Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Paljon kiitoksia onnitteluista @kirsillevauva, @Silmu75 ja @Papupilvi . En tosiaan näin ensikertalaisena osannut yhdistää tuota rintojen arkuutta raskausoireisiin, vaan ajattelin koko ajan sen johtuvan lääkkeistä :) Tai no en uskaltanut toivoa mitään myöskään. Viikonloppuna oli myös alavatsatuntemuksia...
Klinikalta soitettiin tänään ja varhaisultra siirrettiin aikaisemmaksi, eli se onkin jo ennen pääsiäistä. He kertoivat tekevänsä toimintaansa jotain muutoksia koronan takia ja siksi tuo aikaistus.

Heippa.

Mulla on sellainen tausta, että yritettiin lasta useampi vuosi ja luomu raskaudet meni aina kesken. Hoidoilla emme saaneet edes plussaa, vaikka ensin tehtiin 3 inseminaatiota ja 3 ivf, luovutetuilla soluilla saimme plussan joka sitten meni kesken samalla tyylillä kun omatkin raskaudet eli viikot alkoivat jätättää ja lopulta keskenmeno. Toisen luovuttajan solulla onnistui ja meille syntyi ihana poika 4 vuotta sitten, tässä hoidossa meillä oli aivan kaikki avut mitä lääkäri keksi, piikitin klexanea ja söin kortisonia jne.

No nyt 8 vuoden tauon jälkeen tein täysin yllättäen plussa testin,tai 8 vuoteen en ole luomuna raskautunut, mutta täyttää siltä että menee taas kesken. Olin jo ajatellut, että olen sulkenut tämän sivun ja en mieti lapsettomuuttani mutta nyt tämä nykyinen tilanteeni nosti itselleni tunteen, että tahdon tietää miksi en voi saada lasta. Joku Vikahan minussa on. Kysymykseni kuuluukin, tiedättekö te muut lahjasoluilla lapsia saavat miksi ette saa omilla soluillanne lasta? Mietin onkohan mun mahdollista vielä kysyä, voidaanko lapsettomuuteen syytä tutkia vaikka kunnallinen puoli ei hoitoja maksaisikaan? Mun olisi helpompi vain elää tän asian kanssa kun ymmärtäisin mikä vika mussa on kiitos jos viitsitte vastailla ja ihanaa odotusta kaikille plussanneille.

Moi @Plusyks Sain tänään infon, että puolison verikokeessa oli löytynyt samainen vasta-aine anti-c, josta minulla näkyi veressä heikko vasta-aine. Neuvolasta eivät osanneet ottaa tähän mitään kantaa, mitä asia käytännössä tarkoittaa eli kuulen tarkemmin lääkäriltä 1,5 viikon päästä, kun vauvan sydänääniä mennään kuuntelemaan. Joko sinun puoliso sai omat kokeidensa tulokset?
Mulla se vasta - aine oli nimeltään lsa. Miehellä sitä ei ollut ja minun kontrollinäytteessä hyvin vähän. Meille neuvola ei edes soitellut tuloksia, soitin itse taas sinne Veripalveluun, jossa osasivat selittää asian hyvin. Ei kuulemma tarvitse olla huolissaan. Toki eipä sitä tiedä, onko luovuttajalta periytynyt jtn vasta - aineita, mutta se todennäköisyys on 2% luokkaa.

@Papupilvi älkää luovuttako, jos vaan taloudellisesti on mahdollista. Meilläkin oli paljon epäonnea, kun ekan luovuttajan pgs-testatut alkiot eivät pysyneet matkassa. Onneksi päätettiin kokeilla vielä toisella luovuttajalla. Mikä keltarauhashormoni sulla on ollut ja onko vaihdettu. Mä pyysin vaihtamaan tähän viimeiseen siirtoon. Terolutilla mentiin aina, kunnes vaihdettiin Lugesteroniin. Jotenkin uskon, että se sopi mulle paremmin. Mullakaan ei ollut limis koskaan 7-8mm paksumpi, mutta hivenen parempi tässä viimeisessä. Sitten myös e-vitamiinia! Ja kannattaa kysyä sitä kohdun raaputusta (scathing).

@lahja75 Hirmusti Onnea!

@nyuu Siis niin ihanaa, onnea miljoona kiloa!!

@Rusakkonen Olet mielessä ja toivon todella, että teitä onnistaa!

• Tykkää
Reactions: nyuu