Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Silmu75 tehdään lääkkeellinen siirto ja blastoiksi kasvattavat eli tiistaina kuullaan tuliko mitään. Päätin nyt teettää tässä välissä beReadyn, jos siis alkio saadaan, kun määrä on noin pieni. Eli tammikuulle menisi sitten siirto.
Mä olin jo vähän järkyttynyt kun klinikka lähti jatkoviljelemään meidän neljää munasolua, mutta jos niistä kaksi selvisi niin mikä ettei sulla se yksi mikä tarvitaan. :) Onko teidän luovuttaja halukas toiseen kierrokseen tarvittaessa? Siinähän varmaan olisi tämän kertaisen kokemuksen perusteella mahdollisuus vähän säätää lääkitystä tai jotain, että ehkä saataisiin vähän enemmän soluja. Eka kertaa taitaa olla vähän kokeilua kaikkien osalta.
 
@Silmu75 Joo, muakin hirvittää kun noin vähäistä määrää viljellään niin pitkään, mutta kai ne tietävät mitä tekevät... Luovuttaja kai olisi valmis toiseen yritykseen, mutta lääkäri käski vakavasti miettiä klinikan omaa lahjoittaja, oli skeptinen saataisko jatkossakaan enempää.(n)
 
@Silmu75 Joo, muakin hirvittää kun noin vähäistä määrää viljellään niin pitkään, mutta kai ne tietävät mitä tekevät... Luovuttaja kai olisi valmis toiseen yritykseen, mutta lääkäri käski vakavasti miettiä klinikan omaa lahjoittaja, oli skeptinen saataisko jatkossakaan enempää.(n)
No mutta miten ne klinikan lahjoittajat olisi sen parempia? o_O Siis tietty jos on aiemmin lahjoittanut niin tiedetään paremmin miten reagoi lääkitykseen, mutta eipä meillekään kerrottu oliko tämä luovuttajan eka vai monesko kerta, onko omia lapsia, minkä ikäinen on - nämähän nyt ehkä kiinnostaisivat vähän enemmän kuin ne ulkoiset piirteet...
 
No mutta miten ne klinikan lahjoittajat olisi sen parempia? o_O Siis tietty jos on aiemmin lahjoittanut niin tiedetään paremmin miten reagoi lääkitykseen, mutta eipä meillekään kerrottu oliko tämä luovuttajan eka vai monesko kerta, onko omia lapsia, minkä ikäinen on - nämähän nyt ehkä kiinnostaisivat vähän enemmän kuin ne ulkoiset piirteet...
No niinpä - onhan täälläkin monia, joilla on jäänyt tosi laihaksi se saalis. Tosin seuraava yritys vaatii kyllä aikamoista säästämistä tai lainaa, joten on sitten aikaa miettiäkin...
 
No niinpä - onhan täälläkin monia, joilla on jäänyt tosi laihaksi se saalis. Tosin seuraava yritys vaatii kyllä aikamoista säästämistä tai lainaa, joten on sitten aikaa miettiäkin...
Sitten taas tuolla ulkomailla (seurasin hetken yhtä Facebook-ryhmää) tosiaan jotkut sai punktiossa jopa 60 munasolua :eek: ja niistä ehkä 20 jäi lopulliseksi saldoksi. En kyllä pidä kenenkään kannalta järkevänä tavoitella jotain järjetöntä solumäärää, vaikea myöskään uskoa että tuollaisissa määrissä solut olisivat yhtä hyvälaatuisia kuin maltillisemmalla stimulaatiolla. Onnistumisprosentit on kuitenkin niin hyviä, että se alkio tai pari saattaa riittää.
 
Sitten taas tuolla ulkomailla (seurasin hetken yhtä Facebook-ryhmää) tosiaan jotkut sai punktiossa jopa 60 munasolua :eek: ja niistä ehkä 20 jäi lopulliseksi saldoksi. En kyllä pidä kenenkään kannalta järkevänä tavoitella jotain järjetöntä solumäärää, vaikea myöskään uskoa että tuollaisissa määrissä solut olisivat yhtä hyvälaatuisia kuin maltillisemmalla stimulaatiolla. Onnistumisprosentit on kuitenkin niin hyviä, että se alkio tai pari saattaa riittää.
No huhhuh, tuossa alkaa kyllä olla jo aikamoisia riskejäkin! Kyllä muakin lääkäri lohdutti, että luovuttaja on vielä sen ikäinen, että solut voivat hyvin olla priimaa. Eli kyllähän tässäkin sellainen kohtuullinen määrä kai olisi aina hyvästä.
 
No huhhuh, tuossa alkaa kyllä olla jo aikamoisia riskejäkin! Kyllä muakin lääkäri lohdutti, että luovuttaja on vielä sen ikäinen, että solut voivat hyvin olla priimaa. Eli kyllähän tässäkin sellainen kohtuullinen määrä kai olisi aina hyvästä.
@Florie onpa tosiaan pieni saalis. Toisaalta se yksikin hedelmöittynyt hyvä blasto riittäisi raskauteen. Onko klinikalla jo puhuttu, että teidän pitäisi saada seuraava rundi suht ilmaiseksi jos saalis jää nollaksi?
@Seesam78 Joo, ei ne huolet lopu varmaan koskaan. Jos raskaus onnistuu, sitä jännittää kestääkö se. Ja jos raskaus jatkuu, pysyykö vauva kohdussa elossa synnytykseen asti.

on: täällä menossa rv16+2. Pahoinvoinnit vihdoin helpottaneet ja muutenkin olo on hyvä. Vauvan liikkeet alkavat tuntua ja samalla raskaus muuttuu jotenkin todellisemmaksi. Oma kohtukuolematausta alkaa näkyä/tuntua. Hetkittäin iskee paniikki onko sikiö edelleen hengissä. Ja muistot esikoisen menehtymisestä palautuvat usein mieleen. Mutta päivä kerrallaan mennään ja jokaisesta päivästä iloitaan.
Tsemppiä itse kullekin omiin vaiheisiin!
 
@Aallotar19 Ei ole ollut puhetta - mä olen jotenkin olettanut, että ei saada mitään alennusta kun on oma luovuttaja. (n) Mutta joo, aika surkuhupaisaa, kun ollaan ihan samoissa ongelmissa kuin omasoluhoidoissa.
Ihana kuulla, että siellä on kaikki hyvin! Ei mikään ihme, että silti pelottaa... Toivottavasti saat siihen jostain apua.
 
@Aallotar19 Ei ole ollut puhetta - mä olen jotenkin olettanut, että ei saada mitään alennusta kun on oma luovuttaja. (n) Mutta joo, aika surkuhupaisaa, kun ollaan ihan samoissa ongelmissa kuin omasoluhoidoissa.
Ihana kuulla, että siellä on kaikki hyvin! Ei mikään ihme, että silti pelottaa... Toivottavasti saat siihen jostain apua.
@Florie Mulla meni jotenkin ohi, että teillä oli oma luovuttaja. Siinä tapauksessa eivät korvaa mitään. Toivottavasti saisitte nyt pari blastoa ja niiden turvin pääsisitte jatkamaan.
Mulla on hyvä terapeutti ja kaupungilta saan tihennettyä seurantaa, pelkopolia ja asiaan erikoistuneen psykologin apua. Kaikki mahdolliset keinot nyt käytössä.
 
@Florie Toivattavasti saisitte hyvän blaston. Mulla on vähän samanlainen tilanne ku sulla. Siirryttiin lahjasoluihin, ku omia munasoluja saatiin vähän. Mulla on todettu munasarjojen ennenaikainen hiipuminen. Kuitenki luovuttajalta saatiin vain 4 kypsää munasoluja eli saman verran ku ekalla omasoluhoidolla, vaikka lääkäri mainosti, että kyseessä on hyvä luovuttaja. Mulla on seuraava alkion siirto 18.12.
 
@Papupilvi Mulla on sama diagnoosi; ainoassa punktiossa johon päästiin tuli kokonaista yksi folli/munasolu/alkio. Että onhan noissa kahdessa tavallaan 100% korotus. o_O Mutta ei kauheasti lohduta, varsinkaan, jos eivät selviä pakkaseen.

Sullahan on sitten h-hetki ihan lähellä, jännää!!
 
Maanantaina oli osteopaatti ja pari päivää menikin jo paremmin. Eilen oli taas niin kipeä selkä, etten päässyt sängystä seisomaan. KOnttasin pitkin asuntoa ja koirat haukku ihan hulluna, kun ihmetteleli, mikä mulla on. Tyttö toi särkylääkettä ja ajan kanssa pääsin taas pystyyn. Olen välillä niin kipeä, että tekisi mieli itkeä ja tämä kiristää tosi paljon hermoja ja vies keskittymiskykyä. Tämä on mun kauhein raskaus ikinä :(

Kirsi ja rv 19+2
 
Listaus


@Seesam78 ikä 41 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@ @ @Florie 39v@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)
@Papupilvi 35v. ya 1/2018, 1.lapsi, 1.lahjasoluhoito, 3x omasolu-IVF
@Mirumarumoru, (44 v.), 4. / IVF x 3 vuonna 2017 ei tulosta, sterilisaation purku 06/2018, aloitettu luomuna 7/2018, --> luomuraskaus 03/2019, joka päätyi keskenmenoon, 1. lahjamunasolusiirto marraskuun lopussa

Tulevat tapahtumat:


@Silmu75 varhaisultra 11.12
@Seesam78 siirto 13.12
@Papupilvi siirto 18.12


Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019, syntynyt 23.9.2019 tyttö


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4

@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019, LA 20.5

@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, LA 29.7
 
Huomenna se pelätty ultra! On kyllä niin huono olo, että kyllä siellä jotain on. Tai jossain tuolla, jos on kohdunulkoinen. Siitä ja tuulimunasta tulee vissiin kuitenkin ihan normaalit oireet, niin ei voi niistäkään mitään päätellä.
@Silmu75 Ymmärrän hyvin tunteesi. Ei sitä usko olevansa raskaana ennen kun näkee ultrassa sykkeen. Eikä usko kyllä senkään jälkeen. Tsemppiä ultraan kovasti. Kyllä siellä joku on, sun oireista päätellen!
 
