Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Carolyn ja Burma, tsemppiä loppurutistukseen! Carolynillä on sama laskettu aika kun mulla oli aikanaan esikoisesta:)
Olin kyllä ihan seota tänään kaupoilla, ekaa kertaa olin "isolla kirkolla" eli ihan Sellossa katselemassa vauvajuttuja! Vauvatalo Johannassa kävin tirkistelemässä vaunuja, että miltä mikäkin merkki näyttää (että tiedän hieman käytetyistä mikä kantsis ostaa), oli ne niin mahtavia kärryjä että! Kyllä meille tulee varmaan perusmalli Teutoniaa, Emmaljungaa tai Brioa. Baby björn sittereistä olen kans kuullut hyvää. Sit kattelin hoitoalustoja, mutta en vielä ostanut, ihme että niidenkin hinta on jopa 50 euroa! parilla kympillä oli yksi vaihtoehto, mutta liian tylsä väri.
HM:stä ostin kahdet puolipotkarit ja jee...kahdet äitiyshousut! Oli tosi hyvät alet, toiset maksoi vain kympin ja olivat tosi kivat päällä (beiget, reisitaskuhousujen tyyppiset,vilpoisaa kangasta). Olipa mukava shoppailla!
13+1
 
Kiitoksia! Burmalla varmaan ollut stressiä diabeteksen ja perätilan takia. Onneksi asiat selvinneet parhain päin. Kiitos Johkuselle vinkeistä hankintoihin.
Iitu, huomasin kans, et HM:stä saa paljon edullisemmin, kuin varsinaisista äitiysvaateliikkeistä. Lindexillä yllättävän kivoja vauvanvaatteita. Tässä on aika jännää, kun mulla mennyt jo lapsivettä. Käytiin näytillä, mut nyt taas kotona. Eli odottavalla kannalla...Ei supistuksia juuri, kivuliaita ei vielä ollenkaan.
 
Carolyn: Kiitoksia onnitteluista ja tsemppiä sinulle loppumetreille!
Burma: Tsemppiä loppumetreille!
Iitu78: Onnea nt-ultrakuulumisista ja mukavaa lomailua!
Lempiviola: Nyt nt-ultra on jo hyvin lähellä. Se on 22.6. Pikkaisen jännittää.
Saiga: Miten sulla sujuu?

Tänään oli viimeinen Lugestron, jee, jee, vihdoin eroon niistä :D Olen muuten välillä syönyt Femifloria tasapainottamaan bakteerikantaa, kun tuntui, että systeemit on vähän sekaisin. Meinaan Jussina kertoa äidille raskaudesta, kun haluan kertoa asiasta kasvotusten. Luulen, että hän on jo jotain aavistellut :) Olisin halunnut odottaa vielä nt-ultraan, mutta se on vasta Jussin jälkeen. Kohta alkaa loma(29.6.) :) ja loman jälkeen kerron töissä raskaudesta.

Mukavaa Jussia kaikille :)

Tytsy75 12+0
 
Iitu, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Jee, jännää, tänne syntyy kohta (juhannus?)vauvoja! Tsemppiä tositoimiin, Carolyn ja Burma!

Tytsy, onnittelut viimeisen Lugen johdosta! Mä tulen viikon perässä, viikon ajattelin vielä käyttää, ja se odotettu ultra on sitten tämän kuun lopussa. Kun ekaan ultraan asti aika kului nopeasti, niin nyt on kyllä ollut niiiiin hidasta! Mutta mahassa jotain kivistys tms. tuntemuksia lähes koko ajan, joten kai siellä jotain tapahtuu. Tietäs vaan mitä! Mekin kerromme juhannuksena vanhemmille, ja sama juttu, olisi ollut kiva vasta tuon ultran jälkeen, mutta toisaalta myös kiva kertoa kasvotusten. Vaikka joutuukin sitten muistuttamaan, ettei tää nyt vielä ihan varmoilla ole.

Ihanaa jussia kaikille! Hei, me ollaan raskaana, vaikka sataakin!
 
