Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Johkunen, meillä taas verta ohentava/ trombosyyttejä ehkäisevä lääke Primaspan piti lopettaa testipäivänä, muuten aika samaa menee eli Progynova 1x3, Crinone (luge) 1x2, Divigel 1x1, foolihappa+magnesium ja sit Progesteroni injektio lihakseen 10vrk. Aika massiivista lääkitystä..ja tuo lugea vastaava Crinone tosiaan rv 20 asti hieman alenevin annoksin.
Tauku mietin kyllä tota ultraa, mut käsitin et vielä ei välttis näy kuin se pussi, ja sit on se epävarmuus että kasvaako sinne sikiötä vai ei? Aattelin sit että 7+0 meen niin näkyy ainakin mitä on ja mahdollinen sykekin.
Ihanaa vappua ihanaiset naiset!
Iitu 5+0
 
amv
Jee, hienoa et täällä väki lisääntyy! :) Suuret onnittelut iitu ja johkunen! Kirjotan padilla, niin aika lyhyesti siksi.

Iitu, mä sain CB:lla tekstin raskaana 3+ vasta rv 6+0! Tai jotain sinne päin. Liuskatesteissäkin testiviiva oli kontrolliviivan kanssa saman vahvuinen samoihin aikoihin. Olin ihan huolesta sekaisin,kun pelkäsin, ettei hcg nouse tarpeeksi nopeesti. Olis vain pitäny t käydä uusintaverikokeessa. Suosittelen sitä. Hajotin CB:n digitestin, ja sisällä oli samanlainen liuskatesti, jossa testi- ja kontrolliviiva, jonka testin optinen lukija sitten tulkitsee näytölle. Toivottavasti sulla hcg on noussut ja nousee tasaisesti ja kaikki olis muutenkin niin kuin pitää!

Taukulle ja johkuselle voimia kestokrapulan kanssa elämiseen! Mulla kesti tässä raskaudessa järkky olo noin rvk 18 asti... Viimeksi loppui noin rvk 12. Joidenkin tutkimusten mukaan muuten tyttösikiöt aiheuttaisi enemmän pahoinvointia kuin pojat :)

Odottava, voi kun teillä on pitkä matka pojan luo... Meillä muuten tyttö oli suurin piirtein ekan viikon lähes vuorokauden ympäri valohoidossa, ku bilkkarit ei vain tahtoneet laskea. Onneksi ei estänyt kengurua :) Se oli niin ihanaa <3 Miten muuten sulla on lähtenyt maidontuotanto käyntiin? Ja ootko jo saanut pojan kokeileen imeä rintaa? Kertoile jatkossakin kuulumisia, jos vain jaksat ja ehdit. Toivottelen edelleen pojalle pikaista kotiin pääsyä!

Tauku, ihmettelit nlakäyntien vähäistä määrää. Mullakin olis ollu eka nlalääkäri vasta seuraavalla käynnillä eli rvk 27... Mut pääsin jo rvk 20 kontrolliin kohdunsuun tilanteesta, ku olin niin huolestunut edellisen raskauden takia. Tuntuu kyllä uskomattomalta, et normaalisti vasta rvk 26 -28 eka lääkäri...

Kysyikö joku, olenko saikulla vai töissä? Oon edelleen kotona esikoisen kanssa. Välillä on supistusten suhteen tosi rauhallista. En nyt enää oo niin hirveästi huolissanikaan :) Ensi viikolla mulla onkin sit kontrolliuä vauvan munuaisesta ja se "eka" nlalääkäri sekä toinen sokerirasitustesti. Jossain välissä pitäis vielä käydä kahtena peräkkäisenä pnä antamassa MRSA-näytteet, kun siirto tehtiin ulkomailla eli olen ollut ulkomailla sairaalahoidossa. Mutta en sentään aio ens viikolla sitäkin ;)

Mä oon nyt vanhemmillani toista viikkoa tytön kanssa keittiöremonttia paossa. Vähän meinaa jo olla hermot "pikkusen" kireellä. Mutta nyt äidin ompeluoppeihin, koska haluaisin ommella tytölle joitain vaatteita itse.

Voikaa hyvin!

amv (26+4)
 
Amv, kiitos, lohdutti tuo tieto sinun CB testistä! Meen ultraan varmaan 7+0 mikäli ei aiemmin tartte, kokeilen digitestiä viel loppuviikolla, josko ois noussu tasolle 2-3 niin tietää että jotain tapahtuu.
Tiedättekö muuten, tai saiko kukaan mitään tietoa alkion sukupuolesta esim. siirrossa? Meille lääkäri venäjällä selitti että joko siittiöt pesuvaiheessa tai sitte alkiot hedelmöittyneenä jaetaan erikseen "males and females", multa meni hieman ohi..mutta siis ilmeisesti he siirtovaiheessa tietävät onko tyttö-vai poika-alkio jota siirtävät. Meillä on sellainen lista meidän alkioista, venäjää ja englantia, jotain siitä ymmärrän, esim.miten ovat jakautuneet minäkin päivänä ja minkälaatuisena pakastettu jne..mutta on sitä venäjää mitä en tajua, tuskin sukupuolia siinä olis näkyvissä. Mielenkiintoista vaan=)
Iitu 5+1
 
Vappu sitten lusittu ja ihan siksi lusittu, että kavereilla oli todella kivat juhlat ja me oltiin sitten autolla (niinpä niin) ja skumppaa sai maistaa niin että kieli hieman kostui (ja nyyh) vaikka ei kyllä juurikaan tehnyt mieli mun lempi juomaa tällä kertaa. Suunnittelin jo ensi vappua ihan täysillä :) Ens vappuna otan takaisin tämän vapun :). Kaverit vielä soitteli eilen terassilta että tulkaa tänne... no joo ei taideta tulla. Me jotka aina ollaan valmiita pieneen bilettämiseen. En kuitenkaan jäänyt kiinni vaan autolla olemiseen saatiin kyllä kuopuksesta hyvä syy.

Iitu jännä kuulla tuosta hoidosta Venäjällä siis mielenkiintoista tuo jo siittiöiden jakaminen sukupuolen mukaan.

amv siis apua! Mikä MRSA? Siis pitäisikö munkin tietää tuosta? Ajattelin että jos kävisi sitten muutaman kerran yksityisessä neuvolassa kun kerran on noinkin harvassa nuo neuvolat.

Johkunen mikä on olo? Täällä tänään aavistuksen parempi päivä. Eilen olikin aika kamala ja olen oppinut et ihan kamalaa päivää seuraa yleensä hieman parempi päivä. Toivotaan että tästä lähtisi nousukausi olojen suhteen.

Teille jotka mahdollisesti asutte pääkaupunkiseudulla niin Simpukka järjestää 7.5 keskustelutilaisuuden lahjasoluhoitoja harkitseville, niissä oleville tai raskaana oleville tai jo lapsen saaneille. Simpukan sivuilta löytyy lisätietoa ja siellä puhumassa lääkäri ja psykologi yms.
 
Ihanaa lukea teidän vauvauutisia. Iloitsen jokaisesta vauvasta, joka syntyy pitkän raskaan tien maalissa.
Aiotteko te kertoa kellekkään vauvan alkuperää? Me ei olla kerrottu kuin mun äidille, enkä aiokkaan. En odota toisten ymmärtävän tätä koko prosessia ja pelkään ennakkoluuloja lasta kohtaan ja ajattelemattomia kommentteja.

Mulla alkoi juuri rv 32. Olo on odottava ja jo aika tukala. Pelkään niin, että saanko tämän lapsen elävänä syliini (olemme menettäneet monta raskautta).

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
MaijaE, meillä osa tuttavapiiristä tietää hoidoista, ja heistä osa luovutussoluista. He ovat suhtautuneet todella hyvin. Mutta kaikille ei kerrota, esim. anopille, hän on hyvin erikoinen ihminen ja häneltä voi tulla suusta mitä vaan, enkä halua ikinä kuulla mitään siihen liittyvää etteikö olisi yhtä paljon minun lapsi. Myös mieheni haluaa suojella minua tuolta. Myöskään isovanhemmilleni en kerro, he ovat niin vanhoja, etteivät edes ymmärrä miten joku solujen luovutus on mahdollista.
Iitu 5+3
 
amv tsemppiä ens viikon ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin :)

Tauku musta tuntuu että paha olo alkaa hieman helpottaa... tai siis se on siirtynyt nyt enemmän iltaan eli aamut ja päivät menee hyvin mutta iltasella meinaa kyllä oksettaa :x Lisäksi mua on alkanut vaivaamaan silloin tällöin viikossa pääkivut jotka alkavat yöllä. Jos otan yöllä panadolia niin aamulla on onneksi poissa. Mutta mies on nyt parina iltana hieronut hartijoita kun ne selvästi päätetyöstä jumissa, niin se on auttanut pääkipuihinkin!
Joo meni vappu hyvin rauhallisesti, kotona kahdestaan ja vappupäivänä sitten lounaalle :) Mä oon tooosi huono nyt valvomaan ja pelkkä ajatus siitä pistää nukuttamaan :D

Iitu mä en ollut kuullutkaan tuollaisesta että jo tuossa vaiheessa voisi sukupuoli olla määräytynyt! Toivottavasti saat viikot nousemaan testiin sitten kun testaat :)

MaijaE meillä ne läheiset jotka ovat tienneet meidän hoidoista viimeiset 5 vuotta ja olleet tukena, tietävät myös tästä hoidosta. Tuntui luontevalta ja helpottavalta kertoa heille, samoin kun tullaan olemaan avoimia myös lapsille. Mutta vieraille/ muille kavereille/ työkavereille tieto ei kuulu, mutta lapsettomuus on ollut meille avointa eli voin myös kertoa että hoidoilla ovat nämä lapset alkunsa saaneet, sitä tietoa haluan jakaa!
 
Johkunen Niin minustakin alkaa tuntua, että hieman helpottaa en ole nyt muutamaan päivään palellut ja ne kylmän väreet saa aikaan sen huonon olon niin nyt on ollut aika hyvä. Syödä täytyy kyllä tasaisin välein ihan jo varmuuden vuoksi. Väsymys on kyllä vielä aika totaalista. Minulla ollut päänsärkyjä edellisissä raskauksissa n. puolessa välissä, mutta selkeesti johtuneet jotenkin raskaudesta ja Panadolilla saatu hoidettua, mutta aika koviakin kipuja on ollut. Olen ymmärtänyt, että päänsäryt kuuluu tähän "taudin kuvaan". Hyvä jos sinulla hieronta auttaa.

MaijaE Meillä aika hakusessa tuo, että kenelle kerrotaan ja miten kerrotaan. Se on selvää, että työkavereille ja ns. tutuille ei kerrota. Perheelle ja parhaimmille ystäville täytyy miettiä miten menetellä.

Olen nyt saanut sydänäänet helposti kuuluviin muutaman päivän ajan dopplerilla. Hyvä niin, että ei tarvitse sitä keskenmenoa niin kovasti pelätä.

Tällä viikolla sitten verikokeet seulaa varten.

10+0
 
Joopa, mun surkuhupaisat CB digital testit vaan jatkuu...nyt siis kolmas testi johon saan vain sen vikakoodin, eli kirjasen kuvan!! Ja aivan varmasti testi on otettu oikein. Joku vammanen erä testejä meidän apteekissa..eikä jaksa ajaa kymmeniä kilometrejä toiseen apteekkiin. Ostin vielä yhden ja teen huomenna..tosin, varasin ensi viikolle myös ultran (7+1), koska jokatapauksessahan se pitää katsoa niinkin, oli siellä sitten mitään tai ei.
Iitu 5+5
 
No on sulla Iitu huonoa tuuria tosiaan!!
Onneksi ens viikko tulee ihan kohta niin saat ainakin varmuuden :)
Joko sulla on oireita astunut kuvioihin? Muistaisin että mulla oireet alkoi juuri 5-6 viikkojen välissä.

Tauku kiva jos sielläkin alkaa olo kohentumaan :) Huomasin myös eilen illalla että kylmä tuli ensin ja sitten pahaolo! Mies teki hernekeittoa mitä mä en ole saanut hetkeen alas, meinasin puklata jo pelkästä hajusta :x Nyt on siis silleen, että lounaalla saan jotain lämmintä syötyä mutta päivällisellä kotona mikään lämmin ei meinasi upota ollenkaan, tulee vaan huono olo pelkästä ajatuksesta! Sitten sooloilen kaikkea muuta leivän päälle tms. mikä olisi terveellistä ja maistuu. Mun pitäisi vaan päästä eroon noista kirpeistä karkeista, mutta ovat niin perhanan hyviä just nyt!
Niin ja kiva että voit sydänääniä kuunnella kotona. Mä en ole hommannut doppleria kun olo on ollut useiden ultrien takia hyvin rauhallinen, mitä nyt meinaa seuraavaksi paniikki iskeä kaksosista ja miten kaikki tulee menemään!

Omaa napaa vielä sen verran, että meillä on tosiaan ens maanantaina nt-ultra :) Huomenna tulee 11 viikkoa täyteen.
 
Iitu Voi kurja tuota huonoa onnea. Onneksi tosiaan se ultra nyt sitten lähestyy niin sitten saat varmuuden.

johkunen Meillä taas mies alkoi paistaa kanafileitä eilen. Haju oli NIIN hirvee, että ilmoitin heti että en muuten syö kanaa. Aivan sama tilanne päivällä kaikki menee ja on helppo syödä. Illalla tarkastan jääkaappia tämän tästä kun mietin että mitä söisi ja sitten en löydä mitään mitä haluaisin siis mikään ei kelpaa. Jääkylmä mustikkakeitto on suht ok ja ylipäänsä siis kaikki kylmä ja mitä kylmempi sen parempi. Oikeastaan pitäisi olla pakastin kylmää että olisi mikään hyvää. Jääkaappi kylmät ruoat tuntuu joskus liian lämpimiltä. On tää NIIN outoa hommaa ja mies ihmeissään kun joka päivä ilmoitan että en syö jotain siis sellaista mitä olen aina ennen syönyt. Nyt kun aamulla ei enää ole niin heikko olo niin en voi syödä mitään mitä söin silloin kun oli kamala pahoinvointi, koska se muistuttaa siitä pahoinvoinnista ja alan taas voida pahoin...siis miten oon niin vaikee ihminen nykyisin... Ihanaa kuitenkin että sulla ei ole tupla pahaolo tuplista heh se olisi aika kamalaa :) Voi jännitys tuota ultraa. Silloin kun kuvittelin (lue:pelkäsin) että meille tulee tuplat niin mietin että miten ne tuplista ne riskiluvut oikein saa ja mitattua molemmat nt:t ja nenäluut...
Varmasti jännittää tuo tuplaraskaus vielä monta kertaa tässä matkan varrella, mutta on se vaan niin ihanaa kun teillä ei lapsia vielä ole niin saada ne tuplat.

Kuinkahan pitkälle tämän raskauden saa pidettyä piilossa? Toistaiseksi farkut menee jalkaan tosin kohta vyö alkaa olla aika naurettava kapistus niissä. Luin, että kohtu olisi jo greipin kokoinen. Minusta greippi on aika iso jo. Kuopuksen laskettu aika oli n. kolme viikkoa aikaisemmin ja silloin ennen juhannusta kukaan ei huomannut, mutta olin silloin pirun hyvässä kunnossa ja treenasin kuin hullu. Nyt sitten voi toivoa että kohtu uppoaa makkaroihin :) ja kukaan ei siksi huomaa.

Nalletyttöä huhuilen kertomaan kuulumisia ja muutkin tulkaa kertomaan kuulumisianne.
 
Hei kaikki odottajat!
Me tosiaan tehtiin haikaramatka ja viime perjantaina kotiutettiiin 29.4. syntynyt sektiopoika. Sektio sujui todella hyvin ja aikas hyvin on operaatiosta toivuttu. Poitsunen syntyi viikoilla 39+2 ja stragegiset mitat olivat pituus 51 cm ja paino 3.090 g. Hoikka poika viikkoihin ja pituuteen verrattuna, mutta muuten ainakin tässä vaiheessa ihana 9 pisteen vauva. Hillitty herrasmies, oli kätilön kommentti vastasyntyneen temperamentista. Aluksi oli vähän huolta poitsun painon laskusta, mutta onneksi painon lasku jäi alle 9 %, joten lisämaitoa annettiin aikas vähän. Kotonakin on hiukan annettu välistä korviketta, mutaa pääasiassa tisseillä pärjätään ja nyt neuvolassa todettiin jo painon kääntyneen nousuun. Vauva-arki on sujunut kohtuullisen hyvin, tietty heräillään 2-3 tunnin välein, mutta olo on nyt onneksi ihan hyvä ja energinen (sairaalassa unet jäivät tooosi minimiin). Paljon antoi iloa vauva-arkeen, kun neuvolassa todettiin vauvan painon lähteneen sopivasti nousuun ja kaikki näytti hyvältä. Esikon kanssa imetys oli melkoista showta ja alkuun vähän pelotti miten tämän kanssa menee. Rauhallisempi tämä poitsu on meidän "kiukkuprinsessaan" verrattuna, mutta syy on varmaan, että äiti ei enää jaksa hermoilla ihan pienestä ja otteet ovat jo ihan toista luokkaa kuin esikon kanssa imetystä harjoitellessa (räpeltäessä). Pikkuinen sivuääni poitsun sydämestä havaittiin, mutta lekurien mukaan sen pitäisi hävitä vauvan kehittyessä, kontrollikäynti kuitenkin tulee lähiaikoina ja uusi tutkimus. Muuten kaikki näyttäisi olevan mallillaan. Oma vauveli on tietysti niin suloinen ja ihana, että .....

Paljon teille tsemppiä vaiheisiinne ja oikein onnellista odotusta!

Onnellinen Nalletyttö ja Nyytti Nuttunen (nyt viikon vanha)
 
Olipa kiva kuulla Nalletytön kuulumiset ja onnittelut sinne pienestä pojasta.
Tule vielä myöhemminkin kertomaan kuinka sitten arki on lähtenyt sujumaan.

Omassa navassa on olo helpottunut aika paljon ja nyt jopa saan jotain muutakin tehtyä kuin ryvettyä huonossa olossa. Sydänääniä olen kuunnellut aktiivisesti, jotta aina saa mielenrauhan. Äitiyshameen innostuin ostamaan ja ehkä sen sitten muutamiin ylppäreihin ainakin laitan päälleni. Puseroksi sitten joku sellainen että kukaan ei huomaa. Normi farkkuja vielä käytän, mutta saa nähdä kuinka kauan. Mustia vaatteita jos käyttää niin ei todellakaan mitään kukaan huomaa, mutta kyllä vatsa pömpöttää vaaleissa vaatteissa huh, huh...

Mitäs muille kuuluu? Hiljaista täällä vaan on.
 
Mulla alkoi vuotamaan tänään..pelottaa nyt aivan helvetisti!! Ei nyt ihan holisemalla, mutta siteeseen kuitenkin ihan reilusti. Nyt sitte klinikan ohjeen mukaan progesteronia lihakseen kahdesti päivässä ja Progynovaa tunnin välein 8 tablettiin asti. Mulla ei ole vuodoista mitään kokemusta, kuinka paljon voi vuotaa ilman että keskenmeno? Oon niin rikki jos tämä nyt oli sitten tässä.
 
Iitulle:hug:
Sun kannattais kyllä nyt mennä mielestäni lähimmän sairaalan päivystykseen, vaatia ultra ja toimia sitten sen mukaan. Näin minä tekisin ja aikanaan kun viikolla 5 keskenmeno ollut niin sain ihan hyvää palvelua sairaalassa, vuodolla alkoi...
Ja eihän tuo kohdallasi välttämättä keskenmenoa edes tarkoita, kaikkihan voi olla hyvin, näissä hoidoissa vuotelee herkästi. Saisit mielenrauhan ja selvyyden asiaan ja toivottavasti sydän löisi vahvasti :heart:
Voimia, karsea tilanne
T. Paulanna pp 4
 
Iitu, tiedän tunteen niin hyvin,se on aivan hirvittävä pelko,mutta älä vielä heitä toivoasi. Mulla oli myös alkuraskaudessa vuotoa,kolmeenkin eri otteeseen. Itse asiassa tein ekan raskaustestinkin varmistaakseni,että lopetanko lääkkeet,koska multa tuli vuotoa. Tää ei varmaan just nyt lohduta,mutta tuntuu nämä vuodot olevan tosi yleisiä näissä hoito-raskauksissa. Voimia,tsemppiä ja toivontuulia täältä. Toivotaan,että kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Paljon onnea Nalletyttö pojasta! <3 Ihanaa! Vauvantuoksuista arkea sinne ja sujuvaa toipumista itsellesi.

Tauku ja Johkunen,tsempit pahoinvoinnin kestämiseen..! Mulla oli koko päivä pahoinvointi ekat kuukaudet seurana.. Oksetti ja etoi aamusta iltaan. Ei kiva. Nyt 20+ viikoilla on ollutkin jo parempi olo ja ruokakin maistuu. Hajut vieläkin aiheuttaa pienen etomisen,mutta ei enää aiheuta juoksua halaamaan pönttöä.

Amv,toivottavasti ultrareissu meni hyvin ja kaikki siellä ok!

Tänne kuuluu siis tasaista arkea,työt vievät paljon aikaa. Joskus tuntuu,että vähän rauhallisempi tahtikin piisaisi.. Kesäloma ja äippäloma tuntuvat vielä kovin kaukaisilta. Vauvan liikkeet tuntuvat päivittäin,välillä tulee monoa aika lujastikin. <3 Jotakin hankintoja tehtiin hiljattain.. Nyt on vaunut hankittu ja turvakaukalo. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Toivottelee Aurora
 
amv
Voi Iitu... :hug: Nyt ei voi kuin toivoa parasta! Uskon, että olet nyt ihan hajalla. Jos nyt tosiaan pääsisit nopsaan lääkäriin/verikokeeseen tms. Rutistus! :hug: Yritä uskoa vielä, että kaikki voi todellakin olla hyvin.

amv
 
amv
Kiitos Aurora! Onko sulla muuten ollut jo rakenneultra?

Mä en hirveästi viitsi rutista Iitun viestin jälkeen, koska mulla tavallaan kaikki ok. Maanantaisessa kontrolliultrassa vauvan munuainen oli valitettavasti edelleen laajentunut, ja jatkoseuranta siirtyi nyt yliopistolliseen sairaalaan=synnytyssairaalaani. Ultraava lääkäri ei ole mikään supliikkimies, joten mitään hänestä ei oikein saanut irti. Paitsi, että möläytti sit vauvan sukupuolen, jota ei olisi haluttu tietää etukäteen... Pieni "ongelma ", tiedän, mut silti meitä ärsyttää. Tyttö on tämäkin lapsi :)

Minulle tulee sitten lähete sairaalaan myös raskausdiabeteksen takia - tässäkin raskaudessa. Kaksi arvoa oli taas koholla. Ekassa rasituskokeessa noin rvk 15 kaikki arvot oli vielä ok. No, pääseepä usein ultriin :)

Lääkäri muuten tsekkas kontrolliultrassa myös kohdunkaulan ja -suun tilanteen, ja onneksi niissä ei edelleenkään muutoksia :) Kohdunsuu täysin kiinni ja kanava yli 5 cm ultralla.



amv (nyt 28+1 -> viime raskaudessa meni lapsivedet 28+)


P.S. Piti vielä tulla onnittelemaan Nalletyttöä vauvasta! Voikaa hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Iitu omasta vuodoista voin kertoa että ekan kerran tuli ihan kunnolla kirkkaan punaista pyttyyn 5+3. Sitä myös sinä päivänä siteeseen ja kävin silloin ultrassa jossa näkyi 2 raskauspussia ja toisella ruskuaispussi. Vuoto jatkui ruskeana kunnes noin viikko siitä taas samanlainen vuoto ja vielä kolmannenkin kerran.
7+0 ultrassa kaikki myös kunnossa ja lopetin silloin klexane-piikin joka ohentaa verta ja viikko siitä omegat. Noiden lopetuksen jälkeen vuodot pysyneet poissa. Eli min vuodin sen 3 viikkoa ja silti kaikki 9+0 ultrassa kunnossa. Jaksamista kovasti sulle :hug: Toivottavasti kaikki on harmitonta!

Mulla on huomenna nt-ultra, koitan sitten kirjoitella lisää...
 
Kiitos ihanista lohtuviesteistä, ne on nyt kultaakin kalliimpia! Jos tässä on käynyt huonosti, niin sille ei mitään voi, mutta ihana tietää että on myös mahdollista että kaikki on hyvin.
Onko teillä, joilla on vuotanut, ollut mitään kipuja? Mulla oli parin tunnin ajan aika kovat kivut, ja enemmän ne kivut juuri pisti pelkäämään keskenmenoa. Kivut meni yön aikana ohi ja enää ei ole, vuotelee vielä, mutta niukemmin. Onhan sekin kai mahdollista että toinen alkio on mennyt kesken. Tosin en usko että molemmat ois kiinnittynyt, kun digi näytti niin vähän viikkoja. Kauheesti toivon että kaikki olisi hyvin!
Meen päivystykseen jos kivut palaa, tarvittaessa aikaistan ultraa, jos tasaista niin torstaina sitten ultra ja jännitys loppuu.
Amv no olipa hömppä lääkäri. Onneas silti tyttöuutisista!
Ja kaikille äideille ihanaa äitienpäivää!
 
Voi Iitu :hug: sydämmestäni toivon, että kaikki on hyvin! Koita jaksaa :heart:

Mulla oli myös vuotoa alussa ja ryntäsin kyllä heti seuraavana päivänä klinikalle ultraan. Kyllä sitä omaa mielenrauhaa kannattaa suojella. Kipuja en muista, että olis ollut. Kovia ainakaan.
 
Nyt tosiaan toivoisi että olisi se oma klinikka suomessa ja sinne pääsisi pian. Mihkään tk:n päivystykseen en halua, yleislääkärin ultraamiseen en ihan luota tässä tilanteessa..katsotaan nyt..
 
Iitu kyllä mulla monenlaisia maha-tuntemisia oli alussa, mutta ei ehkä kivuliaita, mutta muistan kyllä että silloin samaan aikaan kun tuli vuotoa kerran niin vatsaankin koski. Onneksi torstai tulee ihan kohta ja saat selvyyden :hug:

paulanna kovasti tsemppiä sullekin piinapäiviin =)

Nalletytölle hirmuisesti onnea pienestä pojasta =)

Tauku hyvä että olo alkaa helpottaa! Niin täälläkin... ehkä vähäsen ainakin iltasella ei enää ihan niin huono-olo kun vaan syö ja syö mitä alas saa! Uutena ja tylsänä oireena tullut huimaus ja pyörrytys. Viime kauppareissulla piti 3 kertaa istuskella penkeillä kun meinasi ihan taju lähteä ja kauppareissu tosiaan kesti reilun puoli tuntia! Samoin suihkussa pitää välillä mennä lattialle istumaan. Täytyy toivoa että tuokin olis vaan ohimenevää...

Aurora toivottavasti saat jossain vaiheessa työtahtia pienennettyä. Mutta pääasia että olo muuten hyvä ja kaikki kunnossa =) Mekin ollaan paljon katseltu jo kaikkea, kivaa puuhaa ja pikku hiljaa jotain pientä varmaan hankitaan, mutta ne kalleimmat ostokset sitten heinäkuussa kun rakenneultra ohitse.

ON: kerron nyt sitten omat hyvät kuulumiset tähän loppuun. Aamulla oli siis NT-ultra ja molemmat kaverit oli kovin virkeästi hereillä. Mitattiin niskaturvotus, päästä peppuun A-vauva 5,6cm ja B-vauva 5,8cm, reisiluun pituus mitattiin myös, samoin kallo ja katsottiin muut rakenteet sekä sisäelimet tms. Meille oli iiiiiso yllätys miten hyvin kaikki näkyi ja miten ne vauvat siellä liikkui, aika uskomatonta edelleen =) Molemmille meille taisi tulla taas selkeästi konkreettisempi olo ja todellisemmalta se tuntuu, että niitä oikeasti tulee 2 maailmaan!! A-vauva oli viikoissa 12+1 ja B-vauva 12+2 eli muutamia päiviä nyt edellä molemmat, tänään siis 11+5. Huojentavaa koska mä oikeasti syön kovasti mutta mulla ei paino ole vielä noussut yhtään, joten meinasin jo huolestua saavatko tarpeeksi ravintoa! A-vauvan istukka on edessä ja B-vauvan takana, joten saas nähtä milloin liikkeet sitten tuntuu. Mutta kuulemma näillä viikoilla ne eivät vielä tajua toisistaan mitään vaikka fudivatkin toisia vahingossa :D
Ens viikolla mulla on neuvolalääkäri ja rakenneultra on sitten heinäkuun alussa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä