Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Supistukset kuullostaa hyvältä.

Mä sain 20min. sitten ballongin ja sen annetaan olla vuorokauden verran. Jonkin verran on viitteitä raskausmyrkytyksestä, mutta tilanne vaihtelee. Eivät halua ottaa riskiä, että tulisi uudelleen esim. istukan osittainen irtoaminen. Kun raskausmyrkytys voi lisätä irtoamisen riskiä, luovutettu munasolu voi sen tehdä ja lisäksi aikaisempi irtoaminen.

En ollut kovin innostunut käynnistyksestä, mutta en halua olla sairaalassa "ilman syytä". Mulla oli kotona paineet 140/100, mutta täällä 45min. myöhemmin 131/96 ja eilen illalla kotona hyvät. Vähän vellova tilanne. No jos viikon päästä ois vauva sylissä, niin hyvä olis.

Tsemppiä SS tutkimukseen, jos vaikka tilanne olis edennyt. Ei sitä koskaan tiedä. Hyvä, että vauva voi hyvin. Sattuko sua ballongin laitto? Tai tuntuko sen pitäminen miltään?
 
Hei elinas, täällä on viikon sisällä todella monella lähtenyt käyntiin ballongin avulla. Yhdellä äidillä tuli ballonki heti pois, yhdellä seuraavana yönä, molemmilla nyytit sylissä 3-4 tunnin päästä siitä. Olivat kyllä uudelleen synnyttäjiä. Ei sattunut laitto, pissaaminen oli vähän hankalaa. Tsemppiä sulle (y)

Lääkäri kävi, olen kiinni kuin korkkiruuvi. Yksi sormi mahtuu sisään. Odotan jos jatketaan lääkkeillä.
 
Mulla tuli ainakin nyt jo jotain tuntemuksia, mutta onko vaan sitä, että ballongi on paikoillaan vai sitä, että jotain tapahtuu. Toivottavasti ei nyt ihan 3-4h päästä syntyis. Se ois vähän liian nopeeta toimintaa :eek: No ei sitä koskaan tiedä. En kyllä tätä toivonut, mutta näin mennään taas :D

Olin kyllä SS ihan varma, että saat vauvan ennen mua. Nyt jännäillään sitä, että kumpi synnyttää ensin. On kyllä kurjaa, kun mitään ei oo kohdunsuulla tapahtunut.

Mä oon sitä mieltä, että luonto hoitaa näitä synnytyksiä aika pitkälle. Lääketiede sörkkii vähän väliin, eikä saa aina aikaan toivottuja tuloksia. Onnea on lääketiede kuitenkin.
 
elinas kyllä sulla varmaan alkaa pian tapahtumaan. Oot kuitenkin viikon pidemmällä. Miten paljon olit auki kun laittoivat ballongin? On se kuitenkin mukavampi hoitaa vauvaa, ettei ole vakavammin sairas.

Täällä pitävät taukoa käynnistyslääkkeistä ja laittoivat taas ballongin, ettei mun pienen pieni sormelle auki oleva kohdunsuu mene takaisin umpeen. :unsure: Onneksi vielä kokeilevat muuta eivätkä ainakaan vielä leikkaa. Pissankeräystä jatkan, proteiiniarvo oli nyt 3,2 gr.
 
Tiukasti kaks senttiä. Sentin kuulemma lääkäri aikoo kirjata, vaikka kaks sormea sinne meni ja helposti sai ballongin paikoilleen. Kohdunkaulan tilanteesta en edes kysynyt, kun en tajunnut.

Sulla vaan protskut jatkaa nousuaan. Mun ei onneksi tartte enää pissiä purkkiin. Vähän on juilivaa oloa ollut alamahalla, mutta en ole uskaltanut liikkua, kun oli orastavaa migreeniä. Nyt ei taas ole sellainen olo.

Täällä jatkuu yksinäinen odottaminen. Onneksi SS oot siellä päässä varmasti yhtä tylsistynyt, kun minä. Mulla ei ole edes huonekaveria o_O
 
Joo iltapäivällä, kun migreeni meni ohi. Lähdin rauhallisesti käveleen neljännestä kerroksesta alas ja alhaalla hengailin hetken ja takaisin ylös. Rauhakseen piti mennä ettei paineet nouse liian korkeelle.

Mekaaninen ärsytys alko tehdä tehtäväänsä ja supistuksia tuli pari 10-15min. sisään. Ysin jälkeen alko tulla aina liikkeessä ja sit ennen kymppiä säännöllisesti, napakoita ja kipeitä. Yökkö tuli vasta 23.40 sanoon mulle moin ja ilmotin et nyt haluun ballongin pois. No eka yli 30min. ajaksi käyrille ja sit aukiolotutkimus ja ballongi pois ja taas tutki. Olin 4cm auki. Oho, olipa paljon.

Sit soitin miehelle 00.15, että voisikko tulla osastolle. 00.42 soitto et tuu svo:n kautta on pakko päästä saliin. Etanavauhtia saliin, jossa kerkes muutama supistus tulla ja käyrille taas. Olin ehkä saman 4cm auki. Ajattelin mennä ilman kivunlievityksiä, johon kätilö sano et verenpaineiden takia ois hyvä ottaa epiduraali tai spinaali. En tiiä monelta sain epiduraalin, mutta olin jo 6cm auki.

Sit olikin rentouttavat n.1,5h, jonka jälkeen hirvee paineentunne. Piti saada lisää lääkettä epiduraaliin, mutta pyh mä mitään ehtinyt enää saamaan 5min. harjottelua et mites hitossa pitikään ponnistaa ja sen jälkeen 10min. aktiivista ponnistusta ja sintti maailmassa 03.59 ❤
Pienellä hieno imuote ja viihtyi tissillä hyvän ajan. Pieni mies on 49cm ja 3040g.

Väsynyt ja tunteellinen olo, itku tuli vasta äsken, kun mies oli lämmittämässä geelityynyä. Ajattelin, että nukun, mutta mua seurataankin nyt tosi tarkkaan, kun on ollut raskausmyrkytys.

Innolla odotan Solakan silakan kuulumisia. Suosittelen rauhallista kävelyä, jos paineet antaa myöden. Liikkeessä ballongi ärsyttää kohdunkaulaa, joka lähtee sit tuottaan prostaglandiineja, joka vie hommaa eteenpäin.

❤elinas ja sintti syntyi rv 37+6❤
 
  • Tykkää
Reactions: Maria73
elinas ONNEA pikkumiehestä! :love: Ihana juttu! Tais melkein 4 tunnissa tulla? Vai mistä se lasketaan. Tarviko sulla puhtaista kalvoja? Oon niin onnellinen sun puolesta. Tsemppiä imetykseen!
Terveisiä myös miehelle ja koko perheelle!

Mulla otettiin aamulla pois ballonki. Oon vasta 3 cm auki ja tosi pinkeä se kohdunsuu vieläkin. Luonnollisia suppareita ei tuu, joten jatkan miedolla lääkityksellä tämän päivän. Pitäis saada paikat pehmenemään. Liikkua en paljon uskalla. Kävin eilen kahvilassa ja paineet heti sadassa loppupäivän. Pissan proteiini jo 4 gr.
 
Kiitos SS :)

Ballongin poistamisen jälkeen alle 4h, niin vauva sylissä (y):D
Osa lapsivedestä tuli itellään, mutta kätilö puhkas kalvot ja sen jälkeen mentiinkin lujaa vauhtia kohti ponnistamista :ROFLMAO:

Vauvalla aika kiva ote imemiseen, mutta jännityksellä odotan, mitä sieltä saa. Maitoo kyllä tulee.

Vuorokausivirtsastako on vastauksena 4g?
 
Taalla on alkanut tapahtua!! Elinas, onnea paljon pikkumiehesta!! Mahtavia uutisia ja muistan, kun sinulla oli alussa kaikenlaisia juttuja. Nyt on vauva sylissa!! SS Toivottavasti seuraat pian perasta. Piinaavaa tuo kaynnistaminen. Itsellani se ei onnistunut ensimmaisessa raskaudessa. Laakarini totesi, etta vanhemmilla synnyttajilla kaynnistys ei usein onnistu, koska heidan kroppansa ei enaa "tieda", mita tehda. Toivottavasti siella kuitenkin paikat pehmenee pian!!
ON
Keisarista on toivuttu hyvin. Poika on hyva syoja ja todella rauhallinen tapaus verrattuna isosiskoon. Olen kai itsekin nyt rauhallisempi ja niin onnellinen, kun han on taalla. Kaiken kaikkiaan ihana vauva. Varitykseltaan tulee ehka enemman minuun, mutta hanessa on paljon isosiskon nakoa vauvana, joka on ihan isansa nakoinen.
Onnea viela Elinas ja SS tulen kurkistamaan, jos huomenna on uuisia. I-K tsemppia odotukseen. Aika menee pian.
 
Maria, mukava kuulla sinustakin. Hyvä juttu, kun on rauhallinen poika :love: Onko teillä synnyttäneillä joku oma palsta, jossa jatkatte keskustelua? Vai ehtiikö sitä sitten enää palstailemaan :rolleyes:

elinas Koska pääset vauvan kanssa kotiin?

