Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Niin ja muuten! Ihanaa lukea kaikkien ultra-terveisiä etenkin kun tuntuu, että moni on saanut hyviä ja helpottavia uutisia :) Helpottaa ehkä hieman omaa odottamistakin, vaikka vielä ei ole tullut postissa edes aikaa omaan ultraan.

Nopeasti tuntuu joka tapauksessa odotus etenevän. Mietin juuri, että tämän viikon lopulla raskaudesta on ohi jo yksi neljäsosa!! Hurjaa (y)
 
Tänään tosin uutuutena tunteiden herkistyminen. Oon kolmesti tänään jo vollottanut jostain (melko) turhasta. Huoh, kestikös tämä nyt sitten koko loppuraskauden?
Juu ja ei kuule lopu sittenkään :D .

Minä oon nähnyt kans villejä unia, ja semmoisia sekavia. Yksi yö olin baarissa ja tilasin punaviiniä, kun en muistanut, että olin raskaana :D. Esikoista odottaessa näin paljon sellaisia unia, että vauva syntyi eikä meillä ollutkaan sille vielä mitään valmiina ja sit mm. kuljetin sitä muovipussissa... :LOL:

Seksiunia en ole nähnyt, mutta hereillä ollessa tekisi mieli koko ajan :ninja:. Nämä jo olemassa olevat lapset vaan "hieman" häiritsevät tämän vietin toteuttamista niin usein kuin haluaisin :D.

Ihan ekoilla viikoilla oli ripulia, nyt on sit menty toiseen ääripäähän :rolleyes:. Ärsyttävää. :poop:

Dopplerin sain käsiini viimein eilen ja pikaisesti kun sitä kokeilin lasten ja puolison ollessa saunassa sain kyllä jotain kuuluviin, istukan ääniä todennäköisesti, kun olivat silleen viuhuvampia enemmänkin kuin hevosenlaukkaa. Selkeästi omaa sykettä nopeampi oli se ääni kuitenkin, että kai siellä elossa ollaan.

Ihanaa, että monilla on jo hyviä ultrakuulumisia tullut! Täällä tulee postissa kutsu sinne ultraan, en vielä tiedä koska se on. Luultavasti syyskuun ekalla viikolla. Labraan ajattelin loppuviikosta ehtiä, niin saa sen pois alta. Tuskaisaa, että pitää 4 tuntia olla pissaamatta ennen sitä! :LOL:

Täällä on olo välillä niin hyvä, että melkein ei muista raskaana olevansakaan. Vaatii kyllä 2-3h välein syömistä, toi 3 tuntia on jo aika riskirajalla, että tuleeko huono olo ja se ei sit kovin helposti lähde, jos päälle pääsee. Väsymystä on ollut viime päivinä, meillä tosin isommat lapset on vähän sairastaneet ja yöllä herätelleet, niin voi tietty olla seurasta siitäkin. Kahtena päivänä oon nukkunut päiväunetkin, vaikka normaalisti en sellaista harrasta.

Lloyd + otus 9+4
 
@Risukko täällä ihan samat ällötykset. Liha, leikkeleet, makkara - puistattaa jo ajatuskin! Liha menee esim lasagnessa kun on vähän "piilossa". Jauheliha siis siedettävin. Leivän päälle pelkkäö juustoa ja kurkkua, muuten jää syömättä. :D Nakkikeittoa syötiin miehen kans niin et mää kalastelin potut, porkkanat ja muut kasvikset, mies taas söi lähinnä nakit. No, saipa molemmat omat lempparinsa. :ROFLMAO: Ja huono olo iskee täälläkin jos ei vähintään 3h välein saa syötyä.

Kyllä kummasti antaa lisää jaksamista omaan ultra-odotteluun kun saa teidän muiden kuulumisista jo lukea.:love: Ihana kuulla hyviä uutisia! Tuntuu hassulta, että omaan ultraan vielä pitkä aika ja kerkeää syyskuukin vaihtua, vaikka alustava la maaliskuun alkupuolella. Onneksi hyvää jaksaa odottaa. :)
 
Ihania ultrakuulumisia täällä! :)
En oo pitkään aikaan kirjoitellu,mutta lukenu oon teidän kuulumisia.
Pahoinvointi alkaa hellittää ja tänään on vähän tuntunut viiltävää kipua alavatsalla,oikealla puolella. Uskon ja toivon että on normaalia kasvukipua ;)
Si-nivel vaivaa ja panacodia ilmeisesti siihen kipuun kun buranaa ei voi eikä Panadol auta.. :(
Oon syöny lakukarkkeja parina päivänä... :eek:
Soitin neuvolaan että vaivaa onko salamatkustaja henges mukana vielä ja saan käydä perjantaina varmistamas asian. :)
Täälä on kyllä ihanaa ku pääsee pikasesti ultraan jos itsestä tuntuu (y)
Reissuin ens viikolla ja sitten onkin nt-ultra jo! :love:
Kyllä se tästä pikkuhiljaa :love:

EveningStar ja salamatkustaja 10+6 (huomenna paukkuu taas viikot!)
 
Huomenta.
Olihan se eilen illalla tilattava yksi pitkä paita ja leggarit odotteleen masun pullahtamista (ja sitä että uutisen voi jakaa) :)

Iltaisin nukahdan nykyään jopa vielä nopeempaa kuin aiemmin.. ikinä ei kyllä ole ongelmia nukahtamisessa ollutkaan.
Vähän mies säälittää, eilenkin olin sopivasti saanut hänet "innostumaam" kun uni nappasi :ROFLMAO:

Tänään käydään kylässä ystävillä, jännittää huomaakohan he..
Meillä voi toisaalta olla yllätysmomentti kuitenkin, koska monet varmasti luulevat että meille ei enää vauvaa tilata, lapsia kyn on jo viisi, ja ikääkin alkaa olla..

@EveningStar* , kurjaa että kipuilee , toivottavasti löydät helpotusta.
Ihana että voit neuvolasta hakea varmennusta huoliin (y) Meillä aika sama käytäntö, jos vaan ultran osaava hlö on paikalla niin pääsee kurkkaamaan jos huolettaa. :love:

Kivaa keskiviikkoa!

Mekkuli ja mini6 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: EveningStar*
Tänä aamuna pääsin vihdoin alapään kautta tehtävään lääkäriultraan ja pieni pavun näkönen möykkyhän sielä köllötteli viikkoja siis vähemmän aluksi luultua 10. Mittauksilla saatiin 8+6 helpotti niin paljon kun sai tietää että jotain sielä on ja toistaiseksi kaikki hyvin sykkeestä ei ollu kyllä mitään puhetta että koska se sitte katotaan?
Tosiaan ensviikolla uus aika ennen nt ultraa, halus lääkäri vielä ensviikola katella. kiitos tsempeistä ja tuesta
Kyllä tämä nyt tästä, sai vähän mielen rauhottumaan.
 
@Happyellow oi ihana <3 meilläkään ei kyllä varhaisultrassa puhuttu sykkeestä sen enempää ku että sydän sykki. Nyt vasta eilen katottiin 10+6 että oli tasanen ja vahva. Eli tuskin on syytä huoleen :)

Käytiin tänää äidin kanssa läpi vauvanvaatteita mitä sillä on vielä tallella ja saatiin matkaan body, -89 mallia äitiyspakkauksen unipussi ja pari helistinlelua. Asutaan siis eri paikkakunnalla ja tullaan tänne sit joskus vasta lapsen syntymän jälkeen niin katottiin nuo jo valmiiksi. Tavarat sit kiikutellaan meille joulun aikoihin :LOL:

Miehelle lupasin että ekat vaatteet ostan vasta puolen välin jälkeen...täytyy varmaan käydä salaa ostaa joku pieni vaate sit jos nipt tulokset on normaalit :whistle: en millään malttais odottaa 8 viikkoa!
 
Moi kaikille tasapuolisesti. Meille olisi tulossa kolmas pieni muru 26.3 jos vaan kaikki menee hyvin. Vähän jännittää kaikki, koska kuopukselle on ikää vasta 1v ja hänen sekä esikoisen raskausaikana olen joutunut olemaan vuodelevossa 7vkoa. Vuodelevon avulla ollaan päästy kummankin kohdalla rv 36 ja risat.
Huomenna olisi edessä varhaisultra missä sitten selviää tarkat viikot. Suurimpana toivon että pääsisi tästä pahoinvoinnista pian eroon, meinaa olla vähän haasteellista touhuta lasten kanssa välillä vessanpönttöä halaillen.
 
Viimeksi muokattu:
Tosi kiva kuulla teidän onnistuneista ultrista! :love: itsellä huomenna eka neuvola ei kyllä jännitä yhtään :D

Mutta...

Omalla kohdallani nt ultra pelottaa sillä meillä on 25% mahdollisuus hervan tautiin. Sikiöstä/istukasta otetaan tuolla käynnillä näyte joka tutkitaan ja viimeistään rv 15 saadaan tulokset, että onko sikiöllä kyseinen tauti vai ei, jos on niin keskeytys tiedossa niinkuin viime raskaudessa :(

En jaksa tähän kirjoittaa mikä on hervan tauti mutta googlettamalla löytyy jonkun verran tietoa jos kiinnostaa.

Tiuva rv 7+3
 
Täällä saatiin vihdoin ja viimein seulontaultriin ajat. Piti vain suostua siihen että joudun käyttämään väliaikaista naisen hetua raskauden ajan kaikilla käynneillä ja labrassa että saan saman hoidon ja tutkimukset kuin muut raskaana olevat. Seulontaverikokeet piti olla otettu 10 + 0 mutta sain tietää ettei niitä ole edes tilattu vaikka labrassakin kävin eikä neuvolan hoitaja näistä maininnut mitään vaikka labrat oli tarkistanut ja nyt huomenna pitäisi 11 + 2 mennä sinne. Potilasasiamiehen kautta pitää muistutus laittaa menemään onko laillista ja tasa-arvovaltuutetun kautta yleinen tutkinta toimintatavasta. Näin täällä pk-seudulla. Semmonen fiilis et taidan joutua poistumaan täältä ryhmästä mutta ihanaa ja hyvin sujuvaa odotusaikaa kaikille!
 
@Tiuva , kurjaa että teillä tuollainen huoli .. :(
Mulla jännittää nt-ultra kans kovin, ja sovittiin jo miehen kanssa että jos jotain on häikkää, niin lisätutkimukset/näytteet otetaan ja selvitetään.
Täytyy vaan toivoa että kaikki olisi ok, eipä sitä muuta voikkaan.(y)

Hei mulla on "uus oire"! Iltaisin tulee vilu o_O
Miehen mukaan oon lämmin, mutta mää kääreydyn vaan peittoon ihan värinässä :D
Pahoinvointi taas hellittämään päin, mutta nälkä on nyt kokoajan :whistle:
 
En oo nyt jaksanu kirjottaa kun sain lasten kanssa flunssan

Tuntuu että on vielä lievempää pahoinvointia entä esikoisesta . Mut koko ajan nälkä. Mikään ei sillain oo pannassa. Et ei saattais syödä, välillä "pelottaa" et tuleeko jostain huono olo mut ei sit oo tullu.

Kiva kun jotku päässy jo näkeen vauvan. Täällä ei pääse varhaisultraan ellei oo kunnon syy.

Tuntuu et oon selvinny nyt järkytyksestä ja alkanu elään et vauva tulee ja varmaan harmittais jos menisi nyt kesken. Ollaan miehen kaa mietitty et saadaan ruuhkavuodet nyt kerralla.
 
Voi ei Siruliina, surullista että kävi noin! :cry: Olen pahoillani puolestasi ja toivon, että teidän vuoronne tulee heti kun olette siihen valmiita.

@Meora luin sun vietin muutaman kerran läpi. Ihan käsittämätöntä kohtelua olet saanut osaksesi. Ei täällä kyllä ole vielä mitään tasa-arvoa lapsiasioissa, mitä tulee kaikkiin muihin kuin nainen ja mies -pareihin. Harmittaa puolestasi, että joudut ottamaan väliaikaisen sotunkin! Hyvä että viet asioita eteenpäin ja puolustat oikeuksiasi, mutta todella väärin on, että joudut sellaista tekemään. Varmasti vie voimia. Mut en ymmärtänyt miksi joutuisit poistumaan täältä ryhmästä..? :unsure:

Tiuva voin vaan kuvitella, miten ristiriitaisin ja pelokkainkin tuntein odotat ultraa! ❤ Toivon sydämestäni että kun tutkimukset tehdään, niin sikiö kuuluisi siihen 75 prosenttiin. Mutta varmasti tuntuu kovin pitkältä tää odotus....

Kristin tervetuloa! :)
 
Siruliina suuret osanotot menetyksen johdosta! En ees osaa sanoa mitään. Voimia ja kaikesta huolimatta onnea tulevaan <3

@kristin tervetuloa ryhmään! Tämä onkin ollut ainakin tähän asti ihanan aktiivinen ryhmä. :)

@Tiuva täällä on peukut pystyssä teidän puolestanne, että lapsenne voisi kuulua siihen terveiden joukkoon. On varmasti raskasta pelätä. Kamalasti tsemppiä!

@Meora olet kyllä käsittämätöntä kohtelua saanut osaksesi, ihan ärsyttää puolestasi! En ymmärrä lainkaan miksi sinun piti ottaa naisen hetu väliaikaisesti. Eikö tärkeintä olisi vain se fakta, että olet raskaana, sukupuolesta viis?! Toivottavasti asiat jatkossa menisivät ilman ongelmia ja paljon tsemppiä odotukseen. Minuakin jäi askarruttamaan, miksi sinun pitäisi poistua ryhmästä? :unsure:

Omaa napaa.. Flunssa se ei vaan hellitä, pikemminkin pahenee. Viime yönä alkoi aivan sietämätön kurkkukipu, mitään muuta en saa alas kuin teetä ja jäätelöä. Kurkku ihan kirkkaan tulipunainen, mutta ei näy peitteitä, niin tuskin mitään antibiooteilla hoidettavaakaan... Parit itkupotkut on jo kärsitty, kun ärsyttää niin.

(ja joo, tiedän että nuhakuume on ihan normaalia eikä tämmösen raivoamisen aihe. Mää oon vaan koko ikäni sairastanut ihan jatkuvasti, kuume nousee n. kerran kuussa ja kaikki nämä kivat oheisjutut päälle. On tutkittu ties millä kallonkutistajalla ja kitarisat ja nielurisat leikattu eikä mitään syytä tälle jatkuvalle sairastamiselle oo löytynyt. Ehkä näin hormonihöyryissä tätäkin asiaa ajattelee dramaattisemmin kuin se oikeasti on.)

Onneksi kohta on viikonloppu. Kaveriperheellä olisi kesän "lopettajais"juhlat, mutta taitaa mun osalta jäädä väliin. Eipähän tartte selitellä juomattomuutta ainakaan. :ROFLMAO:
 
@[Siruliina] voi ei! Otan osaa, voimia menetyksen ja surun keskellä. :cry:

@Meora aivan käsittämätöntä kohtelua! :mad: Hyvä, että pidät puoliasi ja puolianne ja tiedät keneen olla yhteydessä. Vaikka silti ei omaan tajuntaan mahdu miten vielä nykyaikana voi sivistysvaltiossa näin olla. Mutta älä jooko lähde tästä ryhmästä! Olet yksi meistä maaliskuisista ja kirjoituksiasi on kiva lukea. Kuten kaikkien muidenkin. :love:
 
@[Siruliina] Voi paska :( Kovasti voimia sinne!!

Inhoan käyttää forumia kännykällä, joten kirjoitan vaan nopeat oma napailut. Ollaan siis lomalla Etelä-Euroopassa ja oon kehittänyt kovan stressin syömisestä, mm. toksoplasmariski vaivaa mieltä, vaikka olen yrittänyt syödä vain turvallisia vaihtoehtoja. Ajattelin kuitenkin mennä loman jälkeen ultraan ja pyytää samalla lääkäriltä lähetettä toksotestiin. Muuten ei uutta auringon alla, tummaa vuotoa tulee edelleen joka hemmetin päivä vähän. Onneksi meen sinne ultraan ensi viikolla ja saadaan tietää tilanne.
 
Huomenta! Paljon on tullut juttuja, pitää palata niihin myöhemmin. Kohta pitäisi jaksaa labraan verikokeisiin. Uutinen paljastettiin viime perjantaina ja huh kun on kiva elellä ihan normaalisti ilman piilottelua. Kaikki on kovin innoissaan, mutta kivasti ymmärtänyt että ei aloteta hössöttämistä vielä kun ollaan niin alussa. Huomenna (jo tai sittenkin ehkä vasta?) 11+0
 
Huomenta.

Yöllä piti käydä taas paristi pissalla.. tästä ne heräilyt alkaa :D

Jotenkin vaikealta tuntuu saada tästä arkirytmistä kiinni o_O
Aamukahvi ei auta eikä piristä kuten ennen.. mutta jospa tämä tästä, viimeistään kun pitää alkaa lapset pukemaan, evästään ja laittamaan koulutielle/kerhoon (y)

Toimiiko muilla tää foorumi moitteettomasti? Mulla ei välillä näy uudet/osa viesteistä, ja sitten yhtäkkiä ilmestyykin lukemattomia (n) ärsyttävä.

Eilen taas pienenpientä hipsuilua tuntui vatsassa, en kuitenkaan vielä ihan varma ole että oliko vauva vai lihas tms.. viimeraskaudessa tunsin jo suht selviä liikkeitä rv13.

Pelot hiipii mieleen... yritän olla niihin takertumatta, mutta... :unsure:
Kuitenkin, tämä raskaus tähänasti on mennyt muutoin verrattain rauhallisissa mietteissä, esim.plussatesti sai aikaan vaan "ohhoh, no arvasin, ihanaa" -tuntemuksen, kun viimeksi meni päivä kaks sulatellessa ja tunteet vaihteli *iik mite ihanaa- voi ei!*- akselilla.. :whistle: :D

Miehelle porisin että kun on ollut pikku epäilys kaksosista, että jos on kaksi tulossa niin on meijän lapsiluku sitten täynnä vissii.. mutta mies vilpittömän hölmistyneen ilmeen kera tuumasikin että "noh?" :ninja:

Ultraan tuntuu olevan niiiiin pitkä aika!
Ja osalla teistä vasta kuunvaihteessa/ensikuussa :rolleyes: Oon malttamaton. Jännittävää sekin muuttuuko laskettuaika, kun kierto heitteli ja testin tehdessäni tuli heti tulos raskaana 3+
Pahoinvointi sai testin tekemään.

Tuli aamunovelli :geek:
Kivaa päivää kaikille!

Mekkuli ja mini6 11+6
 
Siruliina, olen niin pahoillani puolestasi. Voimia. :( <3

Täällä alkaa pahoinvointi pikku hiljaa helpottaan. Ei oo enää kokoajan etova olo, kunhan muistaa syödä.

Oon uskaltautunu jo miettimään, että tarvitaanko me tuplarattaat. Periaatteessa vois pärjätä kantorepulla/liinalla ja tavallisilla rattailla, mutta oisko kuitenki kivempi, että molemmat on rattaissa, ku koiraaki pitää päivittäin lenkittää... Tätä täytyy miettiä, ku tila ja rahat on rajallisia. :D

@mekkuli81 mulla ei toimi aina kunnolla. Käyyän kyllä kännykällä vaan ja tää on ärsyttävää. :D Kyllö tämän kestää face ryhmää odotellessa.
 

Yhteistyössä