Se on niin totta, vaikka sade ja huono kesäsää harmittaa, tulee kyllä hymy huulille heti kun ajattelee miten onnekkaita me ollaan kun saadaan olla raskaana! Millään muulla ei ole juuri nyt väliä
Tytsy alkaako masu näkyä yhtään? Mulla alkoi juuri siinä 12 kieppeillä työntyä maha vähän esiin, sellanen pömpömpi kuin ennen. Oli kyllä ihanaa kun pääsi lääkkeistä eroon!
Mulla on eka neuvola ensi viikolla, ihan ok aloittaa sielläkin. Ultria olisin vaan kaivannut enemmän:), no menen yksityisille jos on varaa, siinä rv 24 kieppeillä on kuulema hyvä jos haluaa 4D ultraan,näkyy kasvonpiirteet hyvin jo. Ja pääasia olisi saada mielenrauha että kaikki on vauvalla hyvin.
IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE!
13+4
 
Carolyn onnea juhannusvauvasta! :love:

Iitu78 me käytiin nyt uudestaan 4d:ssä, kun jäi viimeksi kasvot piiloon. Tällä kertaa näkyi osittain, vauvalla oli jalat ja kädet edessä. Mutta ihanaa oli silti nähdä edes vilaus ja että kaikki on kunnossa, nyt tuntuu että ultrat saa riittää.:) Saatiin toinen käynti perusultran hinnalla.

Mullakin uhkaa lähteä mopo käsistä hankintojen kanssa, niin paljon ihania vaatteita tms. tarjolla. Kappahlin ja Lindexin valikoimat on eniten omaan makuun. Mitään superkalliita en osta, kun käyttöikä jää niin lyhyeksi. Hintaa tarvikkeille on osattu laittaa, mä olen ostanut käytettynä muut paitsi vaunut ja turvakaukalon isoista hankinnoista.

Juhannus on juhlittu, juhannusjuomat meni muiden suihin, vähän satoi ja menin aikaisin nukkumaan, mutta silti paras juhannus aikoihin! :)

Aniraz_ 24+6
 
Onnea Carolyn poika-vauvasta! Burmalle tsemppiä, odottavan aika on pitkä... :)


Olen hiukan antautunut hankintojen maailmaan. Viikonloppuna ostin vaatteita, ihan niitä pienimpiä 56 ja 62 senttisiä. Alehan nyt on monessa paikassa. Käsittämättömän pikkuruisia ovat esim. koko 56. Jälkikäteen tuli sitten mieleen, että taitaa koot vaihdella eri valmistajilla, onko jollain tietoa Lindexin ja H&M:n koosta suhteessa muihin?! Katsotaan nyt sitten mahtuuko nämä päälle ja jos, niin kuinka kauan :sick: muutaman tyttö-vaatteenkin ostin, riskillä. Varmasti jatkossa sitten helpompia nämä hankinnat, kun muodostuu käsitys mikä toimii ja mikä ei ja se kokokin.

Kolme viikkoa vielä ja sitten alkaa kesäloma. Vointi ihan ok, mutta kyllähän sitä lomalle jo mielellään jääkin, kun sen aika on. Pääsee kunnolla puuhailemaan valmistelujen kanssa :p vauvan huonetta ym.

Fanni 28+6
 
****************************************

Odottajat:

Hailaiva (?) kaksoset, la
Burma (39) 1.lapsi, la 26.6.2015
Fanni (40+) 1. yhteinen, la 7.9.2015
Tia-tuu (?) 1.lapsi, la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Lempiviola (34) 2.lapsi, la 12.10.2015
Armiina (30) 1. ja 2.lapsi, la 26.10.2015
Weeru (31) 1. ja 2.lapsi, la 11.11.2015
Iitu (36) 2. lapsi, la 20.12.2015
Tytsy75 (39) 1.lapsi, la 31.12.2015
Saiga (?) 1.lapsi, la 7.1.2016

Syntyneet:

Sussuanna, poika, 18.2.2015
Paulanna(40+), 4. ja 5.lapsi, tyttö+poika, 11.3.2015
Persika, tyttö, 7.5.2015
Carolyn, poika, 18.6.2015

****************************************
 
Viimeksi muokattu:
Carolyn, kovasti onnea pienestä pojasta! Ja tsemppiä viime metreillä oleville!

Mä ostin kanssa alesta ensimmäiset pienen pienet 50cm pikkupöksyt kun ei vaan voinut vastustaa... Mulla muuten kävi esikoisen kanssa niin, että olin hankkinut vaatteita vain 56cm eteenpäin. Vaikka tyttö oli ihan hyvän kokoinen (3,7kg ja 50cm), niin 56cm vaatteet oli auttamatta isoja... että kannattaa harkita myös 50cm vaatteiden hankkimista :)

Mulla myös 3 viikkoa kesälomaan... innolla odotan, just nyt ei yhtään jaksaisi käydä töissä, vaikkei sen kummempaa vaivaa olekaan, supistuksia lukuunottamatta.

Lempiviola 23+6
 
Fanni mietti vaatekokoja, oma kokemus:
-hm suht pieniä
- lindex isompia kuin hm mutta kapeita malleja
- kappahl taas isompia
- vendi suht pieniä
- lotta&lassi ns. normikokoa
- tutta isompia

Käytännössä tutta ja kappahl mennyt pidempään kun muut koot jo vaihtuneet, hm ja vendi mennyt ekana pieneksi.

Meillä mennyt koko ajan niin että bodyt ovat numeroa suurempia käytössä kuin housut, nyt 74cm bodeja mutta housut 68cm ja pojilla pituutta nyt noin 70-72cm.

Hyviä vointeja:)
 
Carolyn: Onnittelut vauvasta :)
Iitu78: Masu on niinkuin sanoit pömpömpi. Mukavaa neuvolakäyntiä sinulle!
Saiga:Tsemppiä ultran odotteluun! Mikä olikaan teidän LA?

Kävin tänään nt-ultrassa. Mies ei päässyt valitettavasti mukaan. Jännitti niin paljon, että meinasi tulla itku ennen käyntiä. Pelko oli hetken läsnä, ollaanko siellä vielä hengissä.. Arvo oli 0,6. Arvo on normaali. Pikkunen ei ollut poseeraus fiiliksillä vaikka kuinka yritettiin maanitella :) Pikkunen oli kirinyt kokonsa kanssa ja oli nyt aikataulussa.

Tytsy75 12+4
 
Paljon onnea pojasta Carolyn!!
Tytsy, meillä oli muuten aika sama nt-arvo eli 0,7. Kiva kun kaikki hyvin, vaikka pikkuista laiskottikin.
Vaatteista..oon kans just ajatellut että haluan että on heti vastasyntyneelle sopivia vaatteita ettei tartte vetää "puntteja solmuun" tms typerän näköistä..kun eihän niitä 50cm vaatekertoja tarvitse kovin montaa olla. Kirppikseltä oon löytänyt esim. Name it-potkarit 50 sentillä..tosi siistit. Ei mulla vielä monia vaatteita ole hankittuna, mutta räplään ja näplään niitä lähes päivittäin:). Mä niin odotan lomarahoja että pääsisi shoppailee kunnolla!!
Johkunen, millaisia pojat on, onko kovin luonteissa eroja? Ovatko eri näköisiä? Samoin Paulannan kaksosia mietin?
14+1
 
Vaatteista vielä... Meillä pojat oli 49cm ja painot 2566g ja 2828g kun syntyivät, tutan 50cm olivat reilut ja menivät toista kuukautta, vendi ja name it olivat 50cm heti aika hyvät ja menivät about kuukauden, samoin kappahl 56cm menivät heti kun ovat kapeata mallia.
Iitu oot jo hyvillä viikoilla :)
Meidän pojat ovat hyvin omia persoonia ja erinäköisiä. Toki samaakin löytyy mutta sitä on vaikeampi erottaa kun toinen on pyllerö ja toinen hoikkeliini :) Aluksi A-poika oli vaativa vauva ja B-poika ns. helppo, nyt 7kk iässä roolit menneet päikseen. Molemmat ovat hyvin terveitä ja iloisia poikia, kovasti nyt opettelevat uutta joka hetki. Suloisia vauvoja, kevät oli rankka mutta nyt on alkanut helpottaa kun viihtyvät lattialla ja keskenään :)
 
Mulla oli tänään neuvola. Oli kyllä aivan ihana, pirtsakka neuvolatäti jonka kanssa oli helppo jutella. Sanoi muuten että luovutettuhin munasolu-raskauksiin kuuluisi hieman kohonnut raskausmyrkytyksen riski? Onko teille muille tuollaista sanottu? Sydänäänet oli ihana kuulla, löytyivät pienen etsimisen jälkeen.
14+3
 
Vaatehankinnoista ostin netistä 50/56 cm ja 62 cm vaatepaketteja. Vaatteet ovat käytettyjä mutta hyvässä kunnossa. Niitä on nyt aivan riittämiin ja vaikka sopisivat vain vähän aikaa, niin kalliiksi ei tule todellakaan. Mä haluan hössöttää ja miettiä eri vaateyhdistelmiä, aivan ihanaa! ;)

Selkävaivoja on alkanut tulla, tänään ostin tukivyön. Mukavasti tukee mahaa, katsotaan auttaako selkään myös. Myös liitoskipuja ja närästystä ilmaantunut. Yöunet ovat kärsineet näiden takia ja voisin jäädä äitiyslomalle vaikka heti.

Tytsy75 onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Johkunen hyvä että siellä on alkanut rauhallisempi vaihe poikien kanssa.

Aniraz_ 25+3
 
Hih, Aniraz, mä olen kyllä samanlainen häärääjä noiden vaatteiden kanssa. Yritän nyt pitää pään kylmänä kunnes sukupuoli tiedetään! Vähänkö ärsyttää kun juuri nyt olis kaikki alet! Mutta kyllä se ihastelu kaupoissa on ihanaa myös, kävin Benettonin liikkeessä tänään hypistelemässä enkä ostanut mitään. Ja suurimman osan tosiaan ostan käytettynä. Millä viikolla se äitiyspakkaus haetaan? Onko se sitte jo seuraavalla neuvolakäynnillä rv 22 kun puhui kelan papereista? Jee..:)
14+4
 
Aniraz: Kiitoksia onnitteluista :) Mistä muuten ostit tukivyön?

Iitu78: Ihanaa sykkeittä :) Onkohan jotain kaupungin välisiä eroja siitä, että milloin mennään ensimmäistä kertaa neuvolaan? Kävin ensimmäisen kerran neuvolassa 10+0. Toinen neuvola on sit 14+4. Odotan kovasti, että pääsen kuulemaan sykkeitä.

Burmalla taitaa olla jännittävät hetket viikonloppuna. Tsemppiä!

Lähdettiin tänään mökkeilemään muiden nurkkiin.Nyt olisi vuorossa iskälle ja miehen vanhemmille kertominen meidän odotuksesta.

Tytsy75 13+1
 
Hei kaikille!

Carolynille isot onnittelut pojan johdosta!! Aivan ihana lukea näitä uutisia syntymistä, rinki sulkeutuu ja pitkä matka tulee päätökseen vaikka tavallaanhan se vasta alkaa. Onnea vielä!

Burmalle tsemppiä loppurutistukseen, ihan kohta on vauva sylissä.

Kiva lukea teidän hankinnoista. Täälläkin Lindex ja KappAhl muodostuneet suosikeiksi mitä tule vauvanvaatteiden ostopaikkoihin. Mullakin aikamoiset pinot jo vaatetta ja jonkinverran olen ostanut käytettynäkin. Nyt vielä kun varmistus tytöistä saatiin tänään on ihan uusi into lähteä kaupoille kun voi ostaa muutakin kun sitä unisexiä. Yritän kyllä vielä himmailla ostosten kanssa kun nyt valikoima oikeastaan vaan kesää niin odottelen rauhassa syksyn mallistoja niin saan sitten meidän typyille jotain talvistakin ostettua. Lindexin syksy näytti ainakin ihanalta kun kävin kurkkimassa jo netissä.

Tänään meillä oli rakenneultra. Kaikki oli ihan kuten pitääkin ja vauvat kasvavat kyllä niin identtisesti kuin olla ja voi. Lääkärikin tätä päivitteli. Olivat molemmat ~25 cm päästä varpaisiin ja 410 gramaa painoarvio molemmille. Olivat tosi aktiivisia ja puolitoistatuntia vierähti ultrapöydällä kun niin tarkkaan molemmat vauvat mitattiin. Niin ja tosiaan varmistus tytöistä saatiin, oikein reteesti tälläkertaa esittelivät molemmat alakertaansa. Vauvat ovat nyt molemmat perätilassa masussa eli päät mun rintojen alla ja jalat kohti alakertaa. Onkin ihmetellyt kun kohtu jo tosi korkealla ja välillä tukalaa kun molemmat potkivat tonne alas. Käytiin hyvien ultrakuulumisten siivittämänä ostamassa sitten vaunut! Päädyttiin jo aikaisemmin mietittyihin Emmaljungan Double Vikingeihin. Meille tulee niihin musta runko ja mustat kopat. Aika synkkää, mutta mä tykkään tyylikkäästä mustasta ja makuupusseilla ja vaunuverhoilla yms saa sitten väriä jos kaipaa. Lisäksi koen että mustat kopat on aikanaan ehkä helpoin myydä eteenpäin plus loppuvuoden vauvoille ei kovin herkän värisinä ehkä vaunukoppaa kannata ostaa kun täällä etelässä loska ja kurakelit on melkeinpä vakio tohon aikaan vuodesta kun meillä vauvat koppaiässä. Lisäksi hommattiin vaunuihin adapterit joilla saa maxi cosin kaukalot näppärästi klikattua kiinni esim kauppareissuille. Ei tartte siirrellä vauvoja kaukaloista koppiin ja takas kaukaloihin plus autoon mahtuu sitten ostoksetkin kun kopat voi jättää kotiin ja heittää vain rungon takakonttiin.

Kivaa viikonloppua kaikille ja nauttikaahan masuasukeistanne. On tämä niin käsittämättömän ihanaa!!
-Weeru rv20+2 ja pienet tytöt
 
Täällä on taas mukavia ultrakuulumisia :) Tytsy, onnittelut hyvistä nt-ultranäkymistä ja Weerulle rakenneultrasta!

Iitu, meille lapsettomuusklinikan lääkäri mainitsi hieman kohonneesta raskausmyrkytyksen ja ennenaikaisuuden riskistä. Ja joo, 22 viikkoa kun on täynnä niin saa raskaustodistuksen kelaa varten ja saa haettua avustusta ja äitiysrahaa. Mulle kilahti eilen tilille 140e kun me ei tällä kertaa pakkausta haluttu :)

Tytsy, rentouttavaa mökkireissua! Täällä on neuvolakäyntejä harvennettu jonkun verran. Perusneuvolat on ~rv9, rv22, rv28-30 ja siitä sitten kuukauden välein, ihan lopussa kahden viikon välein. Neuvolalääkäreitä on kaksi, rv14-16 ja sitten loppuraskaudesta toinen. Mulla on pari ylimääräistä lääkärikäyntiä supisteluiden takia.

Täällä neiti möyrii mahassa ja hieman jo alkaa vauvan tulo jännittämään... mitenkähän kaikki sujuu. Esikoinen syntyi 2 viikkoa etuajassa, ja jos tämä tulee samaa tahtia niin kolmen kuukauden päästä olisi vauva sylissä!

Lempiviola 24+5
 
Kiitos tsempeistä weeru ja tytsy75!

Tsemppiä tässä tarviikin kun ei rupee mitään tapahtuun. Neuvola taas ma jos ei nyt vkl tapahdu mitään. Pää ollut alhaala jo tovin mutta mitään muuta oiretta lähestyvästä synnytyksestä ole... Ainoastaan hankala olo kun kaveri möyrijä rupee oleen melko iso mahaan. :LOL:

No jos ei vkl mitään tapahdu niin ajattelin koittaa akupunktiota tai/ja vyöhyketerapiaa vauhdittamaan synnytyksen käynnistämistä...

Itse en ole ostanut mitään uutta vaan kaikki käytettynä. Vaatteet ja kestovaipat.
Jossain vaiheessapodin huonoa omaatuntoa kun jotkut kommentoivat sitä hiukan negatiivissävytteisesti.
Mut meni kyllä sit nopeesti ohi kun seisoskelin vaaterekkien vieressä ja mietin että rahaa on kyllä mennyt lapsentekoon niin paljon että nämä asiaa kommentoivat ihmiset eivät sitä ehkä tiedä tai ymmärrä.
Ja tuskin tekee musta yhtään sen huonompaa äitiä;)

Kaikille muillekin tsemppiä vaiheisiinne ja viikkoihin, valitettavasti mun iPadi sotkee tekstejä päällekkäin eikä ole muutenkaan yhteistyökykyinen niin en kaikkia tekstejä näeo_O
 
Tytsy75 ostin vyön bebes-liikkeestä. On muuten jo auttanut alaselkäkipuihin, voin suositella! :) ihanaa tuo odotuksesta kertominen.

Iitu78 sukupuolen tietäminen kyllä helpottaa vaatehankintoja. Unisex-vaatteita ei ole hirveästi tarjolla.

Weeru jännältä kuulostaa kaksosten odotus! Suloista että ovat noin tasaisesti kehittyneet ja vielä samoin päin kohdussa. Aikamoista varmaan tuntea kaksin verroin liikkeitä! Musta on fiksu väri vaunuille, ja väriä on helppo lisätä makuupusseilla tms.

Lempiviola käy jo jännittämään, 3 kk on toisaalta pitkä, toisaalta lyhyt aika. Viimeinen kolmannes alkamassa, huh huh! :)

Burma no johan olet kommentteja kuullut! Käytettynä ostaminen on fiksua, tulee edulliseksi ja on ekologista. Tsemppiä sinne loppumetreille!

Aniraz_ 25+5
 
Ihanaa Weeru kun sait kauan siellä ultrassa ihailla tyttöjäsi! Voi suloisuuksia, varmaan ihanaa pyöriä kaupoilla!
Neuvolakäytännöt tosiaan vaihtelee. Itse menin ihan omasta tahdosta vasta myöhään 14+ ekaan neuvolaan, muuten olisi ollut jo yksi ennen sitä. Mutta ei mulla ole lääkäriä tietääkseni edes vielä seuraavalla kerralla eli 22+, aika jännä jos jossain jo 14-16 on lääkärikin!
Burma kunpa se sieltä jo alkaisi syntyä! Outoa tosiaan nuo hankinta kommentit, mä ostan kyllä kans suurimman osan käytettynä ja sehän on vaan järkevää! Uusia ostan vaan siksi että on niin ihana hypistellä edes jotain ihan kaupasta valittua. Kaikki isommat hankinnat tulee käytettynä.
Täällä paukkuu taas uudet viikot, ihanaa, 15+0
 
Carolyn, onnittelut pienen pojan johdosta!

Tytsy ja Weeru, ihania ultrakuulumisia! Hienoa että kaikki on hyvin!

Me olemme nyt kertoneet läheisimmille, tietysti muistuttaen ettei vielä olla varmoilla vesillä. Nyt sitten ultraa odottaen...

Housuostoksillekin pitää lähteä, väljimmät housut ei enää kauaa mene. Toivottavasti kaikki ei ole tullut vain juhannus- ym. herkuista.

Meillä siis laskettu aika 7.1., eli taitaa olla just viikko Tytsyn perässä.
 

Yhteistyössä