Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

En ole aikoihin täällä käynyt, kun nyt tuntuu siltä, ettei enää hoitoja jatketa omien terveysongelmieni vuoksi :(. Tänään tuli kuitenkin postissa sopimus uusittavaksi, jos uusitaan, alkioiden pakastamisesta. Pakko kai se on nyt sen suhteen luovuttaa, ja kohdata elämän realiteetit.

Ihana kuitenkin lukea, että täällä on paljon plussia ja onnistumisia <3

Iitu78 haluan erityisesti muistaa, onnea pienestä tytöstä ja voimia miehesti toipumisprosessiin!

Odottava73 ja poikanen, kohta jo 2 v
 
Piper, tyttö meille luvattiin. Itsellä oli tunne, että olisi poika, mutta erittäin varmalta tytöltä kuulemma näytti :love: Jonnuli, minullakin tuo ultrakäynti liittyi vähän reissuun (vaikka oltiin myös uteliaita sukupuolen suhteen :) ). Olin työmatkalla jenkeissä ja jotenkin tuntui mukavalta tietää pitkien lentojen jälkeen, että kaikki on kunnossa. Vähän hölmö ajatus tämäkin, mutta kaipa takaraivossa on sellainen ylivarovaisuus. Lyhyt euroopanlento on myös miehen sukulaisten luokse keväällä, mutta ehkäpä en nyt siitä enää stressaa, rakenneultrakin ehtii tulla onneksi ennen sitä :) Vatsa tuntuu pullahtaneen tällä viikolla vähän esiin, kovin pitkään sitä tuskin enää voi piilotella vaikka muutaman viikon ajattelin vielä yrittää. Liikkeitä en ole vielä ainakaan tunnistanut. Nyt siis mennään 16+ viikolla.

Bambinalla alkaa olla jännät paikat. Toivotaan, että pikkuinen päättää tulla kohtsillään (y)

Odottavalle voimia päätöksentekoon, kumpaan sitten päädyttekin. Poikanen on jo iso, varmasti jokainen päivä tuo uutta ja ihmeellistä myös hänen myötään :love:
 
Onnea Fibbis tyttölupauksesta :) varmasti jännä kuulla siitä ensimmäisen kerran! Tsemppiä kevään lentoon, teillä on sitten vauvalla sukulaisia ulkomailla. Minulla on tämän tulevan pitkän lennon lisäksi myös toukokuussa Espanjan lento. Taitaa olla viikolla 25. Olen tähän saakka käyttänyt lentosukkia aina, eiköhän niillä ja mukavilla vaatteilla pärjää.

Piper sinullakin raskaus etenee kovaa vauhtia! Oletteko tehneet hankintoja jo? Saatko muuten uuden äitiyspakkauksen vai ehtiikö 2015 vielä tulla? Jos siis edes otat sitä.

Bambinalle viimeisten viikkojen tsempitykset! Hienoa että saat ensi viikolla jo tarkistuksen yliajasta mutta ehkä hän päättää tulla ennen sitä :) Onko olosi yhtään tukala?

Odottajalle voimia päätökseen jatkon suhteen. Varmasti haastavaa!

Kävin itse viikonloppuna kokeilemassa äitiysvaatteita, lähinnä housuja. Alkaa omat käymään tukaliksi, ainakaan vähän korkeavyötäröisemmät. Tarvitsen myös kotihousut ja jumppalegginssit, jotka eivät paina. Onneksi hm:llä on hyvä ja aika edullinen valikoima. Jonkun viikon pystyn kyllä piilottelemaan vatsaa varmaan hyvin! Kesäksi pitää taas hankkia jotain hellevaatetta mutta niitä ehtii sitten, jos tulee edes lämmin kesä.
Huomenna on toinen neuvola. Muistelen että täällä pitää jättää pissanäyte ennen omaa aikaa... Pitää siis mennä täydellä rakolla. Toivon että samalla saan lähetteen verikokeisiin kilppariarvojen tarkistukseen.
Jonnuli 14+0
 
Eilen oli neuvola ja painoa oli ensimmäisellä kolmannksella tullut 4kg... Aikamoista, nyt on vähän tarkkailtava makean ja rasvaisen syöntiä. Onneksi pahoinvointi alkaa helpottamaan eikä hätäkarkkeja tarvitse siihen tarkoitukseen. Miten teillä on paino noussut alussa tai lopussa?

Joko Bambinalla alkaa tapahtumaan?
 
