Luulenko vain...

Mitä minun pitäisi tehdä, mieheni käy baareissa ilman minua, valehtelee päin naamaa, emme keskustele mistään asioista koska suurinpiirtein kaikki asiat ovat ihan turhia (hänen mielestään).. Rahat eivät ole yhteisiä, en ole nähnyt hänen sukulaisistaan vielä ketään muuta kun hänen äitensä ja sisarukset ja pari kaveria.. Olen kamalan mustasukkainen, mutta minkäs minä sille voin kun mieheni ei puhu mitään ja välillä tuntuu kuin salaisi jotain..Olemme olleet vasta vähän päälle vuoden yhdessä ja olen raskaana rv 17+3 ja laskettu aika 10.1.2007, että lapsi on niin ku tulossa ja mieheni on tuollainen..Mitä minun pitäisi tehdä? Anopille kun menemme emme käy yhtään missään ja minulla kun ei ole anopilla mitään tekemistä kun porukka vaan polttaa tupakkaa keittiö pöydän ääressä ja keskustelee mistä millonkin..ei minulla ole mitään heitä vastaan, ovat ihan kivoja! Mutta kun mieheni menee yksin anopille hän käykin jossain.. En tiedä kuinka kauan jaksan tätä mutta en haluaisi erotakkaan, koska rakastan miestäni! :'(
 
no tuota
Tee miehellesi selväksi miltä susta tuntuu. Ite kyllä jättäsin jos koko ajan päin naamaa valehtelisi ja jossain olisi menossa eikä näyttäisi missään määrin sitä että välittä.
 
juu
kun on niin hemmetin kiire tuntemettomien kanssa kimppaan ja vääntämään niille pentuja. sitä saa mitä tilaa. tommoset muijat ei saa multa sympatiapisteitä pätkääkään. kestä nyt, kestä kestä! :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 15:15 juu kirjoitti:
kun on niin hemmetin kiire tuntemettomien kanssa kimppaan ja vääntämään niille pentuja. sitä saa mitä tilaa. tommoset muijat ei saa multa sympatiapisteitä pätkääkään. kestä nyt, kestä kestä! :headwall:
Ööh, anteeks?? Ja säkös tiedät jotain asiasta vai!?
 
Vanha Kääpä
Onko sinulla omia kavereita? Miten miehesi suhtautuu, kun liikut omien kavereidesi kanssa? Jos hänestä on ok, että sinulla on omat menot, voi olla, että yksinkertaisesti käsityksenne parisuhteesta on erilainen; sinä haluat jakaa arjen, mies haluaa asua kimpassa jonkun kanssa ja jakaa menot ja saada säännöllisesti turvalliselta kumppanilta seksiä, mutta säilyttää oman reviirinsä ennallaan. Kuulostaa karulta, mutta eri ihmiset haluavat parisuhteelta eri asioita ja mitä kumpikin halua, olisi hyvä selvittää ajoissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 19:42 äiti1986 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 15:15 juu kirjoitti:
kun on niin hemmetin kiire tuntemettomien kanssa kimppaan ja vääntämään niille pentuja. sitä saa mitä tilaa. tommoset muijat ei saa multa sympatiapisteitä pätkääkään. kestä nyt, kestä kestä! :headwall:
Ööh, anteeks?? Ja säkös tiedät jotain asiasta vai!?
Laskutaitoo ei tarvi paljoa olla, että saa tollaisen käsityksen: OLETTE OLLEET YHDESSÄ HIEMAN YLI VUODEN, ELI ILMEISESTI OLLUT AIKA KIIRE. TUNTEMATON KAI MIEHESI SINULLE ON, JOS EI MITÄÄN ASIOITAAN PUHU, ETKÄ TUNNE EDES SUKULAISIA.

Ja olen muuten sitten eri henkilö kuin juu, mutta samaa mieltä...
 
voi voi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 10:47 niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 19:42 äiti1986 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 15:15 juu kirjoitti:
kun on niin hemmetin kiire tuntemettomien kanssa kimppaan ja vääntämään niille pentuja. sitä saa mitä tilaa. tommoset muijat ei saa multa sympatiapisteitä pätkääkään. kestä nyt, kestä kestä! :headwall:
Ööh, anteeks?? Ja säkös tiedät jotain asiasta vai!?
Laskutaitoo ei tarvi paljoa olla, että saa tollaisen käsityksen: OLETTE OLLEET YHDESSÄ HIEMAN YLI VUODEN, ELI ILMEISESTI OLLUT AIKA KIIRE. TUNTEMATON KAI MIEHESI SINULLE ON, JOS EI MITÄÄN ASIOITAAN PUHU, ETKÄ TUNNE EDES SUKULAISIA.

Ja olen muuten sitten eri henkilö kuin juu, mutta samaa mieltä...

Kylläpäs täällä on taas joku reppana, jolla varmaan tosi paha olla... Mitäs jos menisit äitin luo itkemään ja jätät viattomat ihmiset rauhaan...

 
Voi hyvänen aika! Älä aloittelija piittaa näistä tyhmistä vastailijoista, ei uskois että ne on aikuisia ja joidenkin pienten lasten vanhempia, sääliksi käy niitä lapsiparkoja. Olen huomannut että ne jollain lailla koittaavat omaa itsetuntoaan nostatella näillä haukkuvilla ja typerillä vastauksillaan. Ovat mielestään kovin nokkelia, mutta huomaahan sen että heillä tuo henkinen kasvu on jäänyt laahaamaan jonnekkin teinitasolle.

Sinulle aloittaja:
Yritä vielä sitä puhumista koska jokaisen suhteen perusta on keskusteutaito. Jos ei sitä ole niin kyllä sitä voi opetella. Selvitä haluaako miehesi että sinunkin on hyvä olla.. Jos kaikista yrityksistä huolimatta et saa häntä puhumaan niin mieti tulevaisuutesi tarkkaan.. Voi olla että jäät yksin myös lasta koskevissa asioissa ja joudut yksin vetämään kaiken eteenpäin. Olet varmaan vielä nuori ja varmaan miehesikin ja tuo vaihe voi mennä ohi itsestäänkin mutta anna ainakin selkeä kuva miehellesi etttet ole tyytyväinen ja muistuta että olet kuitenkin valmis joihinkin muutoksiin jos teette ne yhdessä sopien.

Onnea vauvan tuloon ja kaikkea hyvää.. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 11:56 Alma kirjoitti:
Voi hyvänen aika! Älä aloittelija piittaa näistä tyhmistä vastailijoista, ei uskois että ne on aikuisia ja joidenkin pienten lasten vanhempia, sääliksi käy niitä lapsiparkoja. Olen huomannut että ne jollain lailla koittaavat omaa itsetuntoaan nostatella näillä haukkuvilla ja typerillä vastauksillaan. Ovat mielestään kovin nokkelia, mutta huomaahan sen että heillä tuo henkinen kasvu on jäänyt laahaamaan jonnekkin teinitasolle.

Sinulle aloittaja:
Yritä vielä sitä puhumista koska jokaisen suhteen perusta on keskusteutaito. Jos ei sitä ole niin kyllä sitä voi opetella. Selvitä haluaako miehesi että sinunkin on hyvä olla.. Jos kaikista yrityksistä huolimatta et saa häntä puhumaan niin mieti tulevaisuutesi tarkkaan.. Voi olla että jäät yksin myös lasta koskevissa asioissa ja joudut yksin vetämään kaiken eteenpäin. Olet varmaan vielä nuori ja varmaan miehesikin ja tuo vaihe voi mennä ohi itsestäänkin mutta anna ainakin selkeä kuva miehellesi etttet ole tyytyväinen ja muistuta että olet kuitenkin valmis joihinkin muutoksiin jos teette ne yhdessä sopien.

Onnea vauvan tuloon ja kaikkea hyvää.. :flower:
Kiitos sinulle! :) :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 17:51 Vanha Kääpä kirjoitti:
Onko sinulla omia kavereita? Miten miehesi suhtautuu, kun liikut omien kavereidesi kanssa? Jos hänestä on ok, että sinulla on omat menot, voi olla, että yksinkertaisesti käsityksenne parisuhteesta on erilainen; sinä haluat jakaa arjen, mies haluaa asua kimpassa jonkun kanssa ja jakaa menot ja saada säännöllisesti turvalliselta kumppanilta seksiä, mutta säilyttää oman reviirinsä ennallaan. Kuulostaa karulta, mutta eri ihmiset haluavat parisuhteelta eri asioita ja mitä kumpikin halua, olisi hyvä selvittää ajoissa.
Kyllä minulla omia kavereita on, mutta en minä niitten kanssa liiku kun ehkä kerran viikossa..jos sitäkään..Mieheni suhtautuu asiaan ihan hyvin..
Kiitos myös sinulle! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 15:15 juu kirjoitti:
kun on niin hemmetin kiire tuntemettomien kanssa kimppaan ja vääntämään niille pentuja. sitä saa mitä tilaa. tommoset muijat ei saa multa sympatiapisteitä pätkääkään. kestä nyt, kestä kestä! :headwall:

Peesi...

Miksi rupesit heti lapsia tekemään, jos noin vuoden olette yhdessä vasta olleet? Kyllähän sen tietää ettei toista siinä ajassa opi tuntemaan, sit ollaan ihmeissään, kun toinen osoittaakin olevansa "joku muu" kuin kuvitteli.. Vai oliko jo suhteen alussa samanlainen? ja silti penskaa vääntämään ja nyt vasta valitat? Voi harranjestas teidän "lasten" kanssa! Ei auta ku kestää tai jättää!
 
aiheenvierestä
Miksi kaikki kirjoittajat ovat varmoja että lapsi on tarkkaan harkittu ja "väkisin väännetty"? Esimerkiksi mulla kaksi lasta jotka molemmat saaneet alkunsa ehkäisyn pettämisestä mutta halusin ne pitää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 22:23 aiheenvierestä kirjoitti:
Miksi kaikki kirjoittajat ovat varmoja että lapsi on tarkkaan harkittu ja "väkisin väännetty"? Esimerkiksi mulla kaksi lasta jotka molemmat saaneet alkunsa ehkäisyn pettämisestä mutta halusin ne pitää.

Hahahahaha, kannattaa varmaan ihan ekana kertoa lapsille, että muuten olitte vahinkoja!!!! :LOL: :LOL: :LOL:
 
riikinkukko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 22:23 aiheenvierestä kirjoitti:
Miksi kaikki kirjoittajat ovat varmoja että lapsi on tarkkaan harkittu ja "väkisin väännetty"? Esimerkiksi mulla kaksi lasta jotka molemmat saaneet alkunsa ehkäisyn pettämisestä mutta halusin ne pitää.

No, järkevä ihminen tekis abortin jos tollanen ukko ku ap:llä, tai ukko kiertoon heti jos lapsen pitää, mitä se tänne valittamalla kummenee?
 
Minkä takia te kaikki tulette haukkumaan minua jos haluan jonnekkin purkaa asioitani? Tuskin teillä valittajilla on yhtään sen parempi elämä kun minulla!

Itse te tässä olette kyllä aikas lapsellisia kun tulette minua sanomaan lapseksi!

Jos teillä ei ole muuta sanottavaa kun vaan haukkua tai jotain, niin onko teidän pakko kommentoida!?
 
niinpä 1975
Olisikohan kannattanut ensin tutustua mieheen vähän paremmin ennen kuin alkoi hänen kanssaan lasta hommaamaan? Minun mielestäni juuri tuollainen toiminta on lapsellista jos mikä. Ei tuollainen tunnu vastuullisen aikuisen toiminnalta.
Ystäväni on ollut miehensä kanssa yli 10 vuotta yhdessä, ja hänelle tulee silloin tällöin kovakin vauvakuume, mutta hän ajattelee silti järjellä, mitä lapsen hankkiminen merkitsisi, eivätkä he aio tehdä lapsia, koska kokevat, etteivät ole valmiita siihen. Minäkin olen kotoani oppinut, ettei aina voi kaikkea saada mitä haluaa. Itselleni on tulossa vauva piakkoin, enkä olisi siihen hommaan ruvennut, ellen olisi seurustellut (ja asunut) tulevan lapsen isän kanssa riittävän kauan (meidän tapauksessa 5 vuotta), jotta tunnen hänet tarpeeksi hyvin. Oletteko sitä paitsi yhdessä päättäneet hankkia vauvan? Itse en olisi myöskään ruvennut tekemään vauvaa, ellei miehenikin olisi halunnut sitä.

Mutta toivotaan, että asiasi järjestyvät vielä parhain päin, ei kai tässä osaa muutakaan sanoa.
 
miuku79
Kakkille teille jotka haukutte äiti 86. Toivottavasti teidän ukot pettäis teitä ja eukko pamahtais paksuksi ja siinä tulis teille lehtolapsia ja mietittävää säälittävät akat. Ja turha tulla tänne itkemään. Ei elämä ole mikään sairas suunnitelma ollaan naimisissa 10 vuotta,ostetaan auto ja kuvitellaan olevan niin #&%?$!* viisaita. Ja valmiita kaikkeen HALOO tiukkapipoiset ämmät herätkäääääääää!!!
 
niinon
Ystäväni tuli raskaaksi 1kk seurustelun jälkeen. Nyt heillä lapsia jo kaksi ja vanhempi neljävuotias, että ei se aina sitä tarkoita et suhde ei kestäisi... olen nähnyt enempi tapauksia joissa jo viimesiä vetelevää pitkää parisuhdetta yritetään korjata muksulla onkohan sekään niin järkevää :kieh: Tai sit äijä juoksee vieraissa ja nainen järjestää ittensä siunattuun tilaan niin pysyy kahleissa muka :LOL:
itse tulin raskaaksi pidemmän suhteen jälkeen 3kk :LOL: ja hyvin on mennyt vaikka moni sitä epäilikin :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 20:07 niinpä 1975 kirjoitti:
Oletteko sitä paitsi yhdessä päättäneet hankkia vauvan? Itse en olisi myöskään ruvennut tekemään vauvaa, ellei miehenikin olisi halunnut sitä.

Mutta toivotaan, että asiasi järjestyvät vielä parhain päin, ei kai tässä osaa muutakaan sanoa.
Kyllä olemme ihan yhdessä päättäneet, että vauvan hankimme!
Että jos teille tullaan kertomaan tällästä ongelmaa mikä meillä välillä on, niin ei teidän tarvitse haukkua minua mihkään maan rakoon asti.
Kyllä tämmönen alkaa itellenä käymään ihan vihaksi teitä haukkujajia kohtaan. En tietenkään itsekään olisi ruvennut tekemään vauvaa jos mieheni ei olisi halunnut. Mutta siis molemmat halusimme!
 
Äiti1986: Yleensä ikävä kyllä miehet kasvaa tosi hitaasti aikuisiksi. Jos hän on sun kanssa samanikäinen eli 20v, voi olla että sitä kypsymistä joudut odottelemaan vielä ainakin 5v.

Tietty niinkin voi tapahtua, että lapsi kasvattaa isäänsä, pakottaa hänet aikuistumaan. Jossain ajassa x.

Mun exä oli täysi pentu kun tulin raskaaksi, vaikka oli täyttämässä 30v. Eikä hän ole siitä kasvanut henkisesti juuri lainkaan. No emme olekaan yhdessä enää.

Nykyinen kumppanini on 33v. Hän kertoi tulleensa isäksi liki 27-vuotiaana, mutta olleensa vielä koko raskausajan ihan "raakile". Koko perheenlisäys oli ollut aktiivisemman osapuolen suunnittelun varassa. Pohjimmiltaan vastuuntuntoisena ja järkevänä miehenä hän kuitenkin sitten kasvoi rooliinsa - mutta olihan hän jo miehen iässä.

Yleensä noin 20v naiset osaavat huomattavasti paremmin asettua vastuunkantajiksi ja äideiksi - kuin samanikäiset pojat isiksi.

Itse tulin äidiksi 28-vuotiaana. Olisin hyvin mielelläni saanut lapsen jo monta, monta vuotta aiemmin, mutta suhteet eivät olleet sellaisia, että olisin miehiä lapseni isiksi huolinut...

(No eipä isäkään sitten kovin onnistunut ollut, mutta se on jo toinen tarina)

Mä olen kyllä sitä mieltä, että ei ole mitään "pakollista" 5v tai 10v aikaa, joka ensin täytyy asua yhdessä ja vasta sitten suunnitella perhettä.
 
mut hei
Ei varmaan kannata ottaa kirjaimellisesti, jos joku omasta elämästään esimerkin kertoo. Eihän mitään aikarajoja voida asettaa. Pointti on siinä, että kannattaa tutustua toiseen osapuoleen ennen kuin tekee isoja ratkaisuja. Jos tietää jo lasta suunnitellessaan, että toinen on huikentelevainen tms. niin ei kai silloin voi kuvitella, että arki raskauden myötä siitä paremmaksi muuttuisi.
 
hannele
Mies laukkaa baarissa, valehtelee, ei puhu mistään asioistaan, et tunne sukulaisia, olette ollut vain n.vuoden yhdessä... Ja olet kuitenkin suunnitellusti raskaana?? Siis täh?? Oletko kenties t.yhmä?? Jos olet miehestäsi kaiken tuon tiennyt jo aijemmin, miksi halusit lapsen? luulitko että hän yhdessä yössä muuttuu, kun pamahdat paksuksi?? Mä en muutenkaan ymmärrä miksi lapset (17v-25v) tekee lapsia,kun myöhemminkin kerkeää, mikä ihmeen kiire?? sit valitetaan kun mies tekee sitä ja tätä! Tottakai tekee, kun on vielä lapsi, ei ole vastuuntuntoa! Voi pyhä yksinkertaisuus!!
 

Yhteistyössä