Luulenko vain...

miuku79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 17:09 hannele kirjoitti:
Mies laukkaa baarissa, valehtelee, ei puhu mistään asioistaan, et tunne sukulaisia, olette ollut vain n.vuoden yhdessä... Ja olet kuitenkin suunnitellusti raskaana?? Siis täh?? Oletko kenties t.yhmä?? Jos olet miehestäsi kaiken tuon tiennyt jo aijemmin, miksi halusit lapsen? luulitko että hän yhdessä yössä muuttuu, kun pamahdat paksuksi?? Mä en muutenkaan ymmärrä miksi lapset (17v-25v) tekee lapsia,kun myöhemminkin kerkeää, mikä ihmeen kiire?? sit valitetaan kun mies tekee sitä ja tätä! Tottakai tekee, kun on vielä lapsi, ei ole vastuuntuntoa! Voi pyhä yksinkertaisuus!!
Luetko sinä lapsiksi 17-25 vuotiaat? Mitäs ne sen nuoremmat ovat? Älytöntä tekstiä ilmeisesti sitten "aikuisen" mutta todella epäkypsän henkilön kirjoittamana. Kokemus tuo varmuutta viisas kypsä ihminen pystyy kyllä ajattelemaan asiota monelta eri kantilta ja jos on pakko valitta/haukkua/mollata niin senkin voi varmasti ilmaista paljo selvemmin kuin "pamahtaa paksuksi"jne...
Ajattele jos vaikka joskus oma lapsesi on samassa tilanteessa niin ei voi muuta kuin sääliä, sääliä sitä että äidillään on noin suppeutunut, kaikkitietävä maailmankatsomus. Mikä sinä olet? Kypsä? Ehei et todellakaan.

Äiti1986 Toivotan sinulle kauheasti voimia ja onnellista odotusta. Elä anna negatiivisten kommentien lannistaa.

Ja hei kaikki lapsi jo on tulossa on ihan turha haukkua ja mollata.
Miksi te "niin viisaat" osaa auttaa tai sitten olla hiljaa.
Miettikää!
 
hannele
Kylläpäs nyt MIUKU79:ä kiukuttaa! Minä olen vanhempi (ja ilmeisesti kypsenpikin) kuin sinä. Ja tarkoitin sillä 17v-25v, että kun lapsia tekee, niin on itsekkin vielä "lapsi", miten voi huolehtia toisesta lapsesta hyvin? Tietenkin 5v on myös lapsi mut harvemmin he lapsia vielä tekevät! Kyllä mahtuu tännekin noita saatan.. pilkun n.ussijoita!!
 
Äiti 1986-olet minua kolme vuotta nuorempi... =)
hirveän surullista että parikymppisellä on tuollaisia murheita!

Mulle tuli sellainen mieleen, että jos miehesi halusi lapsen myös siksi että sun olisi vaikeampi jättää hänet? Siis myös...että varmaan on ollut ehkä muitakin syitä, mutta...??

Toivottavasti saat miehesi puhumaan sulle ja asiat muutenkin kuntoon ja voimia raskausajalle ja synnytykseen :hug:

(kröhöm..olen siis lapsena lapseni saanut,kun olin 19 ekan lapsen synnyttyä ja toinen synty kun olin parikymmentä!!!!!!!)
 
Sivusta seuraaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 21:18 miuku79 kirjoitti:
Kakkille teille jotka haukutte äiti 86. Toivottavasti teidän ukot pettäis teitä ja eukko pamahtais paksuksi ja siinä tulis teille lehtolapsia ja mietittävää säälittävät akat. Ja turha tulla tänne itkemään. Ei elämä ole mikään sairas suunnitelma ollaan naimisissa 10 vuotta,ostetaan auto ja kuvitellaan olevan niin #&%?$!* viisaita. Ja valmiita kaikkeen HALOO tiukkapipoiset ämmät herätkäääääääää!!!
Kun tuossa varsinaisen aiheen vierestä on "pohdittu", mikä on kypsän aikuisen tuottamaa tekstiä niin miuku79:n yllä oleva kommenttiko sitten on sitä?

Ketjun aloittajalle: yritä saada miehesi vaikka perheneuvolaan juttelemaan asioista.
 
mies32
Jos nickisi äiti1986 viittaa ikääsi, olet kyllä aika nuori. Oletan, että miehesi on samaa ikää.
Sen ikäiset miehet ikävä kyllä ovat vielä lapsellisia ja poikamaisia. Harvoin heiltä löytyy kypsyyttä parisuhteen vakaviin asioihin.
Miehesi selvästikään ei ole sisäistänyt sanaa "parisuhde"

Ainoa lohtu on, että (ehkä) aikuistuu 10-v aikana.
 
huh huh
Jaa että 17-25 vuotiaat lapsia? Tunnen ihmisiä jotka ovat lapsia vielä nelikymppisenä, mutta tunnen myös erittäin vastuullisia aikuisia joilla ikää vain 18. EI ole iästä kiinni koska on aikuinen. Siihen vaikuttaa oma perhetausta todella vahvasti. Onko kotona ottanut/saanut vastuuta ym.

Niin ja kai olen sitten pahimman luokan kersa ja lapseni erittäin huonosti kasvatettuja. Mieheni oli 17 ja minä 18 kun alettiin seurustelemaan. Naimisiin mentiin 20:nä. Esikoinen syntyi siitä vuoden päästä. Nyt "iltatähtenä" puolivuotias pikkupoika ja ikää meillä päälle kolmekymmentä.
 
äidiksi 21-vee ullut
Ei se ikään katso, lapsen saanti on uusi asia vaikka olisit päälle 30 vuotiaskin. Minulle monet tulivat sanomaan että kyllä lapset nuorena pitää ttehdä, silloin kun on vielä voimia. Yöheräilyt sun muut kuulema vaikeampia vanhemmalla iällä. Mulla kavereita 25 vee jotka sinkkuja, heille tuntuu jose että seurustelisivat pitkäkestoisesti jonkun kanssa olevan vaikea asia, saati sitten jos lapsen saisivat hoisettavakseen, tuntuu että ovat tavallaan tottuneet siihen että ei tarvitse olla vastuussa kuin omasta navasta. Ryyppäämisestä ja baarissa juoksemisesta tullut elämäntapa. En usko että heille se on yhtään helpompaa tai ongelmattomampaa saada sitten aikanaan lapsi vaikka vanhempia ovatkin. Elämänmuutos se on edessä kuitenkin. Mutta tämä oli vaan tällainen esimerkki, ei mikään yleistys. Itselläni oli oma tottuminen äitinä olemiseen aikanaan. Olimme seurustelleet vain vuoden silloin, mutta olimme mielestämme valmiita perheen perustamiseen. Onhan tässä eletty kaikenlaisia aikoja, vaikeitakin, mutta niistä on yhdessä selvitty ja nyt elämä hymyilee. Luulen että teilläkin on nyt menossa sellainen siirtymä vaihe...koittakaa jaksaa ja selvittää asiat, sitten helpottaa, ja voitte elää sitä mukavaa perhe-elämää mitä suunnittelitte. Kaikkea hyvää teille!
 
riikinkukko
Kyllä sitä ei ole aikuinen vielä alle 25v!! Mut jos lapsen tekee, niin pakkohan siitä on jotenkin suoriutua. Pakko ainakin ulospäin näyttää, että homma hanskassa, vaik hanskat varmasti hukassa.. Kyllähän sen huomaa, kun masennus tilastojakin kattoo, et alle 30v äidit ne masentuneita ovat, kun pitää näytellä osaavansa homman, mut neljän seinän sisäl sit onkin toinen ääni kellos, nii kukapa ei masentuisi, Jättäkää aikuisten hommat aikuisille!
 
Höh
Älkää hyvät ihmiset yleistäkö. Vai oliko tuo edellinen provo, että joku alle 25-v. hiiltyy ja näyttää lapsellisuutensa. Koska lapsellisia henkilöitä löytyy niin alle kuin ylikin 25-vuotiaista. Piste.
 
sinun elämä
Tervehdys äiti1986!

Olen itsekin nuori äiti ja tullut äidiksi huomattavasti aikaisemmin kuin sinä. Ei iällä ole väliä vaan henkisellä kypsyydellä, persoonalla ja omilla elämänarvoilla. Kaiken ikäiset ja eri elämäntilanteissa olevat ihmiset saavat lapsia. Jokainen päättää yhdessä kumppanin kanssa, missä vaiheessa lapsia tehdään. Jokaisella on onneksi oma elämä elettävänään. Tee sinä parhaasi omassasi. Elämä on arvaamatonta eikä sitä voi täysin turvata kukaan.

Olet vastuussa itsestäsi ja tietysti tulevasta lapsesta. Et ole vastuussa kumppanistasi. Jos hän päättää "kääntää" kelkkaa, niin ei se ole mitenkään sinun vikasi. Vaikuttaa siltä, että hänen on vaikea sopeutua tilanteeseen. Hän on ehkä tajunnut suhteenne vakavuuden ja lapsen tuomat velvoitteet. Hän on varmaan epävarma tekemästään valinnasta perustaa perhe ja sitoutua. Ei suhteen tarvitse siihen kuitenkaan kaatua, että hänellä on henkilökohtainen kriisi. Raskausaikana ja pikkuvauva aikaan monilla pareilla on vaikeuksia sopeutua tilanteeseen ei vain nuorilla.

Hyväksyttävää hänen käytöksensä ei tietenkään ole, mutta voihan häntä yrittää ymmärtää. Yrittäkää jutella asiasta. Toivattavasti hän havahtuu ja huomaa kuinka kallisarvoisia asioita hänen elämässään on.

Toivon teille kaikkea hyvää :hug:
 
näkökulma tämäkin
Lainaus Akuutin arkistoista...

Mitä vanhemmaksi lasten hankkimista siirretään, sitä vaikeampaa raskaaksi tuleminen on. Kun nainen täyttää 35 vuotta, hedelmällisyys laskee rajusti. Kolmivitosten hedelmällisyysluku on 20 prosenttia ja nelikymppisillä sitäkin alempi. Ja jos kyseessä on ensimmäinen lapsi, raskaaksi tuleminen on onnenkauppaa. Synnyttäneiden kohdalla hedelmällisyys voi säilyä pitempään.

Iän myötä kasvavat myös riskit. Synnytys- ja naistentautien erikoislääkäri Kaisa Juntunen Väestöliitosta kertoo, että yli nelikymppisten naisten raskauksista yli 30 prosenttia päätyy keskenmenoon ja yli 48-vuotiailla 84 prosenttia raskauksista päätyy keskenmenoon. Keskenmenojen lisäksi kasvaa raskausmyrkytyksen riski ja kromosomihäiriöt.

- Ne raskaudet, jotka säilyvät, niissä saattaa olla kromosomihäiriöitä. Kun 30-vuotiaalla riski on yksi lapsi tuhannesta, niin 35-vuotiaalla sama riski on jo yksi lapsi 400:sta ja yli 40-vuotiaalla se on yksi lapsi 80:sta, Kaisa Juntunen luettelee.

Kromosomihäiriöiden ja keskenmenoriskin lisäksi useisiin raskauksiin liittyy ennenaikaisuus. Myös selittämättömät sikiökuolemat raskauden loppuvaiheessa lisääntyvät vanhempien synnyttäjien kohdalla. Selittämättömät sikiökuolemat tosin ovat harvinaisia, noin prosentin luokkaa. Kasvaneiden riskien vuoksi yli 40-vuotiaan naisten raskauksia seurataan tarkemmin. Heillä on oikeus muun muassa varhaisraskauden veriseulaan sekä lapsivesinäytetutkimukseen ja istukkanäytetutkimukseen.
Biologisesti ajateltuna paras ikä lapsenteolle olisi siinä 20-29-vuoden iässä, mutta ainahan se ei ole mahdollista. Nykyisin opiskellaan pitkään, tehdään pätkätöitä, jolloin elämäntilanne on epävarma ja lapsia ei uskalleta tehdä.
 
Ei voi kuin toivoa että ap:n mies aikuistuisi viimeistään sitten kun lapsi syntyy. Valitettavasti työni (sosiaalialalla) puolesta olen nähnyt monia 15-20 vuotiaita tyttöjä, jotka lyhyen seurustelun jälkeen ovat tulleet raskaaksi ja joko samantien tai pian vauvan synnyttyä poikaystävän jättämiksi. Monesti lapsi on näissä tilanteissa jäänyt joko tytön vanhempien kasvatettavaksi tai jouduttu sijoittamaan. En tietenkään voi yleistää että aina kävisi näin, mutta valitettavan usein kuitenkin. Voimia sinulle ap, ja muista että apua on aina saatavissa jos tilanne käy sinulle ylivoimaiseksi! :heart:
 
Olen sitä mieltä että lapset on hyvä tehdä nuorena jos itse on siihen kypsä, tosin ap:n tapauksessa tuleva isä ei taidakaan olla. Oma isäni oli parikymppinen kun itse synnyin ja hyvä isä on ollut, joten yleistämään ei pidä alkaa.

Mutta se tärkeämpi asia minusta on juuri tuo toisen tunteminen ennenkuin alkaa perhettä perustamaan. Hyvä olisi odottaa ainakin niin kauan että se rakastumisen huuma on haihtunut ja arki parisuhteessa alkanut. Jos lasta aletaan heti ensimmäiseksi suunnittelemaan, varsinkin kun kyseessä nuoret ihmiset joilla aikaa vaikka kuinka paljon, niin aika odotettavissa on että kaikki ei suju kuin elokuvassa. Kyllähän sitä voi pakon sanelemana hyväkin pari hitsautua, mutta kyllä tässä nykyajan maailmanmenossa se on aika epätodennäköistä.

Aloittajan kannattaisi kyllä vakavasti keskustella miehensä kanssa ja jos halua ei parisuhteeseen panostamiseen löydy niin kannattaisi muuttaa kyllä omaan asuntoon. Se että lapsen tullessa pitää vielä stressata miehestäkin on ihan turhaa ja helpommalla pääsee kun ei sitten ainakaan tarvitse huolehtia kuin vauvasta ja itsestään. Ja jos siitä miehestä on isäksi niin kyllä hän löytää tiensä lapsensa luoksi ja ehkä jopa ymmärtää tilanteen ennenkuin edes lähdet kun ymmärtää että olet tosissasi.

Jälkiviisas on helppo olla, mutta lasta ei kyllä kannata tehdä miehelle jonka kanssa ei ole vielä koettu arkea eikä ongelmia joiden ratkaisutavasta vasta nähdään se todellinen ihminen.

Alkuperäiselle kirjoittajalle toivotan vilpittömästi onnea odotukseen ja kaikkea hyvää! Nyt sinun vain pitää olla aikuinen kahden edestä ja tarjota lapsellesi sellainen perhe jonka hän ansaitsee, itse tiedät millainen se on...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 15:59 näkökulma tämäkin kirjoitti:
Lainaus Akuutin arkistoista...

Mitä vanhemmaksi lasten hankkimista siirretään, sitä vaikeampaa raskaaksi tuleminen on. Kun nainen täyttää 35 vuotta, hedelmällisyys laskee rajusti. Kolmivitosten hedelmällisyysluku on 20 prosenttia ja nelikymppisillä sitäkin alempi. Ja jos kyseessä on ensimmäinen lapsi, raskaaksi tuleminen on onnenkauppaa. Synnyttäneiden kohdalla hedelmällisyys voi säilyä pitempään.

Iän myötä kasvavat myös riskit. Synnytys- ja naistentautien erikoislääkäri Kaisa Juntunen Väestöliitosta kertoo, että yli nelikymppisten naisten raskauksista yli 30 prosenttia päätyy keskenmenoon ja yli 48-vuotiailla 84 prosenttia raskauksista päätyy keskenmenoon. Keskenmenojen lisäksi kasvaa raskausmyrkytyksen riski ja kromosomihäiriöt.

- Ne raskaudet, jotka säilyvät, niissä saattaa olla kromosomihäiriöitä. Kun 30-vuotiaalla riski on yksi lapsi tuhannesta, niin 35-vuotiaalla sama riski on jo yksi lapsi 400:sta ja yli 40-vuotiaalla se on yksi lapsi 80:sta, Kaisa Juntunen luettelee.

Kromosomihäiriöiden ja keskenmenoriskin lisäksi useisiin raskauksiin liittyy ennenaikaisuus. Myös selittämättömät sikiökuolemat raskauden loppuvaiheessa lisääntyvät vanhempien synnyttäjien kohdalla. Selittämättömät sikiökuolemat tosin ovat harvinaisia, noin prosentin luokkaa. Kasvaneiden riskien vuoksi yli 40-vuotiaan naisten raskauksia seurataan tarkemmin. Heillä on oikeus muun muassa varhaisraskauden veriseulaan sekä lapsivesinäytetutkimukseen ja istukkanäytetutkimukseen.
Biologisesti ajateltuna paras ikä lapsenteolle olisi siinä 20-29-vuoden iässä, mutta ainahan se ei ole mahdollista. Nykyisin opiskellaan pitkään, tehdään pätkätöitä, jolloin elämäntilanne on epävarma ja lapsia ei uskalleta tehdä.

:LOL: Se on kyllä totuus, ettei monestakaan 20v pojasta vielä isäksi ole (niinkuin olemme näistä kirjoituksista lukeneet) Eikö se ole silloin parempi, jos nainen odottaa että he kumpikin, nainen ja mies(varsinkin) ovat kolmekymppisiä, tai ainakin lähempänä sitä kuin kahtakymppiä, ennenkun aletaan lapsia vääntämään? on keretty bailata yms. Vaikka se sitten olisikin ihan vähän vaikeampaa tulla raskaaksi, eihän sitä nelikymppiseksi tarvi odottaa, mut onhan se lapsenkin edun mukaista, että kumpikin osaisivat sitten ottaa vastuuta,eikä vain tapeltas, kun ukko haluaa vaan bailata ym. VOI OLLA MAHDOLLISTA ETTÄ JOKU 30v JÄÄ MURKKUIKÄÄN, MUT ON SE HARVINAISEMPAA SILLON KUIN 20VUOTIAANA! Että ihmiset ensin tutustuisivat kunnolla toisiinsa, saatas pahin biletys aika ohi, kasvettais ensin ajatuksen tasolla isäksi ja äidiksi tuloon jne!
 
Hei, ap! Sano rehellisesti, onks tää provo? Eikai kukaan voi olla oikeasti noin tyh.mä, vai..? Vuoden tuntenu, et ole sukulaisia nähnyt, mies valehtelee ym. Ja sä odotat lasta? Olitteko suunnitellut lapsen yhdessä? Oliko mies tuollainen ennen ku tulit raskaaksi? Jos ei, sitten ehkä jotenkin ymmärrän, raskaaksi hankkiutumisen, muuten kyllä en.. Vai yrititkö muuttaa miestä lapsen avulla? Voin kyl sanoa, että tuhoon tuomittu yritys jos näin on. Kai ny kandee vähän kauemmin tuntea toinen, jos alkaa lasta suunnittelemaan.. Ai mut hei, oletkin viel ihan pentu.. pitäs lailla kieltää pentujen lapsen teko, tätä se sit on...
 
nuori tuleva äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 17:09 hannele kirjoitti:
Mies laukkaa baarissa, valehtelee, ei puhu mistään asioistaan, et tunne sukulaisia, olette ollut vain n.vuoden yhdessä... Ja olet kuitenkin suunnitellusti raskaana?? Siis täh?? Oletko kenties t.yhmä?? Jos olet miehestäsi kaiken tuon tiennyt jo aijemmin, miksi halusit lapsen? luulitko että hän yhdessä yössä muuttuu, kun pamahdat paksuksi?? Mä en muutenkaan ymmärrä miksi lapset (17v-25v) tekee lapsia,kun myöhemminkin kerkeää, mikä ihmeen kiire?? sit valitetaan kun mies tekee sitä ja tätä! Tottakai tekee, kun on vielä lapsi, ei ole vastuuntuntoa! Voi pyhä yksinkertaisuus!!
siis ha.. ettäkö 17-25 lapsia.. jo on kumma ku ei nuoret saa hankkia lapsia silloin kun haluaa.. pitääkö hankkia joku ns. aikuistodistus että on tarpeeksi vanha hankkiakseen lapsia.. sinä vanhempi et ole saanut nuorena lapsia.. oottaako sua se päähän? pitääkö muita nuorempia tulevia äitejä mollata moisella... huh huh-. on siinä kans vanhempi.. maailman kuva päin p-#""¤##".

sinulle äiti1986: olisiko mahdollista että miehesi kovasti jännittäisi sinun esittelyä? ja ajalla ei ole merkitystä.. itse tiesin muutaman kuukauden oltuani mieheni kanssa et haluan koko loppuelämän olla yhdessä ja saada lapsia heti kun hän on valmis.. nyt odotamme esikoistamme rv22 ja risat. seurustelua on 2vuotta takana... vieläkin tuntuu samalta.. koitakaan nyt selvittää keskustelemalla asianne ja rakastakaa toisianne.. hoivatkaa vaavianne kun se tähän maailmaan tupsahtaa.... jatkoja :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2006 klo 10:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 22:23 aiheenvierestä kirjoitti:
Miksi kaikki kirjoittajat ovat varmoja että lapsi on tarkkaan harkittu ja "väkisin väännetty"? Esimerkiksi mulla kaksi lasta jotka molemmat saaneet alkunsa ehkäisyn pettämisestä mutta halusin ne pitää.

Hahahahaha, kannattaa varmaan ihan ekana kertoa lapsille, että muuten olitte vahinkoja!!!! :LOL: :LOL: :LOL:
mulle on ainakin sanottu suoraan että olin vahinko. Enkä kokenut sitä mitenkään negatiivisena asiana. Samalla tavalla olen kokenut rakkautta kuin siskoni jotka ei ollu vahinkoja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 17:09 hannele kirjoitti:
Mies laukkaa baarissa, valehtelee, ei puhu mistään asioistaan, et tunne sukulaisia, olette ollut vain n.vuoden yhdessä... Ja olet kuitenkin suunnitellusti raskaana?? Siis täh?? Oletko kenties t.yhmä?? Jos olet miehestäsi kaiken tuon tiennyt jo aijemmin, miksi halusit lapsen? luulitko että hän yhdessä yössä muuttuu, kun pamahdat paksuksi?? Mä en muutenkaan ymmärrä miksi lapset (17v-25v) tekee lapsia,kun myöhemminkin kerkeää, mikä ihmeen kiire?? sit valitetaan kun mies tekee sitä ja tätä! Tottakai tekee, kun on vielä lapsi, ei ole vastuuntuntoa! Voi pyhä yksinkertaisuus!!
tuo alku oli ihan ymmärrettävää tekstiä.. Mutta sitten tuo ikä-juttu meni vähän yli hilseen. 17-25-vuotiaat lapsia? Jos on ollut yhdessä vuosia, niin miksi odottaa jotain 25-vuoden maagista rajaa? Kyllä aikuisuus alkaa jo parikymppisenä vähintään. Asuitko sinä vielä kotona kun olit 25v.? äitisi hoiti asiasi jne., vai? huh huh... noh, meitä on moneen junaan, osa jää pysäkille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 20:26 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 17:09 hannele kirjoitti:
Mies laukkaa baarissa, valehtelee, ei puhu mistään asioistaan, et tunne sukulaisia, olette ollut vain n.vuoden yhdessä... Ja olet kuitenkin suunnitellusti raskaana?? Siis täh?? Oletko kenties t.yhmä?? Jos olet miehestäsi kaiken tuon tiennyt jo aijemmin, miksi halusit lapsen? luulitko että hän yhdessä yössä muuttuu, kun pamahdat paksuksi?? Mä en muutenkaan ymmärrä miksi lapset (17v-25v) tekee lapsia,kun myöhemminkin kerkeää, mikä ihmeen kiire?? sit valitetaan kun mies tekee sitä ja tätä! Tottakai tekee, kun on vielä lapsi, ei ole vastuuntuntoa! Voi pyhä yksinkertaisuus!!
tuo alku oli ihan ymmärrettävää tekstiä.. Mutta sitten tuo ikä-juttu meni vähän yli hilseen. 17-25-vuotiaat lapsia? Jos on ollut yhdessä vuosia, niin miksi odottaa jotain 25-vuoden maagista rajaa? Kyllä aikuisuus alkaa jo parikymppisenä vähintään. Asuitko sinä vielä kotona kun olit 25v.? äitisi hoiti asiasi jne., vai? huh huh... noh, meitä on moneen junaan, osa jää pysäkille.
Kypsyys perheeseen ei riipu iästä yksin vaan ihmisen muista ominaisuuksista. On henkisesti ikuisia 4-kymppisiä pikkupoikia ja taasen parikymppinen voi olla huolehtiva perheenisä. VM. kyllä todella on olemassa joitakin.
 
hannele
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 22:21 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 20:26 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 17:09 hannele kirjoitti:
Mies laukkaa baarissa, valehtelee, ei puhu mistään asioistaan, et tunne sukulaisia, olette ollut vain n.vuoden yhdessä... Ja olet kuitenkin suunnitellusti raskaana?? Siis täh?? Oletko kenties t.yhmä?? Jos olet miehestäsi kaiken tuon tiennyt jo aijemmin, miksi halusit lapsen? luulitko että hän yhdessä yössä muuttuu, kun pamahdat paksuksi?? Mä en muutenkaan ymmärrä miksi lapset (17v-25v) tekee lapsia,kun myöhemminkin kerkeää, mikä ihmeen kiire?? sit valitetaan kun mies tekee sitä ja tätä! Tottakai tekee, kun on vielä lapsi, ei ole vastuuntuntoa! Voi pyhä yksinkertaisuus!!
tuo alku oli ihan ymmärrettävää tekstiä.. Mutta sitten tuo ikä-juttu meni vähän yli hilseen. 17-25-vuotiaat lapsia? Jos on ollut yhdessä vuosia, niin miksi odottaa jotain 25-vuoden maagista rajaa? Kyllä aikuisuus alkaa jo parikymppisenä vähintään. Asuitko sinä vielä kotona kun olit 25v.? äitisi hoiti asiasi jne., vai? huh huh... noh, meitä on moneen junaan, osa jää pysäkille.
Kypsyys perheeseen ei riipu iästä yksin vaan ihmisen muista ominaisuuksista. On henkisesti ikuisia 4-kymppisiä pikkupoikia ja taasen parikymppinen voi olla huolehtiva perheenisä. VM. kyllä todella on olemassa joitakin.

Se on vaan sit kumma, kun täällä kakskymppiset valittaa, kun miehilleen maittaa kaverit, viina, autot ym. paremmin kuin perhe. Niin eikö se sitä tarkoita että sen ikäiset pojat ei ole vielä henkisesti kypsiä isäksi ja perheen perustajiksi, kun on ns. nuoruuden eläminen kesken? Tarkotin vaan et miksi tehdä kesken kasvusten pojan kloppien kans lapsia, jotka ei sit niistä huolehdi, kun vois odottaa vähän vanhemmaksikin!
 

Yhteistyössä