Maaliskuiset 2018 *joulukuussa*

Samat aikeet ostosten teon kanssa kuin sulla @Villavarvas ! :D Meillä sattuman kauppana nyt sitteri, harsoja, muutama Ruskovillan vaate ja myssy sekä rattaat ja kaukalo valmiina. Hoitoalusta, vaunuverho, ehkäpä se baby nest, kaukalopussi, imetystyyny, tutit ja vaatteet olisivat ostoslistalla joulun jälkeen. Alelöytöjä toivoisin tekeväni. :) Vaatteita meillä ei ole käytännössä siis yhtään (ainakaan 56/62cm). Peittoa virkkaan vauvalle parhaillaan. :love: Mutta kyllähän tässä ehtii. Lopulta nuo ostokset eivät vaadi kuin sen yhden/kaksi verkkokauppaa ja kierroksen kaupungilla, näin yritän ajatella.

Äitiysjooga varmaan olisikin hyvä juttu, uskon et pilates ihan mahtavaa, jos pystyt sitä jatkamaan! Ja hienoa, että vielä ainakin onnistuu! (y) Meiltä on matkaa lähimpiin äitiysjoogaa järjestäviin tahoihin sen verran, etten tiedä onko musta siihen. Mutta joogannut olen nuoruudessani :LOL: ja olen yrittänyt venytellä... kivuitta en kyllä siitäkään selviä. Selkä on onneksi nyt vielä ainakin tosi hyvässä kunnossa (joskus olen aivan kauheat selkävaivatkin kokenut), mutta tää lonkkien/nivusten kipu on jotain hurjaa.

Tällä viikolla pitkästä aikaa taas neuvola. Vähän jänskättää mennä vaa'alle, sillä pikkujouluaikaan asti hyvänä pysynyt ruokavalio on tässä piparien ja joulutorttujen ilmestyessä pöytiin lipsunut aika pahasti...
 
Me tehtiin täsmäisku eilen lastentarvikekauppan aleen. Mukaan lähti yhdistelmävaunut, turvakaukalo ja pinnasänky patjoineen. Ostin myös imetystyynyt ja se onkin todella hyvä nukkuessa, olisi pitänyt ostaa sellainen jo aiemmin!! Ennestään meillä oli jo sitteri. Nyt on isoimmat hankinnat tehtynä, enää kaikenlaista pienempää tarvitsee, kuten pinnasängyn pehmuste, unipesä, kylpyamme. Plus sitten vielä kaikkea pientä sälää, kuten tuttipulloja, vaippoja yms., mutta noita ehtii sitten äitiyslomallakin vielä ostella. Vaatteita meillä on jonkun verran, ehkä 5 asukokonaisuutta kussakin koossa (mukaanlukien äitiyspakkauksen vaatteet). Noilla päästään alkuun, mutta jos sitten on kovasti puklaileva vauva, niin varmaan tarvitsee ostaa jossain kohtaa lisää vaatteita.

Muuten meno on täällä tasaista, ei mitään kummempaa. Vauva potkii ja möyryää mahassa joka päivä, mitä nyt välillä on hiljaisempia päiviä, jolloin tuntuu vain pientä liikettä. Tuntuu, että aika vaan matelee. Olisin jo ihan valmis äitiyslomalle, mutta vielä yli 2 kk töitä :poop:
 
Matka äitiyslomaan tuntuu kyllä vielä hurjan pitkältä... Mä jään varmaan ihan pian sairaslomalle kun en enää tahdo millään jaksaa töissä käyntiä.

Hirvittävä pesänrakennusvimma meneillään, tekisi mieli laittaa koko koti uuteen järjestykseen, siivota kaikkia vaatehuoneet, laittaa jo vauvatavarat (joita ei siis edes ole :D ) valmiiksi jne. Toivottavasti tämä innostus on jäljellä vielä joulun jälkeenkin. Joulupuuhat sen sijaan ei hirveesti nappaa, en tiedä miksi on niin vaikea päästä mihinkään joulufiilikseen.
 
@Jesy mahtavaa miten paljon olette jo kaikkea saaneet hankittua, ja vieläpä kerralla! :) Mäkin toivoisin ostosten sujuvan juoheasti ilman isompia etsiskelyjä.

Pesänrakennusvimma alkaa hiipiä tännekin. Mutta @Villavarvas ei muakaan yhtään kiinnostaisi tai en jaksaisi nyt laittaa joulua. Tunnelmoida kyllä, mut en sitä siivousta ja ruuanlaittoa, mikä ensi viikolla on tiedossa. :X3:
 
Onpas tämä joulukuu mennyt äkkiä, kamala kiire ollut koko ajan. Vielä ensi viikon kun jaksaisi tätä arkea niin sitten saa vihdoin levähtää joulun viettoon. Mulla onkin tänä vuonna ruhtinaallinen 3 viikon joululoma (josta kyllä ainakin yksi viikko menee kouluhommien tekoon, mutta kuitenkin) ja aion kyllä nauttia ja levätä. Tämä syksy on ollut niin super kiireistä sekä fyysisesti että henkisesti ja tuo iso massu ei kyllä ole ainakaan helpottanut asiaa. Onneksi loppusuora häämöttää!

Mukava kuulla, että teillä muillakin on hankinnat vielä vaiheessa. Olen vähän stressannut, kun meilläkään ei ole vielä läheskään kaikkea hankittuna. :LOL: Ajattelin nyt kuitenkin nauttia jouluajasta rauhassa ja sitten vuodenvaihteen jälkeen laitetaan rytinällä kaikki hankinnat kuntoon. :whistle: Rattaat/vaunut, turvakaukalo, telakka ja sitteri vielä hankkimatta näistä ns. isommista jutuista. Pinnasänky, hoitoalusta ja jotain tilpehööriä sekä vaatteita jo on.

Mitenkäs teillä muilla sujuu yleensä joulun vietto? Nautitteko tästä ajasta vai stressaako enemmän? :D Meillä on tarkoitus viettää joulua sekä minun vanhempieni luona että anoppilassa, joten päästään tänäkin vuonna ns. valmiiseen pöytään. Mulla on silti tapana kotona tehdä kunnon joulusiivous, leipoa pipareita ja muutenkin laittaa koti jouluisaksi. Olen vähän jouluhöperö ja mun mielestä tämä joulun aika on kesän lisäksi vuoden parasta aikaa.

Tänään 27+4. :love:
 
Meilläkin menee tänä vuonna joulu sukulaisilla luuhatessa, joka päivä ollaan menossa jollekin syömään, joten ruuanlaittoon ei hirveesti tarvi panostaa. Lähinnä jotain pieniä viemisiä ajattelin leipoa sukulaisille, ettei ihan tyhjin käsin mennä. Jotain joululeipää ja -pullaa jne. Kotona ollaan laitettu joulukoristeita ja leivottu piparit. Kuusen vois pian hakea (kunhan saadaan siivottua). Mulle kuusi on ehkä tärkein joulutunnelman tuoja, jos ei oo aitoa kuusta ja sitä nätisti koristeltu niin ei tunnu joululta yhtään. Pukki tietenkin vierailee jouluaattona. :) Tykkään kyllä yleensä joulusta, nyt vaan olen ollut niin väsynyt ja stressaantunut, että ei oo oikein löytynyt suurta innostusta. Toivottavasti se vielä löytyy ja joulusta tulisi tunnelmallinen ja rentouttava.

Tänään sain töissä sanottua pomolle, että kannattaa varautua siihen, että tiistain lääkärikäynnin jälkeen jään todennäköisesti pitkälle sairaslomalle. Huojentunut olo kun sain sanottua eikä esimies saanut mitään hermoromahdusta asiasta...

Alkaako muilla olla sellaista tunnetta, että keuhkot on lysyssä? Mulla on ihan viimeisen viikon aikana alkanut tuntua, että keuhkoilla on huomattavan vähän tilaa, hengästyy helposti jne. Samalla alkanut närästää, etenkin kun menee makuuasentoon niin johan alkaa ruokatorvea korventaa.
 
