Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos ihanat naiset myötätunnosta ❤
Olen ihan depiksessä. Otin päikkärit ja heräsin tuskaisena, että jos tämä onkin pahaa unta...

Lääkärin mukaan seuraavaksi kannattaa tutkia immunologista puolta( KIR, HLA-C), Selvitetään, hylkiikö kudokset toisiaan. Ja mieheltä vielä joku kromosomitutkimus. Pietarin lääkäri uskoo enemmän, että olisi tukostaipumusta ja suositteli fosfolipidivasta-ainetutkimuksia.
Onko teillä kellään otettu vastaavia verikokeita? @kirsillevauva eiks teillä otettu jos jtn kokeita? Muistatko mikä sen miehen kromosomitutkimuksen nimi tai koodi oli?

Toisaalta jos olisi tukostaipumusta, niin hoito olisi minihepariini. Minulle aloitettiin se vasta 5+0. Jäin miettimään, että olisko pitänyt aloittaa heti siirron jälkeen. Miten teillä, joilla on ollut innohep, klexane tmv on ollut aloitus?
 
Kiitos ihanat naiset myötätunnosta ❤
Olen ihan depiksessä. Otin päikkärit ja heräsin tuskaisena, että jos tämä onkin pahaa unta...

Lääkärin mukaan seuraavaksi kannattaa tutkia immunologista puolta( KIR, HLA-C), Selvitetään, hylkiikö kudokset toisiaan. Ja mieheltä vielä joku kromosomitutkimus. Pietarin lääkäri uskoo enemmän, että olisi tukostaipumusta ja suositteli fosfolipidivasta-ainetutkimuksia.
Onko teillä kellään otettu vastaavia verikokeita? @kirsillevauva eiks teillä otettu jos jtn kokeita? Muistatko mikä sen miehen kromosomitutkimuksen nimi tai koodi oli?

Toisaalta jos olisi tukostaipumusta, niin hoito olisi minihepariini. Minulle aloitettiin se vasta 5+0. Jäin miettimään, että olisko pitänyt aloittaa heti siirron jälkeen. Miten teillä, joilla on ollut innohep, klexane tmv on ollut aloitus?
On otettu tukoskokeet kahdesti eika ole tukostaipumusta. Silti minulla oli kahdeksassa ensimmaisessa siirrossa Klexane ylipainon ja sukuhistorian vuoksi, pistaminen alkoi muistaakseni jo ennen siirtoa. Yhdeksannessa ja siina ainoassa tarpanneessa jatettiin Klexane pois. Nyt laakari olisi halunnut taalla aloittaa Klexanen siina 12. viikon jalkeen, olikos viikko 16, ja viela onnistuin kieltaytymaan. Ehka viikolla 28 on pakko aloittaa, mutta ainakin siina vaiheessa vauvan voisi teoriassa jo mahdollisesti pelastaa, jos alkaisi liikaa vuotaa... En enaa kannata Klexanea niin valittomasti kuin ennen.
 
Kiitos ihanat naiset myötätunnosta ❤
Olen ihan depiksessä. Otin päikkärit ja heräsin tuskaisena, että jos tämä onkin pahaa unta...

Lääkärin mukaan seuraavaksi kannattaa tutkia immunologista puolta( KIR, HLA-C), Selvitetään, hylkiikö kudokset toisiaan. Ja mieheltä vielä joku kromosomitutkimus. Pietarin lääkäri uskoo enemmän, että olisi tukostaipumusta ja suositteli fosfolipidivasta-ainetutkimuksia.
Onko teillä kellään otettu vastaavia verikokeita? @kirsillevauva eiks teillä otettu jos jtn kokeita? Muistatko mikä sen miehen kromosomitutkimuksen nimi tai koodi oli?

Toisaalta jos olisi tukostaipumusta, niin hoito olisi minihepariini. Minulle aloitettiin se vasta 5+0. Jäin miettimään, että olisko pitänyt aloittaa heti siirron jälkeen. Miten teillä, joilla on ollut innohep, klexane tmv on ollut aloitus?
Voi @Plusyks, tiedän niin miltä susta tuntuu. En viitti sanoa, että kyllä se siitä, koska juuri nyt se ei lohduta. Toi on vaan niin syvältä, että te ja me muut täällä joudutaan menemään vaikeamman kautta. Jaksamista sinne, olet ajatuksissa
 
@Plusyks ei ole todellista!! Mua alkoi täällä ihan itkettämään sun puolesta! Neljä keskenmenoa taustalla ja sydän palasina, niin en voi kuvitellakaan miltä susta tuntuu kun kaksi keskenmenoa vielä peräkkäin :( tuntuu että joku suurempi voima haluais oikein kiduttaa et ensin annetaan plussa ja toivoa, sit se viedään heti pois :(

Tiedän et nyt ei lohduta mikään. Täällä myötäeletään kyllä sun surussa <\3 aivan käsittämättömän epäreilua tää vaan on, ei voi muuta sanoa :(

@kirsillevauva mikä tilanne?
 
kävin aamulla Terveystalossa verikokeessa, mutta tuloksessa voi mennä huomiseen. Kyllä jurppii! Kauhea epätietoisuus. Vuoto jäi onneksi vähäiseksi, yhdellä siteellä selvisin. Maanantaiksi on varattuna uusi verikoe. @Plusyks, en muista sitä miehen kokeen koodia. Mutta tulokset oli ok. Ja mulla ei ollut tukostaipumusta. En nyt tiedä, menikö raskaus mulla kesken taas. Pieni toivo on vielä. Teen talven aikana sen beready-testin, jos tämä raskaus oli tässä.
 
@kirsillevauva Miten voit, loppuiko vuoto? Toivon sydämestäni, että teillä onnistuu tämä raskaus.❤

@Rusakkonen Kiitos vastauksesta. Itselläni on etiäinen, että mulla vika olisi tuossa verenkierrossa. Keskenmenot viikolla 6. Hoitoalkuisissa km:ssa just silloin, kun alkion verenkierron ja sydämen pitäisi lähteä käyntiin. Siinä luomu raskauden keskenmenossa ehdittiin nähdä hentoinen syke. Meillä on kyllä suvussa sydän - ja verisuonisairauksia. Isäni ja isänisäni kuolivat molemmat 49vuotiaana sydäninfarktiin. No jos jotain tukostaipumusta löytyisi, niin hoito olisi kuitenkin minihepariini. Sitten tietysti maalailin seinille, että voiko tuo tranexamiinihappo (jota olen saanut verenvuotoa estämään kun vuoto on alkanut) olla kuitenkin enemmän haitallinen kuin hyödyllinen. Pohdin, Saisinkohan fosfolipidivasta-ainetutkimukset julkiselta, nyt kun on kolme keskenmenoa takana... No eipä tässä konkurssissa kaiketi ole enää väliä.
Jos taas meillä sitten vika on kudosten yhteensopimattomuudessa, vaihtoehdoksi jää luovutettu alkio. Se on kova paikka sekin, varsinkin miehelle. @Aallotar19 ja teillähän oli luovutettu alkio, miten se menikään, miksi päädyitte siihen, oliko miehen siittiöissä jtn vikaa? Sori, en muista, olet voinut kertoa aikaisemmin.
 
@kirsillevauva Miten voit, loppuiko vuoto? Toivon sydämestäni, että teillä onnistuu tämä raskaus.❤

@Rusakkonen Kiitos vastauksesta. Itselläni on etiäinen, että mulla vika olisi tuossa verenkierrossa. Keskenmenot viikolla 6. Hoitoalkuisissa km:ssa just silloin, kun alkion verenkierron ja sydämen pitäisi lähteä käyntiin. Siinä luomu raskauden keskenmenossa ehdittiin nähdä hentoinen syke. Meillä on kyllä suvussa sydän - ja verisuonisairauksia. Isäni ja isänisäni kuolivat molemmat 49vuotiaana sydäninfarktiin. No jos jotain tukostaipumusta löytyisi, niin hoito olisi kuitenkin minihepariini. Sitten tietysti maalailin seinille, että voiko tuo tranexamiinihappo (jota olen saanut verenvuotoa estämään kun vuoto on alkanut) olla kuitenkin enemmän haitallinen kuin hyödyllinen. Pohdin, Saisinkohan fosfolipidivasta-ainetutkimukset julkiselta, nyt kun on kolme keskenmenoa takana... No eipä tässä konkurssissa kaiketi ole enää väliä.
Jos taas meillä sitten vika on kudosten yhteensopimattomuudessa, vaihtoehdoksi jää luovutettu alkio. Se on kova paikka sekin, varsinkin miehelle. @Aallotar19 ja teillähän oli luovutettu alkio, miten se menikään, miksi päädyitte siihen, oliko miehen siittiöissä jtn vikaa? Sori, en muista, olet voinut kertoa aikaisemmin.
Toivon todella, etta selviaa, mita tehda. Varmastikin kannattaa ottaa ne kaikki testit. Meillakin on isani suvussa paljon sydantauteja ja aiti kuoli veritulppaan; siksi ovat minullekin sita Klexanea miettimassa (lisaksi ika ja ylipaino). Tosin tukostestit olivat minulla normaalit. Eli kannattaa kokeilla ja testata kylla. Tsemppia!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Plusyks
@kirsillevauva Miten voit, loppuiko vuoto? Toivon sydämestäni, että teillä onnistuu tämä raskaus.❤

@Rusakkonen Kiitos vastauksesta. Itselläni on etiäinen, että mulla vika olisi tuossa verenkierrossa. Keskenmenot viikolla 6. Hoitoalkuisissa km:ssa just silloin, kun alkion verenkierron ja sydämen pitäisi lähteä käyntiin. Siinä luomu raskauden keskenmenossa ehdittiin nähdä hentoinen syke. Meillä on kyllä suvussa sydän - ja verisuonisairauksia. Isäni ja isänisäni kuolivat molemmat 49vuotiaana sydäninfarktiin. No jos jotain tukostaipumusta löytyisi, niin hoito olisi kuitenkin minihepariini. Sitten tietysti maalailin seinille, että voiko tuo tranexamiinihappo (jota olen saanut verenvuotoa estämään kun vuoto on alkanut) olla kuitenkin enemmän haitallinen kuin hyödyllinen. Pohdin, Saisinkohan fosfolipidivasta-ainetutkimukset julkiselta, nyt kun on kolme keskenmenoa takana... No eipä tässä konkurssissa kaiketi ole enää väliä.
Jos taas meillä sitten vika on kudosten yhteensopimattomuudessa, vaihtoehdoksi jää luovutettu alkio. Se on kova paikka sekin, varsinkin miehelle. @Aallotar19 ja teillähän oli luovutettu alkio, miten se menikään, miksi päädyitte siihen, oliko miehen siittiöissä jtn vikaa? Sori, en muista, olet voinut kertoa aikaisemmin.
@Plusyks Miehelläni on kromosomihäiriö, jonka vuoksi hän ei voi saada lapsia. Kokeilimme kevääll alkioadoptiota (=jäi yli hoidoissa olleelta pariskunnalta), joka ei johtanut raskauteen. Tässä viimeisimmässä hoidossa aloitettiin koko rumba alusta kahden luovuttajan kanssa. Kudossopimattomuus on näissä aina riskinä, sitähän ei periaattessa testata. Puhuin asiasta meitä hoitavan lääkärin kanssa ja hän ei ainakaan suoralta kädeltä suositellut testaamista. Itsellänikin on pelko siitä, että mitäpä jos kaikki kolme pakkasessa olevaa alkiota eivät vaan sovi mulle, tulee hylkimisreaktio ja keskenmenot.
 
Multa oli mitatteu ihan outo koe, vaikka pyysin hcg:tä. Tuo on ilmeisesti sama, mutta vähän eri? S -Koriongonadotropiini, 221. Olikin ihan pirun kallis, 80 e!!!! Miä ihmettä ne ovat tutkineet? Olen ihan hämmentynyt. Tulkitsen nyt kuitenkin niin, että olen vahvasti raskaana <3. Maanantaina käyn uudestaa, ja katson, onko arvo noussut. En tarvinnut kuin yhden siteen, ja siihenki tuli aika vähän vuotoa. Pyyhkiessä tulee vähän. Tämä onkin eka kerta, jos minulla onkin vaaratonta vuotoa raskaudessa :) Aina tarkoittanut keskenmenoa!

@Plusyks, olet ajatuksissa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
Toisaalta huutelen tsemppiä @kirsillevauva !!
Tuo koe on nimenomaan hcg koe. Eli sun hcg on 221 :)

Muok ja @Plusyks paljon voimia. Et varmaan tiedä mun taustoja mut meillä meni 10v ennenku saatiin eka lahjasoluvauva maailmaan. Aina saatiin soluja vain yhteen siirtoon ja negaa paikkui. tuntui et muut sai aina pakkasen täyteen. Mut tämä on nii lantin heittoa koko hiton homma. Mikään ei takaa mitään :(

Muillekin peukut vaiheisiinne!!
 
Multa oli mitatteu ihan outo koe, vaikka pyysin hcg:tä. Tuo on ilmeisesti sama, mutta vähän eri? S -Koriongonadotropiini, 221. Olikin ihan pirun kallis, 80 e!!!! Miä ihmettä ne ovat tutkineet? Olen ihan hämmentynyt. Tulkitsen nyt kuitenkin niin, että olen vahvasti raskaana <3. Maanantaina käyn uudestaa, ja katson, onko arvo noussut. En tarvinnut kuin yhden siteen, ja siihenki tuli aika vähän vuotoa. Pyyhkiessä tulee vähän. Tämä onkin eka kerta, jos minulla onkin vaaratonta vuotoa raskaudessa :) Aina tarkoittanut keskenmenoa!

@Plusyks, olet ajatuksissa <3
@kirsillevauva Oot tukevasti raskaana! Hieno homma! Felicitaksessa hcg-koe oli muistaakseni edukkaampi ja tulokset saa samana ip:nä, jos käy ennen ysiä testissa.
 
Olette täällä miettinyt keinoja mitä käyttää lisäämään kiinnittymis/raskausmahdollisuutta. 5-v sitten, kun itse täällä kirjoittelin käytti moni ( myös minä ) E-vitamiinia etukäteen ja etiikkaa myös. En enää etikan annostusta muista, mutta olisko ollut lusikallinen joka päivä.
Siirron jälkeen punaviiniä lasillinen ( max ) rentouttaamaan, kunnes testi positiivinen. Ja tärkeää oli myös sivellä vatsaa ja jutella positiivisesti kohdulle ja alkiolle. Voi kuullostaa oudolta, mutta vihdoin se tärppi meillekin sitten tuli, joko näillä jutuilla osuutta tai sitten ei. Näitä tarinoita löytyy tässä ketjussa v.2013-2014.
Itse käytin myös Klexanea jonkin aikaa ( ei otettu silloin kokeita onko tukostaipumusta ) ja kun Klexane lopetettiin niin Aspiriini 100 mg raskaudn loppuun asti.
Itse sain kaksoset vihdoin useiden siirtojen jälkeen alkioadoptiosta, useat siirrot tehtiin miehen spermalla ilman tulosta.
Ikää oli reilusti 40+
Kaksi blastoa siirrettiin ja toinen oli siirtovaiheessa jo auennut kuorestaan. Neljäntenä päivänä siirrosta plussa raskaustestiin. Ja kyllä, ehdottomadti halusin joka kerta kaksi siirrettävän ja onnellinen olin ja olen kaksosista. Ulkomailla siirrot tehtiin, Suomessa oli oma luottolääkäri.
Voimia teille kaikille ja tämä tarina kannustamaan teitä vaikeissa vaiheissa.
 
Listaus


@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@ @Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)

Tulevat tapahtumat:

@kirsillevauva, varhaisultra 11.9
@Aallotar19 siirto seuraaviin kuukautisiin



Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4
 
Viimeksi muokattu:
@Plusyks, meillä kans lääkäri puhui, saatasko tutkimuksia julkiselta, kun kolme keskenmenoa. En jaksanut selvittää, kun ne verikokeet on suht vähän rahaa tässä konkurssissa. Teetettiin kokeet Hus:lla, en tiedä, oliko hintaeroa Dextraan (käytännön syistä tehtiin). Tukostesti oli n. 100 e ja miehen kromosomikoe 360 e. Mullahan oli kans siirroissa kaksi keskenmenoa putkeen, ja lääkäri arveli syyksi vaan huonoa onnea. Itse toivoin noita lisätestejä. Jos tämä menee kesken, tehdään se beready-testi!

Totisesti toivon, että saadaan pitää tämä lapsi! Toivottakaa onnea huomiseen verikokeeseen, että on arvo noussut. Lauantaina oli ainakin lupaava pahoinvointikohtaus :) Menen vielä Simpukan Helmikokoukseen, tulen kertomaan kuulumisia. Sen verran jo selvittelin, etti yhdistyksellä ole virallista linjaa, kuinka luovuttajasta puhutaan ja kaikki mielipiteet ovat sallittuja.

Hesarissahan oli juttu, kuinka geenit ohjaavat elämää. Niin tai näin, itse ainakin 8 vuoden terapian läpi käyneenä tiedän, kuinka valtava merkitys kasvuympäristöllä on!
 

Yhteistyössä