Luulen ettei olla ainoita, kotivakuutuksen käytöstä...

Ei olla aiemmin käytetty kotivakuutusta ikinä, mutta nyt kun sitten pilalle meni kallis ja suht uusi patja niin mies soitti vakuutusyhtiöön kysyäkseen että mitä tehdään.. No patjahan meni vakuutuksen piikkiin, saadaan korvaus, eikä oo enää yhtään niin toivottoman paha mieli patjan pilaantumisesta :)

Alettiin vaan miettimään että paljonkohan näitä tapauksia meilläkin on sattunut, että olis voinut laittaa kotivakuutukseen mutta sitä on vaan ajatellut että "no ei tätä varmaan korvata...".
 
"vieras"
Meillä on aika korkea omavastuu ns omissa töppäilyissä, siten on saatu kohtuuhintainen vakuutus. Jos tulee joku itsestä riippumaton vahinko, on vakuutus kattava. Näin on tehty tarkoituksella, ehkä nyt kun talo on velaton ja elämäntilanne muuttunut, voisi miettiä, kannattaako vakuutusta tuunata.
 
kuis
Ei olla aiemmin käytetty kotivakuutusta ikinä, mutta nyt kun sitten pilalle meni kallis ja suht uusi patja niin mies soitti vakuutusyhtiöön kysyäkseen että mitä tehdään.. No patjahan meni vakuutuksen piikkiin, saadaan korvaus, eikä oo enää yhtään niin toivottoman paha mieli patjan pilaantumisesta :)

Alettiin vaan miettimään että paljonkohan näitä tapauksia meilläkin on sattunut, että olis voinut laittaa kotivakuutukseen mutta sitä on vaan ajatellut että "no ei tätä varmaan korvata...".
Miten se patja meni pilalle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE;26831338:
Missä teillä on kotivakuutus?Ja onko laaja? Me justiin katellaan mistä otettais kun talo ostettiin....ei olla päästy vielä lopputulokseen...
Mies noi on ottanut, op-pohjola, ja mun käsittääkseni laajin mahdollinen.

Meillä on samassa paikassa kaikki muutkin vakuutukset ja hyvin on homma toiminut vaikka välillä ollaankin siirrelty vakuutuksia toisillekin firmoille.. Aina tulee sitten siirretyä lopulta takasin ..
 
Vierad
Kaikki vakuutukset siirretty Fenniaan ja olen tyytyväinen. Kotivakuutus aina ehdottomasti laaja. Jos vaikka talo palaa... Opin yhdestä kerrasta, kun irtaimisto meni pilalle naapurikämpän tulipalon johdosta.
 
"Molleri"
Ihan mielenkiinnosta, mitä sille patjalle sitten tapahtui? :D

Meillä taitaa olla vakuutuksen IF:n käsialaa, en ole ihan varma kun mies ne hoitaa. On muutaman kerran käytetty, oli eritoten kätevä kun asuntoomme tuli vesivahinko sekä kun uus tietokone hajosi.
 
"Molleri"
Siis tuonki takia saa uuden tilalle?!?!

Voi kiesus että kuulin tämän vasta nyt :( Kyllä kuitenkin yllättävistäkin asioista kannattaa vakuutusyhtiöstä kysellä. Sitä vartenhan niitä maksetaan.
 
[QUOTE="Vieras";26831387]Etolasta kaks ja puoli metriä muovifroteeta patjan suojaksi, saa rullatavarana ja eri väreissä.[/QUOTE]

Joo, se onkin nyt suunnitelmissa, tohon patjojen ja petarin väliin, kun saadaan ensin se petarikin.. Tällä hetkellä tyttö on takaisin yövaipassa kun noita vahinkoja sattui niin paljon..
 
[QUOTE="Molleri";26831411]Siis tuonki takia saa uuden tilalle?!?!

Voi kiesus että kuulin tämän vasta nyt :( Kyllä kuitenkin yllättävistäkin asioista kannattaa vakuutusyhtiöstä kysellä. Sitä vartenhan niitä maksetaan.[/QUOTE]

Joo, ja kun mies sanoi sille vakuutusyhtiön tyypille että ei olla tajuttukaan aiemmin edes käyttää niin se kaveri vaan sanoi että ennen kuin itse meni töihin lafkaan niin tajusi vasta että miten monesta yllättävästä jutusta voikaan saada korvauksia..

Onpahan meilläkin mennyt yhtä sun toista juttua pilalle ja rikki, mutta aina ohitettu vaan sillä että "no ei tää varmaan....". Nyt oli pakko vaan kysyä, kun patjalla oli tosiaan hintaa niin paljon ja oli iso harmi että meni kankkulan kaivoon iso summa rahaa (siis meille, iso summa rahaa) ja tollasen vahingon takia.. Oli tosi huojentava yllätys että tollanenkin korvattiin..
 
"Molleri"
Joo, ja kun mies sanoi sille vakuutusyhtiön tyypille että ei olla tajuttukaan aiemmin edes käyttää niin se kaveri vaan sanoi että ennen kuin itse meni töihin lafkaan niin tajusi vasta että miten monesta yllättävästä jutusta voikaan saada korvauksia..

Onpahan meilläkin mennyt yhtä sun toista juttua pilalle ja rikki, mutta aina ohitettu vaan sillä että "no ei tää varmaan....". Nyt oli pakko vaan kysyä, kun patjalla oli tosiaan hintaa niin paljon ja oli iso harmi että meni kankkulan kaivoon iso summa rahaa (siis meille, iso summa rahaa) ja tollasen vahingon takia.. Oli tosi huojentava yllätys että tollanenkin korvattiin..
No onhan ne patjat kalliita. Mekin on ajateltu että kun raskis laittaa isomman summan, on melko tärkeäki asia nuo hyvät yöunet :D Meillä on tuollainen 9v yökastelija ja oltas kyllä voitu käyttää vakuutusta samaan tarkoitukseen kuin te, mutta ei kyllä käyny pienessä mielessäkään! Hyvä tietää jatkossa, jos me joskus päästään sänkykaupoille.
 
Ohhoh!
meillä EI ole kotivakuutusta. En todellakaan halua vuosimaksuillani korvata pisaantuneita lastenpatjoja. Näinen ihan oikeutettujen, mutta älyttömien korvausten lisäksi tulee vielä vakuutushuijaukset, joita on todella paljon. Luulin, että on ITSESTÄÄN SELVÄÄ, että leikki-ikäisellä on muovisuojaukset patjassa vielä pitkäänkin sen jälkeen kun ovat oppineet yökuiviksi. Meillä lapsi nukkuu perhepedissä ja joskus on ollut raju oksennustauti. Muovisuojus ei kattanut ihan koko sängyn pita-alaa. Paksuihin petareihin vaihdettiin uudet vaahtomuovit ihan omalla rahalla, ei tosiaan olis tullu mieleenkään kysyä kotivakuutusta korvaamaan jos sellainen olisi ollutkin.
 
"Vieras"
Joo, se onkin nyt suunnitelmissa, tohon patjojen ja petarin väliin, kun saadaan ensin se petarikin.. Tällä hetkellä tyttö on takaisin yövaipassa kun noita vahinkoja sattui niin paljon..
Meillä seon siinä sijauspatjan päällä ja koko paketin pitää kasassa Ikeasta ostettu patjansuojus, siinä on kulmissa kuminauhat ja pysyy paikoillaan hyvin. Eli patja, petari, muovifrotee, patjansuojus ja lakana vasta näiden päälle. Pissapyykkiin tarvitsee laittaa vain lakana, patjasuojus ja muovifrotee. Kaiken voi pestä kuudessakympissä. Toimii meillä :)
Muuten on kyllä vakuutusyhtiötä rääkätty ja viimeksi kun uudehko pesukone hajosi.
 
meillä EI ole kotivakuutusta. En todellakaan halua vuosimaksuillani korvata pisaantuneita lastenpatjoja. Näinen ihan oikeutettujen, mutta älyttömien korvausten lisäksi tulee vielä vakuutushuijaukset, joita on todella paljon. Luulin, että on ITSESTÄÄN SELVÄÄ, että leikki-ikäisellä on muovisuojaukset patjassa vielä pitkäänkin sen jälkeen kun ovat oppineet yökuiviksi. Meillä lapsi nukkuu perhepedissä ja joskus on ollut raju oksennustauti. Muovisuojus ei kattanut ihan koko sängyn pita-alaa. Paksuihin petareihin vaihdettiin uudet vaahtomuovit ihan omalla rahalla, ei tosiaan olis tullu mieleenkään kysyä kotivakuutusta korvaamaan jos sellainen olisi ollutkin.
Mitäs sit kun jotain kalliimpaa hajoaa? Meillä hajosi patterista pieni suht uusi osa ja kaks huonetta menis uusiks kun vesi valui lattioiden alle. Ei olis ihan viittä tonnia ollut varmuuden vuoksi omassa taskussa....Vakuutus korvas kaikki.
 
"CIS"
meillä EI ole kotivakuutusta. En todellakaan halua vuosimaksuillani korvata pisaantuneita lastenpatjoja. Näinen ihan oikeutettujen, mutta älyttömien korvausten lisäksi tulee vielä vakuutushuijaukset, joita on todella paljon. Luulin, että on ITSESTÄÄN SELVÄÄ, että leikki-ikäisellä on muovisuojaukset patjassa vielä pitkäänkin sen jälkeen kun ovat oppineet yökuiviksi. Meillä lapsi nukkuu perhepedissä ja joskus on ollut raju oksennustauti. Muovisuojus ei kattanut ihan koko sängyn pita-alaa. Paksuihin petareihin vaihdettiin uudet vaahtomuovit ihan omalla rahalla, ei tosiaan olis tullu mieleenkään kysyä kotivakuutusta korvaamaan jos sellainen olisi ollutkin.
mielenkiintoista.. ajattelutapaani toki vaikuttaa se, että meidän koti melkein paloi, mutta kotivakuutus on tärkeä. millä maksat jos yllättäen tapahtuukin jotain? jos asut rivitalossa/kerrostalossa niin vahingoista saattaa aiheutua haittaa myös naapureille jolloin korvattavaksi tulee niidenkin haitat. meillä rivitalo, ja jos palokunta ei olisi ajoissa paikalle kerennyt olisi mennyt todennäköisesti koko rivi. otettiin kotivakuutus silloin heti kun se kuuluu ottaa, ei tullu mieleenkään että tälläistä voi käydä kun kukaan ei edes ollut kotona. paitsi elukat..
 
"harmaa"
Minä olen aina ihmetellyt miksi ihmiset ottavat vakuutuksia jos eivät osaa niitä käyttää.
Meillä on korvattu niin tietokoneita kuin telkkaria ja tiskikonetta kuin kuivausrumpua.
Kerroinkin tässä yhtenä päivänä kuinka naapurini mielummin osti uuden tiskikoneen kuin laittoi kotivakuutuksiin vajaan 2v. vanhan tiskarin.
On kuulemma niin vaikea paperisota? :eek: öh, ei meillä vaan koskaan ole ollut.
Samainen naapuri nuolee haavojaan myös kun poikansa kallis uusi polkupyöräkin aikanaan pöllittiin eikä sitä koskaan ole löytynyt, no ostetaan uusi halvempi pyörä.
Kumminkin tämä ystävä ei ole mikään rikas vaan joutuu oikeasti niska limassa raatamaan töissä että on varaa näihin ylellisyyksiin.

No mulle ihan sama jos toinen haluaa ottaa vakuutuksen ja kehua kuinka sellainen hänellä on mutta tyhmyyttä olla käyttämättä sitä, tapansa kullakin ja eipä ole minun ongelmani ;)
 
"harmaa"
meillä EI ole kotivakuutusta. En todellakaan halua vuosimaksuillani korvata pisaantuneita lastenpatjoja. Näinen ihan oikeutettujen, mutta älyttömien korvausten lisäksi tulee vielä vakuutushuijaukset, joita on todella paljon. Luulin, että on ITSESTÄÄN SELVÄÄ, että leikki-ikäisellä on muovisuojaukset patjassa vielä pitkäänkin sen jälkeen kun ovat oppineet yökuiviksi. Meillä lapsi nukkuu perhepedissä ja joskus on ollut raju oksennustauti. Muovisuojus ei kattanut ihan koko sängyn pita-alaa. Paksuihin petareihin vaihdettiin uudet vaahtomuovit ihan omalla rahalla, ei tosiaan olis tullu mieleenkään kysyä kotivakuutusta korvaamaan jos sellainen olisi ollutkin.
No sinulla on oikeus mielipiteeseesi mutta mitä tulee siihen että sinä maksat muiden pissipatjoja niin tohdin sanoa tähän että myös minä maksan joka vuosi sitä vakuutusta joten miksi en saisi sitä käyttää kun itsekin sitä vakuutustani maksan?
Vakuutushan on sen takia että niillä voi juurikin korvata näitä kalliimpia vahinkoja ja ei sitä nyt ihan näinkään vi ajatella että en minä voi ottaa vakuutuksesta ettei uille tule paha mieli, jokaisella on lupa kysyä mitä se oma vakuutus korvaa ;)
Vai onko se vakuutus muka sen takia otettu jotta voi vaan kehua kuinka meillekin sellainen lasku parikertaa vuodessa postilaatikkoon tippuu.
 
vakuutusyhtiössä töissä
Joo, ja kun mies sanoi sille vakuutusyhtiön tyypille että ei olla tajuttukaan aiemmin edes käyttää niin se kaveri vaan sanoi että ennen kuin itse meni töihin lafkaan niin tajusi vasta että miten monesta yllättävästä jutusta voikaan saada korvauksia..
Ihan sama juttu. :D Ja sen jälkeen myöskin vasta tajusin, millaista hulluutta on olla ottamatta kotivakuutusta, ja mahdollisimman laajaa. Kaikkeen ei vaan mitenkään voi varautua.

Itse olen pesukoneen uusinut kotivakuutuksen kautta (ennen ei olisi tullut mieleenkään, että 4 vuotta vanha kone korvataan uusarvostaan) sekä auto meni lunastukseen (sen toki olisin tajunnut vaikken olisi ollut töissä vakuutusyhtiössä, kolaritilanne).
 
"naps"
[QUOTE="CIS";26831631]-- kotivakuutus on tärkeä. millä maksat jos yllättäen tapahtuukin jotain? jos asut rivitalossa/kerrostalossa niin vahingoista saattaa aiheutua haittaa myös naapureille jolloin korvattavaksi tulee niidenkin haitat.[/QUOTE]

Juuri tämän takia kotivakuutus on pakko olla! Menee koko elämä pyllylleen, jos tulee joku iso korvausvastuu naapureille eikä vakuutusta ole.
 
[QUOTE="harmaa";26831670]Minä olen aina ihmetellyt miksi ihmiset ottavat vakuutuksia jos eivät osaa niitä käyttää.
Meillä on korvattu niin tietokoneita kuin telkkaria ja tiskikonetta kuin kuivausrumpua.
Kerroinkin tässä yhtenä päivänä kuinka naapurini mielummin osti uuden tiskikoneen kuin laittoi kotivakuutuksiin vajaan 2v. vanhan tiskarin.
On kuulemma niin vaikea paperisota? :eek: öh, ei meillä vaan koskaan ole ollut.
Samainen naapuri nuolee haavojaan myös kun poikansa kallis uusi polkupyöräkin aikanaan pöllittiin eikä sitä koskaan ole löytynyt, no ostetaan uusi halvempi pyörä.
Kumminkin tämä ystävä ei ole mikään rikas vaan joutuu oikeasti niska limassa raatamaan töissä että on varaa näihin ylellisyyksiin.

No mulle ihan sama jos toinen haluaa ottaa vakuutuksen ja kehua kuinka sellainen hänellä on mutta tyhmyyttä olla käyttämättä sitä, tapansa kullakin ja eipä ole minun ongelmani ;)[/QUOTE]

Joo ei meilläkään mtn paperisotia ole ollut.. 2 vuotta rikki pesukone, kun vihdoin tehtiin asialle jotain ja mies soitti vakuutukseen, kysyi mallia ja minkä kokoinen "okei, tilille tulee rahat". Ei muuta.
 
Ohhoh!
sitä, että jos on ottanut vakuutuksen, niin hakee korvauksia vahingoista, jotka kuuluvat korvausten piiriin. Minä en tse en vaan halua tällaisia nk. huolimattomuudesta johtuvia kuluja halua korvata vakuutusmaksuistani. Pitäisi vaan jaksaa ottaa selvää, mikä olisi sellainen vakuutusmuoto, joka EI korvaa näistä huolimattomuudesta johtuvia pienehköjä vahinkoja. SAA ANTAA VINKKEJÄ!

Vakuutusten vertailu on todella työlästä ja syntyvälle lapselle otettiin pitkän pähkäilyn jälkeen tosi kattava sairauskuluvakuutus. Ihan mukavuussyistä.

Säästössä on rahaa sen verran, että muutaman tonnin vahingot ei tosiaan taloutta kaada. Kyse on siitä, miten todennäköisiä isot vahingot ovat. Onhan se tosiaan ihan totta, että kerrostalossa asuessa voi jotain isompaa sattua muidenkin asunnoille.
 

Yhteistyössä