Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Plusyks, voi kuinka surullista. Itsellekin tuli ihan tippa linssiin teidän puolesta <3 Onneksi toivo ei ole vielä menenetty, vaan teillä on vielä alkio ja jos rahkeet riittää ja tarvitsee voihan hoitoja senkin jälkeen jatkaa. Toivottavasti ei kuitenkaan niin pitkälle tarvitse mennä, vaan seuraava alkio tärppää :)

Täällä keskenmenosta 4 viikkoa ja menkat alkoi. Ei siis luomutärppiä ;) Pitäisi jaksaa nega raskaustestikin tehdä jossakin välissä.
 
Listaus

@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5)
@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019)
@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v

Tulevat tapahtumat:
@nyuu varhaisultra 12.7.


Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.

@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. LA 6.3.2020
 
Huomaatteko siskot, kuinka upea plussalista meillä on :) Tämä antakoon toivoa meille plussaa osottaville ja ehkä sen jo menetteäneille (keskenmenot) <3.

Meitä on elo-syyskuussa melkoinen piinailijajoukko! Ja milloinhan @Plusyks, saatte yrittää uudestaan?
@kirsillevauva Se on juuri näin. Toivosta ei luovuta, vaikka mikä tulisi! Tästä ryhmästä tulee uskomattoman paljon voimaa ja uskoa siihen, että jonain päivänä asiat ratkeavat parhain päin! Muiden kokemukset ja vinkit ovat ainakin meikäläistä kannatelleet pahimpien karikoiden yli.
 
Kiitos Naiset myötätunnosta <3 Tämä ryhmä on korvaamaton.:love:

En tänäänkään saanut verikoevastausta- luulin että HUS-lab on nopea. Piinataan nyt sitten tätäkin.

On tässä kyllä aikamoista yritystä ollut. Kirjaanpa ne tähän lähinnä itselleni- En sen takia, että minua pitäisi surkutella. Monella muullakin on ollut pitkä tie. Luomuraskauden 2/2017 (kkm> 2x tyhjennysläääkkeet+ imukaavinta) jälkeen: 3x IUI, 3x epäonnistunut/keskeytetty OS-IVF, 2x onnistunut OS-IVF, josta yhteensä 4 siirtoa> kaikki negaa, Donor-IVF> 3 siirtoa pgs-testatuilla blastoilla, joista saldona negaa ja yksi keskenmeno (>imukaavinta). Niin ja tuossa välissä yksi OI yritys. Lisäksi on tehty ERA-testi ja rautaa tiputettu suoneen x2.

Mutta uskotaan nyt, että se viimeinen tutkimaton sintti on se meidän oma loppuun saakka <3 Juttelin tänään Suomen lääkärini kanssa- sain toivoa seuraavaan- muutetaan lääkekomboa. Menen elokuun alussa hakemaan sen viimeisen. :rolleyes:
 
Kiitos Naiset myötätunnosta <3 Tämä ryhmä on korvaamaton.:love:

En tänäänkään saanut verikoevastausta- luulin että HUS-lab on nopea. Piinataan nyt sitten tätäkin.

On tässä kyllä aikamoista yritystä ollut. Kirjaanpa ne tähän lähinnä itselleni- En sen takia, että minua pitäisi surkutella. Monella muullakin on ollut pitkä tie. Luomuraskauden 2/2017 (kkm> 2x tyhjennysläääkkeet+ imukaavinta) jälkeen: 3x IUI, 3x epäonnistunut/keskeytetty OS-IVF, 2x onnistunut OS-IVF, josta yhteensä 4 siirtoa> kaikki negaa, Donor-IVF> 3 siirtoa pgs-testatuilla blastoilla, joista saldona negaa ja yksi keskenmeno (>imukaavinta). Niin ja tuossa välissä yksi OI yritys. Lisäksi on tehty ERA-testi ja rautaa tiputettu suoneen x2.

Mutta uskotaan nyt, että se viimeinen tutkimaton sintti on se meidän oma loppuun saakka <3 Juttelin tänään Suomen lääkärini kanssa- sain toivoa seuraavaan- muutetaan lääkekomboa. Menen elokuun alussa hakemaan sen viimeisen. :rolleyes:
Pitkän tien olette kulkeneet! Niin toivon, että se viimeinen tarraa kiinni ja kaikki menee hyvin. :love:
 
@Plusyks saat valittaa ja tosiaankin kyllä myötätunnot tulee sun suuntaan! En usko enää hetkeäkään jos joku sanoo että ihmiselle annetaan vaan se taakka mitä jaksaa kantaa... toi mitä tekin ootte joutunut läpi käymään on ihan kohtuutonta. :( miten oot selvinnyt kaikesta?

Hyvä et lääkäri oli halukas kokeilemaan jotain uutta! :) nyt toivotaan et tossa vimoisessa on teidän lapsi! <3 ja kamalan pitkäänkään ette onneks joudu odottamaan.
 
Itsellä nyt 7 raskautta takana: kolme lasta, kaksi tuulimunaraskautta ja kaksi keskenmenoa. Odotan lääkärin soittoa siitä laihdutuslääkkeestä. Paino noussut vuodessa 13 kiloa. Kesällä nousi stressin takia kuukaudessa 7 kiloa ja sit loput noista hormoneista :(

@Plusyks, mä ihmettelen mun lääkäriä, kun ei vaihda lääkitystä, vaikka kaksi keskenmenoa? Sulla sentään yritetään jotain uutta. Nyt otetaan se instalodid (en muista tarkkaa nimeä) tiputus mukaan. Olisiko se sullakin vaihtoehto? @Ramiina on vakuuttunut, että se auttoi häntä nykyisessä raskaudessa :)
 
Näin viime yönä unta, että olin potentiaalisen luovuttajan haastateltavana. :LOL: Vähän kummastelin, että ei kai mun kuuluisi sitä tavata! Mutta jotenkin jäi hyvä fiilis siitä unesta, en tiedä miksi.

Se tuli kuulkaa 44v mittariin tänään. Jospa tässä saisi vielä iloisia uutisia ennen seuraavaa syntymäpäivää. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Silmu75 onnittelut!

Puhuin Dextran lääkärin Eeron kanssa, joka ei siis ole mun hoitava lääkäri. Määräsi metformiinin minulle, jonka aloitan heti tällä viikolla. Se on kuulemma hyödyksi ylipainoisille yrittäjille :) Lisäksi sanoi, että oli ollut konferenssissa, jossa puhuttiin, että terolut-lääkityksen pitäisi olla ylipainoisilla huomattava verrattuna normaalipainoisiin. JOtakin kombinaatiota voi myös ajatella seuraavassa siisrrossa. Eero on erikoistunut keskenmenoihin! Tuli ihana fiilis. Laihdutuslääkettä ei suostunut määräämään, vaan pudotan painoa omaan tahtiin. En malttaisi odottaa elokuuta ja uutta siirtoa :)
 
@Silmu75 onnittelut!

Puhuin Dextran lääkärin Eeron kanssa, joka ei siis ole mun hoitava lääkäri. Määräsi metformiinin minulle, jonka aloitan heti tällä viikolla. Se on kuulemma hyödyksi ylipainoisille yrittäjille :) Lisäksi sanoi, että oli ollut konferenssissa, jossa puhuttiin, että terolut-lääkityksen pitäisi olla ylipainoisilla huomattava verrattuna normaalipainoisiin. JOtakin kombinaatiota voi myös ajatella seuraavassa siisrrossa. Eero on erikoistunut keskenmenoihin! Tuli ihana fiilis. Laihdutuslääkettä ei suostunut määräämään, vaan pudotan painoa omaan tahtiin. En malttaisi odottaa elokuuta ja uutta siirtoa :)
Tuohan kuulostaa hyvältä, että on jotain uutta mitä kokeilla ensi kerralla!
 
@Silmu75 onnittelut!

Puhuin Dextran lääkärin Eeron kanssa, joka ei siis ole mun hoitava lääkäri. Määräsi metformiinin minulle, jonka aloitan heti tällä viikolla. Se on kuulemma hyödyksi ylipainoisille yrittäjille :) Lisäksi sanoi, että oli ollut konferenssissa, jossa puhuttiin, että terolut-lääkityksen pitäisi olla ylipainoisilla huomattava verrattuna normaalipainoisiin. JOtakin kombinaatiota voi myös ajatella seuraavassa siisrrossa. Eero on erikoistunut keskenmenoihin! Tuli ihana fiilis. Laihdutuslääkettä ei suostunut määräämään, vaan pudotan painoa omaan tahtiin. En malttaisi odottaa elokuuta ja uutta siirtoa :)
Taustalta huikkaan, etta minullakin on metformiini 3 x 500 ja oli 4 Progynovaa plus 3 Terolutia ja lisaksi Lutinus illalla (myos siis progesteronia). Se tiputus on intralipid (intra - sisainen; lipid - rasva, sehan on mm. kanammunasta). Oletko tutkituttanut kilppariarvoja? Onnea laihduttamiseen myos!
 
@kirsillevauva EV on minun Suomen lääkärini ja olen ollut tyytyväinen. Eilen juteltiin ja hänellä oli minullekin ESHRE-konferenssista tuomisina uusia tutkimus tuloksia just progesteronin osalta.Mulle seuraavaan Terolutin rinnalla emätingeeli, sillä voi olla ettei suun kautta otettava ole riittävä. Tätä puoltaisi myös @Rusakkonen :n protokolla.

Lisäksi Euroopassa on tehty sokkokoeasetelmalla tutkimusta... Tutkittiin naisia, joilla alkio ei ollut kiinnittynyt ts raskaus ei ole alkanut. Jossa koeasetelma ja tulos yksinkertaisesti sanottuna: koeryhmä sai valkosolujen kasvutekijää (Nivestim) ja kontrolliryhmä keittosuolaa. Koeryhmässä raskauksia 75% vs kontrolliryhmä 45%. Tätä sovelletaan nyt minulle. Lisäksi ehkäpä otetaan kortisoni pois kokonaan, jos on niin, että tuhoaa ne Nk - solut, jota kiinnittymiseen tarvitaan. Lisäksi tulee letroja. Jatkamme suunnittelua ensi viikolla. :geek:
Muistan myös tuon @Ramiina :n intralipidin ja se oli tarkoitus minulle myös laittaa, jos plussaan.

Mulla oli s-hcg 11.2 :confused: ihme arvo, viittaa negaan. Olisko yrittänyt kiinnittyä...

@Silmu75 Onnea synttärisankari :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Silmu75

Yhteistyössä