Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Silmu75 onneks tuli <3 ja siis mä aattelen et jos lapsettomuushoidoissa olevat pariskunnatkin onnistuu usein omilla soluilla vaikka omissa oiskin vikaa, joten miksei mekin joilla on hyvät solut käytössä vaikka katoa oiskin :) sillä mä itteäni lohdutan tässäkin omassakin raskaudessa, kun pelkään kaikkea kamalaa. Että terveitä vauvoja syntyy niillekin joilla vuosia omasoluhoitoja ja epäonnistumisia :)

Nyt vaan peukut pystyyn et menkat alkais ja pääsette tositoimiin pian! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
@Aallotar19, onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Etteköhän te nyt onnistu :)

@Silmu75, moni on onnistunut ensimmäisellä hoitokerralla, joten ei syytä epätoivoon. Muistaakseni @Sukkis sai vaan yhden alkion ja se onnistui ja @Iid@ sai hyvän saaliin ja heillä taisi eka kans onnistua? Oliko sun miehen siittiöt hyvänlaatusia?

Olin Dextralla viimeistä kertaa eilen :) Oli niin palveltu olo. Intralipid-tiputus. Hoitaja toi kaakaota, keksejä ja suklaata. Sit sain vielä allergisen reaktion (ihottuman) ja sitä ihmetteli kolme hoitajaa ja lääkäri. Sain allergialääkkeen ja odottelin 15 minuuttia. Itse en hätääntynyt yhtään, olen suht allerginen ja ollut ennenkin monesti vastaavaa ihottumaa. Olen varmaan herkistynyt liuoksen jollekin aineelle.

Kirsi ja pikkupeikko 10+6
 
@Aallotar19, onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Etteköhän te nyt onnistu :)

@Silmu75, moni on onnistunut ensimmäisellä hoitokerralla, joten ei syytä epätoivoon. Muistaakseni @Sukkis sai vaan yhden alkion ja se onnistui ja @Iid@ sai hyvän saaliin ja heillä taisi eka kans onnistua? Oliko sun miehen siittiöt hyvänlaatusia?

Olin Dextralla viimeistä kertaa eilen :) Oli niin palveltu olo. Intralipid-tiputus. Hoitaja toi kaakaota, keksejä ja suklaata. Sit sain vielä allergisen reaktion (ihottuman) ja sitä ihmetteli kolme hoitajaa ja lääkäri. Sain allergialääkkeen ja odottelin 15 minuuttia. Itse en hätääntynyt yhtään, olen suht allerginen ja ollut ennenkin monesti vastaavaa ihottumaa. Olen varmaan herkistynyt liuoksen jollekin aineelle.

Kirsi ja pikkupeikko 10+6
No en tiedä siittiöistäkään mitään kun aika niukkasanaisesti sieltä tiedotetaan. Mutta oletan, että oli IVF eikä ICSI, joten ei kai mitään ihmeellistä.
 
Hienoa @Silmu75! Kohta pääsette tositoimiin - onnea matkaan! Kaksi hyvää alkioita todennäköisesti riittää vallan mainiosti.

Me oltiin tosiaan niin onnekkaita, että tärppäsi ekalla yrityksellä ja soluja jäi reilusti pakkaseen. Miehen siittiöt todettiin hyvälaatuisiksi.

Viime viikolla kävimme rakenneultrassa, jossa onneksi kaikki oli hyvin ja oli ihanaa nähdä pikkuinen potkiskelemassa vimmatusti. :love: Nyt ehkä uskaltaa oikeasti uskoa, että meille on vauva tulossa. Ostettiin jo vaunutkin käytettyinä.

Iid@ 22+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Vähän offtopicina huutelen tässä, mut mikä se ”tappajasolulääke” oli mitä esim. @Ramiina lla oli käytössä? Yritin selailla keskustelua taaksepäin mut en löytäny.

Ystävällä ois hoidot alkamassa ja haluis tietää tän lääkkeen, kun epäilee et samanlaista vaivaa vois olla et kohtu hylkii tms.
 
Vähän offtopicina huutelen tässä, mut mikä se ”tappajasolulääke” oli mitä esim. @Ramiina lla oli käytössä? Yritin selailla keskustelua taaksepäin mut en löytäny.

Ystävällä ois hoidot alkamassa ja haluis tietää tän lääkkeen, kun epäilee et samanlaista vaivaa vois olla et kohtu hylkii tms.
Oliko se talla palstalla vai IVF-palstalla mainittu se laake...?
 
Huh, hätä on ohi! Kävin ultrassa. Istukan reunassa näyttää olevan hematooma, josta se vuoto nyt sitten tuli. Pieni näytti olevan oikein virkeä, kasvoi kuten pitääkin ja sydän löi vimmatusti. On kovasti rauhoittunut olo ja mieli. Ajattelin loppupäivän pötkötellä ja nautiskella.
 
@Aallotar19 tervetuloa sinne sit mukaan <3 ymmärrän et jännittää liittyä sinne, mullakin oli pieni kynnys kirjoitella, kun jo yhden kerran sinne tulin ja sitten poistuin :oops: mut kyllä sullakin nyt nii hyvällä mallilla ettei sun tuolta tartteis enää poistua jos mukaan liityt:p:love:
 
@Aallotar19 tervetuloa sinne sit mukaan <3 ymmärrän et jännittää liittyä sinne, mullakin oli pieni kynnys kirjoitella, kun jo yhden kerran sinne tulin ja sitten poistuin :oops: mut kyllä sullakin nyt nii hyvällä mallilla ettei sun tuolta tartteis enää poistua jos mukaan liityt:p:love:
Ihana @nyuu, mä kanssa toivon että raskaus jatkuu. Täällä vähän ristiriitaiset fiilikset; en oikein tiedä miten tämän pahuksen hematooman kanssa pitää elää. Oma lääkäri sanoi, että saa elää normaalisti kunhan ei rehki. Toiset vastaavassa tilanteessa ovat saaneet vuodelepo-käskyn tai vähintään sairaslomaa, koska hematooma nostaa keskenmeno-riskiä. Huomenna aamulla onneksi neuvola, jospa siellä osaisivat neuvoa kuinka toimia.
 
Odottelen täällä edelleen menkkoja ja hermoilen, että jos ne alkaa kesken iltavuoron tai viikonloppuna niin etten saa kysyttyä klinikalta aikataulusta. Laitoin sitten sinne postia, että miten pitkälle siirtoa voi kierrossa venyttää. Siis esim. jos tällä viikolla alkais, niin seuraava arkivapaa menis luultavasti neljän viikon päähän ja kai se nyt olis ihan liian myöhään! Eli mun logiikalla aloittaisin siinä tapauksessa ne e-pillerit, jolloin voitais laskeskella etukäteen mitä päivää kannattaisi pyytää vapaaksi. No, klinikalta vastattiin vain, että ”siirron ajankohta voi vaihdella paljonkin, riippuu siitä miten limakalvo paksunee, ota yhteyttä kun kuukautiset alkavat”. Eihän tuo nyt auttanut mua ollenkaan! :mad: Eli siis käytännössä jos menkat alkaa niin etten saa kysyttyä neuvoa, niin aloitan Progynovan ja toivon parasta? Argh! Pitäiskö suosiolla lykätä siirtoa ens kesään kun on pari viikkoa lomaa... :rolleyes:
 
@Silmu75 Voiko työpaikassasi olla poissa omalla ilmoituksella? Useimmissa työpaikoissa voi olla poissa sairaustapauksissa 1-3 päivää omalla ilmoituksella. Yhtä hyvin voi iskee vatsatauti tmv ennen seuraavaa työpäivää. Itsekin olen tosi tunnollinen työntekijä, mutta olen ajatellut, että tämä lapsen saaminen on nyt elämän tärkein asia, eikä sen edelle mene mikään muu, vähiten työ. Mulle suunnitellaan tuoresiirtoa marraskuulle ja tiedän alkion siirron pvm:n vasta noin viikkoa ennen. Marraskuussa mulla on tärkeitä työjuttuja, mutta aioin ilmoittaa olevani sairas, jos siirto osuu sellaiselle päivälle, jota en voi järjestää etäpäiväksi. Tämä on nyt tärkein asia, enkä aio ottaa tästä huonoa omaatuntoa.
 
@Silmu75 Alkion siirtopäivä 4 viikkoa menkoista saattaa onnistua, riippuu tosiaan limiksen kasvunopeudesta. Mulla on siirto n. 5 viikkoa menkkojen alkamisesta. Yritetään tuoresiirtoa. Mulla on ollu kaikissa omasoluhoidoissa ohut limis. Kävin ma limiksen kontrolliultrassa (kp 19) ja limis oli vain 5mm, vaikka estrogeenilaastareita 225ug annoksella. Ohuen limiksen takia sain lisäksi 2 Zumenon tab. päivässä. Jännittää, kasvaako limis tarpeeksi paksuksi ja onnistuuko näin pitkä lääkkeellinen kierto.
 
@Silmu75 Alkion siirtopäivä 4 viikkoa menkoista saattaa onnistua, riippuu tosiaan limiksen kasvunopeudesta. Mulla on siirto n. 5 viikkoa menkkojen alkamisesta. Yritetään tuoresiirtoa. Mulla on ollu kaikissa omasoluhoidoissa ohut limis. Kävin ma limiksen kontrolliultrassa (kp 19) ja limis oli vain 5mm, vaikka estrogeenilaastareita 225ug annoksella. Ohuen limiksen takia sain lisäksi 2 Zumenon tab. päivässä. Jännittää, kasvaako limis tarpeeksi paksuksi ja onnistuuko näin pitkä lääkkeellinen kierto.
Voi kun vois ennustaa etukäteen sen miten limakalvo paksunee... No ekan yrityksen jälkeen tietää tietysti jo enemmän. Toivotaan, että sulla lääkitys tepsii ja pääset siirtoon ja tulee vielä plussakin! :love:
 

Yhteistyössä