Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hellou! Täällähän on monella siirtoja. Liityn piinailijoihin maanantaina. Saatiin 20 munasolua, joista 12 oli eilen edennyt alkiovaiheeseen. Maanantaina tiedetään sitten blastojen määrä. Tää hoito on ollut todella piinaavaa viivästymistä, kun tähdätään tuoresiirtoon. Piti jo käydä varmistamassa ultrassa ja verikokeessa, että kohdussa on kaikki hyvin, kun olin syönyt estrogeenia jo kolme viikkoa. No nyt on kaikki hyvin ja valmiina. Olen tsempannut psyykettä onnistumiseen, saas nähdä miten käy, yhdeksäs kerta toden sanoo?

@Silmu75 Tsemppiä, pitkät on päivät odotella ultraa, mutta uskon että kaikki on hyvin:love:

Samoin @Mirumarumoru ja @Seesam78 Tsemppiä ja plussatuulia :love::love:
 
@Seesam78 Oliko sulla tälle päivää gonapeptyl? Itse äsken juuri piikitin. Millaista mahdollisuutta raskaudelle teidän klinikka lupasi? Meillä hoitaja puhui 40-50 % mahdollisuudesta raskauteen.
Ei ole Gonapeptyliä käytössä. Unohdin kokonaan sen mahdollisuuden eikä lääkärikään siitä maininnut. Lääkkeinä menee Progynova ja Terolut. Meillä on myös puhuttu, että mahdollisuudet olis noin 40-50%.

Toinen alkio ei jatkanut kehitystään, niin kuin epäilinkin. Tämä on sitten ainoa alkio, mitä saatiin. :( En tiedä vielä, lähdetäänkö uuteen hoitokierrokseen, jos tämä ei onnistu.
 
Listaus


@Seesam78 ikä 41 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@ @ @Florie 39v@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)
@Papupilvi 35v. ya 1/2018, 1.lapsi, 1.lahjasoluhoito, 3x omasolu-IVF
@Mirumarumoru, (44 v.), 4. / IVF x 3 vuonna 2017 ei tulosta, sterilisaation purku 06/2018, aloitettu luomuna 7/2018, --> luomuraskaus 03/2019, joka päätyi keskenmenoon, 1. lahjamunasolusiirto marraskuun lopussa
@Netty79..... (40v).... takana yksi inssi ja 3*ivf omilla soluilla....esikoinen.... yritys alkanut 9/2017

Tulevat tapahtumat:


@Seesam78 testi 24.12
@Papupilvi siirto 18.12.
@Mirumarumoru testi 23.12
@Plusyks testi 25.12


Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019, syntynyt 23.9.2019 tyttö


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4

@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019, LA 20.5

@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, LA 29.7
 
Viimeksi muokattu:
Olipas paljon päivitettävää, monta piinailijaa joulun aikaan :)

@Plusyks, missä jatkoitte hoitoja? Onko uusi luovuttaja? Hyvä saalis alkioita tuli ainakin. JOhan olisi nyt aika onnistua! MInullahan onnistu kolmas siirto! Uskon siihen vaikuttaneen intralipid-tiputuksen ja ylimääräisen hormonin, joka meni suoraan emättimeen (en muista enää lääkkeen nimeä).

@Aallotar19, on varmasti tuo enkelivauva taustalla melkonen painolasti. Saitteko ikinä tietää syytä vauvan kuolemalle? Toivon sydämestäni, että tällä kertaa ei kävisi samalla tavalla.

@Seesam78, hienoa, että saitte vielä yhden alkion pakkaseen!

Itsellä on lääkäri ja fysioterapautti maanantaina. Pyydän lähetteen äitiyspolille näiden selkäkipujen takia. Panadol ei auta mitään ja on jatkuvat kovat kivut. Liikkuminen on vaikeaa. Mies jo kysyi epätoivoisena, eolenko näin kipeä synnytyksen jälkeenkin ja on raukka ihan hämmentynyt minun oloista. JOutuu nosteleen mua sohvalta ja ojenteleen tavaroita, kun kumartaminen sattuu. En usko meneväni töihin enää tammikuussa. Teen istumätyötä ja se on ihan hirveetä.
 
Harmi homma toisen alkion osalta, nyt vaan peukut pystyyn että tärppää! Gonapeptyl tulisi 6. päivänä hedelmöityksestä eli onko se sulla huomenna? Vielä ehtisit sen saada, jos klinikka lukee chattiaan tms viikonloppuisin (meillä lukevat ainakin)?

Mulla tukilääkkeinä Zumenon ja Terolut. Kaamee hiiva iski tänään eikä lääkettä kai saa ottaa. Kellään ollu vastaavaa tässä vaiheessa? Googlen mukaan vaaraton homma mutta pirun ärsyttävä. Naishormonin ”yliannostus” kuulemma voi usein tämän aiheuttaa. Sama oli kevään keskenmenon aikaan, hiivan pukkas heti alussa päälle. Pitänee ajatella positiivisesti, josko olis taas enne plussasta :D Ei oo tosin mitään kiinnittymisoireita tänään ollu ja tänään sen kait pitäis tapahtua, jos on tapahtuakseen.
Harmi homma toisen alkion osalta, nyt vaan peukut pystyyn että tärppää! Gonapeptyl tulisi 6. päivänä hedelmöityksestä eli onko se sulla huomenna? Vielä ehtisit sen saada, jos klinikka lukee chattiaan tms viikonloppuisin (meillä lukevat ainakin)?

Mulla tukilääkkeinä Zumenon ja Terolut. Kaamee hiiva iski tänään eikä lääkettä kai saa ottaa. Kellään ollu vastaavaa tässä vaiheessa? Googlen mukaan vaaraton homma mutta pirun ärsyttävä. Naishormonin ”yliannostus” kuulemma voi usein tämän aiheuttaa. Sama oli kevään keskenmenon aikaan, hiivan pukkas heti alussa päälle. Pitänee ajatella positiivisesti, josko olis taas enne plussasta :D Ei oo tosin mitään kiinnittymisoireita tänään ollu ja tänään sen kait pitäis tapahtua, jos on tapahtuakseen.
Alkio oli blastokysti ja mun käsittääkseni viisipäiväinen eli se kuudes päivä olis ollut tänään. Klinikaltakaan ei saa ketään kiinni viikonloppuna, joten pitää mennä ilman tuota Gonapeptyliä ja toivoa, että tyyppi tarraa kiinni ilmankin. Täällä on kans kuulosteltu oireita ja kokeiltu kaikki vippaskonstit kiinnityksen edistämiseksi. :D
 
Kaivelin tässä vanhoja papereita valmiiksi esiin omista hoidoista ja rupesin ihmettelemään yhtä asiaa.. Toisessa hoidossani jossa saatiin myös vain yksi alkio, se pakastettiin hetkeksi, kun minut haluttiin välissä kuvata ennen siirtoa. Nyt katsoin että alkio (2päivän ikäinen), oli siirretty minulle kp 22. Kiertoni on noin 27 päivää, eikö tämä kuulosta aika myöhäiseltä ajankohdalta? Vai tosiaanko lääkkeillä sitä kiertoa voidaan muutella niin että oma kroppa ei sitten tiedä missä mennään? Muistaakseni menkkakivut alkoivat kyllä jo noin viikko siirrosta. No, turha kai menneitä murehtia, kunhan tässä pohdin että miten myöhään teille muille on tehty siirtoja?
 
Kaivelin tässä vanhoja papereita valmiiksi esiin omista hoidoista ja rupesin ihmettelemään yhtä asiaa.. Toisessa hoidossani jossa saatiin myös vain yksi alkio, se pakastettiin hetkeksi, kun minut haluttiin välissä kuvata ennen siirtoa. Nyt katsoin että alkio (2päivän ikäinen), oli siirretty minulle kp 22. Kiertoni on noin 27 päivää, eikö tämä kuulosta aika myöhäiseltä ajankohdalta? Vai tosiaanko lääkkeillä sitä kiertoa voidaan muutella niin että oma kroppa ei sitten tiedä missä mennään? Muistaakseni menkkakivut alkoivat kyllä jo noin viikko siirrosta. No, turha kai menneitä murehtia, kunhan tässä pohdin että miten myöhään teille muille on tehty siirtoja?
Mulla siirrettiin aika tarkkaan oman kierron *(26pv) mukaan, mutta muistan lääkärin puhuneen, että siirron voisi tehdä minä päivänä vaan sen viikon aikana. Eli lääkkeillä varmaan saadaan enemmän joustoa siirtoajankohtaan.
 
Moikka kaikki! Täällä tosiaan aletaan olemaan taas jännän ääressä:eek: perjantaina selviää olenko palautunut hyvin 5/19 synnytyksestä ja jos olen niin uusi hoito rumba voi alkaa.kuukautiset on tulleet säännöllisesti kun lopetin imetyksen joten näillä näkymin ensiviikolla alkaisi menkat ja samalla siis zumet ja muut tropit mitä nyt lääkäri tällä kertaa määrää..

Jotenkin jännä fiilis vähän pelonsekaisen semmoneno_O tyttö täyttää siis kohta 7kk ja on äärimmäisen tyytyväinen vauva ja nyt sitten jo pähkään jos onnistutaan saamaan sisarus hälle näistä neljästä pakaste blastosta niin kuinka jaksan,toki kokemusta on pienistä ikäeroista mutta sillon olin "nuori" ja jos on samanlainen pahoinvointi kun tästä edellisestä joka jatkui viikolle 32 niin aaaapuuuuva.toki menen jo hurjasti asioiden edelle voihan olla niin että ei sitä pikkusta saada.ja miksi näin pikaiseen yritetään toista (kahdeksatta) no ihan sentakia että saadaan tämä vauva/lapsi prosessi virallisesti päätökseen eli jos ei saada enempää kuin tämä yksi ihana niin olemme asian kanssa enemmän kuin sinut:love: mutta jos vielä saadaan se yksi lisää niin :love::love:... Pakko on kyllä myöntää että huomaa luissa ja ytimessä että on jo ikää tullut mutta vielä jaksan ja haluan ja toivon...

Kaikille hyvää joulua ja ennenkaikkea niitä onnistumisia:love:

By:pimpula76
 
  • Tykkää
Reactions: Plusyks
Kaivelin tässä vanhoja papereita valmiiksi esiin omista hoidoista ja rupesin ihmettelemään yhtä asiaa.. Toisessa hoidossani jossa saatiin myös vain yksi alkio, se pakastettiin hetkeksi, kun minut haluttiin välissä kuvata ennen siirtoa. Nyt katsoin että alkio (2päivän ikäinen), oli siirretty minulle kp 22. Kiertoni on noin 27 päivää, eikö tämä kuulosta aika myöhäiseltä ajankohdalta? Vai tosiaanko lääkkeillä sitä kiertoa voidaan muutella niin että oma kroppa ei sitten tiedä missä mennään? Muistaakseni menkkakivut alkoivat kyllä jo noin viikko siirrosta. No, turha kai menneitä murehtia, kunhan tässä pohdin että miten myöhään teille muille on tehty siirtoja?
Minulle lääkäri sanoi että kun on lääkkeelinen siirto niin voi venyttää vaikka kaksiviikkoa
 
Kiitos vastauksista @Mirumarumoru @Seesam78 ja @Pimpula76 :) Eli ilmeisesti siirto sinällään mennyt tuolloin oikein vaikka menkat sitten muistaakseni aika pian alkoivatkaan. Hätäilin jo että hitto jos se ainokainen sen takia ei tarttunut matkaan.

Eikös @Seesam78 ja @Mirumarumoru teillä molemmilla ollut just vähän aikaa sitten siirto, mitkäs fiilikset siellä? Onko ollut mitään tuntemuksia? Toivottavasti saatte molemmat pian hyviä uutisia :love:

@Pimpula76 Tulitko viimeksi siis ekasta siirrosta raskaaksi? Toivottavasti saatte pikku kaverin pikkuiselle vielä:love:

Täällä ei mitään uutta, yritän etsiä kaikkea mahdollista tietoa etukäteen ja valmistautua tulevaan hoitoon. Vitamiineja popsin koko ajan.
 
No ekasta toisesta luovuttajan soluista.. Sitä ennen oli lahja alkio ja kasi siirtoa ekalta luovuttajalta saaduista soluista ja niistä kaikista siis negaa ja sitä ennen 4IVF hoitoa omilla joissa ei päästy koskaan edes siirtoon asti.. Vaikka luomuna on tullut kuusi lasta niin ikä on tehnyt tehtävänsä mun soluille..
Kiitos vastauksista @Mirumarumoru @Seesam78 ja @Pimpula76 :) Eli ilmeisesti siirto sinällään mennyt tuolloin oikein vaikka menkat sitten muistaakseni aika pian alkoivatkaan. Hätäilin jo että hitto jos se ainokainen sen takia ei tarttunut matkaan.

Eikös @Seesam78 ja @Mirumarumoru teillä molemmilla ollut just vähän aikaa sitten siirto, mitkäs fiilikset siellä? Onko ollut mitään tuntemuksia? Toivottavasti saatte molemmat pian hyviä uutisia :love:

@Pimpula76 Tulitko viimeksi siis ekasta siirrosta raskaaksi? Toivottavasti saatte pikku kaverin pikkuiselle vielä:love:

Täällä ei mitään uutta, yritän etsiä kaikkea mahdollista tietoa etukäteen ja valmistautua tulevaan hoitoon. Vitamiineja popsin koko ajan.
o
 
@Netty79 Ei mitään erityisiä tuntemuksia täälläkään. Vähän normaalia väsyneempi olo, mut tällä hetkellä on aika paljon työ- ja opiskelujuttuja meneillään ja yritän samalla minimoida kahvin juontiani, et todennäköisesti johtuu siitä. En oikein uskalla odottaa plussaa tästäkään kerrasta. Katsellaan sitten lähempänä testipäivää.
 
Moikka kaikki! Täällä tosiaan aletaan olemaan taas jännän ääressä:eek: perjantaina selviää olenko palautunut hyvin 5/19 synnytyksestä ja jos olen niin uusi hoito rumba voi alkaa.kuukautiset on tulleet säännöllisesti kun lopetin imetyksen joten näillä näkymin ensiviikolla alkaisi menkat ja samalla siis zumet ja muut tropit mitä nyt lääkäri tällä kertaa määrää..

Jotenkin jännä fiilis vähän pelonsekaisen semmoneno_O tyttö täyttää siis kohta 7kk ja on äärimmäisen tyytyväinen vauva ja nyt sitten jo pähkään jos onnistutaan saamaan sisarus hälle näistä neljästä pakaste blastosta niin kuinka jaksan,toki kokemusta on pienistä ikäeroista mutta sillon olin "nuori" ja jos on samanlainen pahoinvointi kun tästä edellisestä joka jatkui viikolle 32 niin aaaapuuuuva.toki menen jo hurjasti asioiden edelle voihan olla niin että ei sitä pikkusta saada.ja miksi näin pikaiseen yritetään toista (kahdeksatta) no ihan sentakia että saadaan tämä vauva/lapsi prosessi virallisesti päätökseen eli jos ei saada enempää kuin tämä yksi ihana niin olemme asian kanssa enemmän kuin sinut:love: mutta jos vielä saadaan se yksi lisää niin :love::love:... Pakko on kyllä myöntää että huomaa luissa ja ytimessä että on jo ikää tullut mutta vielä jaksan ja haluan ja toivon...

Kaikille hyvää joulua ja ennenkaikkea niitä onnistumisia:love:

By:pimpula76

Pimpula, mielenkiinnosta, kuinka pitkä väli oli kuopuksen jälkeen ennen seuraavan yritystä ja sen huomaamista että solut eivät enää toimi kuten ennen?
Mietin asiaa omalla kohdallani, että missäköhän kohtaa parasta ennen päiväys oikein ohitettiin :-D.

Tsemppiä hoitoihin, itse en ole saanut lopetettua imetystä ja siksi pitää odotella jatkon kanssa.
 
Pimpula, mielenkiinnosta, kuinka pitkä väli oli kuopuksen jälkeen ennen seuraavan yritystä ja sen huomaamista että solut eivät enää toimi kuten ennen?
Mietin asiaa omalla kohdallani, että missäköhän kohtaa parasta ennen päiväys oikein ohitettiin :-D.

Tsemppiä hoitoihin, itse en ole saanut lopetettua imetystä ja siksi pitää odotella jatkon kanssa.
Elikkäs 34 vuotiaana sain omilla soluilla viimesen lapsen ja sillon tehtiin mulle sterilisaatio entisen mieheni "painostuksesta" ja loppu on sitten jo historiaa mutta 39vuotiaana tehtiin eka IVF ja siitä tasaseen tahtiin kolme perään ja solut aina yhtä kuraa... Joten summarumaarun 9vuotta ikäeroa ja 39 vuotiaasta solut huonoja... Saitko mitään tolkkua?
 
  • Tykkää
Reactions: Inna1977
@kirsillevauva
Me jatketaan sillä samalla klinikka kombolla Dextra - NGC ja luovuttaja on uusi. Emme kokeneet järkeväksi jatkaa samalla luovuttajalla kun kaikki blastot oli jo käytetty.

Oon vähän ihmetellyt eroja lääkeprotokollassa. Pietarin lääkärin mukaan mun pitäisi käyttää estrogeenia Estradot 150yg +Progynova 1*3. Dextran lääkärin mukaan se on joko tai. Eli päädyin tuohon Estradot 150...Millä annoksella teillä on ollut estrogeeni? Ei kai kellään tuollaisia tupla-annoksia?
Olen siis taiteillut kahden lääkärin ohjeiden välillä. Psykologisesti minulle on tärkeää, että vaihdettiin Terolut Lugesteroniin, ajatuksella, jos se imeytyykin minuun paremmin. Edellisessä raskaudessa, joka johti km, mullahan oli Terolut ja tuo Crinone ( @kirsillevauva muistan, että sulla oli kans tuo Crinone) ja lisäksi se progesteroni injektio. Liekö ollut liikaa? Ja ehdin silloin saada myös yhden intralipid annoksen.
Ja lisäksi olen oman tutkimustyön tuloksena vaihtanut foolihapon folaattiin. Ja aspirin menee nyt, ei innohepia.
Mene ja tiedä... Mutta fiilis on nyt hyvä, aiomme nyt onnistua - eilen lähti kaksi blastoa kyytiin. Joulupäivänä testi, mutta en tiedä testaanko, kun ollaan sukulaisissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pimpula76
Listaus


@Seesam78 ikä 41 vuotta, esikoista yritetään. Yritys aloitettu 5/2014. Kolme tuloksetonta ICSIä omilla soluilla. 1. lahjamunasoluhoito.
@ @ @Florie 39v@Florie 39v, ya 2018, 1. lapsi, takana 2/3xIVF, lahjasoluhoidot alkamassa syksyllä.
ron-Da (ikä 43v), yritys aloitettu 2019 omilla soluilla, nyt lahjasolut, 3. lapsi (puolison ensimmäinen)
@Plusyks, 42v, yritys aloitettu 10/2016, 1.lapsi, 1.donorhoito 2.PAS, takana 2x omasolu-IVF. (km 4/2019), (km 8/2019)
@Papupilvi 35v. ya 1/2018, 1.lapsi, 1.lahjasoluhoito, 3x omasolu-IVF
@Mirumarumoru, (44 v.), 4. / IVF x 3 vuonna 2017 ei tulosta, sterilisaation purku 06/2018, aloitettu luomuna 7/2018, --> luomuraskaus 03/2019, joka päätyi keskenmenoon, 1. lahjamunasolusiirto marraskuun lopussa
@Netty79..... (40v).... takana yksi inssi ja 3*ivf omilla soluilla....esikoinen.... yritys alkanut 9/2017

Tulevat tapahtumat:


@Seesam78 testi 24.12
@Papupilvi testi 30.12
@Mirumarumoru testi 23.12
@Plusyks testi 25.12


Plussanneet:

@Ramiina, ikä 34, yritys aloitettu 2005, Elite-Klinik, 2. IVF, 1. Pas. 1. lapsi, la29.9.2019, syntynyt 23.9.2019 tyttö


@IiDa, 1. lahjasoluhoito/ ikä 46-v/ yritys aloitettu 4/2016/ 2. lapsi, la 10.2.

@nyuu 2. Lahjahoito 1. Pas/23v/yritys aloitettu 6/2016 /1. lapsi/ 4x km/ LA 27.2.2020

@Sukkis, Ikä 39v, 1. lapsi, yritys aloitettu 2017, Felicitas: 1xIVF, 1x hoidon keskeytys, 2xICSI, Dextra: 1xICSI, 1x lahjasoluhoito (josta plussa), LA 6.2.2020.


@kirsillevauva, ikä 46-vuotta, yritys aloitettu 12/2013/ Dextra/ 4. lapsi (ensimmäinen lahjasolulapsi), km 2/2019 (8+0)/km 6/2019 (5+5), LA 30.4

@Aallotar19 (ikä 45), yritys aloitettu 12/2017, enkelipoika 09/2018 (rv 27), 1. lahja-alkiohoito. km 7/2019, LA 20.5

@Silmu75 (ikä 43), ya 2013, 1.lapsi, LA 29.7
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä