Luppis&Krisu&Piija

Huh huh... Tänään oli nukkumaanmeno taas itkuista puuhaa. Eikä siis ollut kiukutteluitkua vaan selkeesti johonkin sattui tai harmitti kun äiti ei ollut paikalla (isä yritti nukuttaa kun silitin)
No, kävin rauhottamassa ja sit uudestaan sänkyyn ja sinne nukahti 2 tuttia käsissään ja pupu kainalossa.
Ihan hyviä vinkkejä Ahmuttarella. Täytyy pitää mielessä.
Saa nähdä kestääkö tämä meidän nukkumishulinointi kauankin.... :|
Viime yökin oli sellasta showta, että oksat pois. Neitikin oli sitten päivällä väsynyt, mutta ei tietenkään nukkunut kun autossa :kieh:

Onko muuten vinkkejä; jos kokeillaan kaura, millä valmisteella kannattais kokeilla?
 
piija: Jospa se rotaatio olis nyt teille sopiva. Mä oon syöttänyt Puuppolan Aitokauraa mutta en ole sitä nyt löytänyt muutakuin kokonaisina suurimoina. Ostin aikoinani hiutaleita pari pakettia ja omiin tarpeisiin tällä menekillä riittävät syksyyn. Provenan vastaavaa ostin kanssa, siitä en ole kyllä suosituksia keltään saanu mut pitäisi olla suht puhdasta. Laitan yv:nä sulle yhden vinkin asiaan liittyen.. Vieläköhän tyttöä stressaa muutto? Tuli vaan mieleen että sekin saattaa unia häiritä.

Nukuttamisesta: Meillä nukuttaminen on siinä mielessä helppoa että nukhataa melkein aina maitopullolle, siis myös muuten kuin uniaikaan. On ollut pienen ikänsä semmonen. Tosin maidonjuonnin kannalta kesken syönnin nukahtaminen on hieman ongelmallista. Nyt olen pari viime kuukautta antanut/saanut juomaan iltamaidon noin tunti ennen nukkumaanmenoa, jolloin nukahtaminen on tapahtunut ilman pulloa. Meillä toimii se että otan viereen kellimään sänkyyn, sammutan valot ja seurustelu minimiin. Saatan laulaa hiljaa ja silitellä jne. ja kun näyttää siltä että uni alkaa tulla (alkaa unilaulu, kääntyily jne.), nostan omaan sänkyyn ja laitan kyljelleen, tutti suuhun ja toivotan hyvät yöt. Tämän jälkeen sängystä ei enää pois nosteta vaan käännetään uudelleen nukkumaasenttoon ja tutti suuhun. Nukahtaa aika nopeasti. Mutta poika onkin ollut aina aika "hyvä nukkuja". Jokin asia sentään on meilläkin sujunut.

Muuta.. Pää räjähtää näihin sukulaisten lastenhoito-ohjeisiin. :headwall: Tässä muutamia poimintoja: "Sinä olet liikaa sen lapsen kanssa, eikös tuon ikäisen pitäisi viihtyä jo itsekseenkin lattialla?", "Annat huutaa vaan siellä lattialla, kyllä se siihen tottuu.", "Eihän sitä nyt noin voi huudattaa, joku hätähän sillä on kun ei selällään viihdy vaippaa vaihdettaessa.", "Kyllä se peruna kaikille sopii, on vaan rantuksi oppinut kun tommosia herkkuja syö (kesäkurpitsa, kukkakaali).", "Kylläpä on reipas poika syömään. Mikset sinä anna sille ruokaa useammin? Kyllä meillä lapsenlapset syö paljon huonommin eikä niissä ole mitään vikaa.", "Lapset nyt aina temppuilee tuon ruuan kanssa. Ei se päivässä kuihdu. (huonoa syömistä kestänyt 6 päivää vadelmakokeilun jälkeen)", "Eikö se vielä ryömi? Laitat vaan lattialle. Tämähän tykkää j kävellä ja hyppiäkin, oletkos kokeillut? (joo, arvatkaa vaan, saako sitä enää ollenkaan sinne lattialle makoilemaan)" jne. :whistle:
 
Kiitos noista kauravinkeistä. Katotaan miten uskallan kokeilla, kun meillä on taas ollut sellanen hulinayö ja koko aamupäivä, että olen ihan masiksessa. Neiti herää itkien ennen kukonlaulua, haukottelee mutta ei suostu nukkumaan.... Muutenkin ollut ihan itkuinen ja vähän väliä sylissä koko aamupvän. Eikä tietenkään syönyt lounasta (kesäkurpitsa+kukkakaali).... Ihme kyllä nukahti omaan sänkyyn, mutta kaippa tuo kohta herää.... (positiivinen ajattelumalli on multa ollut jo kauan hukassa) :ashamed:
Voihan tuo muutto olla osaltaan syyllinen, mutta jotenkin en usko tämän kaiken johtuvan siitä. Ja nuo uudet ruoatkin on olleet nyt niin vähän aikaa käytössä, että ei nekään voi olla yksin syyllisiä. Joskus mietin, että se on tuo Neocate joka tökkii kun juo toisinaan huonosti. Siinä kun on sitä maissia, jolle neiti herkistyi taannoin.

No, tämä menee nyt ihan oman navan pyöritykseen, joten paremmalla mielellä lisää!
:/
 
piija: Samaa rataa kiertää sulla ajatukset kun mullakin. Taitaa olla allergisen lapsen äiti syndrooma meillä... Pure hammasta ja oottele sitä vuoden ikää kuin kuuta nousevaa. Kokeilette sitten sitä soijaa, jospa se sitten siitä. Meillä onneksi se sopii ja hyvin, tosin helteillä senkin menekki tökki. Haluaa maitonsa kuumana, nyt kuumalla sitten jääkaappikylmänä :headwall: Mulla meni se kolme päivää ennenkuin tajusin.
 
Luppis: Kyllähän tässä joku syndrooma jo itellekin kehittyy ihan väistämättä. Kyllä mä odotan koko ajan, että aika menisi nopeasti... Toiset ne haluais jäädä vauva-aikaan, mutta mä odotan jo jotain 4vuoden etappia. :ashamed:
Meidän neiti ei juo lämmitettyä maitoa lainkaan enää. Huoneenlämpöinen kelpaa, mut ei saa olla yhtään lämpösempää.

Miten muuten, oletteko pakastaneet kesäkurpitsaa? Mä pakastin, mut tuppaa olemaan aika "velliä" sitten kun sulaa... ei meinaa lusikassa pysyä :|
 
Piija: joo, aika vetistä se kesäkurpitsa on. Sehän on samantyyppinen kuin kurkku tai vesimeloni. Kaikki kolme taitaa muistaakseni ristiinreagoida keskenään, jos oikein muistan...? Pojalle kesäkurpitsa ei sitten oikein sopinut, joten se ei ole enää menulla.

Tsemppiä Luppikselle "neuvojasukulaisten" kanssa! Hyviä nuo sun poiminnat ristiriitaisista ohjeista =) Vaikea sanoa miten pitäisi toimia. Ihmissuhteet, sukulaissuhteet varsinkin, ovat niin henkilökohtaisia ja tapauskohtaisia asioita. Jos keskustelut lapseen liittyvistä asioista menevät väittelyksi tai muuksi ikäväksi, johon ei halua lähteä, niin hyvä vaan olisi kehittää paksumpi nahka ja henkiset korvatulpat korviin :whistle: ja ohjata keskustelu nopeasti muihin asioihin.

Heinän pölytyskö meillä kiusaa? Olen tässä miettinyt jo pidempään (aina välillä unohtaenkin asian... :ashamed: ), että meillä taitaa poika ristiinreagoida heinäaikaan viljoille. Tänä iltana "valo" syttyi päässäni! Hirssi ja vehnä ovat lievästi epäilyksen alla: välillä ne tökkivät syödessä ja välillä poika syö niitä hyvin. Tattari mennyt koko heinäkuun parhaiten, sehän ei olekaan heinille ristiinreagoiva. Hirssi oli pienellä tauolla, kun se loppui. Tänä iltana ja eilen illalla annoin hirssipuuroa ja eilen illalla myös vehnäpaahtoleipää. Kumpanakin iltana nukkumaan mennessä ja tänään aamulla pojalla oli aikas reipasta takaisinvirtausta nieleskelyineen ja yökkäilyineen. Eilen illalla hän ihan oksensi kunnolla. Jos oireet johtuvat vehnästä ja hirssistä, niin laitan kyllä kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että kyse olisi vain heinien pölytyksen ajasta :/
 
Olen kesäkurpitsaa valuttanut keittämisen jälkeen jotta ei tule niin vetistä. Kuorin ja paloittelen ennen keittämistä ja sitten tosiaan lävikköön laitan jäähtymään.

Ahmutar: heinistä oli sulla hyvä oivallus. Taidampa jättää rukiin suosiolla syksympään..ja jatkaa tuolla tattarilla, jota aloitin taas tällä viikolla.

Ukko kiemurtelee sylissä ja sukulaisten mökille ollaan lähdössä, siitä tämä lyhytsanaisuus. Jee, sukulaisia.. :headwall:
 
:wave: I'm back.

No niin, laittakaas kuulumisia tulemaan. Krisu sain vihdoin luettua lehtiä ja vilkaisin sen vauvalehdenkin, jossa oli niistä nimiäisistä. Mahtavat tarjoilut teillä. :p

Meillä menee joten kuten.. nyt rupesi sen verran nukkumatti kutsumaan että huomenissa palaan ja tarina voi olla pitkä. Ja apuja kaivataan TAAS.
 
Laitanpa vähän kuulumisia, kun ei ole tullut pitkään aikaan niistä kirjoitettua. Kokeilurintamalla on menty myötätuulissa: kukkakaali, banaani ja parsakaali ovat sopineet. Mausteista persiljaa, basilikaa ja timjamia on käytetty ongelmitta. YA:n kalsiumkarbonaatti ja VitKiv-monivitamiinivalmiste ovat käytössä.

Hirssiä ja vehnää vielä "arvon"... että mikä heinien pölytyksen rooli oikein on... Kohtahan tuo pölytys on ohi.

Hampaita on tehty urakalla tänä kesänä. 4 poskihammasta on puhjennut ja sekös on kiukuttanut. Nyt on ollut viime aikoina seesteisempää.

Losec Mupsin vähentämiskokeilu on aloitettu torstaina, josta lähtien on annettu pelkästään se iltatabletti ja aamutabletti jäi pois. So far good, ei siis refluksioiretta. Olisikohan pitänyt jo tulla refluksia jos sitä on tullakseen..? Meillä on ohjeena mennä viikko yhdellä tabulla ja jos tilanne on hyvä, niin kokeilla jättää pois se toinenkin tabu. Ja taas mennä viikko ilman mitään.
 
Heipsis vaan...

Ollut taas melkoista hulabaloota meidän elämä...
Neiti ei nuku,ei syö,tekee hampaita ja nyt tuli vielä flunssa tähän päälle :'( :headwall:
Rupeen olee aikas hajalla tähän kaikkeen...
Tuun lisää kirjoittelemaan kun tästä mieliala hiukka tasaantuu.

Kiitos luppis tarjoilu kehuista :D
 
Heipsis! Enpä meinaa ehtiä lueskella/kirjotella... alotin työt eilen ja kotona on aina aika hulabaloota myös, kuten Krisukin tuossa kirjoitteli.
Krisu: Tsemppiä, tutulta kuulostaa nuo teidän "touhut" . Meillä edelleen aika samanlaista meininkiä. Nukkuu huonosti päivin ja öin, edelleen syö öisin, ruoka ei maistu, hampaita tulossa vissiin vieläkin lisää ja nenä on ollut räkäinen siitä asti kun hampaita alettiin tekemään... :|
Ahmuttarelle en osaa antaa kommentteja tuon Losecin suhteen, kun meillä ei ole sitä lainkaan käytetty. Kiva, että ruokailupuolella positiivisuutta teillä (paitsi tietty noitten viljojen suhteen) :)
Luppis: Se kesäkurpitsan valuttaminen tosiaan tepsi. Aina ei tajua ennen kun muut kertoo.....

Meillä kaurakokeilu meni mönkään, koska neiti ei suostunut syömään sitä... ei voinut tulla oireita, kun ei tainnut nielaista montaakaan hippusta. Työnsi vaan kielellä aina kaiken pois mitä suuhun sai. :x No, alotettiin sit bataatin kokeilu tänään. Sillähän me joskus alotettiin, mutta josko se rotaatiossa toimisi kerran viikkoon. Toivotaan, niin saatais päiväkotiin jotain "helpompaa" syötävää kun ei nuo mun kukkakaalit kovin kauan riitä.

Takaisin työn ääreen... Leppoisia päiviä! :flower:
 
No niin.. Mistähän sitä aloittaisi..

krisu: :hug: jaksamista.
ahmutar: :flower: parempaanpäin siellä!

Ja omaa napaa B) Käytiin tänään sairalaanlääkärin luona kontrollikäynnillä, viimeksi ollaan käyty maaliskuussa kun oli se edellinen tulokseton maitoaltistus. Ja mitä käynnistä jäi käteen: "Teillä on iloinen ja pirteä vauva, jolla ei ole maitoallergiaa. Juottakaa nyt sitä soijamaitoa mutta kannattaa sitä lehmänmaitoa sitten jossain vaiheessa kokeilla. Urtikaria ei ole merkki maitoallergiasta. En usko että lapsella on muitakaan ruoka-aineallergioita mutta jotkut ruuat saattavat kyllä pahentaa rakenteellisen refluksin oireita. Nyt vaan reippaasti uusia ruoka-aineita mukaan. Jos haluatte Zantacia vahvemman lääkityksen, se on sitten Prepulsid, jota varten on tehtävä ph-mittaus refluksin varmistamiseksi. Ai ette halua, no sitten voin kyllä konsultoida gastroenterologia siitä Losecista, palaan asiaan loppuviikosta. Kakka voi olla muutakin kuin ruskeaa ja silti normaalia. Kyllä siitä ruuasta jotain imeytyy kun kerran kasvaa (ollaan nyt siis -20 käyrällä painon suhteen). Saatte lähetteen sinne fysioterapiaan, kyllä tämän ikäisen pitäisi jo liikkua."

Alleviivasin noi asiat, joista siis halusin kommentin lääkäriltä.

Eli käteen jäi konkreettisesti kuitti 22 euron käyntimaksusta ja lähete fysioterapiaan, joka on ihan ok. Muut asiat saa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Allergologille laitan meiliä kun palaa ensi viikolla lomilta ja käyntiajan varasin jo loppukuulle. :whistle:
No, sainpahan sen fysioterapian lähetteen, saa nähdä, onko siitä apua.
 
piija: Uutta viljaa vaan sit kauran jälkeen, ei nyt ehkä vielä tällä viikolla mutta pian. Muuten "kuulostat" ihan positiiviselta. Meillä on muuten siirrytty purkkikukkakaalista omatekoiseen, sama tehdään nyt kaikille muille sosille ruusunmarjaa ja aprikoosia lukuunottamata. Mä sain tarpeekseni näistä liian monista kysymysmerkeistä (=valmissoseiden lisäaineet).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piija:
Meillä kaurakokeilu meni mönkään, koska neiti ei suostunut syömään sitä... ei voinut tulla oireita, kun ei tainnut nielaista montaakaan hippusta. Työnsi vaan kielellä aina kaiken pois mitä suuhun sai. :x No, alotettiin sit bataatin kokeilu tänään. Sillähän me joskus alotettiin, mutta josko se rotaatiossa toimisi kerran viikkoon.

Toivotaan että bataatti harvemmin annettuna sopisi. Mulle tuli mieleen että annoitko kaurapuuroa ihan sellaisenaan? Jos tyttö ei sitä syönyt, niin voisiko johtua tällä kertaa uuden maun torjumisesta?

Mä olen usein uuden maun, kaikki viljat esimerkiksi, sotkenut johonkin tuttuun makuun, esim. toiseen puuroon tai runsaaseen määrään hedelmäsosetta, ja tarjonnut näin cocktailina. Tuota kauraa ehkä kannattaisi kokeilla tällä tavalla, jotta pääset varmuuteen asti sopivuudesta/ei-sopivuudesta. Se on kuitenkin sen verran tärkeä kokeilu ravitsemuksellisesti. Toki nyt kannattaa se bataattikokeilu viedä loppun asti ensin.
 
Mä jossain vaiheessa piilotelin uusia makuja vanhojen sekaan mutta ei oikein toimi meillä, tulee selvästi epäluuloiseksi ruokia kohtaan :| Puurot olen tehnyt maitoon (siis veteen ja lisännyt korvikkeen) ja sokeria. :p Sillai syö mielellään puuron kuin puuron mutta toisaalta banaania ei suostu syömään sokerillakaan höustettynä, maidon kanssa tai persikkaan sekoitettuna.
 
tuppaudun tänne ketjuunne kysymyksineni, jos sopii :)

Piija Minkä ikäinen lapsi sulla? Hän on siis päiväkodissa hoidossa? Mua kiinnostaisi tietää kuinka pk:ssa suhtauduttiin lapsen allergioihin?
Meillä nimittäin Lilja aloittaa vuoden alusta hoidon (reilun vuoden vanhana), todennäköisesti päiväkodissa myös.
 
Tuosta uuden ruoan sekoittamisesti vanhaan sen verran, että meillä se ei oikein toiminut. Tai se toimii silloin, jos uusi sattuu sopimaan. Mä olen yrittänyt muinoin kokeilla niin jamssia ja parikin kertaa taistellut perunan kanssa. Olen sekoittanut niitä bataattiin ajatuksella, että maku olisi just parempi ja tutumpi ja ei mene vaan alas. Lopulta laitoin ihan idiootti pienen hipun jamssia bataatin sekaan (ei varmasti pystynyt sitä maistamaan ja itse testasin) ja tyttö söi muutaman lusikallisen hirvittävällä houkuttelulla ja sitten tuli stoppi. Sen jälkeen ei meinannut syödä mun keitoksia pariin päivään ja tosi epäluuloisesti maisteli ruokiaan vielä senkin jälkeen. Ilmeisesti tuli jo suussa jotain epämiellyttäviä tuntemuksia ja siksi ei halunnut enempää syödä.

Tuo sekoittelu on toiminut meillä sellaisissa, mitkä on selkeästi eri näköisiä eli puuro ja joku hillo siinä. Lapsi siis osaa itse ainakin meillä erottaa, että ovat nyt kaksi eri sapuskaa samalla lautasella. Aloin itse epäilemään päärynä kokeilua siinä vaiheessa, kun söi sokerittoman tattaripuuron pelkiltään ja jätti päärynäsosenokareen syömättä....Ekalla aterialla meni silloin myös sose, toisella ei enää. Sitten mä taas menin sohlaamaan ja houkuttelemaan sillä seurauksella, että pylly paloi...Mä en jotenkaan vaan osaa jättää aina noita kokeiluja lapsen oman arvioinnin varaan.....Meillä on muuten maitoaltistus menossa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiina82:
tuppaudun tänne ketjuunne kysymyksineni, jos sopii :)

Piija Minkä ikäinen lapsi sulla? Hän on siis päiväkodissa hoidossa? Mua kiinnostaisi tietää kuinka pk:ssa suhtauduttiin lapsen allergioihin?
Meillä nimittäin Lilja aloittaa vuoden alusta hoidon (reilun vuoden vanhana), todennäköisesti päiväkodissa myös.
www.histamiini.com sivustolla on muistaakseni yksi osio, jossa on päivähoitoasioita. Kannattaa käydä kurkkaamassa ja lukemassa ihmisten kokemuksia ja sitä miten ovat handlanneet allergia-asiat hoidon kanssa. Ihan hyviä vinkkejä löytyy.

Allergia- ja astmaliitolta löytyy tällainen opas:

http://www.allergia.com/files/323/4781_net_15.3.05.pdf


 
Eilen meni se 1 dl ja ne ekat muutama milli ongelmitta ja tänään olen antanut nyt 0,5 dl. Vielä pitäis tänään antaa toinen 0,5 dl maitoa ja 1dl jogurttia tai viiliä. Nostetaan aina yhdellä desillä/vrk annosta, kunnes (tai jos) päästään 6 dl/vrk.

Vielä menee hyvin, ei oireita! Ei tässä nyt uskalla vielä kovin tuuletella, tytöllä on tunnetusti taipumusta hyvinkin viiveiseen reagointiin. Yritän siis olla innostumatta....
 
NallePuh82: Täällä peukut pystyssä ja kädet ristissä kyynärpäitä myöden jotta maitokokeilu menisi hyvin teillä. Millonkas se olikaan kun lupasit jotain syödä, jos maito sopii.. :whistle:

Helmiina82: Tulehan sinäkin tähän ketjuun kuulumisia kirjootteelemaan kun meinaa muuten olla meikäläisen yksinpuhelua, muille varmasti sopii!! Ja sirpiina kans, jos luet tätä!!

Mitähän jonnakarille kuuluu?
 
Heips!

Täällä rupee flunssa hellittää,mutta edelleenkään ei ruoka eikä maito maistu :headwall:
Anopin kutalekin sai mieleni pahasti pahoitettua,joten pa..a fiilis senkin takia :'(

Ens maanantaina ois neuvola..mielenkiinnolla odotan miten tuo neiti kasvanut,kun nytten jo pari viikkoa lakkoillut ruuillle :eek:
Nyt on myös tullut näppylää naamaan,pyllyyn ja masuun sillon tällön,mutta en vaan millään osaa yhdistää johonkin tiettyyn ruoka-aineeseen :headwall:
Näppylät aina viimeistään aamuun mennessä häipyneet ja joka päivä niitä ei tule...sillon tällön vaan.
Loppukuusta mennään allergialääkärille..josko hän keksisi mistä näppylät tulee?!

Äh,nyt tulee kyllä niin sekavaa tekstiä,että parempi painua pehkuihin |O
Pikkasen väsy näitten yö rumbien takia :kieh:

Luppis vaikka en aina täällä kirjottele kovin ahkeraan niin käyn kyllä joka päivä lukemassa..eli sun "yksinpuhelutkin" huomioidaan ja on mukava seurata miten teidän tilanne kehittyy :heart: :)
Mutta toki uudetkin saa tulla kuulumisiaan tänne ketjuun kirjottelemaan :wave:
Täytyis vihdoinkin keksiä joku kivempi nimikin tälle meiän ketjulle :whistle:

Jaksamista kaikille sitä tarvitseville
:hug:
Nallepuhille onnea maitoaltistukseen
 
Heissan! B)
Kivaa kun aurinko paistaa.

Juu, kyllä Luppis sun yksinpuhelut on huomioitu =) En vaan aina ehdi vastata, kun töissä joku tulee häiritseen... ;) Kyllä mulla nyt taas on suht positiivinen fiilis, vaikka ei ruoka-asioissa olla kauheesti edistyttykään. Hirvittävä väsymys vaan vaivaa kun yöt on edelleen kovin rikkonaisia ja aamulla on aikaisin töihin herättävä. Eikä voi nukkua niitä aamupäiväunia... |O
Tosiaan mielenkiintoiset kommentit tuolta lastenlääkäriltä.... Ihan hyvä käydä siellä allergialääkärillä. Tuo fysioterapia voi olla ihan hyvä juttu. Mun sisko kävi tyttönsä kanssa varvistuksen vuoksi fysioterapiassa ja oli ihan tyytyväinen käynteihin. Tyttö alkoi kanssa aika myöhään liikkumaan, vaikka ei mitään refluksia tms vaivaa ollutkaan.

Helmiina82: Tervetuloa vaan ketjuun!! Pitäis varmaan vaihtaa tuota otsikkoa, kun tänne saapi tulla juttelemaan kuka vaan asioista kiinnostunut. Alotettiin vaan tämä ketju, kun meidän kolmen lapset on suurin piirtein saman ikäisiä ja "samassa veneessä"
Joo, mutta siis meidän neiti on nyt 10kk ja aloittaa normaalissa päiväkodissa 1,5 vkon kuluttua. Eilen kävimme juttelemassa ruoka-asioista ja sovittiin, että teen aina joka viikolle ruokalistan mitä lapselle syöttävät. Me kun nyt edetään rotaatiomallilla, niin joka päivä on vähän eri ruokia. Ihan hyvin suhtautuivat siellä ja ottivat asian ihan vakavasti. Yritän tehdä asiat kuitenkin heille mahdollisimman helpoksi, niin homma sujunee paremmin. Sinne kun ruoka tuodaan jostain koulusta, tosin onneksi siellä on yksi keittiöihminen joka tarvittaessa tekee meidän lapsen ruoan. Kun ei aina välttämättä kannata isossa keittiössä valmistaa parin desin annosta Oolannin pakasteperunasosetta...... Johan se on kylmää ja kuivaa perille tullessaan... Niin, ja meidän neiti ei toistaiseksi syö kiinteitä pk:ssa kun lounaan ja parina päivänä välipalan, muuten pelkkää Neocatea.
Hyvältä siis näyttää tässä vaiheessa, mutta kokemus sitten kertoo enemmän miten homma toimii.

Noista meidän ruokakokeiluista; annoin kauraa silloin pelkästään, kun ei meillä ole kun tuo banaani hedelmänä. Pitäisköhän sit kokeilla sen kanssa? Joku muukin hedelmä pitäis saada listalle, ajattelin ruusunmarjaa. Persikkakin kiinnostaisi, mutta pelottaa niin pirusti sen kamalan aprikoosiripulin/pyllyn palamisen jälkeen...
Bataattia menee tänään 3. kerran, pari puklua on nyt tullut molempina kokeilupäivinä... Saas nähdä...
Onko muuten kukaan kokeillut puolukkaa?

Nallepuhille tosiaan pidetään täälläkin peukkuja tuon maitoaltistuksen kanssa! Niinhän se on, että tosi varovainen aina on tuon tuulettamisen kanssa...

Krisu: Juu, sä tosiaan mainitsit tuosta ketjun nimen vaihtamisestakin jo... :p
Meilläkin on ollut noita näppylöitä poskissa ja jokin aika sitten oli koko yläselkä täynnä pientä näppyä. Poskissa näppyjä on edelleen mut yläselkä alkaa olla aika näpytön. Eivät kuitenkaan kutisseet tai olleet kovin punaisia tms, enkä tosiaankaan osannut yhdistää mihinkään ruokaan. Meilläkin ne selän näpyt vaan yhtäkkiä lisääntyivät jo silloin, kun ei mitään uutta ruokaa ollut kuvioissa... mene ja tiedä. Niin, ja meiän näpyt eivät hävinneet aamuun mennessä vaan pysyivät siellä koko ajan.
Jaksamista sinnekin! :hug: Yritä päästää anopin puheet toisesta korvasta ulos....
 
Kiitos, kirjoittelen ketjuunne mielelläni! :)

Piija, mukava kuulla, että päiväkodissa on suhtauduttu noin hienosti. Mä olen itse asiassa itsekin töissä päiväkodissa, mutta en ole koskaan pienten ryhmässä ollut. Joten en yhtään tiedä minkälainen käytäntö heillä näitten ruoka-asioitten kanssa on.

Meillä aloitettiin nyt tänään zyrtec pian 8-kuukautiselle vauvallemme. Yhtään varmasti sopivaa kiinteää ei ole. Onkos täällä joku, jolla kokemusta tuon käytöstä? Kuinka pian alkaa vaikuttaa? Uskallanko antihistamiinin turvin kokeilla ruoka-aineita, joista aiemmin tuli oireita, vai otanko täysin uusia kokeiluun?

Tuun kirjoittelemaan joku päivä paremmalla ajalla, nyt kuuluu kutsu =)
 

Yhteistyössä