Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kp 1 ja sunnuntai oli neuvottu. Tänään ei oo vielä ollut kunnon vuotoa, joten taitaa sittenkin tää kuukautisten alku mennä ihan suunnitelmien mukaan huomiselle.
Mulle neuvottiin kans et kp1 on se päivä kun kunnon vuoto on alkanu ennen klo 12 aamupäivällä :)

Tsemmpiä sinne!

Ja @Silmu75 ihan mahtavaa, hyvä limis siellä! Kohta teilläkin siirto häämöttää!
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
Huoh. Pitääkin sitten just nyt tän mun muuten niin säännöllisen kierron temppuilla. Ei tule edelleenkään kuin tipotellen vuotoa. Nyt mä pelkään, että ne mun eiliset parin teelusikallisen vuodot olikin ne kuukautiset ja missasin koko lääkkeiden aloituksen. Mulla on kyllä aina välillä ollut tällaista alkuvuotoa, joka on tyssännyt ja sit varsinainen vuoto on alkanut 1-2 päivää myöhemmin. Luteaalivaihe on ollut kuitenkin aina tasan tarkkaan 14 päivää ja ovulaatiosta on just sen verran aikaa. En oo vielä uskaltanut lääkkeitä kuitenkaan aloittaa, kun ei ole kunnon vuotoakaan.
 
Huoh. Pitääkin sitten just nyt tän mun muuten niin säännöllisen kierron temppuilla. Ei tule edelleenkään kuin tipotellen vuotoa. Nyt mä pelkään, että ne mun eiliset parin teelusikallisen vuodot olikin ne kuukautiset ja missasin koko lääkkeiden aloituksen. Mulla on kyllä aina välillä ollut tällaista alkuvuotoa, joka on tyssännyt ja sit varsinainen vuoto on alkanut 1-2 päivää myöhemmin. Luteaalivaihe on ollut kuitenkin aina tasan tarkkaan 14 päivää ja ovulaatiosta on just sen verran aikaa. En oo vielä uskaltanut lääkkeitä kuitenkaan aloittaa, kun ei ole kunnon vuotoakaan.
Olet varmasti toiminut ihan oikein lääkkeiden kanssa, kyllä sen mun käsittääkseni pitää ihan kunnon vuotoa olla. Eiköhän ne menkat kohta ala. :) Ja ainahan alkiot voi laittaa hetkeksi pakkaseen, jos ajoitus ei vaan täsmää. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
@Silmu75 Hyvä limis :)
Eilinen siirto meni hyvin. Hyvälaatuinen alkio siirrettiin kohtuun ja 1 alkio meni pakkaseen. Yhtä alkiota seurataan vielä tämä päivä. Biologin mukaan alkiot olivat viljelyn alkupäivinä kehittyneet hitaasti, mut sen jälkeen kehittyminen oli ollut normaalia :). Raskaustestin voi tehä 18.11.
@Papupilvi Tsemppiä piinapäiviin! Odottavan aika on pitkä. Vaikka tosiaan kannattaa odottaa siihen viralliseen testipäivään, itse en malttanut ja ekat haamut sain jo pp5. Sama juttu oli muistaakseni @kirsillevauva :lla. En siis yllytä testaamaan aikaisemmin
 
@Paputoive Tsemppiä piinailuun! Jospa se yksikin vielä selviää pakkaseen asti. :)

Klinikalta piti tulla tänään vielä viimeinen vahvistus siirtopäivälle, mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Tosin voihan se mun lääkäri olla vaikka iltavuorossa eikä siksi ole vielä mitään kerrottavaa. Kärsivällisyysharjoitus taas. :cool:
 