ON: Käynnistys ei onnistu, kohdunsuu on liian napakka synnytykseen. Kanavaa ei enää ole. Yrittävät ehkä vielä jotain, en ole varma. Sitten viimeisenä on sektio edessä. Arvot ovat tasaisessa pienessä nousussa.
T. SS 37+1
 
IK ja Maria kiitos onnitteluista.

Ei oo vielä hajua kotiinpääsystä. Toivottavasti tänään. Bili noussut aika lähelle valohoito rajaa, niin kyttäävät nyt sitä. Eikä tänään oo viäkään labran täti käynyt :mad:

Voi Solakka Silakka ompa nyt haastava tilanne. Toivottavasti nyt tää viimeinen keino ennen sektiota toimis (y)
 
Meidän pieni tyttönen syntyi sektiolla su 19.2. Rv 37+2 Painoa oli vähemmän kuin arvioitu eli vain 2,75 kg ja pituus 48 cm. Leikkaus meni hyvin ja tunne oli jännä kun alakropassa ei ollut mitään tunnetta paitsi heilunta. Lääkkeistä ja syömättömyydestä menin todella heikoksi ja eilispäivä meni voimia keräillen. Kirjoittelen taas kun pääsen kotiin. Jos I-K voi päivittää tiedon listalle, uskomaton tunne kun vauva maailmassa vihdoinkin :love::cry:

T. SS
 
Meidän pieni tyttönen syntyi sektiolla su 19.2. Rv 37+2 Painoa oli vähemmän kuin arvioitu eli vain 2,75 kg ja pituus 48 cm. Leikkaus meni hyvin ja tunne oli jännä kun alakropassa ei ollut mitään tunnetta paitsi heilunta. Lääkkeistä ja syömättömyydestä menin todella heikoksi ja eilispäivä meni voimia keräillen. Kirjoittelen taas kun pääsen kotiin. Jos I-K voi päivittää tiedon listalle, uskomaton tunne kun vauva maailmassa vihdoinkin :love::cry:

T. SS
Lämpimät onnittelu Solakka Silakka! Oli ihan pakko kirjautua onnittelemaan, sillä olenhan seurannut matkaasi jo vuosien takaa. Joskus aikanaan 40+ kirjoittelimme yhtä aikaa. Omat vauvahaaveet on jo takana, mutta ihana lukea, että olet vihdoin saanut vauvan syliisi asti.

Nyt vain rauhassa parantelet itsesi ja tutustutte uuteen perheenjäseneneenne.
 
Niin ja nyt kun avasin sanaisen arkkuni, niin onnittelut kaikille, jotka olette tänne odotusketjuun asti jo päässeet. Pitkän tien olette kulkeneet, mutta nyt jo tosi lähellä sitä palkintoa.
Erityisesti Iida-Karoliinalle terkkuja!
 
Ss . Paljon onnea tytöstä! Onpa ihanaa kun on nyt siellä teillä ihan oikeasti
On varmasti uskomatonta saada pieni syliin.
Lepäile rauhassa nyt ja laitele kuulumisia sitten kun kotiudutte.
Päivitän listaa kyllä.
Terry kiva kyn kävit moikkaamassa täällä. Kiitos onniteluista. Näin on että pitkä tie on kuljettu kyllä. Periksi ei mekään osattu antaa ja onneksi ei.
Eilen kävimme rakenneultrassa ja hyvin oli kaikki mitat, kovasti vauva liikkui masussa.
Sain tämän viikon saikkua tuon pahoinvoinnin takia. Ihana saada olla rauhassa kotona.
i-k Pikku nallu 12+3
 
Niin kuin sanoit IK, niin periksi ette ole antaneet. Ja onnittelut sitkeydestä!, Vauvahaave on asia, jossa on käännettävät kaikki kivet ja kannot, kun siltä tuntuu. Jos ei siltikään onnistu, voi kuitenkin sanoa tehneensä kaiken. Tosi kurjaa olisi jälkikäteen harmitella jotain mitä jätti tekemättä.

Oma "vauvamme" täytti 10 vuotta, joten mahdollisia lapsenlapsia pitää vielä odotella jonkin aikaa ;-)
 
Paljon Onnea Solakka Silakka pitkän uurastuksen jälkeen vauva sylissä, se on maailman parhainta. :love:

I-K: päivitätkö mutkin maaliin päässeeksi :)

ON: Mulla ollu paineet koholla vielä enemmän, kun raskausaikana. Tänään nousi kuume ja verenpaineet tosi korkeelle ja siirryttiin osastolle takasin. Sintin keltaisuusarvo nousi ja sitä ollaan nyt valohoidettu. Ja odotellaan illan arvoja, että pysyykö arvo alhaalla vai lähteekö nousuun. Toivotaan parasta.
 

Yhteistyössä