Jonnuli mulla nousi paino ensimmäisellä ja viimeisellä kolmanneksella paljon, keskivaiheessa tuli hillitymmin. Söin ihan normaalisti, mutta saattoi tulla kilokin viikossa. Lopulta kiloja tuli 16, mutta kilot tippuivat vauhdikkaasti imettämällä ja suklaata syömällä. Nyt on vielä 2 kiloa lähtöpainoon. Mun kilot taisi olla suureksi osaksi turvotusta. Stressasin kiloista ja neuvolassakin huomauteltiin asiasta, mutta uskon että jokainen nainen on yksilö tämänkin suhteen. Jos tiedät, ettet herkuttele aivan jatkuvasti ja suuria määriä, niin painonnousu johtuu raskaudesta, sanokoon neuvola mitä tahansa. :)
 
Viimeksi muokattu:
La bambina: hui, aika hurjan kuuloinen miten sinulla tuli tuota valkovuotoa silloin, todentotta omani tuntuu vähäisestä/mitättömältä näin katsottuna. Olenkin nyt pystynyt olla seuraamatta koko asiaa. Mutta aivan ihanaa nyt teille ihan pian syntyy pikkuinen. :love: onnea käynnistykseen ja toivotaan että pikkuisenne syntyy nopeasti ja synnytys menee hyvin. Tule sitten kertomaan kun ennätät!!:love:

Fibbis: onnea tyttölupauksesta! :love: Kohta varmasti tunnet liikkeet, oliko sinulla istukka edessä vai takana. Itselläni on takana ja liikkeet alkoivat tuntua noin rv 17.

Jonnuli: pikku hiljaa olen alkanut tekemään hankintoja, mutta lähinnä sopinut ihmisten kanssa, että keneltä ostan vaunut, hoitopöydän ja sängyn. Kaikki muu on vielä ajatustasolla. Äitiyspakkauksen aijon ottaa mutta odotan vielä sen tilaamista jos kävisi niin mukavasti, että saisin uuden. :)

Painosta: itsellä ekan ja tokan neuvolan välillä ei ollut tullut painoa kuin alle 1kg, tosin voin silloin sika huonosti, mutta sitten toisen ja kolmannen neuvolan välillä olikin yllättävästi tullut 4kg. :oops: Mutta en painosta murehdi, ne lähtee sitten synnytyksen jälkeen ( toivottavasti) ;) oletko voinut hyvin? Kannattaa ajoissa käyttää äityishousuja, ne on niin mukavat. (y)

Omaa: olen ollut tosi väsynyt viime aikoina, tekisi mieli vaan nukkua. Hb oli viime viikolla kyllä vielä 115, mutta en sitten tiedä mikä väsyttää ja ruokakin maistuu hieman huonosti. No onneks hedelmät ja muut välipalat paremmin, onko muilla samaa ettei lämmin ruoka maistu?!

Piper ja pieni 23+4
 
Tsemppiä La Bambina! Toivotaan että hän syntyy pian, jollei jo ole :)

Kiitos painonnousukommenteista! Ehkä siitä ei kannata stressata liikaa. Itse asiassa olen mittaillut kotona sekä aamu että iltapainoa ja niissä on lähelle 2kg ero. Ensimmäinen neuvola oli aamulla ja toinen iltapäivällä, jolloin turvotus ja päivän ruoka taitavat lisätä pari kiloa painoon. Ehkä muutos on vain +2kg.
Piper, minulla on toisaalta vähän samaa ongelmaa ettei lämmin ruoka maistu, ainakaan jos joutuu itse kokkailemaan. Työpaikalla ruoka menee hyvin kun meillä on lounasbuffa ja aina jotain löytyy. Kotona lähinnä mies kokkaa mutta hedelmät ja jugurtti maistuu täällä parhaalta. Hemoglobiini oli minulla vielä 125, joka oli yllätys. Uskon että monivitamiinista on ollut tähän apua koska minun hemppa on usein alhainen luontaisesti, välillä minulta on kielletty verenluovutus siitä syystä. Syötkö sinä monivitamiinia tai rautaa nyt?

Tilasin ensimmäiset äitiysvaatteet ja oli ihana saada tilavammat rintsikat!
 
Tuosta istukasta ei viime ultrassa ollutkaan puhetta, mutta varmaan sitten rakenneultrassa muutaman viikon päästä selviää. Liikkeitä en vielä ainakaan erota ja nyt menossa 17+ viikko joten olisikohan sitten edessä istukka. Neuvolalääkärikäynti oli viime viikolla ja sielläkin ultrattiin ja oli tosiaan ihan hassua kun näki pienen potkivan, mutta mitään ei vielä itse tunne. Mutta vähän mieltä taas kevensi nähdä, että pieni voi hyvin.

Painoa on tullut nyt n. 2-3kg, mutta vaatteet ovat olleet jo tovin aikaa pinkeitä. Ja rintsikat piti jo kuukausi sitten käydä ostamassa yhtä kuppikokoa isommat ja nyt tuntuu, että nekin puristaa. Omg, minkähänlainen varustus tässä vielä tuleekaan :LOL:

Ruoka kyllä maittaa, mutta tuntuu, ettei kerralla voi syödä kovin suurta annosta kun alkaa vatsa täyttyä.

Jokohan Bambinalla on pikkuinen sylissä? :love:
 
Tyttönen syntyi aikaisin tänä aamuna eli klo 1:04. Painoa 3.8 kg ja pituutta 51 cm. Hän sai 10 pistettä ja voi koko ajan erinomaisesti.

Synnytys eteni loppuvaiheessa hirmuista vauhtia, en oikeen pysynyt perässä. Epiduraalin jälkeen kohdunsuu aukesi 10 minuutissa 2 cm 7 cm:iin eikä epiduraali siksi ikinä kunnolla toiminut jne.

Kaikki meni kuitenkin hyvin kunnes 10 minsaa vauvan syntymän jälkeen minua alkoi pyörryttää ja huomattiin, että olin vuotanut yli 2 l verta välilihan pienestä leikkaushaavasta. Seurasi aika paljon draamaa ja olin hetken hyvinkin huonona. Edelleen melko heikko , en saa nousta ylös ja verta tiputetaaan kun hemoglobiini laski 139:stä alle 70:eem. Mutta suunta on parempi ja vauva aivan ihana, tomera, nälkäinen neiti - ja imetys sujuu loistavasti!


Siis kunnialla maalissa ja hämmästellen, että meidänkin pitkä tarina päättyi lopulta näin!

La Bambina ja tytär
 
La bambina: hurjan paljon onnea ihanasta tytöstä ja toipumista sinulle! :love:

Fibbis: kyllä kohta liikkeet alkavat tuntua! :love: Ihan kohta sinullakin on jo puoliväli :love: kuulostaa ihanalta että rintavarustus on noin kasvanut :) itsellä ei ole oikein muualle tullut kuin vatsaan pyöreyttä, miehen mukaan maha on jo valtava, mutta itseni mielestä ei.. Välillä rinnat tuntuvat painavilta ja välillä nännistä on tullut jotain nestettä pikkutippa, mutta muuten ovat aika ennallaan.. :oops:

Jonnuli: aluksi käytin jotain femibion raskausvitamiinia, mutta sitten huomasin ettei siinä ollut rautaa niin vaihdoin multitabsin raskaus ja imetys kun siinä on rautaa. Muistan kuinka oli ihanaa siirtyä äityishousuihin vaikka aluksi mietti tarvitsenko niitä edes vielä, nyt ei enään tarvi miettiä ;) nyt lähinnä miettii paljonko äitiysvaatteita viitsii hommata .. :) Niskaan ei huvita yhtään kokkaushommat, toivottavasti alkaa sujumaan taas raskauden jälkeen.. Energistä keskiraskaita täällä ei ole näkynyt..:cry:

Täällä ei mitään uutta, lähinnä odotan alkavaa viikkoa kun olen menossa muutaman tuttavan luokse tutkimaan heidän lapsilta jääneitä tavaroita ja vaatteita. Jännä miten ennen on ajatellut haluavansa uutena tavarat ja nyt lähinnä miettii mistä voi saada hyvää tavaraa edellisestä ;) kai hoidot on vienyt säästöt ja yrittää nyt nipistää jostain.. Vaikka en enään murehdi rahaa kun kaikki on hyvin, ennen onnistumista mietti mitä kaikkea sillä rahalla olisi voinut tehdä muuta.. Tarkkaa ei olka laskettu mitä lopulta meni, mutta kyllä 15 -20 000 on lähellä totuutta :censored: mutta sen arvoista jos vauva meille kesällä syntyy :love:

Piper
 
Onnea La Bambina ja tyttövauva! Pikaista toipumista sinulle. Kuulostaa hyvältä synnytykseltä!

Fibbis minullakin rintavarustus on kasvanut myös eniten, mutta lähtökoko oli pieni. Vanhat rintsikat eivät enää käy kun kaikki pursuaa yli. Olen varma että osa on huomannut tämä muutoksen vaikkei vatsaa vielä näy... Ekassa ultrassa kätilö sanoi että minun istukka on edessä, en varmaan sitten tunne vielä viikkoihin liikkeitä.

Piper sama juttu minulla, ennemmin hankin jotain käytettyä hyvälaatuista kun ostan uutta kallista. En tiedä mikä tämän aiheuttaa, varmaan se rahanmeno hoitoihin vaikuttaa. Nykyään kierrätysmarkkinat ovat niin toimivat. Ehkä turvaistuimet ostetaan uutena, niissä tuntuu että voi satsata laatuun.

Jonnuli 15+1
 
Mitä tänne kuuluu muille? Joko Fibbis rakenneultra lähestyy? Entä milloinkohan Pikkukintsu ja Pinkki myy uskaltautuvat tänne puolelle? Kiva saada uusia odottajia!

Kävin avoimessa neuvolassa viime viikolla. En kestänyt enää kun neuvolalääkäriin oli viikko eikä vatsa tunnu kasvavan. Sydän siellä onneksi löi voimakkaasti. Nyt oli vanhempi terkka, joka sanoi tietävänä "tyttösykkeet". Minulla kun on ollut vauvan sykkeet 159 ja 160. Ilmeisesti tytöillä on tavallisesti korkeammat sykkeet. Muistatteko onko tämä pitänyt teillä paikkansa? Tai poikaa odottaneilla, oliko sykkeet matalammat?
 
Täällä rakenneultra lähestyy viikon päästä. Odotankin sitä jo kovasti, sillä vieläkään en tunne liikkeitä. Tai jotain tuntemuksia vatsassa aina välillä on, mutta en osaa niitä ainakaan selkeiksi liikkeiksi tunnistaa. Vatsa on kuitenkin pyöristynyt näkyvästi ja kaikki paidat tuntuu käyneen pinkeiksi ja lyhyiksi. Hirveästi en välittäisi äitiysvaatteita ostella, mutta jotain hankintoja on kyllä alettava tekemään :)

Muutenkin hankintojen kanssa olen samoilla linjoilla kuin Piper ja Jonnuli. Kun aika koittaa, niin käyn varmasti paljon kirppiksiä kiertelemässä. Pienten vaatteilla ainakin on niin lyhyt käyttöikä, että varmasti hyvälaatuisia käytettyjä löytyy mieluisia. Rattaita olen myös vähän katsellut käytettynä. Toki pieni uuttakin saa, mutta varmasti tulee mietittyä fiksusti hankintoja. Meilläkin hoitoihin mennyt ab. saman verran kuin Piperilla, mutta ei harmita jos kaikki sujuu hyvin loppuun asti <3

Jonnuli, en olekaan kuullut tuosta sykeasiasta. Meillähän on tyttölupaus ja sykkeet olleet muistaakseni 146-150 korvilla. Kovin liikkuvainen pieni on ollut aina ultratessa ja siihen joku kommentoikin, että tytöt usein ovat. Ehkäpä tästä syystä korkeaa sykettä pidetään myös tyttösykkeenä :)

Toivottavasti Bambina tulee vielä kertomaan, miten pienen kanssa nyt sujuu. Varmasti ihan uskomaton tunne kun pikkuinen on sylissä <3
 
Meidän tyttö oli myös aina vilkas ultrassa ja syke oli 150 luokkaa. Nyt hän on jo yli 2 viikkoa ja edelleen pirteä.

Nykyisestä näkökulmasta on vähän hassuakin, että raskausaikana tuli varsin vähän lueskeltua vauvan hoidosta yms. Lähinnä siksi, kun niin kovasti pelkäsin jokun menevän pieleen, enkä oikeen osannut kuvitella, että meillä joskus oikeasti on vauva.

Nyt tyttö kuitenkin on täällä ja on mullistanut arjen ihanalla tavalla. Imetys vie valtavasti aikaa, vaikka sujuukin hyvin. Telkkarin typerimmätkin ohjelmat alkaa olla tosi tuttuja :) Pikkuinen on paljon sosiaalisempi kuin osasin noin pieneltä odottaa. Hän mm. tykkää katsella kirkkaita värejä ja hymyilee, jos kutitan hiuksillani poskesta ja nenästä.

Öisin hän ei aina paljon nuku ja se on rankkaa, kun vauva haluaa syödä n. tunnin välein. Varsinkin, kun yritän saada häntä syötön jälkeen omaan sänkyyn nukkumaan - mitä hän ei halua, vaan nukkua mun kyljessä. Tästä aiheesta olen saanut sairaalassa ja neuvolassa ristiriitaista tietoa, mikä on aika stressaavaa. Itse pitäisin häntä mieluiten kyljessä, mutta sairaalan lastenlääkärin mielestä se lisää kätkytkuoleman riskiä. Sen sijaan kätilöt ja neuvolan TH ovat toista mieltä.

Tyttö on todella paljon isänsä näköinen - mutta myös muistuttaa minua vauvakuvissa, mitä jotkut sukulaiseni kommentoi. Aluksi se tuntui oudolta, nyt välillä jo unohdan mistä hän on meille tullut - niin oma hän minulle on. Toki näihin juttuihin pitää palata kun tulee aika kertoa tytölle hänen alkuperästään, mutta toistaiseksi tärkeintä, että hän on täällä terveenä ja ihanana.

Tsemppiä kaikille odotukseen!

La Bambina ja vauva 2 viikkoa
 
La Bambina anna tytön nukkua vieressä. Nukutte molemmat paremmin. Jo sairaalassa kehottivat ottamaan vauvan viereen. Alkuun kotona jaksoin pinnasänkyrumbaa, mutta sitten vaan nukahdin imettäessäni makuulleen ja sillä tiellä ollaan. Miksi väsyttää itseään ja tietysti pieni haluaa olla äidissä kiinni. :) netistä löytyy ohjeet turvalliseen perhepetiin.

Vauva-arki on välillä ihanaa ja välillä rankkaa, vauva muuttuu koko ajan ja juuri kun luulee että on rauhallisempaa alkaa uusi kehitysvaihe.
 
Voi miten ihana La Bambina kuulla, että pikkuinen muistuttaa sinua. Itsekin toivon, että jotain yhtäläisyyttä löytyisi, jotenkin kivalta tuntuisi se ajatus :) Hirmu vähän tulee nykyään mietittyä luovuttajataustaa verrattuna siihen aikaan kun vasta suunniteltiin hoitoon lähtöä. Ehkäpä se asia tuli silloin mietittyä ja työstettyä. Nyt tuntuu vain, että vauveli kasvaa minussa ja minuun, meille :)

Vauva-arki on kyllä varmasti yllätyksiä täynnä. Hyvä vinkki tuo, että kannattaa alkaa perehtymään jo ajoissa myös vauvan hoitoon. Vaikka vaikea kai sitä on ennakoida mitä kaikkea se tuokaan tullessaan.
 
Ihanalta kuulostaa arki vauvan kanssa La Bambina! Ehkä sitä aina on ensimmäisen kanssa enemmän harjoittelemassa, en usko että osaisin itsekään lukea tarpeeksi. Etenkin kun ohjeet risteävät. Teilläoli siis tyttösykkeet :)

Fibbis, minäkin yritän kuulostella liikkeitä mutta ei mitään vielä. Illalla saattaa tuntua vatsan liikettä kun pitää kättä alavatsalla mutta eihän sitä tiedä onko se vauva vai suolet ;) joko rakenneultra oli? Minulla 2,5 viikkoa vielä aikaa.

Minustakin tuntuu siltä että luovuttajataustaa ei tule enää mietittyä juurikaan. Se oli iso juttu päätösvaiheessa mutta nyt olemme olleet tosi avoimia tästä. Etenkin miehelle on tärkeää kertoa nyt ettei tarvitse myöhemmin arpoa. Tosi hyvin ystävät ja sukulaiset ovat tämän ottaneet.
 
Rakenneultrassa oli kaikki hyvin. Vaikka ultria on tässä välissäkin käyty niin oli se iso helpotus. Nyt on alkanut vatsassa tuntua enemmän "kuplintaa" joten eiköhän se ole kuitenkin pieni joka siellä möyryää. On tämä aika ihanaa, kevät tulee ja vauveli kasvaa vatsassa :love:
 
La Bambina, hirmuisesti onnea pikku tytöstä!
Lohdutuksena, meilläkin tyttö söi aluksi tunnin välein yöllä ja uni oli tosi vähissä. Siinä reilun kuukauden iässä välit piteni 2-3 tuntiin ja 2kk iässä söi enää kerran yössä. 3 kk alussa oli jo viikko että nukkui koko yön, mutta sitten tuli rokotukset ja siitä asti on ollut heräilyä, puklailua ja yösyöntiä, varmaan pian rauhoittuu. Ihanaa oli kyllä kun alkoi tulla sellasta rytmiä vauvan päivään.
Meilläkin tyttö on tosi kovin isänsä näköinen, mutta jännä juttu kun katsoin esikoisen vauvakuvia (jolla on eri isä) niin parissa kuvassa on hirveästi samaa näköä, se oli jopa häkellyttävää. Esikoinen on siis mun omasta munasolusta, joten hyvin on kyllä luovuttaja valittu kun löytyy selvästi samoja piirteitä! Mutta tosiaan tuota asiaa ei juuri tule mietittyä ja välillä huolettaa että jääkö asiasta kertominen sittenkin johonkin kaukaiseen tulevaisuuteen..
Iitu ja pikkuneiti 3kk
 
Iitu teillä on sujuneet yöt hienosti. Mä en jaksa enää edes laskea yöherätysten määrää, nälkää se ei ole, vaan muuten vaan tarkastetaan että äiti on siinä. Jonkinlainen lempeä unikoulu on meillä varmaan edessä, kun yöt eivät ole parantuneet. En haluaisi ollenkaan, ja kovasti toivon, että asia järjestyisi itsekseen. Kun poika oppi pyörähtämään masulleen, niin sitä tehdään unissaankin ja sitten herätään.
 
Heippa kaikille... varovasti kurkkien tulossa tänne puolelle.

Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, raskausoireina väsymys, nälkä ja jo kaksi viikkoa vaivannut yökötys ilman oksentelua.

En ole koskaan tarkemmin kertonut missäpäin asustan, mutta nimimerkistä jotkut ovat ehkä jotain voineet päätellä. Asun siis Kiinassa.

Olen erittäin kiitollinen teille palstalaiset kaikesta tuesta jo etukäteen. Kaikista kirjoituksistanne kaikissa vaiheissanne on suurta apua nyt, kun en voi kävellä neuvolaan kyselemään. Toiseksi täällä monissa asioissa ollaan hysteerisiä ja todella vanhanaikaisia. Ennemmin uskon suomalaisiin ohjeisiin kuin näihin paikallisiin.

Tänään ultrassa näkyi yksi alkio, ja sydän löi, mutta täällä ei ole tapana ilmeisesti antaa asiakkaan kuunnella:(. Melkoinen huojennus tietää, että siellä on vain yksi. Koko vastasi viikoja 7+5, joka pitää aika lailla paikkaansa.

Huomasin, että tukilääkkeitä on liian vähän, joten joudun korvaamaan nykyisen lääkityksen viikon sisällä paikallisilla lääkkeillä. Kyseessä on Progesteronin kaltainen lääke. Sain myös Puolasta ohjeet annosteluun.

Sitten kysymys: Millä viikoilla olette lopettaneet tukilääkityksen ja minkälaisella aikataululla vähentäneet lääkkeitä?

Sain ensin ohjeet, että siirosta jatketaan n. 7 viikkoa, mutta nyt uusissa ohjeissa oli viikolle 16 asti, jonka jälkeen vähennetään pikkuhiljaa. Kuulostaa melko pitkältä ajalta. Annosta on hieman laskettu, eli nyt menee yhteensä 800mg progesteronia ja kaksi kertaa 2mg estradiolia alakautta. Mitenkäs muilla on nämä mömmöt menneet?
 
Unohdin äsken vielä mainita pari juttua...

Oletteko koskaan kuulleet, että papa-koe otettaisiin raskauden aikana? Entä, että tutkittaisiin vain siksi, että voidaan poissulkea kohtutulehdus?

Lääkäri oli myös määräämässä kaikenlaisia testejä, joita kiinalaiset tekevät ennen kuin rupeavat suunnittelemaan raskautta.

Kieltäydyin kaikista heidän ehdottamistaan testeistä verikokeita lukuunottamatta. Sydänkäyrä oli pakollinen, jotta saan jatkaa sairaalassa käyntejä.

Tällä kertaa käynti oli kyllä sen verran hurja, että seuraavan käynnin jälkeen, mikäli ei mitään erikoista ilmaannu nostan kyllä kytkintä ja hakeudun yksityiselle klinikalle, jossa palvelu on toivottavasti hieman länsimaisempaa.
 

Yhteistyössä