Osaatteko sanoa, mitä haetaan tällä Zumenon-kuurilla, joka mulle kirjoitettiin? En hoksannut klinikalla kysyä. Mietin, että kun oma kierto on viikkoa aikaisemmassa kuin luovuttajan niin koetetaanko niitä tällä tasata vai ainoastaan vaikuttaa kohdun limakalvoon?
Zumenon on kasittaakseni estrogeeni, ja silla laitetaan munasarjat lepotilaan (ei siis tule ovista) ja limakalvo kasvamaan. Ja koska munikset ovat lepotilassa, niin niiden avulla saadaan kroppa odottamaan luovuttajan kiertoa, voidaan siis omaa ‘kiertoa’ pidentaa niiden avulla paljonkin. Tai siis silloin ei ole kiertoa, kun ovista ei tule, mutta kohtu sailyy vastaanottavaisena. Taa on kylla niin jannaa ja ihanaa, etta paasitte hoitoihin niin pian!!!!! Onnea matkaan!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Täällä on käyty ylimääräisessä ultrassa, kun vuoto ei ole alkanut ja aloin pelätä sen lauantain minivuodon olleen mun kuukautiset. Tein myös raskaustestin tiistaina varmuuden vuoksi ja se oli niin negatiivinen kuin olla ja voi. Noh, limakalvo edelleen paksu, et jossain vaiheessa niiden kuukautisten pitäisi nyt alkaa. Kp nyt 31 ja mun kierto yleensä 26-28 päivää. Joskus harvoin on ollut 30 päivää ja yhden ainoan kerran (tokan hedelmöityshoidon jälkeen) 40 päivää. Ei auta, kun odotella vaan.

Luovuttajalla onneksi kaikki hyvin. <3 Vaste kuulemma myös oikein hyvä ja hänellä punktio edessä ensi viikon alussa. Siirto tehdään mun kierron sekoilujen vuoksi pakastealkiosiirtona, mutta kuulemma Dextralla on näissä jopa hieman parempi tulos kuin tuoresiirroissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Meillä oli tänään koiran kans agility. Se oli 15 esteen rata, joka mentiin kolmesti pienellä hölkällä. Jessus, että huohotin! Vatsa ei vielä paina menoa ja ei supistele, joten jatkan ainakin toistaisesti. JOululomlla mietin, maksanko enää kevättä. Se on vaan niin huippukivaa. Olen jo suunnitellut jatkavani syksyllä 2020, kun vauva on vielä pieni. Mies tai isovanhemmat voivat hoitaa vauvaa, kestää tunnin joka toinen viikko (sunnuntaina). Vauva jumppaa jo aktiivisesti ja saatiin kysyttyä eka kummi lapselle. Ystäväni 16-vuotias tytär tulee kummiksi <3

@Papupilvi, miten menee piinailu? Entä @Silmu75, mikä fiilis? @Seesam78, onko vuoto jo alkanut?

Listalla on pari nimeä, jotka eivät ole kirjoittaneet pitkään aikaan. @Ron_Da? @Florie? @lapsettomuuta10v? Mitkä tilanteet?

@Mirumarumoru, joko sulla on ollut siirto?
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
@kirsillevauva Kuulostaa hauskalta harrastukselta. Onneks sitä voi jatkaa sitten vauvan synnyttyäkin. :) Miten sulla on muuten raskaus sujunut?

Ei ole vuoto vielä alkanut. Oon tässä pohdiskellut mun kiertoani ja tullut siihen tulokseen, että joku häiriö on täytynyt olla munasolun irtoamisessa. Tein positiivisen ovulaatiotestin muistaakseni 19. tai 20.10., ja samaan aikaan tuli tieto miehen sairastumisesta ja lisäksi oli stressiä opiskeluista.
Luulen, että munasolu irtosi oikeasti vasta tuossa 2.11., kun mulla oli se pieni vuoto. Oli nimittäin sen jälkeen myös sen suuntaista valkovuotoa kuin ovulaation aikaan. En siis oikeastaan edes odota kuukautisten alkavan ennen ens viikon lauantaita.

Mullahan oli myös toissakesänä kerran sellainen hulppean pitkä 40 päivän kierto. Silloin arvelin sen tosin johtuneen edellisen kuukauden hoidoista.
 
Kiitos kysymästä @kirsillevauva :) Täällä sen kuin odotellaan. Tullut vähän mutkia matkaan luovuttajalla, ei siis mitään mikä vaikuttaisi muuhun kuin aikatauluun, mutta prosessi on siirtynyt. Toivon, että onnistuisi vielä ennen vuodenvaihdetta mutta voi olla että ei. Tämä odottaminen on kyllä ollut aikamoinen kärsivällisyysharjoitus, niin kuin varmaan jokaiselle meistä! Toivottavasti pystyt vielä pitkään jatkamaan agilitya, se on niin huippu harrastus! Omalla kohdallani myös yksi niistä jutuista, joka on auttanut aina huonoina hetkinä unohtamaan tämän koko rumban kun ei sen aikana voi keskittyä mihinkään muuhun.
 
