Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@kirsillevauva En nyt just oikein usko, että meille koskaan vauvaa tulee, enemmän oon sillä fiiliksellä että katotaan nyt ne siirrot kun on alkiot pakkasessa. Eli käytännössä mitä lähemmäs tositoimia mennään, sitä matalammalle lasken odotukseni pettymysten välttämiseksi. Ehkä sitten siirron jälkeen on toiveikkaampi olo kuitenkin!
 
@kirsillevauva En nyt just oikein usko, että meille koskaan vauvaa tulee, enemmän oon sillä fiiliksellä että katotaan nyt ne siirrot kun on alkiot pakkasessa. Eli käytännössä mitä lähemmäs tositoimia mennään, sitä matalammalle lasken odotukseni pettymysten välttämiseksi. Ehkä sitten siirron jälkeen on toiveikkaampi olo kuitenkin!
Paljon tsemppiä @Silmu75 ! Kyllä teille vauva tulee. Teillä on 2 blastoa pakkasessa. Ymmärrän sun huolen ja stressin. Oon itekin ollu tosi stressaantunu, ku siirto lähenee. Oon ollu huolissani mun limiksen hitaasta kasvusta. Kävin alkuviikolla omatoimisesti ylimääräisessä ultrassa ja nyt limis oli 7,4mm eli estrogeeniannoksen lisäys oli hieman auttanu tilannetta.
 
Paljon tsemppiä @Silmu75 ! Kyllä teille vauva tulee. Teillä on 2 blastoa pakkasessa. Ymmärrän sun huolen ja stressin. Oon itekin ollu tosi stressaantunu, ku siirto lähenee. Oon ollu huolissani mun limiksen hitaasta kasvusta. Kävin alkuviikolla omatoimisesti ylimääräisessä ultrassa ja nyt limis oli 7,4mm eli estrogeeniannoksen lisäys oli hieman auttanu tilannetta.
Kiitos rohkaisusta! :love: Mulla ei kyllä ole minkäänlaista käsitystä miten paksu limakalvon tulisi olla kp11, jotta onnistuis siirto kp21. Mutta eikö sulla ole jo ihan hyvä? Täytyy varmaan siltä ultraavalta gynekologilta kysellä paitsi tilanne myös sen tulkinta. Ja koska klinikalta ollaan yhteydessä sitten viikon kuluttua maanantaina, niin enhän mä kyllä ehtisi kuin viikon verran syödä isommalla annostuksella estrogeenia jos sille on tarvetta. Mutta saattaahan se riittää, mitään en tiedä siitäkään. Täytyy toivoa, että vaikken ole onnistunut luomusti raskautumaan, niin kroppa kuitenkin reagoi hyvin lääkitykseen. Eihän tässä auta kuin ottaa päivä kerrallaan. Flunssa painaa päälle, niin se vie onneksi vähän huomiota tältä asialta. :LOL:
 
Listaus


@Seesam78 ikä 41 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@ @Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)
@Papupilvi 35v. ya 1/2018, 1.lapsi, 1.lahjasoluhoito, 3x omasolu-IVF
@Mirumarumoru, 43-v....../4.lapsi

Tulevat tapahtumat:

@Papupilvi siirto 4.11
@Aallotar19 nt-ultra 11.11



Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4

@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019, LA 20.5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset! Täällä raskausoireena unettomuutta. Herään joka helkkarin aamu pissalle ja nälkään klo 04.30 ja sen jälkeen ei nukuta. Vuodot loppui, sairasloma selkeästi auttoi. Nyt taas pikkuhiljaa paluu arkeen ja töihin.

@kirsillevauva Onpa outoa, että sulla näillä viikoilla tulee vuotoa! Toisaalta tuntuu, että mikä tahansa oire/vuoto on raskauden aikana mahdollinen! Eli todennäköisesti täysin harmiton, mutta ymmärrän että sitä säikähtää joka kerta kun housuihin hulahtaa.

@Silmu75 Voi kun hienoa, että pääset siirtoon! Usko pois, että sieltä se teidän vauva tulee. Tiedän itsekin ne epäuskon ja epätoivon hetket, eihän meille lasta ikinä suoda. Ja toisaalta pieniä ihmeitä tapahtuu, kuten täällä palstalla niin monilla. Eli uskoa sydämeen ja täysillä eteenpäin, kyllä se teilläkin onnistuu❤.

@kirsillevauva jos päivität listaa, laittaisitko mulle la 20.5 ja varhaisultra on 11.11. Kiitti
 
@kirsillevauva no voi hitto ettet päässy vuodoista eroon vieläkään:confused: mutta mä luulen et se on kun istukka lähtee siirtymään, ni ihan vaan sitä vuotelua! Et ei mitään vakavaa, vaikka kurjaa ja ikävää ja stressaavaa:cry: voimia!

@Silmu75 käyn täällä aina kurkkimassa sun tilannetta, jännittävää! Päästään piinailemaan sun kanssas kohta:love:
 
Meitähän onkin sitten muutama marraskuussa siirrossa! :love: Vieläkään en kyllä jaksa uskoa, että itse ikinä pääsen siirtoon asti, mutta katotaan nyt miltä lauantain ultrassa näyttää. Flunssakin on yrittänyt nujertaa perjantai-illasta asti eikä yhtään huvittaisi matkustella lauantaina, joten toivottavasti on edes hyviä uutisia!
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
Olin eilen päivystyksessä kolmen päivän vuotojen takia. Oli pelkkä kätilön tarkistus, mutta kuunteli sydänäänet ja vauva oli hengissä. Mikä helpotus! Ja vuodot ovat nyt loppuneet, ihanaa!!! Olen niin onnellinen. Miehen kanssakin menee nykyään hyvin ja on ihana nähdä, kuinka hän eläytyy raskauteen <3

@Mirumarumoru, lisäsin sut listalle :) Ja @Aallotar19 lasketun ajan. Tarkoitit ultralla varmaan nt-ultraa?
 
Olin eilen päivystyksessä kolmen päivän vuotojen takia. Oli pelkkä kätilön tarkistus, mutta kuunteli sydänäänet ja vauva oli hengissä. Mikä helpotus! Ja vuodot ovat nyt loppuneet, ihanaa!!! Olen niin onnellinen. Miehen kanssakin menee nykyään hyvin ja on ihana nähdä, kuinka hän eläytyy raskauteen <3

@Mirumarumoru, lisäsin sut listalle :) Ja @Aallotar19 lasketun ajan. Tarkoitit ultralla varmaan nt-ultraa?
@kirsillevauva Jees, nt-ultraa tarkoitin.
 
@kirsillevauva Lisäätkö mulle tuleviin tapahtumiin alkion siirto ma 4.11.
@Silmu75 Jep, samassa tilanteessa ollaan :). Odotin, että munasoluja olis tullu 8-10, joten 4 oli tosi vähän. Soitin tänään klinikalle ja kyselin alkioiden tilanteesta. Yksikään ei ollu vielä 4-soluinen niin kuin olis pitänyt:(. Biologi sanoi tosin, ettei alkion tilanteesta voi vielä sanoa mitään varmaa. Lopullinen tilanne nähään vasta maanantaina.
 
@kirsillevauva Lisäätkö mulle tuleviin tapahtumiin alkion siirto ma 4.11.
@Silmu75 Jep, samassa tilanteessa ollaan :). Odotin, että munasoluja olis tullu 8-10, joten 4 oli tosi vähän. Soitin tänään klinikalle ja kyselin alkioiden tilanteesta. Yksikään ei ollu vielä 4-soluinen niin kuin olis pitänyt:(. Biologi sanoi tosin, ettei alkion tilanteesta voi vielä sanoa mitään varmaa. Lopullinen tilanne nähään vasta maanantaina.
Meillähän kehittyi blastoiksi vasta kuudentena päivänä, en tiedä välivaiheista. Toivottavasti sulla on maanantaina kuitenkin hyvä blasto odottamassa uutta kotia. :love: Pääsetkö helposti muulta elämältä siirtoon, tai siis pystyisitkö tarvittaessa lykkäämään siirtoa tiistaille?

Mä unohdin tänään ekaa kertaa Progynovan, tai muistin sen puolitoista tuntia myöhässä. Ei varmaan haittaa mitään, hassua vaan että kerrankin tämä juttu ei ollut koko ajan mielessä!
 
Tuota noin. Olis kysymys. Mun olis siis tarkoitus aloittaa Progynova sunnuntaina kuukautisten alkamispäivänä ja ilmoittaa sitten maanantaina kuukautisten alkamisesta klinikalle. Nyt näyttää siltä, että nää menkat alkaa vähän etuajassa. Tänään on ollut jo pientä vuotoa ja mahassa sen suuntaisia kramppeja, et nää alkaa kyllä takuulla jo huomenna. Eeeeli aloitanko mä nyt tuon lääkkeen jo huomenna? Ettei mene koko homma sekaisin ja siirtoajankohta pieleen, jos luovuttajan kanssa on klinikalla on sovittu lääkkeiden ajankohdasta sillä oletuksella, et mun kuukautiset alkaa su? Vai onko tällä mitään merkitystä?
 
Tuota noin. Olis kysymys. Mun olis siis tarkoitus aloittaa Progynova sunnuntaina kuukautisten alkamispäivänä ja ilmoittaa sitten maanantaina kuukautisten alkamisesta klinikalle. Nyt näyttää siltä, että nää menkat alkaa vähän etuajassa. Tänään on ollut jo pientä vuotoa ja mahassa sen suuntaisia kramppeja, et nää alkaa kyllä takuulla jo huomenna. Eeeeli aloitanko mä nyt tuon lääkkeen jo huomenna? Ettei mene koko homma sekaisin ja siirtoajankohta pieleen, jos luovuttajan kanssa on klinikalla on sovittu lääkkeiden ajankohdasta sillä oletuksella, et mun kuukautiset alkaa su? Vai onko tällä mitään merkitystä?
En tiedä onko sillä yhdellä päivällä merkitystä, mutta aloittaisin lääkityksen kp1 kun niin on neuvottu. Jos ne klinikalla olis ihan varmoja, että sun menkat alkaa sunnuntaina, niin ei kai niistä tarvitsisi ilmoittaa ollenkaan? :)
 
Listaus


@Seesam78 ikä 41 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@ @Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)
@Papupilvi 35v. ya 1/2018, 1.lapsi, 1.lahjasoluhoito, 3x omasolu-IVF
@Mirumarumoru, 43-v....../4.lapsi

Tulevat tapahtumat:

@Papupilvi r-testi 18.11
@Aallotar19 nt-ultra 11.11
@Silmu75 r-testi 26.11



Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4

@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019, LA 20.5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä