, kiva, että seuraat vielä meitä yrittäjiä, ja onnea loppuraskauteen <3

Mieliala on hyvä tänään siivosin keiittiön kaapit :) Huomenna mennään läskipyöräilemaan.
@kirsillevauva Viisipäiväinen siirrettiin meille. Pahoinvointi erityisesti syömisen jälkeen on aika paha. Ja tänään 3+3 . Testasin aamulla ja negahan sieltä tuli, tosin tänään vasta pp5.

@nyuu ymmärrän niin hyvin sua, sitä vaan koko ajan tarkkailee ilmestyykö joku veritahra jonnekin. Muista, että vaikka sellainen tulisi, se ei tarkoita välttämättä mitään. Mulla oli edellisessä raskaudessa ekalla kolmanneksella vuotoja vähän väliä ja olivat harmittomia. Tsemppiä sinne
 
@Silmu75, mä piinailen sun kans syksyllä: elokuun kiertoon siirto :) Ja plussataan me sitten vuorostamme!

@nyuu, ymmärrän neuroottisuuden, itsekin neljä keskenmenoa kokeneena. Harmi, että on noin rankkoja vuoroja? Oletko hoitoalalla, vai miksi noin rankat vuorot? Mun mies on lähihoitaja ja sillä on kans pitkiä vuoroja. Itse olen perusvirkamies, ja säännöllinen toimistotyö. Onneksi nyt kaikki hyvin :)

Mä sain viisipäiväisellä ensimmäisestä siirrosta plussan pp5 ja toisesta pp7. Mutta joillakin on sellaiset lääkkeet, että vaikuttaa tulokseen. Tiedätkö, onko sinulla?

Mies menee tänään verikokeeseen (kromosonit) ja tuloksissa menee kolme viikkoa. Pitkä odotus... Huomenna on Naistenklinikalle aika pidätysongelmien takia. Saa nähdä, mitä siellä...
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
Listaus

@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v

Tulevat tapahtumat:
@Plusyks testipäivä 1.7.
@nyuu varhaisultra 12.7.


Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA myöhemmin
 
Viimeksi muokattu:
Hellou Naiset,
Oltiin reissussa pari päivää; miniloma ja siirto yhdessä paketissa :) Siirto oli perjantaina, joten nyt piinaillaan- testipäivä 1.7. Limis oli hyvä 8,6 mm- ei ole koskaan mun PAS:ssa ollut noin paksu. Olo on kuitenkin aika ontto. Ihan eri fiilis kuin viime kerralla, jollon olin positiivisen toiveikas. Kai se mieli jotenkin suojaa pettymyksiltä.

@Silmu75 Meillä on kaikki donorPAS:t tehty lääkkeellisesti. Vuoto on saanut alkaa luonnollisesti (kerran jouduttiin antamaan Primolut kuuri, jolla saadaan vuoto alkamaan/ajoitusta täsmäämään) ja kp 1. tai 2. aloitetaan estrogeenilääkitys ja sitten ultra kp 9-14. tienoilla ja jos limis hyvä, aloitetaan progestiinilääkitys (mulla lasketaan ERA-testin mukaan), joka voidaan näin ajoittaa siirtopäivään.

@kirsillevauva Pidän peukkuja teille tutkimuksiin ja kokeisiin(y) Kysyit mun lääkekombosto; mulla on normaalien estrgeenin ja progestiinin lisäksi kortisoni, minihepariini, Gonapeptyl (joka 3pv) menee nyt useamman viikon ja jos plussa, saan intralipidiä sitten säännöllisesti. Näillä on suotuisa vaikutus sekä immuunijärjestelmään että verenkiertoon/ istukan muodostumiseen. Gonapeptyl kai jotenkin tukee oman LH- hormonin ja progestiinin tuotantoa, joten auttaa kiinnittymisessä ja alkion alkutaipaleella. Hepariinilla on myös suotuisia vaikutuksia immunologiaan ja istukan muodostumiseen verenkiertoa parantaen. Ja sitten nuo kortisoni ja intralipidi niin ikään immunologiaan. En uskalla/osaa kuvata tarkemmin etten vääristäisi lääketieteellistä sanomaa;) Ai niin, sitten akupunktio myös!

@nyuu Niin tiedän tuon tunteen ja huolen! Et ole yksin! Tsemppiä valtavasti! Itse mietin, että voisi yrittää jotain midfullness/meditaatioharjoituksia, että saisi mieltä rauhoitettua ja ajatuksia muualle.

@Aallotar19 Sun oireethan kuulostaa lupaavalta ja testi ehtii vielä muuttua plussaksi. Nyt onnistutaan, eiks niin :love:.

