Luovutettu munasoluhoito

Tänään on sitten se meidän verikoepäivä. Illalla meinaan tehdä myös kotitestinkin. Tuntemuksia ei juurikaan ole, väsymys kylläkin, mutta liittyy tähän kovaan tautiin mikä päällä. Eilen yritin olla töissä, mutta kotiinhan sieltä oli lähdettävä.

EMMI, tervetuloa palstalle mukaan :) . Suosittelen testejen tekemistä tartossa jos meinaat yksityisesti tehdä. Siellä pääset kaikista halvimmalla.

Mukavaa päivää kaikille ;)
- VEKARA -
 
Voi toivottavasti se nyt olisi plussa Vekara, ihmetyttää miten tämä aika on muka kulunut näin nopsaan minusta sie vasta viime viikolla olit siellä tartossa.
Emmi tervetuloa mukaan, minulla toisin kuin Vekaralla kaikki kokeet otettiin Hesassa Fertinovalla maksoivat multa ja mieheltä yhteensä jotain 300,00 mutta saatiin niistä vielä kelakorvaus. Tartosta ilmoitettiin kun hintoja kyselin että minun kokeet 500 ja miehen 250 ja niistä ei saa kelakorvauksia. Kelat sain siksi että Fertinovan lekuri kirjoitti mulle niistä lähetteen vaikka olenki hoidossa tartossa. Mutta Fertinovassa käyn sitten limiksen ultrauksessa kun menemme Tartoon, mehän emme käy Tartossa muuta kun siirrossa. Mulle Kristiina laittoi listan kokeista jotka on pakko ottaa ja kokeista jotka voin jättää ottamatta ja ne ovat sitten munun omalla vastuulla. Mutta kyllä siihen muistaakseni piti ottaa nuo kupat ja tippurit. Kristiinan mielestä kilpirauhas ja jotai PRL hormooni koetta ei olisi tarvittu mutta itse lääkäri ne kyllä minulta sitten myöhemmin pyysi. Tosin täytyy vielä sanoa että mulla oli esim. alle kaksi vuotta vanha papatesti vielä voimassa samoin kuin tuo kilpirauhastesti oli mulla valmiina, siitä ehkä tuo niin edullinen hinta. Meilaa Kristiinalle ja kysy mitkä kokeet aivan välttämättömät. Onnea kaikille piinisteliöille ja hoidoissa oleville, mulla vasta lääkitys alkaa noin viikon kuluttua. Vekara ilmoittelehan sitten miten kävi, toivottavasti hyvin
 
Hei Lotta77! Ja kiitos onnittelusta! Siellähän me taisteltiin näiden onnettomien munistemme kanssa toisessa pinossa. Tervetuloa vaan tänne puolelle juttelemaan! Tämä on tosi mahtava paikka, jossa aina saa tsemppiä, silloin kun usko on lujilla.. :flower:
Vekaralle plussapuhallus - phuuuuuh!
Piinaajille pitkää pinnaa ja uskoa!
Meille muuten sanottiin tuosta että rakon pitää olla siirrossa täysi, juuri siksi että näkevät ultralla paremmin mihin kohtaan kanyyli vai mikä lie menee. Mulla olikin tosi täynnä, kun olin 2 h pissaamatta ja join kuitenkin vettä aika lailla. Nauroivatkin siinä, että on Todella täynnä rakko ja hyvin näkyy. Siinä sitten näytettiin mullekin se pieni piste joka oli se alkio (tai vissiin joku neste enneminkin, jonka sisällä se alkio on) Eihän se alkio kait voi näkyä. Mutta tosiaan etukäteen käskettiin olemaan pissimättä 2 h.
BKM Kiitos, kun olet olemassa ja luovutat munasolujasi!! :flower:

Mukavaa tiistaita kaikille! :wave: t.saaga
 
Ja Vekaralle plussatuulia myös täältä.

Mulla on ollut kans aina hyvä näkyvyys siirrossa kun oon ollut pitkään pissimättä. Tosin eipä se näkyvyyskään aina takaa että hyvään paikkaan menee. Kerran tosiaan tuotti tuloksena kohdunulkoisen.

Täällä pp 6 ja ihan hyvin on mennyt. pp3-pp4 oli vkonloppuna vihlontaa vas. alavatsalla. Kipu tuli säännöllisesti parin min- välein ja oli ihan erilaista kuin esim. menkkakipu. Muuten vointi hyvä: oireita on, mutta ne johtunevat pregnylistä. Mä testaan varmaan vasta pp 15 tai pp16 kotitestillä.

Typyliini
 
Paljon onnea Saagalle plussasta! :heart:

Ja toivottavasti Vekara saa plussan heti perään! :heart:

Kiitos BKM, kun luovutat munasolujasi. Ilman sinunlaisiasi upeita naisia pinossamme ei olisi toivoa. :flower:

Tervetuloa Emmi44 mukaan! Jotkut testit voit saada t-keskuksessa, jos sinulla on ymmärtävä lääkäri.

Minulla kolmessa siirrossa ei ole ollut mitään väliä, miten täynnä tai tyhjä rakko on ollut. Voi myös johtua rakenteesta, onko parempi että rakko on pulleana tai tyhjänä.

Minulla alkaa huomenna Zumenon ja sitä rataa...
Onko kenellekään tehty tuoresiirtoa lahjamunasolualkiolla ilman jarrua (kenellä omat munasarjat vielä kuukausittain munasolun kypsyttää )?

Pirteyttä pimeään syyspäivään kaikille! :wave:
Hillevi
 
hellurei vaan ja kiitos testi vinkeistä.. jos testit tehdään Tartossa niin sinne pitää ilmeisesti mennä siis aikaisemmin jo eikö niin?? Minulla on hankalaa olla töistä pois yhtään ylimääräisiä päiviä joten ehkä sitten tehtävä täällä. Tuntuu vaan kaikki kovin sekavalta, veriryhmän määritykset sun muut. Mitä ne niillä tekee? Olen yrittänyt tulla Fertinovan hoidoilla IVF muutaman kerran raskaaksi mutta ilmeisesti munasolut menneet "eläkkeelle" kun vaikka alkioita tulikin niin eivät kiinnittyneet. Kaikki muuten kunnossa. Joten yritämme Tartoa. Muutamat testit tehtiin Fertinovassa mutta ovat yli 6 kk vanhoja ja nyt Tarto ilmoitti että raja on 6 kk eli pitää uusia. HÖH. Mate, millaisen lähetteen sä olet saanut Fertinovasta??? Sun maksama 300 eur kuulostaa tosi edulliselta. Christina joitain hintoja mulle lähetti ja huh huh. Ja tietenkin rassaa tässä hommassa se että mitään takeita mistään ei ole vaan.. päivä kerrallaan ja toivotaan.... yritetään ajatella positiivisesti. Tosi kiva lukea että myös niitä vauvoja on syntynytkin näillä hoidoilla.. Peukkuja pystyyn meille muillekkin.. =)
 
Suzyanne
Vekaran testitulosta täälläkin malttamattomana odotellaan ja peukkuja pidellään kovasti!! :flower: :flower:

Tervetuloa Emmi44 ja Lotta77!

Täällä aika moni on käynyt Fertinovassa, oletteko olleet tyytyväisiä? Onko kellään ollut Simberg lääkärinä? Minähän kävin hänellä varhaisultrassa, ja hakemassa lääkereseptit, kun en jaksanut tilata Tartosta lisää lääkkeitä plussattuani. Minä en ainakaan enää kyseisen lääkärin vastaanotolle koskaan mene, jäi sen verran paha maku suuhun, kun hän ei tiennyt, että virtsaputkentulehdus voi aiheuttaa keskenmenon, eikä määrännyt lähes krooniseeni estolääkitystä, vaikka neuvolalääkärin mukaan olisi pitänyt, ja näin vältetty ennenaikaiset supistukset, kova säikähdys ja viikon saikku. :( Mutta onneksi nyt kaikki on taas hyvin, ja supparit loppuneet. B)

Emmi44, meillä otettiin kaikki testit Tartossa, en tiedä olivatko ne halvempia, mutta pääasiassa siksi että olimme siinä Tarton lähistollä koko kesäkuun. Mutta kyllä se yhtä käyntikertaa lisää meinaa, jos testit otetaan siellä. Me kävimme klinikalla 5 kertaa, eli 1. Kyselykäynti 2. molempien testit 3. minun limis-ultrakäyntini 4. Miehen sperman luovutuskäynti 5. Alkion siirto.

Tosta rakon täynnä olemisesta siirrosta, meillä luki kirjallisissa ohjeissa että rakon pitää olla siirrossa täysi, ja kyllä se olikin, niin että suorastaan ryntäsin vessaan heti siirron jälkeen, kysyin vain kökköenkullani can I go, ARTSI nyökkäsi, ja sitten suorastaan lensin vessaan. :whistle: ( voi että muuten revettiin miehen kanssa tuolle Vekaran Andreille keksimälle lempinimelle :LOL: )

Tuosta psykologilla käynnistä, ei meille kukaan missään vaiheessa maininnut että pitäisi psykologilla käydä ennen siirtoa, en siitä ole kuullutkaan kuin vasta täältä. Ihme miten erilaisia käytäntöjä. :eek:

Saagalle hillittömästi onnea plussasta! :flower: :flower: Kyllähän tuo 55 pp13 ihan selkeä plussa on, vaikka kyllä ihmetyttääkin, ettei hcg:täsi enää haluta tarkkailla. Minulla oli arvo myös matala, pp14 oli 67, ja kaikkiaan kävin 4 kertaa hcg-testissä, ja enemmänkin olisin saanut käydä, jos olisin halunnut. Toivotaan, että kaikki on hyvin, ja vatsassasi kesvaa pienenpieni vauvanalku! :flower:

Plussatuulia piinistelijöille!
 
Vekaralle :hug: Onpa tylsiä ja murheellisia uutisia, voi että..

Suzyanne: aika jännät käytännöt tosiaan on eri klinikoilla. Minulle sanottiin, että silloin kun on yli 50, ei kontrolloida koska se on selkeä raskaus. Kuulemma raja on tarkoituksella asetettu yli 50:een, vaikka alhaisemmillakin lukemilla ollaan siis raskaana. Mutta kaipa tämä on myös aivan yksilöllistä miten arvot nousevat. Toisaalta olisin halunnut "tarkkailuun", mutta sitten ajattelin, että hyvä näin. Niin kauan ollaan raskaana kunnes toisin todestetaan ja yritän olla positiivinen ja iloita asiasta. Vaikka täällä onkin kurja kuulla näitä negatuloksia :(

Psykologilla käynti oli meillä ainakin pakollinen (Suomessa) ja ihan kiva käynti se olikin. Kyllä suosittelen kaikille ihan siitä syystä, että on nämä hoidot ylipäätään tosi rankkoja juttuja henkisesti. Tarkoitan siis ihan "tavallisiakin" hoitoja, ilman luovutussolujakin. Ainakin minulle oli kamalia pettymyksiä ne kun rajuista ja monesta yrityksistä huolimatta ei yhtään munasolua koskaan saatu. Sitä tunsi itsensä kamalan epäonnistuneeksi, kun missään ei kuitenkaan löytynyt koskaan mitään vikaa ja silti kaikki oli vialla.. :/

Mutta ikävistä uutisista huolimatta toivon kaikille onnea, piinaajille pitkää pinnaa ja pieniä toivon pilkahduksia harmaaseen keskiviikkoon! :wave: t.saaga
 
VEKARA: :hug: tosi harmi, että tulos oli tällainen (((.)))

Omassa navassa ei mitään uutta. Kortisoni ilmeisesti piristää mua tässä vaiheessa melkoisesti, koska mulle tyypillistä luge-väsymystä ei ole tullut nyt ollenkaan. Ennemminkin oon käyny ylikierroksilla....muuten on kyllä niitä lugeoireita sitten.

Bartsu ja kaverit(?) PP8
 
Vekara, en tiedä mitä sanoisin. :hug: Halauksia ja jaksamista. Kerroit tuossa aikaisemmin, että vedätte henkeä hieman ennen seuraavaa yritystä. Varmaankin hyvä ratkaisu.

Uusille tulokkaille Emmille ja Lotalle tervetuliaistoivotukset.

Fertinova-klinikasta Suzynne kirjoitit. Joo, olen käynyt. Simberg juuri suorittikin minulle siirron, josta tulin 44-v. omalla munasolulla raskaaksi, ja josta minulla on nyt 2-v. terve tyttö. Hän tuurasi omaa lääkäriäni. Minulla siis todella hyvä kokemus hänestä tämän yhden ainoan tapaamisen perusteella. Sinulla kuitenkin toisenlainen kokemus, jonka hyvin ymmärrän.

Tuosta psykologin luona käymisestä on ollut palstalla juttua. Psykologin tehtävänä on ilmeisesti varmistaa, että ihmiset, jotka tulevat lahjamunasoluhoitoihin, ovat todella miettineet mihin ryhtyvät (ja minusta me varmaan jokainen ollaan, vaikka en ihan kyllä ole etukäteen miettinyt, että huonolla tsägällä hengen lähtökin voi olla lähellä). Olen itse käynyt psykologin juttusille, koska klinikallani oli sellainen käytäntö. Tapaamisen jälkeen muistan olleen ihan hyvä fiilis, joskaan nyt en edes muista tarkasti keskustelun kulkua, kait jännitin.

Erityisesti piinistelijöille jaksamista ja malttia,
t.juuni

 
Tuo kirjoitukseni jäi kovin oudon näköiseksi, kun kirjoittamani sulkumerkki muuttui nikkaavaksi hymiöksi ilmeisesti teknisistä syistä. Kirjoittamassani tekstissä näkyi sulkumerkki, mutta kun lähetin tekstini "eetteriin", ei hymiö muuttunut sulkumerkiksi, vaikka kuinka yritin tekstiä muokata. Tuolla kirjoituksellani "hengen lähtemisestä" en tarkoittanut lahjamunasoluhoitoa sinänsä, vaan kokemaani keskenmenoa nyt syksyllä, jonka johdosta "lähtönikin" oli ilmeisesti muutamasta tunnista kiinni. Olen joutunut päässäni tuota asiaa ja koko syksyä prosessoimaan, ja vaikka haluaisinkikin jo kaikki kauheat asiat jättää taakseni, näytän käyttävän niitä vieläkin kirjoituksissani. Ei kait noita mun kirjoituksia voi oikein aina tajutakkaan...kun asiayhteydet ovat vaan minun päässäni, enkä niitä aina osaa ulos kirjoittaa. Mutta siis ei sen kummempaa. Psykologin kanssa en muistaakseni jutellut keskenmenoista, koska tuolloin niitä ei ollut elämääni sattunut.

Mutta nyt hyvää yötä, mukavampia ajatuksia ja onnen toivotuksia kaikille. :wave:
 
VEKARA: Olen niin pahoillani :'( ´Pitkä halaus sinulle ja miehellesi! Ihanaa, että uskot teidän tulevaisuudessa onnistuvan, ilman sitä toivoa ei näitä hoitoja kannattaisi tehdäkään.

SAAGA: Onnea plussasta!!! Minulle määrätty testipäivä pp13 ja ohjeissa lukee että jos hcg yli 40 niin ei tarvitse kontrolloida. Kai se niin yksilöllistä on miten tuo nousee.

HILLEVI: Minulla PAS (ei siis tuoresiirto) mutta aina on menty PAS:seissa ilman jarrua, vaikka ihan normaalista kuukautiskierto pelaa (munikset vaan huonolaatuisia). Minulla ainakin pelkkä Progynova kp2 alkaen saanut aina munasarjat lepoon, tosin menty aina isolla annoksella 4mgx2.

BARTSU: Onko sulle määrätty veritestipäivä vai testaatko vain kotona? Vai onko multa mennyt ohi?

GERPERA: Hyvillä mielin saat mennä sinne Tartoon, oli oikein mukava kokemus!

JOKU kyseli testien hinnoista. Minulta otettiin ehkä puolet testeistä ja maksoi noin 600e Fertinovassa. Siitä sai kyllä KELA korvaukset.

Tarton reissu sujui oikein hyvin. Rakko tosiaan oli sitten niin täysi, että sain käydä laskemassa hiukan pois juuri ennen siirtoa ja Suzyannen tapaan juoksin heti siirron jälkeen pitkäksi aikaa vessaan ;) Eli kaksi 8-soluista lääkärin sanojen mukaan TOP luokan alkiota siirrettiin. Papereissa lukee luokituksen kohdalla, että 1-2 luokkaisia, mutta en tiedä miten nuo luokituksen tuolla menee!? Mitä teillä SUZYANNE ja VEKARA luki? Kolmaskin alkio siellä olisi ollut siirtokunnossa, mutta mies sanoi heti ettei laiteta ja lääkärikin sitten sanoi, ettei ole tarpeellista, mutta jäi kovasti vaivaamaan, että mitäs jos teimme kohtalokkaan valinnan ja juuri tuosta alkiosta olisikin raskaus alkanut...Olivatkin olleet pakastettaessa vasta 4-soluisia eli olivat yön aikana jakautuneet 8-soluisiksi. Nyt vaan pitää yrittää olla miettimättä, mutta kylläjhän se koko ajan on mielessä, että ovatko nuo vielä hengissä tuolla masussa.

Ronya pp2
 
:hug: Vekaralle! Ikävää että taas negatulos..

Täällä vuodot sen kun jatkuu.. ja runsastuukin.. :( Ei nyt lähelläkään kk-vuotoa eikä hyytymiäkään ole tullut. Tällä viikolla olen ollut töissä niin aina kun ollaan saatu purettua aamukuorma (kaupassa siis töissä) niin vuoto on alkanut.. En tiedä voisiko johtua siitä nostelusta edestakaisin vai onko nyt oikeesti km tapahtunut.. ei ainakaan enää itellä kauheesti toivoa oo kun lääkäri silloin sanoi , että sen pitäisi itsestään loppua.. Mutta ei.. kovenee vaan.. ja siis ihan puhdasta verta se on mikä valuu.. sitten tunnin sisään se muuttuu taas ruskeaksi vuodoksi.. Tuun hulluks täällä..:( Varaan ajan gynekologille ja käyn kattoos onko kesken menny.. en jaksa tätä epätietosuutta enää.. Toivoa ei itellä enää ainakaan kauheesti ole. Tänään myös ihan hirveetä selkäkipua.. samanlaista kuin kk:ssa..

Piinistelijöille plussasäteitä!
 
RONYAH: Mulla on veritestipäivä maanantaina ja silloin on PP13. Testejä on myös kaapissa, mutta en ole vielä päättänyt käytänkö niitä vai en. Niin ja onnea kyytiläisten johdosta ja piinispinnaa.

TYPYLIINI: Kuinkas mun piiniskamun piina on mennyt?

Mulla alkoi eilen illalla oikealla ristiselässä hiljainen jomottelu ja kun piti mennä nukkumaan niin se yltyi älyttömäksi säryksi. Vähän samanlaista kuin joskus ennen menkkoja, mutta paljon kovempaa särkyä. Mullahan oli viime kierroksella just itse asiassa PP8 ja PP9 myös kovaa ristiselkäsärkyä. Yhden Panadolin jouduin ottamaan, että sain edes pari tuntia nukuttua. Onneksi on huomenna vapaapäivä.

PSYKOLOGI käynneistä: meidän piti ennen luovutussoluhoitoa käydä juttelemassa psykologilla, mutta minähän olin käynyt jo niiden epäonnistuneiden aiempien hoitojen takia myös siellä. Kyllä se helpottaa mieltä, kun saa ihan objektiiviselle henkilölle puhua tuntojaan.

Bartsu ja kyytiläiset(?)
 
Neuvokaa noviisia minun pitäis pistää jarrupiikki ja olen niin tomppeli etten tiedä pistetäänkö se mahaan vai lihakseen en saanut mitään ohjeita Tartoosta ja vielä se jos joku tietää ja muistaisi tuleeko siitä sivuvaikutuksia vai onko olo ihan normaali kiitti jo etukäteen. Olipa kiva kuulla ronyah että oli ihan kiva paikka se elite vähän jännittää minuakin se ukkeli siellä. Onnea sulle ja kaikille muillekin piinistelijöille
 
Sairaslomallahan sinun pitäisi olla jos tuollainen työ aiheuttaa vuotoa. Tiedän kokemuksesta mitä on kaupan kuorman purkaminen...ei ainakaan kevyttä. Minullakin aina selkäsärkyä silloin vaikka en raskaana ollutkaan. Nyt kipin kapin lääkäriin ja pyydät/vaadit sairaslomaa! Eihän tuollainen saa jatkua!
Ronyah sinulla sitten reissu takana ja hyvin näköjään meni ja hyvät alkiot sait. Onnittelut Sinulle! Minä myös mennyt aina siirtoon rakko täysi, siitä Avalla mainittu aina pari kertaa.
Voi oispa tuo Tarton matka jo ohi ja sais vaan olla ja oottaa mitä tuleman pitää...joka tapauksessa eka ja viiminen hoito. Sit alkaa oman itteni hoitaminen toden teolla.
 

Yhteistyössä