Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Eilen illalla ei lyhyellä kuuntelulla ja säästeliäällä geelimäärällä sykettä löydetty mut tänään sit aamupalan jälkeen nopsaan löyty laukkakopse/veturi :3 saatiin nauhalle ja neuvolassa kuunnellutetaan parin tunnin päästä hoitajalla et oliko varmasti :D mut 99 % varma et oli kun niin nopsaan tykytti ettei mun syke mitenkään voinu olla :)

4 h unta takana ja aika karsee fiilis mut yritän nukkuu päivällä et yössä sit jaksais töitä :)
 
Onko kellään muulla vatsa löysällä?

Mulla on aika pahastikin
Tätä on kohta pari viikkoa jatkunut... Neuvolassa viikko sitten meinasivat että alkavat tutkimaan jos ei asetu... Ei prkl näytä asettuvan... (n) täytyy varmaan maanantaina soitella sinne...
 
@Risukko, mulla on vuoronperään maha löysällä ja sitte ummettaa. Oli eIkoisen aikaan samanlaista ja normalisoitu joskus rv 14 muistaakseni.

Tänään rv 10+0. Etova olo jatkuu, mutta ei oo tarvinu oksennella. Nyt on tullu niitä repäsykipuja jonku verran.

Onneks tänään alkaa viikonloppu. Täälä on tosipaljo tapahtumia missä aiotaan käydä. Toivottavasti on hyvät kelit. :)
 
Mulla on kaikissa raskauksissa ollut alussa enemmän vatsa sekaisin kuin ummetusta (sitä on ollut sit lopussa vasta), kai se jokin pahoinvoinnin muoto on sekin. Mulla on kyllä muutenkin IBS, mutta se on FODMAP-ruokavaliolla ihan kurissa pysynyt, paitsi nyt alkuraskaudesta ei voi tosiaan syödä niin huolettomasti kuin tähän asti. Välillä tuntuu, että vessassa saa ravata, söi sitten mitä tahansa :rolleyes:.

Mä saan varmaan ensi viikolla dopplerin lainaan kaverilta. Viimeksi tosiaan joskus 8+4 löysin sykkeen ekan kerran, niin hyvin voisi jo onnistua. Mulla on toi doppler ollut käytössä aiemmissa raskauksissa lähinnä viikot 9-14, kun sit on tuntunut jo liikkeitäkin eikä oo niin ollut tarvetta sille enää.

Lloyd + otus 8+0
 
Ihana kun täälä on vilkasta keskustelua, mutta on tää vähän vaikee kyllä verrattuna fb-ryhmään..
itekki sitte kohta voisin liittyä salaiseen ryhmään.
(Jos sitä ryhmää meille myöhempään liityville joku puuhaa.. monethan aikoi vasta nt-ultran jälkee liittyä..)

Tääläkin poksahti 10+0 :)

Mää hillun vieläkin kahdenvaiheilla noiden seulontojen kanssa... syynä se että meille on 2 kertaa käynyt niin, että on säikäytetty isolla riskiluvulla.. toisella kerralla onneksi ultraava lääkäri sanoi heti että tässä nyt on joku virhe, verikokeet on otettu liian aikaisin tms. turvotusta oli ihan ministi jne.. toisella kerralla oltiin menossa lapsivesipunktioon kohonneen riskiluvun takia ja kun lääkäri tarkisti viikot, oltiin liian aikaiseen liikkeellä eikä punktiota olisi edes voinut tehdä... Nämä tapahtui v 2002-2008, että onhan nuo muuttunu tarkemmiksi joo, enkä missäännimessä ketään halua pelotella! , itse vaan vähän jännitän, nyt kun ikääkin on jo pian 36.
Kauhee mikä sepustus :eek:
Keskiviikkona mulla labrat, ett sitpä näkee mille kannalle oon kallistunu.. :rolleyes:

Piti mulla jotai muutakin... äh, en muista.

Kivaa perjantaita!
Mekkuli ja papunen 10+0 :love:

*edit : dopplerin saan siskolta lainaksi, mutta vasta ensiviikolla voin sitä kokeilla kun muksut on kouluissa :D
 
Tänään käyty neuvolassa. Papruja sai taas pinon mukaan ja varattiin aika seulontoihin. Ensi viikolle sain jo lääkäriajan. Np ultra on 1.8.
Raskausoireet pahentuneet kun pari päivää oli helpompaa. Tosin viimeisimmässä raskaudessakin pahimmat olot oli juuri 8-11 viikoilla joten näyttää nytkin menevän niin. Tyttö-ja poikaoloista. Minulla kokemusta kummastakin ja jos aiempiin vertaa niin on tyttöolo. Samantyylinen alkuraskaus..pahoinvointi ei rajotu aamuun vaan sitä on koko päivän ja jopa yöllä etoo. Tosin pojista en enään niin tarkkaan muista millä viikolla oli minkälaista oloa..
Dopplerilla olen yrittänyt saada sydänääniä kuulumaan muttei ole vielä onnistunut. Liikkeet tunsin edellisestä jo 10 viikolla joten ei ole enään pitkä aika siihen jos käy nyt samallalailla.
Kerrottu ei olla kuin parille kaverille. Vanhemmille kerrotaan varmaan ensi viikolla kunhan tulee oikea hetki. Veikkaan että osa sukulaisista on jo aavistellu kun ollut juhlia yms joissa en ole koskenut alkoholiin.
t. Reveria ja masuasukki 8+3
 
Jos uskomukset pahoinvoinnista ja ihon kunnosta paikkaansa pitää, niin tyttöolot vahvistuu vaan. Naamaan nimittäin puhkesi mukavia näppyjä ja pari kunnon finniä, viimeksi ehkä lukioaikoina ollut. :confused:

Sain vihdoin varattua seulontaverikokeetkin, otin tarkotuksella parin viikon päähän niin on jotain "odotettavaa" johon ei ole niin tautisen pitkä aika. :D Verikokeiden jälkeen nimittäin parin viikon päästä sitten neuvolalääkäri ja sen jälkeen onkin jo ultra. :love:

Vatsan toiminnasta oli puhetta. Mulla kans vaihtelee, välillä vatsa ihan löysällä ja välillä taas (esimerkiksi nyt) ummettaa. Jospa tämä tasaantuisi raskauden edetessä.

Suikku + pieni 8+4
 
@lloyd mulla on myös IBS, nyt ainakin ihan kamala turvotus ja vuorotellen löysää ja ummettaa. Ehkä tää turvotuskin on osa sitä, vähän jännittää miten loppuraskaus menee jos tää turvotus vaan pahenee :ROFLMAO:

Meillä olis tänää neuvola ja verikokeet, vähän jännittää mut eiköhän se ihan hyvin mene.

Doppleria en oo vielä hankkinu enkä oo varma haluanko. Oon herkästi stressaantuva niin saattaisi lähtee käsistä koko homma :LOL:

Ootteko yksin vai yhdessä käyny neuvolassa? Meillä mies on ollu kaikessa mukana ja tänäänkin haluaa lähteä mukaan.

Rosmarin & toukka 9+2
 
@rosmarin mulla on onneksi aiemmissa raskauksissa ollut IBS:n osalta rauhallista ekan kolmanneksen jälkeen :). Nyt vaan näyttää siltä kuin ois jo puoliväli :rolleyes:.

Mä oon käynyt neuvoloissa yksin aina. Ne on sellaiseen aikaan, että mies ei oo päässyt ja nyt vaikka pääsisikin, niin sit ois nuo lapset hoidettavana enkä niitä mieluusti ota mukaan riehumaan sinne. Mun mies muutenkin vaivaantuu tuommoisissa paikoissa, niin en väkisin sitä sinne viitsi raahata, enkä oo kokenut, että siellä olisi häntä erityisemmin tarvittu tai hänelle ollut oikein mitään.
 
Meillä puoliso tahtoo olla mukana kaikilla käynneillä, joten sitten niitä aikoja järjestellään. Äippäpolin käyntejä on haastavampi siirrellä, vaikka sielläkin joudutaan varmaan edellisen raskauden vuoksi käymään tarkistuksilla.
 
Mun mies tulee mukaan molempiin ultriin ja muutamalle nla-käynnille mahdollisuuksien mukaan. Ja sitte synnytykseen tietty.
Kuten aiemminkin.
Eipä siellä tavan neuvolakäynneillä miehelle oikeen mitään ole, joskus vaan sitte kotona selittänyt että olipa kiva "ulkopuolisena" kuunnella terkan ja mun keskustelua ummetuksesta, pukamista, liitoskivuista ja sensellaisesta :censored:
 
Meillä minä käyn suurimman osan käynneistä yksin tai lasten kanssa. Mies on melko tiukasti töissä. Toki osalle neuvolakäyntejä pitää osallistua, että saadaan isyydentunnustusprosessi käyntiin. Ekassa neuvolassakin olin yksin lasten kanssa ja vessassa esikoista kovasti ihmetytti miksi ihmeessä pissaan lautaselle?? :LOL::ROFLMAO:

Naama kyllä kukkii melkolailla täälläkin, eli sekin viittais tyttöön. Maha toimii minusta ihan normaalisti, jos ei oteta huomioon sitä että se meni ihan sekaisin, kun kerroin vauvauutisia eteenpäin. Tais jokin jännitys laueta samalla :D

Jenspanen 8+5
 
Aika jännä toi uskomus että tyttöä odottaessa naama kukkii.. mulla 5 tyttöä, ja en ihossa ole kyllä huonoja muutoksia huomannu raskausaikana.. toki silloin iho kukkii jos oon syönyt suklaata :whistle:
Raskausaikana mulla aina voi hiukset, kynnet ym paremmin :) Nytkin huomaa jo eron hiuksissa ja kyllä vois sanoo että jonkinlainen täyteläisyys/hehku on kasvoilla ehkä ;)
Kaverilla puhkesi odotusaikana aikuisiän akne, pojan teki.
 
Tänne on niin hankala muistaa kirjoittaa, varsinkin puhelimella. Mutta tänään käyty ekassa neuvokalääkärissä ja ultrassa. Vastasi mun omia laskelmia, mutta eivät lähteneet vielä muuttamaan laskettua-aikaa. Katsotaan sitten nt-ultrassa
 
Eka neuvola ja ultra ohi täälläkin. Neuvolassa ei ollut oikein mitään ihmeellistä, lähinnä äitiyskortin taustatietojen täyttelyä. Olin itse laskenut viikot edellisista kuukautisista 7+0 ja ajattelin koko ajan, että sekin on yläkanttiin, koska ovulaatio oli testien mukaan myöhässä. Neuvola kuitenkin laski viikot 7+4...? Sitten sen jälkeen mentin yksityiselle alkuraskauden ultraan ja siellä meidän pienen sydän kovasti pamppaili. Ihan mieletön fiilis näiden tiputteluhuoliviikkojen jälkeen kuulla, että kaikki on kunnossa :love: :love: Tiputteluvuodolle ei löytynyt yhtään mitään syytä eli jäänee mysteeriksi. Viikkoja oli kasassa vasta 6+1 tai 6+2 eli täsmää ovulaatiotesteihin. Mun lasketuksi ajaksi voi nyt päivittää 29.3.2018.

Meillä mies tulee varmaan mukaan ainakin tässä alussa kaikille käynneille. Mies haluaisi hirveästi tyttöä, mutta kuulemma hänellä on poikafiilis. Mulla ei ole vielä tullut ajatuksia suuntaan eikä toiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Meora ja lloyd
Olen uusi tässä ryhmässä, mutta koska aika kuluu niin hitaasti niin toivon, että vertaistuen avulla se kuluisi hieman nopeammin. La pitäisi olla 7.3 ja olen 31 v yhden lapsen äiti. Synnytyssairaala on TAYS. Raskaus on jo neljäs, kaksi keskenmenoa varjostaa tätä odotusta. Edellinen päättyi kromosomihäiriön ja epämuodostumien vuoksi toisella kolmanneksella.

Tällä hetkellä en uskalla vielä pohtia onko kyydissä tyttö vai poika, lähinnä jännitän vieläkö sydän lyö niskapoimu-ultrassa ja hälyttävätkö seulat tällä kertaa. Viimeksi ne tosiaan hälyttivät ja hyvä niin, koska vauva oli todella sairas. Näin keskenmeno ei tullut sitten aivan puun takaa.

Kotidoppleri houkuttaisi, mutta onko ne turvallisia? Olen lukenut, että asia ei olisi niin yksiselitteinen.

Oireita on, kuvotusta ja hampaiden pesu vaikeaa kun oksennus meinaa tulla. Turvotusta löytyy myös ja öitä häiritsee vessassa ravaaminen. Mutta otan kaikki oireet ilolla vastaan, ne lisäävät toivoa että kaikki menisi tällä kertaa hyvin.

Hilda18 9+2 La 7.3. 31v ja yksi lapsi ennestään. TAYS.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna 10+0 ja neuvolan laskujen mukaan 10+3 eikä vieläkään kutsua np-ultraan. Ultra pitäisi ottaa kuitenkin viimeistään kahden ja puolen viikon päästä, että osuisi viimeistään 13+6. Neuvolassa käynnistäkin jo yli puolitoista viikkoa. Miten nopeasti teille muille on tullut kutsu neuvolakäynnin jälkeen?
 
@Jenniferia ja @Suikku1 toi on kyllä harmi et neuvoloissa ei olla niin joustavia et löytyis ilta/vkl aikoja. Mut onneks teilläki miehet sit varmaan kuulee teiltä mitä on käyty läpi :) en usko että meilläkään tuo enää kaikkiin mukaan tulee, ultriin ja synnytykseen.

@lloyd täällä kans ihan ku puolväli olis jo menossa, en halua ees tietää paljon painosta on nyt turvotusta. Moneen viikkoon syöny kunnolla ja paino noussut pari kiloa :eek:

@*Louhi* soittaisin ehkä oerään ja varmistaisin että lähete on menny eteenpäin. Vaikka aikaa tässä vielä on jonkun verran niin kurja stressinaihe. Toivottavasti tulis maanantaina postissa.

Meillä oli nyt neuvola ja saatiin moikata toukkaa, vastasi kooltaan edelleen viikkoja, jalat heilui ja sydän sykki :love: meinas itku päästä kun oli niin helpottunut olo. Nyt ehkä uskallan jo vähän uskoa siihen että meille tulee vihdoin vauva :love: la saattaa olla 6.3 mut päivä sinne tänne, toukka sen kuitenki päättää millo hän haluaa ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa ja *Louhi*
Tajos perusti fb-ryhmän! Häneen yhteyttä. :) Mukaan pääsee 60 ensimmäistä kauneinta ja rohkeinta. :D

Hitsi nyt mä muistelen, että pitiköhän itse soittaa se ultra-aika kuten verikokeisiinkin! Saattoi olla. No, pirauttelen maanantaina. :)
 

Yhteistyössä