Luovutettu munasoluhoito

Onnea ultranäkymistä. Sielä pikkuinen vaan jatkaa tyytyväisenä kasvamista eikä tiedä äidin murheista mitään...mutta nyt voit jälleen kerran huokaista ja nauttia raskaudestasi =) . Ens jussina sitä sitten hoivaatte kilpaa pikkuista nyyttiiä B) .
(.) Tiiist. lopetin terolutit ja tänää pitäs alkaa menkat, pientä tuhrua tulee ja munasarjoista vihlasee äkkiliikkeet ja yskiminen. No jos ei tänää ni sit huomen:) . On tää naisen elämä nurinkurista, yl. alkaa kun ei tarvis ja kun tarvis ni sit ei ala....Zumenonit ja kortison oottaa jo kaapis :p , nii ja sit alkaa ne kuuluisat zumeoireet, olen ku durasel-pupu viikon verran, huh huh. Ajatuksis vaa Se asia ja mies lähtee taas matkatöihin, pitää kai kaapata tuo postinkantaja :LOL: Kaikki hyvin täällä. Missäs piinailijat luuraa? ja muutkin?? Haloo!!
 
Aliisalle onnea uä näkymästä!!! :flower:

gerpera: mullakin tulee vastaavia oireita, silloin tosin miestä ei ikinä kiinnosta :p

Tällä pp2 ja ihan rauhaisaa oloa vietän. Palelee, mutta se on mulla oire tuosta pregnylistä, jota pistän viä tänään ja sunnuntaina tukilääkkeeksi.

Tuosta kortisonista unohtui kommentoida aiemmin, että minä en taida sitä jatkossakaan pyytää koska raskauksia kuitenkin mulla alkanut. Vaikka ilm. endo voisi olla kriteeri se aloittaa. 5 vuoden päästä tuokin juttu varmasti on jo selvillä että auttaako ja miten ja monta muuta uutta juttua. Hyvä puoli on se että lapsettomuutta koko ajan tutkitaan ja uutta keksitään.

Meille tuli Ovumiasta viesti että meille olisi luovuttaja :eek:

Typyliini
 
Onko sinulla ollut pregnyl tukilääkkeenä ennenkin ja mikä vahvuus nyt? Tiesitkö että tuo lääke näkyy rask.testissä 10 pv ajan? Sitä vaan aattelin ettei kovin aikasin kantsi testailla. Pyysin tuota kortisonia Ovumiasta, toinen asia auttaako mitään,minulla kilpirauhasen vajaatoimintaa ja reumatekijät ovat joskus olleet koholla (sääressä läiskä,joka koepalan perust. todettiin skerodermaksi, tosin se iisimpi niistä kahdesta eli ei leviä sisäelimiin). Tuosta en kyllä ole puhunut laps. lääkäreille.
Aikas hyvin sullakin kun nyt piinistelet ja ni toisest paikkaa tieto et luovuttaja löytynyt. Niin kävi mullakin. Olin just Tartoon maksanut eka maksun kun ei Riikasta kuulunut mitään,ni sit tuleeki Riikasta tieto et luovuttaja löytynyt.
 
mulla on ollut pregnyl myös 1.5 v. sitten tehdyssä hoidossa tukilääkkeenä. Ja tosiaan pp 14 vasta saa testata. En pregnylistäkään välttämättä apua ole, mutta ei ainakaan haittaakaan. Kokeillaan nyt. Toisaalta ajattelen että tärppää varmasti ilman ylim. tukiakin jos vaan on elinkelpoinen alkio.
 
Perjantaita :attn:

Aliisalla parhaat ultraterveiset. Nyt vain otat iisisti, nautit raskaudesta ja me kaikki toivotaan, ettei enää vuoda yhtään!

TYpyliinille munasoluja tarjotaan joka suunnalta! ;-) Hienoa, että ovat Ovumiaan saaneet luovuttajia viimein.

Gerpera, jos tuntuu, että haluaisit kortisonin, voin neuvoa kääntymään Mehiläisen sisätautilääkärin puoleen. Reuma ja kilpparin vajaatoiminta (onhan arvot nyt oikeasti kunnossa?) voivat viitata immuunihäikkään ja silloinm kortisoni voi auttaa raskautumaan. Tsemppiä!

Kaikille rentouttavaa viikonloppua ja hyvää isänpäivää!
Hillevi :heart:
 
Taisin selittää vähä huolimattomasti tuosta kortisonista. Eli minä sain sitä kun pyysin ilman selittelyjä. Teidän muiden viestien perusteella aattelin pyytää minäkin sitä ja jos eivät anna ni ei sit mitään mut sain kuitenkin. Reumatekijöitä en ole otattanut moneen vuoteen kun inhoan ja pelkää koko tuota sairautta. Kilpirauhaslääke käytössä ja arvot kohdallaan.
 
ALIISAlle Onnittelu hienoista näkymistä ja hauskaa vkl!

GERPERA: Varaudu vaan siihen, että kortisoni väsyttää...Mulla aina noi zumet saanu aina mut kauheeksi nymfomaaniksi suorastaan, mutta kortisoni kyllä ekan viikon väsytti ainaskin mua aikalailla. Sit sen jälkeen olotila korjautui kyllä.

TYPYLIINI: Hienoa, että tekin saitte sit matkalaisen mukaan. Nyt vaan toivotaan nopeasti menevää piinailuaikaa.

Odottavan aika tuntuu niin pitkältä. Olotila on samanlainen kuin aina ennenkin täs vaiheessa piinaa. Ei auta kuin odotella.
Kävin ostamassa glögiä(alkoholitonta tietty) ja nyt nautiskelen siitä tässä koneen ääressä, kun on muka ollut niin kylmä päivä, kun kerrankin on pakkasta

Bartsu kera kavereiden ja PP3
 
Alkuperäinen kirjoittaja gerpera:
Taisin selittää vähä huolimattomasti tuosta kortisonista. Eli minä sain sitä kun pyysin ilman selittelyjä. Teidän muiden viestien perusteella aattelin pyytää minäkin sitä ja jos eivät anna ni ei sit mitään mut sain kuitenkin. Reumatekijöitä en ole otattanut moneen vuoteen kun inhoan ja pelkää koko tuota sairautta. Kilpirauhaslääke käytössä ja arvot kohdallaan.
Eikun sori, mä sotkin sut Juuniin...
 
Bardolino: No on Niitä sit muitakin, mut hyvä et väsyttää ku kärsin unettomuudesta aika usein mut rajansa kaikella ;) . Tuo alku piinisaika kyl on tosi pitkää piinaa, 5. tai 6. päivä voi jo vähän odottaa jotain mahd. tuntemuksia.
Hillevi: Sattuuhan sitä.
Mukavaa pe-iltaa kaikille :wave: .
gerpera
 
taas "pitkästä" aikaa. Paljoa en ole jaksanut kirjoitella enkä oikein lueskellakaan, kun olo on ollut tosi uupunut. Ensin oli tuo angiina ja nyt päälle valtavan kova yskä. Voimat kaikki pois.

Tänään on pp7 enkä osaa yhtään sanoa onko mitään erityistä tuntemusta. Kenties tuo väsymys, mutta sairastelusta kyllä johtuu.

Jaksamisia toivotan kaikille ja oikein mukavaa alkanutta viikonloppua. Palailen taas kun olo vähän parempi.

VEKARA :hug:
 
Sinulle vielä pikaisesti ennen kun matkaan lähdet. Lääkäri ottaa vastaan omassa huoneessaan toisessa kerroksessa ja siellä myöskin siirto. Siirron jälkeen kertoo alkion luokituksen la myöskin soluvaiheen. Kannattaa myöskin mennä rakko täysi. Minulla ei ollut. Kävimme kahvilla ennen klinikalle menoa ja kävin vessassa. Ajattelin, että ehdin juoda ainakin litran vettä ennen klinikalle menoa ja niin ehdinkin. MUTTA, taitaapa kuitenkin kestää ennen kun rakko täyttyy. Andreilla meni herne nenään, kun melkein kiljaisi, että rakkohan on ihan tyhjä ja kymmenen kertaako tämän olet jo tehnyt?? Luulisi että jo asian osaisi!! Tuli sellainen olo, että mitäs siinä kiljut, erehdyksiä aina sattuu. Annoin kyllä takaisin ja sanoin että oletin että yleensä litran juominen riittää hetkeäkin aikaisemmin. Mies joutui jäämään siirrossa sermin taakse ja sieltä huuteli suomeksi, että mitä siellä oikein tapahtuu. Sanoin vaan, että vähän vaihdamme mielipiteitä ARTSIN kanssa :D .

Kaikesta huolimatta...ihan rennosti vaan matkaan!!!

-VEKARA-
 
... tulin tsekkaamaan nettikummimme Vekaran uutisia. Seka mina etta nettikummipoikasi tsemppaamme sinua taalla Brysselin perukoilla naama sinisena. Ma olen niin ylpea sinusta. Koska meinaat testailla? Meidan perinteisena 8. pp:na?

Paljon onnea Bealle tyttovauvasta! Saatiin meidan palstalle eka tytto :heart: Hienoa kuulla, etta kaikki meni nappiin.

Omaa napaa sen verran, etta mulle tuli kivuliaita supistuksia viikko sitten ja tyypilliseen belgialaiseen tapaan mulle annettiin heti kaksi viikkoa saikkua. Ensin harmitti, koska toissa on pari isoa projektia kesken, mutta sitten tyydyin ajattelemaan, etta ehka tama oli kuin olikin kohtalon kasi. Olen tehnyt tosi pitkia paivia ja ollut melkoisen vasynyt, joten ehka on ihan hyva vahan relaa valilla. Tanaan pyorahti 28. vko kayntiin.

Annan kaikille piinailijoille ja siirtoon menijoille virtuaalisia onnen potkuja :wave:

Hyvaa viikonloppua teille kaikille ihanat naiset
Watrossi
 
ja kaikki palstalaiset!!!

Ihana kuulla, että siellä belgiassa kaikki hyvin ja maha kasvaa :D !!!

Täällä kurja olo. Kova yskä päällä ja veto täysin pois. Testaamista en ole jaksanut edes ajatella. Itse asiassa aiemmin päätimme miehen kanssa, että tällä kertaa emme hötkyilisi, vaan tekisimme suoraan veritestin sovittuna päivänä eli ensi tiistaina.

Päätimme myöskin, että jos nyt emme plussaa, niin vietämme loppuvuoden rauhassa ja jouluna lähdemmekin etelän lämpöön B) . Alkuvuodesta palaisimme jälleen tartoon. Ja vaikka volyymit ARTSIN kanssa välillä heilahtavatkin, niin klinikka meille hoitopaikkana paras.
Mutta katsotaan kuitenkin rauhassa tämä kierto.

Tänään pitäisi jaksaa lähteä vuorokaudeksi reissuun, vaikka sänky kyllä enempi houkuttaisi.

Kertokaahan kaikki taas kuulumisia, :hug: VEKARALTA
 
Terve!

Minkä ihmeen takia rakon pitää olla siirrossa täysi?? Mä kuulin tästä täällä nyt ekan kerran ja on mullakin kuitenkin jo aika monta siirtoa takana!!! Koskaan ei ole kukaan lääkäri sanonut asiasta mitään ja musta tuntuu, että mulla on ollut vielä aina tapana käydä klinikalla vessassa, eli rakko on taatusti ollut suht tyhjä!!

No, pääasia, että tyhjästä rakosta huolimatta on tärpännyt! ;)

Piri ja vauveli 11+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja saaga69:
Omaa piinaa: soitin klinikalle ja kerroin, että haamu tuli testiin, huomenna verikokeeseen ja pe 7.11 saa tulokset. Sanoivat ettei pissitestien perusteella voi pp12 vielä mitään sanoa, mutta ainakin jotain kiinnittymistä on voinut tapahtua.. Kuulemma vasta pp 14 kannattaa pissatesteihin lirutella.. Joten piina jatkuu edelleen ja unettomat yöt :/
Moi Saaga, joko olet testannut uudestaan? Ja mitkä verikokeen tulokset olivat?

Outoa noiden klinikoiden eri kannat, mulle sanottiin, että jos pp12 on plussa, niin se on plussa, mutta pp12 nega voi vielä muuttua plussaksi pp 14 mennessä, joten negaan ei olisi kannattanut uskoa.

Pidän peukkuja!
Piri
 
En muista olenko onnitellut SAAGAA vielä plussasta, joten tässä se tulee. Isot onnittelut plussasta :flower:

RAKON täynnä olemisesta siirrossa. AVA:lla pitää olla 2 tuntia pissaamatta siirtoon mentäessä. Ultralla saa paremman näkyvyyden kun rakko on täynnä, mutta sekään ei ole hyvä, jos se on liian täynnä. Mulla oli silloin edelliskerralla kupla ottassa ja ne sanoi, että jos vaan pystyy niin vois käydä sellasella osapissalla..ja kävinhän mä.
VL:ssä kun oltiin omilla soluilla vielä aikanaan hoidossa niin siirtoon mentäessä sanottiin, että ei tarvi rakon olla täys.

VEKARALLE edelleen paranemissäteitä ~~~~>

Oma olotila edelleen samanlainen luin ennekin. Luget on alkaneet aiheuttaa taas tuttujakin tutumpia oireita: maha on tosi turvonnut ja iltaa kohti pahenee, tissit on alkaneet kipeytyä ja vars.iltaa kohti nekin "turpoo". ym. mulle tuttuja lugeoireita. Eilen oli joku hormonimyrksy päällä kun itkee pillitin ihan kaikista oudoista asioista. Mieskin vaan totesi, että taitaa sulla olla hormonit aika sekaisin.
Bartsu ja kaverit PP5
 
Verikoe oli nimittäin vain 55.. :/ Kuulemma riittää että on yli 50. Kovasti onnittelivat raskaudesta, mutta itse olen epätietoinen/-toivoinen.. Ei käsketty uusintakokeeseen tai mitään vaikka kysyin eikö kannattaisi seurata, mutta ajattelin huomenna vielä kysyä sitä. Mahakivut jatkuu omituisina ja uutuutena eilen ja tänään aavistus ruskeaa lugen seassa. Mutta vain tosi vähän. Piina siis jatkuu edelleen..inhottavaa :/ Jotenkin toivon, että jos alkio onkin kiinnittynyt myöhemmin, mutta taitaa olla itsensä pettämistä. Joten odotellaan ja katsellaan miten tässä käy. Pelottaa, että alkiot oli sittenkin heikkoja/huonolaatuisia, kun kävi niin kova katokin. Joten siksipä olen ollut pimennossa täältä palstalta.. Mutta mukavaa viikon alkua kaikille joka tapauksessa! :wave: saaga
 
Voi teitä kaikkia rohkeita ja yritteliäitä ihmisiä!! Tuhannesti tsemppiä kaikille, uskomaton voima teillä jossain siellä sisällä on! Itse olen taas menossa luovuttamaan.. Edellinen luovutus oli syyskuussa, toinen tulee olemaan juuri sen sallitun 3kk:n kuluttua.. Jännittää! Viimeksi meni tosi hienosti, saa nähdä nyt. Eka ultra on reilun viikon kuluttua.
 
Saaga: Lueskelin viestejäsi taaksepäin ja huomasin että verikoe on otettu pp13.
Hcg tuplaantuu 1,5 päivässä eli sehän olisi ollut pp14 yli 100. Koita vielä vaatia tuota uutta verikoetta jospa se lukema rauhoittaisi ja näkisi et raskaus etenee hyvin. Laskujeni mukaan tänään pitäsi jo olla yli 400.
Ronyah:Antoisaa matkaa Sinulle huomiselle!Toivotaan että alkiot siellä pirteinä oottavat.
Vekara: Miten on vointisi laita,joko flussa alkaa hellittää? Tää mun tauti tosi sitkeä, taas alkoi uudestaan kurkkukipu ja yskä,ei kivaa.
Täällä aloitettu zumet ja ultra 21.pv. Eipä muuta ihmeellistä.
 
Soitin tänään klinikalle ja juteltiin näistä hCG arvoista ja kyllä se on pp 13 ihan selvä plussa ja kun mitään kummempia vuotoja ei ole ollut, niin ei kuulemma tarvitse kontrolloida sen kummemmin. lauantaina tuli tosiaan ihan hieman "värillistä" vuotoa, jota ei enää ole näkynyt lugen seassa. Sekin on kuulemma (niin kuin täällä tiedämme) ihan normaalia hommaa. JOten kaipa uskallan nyt todeta sitten toistaiseksi, että raskaana ollaan ja toivottavasti tämä kestäisi nyt sen 9 kk. Mutta kun on niin paljon pettymyksiä takana, epäonnistuneita hoitoja ja km, niin ei osaa eikä uskalla olla vielä iloinen. Mutta toistaiseksi siis kaikki hyvin. :heart:

Piinaajille jaksamista, kyllä se hermoja kysyy todellakin. Ja hermoilu ei lakkaa vielä plussavaiheessakaan, sen olen huomannut.

Vähän meinaa itkettää.. ja hieman on paha olokin, etenkin jos ei ole syönyt niin huimaa. Myös maha on edelleen välillä kipeä keskeltä.. Joka ripasausta elimistössä kuuntelee ja tissejä on tullu puristeltua kans ihan kiitettävästi, heh.

Sorry kun en nyt jaksa kommentoida enempää kaikkien kuulumisia, mutta toivon reipasta viikkoa ja onnea kaikille! Kuulemisiin taas! :wave: saaga
 
Hei vaan kaikki.... tässä ihan uutena nopeasti kysyisin.... olen aloittamassa lähtöä Tartoon.. eli olemme juuri saaneet kaikki tiedot, mutta heti alkuun tuli epätoivo kaikkien miljoonien testien kanssa. Onko ihan oikeasti niin että he tarvitsevat kuppa sun muut tippurikokeitten tulokset?? Missä nämä kaikki veriryhmäkokeet jne kannattaa otattaa??? Tulevat kovin kalliiksi. Helsingissä asustamme.. Kiitos etukäteen neuvoista.... :(
 
Onnea hirmuisesti Saaga :heart: Tulin tänne pinoon kurkkimaan, kun näin että täällä kirjoittelee tuttuja. Minä vielä tuskailen näiden toimimattomien munasarjojen kanssa. Lääkäri suositteli meille siirtymistä hoitoihin luovutetuilla munasoluilla, mutta tämä yksi kerta vielä kokeillaan omilla soluilla. Vilkutukset muillekin jo valmiiksi, voi olla että keväällä tulisin mielelläni tänne kirjoittelemaan. Fertinovaan olen alustavasti ollut yhteydessä ja sinne siirrymme jonoon (kuulemma jono on n. puoli vuotta).
 

Yhteistyössä