Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Samanlaista heittelehtivää tunnelmaa täälläkin täplämursu, ja kylläpä oli uni! :( Onneksi sekavat unet ovat ihan normaali juttu raskaana, mullakin ihme painajaisia ollut mutta toisina hetkinä taas positiivisin ajatuksin tulevan suhteen. :)

Happyellow onpa ikävää tuolla lailla sua hyppyyttää ja todennäköisesti ihan turhaan huolestuttaa. Suikku sanoikin ihanasti ja komppaan häntä. Mulle ei tässä raskaudessa ole vielä mitään ultraa tehty mut aiemmissa ei tullut kyseeseenkään että olisi vatsan päältä yritetty (vaikka hoikka olinkin).

Vähän parempi päivä tänään, oon jaksanut olla jalkeillakin ja tehdä ruokaa. Ihana fiilis. :)

Hannah ja pikkunelonen rv 9+1
 
Unista on kyllä kamala toi sun uni Täplämursu. Mulla on kans ollu ihan sekavat unet ja pelkään kans et ne valmistaa tulevaan :( Näin päikkäreillä unta että olin ihan viimeisilläni raskaana ja odotin synnytystä, vauva potki nii että sattu. Sit mulle soitettiin NIPTin tuloksia ja sanottiin että vauvan kehitys on pysähtyny 11+2 viikolla ja et nyt jotain on pahasti pielessä. Ei siis mitään logiikkaa, saattaa vähän ehkä jännittää noi seulat tosin :LOL:

// Edit. Täällä kans seksiunia nähty ihan mieletön määrä! En kyllä valita, ne on aika kivoja unia hehe //

Fb-ryhmästä sen verran että liityn siihen mikä perustetaan täällä kirjoittaneille sit kun on tulokset saatu ja alan vähän uskomaan että me saadaan vauva :)

Rosmarin & toukka 10+5
 
Saako sinne alkuperästen fb-ryhmään tulla uudempiakin?

En oo vielä nähny muistaakseni kummia tai seksi unia. Edellisissä jonkun verran. Onko muilla ripulia raskausoireena? Mulla ollut jokaisessa alkuraskaudessa. Luulin jo et hellitti mut tänään taas saanu käyä useemman kerran.

Mulla kävi ensimmäisestä niin et kun käytiin synnyttävien osastolla joskus puolivälissä kun olin niin kipeä tai jotain niin hoitaja ja lääkäri ei löytäny sykettä ultralla sit vasta alakautta tehdyllä kun vauva oli jotenki menny niin lantioon piiloon. Mut muutoin on aina löytyny ihan hyvin ja dopplerilla myös. En oo kyl varhaisultrassa käyny. Paitsi ensimmäistä kun ootin niin neuvolassa oli joku ultralaite ja hoitaja käytti jostain syystä siellä et saatiin nähä et oikeesti oli siellä joku. Siis ekalla neuvolakäynnillä. Mut jospa se ei vaan sulla @Happyellow näy niin helposti.
 
Tällä kanssa unet on vilkastuneet ja muuttuneet todentuntuisiksi. Seksiunia harva se yö, vaikka muuten niitä juuri näekään. :ROFLMAO: toissayönä näin myös unta keskenmenosta ja se oli kammottavan aidon oloinen, vaikka lopulta siinä ei ollutkaan mitään järkeä.

Minäkin olen kiinnostunut tulevasta fb-ryhmästä, mutta tosiaan vasta nt-ultran jälkeen eli parin viikon päästä.

Väsymys alkaa vähitellen helpottaa. Ei enää niin painostavaa kuin tähän asti. Jospa se energinen olo vähitellen alkaisi löytyä. Sellainen yleinen epämukava olo vatsan alueella on myös helpottanut. Kun oireet vähenee, epäluulot puolestaan heräilee. Varsinkin, kun tuntuu, että maha on pienentynyt turvotusten vähentyessä.

Viime päivinä on ollut tosi voimakas tyttö-olo. Aina, kun pysähdyn miettimään vauvaa syntymän jälkeen ja parivuotiaana, mielikuvat on automaattisesti tytöstä. Jännä juttu. En pysty sitä mielikuvaa karistamaan millään. Esikoisesta mulla oli melko alusta todella vahva poika-olo ja kutinsa piti. Jännä nähdä miten tällä kertaa käy.
 
Unista oli puhetta, onpas kiva kuulla että muillakin on ollut seksiunia. Mullakin on nimittäin ollut ja paljon, mutten heti kehannut tänne asiasta kirjotella ettei mua pidetä ihan pöpinä. Etenkin kun niissä seksiunissa se toinen osapuoli ei läheskään aina ole edes ollut oma mies. :eek: En kyllä tajua mistä moiset unet pulppuaa, kun ei mikään pettäminen ole ikinä käynyt mielen vieressäkään eikä tule käymäänkään. On kyllä muutkin unet olleet tosi todentuntuisia ja välillä ihan kummallisia. No, kaitpa se on tätä raskauden oirehtimista sitten. :ROFLMAO:

@anni00 tottakai tässä keskustelussa kaikki ovat varmasti tervetulleita fb-ryhmään. :) Oli vissiin pointtina se, ettei siellä ryhmässä sitten ole muita kun meitä kaksplussalaisia. Siinä ekassa ryhmässä kun taisi olla porukkaa muualtakin.

@Cumina täällä myös tosi vahva tyttöolo! :rolleyes: Ollut ihan plussatestistä asti. Mun äitikin sanoi heti, että hän näkee jo punatukkaisen pienen tytön meidän perheeseen (miehellä jonkin verran punapigmenttiä). Toki molemmat ovat yhtä tervetulleita.
 
@anni00 , ilman muuta kuulut porukkaan ku täälä kirjottelet :)
Mää oon kans nähny kaikenmoista unia..
Ja ripuli/löysä vatsa on raskausoire mullakin.

Tänään on ollu vähän sellanen "pelkopäivä"... vessassa paprua tarkistettu..
Vatsa on kipuillutkin, mutta oisko sitten kohdun kasvukipuja (n)

Mulla ei vieläkään tyttö- tai poika oloa, ei tosin muistakaan vahvaa tunnetta ole ollut.. Hauskaa on se että meillähän lapset on kaikki samaa merkkiä ;)
Kumpikin on tervetullut, mutta kivahan se ois samalla tiellä jatkaa. (Voin avautua tästä pointista sitten myöhemmin..)

Nyt vauhilla nukkumaan, kävin poimimassa vattuja ja mustaherukoita ja nyt väsyttää hulluna :confused:

Mekkuli ja minikuutonen 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd
Ai en tajunnutkaan et olis muualtakin fb-ryhmässä. No ehkä en sit siihen liity.

Mäkin voisin huolia niitä seksiunia Nyt ollut lähinnä ettei kiinnosta semmoset touhut.

Mulla ollu tänään vähemmän väsy päivä mut ehkä siitä ku piti lähtä tytön neuvolaan ja sit käytiin muillaki asioilla ja päädyttiin hoploppiin. Joskus se väsyttää vaa lisää ku ei tee mitää ja makaa.

Meillä on kumpaaki sorttia yks. Ei oo oloja. Toisaalta välillä toivonu poikaa mut sit kun mietin et nää olis tytön kanssa jotain vuosi ikäeroa niin olis kiva ku olis tyttö kun mulla on yhet ystävät jotka on siskokset ja ne on parhaat kaverit. Nekin on kai vuoden ikäerolla.
 
Täälläkin sekavia unia.. Viime yönä odotin kaksospoikia ja ultrassa toisella todettiin sellaiset älypitkät soirosormet, jotka oli merkki jostakin vakavasta kehityshäiriöstä.

Oireet vähentyneet, vaikka vasta 9. vko menossa. Huolettaa. Väkisin tsempattava, että en miettisi turhaan mitään ikäviä, kun luultavasti ja toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin. On kyllä niin helpottava lukea, että moni muukin painii samojen ajatusten kanssa ♥

Tänään tosin uutuutena tunteiden herkistyminen. Oon kolmesti tänään jo vollottanut jostain (melko) turhasta. Huoh, kestikös tämä nyt sitten koko loppuraskauden?

Joku kysyi töissäkäynnistäkin. Se huolettaa aika isosti. Ehkä suljetussa ryhmässä tästä sitten enemmän, mutta on ollut jo ennen raskautta vaikeuksia jaksaa työssä, niin ahdistaa kyllä ihan tosissaan, että miten jaksan äitiyslomaan asti, kun ei haluaisi kauheasti stressiäkään nyt. Mulla vielä ajoa jonkun verran ja ajattelisin, että vuodenvaihteen jälkeen ei ehkä voi enää monen tunnin matkoja yksin ajaa, kun alkaa vaava jo painaa tuonne alas, eikä ajaessa saa itseään yhtään oiottua(n) No, sen näkee sitten.

Cleffa 8+3 (ehkä)
 
Mä näin viime yönä unta, että synnytin tytön tuosta noin vain :LOL: Olisipa enneuni, vaikka oikeastaan mulla on poikaolo o_O Näin myös heti plussan teon jälkeen unta, että olin jo pitkällä raskaana ja joku vanha nainen totesi minulle että kaikki menee hyvin. Joten jospa nämä olisi jotain enneunia :D

Parin päivän oireiden hiljentymisen jälkeen iskettiin taas takaisin. Rinnat kipeytyi taas kunnolla ja tänään tuli oksennettua. Ensimmäistä kertaa elämässäni oksentamisesta tulee voittajafiilis :ROFLMAO:

Täällä muuten on myös kaikki seksihalut täysin kadonneet. Neuvolastakin ne suositteli hematooman takia pidättäytymistä yhdynnästä, vaikka myönsivät että virallisestihan siitä ei pitäisi olla mitään haittaa.
 
Kohta sitä mennään kohti nt ultraa. (n)

Sen jälkeen kerrotaan raskaudesta muilleki. Taidan kotiutua kaupan kautta ja käydä ostaan kuvaus tarvikkeita, jos kaikki on ok. Aateltiin ottaa esikoisesta kuva jossa pitää kehyksiä joitten sisällä lukee "isoveli 2018". Lähetetään se sitte molempien vanhemmille ja sisaruksille ainaki. :)
 
Täällä ei oikein mitään kuulumisia. Np-ultran jälkeen tietää enemmän, nyt yrittää nauttia yhteisestä lomasta puolison kanssa ja olla odottamatta mitenkään erityisesti ultraa, koska se taas tarkoittaa loman loppusuoraa enkä toisaalta haluaisi lomankaan loppuvan. Eturistiriita.
 
Jännityksellä odotellaan sun ultrakuulumisia @Jenniferia ! :love:

Olin aamulla ekassa neuvolassa ja voi että mulla on ihana terkkari! :love::) Niin mukava ja järkevä. Hb ja verenpaine olivat matalat, paino laskenut parisen kiloa, joten selittävät aika pitkälti tätä heikkoa oloa ja huimausta. Huomenna varaan labrat ja ultran.

Hannah ja pikkunelonen 9+2
 
@Jenniferia onpa ihana tapa ilmoittaa raskaudesta! :love:

Tännekään ei kuulu oikein mitään ihmeellistä. Sairastaminen jatkuu mutta ollu jo niin monta päivää että tähän alkaa "tottua". Miehen kanssa vähän riitaa kotitöistä, lue: minä taas hormonihöyryissäni kitisin turhasta. Olen itse laatinut meille säännöt, että mää voin hoitaa kaikki sisätyöt, pyykit ja imuroinnit ym. Mies kuitenkin hoitaa pihahommat, pitää meidän molempien autot ja muut ajantasalla ja remppaa mökillä. Nyt sitten mua ärsytti, kun oon kipeänä joutunut niinkin rankkoja hommia tekemään kuin tyhjentämään astianpesukoneen ja pyykkäämään. :ROFLMAO::ROFLMAO: Kohta pitää taas luritella samat anteeksipyynnöt ja vakuuttaa, että raskaushormonit ne vaan taas temppuilee. :unsure:

Näin muuten viimeyönö unta, että olin baarissa ja vedin hirveet kaatokännit. Kun heräsin, piti melko kauan sulatella ennenkuin tajusin, että onneksi se oli uni enkä ole aiheuttanut oikeasti vauvalle vahinkoa. :LOL:
 
Täällä kans tänään eka neuvola takana. Verenpaine oli hurjat 160/88, mutta tiesin sen ja samoin terkkari, koska jännitän jotenki ihan hirveesti aina noita tilanteita.sama juttu nimittäin edellisessä raskaudessa. Alan siis taas kotona mittaileen ja laitan ylös ja tuon listan aina mukana. Kotona mittasin tunti neuvolareissun jälkeen niin oli enää 130/65. Ai kuinnii jännittäjä:whistle:..

Muutoin kaikki ok, paino tippunu neljä kiloa. Meillä ei neuvolassa kuunnella sydäntä ennen rv12 täyttymistä.(laite niin antiikkinen). Joten nyt vain odottelua lisää, nt-ultraan tulee aika reilu viikon päähän ja samalla verikokeet, lisänä varuilta kilpirauhaskokeet ku oon ollu niin uskomattoman väsyny vieläki välillä.

Sannelii ja pikkinen 10+0
 
@Sannelii sama tilanne sydänäänien kanssa. Terveydenhoitaja kyllä hyvin perusteli, ettei niitä ennen vkoa 12 kuunnella, koska on mahdollisuus ettei mitään vielä kuulu vatsan läpi ja aiheuttaisi vain turhaa huolestumista. :) Itseni tuntien ihan hyvä näin. Mutta huomista odotan et saa varata ultran! Sitten taas joku päivämäärä, jota odottaa. :ROFLMAO:

Ihania kuulumisia Jenniferia! :love: Onnittelut hyvistä uutisista!
 
@Jenniferia olipa ihania ultrakuulumisia! :love: On se vaan ihmeellistä nähdä oma pienokainen. Ja hyvä että niskaturvotus oli normaali. :love:

Ihan hullua, että tänne alkaa jo pulpahdella nt-ultra kuulumisia, vastahan kaikki ilmotti tehneensä plussatestin. Niin se vaan aika kuluu vaikka välillä tuntuukin pitkältä tämä odotus.

Täällä tänään 10+1.
 
@Jenniferia Onnea, ihania uutisia :love:

@Sannelii oho no sua tosiaan vähän tais jännittää :ROFLMAO: No onneks oli tuttu tilanne ja löyty keino hoitaa noita eikä samantien lyönyt verenpainelääkkeitä sulle :geek:

Meillä kans oli tänään nt-ultra ja 1,1 tulos. Toukka ensin nukkui mutta sitten heräsi vähän ajan päästä ja alko kauhea räpiköinti ja huitominen, tais kiukustua kun unet keskeytettiin :LOL: Toukka vastasi kooltaan viikkoja ja tosiaan ihana oli saada tietää että niskaturvotus oli normaali, kaksi kertaa lääkäri otti sen ja molemmilla sai saman tuloksen :love::love: Sit vielä NIPT viikon päästä ja voin huokasta helpotuksesta. (alkaa muuten vähän ärsyttää tää pessimisti ei pety -asenne!)

Huh huomenna lähtee jo 12.viikko käyntiin :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Risukko
Huippua kun ultra kuulumisia alkaa satamaan! Omakin odottelu menee kuin siivillä :) meilläkin se on jo ens viikolla! Hui! :LOL:

Täällä alkanut liha etomaan ja pahasti... Ihan sama onko se pihviä, leikkelettä tai makkaraa niin oksennus nousee kurkkuun...

Eilen tein ruuaksi nakkikastiketta ja laatta oli lentää! Mies sai syödä yksin ja itse vedin banaania:ROFLMAO: Onko muille tullut ällötyksiä?

Risukko ja pikkumöhkylä rv10+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä pahimmat olot tuntuu olevan ohi! Suuri helpotus :) Joku aika sitten kirjoittelin, että olin käynyt ostamassa närästyslääkettä, mutta niitä en ehtinytkään käyttää, kun pahimmat närästysoireetkin helpottivat, enkä mielelläni syö mitään lääkkeitä ellei ole käytännössä pakko. Pientä ällötystä tuntuu kuitenkin olevan jatkuvasti. Olen myös huomannut, että monen ruoan pelkkä ajatteleminen ällöttää, vaikka olisin pitänyt ruoasta aikaisemmin paljon. Erityisesti rasvaiset ruoat ja lihat lisäävät ällötystä, mutta näitä tuntuu tulevan joka päivä vaan lisää ja lisää :censored: Kylmät ja nestemäiset ruoat tuntuvat maistuvan parhaiten. Toivottavasti tämäkin hieman hellittäisi, koska muuten tulee olemaan melko rajallinen ruokavalio seuraavan puolen vuoden ajan :ROFLMAO:
 
Hei kertokaapas parhaat äitiysvaate-merkit/kaupat :) vasta viime raskaudessa panostin kunnolla ä-vaatteisiin, ja se kyllä kannatti! (y)

Ja kyllä on ällötyksiä... meillä meni yksi keittiönkaappi tyhjäykseen ja perusteelliseen siivoukseen kun mun nenään siellä haisee tosi voimakkaasti valkosipuli :sick:
Kaikki rasvainen ällöttää, mutta pitsaa söin viikonloppuna kyllä :whistle:
 

Yhteistyössä