Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

@Cumina harmi tuo turvotus toivottavasti tosiaan olisi vain väärä hälätys :/

Ja kiva kuulla että muilla on tuo nt-ultra mennyt hyvin! :)

Itse sain ajan nt-ultraan 19.9 eli saa vielä jonkun aikaa odotella. Onko keneltäkään otettu tuolloin näytettä siköstä/istukasta? Meillä otetaan ja varmistetaan onko sikiöllä hervantauti. Ainiin ja kestääköhän tuo käynti kuinka kauan? Kun töihin pitäisi saada ilmotettua asiasta :eek:

Itsellä on ollut olo, että onkohan mahassa ketään vaikka rv 6 kävin ultrassa ja siellä näkyi yksi alku. Pelottaa että seuraavassa ultrassa löytyykin kuollut sikiö :( raskaus oireita kyllä löytyy väsymys, mielialan vaihtelu, huonovointisuus, päänsäryt, turvotukset ja kohdun kasvukivut. Samoin pelottaa tuo nt-ultra kun ottavat sen näytteen, siinäkin on pieni mahdollisuus keskenmenoon :( tuntuu että aivan liikaa saa stressata ja pelätä tässä raskaudessa ku kaksi aiempaa raskautta on päättynyt keskeytykseen sekä keskenmenoon :(

Tiuva 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Cumina
Hei, liityn vissiinkin nyt tänne kun maaliskuulle 2018 arvoivat lasketun ajan 1. "virallisessa" ultrassa. Ei ole puheluakaan tullut lisätutkimuksista, joten kaikki ilmeisesti niin hyvin kuin vaan voi :)
Ehkäpä sitä nyt pikkuhiljaa uskaltaa kertoa muutamaa henkilöä useammalle, kun pahin aika jo takana
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa lukea niitä. Omaani vielä aikaa 8 päivää ja mua on alkanut jännittää ihan hullun lailla. Aiemmin olen ollut varmoin fiiliksin siitä että kaikki on hyvin, mutta kyllä se epäilys vaan siltikin hiipii pintaan kun ultra lähestyy. @Cumina Ikävää, että teillä turvotusta löytyi. Onneksi saitte kuitenkin lähetteen jatkotutkimuksiin ja lääkäri osasi rauhoitella tilanteessa. Toivon ihan hurjasti, että teillä on kaikki hyvin ja huoli olisi turha. <3

Niin ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Eilen tosiaan monen viikon kipeänä rötväämisen jälkeen kävin ekan kerran urheilemassa ihan oikeasti ja voi vitsit, miten paljon energisempi olo ollut heti jo tänään! Nyt sitä vasta tajuaakin miten väsynyt olin. Esimerkiksi pyykit odotti narulla viikkaamista n. viikon kun en vaan jaksanut... Täytyy todellakin nyt taas ottaa kiinni säännöllisestä urheilusta. (y)

Pakko muuten kertoa yksi "hauska" tilanne viime viikolta. Pesin punaista mattoa kylppärissä ja sitten seuraavana päivänä menin suihkuun. Suihkukaivon päällä oli punainen "klöntiltä" näyttävä mytty, ja sain ihan kamalan kohtauksen että se vauvanalku tuli nyt ulos, koko homma meni kesken ja tää oli tässä. Itkin hysteerisesti, kunnes mies poimi tämän mytyn maasta ja kertoi tyynen rauhallisesti, että hei, tämä on vaan karvamöykky siitä matosta minkä pesit. Hieman huvitti taas oma ylireagointi.:D

Suikku + pieni 12+1
 
@Cumina toivottavasti on väärä hälytys, onneks nollaan luvuilla on vielä hyvin pieni riski että turvotus johtuisi kromosomivirheestä :) onneksi lääkäri laitto lähetteen lisätutkimuksiin niin saatte varmuuden.

@Hannah4 meillä oli joo NIPT viime viikolla ja nyt odotellaan vastauksia. Hyvällä tuurilla tulee jo tällä viikolla. Tää uus työ on vienyt nyt niin keskittymisen et unohdin jo koko homman :LOL: täytyy toivoo että saisin pitää työn vaikka kerronkin raskaudesta.

Mulla on kans ollut pelkät löysät vaatteet käytössä, sukkikset tänää puristi nii täytyy varmaan käydä ostamassa mamat tai normaalit isompaa kokoa.

@Suikku1 ihana että oot energisempi jo! Pystyitkö vielä hyppimään ilman ongelmia? Jatkoin taas pyöräilyä nyt kesäloman jälkeen ja ihana päästä liikkumaan! Tosin töyssyt tuntuu ilkeiltä kohdussa ja tietyssä asennossa tunnen kohdun, tuntuu sellaiselta ylimääräseltä klöntiltä alamahassa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Cumina
@Tiuva multa on aiemmin otettu istukkanäyte. Itse näytteen otto ei vienyt kauaa aikaa mutta käyntiin liittyi ensin keskustelu kätilön kanssa ja lääkärin ultra, joten ohje oli varata pari tuntia aikaa. Olin kyllä sen jälkeen aika kipeä, joten töihin en enää mennyt.

@Cumina tiedätkö oliko siis verikoearvosi millä tolalla jos kerran riskiluku oli 1:49? Pelkkä turvotus ei käsittääkseni yksin vaikuta riskilukuun. Harmillinen juttu ja tiedän kuinka stressaavaa, mutta hyvä muistaa et kyseessä voi olla väärä hälytys. Tuo turvotus ei mikään suurin edes ole, voisi olla paljon pahempikin. Voimia epätietoisuuteen!
 
Kiitos kaikille tsemppiviesteistä! :love: On tämä vertaistuki vaan niin tärkeä juttu. Sanoivat, että aika jatkotutkimuksiin soitetaan tällä viikolla ja tutkimuksiin pääsisi sitten varmaan aika nopeasti. Meidän alueella lähete menee Naistenklinikalle. Pari viikkoa menee tuloksissa.

@Hilda18 lääkäri ei sen kummemmin ottanut kantaa veriarvoihin, vaikka itsekin sitä kysyin. Puhui vaan, että riskiluku on monen tekijän yhteissumma, joista tuo niskaturvotus mitta riittää jo yksinään siihen, että raja jatkotutkimuksiin ylittyy. Ikääkin on jo se 35v eli vaikuttaa varmaan osaltaan. Lääkäri myös sanoi, että vasta riskiluvulla 1:5 voi alkaa sitten jo varautua siihen, että kromosomihäiriö on todellisuutta. Itsellä on nyt jo melko rauhallinen olo asian suhteen, sillä turvotuksen mittaustulos vaihteli todella paljon veijarin asennosta ja vilkkaudesta johtuen ja isoin oli tuo 3,3 mm.

Mutta lääkäri ole kyllä oikea unelma! Huoneeseen mentiin peläten ja hieman järkyttyneenä ja ulos tultiin suht rauhallisin mielin. Nyt jo tuntuu siltä, että ei jouduta, vaan päästään lisätutkimuksiin. (y)
 
Liityn uutena myös joukkoon.
Olen seurannut keskustelua sivusta, mutten ole uskaltanut aiemmin liittyä vielä mukaan. Eilen kävimme ensimmäisessä ultrassa ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Olimme ottaneet verikokeet hieman liian ajoissa, joten ne tulee ottaa nyt uudelleen ja tulokset saamme varmaan tällä viikolla.

Kyseessä on ensimmäinen raskautemme ja olen ollut alusta asti hyvin varovainen odotusten kanssa. Ennen ultraa olin niin pelokas, että voin pahoin ja lisäksi käyttäydyin kiukkuisesti. Kysyin lääkäriltä monta kertaa sykkiikö sydän varmasti kuvissa vaikka erityisiä oireita mahdollisesta keskenmenosta ei ole ollut. Tai juuri se, ei mitään oireita minkään suhteen enää muutamaan viikoon.

Oireita on ollut muutenkin alkuraskaudesta todella vähän; jano, ja hieman etovaolo mutta siinäpä ne. Nyt ei ole enää oikein niitäkään. Äitini muisteli kuinka hänen omat oireensa olivat niin selvät, ettei hänelle käynyt mielessäkään, että jokin voisi olla huonosti. Puolensa varmaan molemmissa.
 
Tervetuloa uusille! :)

@Cumina mukava lukea ajatuksistasi ja hyviä viitteitähän tuossa on paljon.. Toivottavasti saatte pian varmuuden.(y)

Omassa raskaudessa ei tällä hetkellä oikeastaan mitään. Flunssa edelleen, väsyttää tosi paljon.. Huonovointisuutta yhä ajoittain, vaikka on kyllä selvästi vähän helpottanut viime viikon ja kuluvan viikon aikana. 5.9. nt-ultra, taisi olla joillain muillakin samana päivänä. :) Odotan ultraa kovasti, osittain myös siksi, että mies pääsee näkemään pikkuisen ekaa kertaa ja tuon jälkeen aiomme kertoa isommille lapsillemme odotuksesta. :love:Mun olo on ajoittain niin hankala, olen paljon iltaisin lepäämässä, että on huojentavaa vihdoin selittää ja antaa kunnollinen syy äidin kurjalle ololle.

Hannah ja pikkunelonen 11+3
Preglife-sovelluksen mukaan raskautta on jäljellä tänään 200 päivää:D
 
@Cumina näet verikoetulokset varmaankin omakannasta. Toki ne eivät sellaisenaan ole yksiselitteisiä, mutta antavat vähän suuntaa oliko hcg-beta korkea vai matala ja mikä oli pappa-arvo. Mutta uskoisin, että jatkotutkimuksissa sinulle avataan asiaa tarkemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Cumina
Onpa taas paljon keskustelua! Ihanaa, kun niin monilla on mennyt ultrat hyvin. @Cumina, toivottasti kaikki menee parhain päin!

Mulla vielä 2 pitkää viikkoa np-ultraan, huoh. Sain viime viikolla dopplerin ja olen sen jälkeen useampaan otteeseen yrittänyt kuulostella masua, mutta en ole saanut sydänääniä kuuluviin, istukan suhinan kylläkin, ja tänään siis rv 10+0. Olen kuitenkin aika luottavaisella mielellä, että kaikki on pikkukaverilla hyvin :love:

Huomenna meen seulontaverikokeeseen ja samalla tehdään toksoplasmakoe. Sitten pääsee jännäämään niitä tuloksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Cumina
On kyllä paljon keskustelua tullut taas hetkessä, kiva kun ei hiljene vaikka moni varmaan jo FB:n puolella (montakos siellä muuten jo on?). Ihana lukea muiden ultratuloksia (jospa myös Cuminalla väärä hälytys), jospa meilläkin menis kaikki ok? Kämmäsin tosiaan sen ajan kanssa mut onneksi huomiselle oli yks aika niin saa ultran ja seulat yhtä aikaa. Ei muuten käynyt mielessä et alakauttakin vois, pitääpä muistaa sheivata aamulla (koska niitä varmasti kiinnostaa :'D )
 
  • Tykkää
Reactions: Cumina
Heippa tännekkin.

Täällä elettiin kauhunhetkiä viime yö/aamu, kun aloin vuotamaan alkuyöstä kirkasta verta..
Heti aamulla soitin neuvolaan, ja sain ajan tarkistuskäynnille. Terkka löysi sydänäänet nopeasti ja hyvin siellä kuulosti masussa jumpsuttavan, helpotus oli valtava, pääsi itku, kun terkka tuumasi "täältä kuuluu, tallessa on" :cry: :love:
Otettiin vielä näyte emättimestä tulehduksen varalta, itse epäilen hiivaa.., tulokset tulee perjantaina.
Terkkarin mielestä limakalvot näytti siisteiltä, mutta kuivahkoilta. Epäili että hormoonit on sotkenu kosteustasapainoa, ja siksi vuotelee, tai kohdunsuulla joku suoni ärsyyntynyt ja tihkuttaa.. Käski yrittää ottaa rauhallisesti, ja muistutteli että vuodot on tosi yleisiä..

Oon nyt niin hissukseen ja vauvauutista pantataan hamaan tulevaisuuteen, senverran säikäytti tämä kokemus.
Nyt toivon vaan että tihkutus loppuu, ja ensiviikolla ultrassa kaikki ok.
Jännä oli huomata myös se, että kyllävain jo nyt on tietty tunneside syntynyt tulokkaaseen..

Tässä tällaista omaanapaa, fb:n puolella ihanat olikin jo heti aamusta tilanteessa mukana ja tukena :love: kiitos vielä.

Mekkuli ja mini6 11+5
 
Voi kuinka nukuin sikeästi ja hyvin..

@Hilkku81 ,heh, kummasti ne gynekammot ym häviää kun joutuu sorkittavana rampata, mullakin nuorena tyttönä oli aina kammo :D

@Täplämursu , fb-ryhmässä hyvin tilaa, oliskos siellä nyt vajaa 20hlöä :)

@Jesy , mielenkiinnosta, miksi toksoplasmakoe?

Tervetuloa uusille!
Tsemppiä nipt/muita tuloksia odottaville.:)

Mekkuli ja mini6 11+6
 
@svone, olettaisin, että tarkoitetaan, että laita täällä kaksplussassa asiasta yksityisviesti Louhille.

@mekkuli81 Pyysin neuvolasta toksolähetettä, koska oltiin lomalla Portugalissa 2 viikkoa äsken ja kehitin siellä kunnon toksoplasmahysterian. Yritin siis välttää kypsentämättömiä juttuja, mutta niin vaan useammassa annoksessa oli jotain ns. epäilyttävää. Joten oman mielenrauhan takia pääsin tuohon testiin.


Kävin siis aamulla verikokeessa ja se olikin yllättävän haastava projekti. En tiedä missä mätti, mutta hoitaja ei meinannut millään saada mun suonista verta ulos. Neljä putkiloa olisi pitänyt saada, niitä varten joutui pistämään kolmeen eri suoneen ja heiluttelemaan neulaa suonissa oikein kunnolla, hitto että se tuntuu ikävältä. Sinänsä erikoista, että mä olen luovuttanut verta yli 10 kertaa ja verikokeitakin on otettu monesti ja koskaan ei ole ollut mitään tällaisia ongelmia. Pääasia tietysti, että lopulta saatiin tarpeeksi verta ulos.

Seuraavaksi olisi sitten seulontaultra 2 viikon päästä, jee! Siitä sit melkein heti perään sokerirasitus, buu! Ja hei, mun tiputteluvuoto on *koputtaa puuta* käytännössä loppunut 6 viikon tuskan jälkeen. Toivottavasti pysyy poissa jatkossakin.
 
  • Tykkää
Reactions: mekkuli81
Huomenta tai päivää pitkästä aikaa! Hirveesti ehtinyt tulla taas viestejä, syksyn työpiikki on pitänyt otteessaan ja jäänyt tyystin kirjoittelu. Nyt laitoin @*Louhi* viestiä fb ryhmästä, ehkä siellä pysyisi perässä paremmin :D

Nt ultra oli viime viikolla ja uusi LA 15.3. Eli viikolla siirtyi eteen päin. Pieni sikiö löytyi niin kuin pitikin ja kaikki oli hyvin ja kunnossa. Saatiin pieni hetki kuulla sydämen sykettäki <3 Seulojen tulokset tuli eilen ja kaikki normaalia. Tänään siis tasan 12+0 ja tyytyväisenä saan odotella. :)
Pahoinvointi helpottanyt, mutta väsymys painaa yhä.

Ihana on ollut lukea monien teidänkin hyvistä ultrakuulumisista!

P.S. meillä toinen Pappa on ihan hullaantunut ja meillä on jo vaunut ja autoon istuin telakalla...isovanhemmat <3
 
  • Tykkää
Reactions: mekkuli81
Hyvin oli kaikki ultrassa meilläkin! :) Tosi vilkas ja eloisa vauveli oli, ihanasti siellä rapsutteli päätä ja ojenteli raajojaan. Turvotus oli normaalien rajoissa ja matala oli riski mihinkään, suhdelukuja ei sanonut, mutta ne tulee omakantaan sit, joten kattelen sieltä sitten. Väliäkös niillä, jos kerta riski oli matala. Laskettu aika muuttui ja onkin nyt 11.3., että sen voisi vaihtaa etusivulle. Tasan kyllä tiedän hedelmöittymispäivän, mutta kun se nyt virallisesti vaihtui, niin eletään sen mukaan sit. Nyt on kyllä huojentunut olo! Ultraava kätilö oli ihana, kertoi kaikkia pieniä yksityiskohtia ja tuntui olevan ihan innoissaan meidän vauvasta itsekin. Saatiin myös tosi monta kuvaa! Yleensä on tullut joku 2-3, mutta nyt saatiin 7. Sekin kävi ilmi, että hän hengailee kohdunpohjassa takana, joten ei oo ihme, että on ollut vaikea löytää sykettä dopplerilla.

Nyt otankin selvää, miten täällä laitetaan yv:tä ja kyselen pääsyä sinne fb-ryhmään :) .
 
Onneksi selvisitte säikähdyksellä @mekkuli81 :eek: kamalaa tuollanen.

Onko kellään jo nyt iskiaskipuja? Mulla on ollu viikon oikea pakara kipeä ja siitä on säteillyt alas jalkaan kipua kävellessä. Vai onko tää nyt sitä iskiasta? (n)

Huomenna poksuu viikot. Tänään 11+6 Alle viikko ultraan. Apua. Kääk. :D
 

Yhteistyössä