Lyhennetty työpäivä

Moikka kaikki äidit + isät,

Kertokaa jos ootte neuvotellu työnantajanne kanssa lyhennetystä työpäivästä kun olette jo alottaneet työt.
(Siis ei 2 kk:tta aiemmin ennen työhön paluuta)
Mun olis pitäny neuvotella asiasta lokakuussa mutta en halunnut uhrata tuolloin ajatustakaan työlle, joten "myöhästyin".
Nyt haluttais alkaa tekemään 7h:.a mutta esimieheni on älyttömän jähmeen-kankee joten jännittää vähän ottaa asia puheeks nyt kun oon jo alottanu työt...

Oisko ideoita/ neuvoja?
Kiitos jo etukäteen! :hug:
 
työmyyrä
Sehän on että 2 kk ennen lyhennetyn työajan aloittamista, eikä ennen työn aloittamista! Rohkea asenne vain! Meillä on siihen lain suoma oikeus! Sano vaikka että uskot olevasi sitten parempi työntekijä, pystyt paremmin paneutumaan työhön kun tiedät että lapsesi saa kuitenkin mahdollisimman paljon aikaasi. Tai muuta korulauseita... Totuushan on ettei kukaan muu ajattele sinun (teidän) etuasi kuin sinä itse! Ei sinua työssäolosta tulla myöhemmin kiittämään, ainakaan työnantajan puolesta. Mutta sinulle ja lapselklesi tämä LYHYT lisäaika voipi olla tosi tärkeää!
 
Niinpä,

Mutta meidän työpaikalla se todella tarkottaa lainkirjaimen mukaisesti sitä, että saan alottaa 7h:n työpäivät vasta maaliskuun alussa.
Kun haluaisin alottaa mahd.pian/heti!
Onko kenelläkään kokemusta neuvottelemisesta tässä asiassa, jotta lyhennetyn työpäivän vois aloittaa mahdollisimman pian eikä vasta 2kk:n päästä?
 

Yhteistyössä