@Ramiina Ihanaa, että olette jo noin pitkällä. Olet ollut ajatuksissa <3
 
Viimeksi muokattu:
@Plusyks Mulla on viimeiset kaks kiertoa olleet pituudeltaan 65 ja 47 päivää. :unsure: Ei tekis mieli odotella sitä vuotoa kun ei koskaan tiedä miten kauan joutuu odottelemaan. Mutta pitää kysyä olisko se kuitenkin onnistumisen kannalta parempi vaan odotella. Voi kyllä sitten pahimmillaan mennä siirto lokakuulle, nyt kp38.
 
@Plusyks oliko ihana loma? Olitteko Pietarissa siis? Matkailuvinkkejä otetaan vastaan! Ja ylipäätään ois kiva kuulla kokemuksia mikä meininki siellä on :) ja toi ontto on hyvä sana! Sama fiilis itsellä. Oon rauhallinen, mut en pursuile sellaista ylitsepääsemätöntä rakkautta, enkä ole uskaltanut inhimillistää tätä pikkuista. Sillä en lähde haaveilemaankaan mistään vauvajutuista vielä(n) mut jännittävää, lisään sut tohon piinailijalistaan!

@Silmu75 mulle jossain vaiheessa sanottiin et parempi mennä luonnollisella kierrolla kuin käynnistetyllä. Ei mitään perusteluja varsin sanottu, muutakuin vaan se et se on parempi. Ikävää jos kierto heittelee noin. :( mut konstit on onneksi monet ja varmasti kaikki menee hyvin kun sinne asti pääsette:love:
 
@Silmu75 Mulle sanoi viimeksi lääkäri, että jos on epäsäännöllinen kierto ja kun on enemmän ikää, lääkkeellinen on parempi vaihtoehto. Olisko sit jotain tilastoa että helpompi onnistua sillä jos ei ole ihan nuori, en tiedä. Mut tosi paljon tuntuu olevan paikkojen välillä myös tässä eroa, mitä oon kuullut.

@Plusyks Muakin kiinnostaa kuulla, millaista Pietarissa oli, molemmilta kanteilta. :)

@kirsillevauva Onpa pitkä odotusaika tuloksissa! Toivottavasti ovat priimaa, pidän peukkuja! (Vissiin kromosomitestit on jotenkin aikaavieviä, mäkin kävin niissä kun POI:n syitä selviteltiin ja muistaakseni kesti tosi pitkään.)
 
Joo siis lääkkeellinen kierto varmaan tulee, mutta kun googlailin että miten se toteutetaan, niin aina luki, että lääkitys aloitetaan kp1. Eli että lähtökohta olis kuitenkin menkoista. Ja ensikäynnillähän kysyin, että saisinko jotain menkkojen käynnistämiseksi (silloin oli kp45 tai jotain) ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei tartte. No, viimeistään sitten suunnittelukäynnillä selviää miten menetellään. Pakastesiirroksi menee joka tapauksessa.

@Florie Tiedätkö jo milloin syksyllä pääset tositoimiin? :) Entä @Seesam78?
 
Listaus

@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito.
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v

Tulevat tapahtumat:
@Plusyks testipäivä 1.7.
@Aallotar19 testipäivä 3.7
@nyuu varhaisultra 12.7.


Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA myöhemmin
 
@Aallotar19 oli tipahtanut testaajista, lisäsin :)
@kirsillevauva Kiitos paljon!

Täällä fiilis tipahti kohti epätoivoa. Kaikkien pettymysten jälkeen jotenkin tuntuu, ettei tämä voi onnistua. Ja kuitenkin tulee nega. Soitin tänään klinikallekin, että miten jatketaan jos raskaus ei tästä ala. Hoitaja onneksi ymmärsi ja kovasti yritti valaa uskoa meikäläiseen. Aikamoista skitsoilua täällä päässä. Suutuin ja narisin miehellekin ihan typeristä asioista. Huoh!
 
Pitkää pinnaa piinailuun @Aallotar19 ja @Plusyks! (y)

@nyuu: Ymmärrän hyvin nuo fiilikset. Ite oon ajatellut, että uskallan iloita ja ylipäätään uskoa vauvan tuloon NT-ultran ja Nipt-tutkimuksen jälkeen, jos niissä kaikki kunnossa.

Meillä oli eilen varhaisultra ja siellä onneksi kaikki hyvin ja pieni sydän sykki vimmatusti. :love: Kyllä siinä kyynel tuli silmäkulmaan ja lämmin läikähdys rintaan. Vielä tosiaan sitä suojelee itseään pettymyksiltä, eikä sen enempää uskalla iloita asiasta, saati kertoa kellekään. Yksi rajapyykki kuitenkin ylitetty ja ens viikolla neuvolaan. :)

Tsemppiä odotteluun syksyn piinailijoille!(y)
 

Yhteistyössä