Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

@rosmarin Mä en soitellut vuodosta mihinkään, kun tosiaan se tuli perjantaina ihan iltasella, ja ollaan mökillä keskellä ei mitään, joten ei olisi osattu mihinkään päivystykseen kuitenkaan :D Lueskelin netistä, että muillakin on ollut sisäultran jälkeen vuotoja, joten ajattelin, että eiköhän se mene itsestään ohi. Ja näyttää menevän, joten en tänäänkään jaksanut alkaa soittelemaan neuvolaan.
 
@Hilda18 Minullakaan ei ole ollut oikein mitään erikoisempia tuntemuksia mahassa. Ne mitä on tuntunut niin on varmasti liittynyt vatsan toimintaan, joka on toiminut melko vaihtelevasti tässä koko alkuraskauden ajan. Vielä odotellaan, mutta en usko, että tarvitsisi huolestua vaikkei mitään tuntuisikaan vielä hetkeen :)
 
Kirjottelin tuonne aiempaan ketjuun muutama viikko sitten ja oon käynyt lukemassa keskustelua aina silloin tällöin. Minäkin saattaisin liittyä uuteen facebook-ryhmään nt-ultran jälkeen, kiva jos sellainen perustetaan!

Mulla alkaa vähätkin oireet vähentyä ja kummasti se taas nostaa huolta, vaikka viikko sitten käytiin yksityisellä toteamassa, että kaikki on hyvin. Rintojen arkuus ja turvotus, satunnainen kuvotus ja väsymys taitavat olla ainoat oireet, mitä on jäljellä ja ne otan ilomielin vastaan. Esikoisen kanssa en osannut hermoilla, mutta tämän raskauden kanssa senkin edestä. Täytyy vaan toivoa ja luottaa, että kaikki menee hyvin ja parin viikon päästä ultrassa sydän sykkii edelleen. Voin vain kuvitella, kuinka huolissanne olette te, joilla on vuotoja ja kipuja! Tsemppiä kaikille!!

Mun mies on jo vähän hermona tähän mun stressaamiseen, eikä oikein osaa suhtautua huoleen. Hän on ihan superinnoissaan vauvasta ja haluais jo kertoa kaikille, mutta minä jarruttelen ja himmailen, koska en halua sitten joutua kertomaan huonoja uutisia ympäriinsä. Toisaalta on kylllä ihana, että mies on tohkeissaan ja miettii jo makkarin uudelleen järjestystä ja kaikkea Vauva on tosi odotettu ja toivottu ja ehkä tämä on se paikka, jossa minä voin avoimesti yhdessä teidän kanssa jännittää ja miehen kanssa voin sitte sisustella makuuhuonetta

Onko muiden miehet vauhkoina?

Mutkin saa siis lisätä listaan.
Iimaka, la 7.3., 27v, OYS, 2. lapsi
 
Näyttääpä tylsältä mun pitkä viesti, kun kaikki hymiöt puuttuu! :D

Mullakaan ei alkuviikkojen menkkajomotusten jälkeen ole nyt ollut vatsan tuntemuksia. Välillä jotain tosi pientä repäisyä ja polttelua ja helkkarinmoinen turvotus! Onbt todella vaikea peittää tätä ulkonevaa kumpua :LOL:
 
Täällä on ihan kaikki raskausoireet kadonneet paitsi laiskotus on ja pysyy - johtuneeko lomasta vai raskaudesta, sitä en osaa sanoo :whistle: Alavatsalla harvakseltaan nippailee, siinä se!

Muistelen, että joku tuolla aiemmin pohti, että voiko sikiö liikkua vielä tässä vaiheessa kohdussa, kun ei sydänääniä saanut uudelleen kuuluviin. Meillä ei sydänääniä kuulunut tässä välissä useampaan päivään, mutta tänään taas päivällä löytyi tuttu jumputus. Kai se bebe siellä asentoa vaihtelee tai sitten istukka ollut edessä, kun ei ole sykkeitä kuulunut.

