Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos Nennuiini, Hillevi, Juuni ja Suzyanne tuestanne.
Tää on niin toivoton tilanne.. Sanoin miehelle jo vkl:na että kaikki ei ole hyvin, koska olo on liian normaali.. Mies kuitenkin jaksoi uskoa, että kaikki on hyvin.. Sitten se hetki kun näimme ruudulta kuinka alkion kehitys oli pysähtynyt ja se siellä kippurassa makasi elottomana.. tuntui että elämä romahti.. Miehen katse oli niin surullinen ja tyhjä ja sehän purskahti itkuun samantien.. itse koitin pysyä vahvana mutta itkuhan siinä vaiheessa tuli kun lääkäri saapui paikalle todentamaan tilanteen.. Tää on vaan niin väärin.. Viime yönä itkettiin molemmat miehen kanssa läpi yön tunnit.. En tiedä miten mies jaksaa töissä muutaman tunnin unella.. Tää vaan ottaa niin pirun koville.. Raskaus ehti kuitenkin aika pitkälle.. kaiken piti alkaa pian olla varmemmalla puolella.. lääkärikin sitä ed. ultrassa sanoi että enää on n.5%:n keskenmeno mahdollisuus.. ja siihen pieneen prosenttilukuun meidän piti sitten kuulua:(

Tyhjennys olisi ollut tänään, mutta sairaalassa oli jo 3 menossa samanlaiseen tyhjennykseen, joten eivät voineet ottaa minua vielä tänään. Huomenna sitten klo 9.00. Saa nähdä kauanko sielllä tulee menemään.. toiv se ei olisi niin kivulias kokemus mitä olen lukenut.. ja toiv kaikki tulee sieltä pois,jotta ei jouduta lopulta kuitenkin kaavintaan..

Elämä tuntuu nyt niin raskaalta.. En oikeasti tiedä miten tästä eteenpäin.. Kai se on koitettava mennä päivä kerrallaan.. ja toivoa, että jostain saa voimia.. Hirveää ajatella että jos olisimme menneet siihen ultraan vasta 17pv niin alkio olisi ollut siellä kuolleena jo yli kk:n.. onneksi sain tuon ajan vaihdettua..

Toivotan teille kaikille onnea hoitojenne eri vaiheisiin ja kaikille raskautuneille koko sydämestäni toivon, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Itse saatan olla aika hiljaisissa merkeissä vähintäänkin vuoden loppuun.. luultavasti pidempäänkin. Tämä voi viedä aikaa ennen kuin tästä noustaan.. ja eipä meillä ole siellä pakkasessa enää kuin yksi alkio.. Olen tässä miettinyt sitäkin että olisiko luovuttajan munasoluissa jtn vikaa.. nyt kuitenkin kaksi keskenmenoa tuloksena.. en tiedä.. Ajatukset on vaan niin sekaisin..
 
ALIISA: :hug: En tiedä mitä sanoisin. Omat murheet tuntuu niin pieneltä tällaiseen suru-uutiseen verrattuna :'( En jaksa ymmärtää miten elämä voi olla näin epäoikeudenmukaista. Koittakaa jaksaa siellä ja surkaa rauhassa se aika kun on tarpeen. :hug:

 
En päässyt eilen koneelle ja miten murheellisia uutisia Aliisa! Olen todella pahoillani ja murheissani teidän puolesta! :hug: Eihän tässä nyt näin voi käydä. Kyllä tämä elämä on epäreilua kerta kaikkiaan!! Toivon voimia siihen lääkkeelliseen, että kaikki tulisi kuitenkin pois ilman kaavintaa. Se on aina kohdulle "hellempi" vaikkakin rankka kokemus. Voimia ja jaksamista teille molemmille! Ei kait tässä auta muuta kuin luottaa siihen viimeiseen pakkasalkioon, teillä ja meillä! Koita jaksaa! :hug: Ja käy kertomassa miten voit sitten kun vain jaksat ja pystyt!

Murheellisin ajatuksin Aliisan puolesta t.saaga
 
Nennuliinille uskoa ja toivoa ja kaikkea hyvää! Eihän sitä tarvita kuin yksi alkio, mutta tiedän tunteet, kävin saman läpi, tosin me saatiin "jopa" 2 alkiota, mutta loppuun saakka jännitettiin saadaanko mitään.. Peukkuja tällä pidetään pystyssä! :heart:

Niin ja yksinäinen lapseton Tervetuloa mukaan!

t. saaga
 
Aliisa, minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys tuulimunasta viikolla 10 tai jotain. Eikä se ollut kivulias, ehkä tunnin oli kuukautiskipumaista tunnetta ja ainakin kättärillä antoivat ihan niin paljon kipulääkettä kuin olisi halunnut. Minä en paljoa edes ottanut - mutta tuulimunassahan sitä materiaalia on vähemmän. Toivottavasti et joudu kaavintaan, vaikka sekin osataan tehdä hellävaraisesti ja komplikaatiot nykyään ovat harvinaisia.

En tiedä, miten tuon ikäisen sikiön kanssa voi toimia, mutta oletteko ajatelleet että esim. hautaisitte hänet uurnalehtoon. Surua on joskus jotenkin helpompi käsitellä, kun on jotain konkreettista. Voimia teille :hug: Vaikka nyt tuntuu ihan järkyttävän pahalta, eikä tämä luopuminen koskaan mielestänne häviä, usko vaan että eräänä päivänä aurinko taas paistaa ja elämä tuntuu jo ihan hyvältä. :heart:

Hilde
 
Nennuliinille top-alkion hakuun onnea matkaan! :heart:

Tervetuloa mukaan keskustelemaan yksinäinen lapseton!
Millaisia tietoja haluaisit listallemme itsestäsi?

Täällä ei mitään erityisiä tuntemuksia, nyt pp5. Eikös alkion näihin aikoihin pitäisi kiinnittyä, jos on kiinnittyäkseen. Täytyy tunnustaa, että eilen illalla kiukuttelin miehelle ja nännit muuttui sunnuntaina herkiksi, kuten ovulaation aikaan - mutta ei muuta. Mites Gerperalla?

Voikaa kaikki mahdollisimman hyvin!
Hilde :wave:
 

Aliisalle jaksamista...ei löydy sanoja...
Hillevi:Olossa ei mitään mainittavaa, luget turvottaa rintoja, väsymys kaikonnut, unettomat yöt alkaneet taas. Toivotaan että ees sulla alkaa r-oireita pukkaa...
gerpera
 
Aliisalle syvät pahoittelut!!! :hug: :hug: Itse koko ensimmäisen raskauden ajan ajattelin - ja jo sitä ennenkin - että mieluummin niin päin, että en tule koskaan raskaaksi, kuin se, että saa kokea ilon positiivisesta raskaustestistä ja sitten se meneekin kesken. Voimia sinulle ja miehellesi! Toivottavasti huomenna kaikki menee hyvin!

Piri
 
Nennuliinille ja muille uusille tervetuloa joukkoon! Kuten huomaatte täällä iloitaan ja surraan. Toivottavasti jatkossa olisi enemmän noita iloisia uutisia onnistumisista jne.

Piinailijoille voimia!

Omaa napaa: täällä pahoinvointi jo hellitti ja pariin päivään ei ollut mitään oireita, jolloin ehti jo tulla ajatus, että ollaanko tässä raskaana ollenkaan, kunnes pahoinvointi - onneksi vain kuvotuksen tasolla - alkoi taas. Mutta siitä osaa kyllä olla onnellinen, kun tietää, että asiat voisivat olla huonomminkin.

Toivottavasti kaikki pääsette kokemaan saman! ;)

Piri ja vauveli 15+1
 
hei taas kaikille. ja aliisalle voimia jatkoon. itsellänikin mennyt kerran kesken joten voin kuvitella tunteesi. mutta uskon että nouset sieltä vielä :)

no sen verran voin itsestäni kertoa että olen 21 kohta 22. Minulla on todettu POF enkä voi tosiaan enää saada itse lapsia, kun noi munasarjat ei toimi. Menkat tulee kerran puolessa vuodessa jos silloinkaan eli joudun syömään hormonilääkettä. Vaihdevuodet minulla tulee jo 30. Minulla oli joku arvo jo vaihdevuotisen tasolla. Eli ainut mahdollisuuteni saada lapsi on luovutettu munasoluhoito. Syksyllä menimme ekan kerran väestöliittoon mieheni kanssa ja näimme lääkärimme. Ihana ja kannustava ihminen. Nyt kävimme muutama viikko sitten hoitajan luona joka kertoi meille lisää hoidosta ja yleensä lapsen pidosta ja otti ylös vähän piirteitämme jotta sopiva luovuttaja löytyy.

Mutta hyvää joulunodotusta ja jaksamisia kaikille :)
 
ALIISA: Ei voi olla totta, olin jo niin toiveikas...Olen niin kovin kovin pahoillani, en osaa sitä kirjoituksella kuvata :'( Hurjasti jaksamista sinulle ja miehellesi! Pitäkää huoli toisistanne ja hakekaa voimaa toisistanne...Ihana mies taitaa sinulla olla...

NENNULIINI: Mites siirrossa kävi?

YKSINÄINEN LAPSETON: Tervetuloa kirjoittelemaan minunkin puolestani :)

HILLEVI ja GERPERA: Jännittää niin kovasti teidän puolesta! Milloin meinaatte testailla?

SUZYANNE: Vau kun sinun raskaus on jo pitkällä, kohta puoliväli!!!

Niin, kyllä nämä surulliset tapahtumat vaan sitä ajatusta vankistavat, että miten mistään plussasta voi edes iloita kun tuntuu että suurimmalta osalta se onni kuitenkin viedään
pois:( Itse olen melko oireeton, ehkä hiukan huonoa oloa ollut nyt kahtena päivänä. Joten tottakai mietityttää onko kohdussa elämää. Vuotoja ei ole vielä ollut, tytöstä vuosin heti plussatestin jälkeen vähän ja 5+1 tuli kovempi vuoto. Mutta päivä kerrallaan, tuli mitä tuli, ei kai siihen itse voi vaikuttaa...Ultraan menen ensi viikolla.

Ronya 5+4
 
Ronyah, hyvin sinulla menee kaikki tämän raskauden suhteen, vaikka meillä muilla onkin ollut hankaluuksia! Ultran jälkeen voit varmasti jo huokaista vähän ja nauttia raskaudesta :heart: Epävarmuutta lisää varmasti nämä viime ajan tapahtumat, mutta ihan tilastollisestikin, kyllä meillä pitää myös onnistumisia tulla. Joten jaksamista ja onnea ja kaikkea hyvää! :heart:

Gerbera ja Hilde, pitkää pinnaa piinaan, milloin voidaan jänskätä testituloksia?

Nennuliini, huhuu! Toivottavasti kaikki hyvin ja pääsitte siirtoon! :heart:

Kaikille mukavaa loppuviikkoa! Ja jaksamista! Torstai on toivoa täynnä! saaga :wave:
 
Kiitos kaikille kannustuksesta! :heart: Tämä paikka on niin ihana, kun täällä ymmärretään niin hyvin toisiamme. Ei näitä kukaan muu voi ymmärtää, joka ei ole näitä kokenut.

Eilen sain alkion mukaani. :) Siitä on tullut jo nyt tosi tärkeä, vaikka eihän näistä hoidoista koskaan tiedä ja niinkuin on nähty, vaikka testikin on plussaa, mikään ei ole varmaa ennenkuin vauva on sylissä asti. Alkio oli hieman fragmentoitunut, mutta oli luokkaa 2 ja sanoivat, että tämmöisistäkin on ihan hyvin raskauksia alkanut. Ja alkion solut olivat kuitenkin säännöisen muotoisia ja oliko niissä jokaisessa tumakin. Jotain ainakin sinnepäin se meni. :) Limakalvo olisi voinut olla hieman paksumpi, mutta kun mittasi eri kulmista, niin ihan ok oli kuitenkin. Mutta ajattelin nyt alkuun ainakin nauttia tästä siirtoon pääsystä ja katsotaan sitten parin viikon kuluttua tilanne. Sen lisäksi saatiin hyviä uutisia luovuttajasta. Hän on erittäin halukas luovuttamaan meille uudestaan mahdollisimman piankin, jos tästä ei raskautta ala. Kun oli käynyt sellainen, että yhtenä iltana hän oli unohtanut pistää, joten voi olla, että sekin vaikutti lopputulokseen. Joten ihanaa, kun noin ihania ihmisiä on olemassa! :wave:
Kenellä muuten on ensimmäinen testipäivä meistä piinistelijöistä?

Jaksamista kaikille! Toivottavasti Aliisan tyhjennys meni hyvin!
Nennuliini
 
Oireetonta oloa...eilen ihmettelin kovin ku tuo kissa tuntu tekevän kaikki pahuudet mitä ikinä! Sit iltapäiväl äkkäsin. Syy onki mussa! Olen ollut nii kiree koko päivän...miehen onneksi on matkatöis,ois saanu kuulla yhtä sun toista,aiheetta :kieh: . Saa pitää käsiä ristis kyynärpäitä myöten ettei ollut kotona eilen :LOL:. En tiedä koska testaan, yhtää testiä ei ole kotona, ehkä sunnunt... 12.pv joulujuhliin ja sillon jo tietää mitä voi nauttia ja mitä ei.
Ronyahille rentouttavaa odotusaikaa, tiedän että nämä ikävät asiat pistää mietityttää.
Mihin meidän Nennuliini kadonnut? Onko kaikki hyvin? Toivottavasti on.:wave:
Kaikille mukavaa joulunodotusaikaa! =)
gerbera
 
Toiveikasta torstaita,

Nennulin alkiolle onnea ja pitkää ikää :heart: Hyvältä se kuulosti, tumat täytyy kaikissa soluissa ollakin, mutta joskus on monitumaisuutta ja se on huono asia. Ihana luovuttaja teillä, kun on luvannut uudestaankin tarjota apuaan.

Ronyah , oikeasti ei voi olla kaikilla tänä syksynä huono tuuri. Varmasti koko pino toivoo sinulle oikein hyviä ultrakuulumisia :heart:

Saaga, jaksat olla ihanan kannustava vaikka juuri itse koit menetyksen. Kiitos sinulle :heart:

Piri kiva kuulla sinunkin kuulumisiasi. Toivottavasti kuvotus pysyy aisoissa. :heart:

Gerpera, minä myös taas olin eilen illalla pahalla tuulella ja miesparka kotona. Mutta hän taitaa jo tuntea kuvion, koska vain auttoi hommissa (tein borssikeittoa 15:lle ja leivoin) ja taputteli minua siinä välissä. Illalla oli pohkeet aivan turvoksissa, voisiko se olla raskausoire ;) Aika pitkään keittiössä kyllä seisoin myös. Minua myös on alkanut valvottaa aina vaan useampana yönä. Lääkkeet pakottavat vessaan pari kertaa yössä ja n. 5:30 käynnin jälkeen en enää saa nukutuksi. Yleensä herään aikaisintaan klo 8. Varasin oman klinikan kautta hcg-testin perjantaille 12.12. heiltä tuloksen saa samana päivänä. Seuraavana päivänä tulossa railakkaat 40v-juhlat, saas nähdä millä mielellä sinne menen - ja mieheni. Hänkin tuntuu toivovan nyt tosi kovasti, että tärppi kävisi.

Mites Vekaramme jakselee? Joko olet pian etelän valohoitoon lähdössä?

Kaikille pinon ladyille edes jotain hyvää tähän päivään toivoen,
Hillevi
 
Nennuliini: ihanaa, että sait kuin saitkin alkion mukaasi, onnea matkaan! :heart: Minä kun juttelin silloin oman lääkärin, joka oli jutellut biologin kanssa, niin kaikki on mahdollista tosiaan ja voi käydä näin, että tulee vain vähän soluja/alkiota, joten se taitaa olla kanssa näitä henkimaailman asioita, joihin ei vastausta löydy. Meinaan vaan kun Aliisakin mietti luovuttajansa munistensa laatua, niin kuin minäkin aiemmin. Mulla oli kanssa Top2 alkio, jolla raskaus alkoi, joten se on hyvä alkio, Nennuliini!

Hillevi: :heart: :)

Juunilta piti kysymäni jo aiemmin, että oliko 5000 koko helahoito, niin kuin ovumian hinnastosta ymmärsin? Ja siitähän tulee vielä kelakorvaus vai tuleeko? Kun meillä avalla hoito maksoi 7500 - kelakorvaus eli maksettavaa jäi 6500 + alkion pakastus 300. ja se kyllä kirveli niin maan perusteellisesti.. Voisi nimittäin olla, että saisin miehen lähtemään Ovumian hoitoon tuolla hinnalla, kun olen koko ajan rahaa säästänyt, mutta avan hintaan hän ei varmasti enää (ehkä ) lähde. Kyllä tämä on kovaa, kun pitää vielä miettiä että mistä kääriä näin isot summatkin.. :|

Tänään kävin verikokeessa ja ihmisten ilmoilla sitten viime keskiviikon. :) Jospa olisi arvo nollilla jo pian. Mua on kiusannut ikävä päänsärky jo useana päivänä, joka ei meinaa hellittää. Epäilen, että on henkistä ja johtuu stressistä. Mutta aika tylsää :/

Kyllä tämä meidän ketju on vaan niin paras, ei kukaan tosiaan ymmärrä täysin näitä juttuja, ellei ole itse kokenut. ja eipä näitä tosiaan kaikille kylän miehille voi edes jutella (esim. töissä tmv.) Joten kaikille Kiitos kun olette olemassa ja samassa veneessä tässä keikutaan menemään pitkin maailman meriä.. siltä ainakin välillä tuntuu, että kirjaimellisesti keikutaan..

Gerberalla on iiiiihanat kisukuvat! Meillä on aina ollut kissoja, nyt on eka kerta yli 25 vuoteen, että mulla ei ole yhtään kissaa, kun meidän kissavanhus kuoli keväällä. Kova vauvakuume on siis silläkin rintamalla.. :heart:

Ei muuta kuin toiveikkaan torstain jatkoa kaikille! Piinistelijöille yhteinen pitkänpinnantoivotus! :wave: saaga
 
ai joo.. unohdin kertoa, että olen haksahtanut luontaismaailman hullutuksiin ja ostin tänään vehnänalkioöljyä parantaakseni noita limakalvoja, jotka mulla kanssa on aina ohkaisenlaiset.. Taisi se viimeksi olla siirrossa jopa 8,6 mm, mutta paksumpikin saa kuulemma olla. Ei siitä varmaan haittaakaan ole..vaikuttaa kaiketi myös hiuksiin/kynsiin vahvistavasti. Jospa edes tukka kasvaisi. Kaipa tässä väliajalla voi siis kokeilla vaikka päällä seisomista ennen seuraavaa hoitoa, jos sikseen on..yrittänyttä ei laiteta ja laittanutta ei yritetä, vai miten se oli.. B)
 
Lääkkeellinen tyhjennys takana.. ja vielä ei ainakaan mitään ole tapahtunut suuntaan eikä toiseen:( Ei tahdo pieni lähteä matkasta pois.. haluaa taistella tuolla masussa elottomana.. Saa nähdä alkaako vuoto. Jos ei su:hin mennessä ala, niin sitten varataan aika ultraan ja kaavintaan. Lääkkeet ei saanut aikaan kuin törkeät alaselkäkivut.. toivotaan, että ne kuitenkin olisi nyt ensimerkki pian alkavasta vuodosta.. henkisesti ei jaksaisi kaavintaan mennä.. :( 5 tuntia klinikalla vietettiin ja melko turhauttavalta tuntuu nyt kun ei mitään tapahtunut.. Eikö Jumala sitten voisi edes suoda tämän keskeytyksen menevän niin kuin pitäisi.. pitääkö meidän kaikki kokea viimeisen keinon kautta..

Tämä pieni enkelimme ollaan nyt surtu. Pari päivää itketty ja oltu.. nyt tuntuu sisällä syvimmässä siltä, että kai kaikella sitten oli syynsä tapahtua näin.. Vielä tullaan suremaan toki pitkän aikaa, mutta uskoisin että pahin suru on nyt surtu. Sytytimme kynttilän pienen enkelimme muistoksi.. ja jätimme hänelle jäähyväiset. Vielä kun se pieni tulisi tuolta ulos niin parantuminen voisi tosissaan lähteä käyntiin..


Raskas puolivuotinen on ollut. 2 keskenmenoa.. mutta kovasti uskotaan siihen, että joku pv luoja vielä meillekin sen pienen suo.. Olisi vaan kiva tietää miksi nämä kaksi keskenmenoa ovat menneet kesken.. olisiko niihin jtn selkeää syytä..

Sain uutisia myös muilta klinikoilta. Meillä VL.lla vielä yksi yritys pakkasessa, Ovumian jonossa olemme viidensiä tällä hetkellä ja Fertinovaankin olisi "vain" 6 kk:n jono.. joten vahva on usko siihen että ensi vuoden aikana hoitoja taas päästään yrittämään. Omat vanhemmat suri tätä asiaa yhtä lailla kuin me.. lupasivat jopa maksaa hoitoja jollain toisella klinikalla, jos haluamme nopeammin päästä yrittämään.. Mutta se ei nyt ihan vielä ole ajankohtaista. Täyty nyt surra tämä menetys rauhassa..

Ronyah, uskon todella että ei Jumala voi niin kohtuuton olla että meiltä kaikilta veisi sen pienen ihmeen pois! Toiv sinulla menee kaikki hyvin, sitä toivon koko sydämeni pohjasta.

Mukavaa itsenäisyyspv:n odottelua kaikille..

Surun murtama, mutta Vuotoa todella kovasti odotteleva Aliisa
 
Minulle tehty lääkk. tyhjennys 8+6 viikol. Vuoto alkoi n.1-2 tuntia alateitse laitettavan lääkkeen jälkeen. Sain kipulääkettä joten kyllä sen kesti. Kaikki materiaali tuli ulos sairaalassa ja sieltä pyöräilin kotiin iltapäiväl, menkkavuotoa tuli vielä viikon verran. Täällä eivät tee miel. lääkkeellistä jos 9 vk täynnä, koska epävarmaa tuleeko kaikki pois. Mutta toivotaan että sinulla pian alkaa tuo kohtu supistelee rajummin eikä tarvi mennä kaavintaan vaikka eihän sillekään mitään ite voi. Hyvä kuitenkin että teillä pakkasessa vielä yksi ja jonokin noin lyhyt.
Kyllä pientä ihmistä nyt koetellaan...
 
Täällä yökyöpeli vielä lyhyesti... Aliisa, minä sain tuulimunatyhjennykseen akupunktiota jo ennen lääkkeitä ja luulen, että senopeutti tyhjentymistä ja sen käynnistymistä. Jos ei mitään ala tapahtua, ehkä voisi kokeilla. Voin laittaa yksärillä vinkkejä hoitajista, jos haluat.

Hienoa, että teillä hoitoja tulossa monellakin klinikalla ja vanhempasi ovat tukemassa :heart:
 
Kiitos Gerpera ja Hillevi . Vuoto alkoi lopulta eilen 1730 illalla.. eli n. 7,5 tuntia alateitse laitettujen lääkkeiden jälkeen. Vutoa ennen nousi kuume, mutta se laski samantien kun vuoto alkoi.

Alkuun ajattelin että pääsenkö näin vähäisillä kivuilla kun selkää eniten vain särki.. mutta sitten alkoi ihan tajuttoman kovat vatsakivut kun kohtu alkoi supistelemaan.. Otin 3 särkylääkettä putkeen, mutta niistä ei hyötyä.. makasin välillä vessan lattialla kippurassa kun en kivuiltani liikkumaan pystynyt.. Verimäärä oli ihan tajuton ja hyytymien suuruus..