@kirsillevauva Luovuttajalla on vuoto alkanut viikonloppuna eli tänään/huomenna aloittaa piikityksen. Siirto tulee olemaan siis näillä näkymin marraskuun viimeisellä viikolla. Jännää!!! :) Kerroitteko te muuten ennakkoon vanhemmille lapsille tästä teidän vauva-projektista? Itse en ole kertonut. Kuvittelisin tämän olevan heille pieni järkytys, että äiti vielä tässä iässä saisi vauvan :D Ja sitäkin olen pohtinut, että mikä on reaktio lahjoitettuun munasoluun, kun sittenhän tuleva mahdollinen vauva ei olisi biologisesti lainkaan heidän sisarensa. Syntyykö sisarussuhdetta sitten lainkaan, kun eivät enää edes saman katon alla asu meidän kanssa?
@Mirumarumoru: en ole @kirsillevauva (sorry! :) ) mutta jos huikkaan tasta valista, jos saan: vauva on biologisesti heidan sisaruksensa, koska syntyy Sinusta. Geneettisesti han ei ole - vaikka epigeneettisesti taas sitten onkin. Ei ole tarkoitus ‘viisastella’, vaan ihan oikeasti auttaa, jos vaikka auttaa keskustelussa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Täällä saatu ensimmäiset uutiset. 7 munasolua hedelmöittyi! Omasoluhoidoissa meni tää osa kans aina hyvin, mut alkiot ei oikein jaksaneet blastoiksi asti. Oon olettanut sen johtuneen mun huonoista/vanhoista soluista, joten jännityksellä odotan kuinka moni näistä selviää jatkoviljelyksestä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Täällä saatu ensimmäiset uutiset. 7 munasolua hedelmöittyi! Omasoluhoidoissa meni tää osa kans aina hyvin, mut alkiot ei oikein jaksaneet blastoiksi asti. Oon olettanut sen johtuneen mun huonoista/vanhoista soluista, joten jännityksellä odotan kuinka moni näistä selviää jatkoviljelyksestä. :)
Hienoa! (y) Luulisi noista nyt ainakin muutaman selviävän blastoiksi asti. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
siirto 12.11., testipäivä 26.11.

Siirto meni ihan hyvin, tovi meni siinä reitin etsimisessä ja kaikenlaista saivat kokeilla ennen kuin onnistui. Oli kuulemma tosi hyvä alkio. :love: Olin jo toiveikkaammalla mielellä kunnes vatsaa kramppasi aika lailla bussille kävellessä - täytyy ehkä ensi kerralla kysyä sitä kramppeja ehkäisevää lääkettä, josta joku joskus mainitsi.

En kyllä tajua mitä väliä sillä on kuka se oma lääkäri on: ensikäynnillä Katriina, hoidon suunnittelussa Eija ja siirrossa Jarna. Melkein kaikki nähtynä kohta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
@Seesam78 Hienoa, toivottavasti mahdollisimman moni selviäisi blastoksi saakka :)
@Silmu75 Miten siirto meni?
@kirsillevauva Agility kuulostaa hauskalta harrastukselta ja siinä saa varmasti hyvin liikuntaa :)
Oma olo on melko oireeton. Välillä on paineen tunnetta mahassa ja pari kertaa on ollu lyhyitä vihlovia kipuja alavatsassa. Loppuviikosta ajattelin alkaa testailemaan. On jotenki epämääräinen tunne, että plussa olis tulossa, mut en uskalla testata, kun pelkään negaa ja oireita on ollu niin vähän.
 
Listaus


@Seesam78 ikä 41 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@ @Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)
@Papupilvi 35v. ya 1/2018, 1.lapsi, 1.lahjasoluhoito, 3x omasolu-IVF
@Mirumarumoru, (44 v.), 4. / IVF x 3 vuonna 2017 ei tulosta, sterilisaation purku 06/2018, aloitettu luomuna 7/2018, --> luomuraskaus 03/2019, joka päätyi keskenmenoon, 1. lahjamunasolusiirto marraskuun lopussa

Tulevat tapahtumat:


@Silmu75 r-testi 26.11



Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4

@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019, LA 20.5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä