Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

Maaliskuiset 2018 *helmikuussa*

Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedotpunaisella värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu sitten neuvola käynneillä.

1.3
Karvatassut, 30v, SEKS, 2 .lapsi
celest, 25, TAYS, 2. lapsi

2.3
Jenniferia, 27v, OAS, 2.lapsi

3.3
hoo#, 28v, KYS, 1.lapsi

5.3
moolnap, 28v, SATKS, 2.lapsi
Henskula, --, HYS, 2.lapsi
Sarriina, 37v, OYS, --

6.3
marjutan 33v, JS, 2.lapsi
Hensku-, 29, TAYS, 1. lapsi

7.3
JossuT, 31v, TAYS, 1.lapsi
Meora, 25v, --, 1.lapsi
Rosmarin, 28v, 7.3, --, 1.lapsi
Cumina, 34v, KOKS, 2.lapsi
Hilda18, 31v, TAYS, 2.lapsi
Iimaka, 27v, OYS, 2. lapsi

8.3
Risukko, 29v, -- , 1.lapsi
mannanen, 31v, --, 1. lapsi
EveningStar*, 35v, SEKS, 3.lapsi

9.3
Aurinkoinen# ,28v, TAYS, 1.lapsi
Hilkku81 , 35v, TAYS, 1.lapsi

10.3
mussu81, 36v, OAS, 4.lapsi

11.3
Jenspanen, 30v, OYS, 3.lapsi
lloyd, --, --, 3.lapsi
Villavarvas, --, SatKs, 4.lapsi

12.3
Suikku1, 25v, OYS , 1.lapsi
Mimzku85, --, --, 2.lapsi
Hilanhe89, 28v, SatKs, 7. lapsi
Onni ja Unelma, --,--, 1.lapsi

13.3
Reveria, 31v, OYS, 4.lapsi
Lily79, 38v, --, 3. lapsi

14.3
skatta*, --, --, 3.lapsi
Jalei , 26v, NKL, 1.lapsi

15.3
Maamini, 35v, --, --
Pharaoh, 27v, --, 1.lapsi
minttuchrista, 20v, P-KKS, 1.lapsi
Heity, 30v, NKL, 1. lapsi

16.3
Mekkuli81 ,36, Oys, 6.lapsi
Iltatähti76, --, --, 2.lapsi
Teps, 27v, P-HKS, 2.lapsi
Edith_87, 30v, TAYS, 1.lapsi

17.3
NassuRessu, 27v, KAKS, 3.lapsi
kkatjah, 25v, TYKS, 1.lapsi

18.3
Hannah4, 31v, -- , 4.lapsi

19.3
Madre18 , 30v, SeKS, 2.lapsi

20.3
Citilda, 31v, LS, 2.lapsi
Tuut1kk1, 29v, --, 1. lapsi

21.3
Mamushka32, 32v, --, 1.lapsi
Täplämursu, 28v, --, 2.lapsi

22.3
Cätrik33, 31v, --, 2.lapsi (kolmas)
Cleffa, 33v, TAYS, 2. lapsi
Äiti26, 32v, K-HKS, 4. lapsi

23.3
mannamuu, 30v, NKL, 4.lapsi

25.3
Uuna, 32v, P-KKS, 3.lapsi

26.3
Tiuva, 24v, --, 1.lapsi (kolmas raskaus)

28.3
lintetsa, 31v, PHKS, 3. lapsi
Iiel, 27v, K-SKS, 1.lapsi
MöhkisPöhkis, 37 v, --,1.lapsi
Jesy, 35v, NKL, 1. lapsi

29.3
rubikinkuutio, 27v, OAS, 1.lapsi
Sanniss, 28v, KPKS, 4. lapsi

30.3
Anni00, 30v, OYS, 3.lapsi

31.3
Julyah, 35v, Seks, 3.lapsi


Meitä on täällä 62 odottajaa! :love:

Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Suikku1 helmikuun ketjusta! Olen unohtanut korjata mutta oma laskettu aikani korjattiin aikoinaan olemaan 15.3. :)

Me käytiin eilen kantoreppu-ostoksilla ja mukaan tarttui Tulan Free To Grow. Ollaan melkein kaikki muu ostettu käytettynä niin tämä nyt uutena. Toivon erityisesti että mies innostuisi kantamisesta! Itsehän tässä onkin saanut jo hetken aikaa toistaa "kantaa" niin olisi mukava vaihtaa vähän rooleja.

Salilla käyminen alkaa ottaa voimille. Eikä oikeastaan se lihastreeni vaan se että lähtiessä pitää kiivetä kolmet portaat ylös, että rakennuksesta pääsee pois! Eilenkin jouduin jäädä välitasanteelle ottamaan vähän happea samalla kun korvat humisee :D

Eilen illalla myös nuo normaalisti kivuttomat harkkasupparit sai seurakseen sellaisen samanlaisen jomotuksen kuin olisi kuukautiset alkamassa. Nyt ne loppuraskauden vaivat varmaan pikkuhiljaa alkaa?

Tänään pitäisi tehdä kaikenlaista, listailla vielä puuttuvia asioita ja ehkä täyttää synnytystoivelistaa.
 
Helmikuu :) kummasti tämä aika tässä on kulunut! Äitiysloma on jo hyvässä vauhdissa ja hankinnat alkaa olla kaikki kasassa. Tässä on nyt vain kaikkea järjestelyä sitten ja omasta voinnista huolehtimista, sairaalakassia, synnytystoiveita jne. Pieniä kävelylenkkejä teen edelleen. Viikonloppuna oltiin järven jäälläkin kun aurinko paistoi niin kauniisti. Se hangessa tarpominen oli vähän raskasta kyllä jo...

Tänään olikin lääkärineuvolakin. Hurjan usein noita lääkäreitä näkeekin: jo toisen kerran tämän raskauden aikana :D Neuvolassa kaikki hyvin. Oma paino ei ollut noussut yhtään viimekerrasta, mutta mahamitta menee edelleen keskikäyrällä, niin ei tarvi kuulemma murehtia.. Käsikopelolla koittivat (meidän neuvolassa ei mitään hienoja laitteita ole), että kaveri on siellä jo pää alaspäin, mutta ei vielä kiinnittyneenä. Alle nelikiloista, mutta yli kolmekiloista vauvelia veikkailivat sitten syntyväksi. Sen parempia painoarvioita en ilmeisesti tule saamaan.
 
Joo, aamulla havahduin itsekin siihen, että hitto nythän on jo helmikuu! :LOL: Ja @Heity korjasin sun la:n tuohon listaan, jos oot aiemmin maininnut niin multa on mennyt ihan ohi. :rolleyes:

Supistuksia tulee aika paljon jos vähänkään tulee rasitusta. Olen yrittänyt ottaa hissuksiin, mutta se on vaikeaa kun mulle on iskenyt ihan hirveä pesänrakennusvietti. Koko ajan tekisi mieli olla järjestelemässä tai siivoamassa jotain täällä kotona. Ja mies pyörittelee silmiään. Hänen mielestään esimerkiksi mun toissapäiväinen vauvan petivaatteiden silitys oli ihan hassua - "nehän menee sen sileän tien ruttuun kun vauva nukkuu yhen yön" :ROFLMAO:

Olen myös alkanut kaiken varalta pitää neuvolakorttia laukussa, niinkuin neuvolassa neuvottiin. Voi sitten lähteä synnärille vaikka ruokakaupasta, jos niikseen tulee. :D Toivottavasti ei kuitenkaan.

Tänään 35+1
 
Kiitos @Suikku1 uudesta pinosta! Ajatella, että tässä kuussa voi varmasti jo ensimmäiset pienet syntyä!

Kaksi päivää jäljellä äitiyslomaan. Töissä täys loppukiri päällä. Väsyttää kyllä aikalailla jo työpäivien päätteeksi.

Oon yrittänyt kotona pahinta pesänrakennusvimmaa hillitä ja säästää alkavaan äitiyslomaan.

Hankinnat on tehtynä, mutta olis lahjakorttia lastentarvikeliikkeeseen, niin mietin, että ostaisko stokken tripptrapp tuoliin sen vauvan kaukalon.. säästäis selkää ja vauva sais olla mukana muun perheen ruokahetkissä. Onko muilla siitä kokemuksia? Tripptrapp on kasvanu esikoisen mukana nyt yli 5vuotta ja ollut todellakin hintansa arvoinen.

Terkkarin kanssa katos luottamus täysin ja vaihdoin koko äitiysneuvolapalvelut kokonaan eri neuvolaan. Jos saisi loppuraskaudessa jotain tietoa ja käynneistä jäis vähän parempi mieli ja ehkä myös turvallisempi olo.

Lääkärineuvola tulikin sit heti viikon päähän. Kun alunperin olis ollu reilu toista viikkoa myöhemmin. Vähän kun epäilin, että vauva on silloin jo syntynyt...
 
Mä just tänään sanoin miehelle että koska mä saan aloittaa sen seesteisen äitiysloman, jolloin joogataan ja tehdään rentoutusharjoituksia ja odotetaan vauvan syntymää. Äitiyslomalla toki olen jo, mutta tämä ja viime viikko mahdottoman täynnä kaikkea stressaavaa eikä oikeastaan aikaa levätä. Pari viime yötäkin mennyt tavallista vähemmillä yöunilla... No joo, tälläistä lapsellista väsyneen ihmisen kiukuttelua! Mutta onneksi ensi viikosta alkaen kalenterissa ei juurikaan ole merkintöjä, todella huojentavaa. Vois vaikka oikeasti yrittää keräillä voimia tuleviin koitoksiin.

Mulla myös sellaista menkkamaista jomottelua alkanut olla enemmän. Tosin tässä vaiheessa melkein kaikkia sellaiset vaivat on tervetulleita jotka voisi viitata siihen että vauva on joskus syntymässä. :D Huomenna neuvolaan. Varmaan jossain vaiheessa on se lääkärikin vielä.

Rv 35 + 2! <3
 
Ainii, en muista kirjotinko ko täällä, mutta mun ei tartte käydä enää neuvolassa. Käyn n. 3vko välein äitipolillaä niin neuvolatäti sano et neuvolat on turhia noissa väleissä.
Seuraava äitipoli aika onki 21.2 ja sit vielä joskus 38+
 
Tänään oli neuvola ja RV 33 tuli täyteen. Lisärauta pitää aloittaa, kun hemoglobiini pudonnut joulukuusta 129-->111. Muuten on kaikki mainiosti, SF-mitta on lähentynyt keskikäyrää sieltä yläkäyrän läheisyydestä. Painon nousu alkanee tasoittua, nyt oli tullut tammikuusta enää 1,2 kg, mikä on vähän näiden useampien kilojen kuukausinousujen jälkeen. Saldo olis tällä hetkellä sen +18,5 kiloa.
Eilen oli eka synnytysvalmennus, meitä on siellä 4 paria ryhmässä. Taidamme olla mieheni kanssa noin 10 vuotta muita vanhempia siellä, mutta tosi kivan oloinen ryhmä.
Äitiysloman alkuun on enää 9 arkiaamua :O Lomaa odotan jo kovasti, koska töissä istuminen vaan alkaa käydä voimille, kun ei saa välillä levätä pitkällään.
 
Nyt vähän purnausta..
Mulla oli eilen viimeinen neuvolalääkäri ja ei ole nyt yhtään luottavainen olo.

Sen verran sain käynnistä irti että vauva on salavihkaa hivuttautunut lähes oikeaan asentoon. Ja tästä syystä en saanut lähetettä Naikkarille tarkempaan tutkimukseen. Normaalia alatiesynnytystä kuulemma odottavat.

Mitään varsinaista kokoarviota en pyynnöstä huolimatta saanut, eikä ihan lohduttanut tieto että "iso mutta alle 5kg kun pää on normaalin kokoinen".
Mun äidillä on ahdas lantio eikä edes pientä vauvaa lähdetty alateitse punkemaan ja epäilen että saattanut periytyä mulle.. ja mun pitäis yrittää iso vauva synnyttää?? Aika vaaralliselta kuulostaa vauvalle sekä mulle.

Hemoglobiini on mitattu viimeksi ties milloin..mutta mä luulen että se on nyt murheista pienin eikä siinä oletettavasti ole kovin suurta pudotusta tullut vaikka enemmän nykyään väsyttääkin.

Onko vinkkejä miten saisi jostain edes suuntaa antavan arvion koosta ja tutkimuksen että onko alatiesynnytys edes mahdollista?
Saisiko lähetteen neuvolatädiltä pelkopolille...ja arvioiko ne sielläkään noita mittoja ja mahdollisuuksia?

Sinänsä en alatiesynnytystä pelkää ja se olis varmaan paras tapa synnyttää, mutta kun tuntuu että kaikki faktat ei nyt ole tiedossa. Mahdollinen hätäsektio on kuitenkin vaarallisempi kuin suunniteltu sektio
 
Heips,
Ei oo pitkään aikaan tullu tänne kirjoteltua. Raskaus mennyt ihan hyvin mitä nyt unettomia öitä on ollut viime aikoina vähän enemmän kun särkyjä alkaa tuleen.
Ihanaa äippäloma alkaa perjantaina :)
Onni ja unelma : Tänään just kävin äitiyspolilla lääkärin käynnillä kun olin ensin käyny kätilön kans juttelemas pelopolilla. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras painoarvioo tms. Koen, että paljon parempi mitä normi äitiysneuvolalääkäri käynti. Ainakin mulla aikasemmas raskaudessa ja tän raskauden alkulääkäriin verrattuna.
Hankinnat alkaa oleen tehty, varmaan jotain pieniä juttuja puuttuu mitkä ehtii sit käydä ostaa ku tulee kotiin. Esim vaipat ja nännirasva... :D
Voi sitä haikeutta ku on jo ku tajuaa et viikkoja on max 7 enää jäljelläo_O:(

Teps 34+5
 
Heips,
Ei oo pitkään aikaan tullu tänne kirjoteltua. Raskaus mennyt ihan hyvin mitä nyt unettomia öitä on ollut viime aikoina vähän enemmän kun särkyjä alkaa tuleen.
Ihanaa äippäloma alkaa perjantaina :)
Onni ja unelma : Tänään just kävin äitiyspolilla lääkärin käynnillä kun olin ensin käyny kätilön kans juttelemas pelopolilla. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras painoarvioo tms. Koen, että paljon parempi mitä normi äitiysneuvolalääkäri käynti. Ainakin mulla aikasemmas raskaudessa ja tän raskauden alkulääkäriin verrattuna.
Hankinnat alkaa oleen tehty, varmaan jotain pieniä juttuja puuttuu mitkä ehtii sit käydä ostaa ku tulee kotiin. Esim vaipat ja nännirasva... :D
Voi sitä haikeutta ku on jo ku tajuaa et viikkoja on max 7 enää jäljelläo_O:(

Teps 34+5

Kiitos :) eli äitiys/pelkopoli se sitten olisi josta toivottavasti saisi mielenrauhaa.. Miten sait sinne lähetteen? Neuvolatädiltä?
 
@Onni ja Unelma kuulostaapa ikävältä, kun joudut olemaan huolissasi asioista! Uskoisin, että sinun kannattaa omalle neuvolan th:lle mainista asiasta ja kertoa, että mikä pelottaa / epäilyttää synnytystä ajatellen. Ainakin tässä mun raskaudessa on jo muutamaankin otteeseen oma neuvolan terkkari konsultoinut äippäpolia, jos oon ollut huolissani jostain tai jos on muuten ilmennyt tarvetta. Toistaiseksi äippäpolikäyntiin ei ole ollut aihetta, mutta sun tapauksessa voisi olla jos esimerkiksi neuvolassanne ei ole ultralaitteita joilla katsoa painoarviota tarkemmin. Meidän neuvolassa on nuo laitteet, ja lääkärineuvolassa lääkäri ultrasi jo pelkästään siksi kun sf-mitta meni vähän yläkäyrällä ja tarkisti vauvan koon.. Toivottavasti saat mielenrauhan asian suhteen. :)

Eilen oli melko paljon napakoita supisteluja. Olin koulussa ja jouduin välilä kesken kaiken mennä käytävän sohvalle makaamaan. Lisäksi kotimatkalla autossa supisteli niin, että sai kyllä tosissaan puhallella että pääsin kotiin saakka ilman pysähdystä (ruuhka-aikaan mulla menee koulusta kotiin 20-30min ajaa). Kotona sitten lepäilin illan ja eipä niitä suppareita enää tullut.

Aiemmin kirjoittelin täällä, että meillä ei ole mitään kiirettä sairaalakassin kanssa. Kuitenkin nyt miehen ehdotuksesta (!!) päätettiin yhdessä pakata se viikonlopun aikana valmiiksi. Mies oli vissiin tullut siihen tulokseen, että vaikka olen hyvin selkeän listauksen tehnyt kassin sisällöstä, niin hän ei siltikään osaa pakata sitä yksin jos mulle tuleekin lähtö jostain muualta kuin kotoa. :ROFLMAO::LOL: Raukka. Viikonloppuna ajattelin myös värkätä hoitonurkkauksen alustoineen ja vaippakoreineen tuonne kylppäriin ja ensi- tai seuraavalla viikolla jos saisi vihdoin pinnasängynkin kasattua.

Hui, kun jännittää, kun on enää niin vähän aikaa jäljellä.:love:

Suikku ja pienokainen 35+3
 
@Onni ja Unelma , voisitko esim. soittaa sille sun neuvolan terkkarille ja puhua sun huolesta ja pyytää lähetettä äitiyspolille? Kuulostaa oudolta jos sanotaan että iso vauva on tulossa mutta ei tehdä mitään kunnon painoarviota kuitenkaan. Toki aina voi mennä myös yksityisesti gynelle ultraan ja painoarvioon, mutta se maksaa maltaita... Niin ja pelkopolilla kävin itsekin ja se oli kyllä hyvä käynti!

Mä olin kans eilen neuvolassa, kaikki vaikutti olevan kunnossa. Lepäillä pitäisi kuulemma enemmän päivisin, kun yöt on niin katkonaisia. Edelleen mä olen vähän väliä huolissani tän vauvan asennosta, jotenkin todella vaikea saada selvää miten päin hän mahassa on. On tosi vilkaskin ja muljaa niin että välillä tuntuu että koko maha lähtee omille teilleen. En osaa päättää onko lohdullista vai vähän stressaavaa ettei se terkkarillekaan ihan selvää ollut, mutta lopulta hän päätyi samanlaiseen tulkintaan vauvan asennosta kuin minäkin. Toivottavasti ollaan oikeassa ja vauva todellakin on pää alaspäin, mikään ylläriperätilasynnytys ei olisi kovin kiva. Mulla ei taida lääkäriäkään olla enää, seuraava neuvola terkkarilla on parin viikon päästä rv 37+, tuskin sen jälkeen enää lääkäriä on jollei mitään erikoista ilmene... En huomannut kysyä eilen.
 
@Suikku1 ja @Villavarvas Kiitos stempistä. Täytynee laittaa neuvolatädille viestiä. Nyt kaksi päivää ja yötä tätä pyöritellyt päässä ja kaipaisi jo jotain muuta ja kivempaa ajateltavaa :cautious:

Tuon mun neuvolalääkärikäynnin ja sen etten saanut kunnon painoarviota tms, teki aika mielenkiintoiseksi se, että neuvolassa oli ultralaitteet (jonka lääkäri käynnisti hyvin vastentahtoisesti, kun ei meinannut saada selvää mitenpäin vauva oikeasti on). Jäi vähän siitäkin epäilys, koska sanoi että vauva on vähän vinossa, mutta silti kirjoitti korttiin rt..
Lisäksi sf-käyrästä mentiin nyt pompsahdus yli.
Ja silti ei painarviota, ei erityisseurantaa, ei mitään :(
Mä jotenkin luulen että myös mun neuvolatäti tulee olemaan sitämieltä että parempi käydä äippäpolilla rauhottamassa mieltä (y)

Eilen katsoin vauvalle kotiutumisvaatteet.. Ihan varmuudeksi vaikka ei minkäänlaisia supistuksia tai muita tuntemuksia. Ei vaikka vähän eilen lumikolankin kanssa heiluin :LOL:
Mutta sitä kun ei ilmeisesti voi tietää etukäteen milloin tulee yllätyslähtö. Parempi olla valmis. Miehelle kun varmasti iskisi paniikki ja päättämättömyys, että mitä sitten toisi sairaalaan... joten silloin tulisi varmaan koko vaatekaappi :ROFLMAO:
Omat vaatteet vielä pitää katsoa ja tehdä lista, mistä voi varmistaa että kaikki on mukana.

Eilen hain myös Liberolaukun.. enää puuttuu näistä ilmaisjutuista Muumien testivaipat.
Ihan tajutonta ajatella että viimeistään noin kuukauden päästä niitä pääsee testaamaan ihan tositoimissa! :love::love:
(ja ihan tajutonta tajuta että voi olla innoissaan VAIPOISTA :LOL::LOL: )
 
Onko moni miettinyt jo lapsen kastamista/ nimiäisiä? Meillä on nyt ilmoitettu jo lähipiirille (tuleville mummuille ja papoille), että emme kasta (koska emme kuulu enää kirkkoon kumpikaan vanhempi). Yllätys on ollut oman äidin reaktio asiaan. Miehen äiti tuskin tulee olemaan yhtään sen helpompi. Jotenkin tästä vaan tulee itselle paha mieli, kun kuitenkin kyse on meidän perheen asiasta, ei heidän.
 
@MöhkisPöhkis Kastamista ollaan mietitty (ja vähän kiistelty), mutta mä en taivu. Meidän vauva kastetaan ja sillä selvä. Miehen mielestä turhaa söheltämistä, mutta ei sen auttanut vastaan pulikoida :LOL:

Kummit on saatu mutkien kautta kasaan ja pyydettyä (hieman haastavaa ollut löytää sopivaa, kirkkoon kuuluvaa kummia).
Ja papiksi toivoisin meidän vihkipappia. Vielä ei ole pyydetty.

Nimikin on suurinpiirtein mietitty, mutta kelkekään ei ole sitä paljastettu.
Vähän vielä kolmannesta nimestä ja sen tarpeellisuudesta jne keskustellaan ja katsotaan tietty että näyttääkö vauva yhtään nimeltään vai meneekö uusiksi :ROFLMAO:

Meillä perhe ja suku olisi varmaan hyväksynyt ihan kumman vaan, nimiäiset tai ristiäiset. Kunhan saavat juhlia ja pääsevät pietelemään vauvaa :love:
Ja turha kenenkään kummastakaan valinnasta on mitään sanoa tai loukkaantua, koska perheen sisäinen asia se on.

Meinaatteko järjestää nimiäiset?
Joillain vielä vanhoillisia asenteita, että vauvat kuuluu kastaa, mutta kun näkevät millaiset nimiäiset on, niin ehkä se mieli muuttuu..
Joten stemppiä (y)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä tulee ristiäiset. Aiemmin ollaan pidetty ne kotona, mutta nyt haluaisin että ne pidettäisiin kirkossa. Tai siis jossain seurakuntasalissa tms. Haluaisin välttää sen hirveän siivoamis- ja leipomisstressin, plus että meillä on pieni asunto ja aina ollaan kuin sillit suolassa jos on jotkut juhlat. Mies ei ole niin innostunut tästä mun ajatuksesta, mutta myöntynee... Olisi niin mukavaa vaan pukea juhlakamppeet päälle ja mennä paikalle ilman mitään päiväkausien stressiä ja huhkimista. Ei tosin olla pyydetty kummejakaan vielä, eikä edes päätetty ketä pyydetään. Hankalaa, hyvin hankalaa keksiä ketä pyydettäisiin.

@MöhkisPöhkis , vanhemmat (isovanhemmat) voi olla joskus niin... Se on teidän oma asia pidättekö nimiäiset, ristiäiset tai ette yhtään mitään. Mutta sukulaisilla tuppaa olemaan mielipiteitä vähän joka asiaan: meillä mun äiti on menettänyt yöunensa ja jotenkin närkästynyt siitä, ettei olla hankittu tälle vauvalle ollenkaan pinnasänkyä (isommat kun eivät ole yhtäkään kokonaista yötä pinniksessä nukkuneet joten koen sen täysin turhaksi meille). Ihan tuntuu kuin olisin jonkun rikoksen tehnyt. :D

Mulla on kotiintulovaatteet vielä ostamatta, muuten alkaa olla suunnilleen kaikki. Viikonloppuna ajattelin ne kyllä käydä ostamassa.
 
Meillä vauva tulee saamaan nimiäiset. Ihan vaan siitä syystä, kun meistä kumpikaan ei kuulu kirkkoon. Mietittin ensin, että jos jompi kumpi liittyisi niin vauvakin saisi kasteen - ja saa sitten vaikka teininä itse päättää, haluaako olla kirkon jäsen vai ei. Mutta koska esimerkiksi minä en ole rippikoulua käynyt, niin se mun kirkkoon liittyminen ei edes riittäisi että vauva voidaan kastaa...

Tultiin sitten siihen tulokseen, että nimiäiset on oikein hyvä vaihtoehto meille. Onneksi mummut ja papat on samaa mieltä - kaikki ovat ottaneet asian ihanasti ja ymmärtävät että päätös on meidän. Noh, mun vanhemmatkaan eivät enää kuulu kirkkoon joten heidän tiesinkin suhtautuvan asiaan hyvin ja neutraalisti. Mutta miehen vanhemmat (etenkin vähän hengellisempi äiti) suhtautuivat yllättävän positiivisesti myös. Hekin ovat sitä mieltä, että päätös on meidän ja sitä tuetaan oli se mikä vaan.:love:

Vähän vaan mietityttää juhlien järjestäminen täällä meillä. Meilläkin on melko pieni asunto joten tänne ei kyllä kovin suurta juhlajoukkoa mahdu. Toisaalta meillä on kyllä molemmilla pienet perheet, joten sinänsä porukkaakaan ei ole paljoa tulossa. Täytyy vähän vielä miettiä järjestelyä. Olisikohan "törkeää", jos kutsuisi esimerkiksi mummut, papat ja miehen sisarukset ensin, ja vaikka kaverit sitten myöhemmin käymään (samana päivänä kuitenkin siis)? Ei olisi kaikki kerrallaan kylässä ja tilaakin olisi enempi... pitänee miettiä.
 
Meillä kastetaan, niinku esikkokin on kastettu. Kuulutaan momemmat kkrkkoon ja esikoinen kastettiin kirkossa meijän vihkimisen jälkeen. Haluaisin ehkä nytkin kirkkojuhlat, koska esikkokin on lastettu ja paljo helpompaa vaa viedä tarjottavat mukanaan ja tarvikkeet mitä tarvii nii ei tarvii siivoilla yms ressata. Mutta sit jos porukkaa on vähän nii jotenki se mietityttää et onko iha hölmöö isos kirkos pitää :D

Pitäs sairaalakassia alkaa miettiin ja pakkaan ku eihä sitä tosiaan tiiä koska se lähtö tulee :D Kameran akku pitäs ladata ja muistikortti varmistaa et on tilaa kuville :)

Huomenna lähetään miehen kans kaksistaa viikonlopuks risteilylle ja yks yö ollaa Turussa hotellissa :) :p

Teps 34+6
 
Meistä kumpikaan ei kuulu kirkkoon, joten vauvaa ei luonnollisestikaan kasteta. Eikä kyllä ajateltu järjestää mitään isoja nimiäisiäkään, mies on jo möläyttänyt vauvan nimenkin omille sukulaisilleen :mad: Mun perhe taas ei tiedä nimeä, joten varmaan vauvan tulon jälkeen kutsutaan kaikki kahville vauvaa katsomaan ja samalla kerrotaan nimi.

Raskaus on edelleen mennyt ihan hyvin. Välillä mietityttää vauvan asento, terkkarilla ei ole aavistustakaan miten päin vauva on. Musta tuntuu, että hän on välillä ihan poikittain ja välillä ehkä pää alaspäin? Onneksi vajaan parin viikon päästä on lääkäri, ehkä se osaa kertoa. Vauva myös liikkuu joinain päivinä tosi laiskasti, ei oo ihan yks tai kaks kertaa kun on pitänyt tehdä liikelaskentaa.

Mun tiedot on muuten edelleen väärin tuolla ketjun ekassa viestissä, ne voisi korjata. LA 28.3.2018: Jesy, 35v, NKL, 1.lapsi

Jesy + prinsessa 33+2
 
Meillä pidetään ristiäiset. Mutta hyvin pienet niinku tytönkin kanssa. Isovanhemmat ja kummit perheineen. Ei muita. Jos meidän molempien sisarukset perheineen kutsuttais niin saataiski jo miettiä isompaa tilaa ku meidän talo. Ja niin ovat meidän sisaruksetki tehneet, on saatu kutsu vain niihin ristiäisiin missä ollaan ite kummina. Kaverit ym. käy sitten kun käyvät.

Sairaalakassi vielä hyvin vaiheessa... Tänään alotin ja nostin kodinhoitohuoneen pöydälle shampoon ja hammaslangan:ROFLMAO::ROFLMAO: Toki tein edellisiltana vähän listaa valmiiks mitä tarvii mukaan..

Pienen kotiinlähtövaatteet pakkasin pieneen laukkuun valmiiks ja laukku odottaa turvakaukalossa komerossa niin kulkeutuu siinä sitten istuimen mukana.

Täällä edelleen paineentunnetta lantiossa lähes jatkuvasti ylhäällä ollessa..Jatkuvasti herkemmin vaan supistelee, eikä mienkään kivuttomasti, mutta menee kuitenki levolla ohi. Jotenki epäilen kyllä ettei tässä tarvii reilua kuukautta odotella.

Ja sitte ihan kummallinenn ajatus mikä tuli tässä yhtenä iltana:D:D lähdettiin käymään uimassa, autossa kun istuin hallille mennessä niin jostain tuli mieleen sellanen olo että ihan ku hävettäis mennä uimaan tällasen mahan kanso_O:oops: ja en ymmärrä mistä tuollanen ajatus tuli, koska oon käyny ihan säännöllisesti koko raskauden ajan uimassa, maha ei todellakaan oo iso ja muutenki (lonkka ja lantio ja luukipuja lukuunottamatta) olo on tosi kevyt, johtuen ehkä siitä että paino on edelleen -10kg positiivisesta testistä laskien. Ei siis yhtään vaikea liikkua tai muutenkaan sellanen ahdas olo. Mutta silti jotenki muka hävetti, mielessäni naureskelin itelleni autossa:LOL:. En kuitenkaan muistanu koko asiaa enää hallille päästyä :)

Sannelii ja pikkinen 35+3
 
Meillö on myös ihan ristiäiset. Tällä kertaa haluaisin pitää muualla, kuin kotona. Ja mahdollisimman paljon ulkoustan muutenkin hommia. Aina on juhliin itse tehty kaikki, toki mun suvun naisten kanssa. Viimeksi iski noro juuri edellis päivänä, kun ristiäiset oli seuraavana. Se oli aika mielenkiintoinen se. Kukaan vieraista ei kuitenkaan sairastunut, onneksi.

Ja mulla alko eilen äitiysloma. Arkeen tuo nyt ei mitenkään vaikuta, mutta vähiin käy tämä odotusaika jo
 
Meillä tulee olemaan nimiäiset. Ikinä ei olla nimiäisiin osallistuttu joten on vähä mietinnässä vielä juhlan kulku. Ollaan myös harkittu, että paljastetaan vauvan kutsumanimi jo syntymästä ilmoitettaessa jolloin nimiäisjuhlassa paljastettaisi vain koko nimi. Silloin ei varmaan mitään kunnon ohjelmaa olisi vaan nimi lukisi kakussa tyyliin :)

Jouduin tällä viikolla käymään käyrillä pariin otteeseen liikkeiden vähyyden vuoksi :censored: mutta ilmeisesti se on tuon etuseinäistukan ansiota että liikkeet ei aina tunnu niin voimakkaasti, riippuen vauvan asennosta. Sydän pomputti hienosti ja liikkeitä piirtyi tarvittava määrä. Äitikin sai mielenrauhan :p Lääkärin tekemässä ultrassa oli myös kaikki ok, pieni kasvaa omalla käyrällään ja painoarvio 2,4kg :love: viikkoja siis tänään 34+5 ja perjantaina alkoi odotettu äitiysloma!
 

Yhteistyössä