Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Täällä etova olo vaihtui pariksi päiväksi järkyttävään päänsärkyyn :mad:
Panadol ei meinaa meikäläisen päänsärkyä rauhoittaa,mutta en antanu periksi vaikka sitä buranaakin vissiin sais ottaa näin alussa jonki verran..
Nyt olo ok :)
Hierojalle on aika ensi viikolla ja mulle annetaan aina ultraäänihoitoa niskaan ja pohdinkin että eihän se oöe kiellettyä raskausaikana? Kun nyt muutenkin ultrataan.. (n)
Reissuun lähdetään reilun kahden viikon päästä ja luulisin että nt-ultraan ei ennen sitä päästä,silloin tulee just 12 viikkoa täyteen.. Voi olla että käyn ultrassa tarkistuttamassa sykkeen vielä ennen lähtöä koska pelkään aina vaan keskeytynyttä keskenmenoa (sellainen siis ollut ennemmin) Josko sitten olisi mukavampi rentoutua ja nauttia miehen kanssa luxuslomasta ilman lapsia :love:

EveningStar 9+4
 
Hei minäkin voisin tänne liittyä tuolta piinailijoiden puolelta kun vihdoin tärppäsi! :)

Tässä ois nää perustiedot mitkä vissiinki pitää kertoa :D Tiuva, 24v, 1 keskeytys ja 1 keskenmeno, LA 23.3

Huomenna on varhaisultra, jossa selviää onko mukana sikiö vai pelkka tuulimuna, mutta myös laskettuaika tarkentuu. Viikkoja nyt kasassa 7+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi* ja Hannah4
Tervetuloa uusille! :)

@EveningStar* toi päänsärky on inhottavaa! Mulla on tavannut olla raskaana suunnilleen viikoilla 10-14 karmea päänsärky koko ajan eikä siihen oikein ole mikään auttanut. Ei oikein tunnu kivalta raskaana joka päivä syödä lääkettä varsinkaan kun sekään ei tunnu tehoavan... Tällä kertaa jättäisin mieluusti väliin tuon.

On kyllä tavallaan hyvä juttu tämä työttömyys tähän väliin, voisi tehdä tiukkaa joutua olemaan töissä näissä olotiloissa.
 
Täällä alkaa myös oireet ilmaantua -aamulla etoo ja on heikko olo, mut ei pysty syömään. Sitten, kun syö tulee huono olo ja jos ei syö usein tulee huono olo:sick:(n) ja väsyttää melki koko ajan. Viikkoja siis nyt olis 6+3
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Mukavaa saada vähän vertaistukea, kun emme ole tätä uutista vielä uskaltaneet kenellekkään kertoa :)

@äiti26 minulla ollut juuri samanlaista huonoa oloa. Tuntuu, ettei mitenkään olisi hyvä. Olo kyllä yleensä helpottuu jonkin verran iltaa kohti. Nyt jonkin aikaa kärsittyäni olen huomannut, että jääkaappikylmä appelsiinitäysmehu aamulla helpottaa vähän oloa kun se on niin raikasta. Sen jälkeen olen saanut jotain syötyä, ja mammavitamiininkin olen saanut samalla alas (y)
 
Huomenta.
Taas aamulla tuhrua paperiin vessareissulla.. en ole kovinkaan huolisaani, mutta ihmetyttää (n)

Keskiviikkona labrat, huono-olo iskee jo verikokeen ajattelemisesta :sick:

Pahoinvointi helpottanut , mutta mullakin tulee sellasia aaltoja, ja iltaan keskittyy.. olot iskee myös jos ei ole pitkäänaikaan syönyt..

Kuopuksen imetys on jo melko tympeän tuntoista.. Toivon sen pikkuhiljaa itsekseen loppuvan. Yöllä on tärkee tytölle että tisu on "hollilla", ja se taas vaikeuttaa mun nukkumista, asentoa. :ninja:

Oon päättäny liittyä fb-ryhmään heti kun se perustetaan :)
Siellä helpompi pikaisesti kirjoitella/kommentoida.

Tervetuloa uusille! :)

Mekkuli ja papunen 10+3
 
Miten teillä muilla tuntemukset mahan alueella? Tuntuu, että itsellä ei tunnu oikein mitään tällä hetkellä. Aivastaessa repäisykipuja, mutta muuten hiljaista. Muutoinkin pahoinvointi on hellittänyt..rintojen turvotus ja vessassa ravaaminen jatkuu. Keskenmenojen vuoksi on todella kuluttavaa seurailla oireita..

Hilda18 9+5
 
@Hilda18 , ei juuri tuntemuksia mullakaan.
Repäisyjä aivastaessa, äkkiliikkeessä, mut ei muuten. Selällä maatessa semmonen tunne että vauvavatsa pönöttää :whistle:
Sellainen hassu paine.
Odotan kun liikkeet alkaa tuntua, se rauhoittaa ainakin mulla.
Viimeksi aloin tuntemaan liikkeitä joskus 13-14 vkolla.
 
@Hilda18 täällä kans alkaa pahoinvointi vähän hellittää ja kans 9+5. Just äsken kävin aamupalat lahjoittamassa pöntölle mut muuten ollu ihan hyvät olot. Tosiaan raskauskirjasta luin että nyt voi alkaa jo osalla helpottaa :rolleyes: ilmaa on kauheesti mahassa ja vessaramppaus jatkuu. Lisäks nännit on ihan tosi arat, rinnat ei niin kauheen kipeet, tuntoja kylläkin :LOL: repäisykipuja ei oo ollu

@mekkuli81 onpa kyl kurjaa toi tuhru, tuliko ihan selvästi verta? Ite pohdiskelin aamulla et olikohan vähän kans pinkkiä vai ei. En myöskään oikeen stressaa mut vähän kans hämmästyttää.
 
Mullakaan ei ole tuntemuksia vatsan alueella, vaikka kaikissa edellisissä raskauksissa on ollut. En kuitenkaan (enää) jaksa olla tästä huolissani, sillä olen kaksi kertaa käynyt ultrassa tässä raskaudessa ja kaikki ollut hyvin, vaikka tuntemuksia ei olekaan.

Meillä on nt-ultra 23.päivä, eli yli kaksi viikkoa pitää vielä odottaa. Vaikka noista kipuasioista en ole huolissani, niin muuten kyllä pelkään koko ajan, onko ihmisenalku hengissä.

Helmitoivo, 10+2
 
Ihana lukea, että osalla jo huono olo helpottaa! Edes jonkin verran. :)

Taitaa itsellä olla (toivon ainakin) ihan pahin menossa tän olon kanssa. Yöllä valvoin kaksi tuntia, ei vaan uni tullut, huono olo tuli, piti syödä. Huono olo oli myös heti aamusta (tähän saakka iltaa kohden pahentunut). En oksentele paljon mut vellova ällötys ja huimaus, joka meinaa tosissaan viedä jalat alta, on riittävästi. :censored:o_O

Hannah ja pikkunelonen 8+1
 
Mukke voi korjata LA 16.3.2018, ku se ny neuvolas muuttu niinku aattelinki.

Ihanaa ku osal jo parin viikon päässä nt ultrat :p Itellä varhasiultra perjantaina ja jännittää jo kauveesti että onko siellä joku.

Olot on jonku verran helpottanu paitsi väsyttää kauheesti caan niin pelottaa toi perjantain ultra. On myös ollu ihme kipua vatsalla, navan seudulla ja samassa paikassa nii tuli mieleen kohdunulkonen.... :/

Teps ja minime 8+3
 
Kävin aamulla varhaisultran kontrollissa. Pari viikkoa sitten ei näkynyt muuta kuin, että raskaus on oikeassa paikassa. Tänään siellä näkyi pikkuinen vahvalla sykkeellä :)Toisaalta olo huojentunut siitä, että joku pieni siellä elää, mutta keskenmenotausta aiheuttaa huolta ja takaraivossa elää se ajatus siitä, ettei kannata iloita liian aikaisin..

Mutta ehkä pitää vaan jatkaa päivä kerrallaan eloa ja olla raskaana niin kauan kuin sitä onnea meille tällä kertaa suodaan.
 
@mekkuli81 täällä kans toivotaan, että kupus lopettais tissillä käynnillä iteksee. Sen verran oon rajottanu, että enää saa vaan nukkumaan mennessä. Ainut keino miten rauhottuu unille.

Ei mitään kummempia tuntemuksia itelläkään vatsassa. Repäisykipuja toisinaan, jos vaikka nousee nopeasti ylös. :)
 
Mikä tuo raskauskirja on @rosmarin?

Mulla on tässä raskaudessa myös outoa se, että lämpötila vaihtelee siten, että välillä on sellainen tuskanhiki. Aiemmissa raskauksissa olen palellut koko ajan. Silti mitatessa lämmöt ne ovat 37 pinnassa.

Ottaisin mieluusti pöntön halailun oireettomuuden sijaan, koska se rauhoittaisi mieltä. Vaikka tiedän kyllä, että varmasti oksentelu on todella raskasta..mutta hermoheikolle ei sovi oikein vähäiset oireet.
 
@Uuna Joo, mulla on ollut vuotoja vaikka muille jakaa. Plussasta kohta 3 viikkoa ja sen jälkeen on ollut tasa 3 vuodotonta päivää :poop: Yleensä on ollut sellaista ihan pientä rusehtavaa paperissa pyyhkiessä, mitä tuskin edes erottaisi, ellei tarkasti katsoisi. Välillä sitten ollut selkeämmin ruskeaa tavaraa, joskus myös seassa tummempia, melkein mustia pieniä roikaleita. Parina päivänä siellä täällä on tullut myös selkeästi punaisempaa vuotoa, sellaista ruosteenpunaista paperiin yksittäisillä vessareissuilla. Ja siis kaiken tämän jälkeen perjantaina ultrassa oli kaikki hyvin, pikkukaverin sydän sykki ja vuotojen alkuperästä ei mitään jälkiä.

Noh, sen ultran jälkeen alkoikin sitten tämän raskauden pahin vuoto. Ultra oli siis iltapäivällä ja samana iltana havahduin siihen, että nyt on farkut veressä. Silloin tuli ihan kirkkaan punaista tuoretta verta ja aika reippaasti pari tuntia, sitten yön aikana se oli loppunut ja aamulla tuli enää selkeästi vähemmän ja tummempaa vanhaa verta, ilmeisesti vuodon rippeet pikkuhiljaa löysi tiensä ulos. Nyt 3 päivää tuon episodin jälkeen tulee taas enää sellaista vaaleanruskeaa vuotoa eli paluu normaaliin :rolleyes: Toi säikäytti alkuunsa pahasti, mutta olen järkeillyt, että tuskin on todennäköistä, että klo 14 on vauvalla kaikki hyvin ja heti sen jälkeen olisi tullut täysin kivuton keskenmeno ja veret ehtinyt pihalle asti klo 20 mennessä... Mä veikkaisin, että mulla on todella herkät limakalvot tai jotain, jotka on tihkuttanut tipoittain verta pitkin matkaa ja nyt ne otti osumaa ultratessakin.

Raskausoireet ainakin jatkuu, parhaillaankin ällöttää niin hitosti. Parina päivänä ollut ongelmia saada ruokaa alas, kokatessa on olevinaan ihan kiljuva nälkä, mutta sitten kun annos on edessä, niin ei meinaa upota millään :sick:

Tsempit muille vuotelijoille, uskotaan ja toivotaan, että meillä kaikilla pienet pysyy kyydissä ja tiputtelut on vain harmitonta!
 
@mekkuli81 toivotaan että on harmitonta, onks sulla vielä kauan seuraavaan ultraan?

@Hilda18 se on tollanen apteekista saatu ilmanen kirja, ilmeisesti mistä tahansa apteekista voi hakea :) tossa on kaikki viikot selitetty ja äidin oloja kuvailtu. Sit on vähän mainoksia ja muuta nippelitietoa, ihanhauska härpäke. Vaik tietty kaiken saman tiedon saa netistäkin.

@Jesy soititko johonkin ton vuodon jälkeen, tai mietin lähinnä että mitä sulle sanottiin? Luulis joo että on vähän turhan nopeaa toimintaa jos klo.14 kaikki hyvin. Oliko sisäkautta tehty ultra? Jos sun paikat vaan ei tykänny siitä sörkkimisestä?
 
Hei minäkin voisin tänne liittyä tuolta piinailijoiden puolelta kun vihdoin tärppäsi! :)

Tässä ois nää perustiedot mitkä vissiinki pitää kertoa :D Tiuva, 24v, 1 keskeytys ja 1 keskenmeno, LA 23.3

Huomenna on varhaisultra, jossa selviää onko mukana sikiö vai pelkka tuulimuna, mutta myös laskettuaika tarkentuu. Viikkoja nyt kasassa 7+2 :)
Tänään varhaisultrassa käyty, syke löytyi ja kaikki hyvin onneksi. Olikin oletettua pienempi ja viikkoja vain 6+1 ja La siirtyy näillä näkymin 1.4.2018.

Voinko silti jäädä tähän keskusteluun kun ei aivan varmuutta ole vai siirrynkö suosiolla huhtikuu ryhmää? o_O:)
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Täälläkin varhaisultrassa käyty, ja pieni sydän siellä pamppaili♥ Hurjan helpottunut olo, vaikka tiedostaakin, että mitä vaan voi vielä tapahtua.. Mutta nyt aion uskaltaa vähän nauttia tästä:)

@*Louhi* ihan miten vaan, voin koittaa aiemminkin jo fb-ryhmää perustaa? Mulla iski silloin) "paniikki", kun eka ryhmä tuli täyteen, kun toivoin pääseväni isohkoon ryhmään. Mutta mukavasti tänne tippuu vieläkin uusia ja on meitä ennestäänkin hyvä porukka jo, joten oon nyt hyvillä mielin, että saadaan kiva porukka kasaan(y)
 
Juu @Tiuva toki jäät tänne, varmana moni muukin lopen synnyttää huhtikuun puolella!

Voitaiski jo sopia et järjestyksessä sitten synnytetään ;) ei luoja ku korpes esikoisen aikana ku oma laskettu aika 17.pvä, ja mooooooni jolla oli laskettu myöhemmin veti ohi.. tuntu ettei ite ikinä saa sitä lasta syliin! Lopen käynnistyksen kautta 41+3 sai oman, tuntu kyllä pitkältä ku nälkävuosi :D et ei ohitella, vuoronumerot on jaettu! ;)
 
Huomenna varhaisultra ja 7+0! Tänään on ollut vatsa normaalia enemmän kipeä, just semmoista menkkamaista jomotusta ollut. Onko se sitä kohdun kasvamista vai mitä, vuotoa ei sentään ole näkynyt. Tsemppiä hurjasti kaikille vuotelijoille, voin kuvitella kuinka itsekin olisin hermona jos vähän väliä tiputtelisi (n) Onneksi huomenna pääsee tsekkaamaan oman tilanteen ja keskustelemaan asiantuntijan kanssa. Toivottavasti kaikki on kuten pitääkin :love: Ainakin tissikipu on varsinkin iltaisin vain voimistunut, vaikka muut oireet on olleet varsin lieviä tähän asti.

@Täplämursu haha joo kuulostaa reilulta! :D itselläni on LA juurikin kuun lopussa niin saan katkerana ja kärsimättömänä lukea teidän muiden synnytystarinoita ja muuta kivaa, ennen kuin oma vuoro koittaa. Tai mistäpä sen koskaan tietää :sneaky: Tosin mulla on semmoinen kutina että ihan varmaan tipahdan vielä huhtikuisten puolelle.. 27.3 tosiaan arvioitu laskettu.
 

Yhteistyössä