Hei kaikille taas, olen palaamassa hoitojen pariin ja alkuvuodesta odotan niiden toivon mukaan alkavan.
Saa lisätä listaan jos joku osaisi... Takana yksi inssi ja kolme omasoluhoitoa, esikoista yrittämässä. Ikää 40 nyt.

Olisin kysynyt etukäteen täältä, minulla ollut omasoluhoidoissa käytössä lutinus ja se valui aina vetenä ulos minulta. Mietin pitääkö pyytää toista lääkettä tulevassa hoidossa vai onko tuo valuminen ihan normaalia? Onko joku tullut raskaaksi valumisesta huolimatta vai onko se sitten ollut vain merkki epäonnistuneesta hoidosta? Sitä yrittää nyt miettiä kaiken valmiiksi etukäteen, minulla ei ole varaa montaa kertaa yrittää..

Paljon lämpimiä ajatuksia kaikille hoidoissa oleville ❤ Toivottavasti tuleva vuosi on vauvavuosi meille kaikille! :love:
 
@Netty79 Mun lääkäri sanoi, että hän määrää vain suun kautta otettavia, eli ainakin olisi mahdollista saada sellaisia. Toivottavasti pääsette pian hoitoon!

Me saatiin huonoja uutisia: ei yhtään alkiota. Ei ole mieliala nyt kovin korkealla... Ollaan nyt kuitenkin jonossa, puolesta vuodesta puhui. En tiedä mistä siihen rahat mutta täytyy yrittää säästää.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksestasi @Florie täytyy kysellä niitä suun kautta otettavia. Mulla vaan tuppaa olemaan vatsan kanssa ongelmia välillä niin mietin että mitäs jos ne ei sitten taas imeydykään kunnolla.

Onpa kurjaa ettei yhtään alkiota tullut :( Ette kai joudu ainakaan kokonaan hoidosta maksamaan? On nämä hoidot kyllä yhtä lottoamista.. kauhean epävarmaa kaikki. Pakko vaan jaksaa aina katsoa eteenpäin uuteen hoitoon. Toivottavasti saatte pian uuden luovuttajan ❤
 
Ultrassa käyty eikä huolet haihtuneet, tuli vain uusia tilalle. (n) Löytyi sikiö ja syke, mutta pituus oli vain 4,5mm, melkein viikon pienempi kuin pitäis. Kaikki voi silti olla kunnossa tuumasi sekä gynekologi että klinikka, uuteen ultraan pitäis mennä viikon kuluttua. Sain lähetteen keskussairaalaan niin ehkä tulee vähän halvemmaksi, tää maksoi 280€! :eek:

@Netty79 Kyllä mulla ainakin Lutinus valuu aika lailla, ei nyt vetisenä juurikaan mutta sotkee kyllä.

@Florie Voi kurjuus! :unsure: Kyllä tämä on sellaista tunteiden vuoristorataa ja pettymyksiä koko taival.
 
@Netty79 Meillä oli oma luovuttaja, joten periaatteessa ei saada mitään alennusta. Mutta lääkäri kuitenkin lupasi selvitellä, olisiko jokin mahdollista. Tähän liittyy sellaisia lääkärin tekemiä ratkaisuja, että mielestäni olisi kohtuullista, mutta katsotaan miten käy. (Enkä nyt tietenkään häntä tai ketään tästä syytä.)

@Silmu75 No sitä just! Ja kyllästymistä jatkuvaan murehtimiseen...
Toivottavasti siellä on kaikki kuitenkin kunnossa ja uusi ultra tuo hyviä uutisia! Ikävää, että edelleen joudut miettimään, mitä on meneillään, mutta toivottavasti tosiaan ovat oikeassa ja kaikki on hyvin. Tsemppiä!!!
 
@Sukkis Eikö sullakin ollut varhaisultrassa odotettua pienempi sikiö? Ei tainnut kuitenkaan olla ihan näin suurta heittoa?

No ei tässä auta kuin ottaa päivä kerrallaan. Toivottavasti laittavat sieltä sairaalasta ajan just ens keskiviikolle kun silloinkin on vapaapäivä.
 

Yhteistyössä