Sain unta lopulta 23 aikoihin ja heräsin parin tunnin päästä siihen kun veri alkoi roiskuta.. side meni läpimäräksi.. alushousut kastui.. lähdin juoksemaan vessaan ja verta roiskui joka paikkaan.. klo 01 yöllä pönttöön tipahti sitten tuo meidän alkio. Siihen paikkaan loppui kivut. Teki hyvää nähdä kuinka alkio tuli pois.. Kaiken veren seassa oli semmoinen vaalea pieni "klöntti", josta pystyi kyllä huomaamaan että kumpi oli yläpää.. päässä näkyi selkeästi jo silmätkin.. Itkua ei päässyt.. ja siitä huomasi sen, että suurin suru oli tosissaan jo surtu ja hyvästit jätetty. Onneksi oli mieheni tukemassa joka ikisellä hetkellä..

Siihen paikkaan tosiaan loppui kivut.. sen jälkeen en ole kipua tuntenut. Verta vielä kolmeen otteeseen tunnin välein tuli niin paljon että se oikein roiskusi sängyssä ja siihen aina heräsin.. viltti oli veressä, matto oli veressä, itse olin joka paikasta veressä.. neljä kertaa yön aikana jouduin käydä suihkussa kun olin yltäpäältä veren sotkema. Meinasin muutaman kerran pyörtyäkin ja mies oli minua jo sairaalaan lähdössä viemään, mutta taistelin aina itseni takaisin voimiin.. soitin päivystykseen häntä rauhoitellakseenkin että kaikki on normaalia ja kunnossa.. ja että pitää vaan juoda paljon. Toki itseäkin tuo pyörryttäminen hieman peloitti, mutta tiesin sen kuuluvan asiaan.


Uskon vahvasti, että pahin on nyt takana.. Vuoto tulee toki jatkumaan, mutta nyt kun alkio on poissa niin kipuja ei ole.. Toivotaan, että näin on.. ettei tule takapakkia. Ei tämä lääkkeellinen tyhjennys sitten niiin kamala ollut mitä ajattelin. Minun verimäärän ja hyytymien ja kaiken muun ulos tulleen kaman perusteella on kumma jos kohtuun olisi vielä jtn raskausmateriaalia jäänyt.. sehän selviää sitten muutaman viikon päästä tarkastuksessa.

Kuinka kauan te keskeytyneen keskenmenon kokeneet olette olleet sairaslomalla tuon tyhjennyksen tai kaavinnan jälkeen? Itse sain tämän loppuviikon saikkua siitä ke:sta alkaen, mutta käskivät soittaa jos su tuntuu vielä ettei ole ma työkykyinen.. Uskoisin kyllä, että jos vuoto on enää silloin kuukautisvuotoa ilman klönttejä niin töihin kykenen menemään..

Jotenkin nyt on semmoinen olo, että tästä alkaa helpottaa nyt kun sen konkreettisin asia on omin silmin nähty ja se on tuolta sisältä poissa.. Menetys oli suuri, mutta eihän tästä ole kuin yksi suunta ja se on ylöspäin.. Päivä kerrallaan mennään.

Kiitos kaikille tuesta. Ilman teitä ei tätä jaksaisi..kohtalotoverit ja samoja lapsettomuuden tuskia elävät ovat niin tärkeä tuki..
 
Toivottavasti Aliisa olisi jo tyhjentyminen ohitse. Mutta älä suotta pelkaa sitä kaavintaa, se on aika nopea toimenpide ja siitä taas paranee paljon nopeammin, koska yleensä vuotoa ei tule kaavinnan jälkeen paljon. Mulla on tehty kaavinta joskus kauan sitten vuotohäiriöiden takia ja siitä parani nopeasti, kun taas spontaani km ( ei kaavintaa ) aiheutti minulle monien viikkojen vuodot, jotka oli ikävät. Henkisesti molemmat on tietty raskaita. Joten kaavinta voi olla sinun tilanteessa ihan hyväkin ratkaisu, ainakin sillä varmistetaan, ettei kohtuun jää mitään mikä voisi aiheuttaa esim. tulehdusta tmv. Voimia ja jaksamista täältä lähetän virtuaalisesti! :hug: :heart: Koita jaksaa! saaga
 

Yhteistyössä