Iho-ongelmistakin oli aiemmin tuolla puhetta. Mulla räjähti akne esikoisen odotusaikana päälle eikä ole sen jälkeen kadonnut. Viisi vuotta tässä kärsitty enemmän tai vähemmän huonosta ihosta. Just ennen tätä raskautta iho tuntui alkavan rauhoittumaan, mutta saman tien paheni, kun raskauduin. Kai meille toinen tyttö siunaantuu, kun kerran esikoinenkin äitinsä kauneuden vei ;)

Meillä nt-ultra nyt torstaina rv 11+0, ihan hirmunen jännitys nähdä beibi ekaa kertaa :X3: Toivottavasti on hällä kaikki kunnossa!

Celest ja bebe 10+5
 
Jatkan vielä, että meillä mies on kyllä tosi innoissaan tulevasta vauvasta. Enemmän ja vähemmän on tätä suunniteltu parin vuoden ajan ja nyt sitten keväällä uskaltauduttiin yrittämään toista lasta. Meillä miehellä myös hälle tärkeä rooli dopplerin käyttäjänä - jotenkin hän aina onnistuu beben sykkeet löytämään, kun itse oon ensin yrittänyt räpeltää niitä kuuluviin useita minuutteja :LOL: Mutta tosiaan yhdessä hehkutetaan vauvaa päivittäin! :)
 
@antsukka Niinhän se on, että taitaa olla tavallista, että näillä viikoilla ei mahassa juuri mitään tunnu. Huolettaa vaan kun kaikissa, myös keskenmenneessä, on näillä viikoilla selvää nippailua ja lepatusta tuntunut. Viimeksi epäilen keltarauhasen jomotelleen selvästi vasemmalla puolella. Liikkeitä en tosin väitä koskaan tunteneeni tässä kohtaa, mutta jotain. Viimeksikin osasin rv 10 sanoa neuvolassa sikiön sijainnin, joka sitten dopplerilla todennettiin, mutta en nyt.

Eilen illalla sain pienen paniikin aikaan, koska tunnustelin, että rinnat eivät enää ole niin kovat ja turvonneet kuin aiemmin. Meilläkin mies alkaa olla aika kypsä näihin kohtauksiin, joskin yrittää aina vakuuttaa niiden olevan ihan yhtä turvonneet kuin aiemminkin :)

Kyllä vaan tämä odotus on tuskaa ja joka toinen tunti olen sitä mieltä, että kaikki on hyvin ja joka toinen tunti aloittelen jo surutyötä kolmannen keskenmenon osalta. Ajattelin kun tätä raskautta yritettiin, että selviän kyllä vielä kolmannestakin pettymyksestä, mutta nyt tuntuu, että pelkään todella selviänkö sittenkään. Vaikka kai sitä selviää siitä mitä eteen tulee kun on pakko.

Hilda18 9+6
 
Hellurei!

Tänään onkin mulla hemmottelu-päivä, nimittäin täytän vuosia :whistle:

Vauvavatsaa alkaa pian olla mahdoton piilottaa.. täytyy vissiin käydä jotain löysiä paituleita ostamassa.
Tavalliset legginsitkin tuntuu epämiellyttävälle kun puristaa..
Hyvä että säilytin muutaman mammavaatteen! :D

Pientä vainoharhaisuutta... tuntuu etten tännekään kovin isosti voi kertoilla, jos joku nyt sitten tunnistaakin ja juorut alkaa velloa...

Me ei olla kerrottu vauvasta vielä kun mun siskolle.
Kertoillaan muille ultran jälkeen aikaisintaan.

Uusi fb-ryhmä on päätetty perustaa @Iimaka , sinne olet sinäkin tervetullut kun siltä tuntuu (y)

Mekkuli ja papunen 10+4
 
Onnea mekkuli81! :)
Tervetuloa uusille!

Ajattelin odottaa np-ultran ennen fb-ryhmään liittymistä. Meillä se on 24.8 jolloin viikkoja tasan 12. Miehelle ilmoitin että se on kuule ihan sama mitä sulla tuolloin 24 päivä on niin lähdet mun mukaan kattoon mikä siellä möyrii. Toivottavasti kaikki ois kunnossa. Ar-ultrassa mies odotti autossa :ROFLMAO: nyt on lähdettävä sisälle saakka. Prkl. :LOL:

Luulin jo viikonloppuna että oireet helpottaa, mutta mitä vielä... Eilen pötköttelin koko päivän ja tänään aamulla sappinesteet pönttöön... Aivastaessa ja sängyssä asentoa vaihtaessa vähän niin kuin viiltävää hetkittäistä kipua alavatsalla, oikealla ja vasemmalla puolella. Kait se on ihan normaalia? Kasvukipuja, venymistä?

Mies kuunteli aamulla mun oksentamista ja reppana huolestui :love: piti vakuutella että kuule kyllä tää asiaan kuuluu, että ei tässä mitään hätää ole. Ei vaan aikaisemmin ihan näin pahaa oloa ole ollut. Onneksi olen lomalla. (y)

Rv 9+5
 
Viime yönä näin taas tosi levottomia unia, mm. juoksin ympäri kämppää hermona koska olin nukkunut pommiin. Sitten vielä heräsin kuudelta huonoon oloon, niin piti käydä syömässä riisikakku ja juomassa mehua ja jatkaa sitten vielä levottomien unien katselua pari tuntia jahka olin hyörinyt ja pyörinyt ja lopulta löytänyt hyvän nukkumisasennon.

Tunti sitten oli tosiaan varhaisultra ihanan gynekologini luona, ja oi onnea kun ultrakuvassa näkyi sentin mittainen alkio ja pieni vilkkuva sydän :love: jokin hematoomamassa näkyi myös ja gyne sanoikin, etten saa hermostua kun se luultavasti jossain vaiheessa poistuu ruskeana vuotona elimistöstä.

Ah nyt on kyllä helpottunut fiilis! Pääsi ainakin yhdestä stressinaiheesta. Nyt voi levollisimmin mielin odottaa ekaa neuvolaa kuun lopussa.

@Risukko mulla on myös semmoista viiltävää kipua silloin kun nousee liian äkkiä ylös, tai vaikka kun venyttelee sängyssä ns pitkää pituuttaan jalat aivan ojennettuina niin tuntuu alavatsassa. Luulen juurikin sen liittyvän kohdun kasvamiseen.
 
Onnea Mekkuli81, sekä kaikki jotka ootte saanu ultrassa hyviä uutisia :love:

Täällä alkoi illalla kunnon lorotus :cry: jatkunu tän päivää. Ilman sidettä ei pärjää mitenkää ja ihan kunnon "menkkakivut" vielä varjostaa vuotamista. Soitin aamulla neuvolaan ja lohdutteli ettei hätää, kun hyytymiä tms klönttejä ei oo tullu, mutta kehotti mennä päivystykseen tarkastamaan tilanteen. Nyt oon sitte aamu klo 11 asti vuotanu täällä sairaalan aulassa. Neljän tunnin aikana on selvinny että mun ruumiinlämpötila on tasan 37 ja että naistenpoli on kesän jäliltä vielä kiinni, ELI EN PÄÄSE ULTRAAN :devil::eek: Siis tämän takiako oon istunu täällä. Että kyllä kiukuttaa. Otti kyllä verikokeet puoltoist tuntia sitten ja pyysi jäädä odottelee verikokeiden vastauksia. Mitään ei oo kuulunu.

Huoli on valtava :unsure: Tuun ehkä hulluksi :(

Siruliina 6+5
 
Toivottavasti Siruliinalla kaikki kunnossa!

Mulla olot pysyy hallinnassa kun syö tarpeeksi usein. Ykkösen himona on tuore appelsiinimehu. Sitä pitää ottaa pikku lasillinen aina silloin tällöin.

Huomenna on labra-aika ja eka kertaa osallistun myös veriseuloihin. Vielä en osaa jännittää, mutta saapa nähdä miten sitten kun tulokset tulee ultran jälkeen? :)

Jenspanen 9+2
 
Voi Siruliina toivottavasti pienellä on kaikki hyvin vaikka tosi pelottavalta tuo kuulostaa ja varmasti tuntuu! Mikä sun tilanne mahtaa olla, kotiinko lähetettiin..? On kyllä kurjaa että turhaan jouduit siellä noin kauan istumaan. :(
 
Huh, onpas tullut taas paljon viestejä tänne. Ihana ku on aktiivinen ryhmä! Oon ollu vähän hiljaa kun ollaan mökkeilemässä keskellä korpea niin tää puhelin välillä unohtuu. :whistle: En siis kyllä muista kelle kaikille pitikään vastata. Siruliinalle tsemppiä ja toivottavasti kaikki on hyvin!

Täälläkin tuntuu raskausoireet hellittäneen (koputan puuta). Nelisen päivää sitten oksensin ennätysmäärän n. 10 kertaa, ja sit loppu ku seinään. :rolleyes: Sen jälkeen en oo oksentanu eikä oo edes ollut sellanen olo. Vatsakaan ei ole ollut kipeä ja tissit ei oo enää niin arat. Välillä tuntuu, että olenko enää edes raskaana mutta koska mitään vuotoa tai kipuja ei ole niin en huolestu. Toki kaks suurta inhokkiruokaa tällä hetkellä on makkara ja leikkeleet. Uutena himoruokana luumut. :LOL: Ai niin, väsymys on edelleen kova. Päikkärit on nukuttava joka päivä.. :rolleyes:

Ihanaa, ku täällä on niin monella jo nt-ultra lähellä! :love: Uskomatonta, miten aika kuluu vaikka välillä tuntuukin tämä raskaus pelkältä odotukselta. Oma nt-ultra on melko myöhään, vasta 5.9. jolloin viikkoja on jo 13+1. Sillä voimalla jaksaa odottaa kun käy aina välillä lukemassa teidän ultrakuulumisia. :)

Huomenna kotiudutaan reissusta taas niin pitää sitten lukea nämä kaikki uudet viestit uudelleen ajatuksen kanssa. Mukavaa viikkoa kaikille! ;)

Suikku + pieni 9+2 (jee, uus viikko!)
 
Aamukahvilla, uni karkasi kun pelkäsin että nukun pommiin, heräilin muutenkin vähänväliä tarkistamaan kelloa..
Sinne labraan lähdössä olen siis. Pissat putkiloissa (y)

Näköjään aamuisin vessakäynnin jälkeen jää pyyhkästessä paperiin rusehtavaa "limaa".. huolettaa, mutta koitan olla rauhassa. :ninja:

@*Louhi* , toivottavasti harmitonta vuotoa sullakin, tsemppiä!

Kivaa päivää kaikille!

Mekkuli ja papunen 10+5

Ps. Kauhee ku jännitän sitä verikoetta nyt :confused:
 
Ultrassa jälleen käyty. Siellä oli viikkoja vastaava möllykkä hyvän sydämensykkeen kanssa :love:

Kohdun ulkoseinällä on kuulemma hematooma ja myooma, jotka tässä vielä vuotelevat. Siksi kuulemma joudun lääkärin seurantaan eli kaikki ultraukset tekee lääkäri eikä kätilö. Tai näin jotenkin ymmärsin :LOL:

Meillä on kuulemma sitkeä kaveri kyydissä, koska luonto yleensä hematooman tullen korjaa epäkelvot yksilöt pois. Km riski on edelleen kuten kaikilla näillä viikoilla, mutta ainakin oma olo helpottu kummasti. Vuodon syy on selvä eikä kuulemma uhkaa alkiota. Sain kuitenkin vielä viikon saikkua mitä kuulemma jatketaan herkästi jos vuotelu jatkuu. Työni sisältää paljon kumarteluja ja niitä pitäisi nyt välttää. Samoin rankkaa liikuntaa, vaikka liikkua muuten saa ja pitää.

Huomenna ekaa kertaa neuvolaan. Hui. Plus ongelma. Omat synttärijuhlat tulossa viikonloppuna. Miten pitää salaisuus kaikilta kun ei juokkaa mitään? (n)o_O

Voisin muuten myös tulla listalle.
Edith_87 la 16.3(?), 30v, TAYS ja 1.lapsi
 

Yhteistyössä