Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Listaus


@Seesam78 ikä 40 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@ @Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, 1. IVF tulossa syyskuussa
@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
@lapsettomuuta10v
@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)

Tulevat tapahtumat:

@kirsillevauva, varhaisultra 10.9
@Aallotar19 testi 16.9



Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019

@Rusakkonen , ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 1/2017/ 1. lapsi/ 2. lahjasoluhoito (taustalla nelja omasolu-IVF:aa), la 30.12


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4
 
@Aallotar19 Sormet ja varpaat ristissä! Nyt baby kotiin saakka. Kyllä sen on nyt onnistuttava ❤!

@kirsillevauva Me ei päästy vielä tutkimuksissa eteenpäin. Lääkärini ei saanut viime viikolla kiinni sitä spr:n asiantuntijaa. Haluaa selvittää varmuudella, että tulee varmasti kerta heitolla oikeat kokeet. Tylsää, en haluais odotella yhtään.
 
@Plusyks, onko tuo spr siis Suomen Punainen risti? Onko ne asiantuntijoita lapsettomuudessa?

Mulla on tänään itrralipid ja elaa kertaa uskalsin ajatella, josko tästä tulisikin vauva :)

Ihanaa, että muillakin hedelmiä kaipaavia ihmisen alkuja. Olen jo nauranut itsekseni, että luovuttaja on varmaan joku terveysfriikki, kun lapsi niin himoaa hedelmiä ja kasviksia. Ostin töihinkin välipalaksi smoothien :) Kahvia se antaa juoda vain kupin päivässä, muuten ällöttää!

Kirsi ja pikkupeikko 5+5
 
Olen kylla jo syonyt makeatakin, toivon, ettei silti narahda sokerirasituksessa... kaikki kohtuudella ja joitain juttuja valtellen kai olisi parasta. Kannattaa ehka yksittaisten vihannesten ja hedelmienkin kanssa olla kohtuullinen, koska kaikenlaisia niistakin lukenut (ei punajuurta, viinirypaleista voi tulla kohdun supistelua jne.). Ne uskoo, jotka haluaa... itse jostain syysta uskon nama ja silti olen syonyt sokeriherkkuja... hmmmm
 
@kirsillevauva Joo, SPR. He eivät ole lapsettomuuden asiantuntijoita, mutta nyt kun meillä on käsillä nämä harvoin otettavat kudossopeutuvuustutkimukset, niin tarvitaan konsultointia niiden osalta. Siitä heillä on kokemusta lähinnä elinluovuttajien osalta, mutta nyt sovelletaan, että saataisiin selville hylkiikö minun ja mieheni kudokset toisiaan.
 
Itse olin tiputuksessa eilen (intralipid) ja reisikivut ovat lakanneet. Nyt harmittaa, olisiko edellinen raskaus pysynyt näillä samoilla lääkkeellä? Nythän mulla on terolut 2+2 ja crinolin lisäksi geelinä. No, turha kait sitä on jossitella? Olen tosi pettynyt mieheen, kun se ei huomioi minua juurikaan. Kaipaisi syliä ja huomiota, kun raskaana. Ja se vaan odottaa ensi viikon ultraa, että raskaudesta tulisi konkreettisempaa.... Nyt ei kuulemma osaa asennoitua, että olen raskaana. Miten teillä on siipat tukena?

Tissit ovat kuin jalkapallot. Mulla on muutenmki e-kuppi ja nyt ne on ihan valtavat. Ilman liivejä saattuu, kun painavat niin paljon! Ärsyttävää. Luuleeko mun tissit, että koko Afrikka pitää imettää ;)

@Plusyks, melkoista salapoliisityötä! Tuleeko nuo testit hirmu kalliiksi? Ja meneekö tuloksissa kauan? Missä jatkatte hoitoja? Pitäåäkö jonottaa?

@Aallotar19, miten piinailu <3
 
@Aallotar19 Toivottavasti lupaa hyvää tuo pahoinvointi!

Mä ostin eilen jo varalle Lutinusta parin viikon satsin, piti tilata kun meidän apteekissa ei ollut. Se farmaseutti jolta tilasin on tosi mukava, viimeksi keskusteltiin koirista kun hain koiralle lääkettä ja nytkin oli mukava tunnelma. Mutta eilinen farmaseutti oli jotenkin vaikeana, ei osannut oikein sanoa mitään lääkkeestä (”sinä varmaan tiedät tästä enemmän”) ja lopuksi sitten kuitenkin kysyi haluanko, että se kattoo jostain pikaohjeesta jotain tietoja. No ehkä osaan itse lukea pakkausselosteen ja googlailla...

Lähetteleeköhän ne klinikalta mitään väliaikatietoja, että missä vaiheessa luovuttajan prosessissa mennään? Viimeksi sanottiin vaan, että ilmoittelevat kun miestä tarvitaan. Ensi viikollahan luovuttaja sanoi alunperin olevansa valmis aloittamaan pistokset, mutta en tiedä onko silloin uusi kierto alkamassa vai oliko jotain menoa tässä aiemmin ettei sopinut. Että kai ne nyt menee luovuttajan kierron mukaan kun ei ajoitusta tartte miettiä, luulis ainakin.
 
@kirsillevauva On tämä vähän tällainen mun oma projekti tämä lapsen hankkiminen, vaikka siis molemmat tätä halutaankin. Mies suhtautuu tähän vähän sillä tavalla, että kerro vaan milloin pitää mennä jonnekin. :D Enkä kyllä osaa kuvitella miten se suhtautuis muhun jos olisin raskaana. Jos jotain suojelevuutta tai erityishuomiota tulis, niin varmaan vasta sitten kun vatsa alkais näkyä.

Ai niin, en tainnut kertoa että siskon 5kk vauva kävi meillä kylässä pari viikkoa sitten. Koirat oli kyllä vähän sekaisin, vauva sai perusteellisia naamapesuja. :p Nuorempi on vähän mustasukkainen minusta ja sille alkoi jo olla vähän liikaa kun vauva oli mun sylissä ja annoin sille vielä koiran lempipallonkin. Laitettiin sitten koirat piha-aitaukseen loppuvierailun ajaksi kaiken varalta. Mutta olishan se oma vauva varmaan vähän eri juttu ja tulis jollain tavalla tutuksi (ehkä?) jo vatsassa ollessaan.
 
@Aallotar19 Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti teet kohta plussan! Millä annoksella sulla onkaan progesteroni?

@kirsillevauva Minulla on tunne, että nyt onnistutte❤

Meillä oli viime viikolla miehen kanssa kovat keskustelut, jonka päätteeksi jo ehdotin, että laitetaan homma jäihin. Kaikki lähti siitä kun koin olevani ilman mieheni tukea. Sillä keskenmenoviikolla hän tuli joka ilta kotiin (duunikiireitä) vasta kasin/ ysin maissa ja itse olin siinä vaiheessa kireenä kuin viulun kieli ja paha olo purkautui häneen. Olin lisäksi ihan ahdistuksissa ja masentunut (nyt pahin ohi, mutta väsyttää ihan sikana koko ajan). Eli olen todellakin ollut mentaalitapaus. Juu ja fysiikkakin ollut koetuksella: hikoilin öisin hormoneja pois todella reippaasti ja viikonloppuna verenpaineet romahti kun saunottiin ja uitiin mökillä, että meinasi olla jo vaikea päästä järvestä ylös. Nooh, onneksi en jäänyt järveen ja saatiin puhuttua. Molemmilla ymmärrys toisen suruprosessista, tuen tarpeesta ja käsittelykeinoista laajeni. Eli here we go again!

Tänään vihdoin ja viimein saimme otettua verikokeet. Mieheltä se kromosomi ja multa tältä erää vain leukosyyttien vasta-aineet. Tulosten perusteella jatkotutkimukset. Nää siis Dextrassa. Sitten sain kiinni tk-lääkärin ja saan sitä kautta ne tukostaipumustutkimukset, ferritiinin, kilpparit ja keliakiakokeen (y) Säästö se on pienikin tässä konkurssissa!

@Silmu75 Kivaa, teilläkin alkaa konkreettiset valmistelut. Jännää aikaa. :)
 
@kirsillevauva Ymmärrän paremmin kuin hyvin, että haluat syliä ja huomiota mieheltäsi varsinkin nyt alussa. Luulen, että miehelläsi on itsesuojelu-moodi päällä, aiemmat keskenmenot varmasti muuttavat varovaisemmaksi. Pelko siitä, että innostuu ja sitten yhtäkkiä kaikki voikin romahtaa on kova. Luuletko, että voit tästä hänen kanssa keskustella? Ja ymmärtäisikö hän miltä sinusta tuntuu?
@Plusyks tunteiden vuoristorataa myös teillä. Hyvä, että saitte purettua surun ja pettymyksen yhdessä läpi. Eihän se helppoa ole eikä kivaa, mutta ainut tie päästä yhdessä eteenpäin on keskustelu. Toivottavasti kokeet auttavat teidän prosessissa eteenpäin!

@Silmu75 Kiva, että teidänkin prosessi etenee. Kyllä ne sieltä klinikalta ilmoittelevat miten lahjoittajan kanssa homma etenee.

On: pp3 menossa eikä oireita eilisen jälkeen pahemmin ole. Pyyhkiessä tänään pari kertaa jäi paperiin vaaleanruskeata töhnää. Ei kait menkat vielä voi olla alkamassa tällä lääkemäärällä? Menossa siis KP21 vasta. Lääkkeinä tällä hetkellä zumenon 1+2/pvä ja lisäksi terolut 3x1. Piinailu on syvältä ja tällä hetkellä oma fiiliskään ei oikein kerro onnistuiko tällä kertaa vai ei.
 
@Plusyks ja @Silmu75, jollakin oudolla tavalla itseä lohdittaa, että muillakin on samoja ongelmia huomion kanssa. Mun mies on nyt petrannut, kun asiasta huomautin.

Eilen alkoi illalla pieni vuoto ja varasin omalle lääkärille ajan Dextraan klo 14.00. En usko, että on vielä keskeytynyt, sillä on niin kauhea väsymys päällä. Olen sairaslomalla väsymyksen takia tämän päivän ja pyydän lisää. Eilen istuin säkkituolilla huoneessani pilkkimässä ja hoidin pakolliset asiakkaat, en muuta.

@Aallotar19, mullahan oli edellisessä raskaudessa kauhea pahoinvointi pp3, josta arvasin jo olevani raskaana. Toivotaan teille kaikkea hyvää. Mutta todettakoon, ettei se piina lopu plussatestiin ;)
 
@kirsillevauva Odottele rauhassa tiistaihin (helpommin sanottu kuin tehty!), ihan hyvin voi vaan olla liian aikaista.

Mä mietin onkohan mulla jo vaihdevuosioire tää kun jotenkin kaikki itkettää tosi helposti. Jotenkin hassua, että nekin oireet on vähän saman tyyppisiä kuin raskaudessa. o_O Vähän on sellaista mulle epätyypillistä ärtyneisyyttäkin ollut, muttei mitään kuumia aaltoja sentään. Mä olin niin ajatellut, että otan kyllä sitten kaikki hormonit mitä saa ettei tartte turhaan kärsiä oireista, mutta nytkin kun taas uutisoitiin siitä miten ne kohottaa rintasyöpäriskiä niin en nyt sitten tiedä.

Tää nyt olis ehkä kuulunut ennemmin tuonne 40+ -ketjuun, mutta onhan meitä vähän vanhempia täälläkin. :whistle:
 
@kirsillevauva Luulen kans, että oli liian aikaista pe, eikös sulla ollut silloin 6+1. Varmasti tiistaina näkyy syke. Loppuiko vuoto? Mutta ymmärrän, piinaavinta on epätietoisuus,josta ei taida päästä eroon kuin synnytyssalissa jos silloinkaan.

@Aallotar19 Miten menee?

Itse olen todella väsynyt ja voimaton. En enää osaa erottaa onko henkistä vai fyysistä. Varmaan molempia, kun tää prosessi on niin hiton raskas. Kolme viikkoa pitää odotella tutkimustuloksia. Pitää yrittää kerätä nyt voimia tässä odotellessa.
 
Olin ykätä eilen ja tänään, joten jos ei ole alkiota kyydissä, on melko outoa. Tosin onhan mulla hirveet määrät lääkkeitä, ehkä nekin vaikuttaa?

@Plusyks, yritä tehdä kaikkea itselle hyvää. käydä pitkillä kävelyillä, kuunnella musiikkia jamistä pidätkin <3. Olette käyneet melkoisen prässin läpi!

@Aallotar19, joko olet testannut?
 
Olin ykätä eilen ja tänään, joten jos ei ole alkiota kyydissä, on melko outoa. Tosin onhan mulla hirveet määrät lääkkeitä, ehkä nekin vaikuttaa?

@Plusyks, yritä tehdä kaikkea itselle hyvää. käydä pitkillä kävelyillä, kuunnella musiikkia jamistä pidätkin <3. Olette käyneet melkoisen prässin läpi!

@Aallotar19, joko olet testannut?
@Plusyks Yritä tosiaan tehdä kivoja asioita, joista tulee hyvä mieli. Varmasti se on vaikeaa, mutta kuitenkin.

@kirsillevauva Varmasti kaikki on hyvin ja tiistaina kuuluu äänet.

On: oon työreissussa Euroopassa, enkä täällä viittinyt vielä testata. Huomenna tulen kotiin ja silloin testaan. Mitään oireita ei pahemmin ollut, pientä kuvotusta vaan ja pyyhkiessä vähän ruskeata vuotoa.
 
Olin ykätä eilen ja tänään, joten jos ei ole alkiota kyydissä, on melko outoa. Tosin onhan mulla hirveet määrät lääkkeitä, ehkä nekin vaikuttaa?

@Plusyks, yritä tehdä kaikkea itselle hyvää. käydä pitkillä kävelyillä, kuunnella musiikkia jamistä pidätkin <3. Olette käyneet melkoisen prässin läpi!

@Aallotar19, joko olet testannut?
Uskon @kirsillevauva, etta alkio on teilla siella hyvin kyydissa!!! Onnea tulevaan ultraan. Nyt rentoutumista viikonloppuna!
 

Yhteistyössä