Me vietetään joulua mun vanhempien luona, niinkuin aina ennenkin. Itse oon tosi huono tekemään jouluruokia, koska en niistä itse pidä, joten mun tehtäväksi jää leipominen ja jälkiruoat. Se onkin oikein mieluista puuhaa. Joulukuusi on ollut koristeltuna terassilla jo marraskuun alkupuolelta, samoin joulukoristeet ikkunoilla. Glögiäkin juotu jo litroittain ja pipareitakin tehty parista kilosta taikinaa. Joulukortteja unohtamatta. Varsinainen jouluintoilija olen siis muilta paitsi jouluruokien osalta. Joulupäivänä lähdetään varmastikin käymään miehen vamhempien luona. Välipäivät olen töissä, mies ja lapsi ovat toki lomalla ja tammikuun eka viikko saadaan lomailla koko perheellä. :)

Keuhkot tuntuu todellakin olevan ahtaalla. Kävellessä pitää välillä pysähtyä hengittämään. :whistle: Sf-mittakin huitelee siellä yläkäyrillä, niin ei ihmekään.

Tänään pääsin ensimmäistä kertaa hiihtämään. Ai että oli nautinto oikein urheilla. Kävely kun on ollut melkoista taapertamista, mutta hiihtäessä maisemakin ehti vaihtumaan 10km edestä. Olin niin innoissani. :love:

Vähän toki huoletti, kun syke nousi mäissä aika ylös vaikka yritinkin himmailla. Nyt pieni taas potkii entiseen malliin. Taisi toki kääntyä pää ylöspäin, koska nyt potkut tuntuu alhaalla, kun tähän saakka potkinut tuohon navan viereen.
 
Voi, täälläpäin Suomea ei enää juuri koskaan ole hiihtokelejä. :(

Tänään käyty lääkärissä, ja sain nyt sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka. Huojentunut olo, kun ei enää tarvi yrittää jaksaa käydä töissä. Haikeakin kyllä, koska luultavasti en tule palaamaan äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen enää samaan työpaikkaan.

Kohdunsuulla ja -kaulassa ei mitään muutoksia supisteluista huolimatta, joten huokaista voi siltä osin. Nyt jos vointi vähän kohenisi kun ei tarvi töissä käydä, niin olisipa ihanaa jaksaa vaikka käydä päivittäin kävelyllä. Nyt on työpäivien jälkeen ollut niin kurja olo ettei ole pystynyt kävelylle lähtemään. Ylihuomenna käyn vielä varoiksi verikokeilla, koska iho tuntuu kutisevan kovasti. Varmistetaan maksa- ja sappiarvot ettei niissä ole mitään häikkää.
 
Hyvää Joulua kaikille :)
Me vietetään joulu myös sukulaisissa. Olen laittanut joulua täällä kotona sen, mitä olen jaksanut. Olen todella jouluihminen ja jotenkin yritän antaa itselleni anteeksi sen, että en todellakaan jaksa siivota koko taloa. Koristeita olen laittanut jonkin verran. Niitäkin paljon vähemmän kuin ennen. Tuntuu siltä, että väsymys on alkanut palaamaan. Eilenkin nukuin töiden jälkeen melkein koko illan...
Sf-mitta mulla on mennyt ihan keskikäyrää. Raskausvaivoista tutuksi ovat tulleet toisinaan huonot yöunet, närästys ja alkavana vaivana suonikohjut. Tukisukilla mennään... Harjoitussuppareita mulla on jonkin verran. Vauva liikkuu päivittäin kyllä ihan mukavasti. Tilaa on ilmeisesti vielä kieppua: välillä ollaan poikittain ja välillä pystysuunnassa.
 
@Villavarvas hyvä että pääsit sairaslomalle, kyllä se oma ja vauvan vointi vaan menee kaiken edelle tällä hetkellä. Parempi lepäillä, jos vointi on huono! Tsemppiä loppuraskauteen.

Täällä on närästys alkanut vaivata ihan toden teolla. Mua ei ole koskaan ennen närästänyt, paitsi nyt. Piti hakea apteekista Rennietä niin jospa se vähän auttaisi.

Hieman harjoitussupistuksia on ollut täälläkin, mutta vielä olen entiseen malliin touhunnut. Huomenna olisi neuvola(lääkäri), jossa varmaan tutkitaan tuota alapään tilannettakin. :ROFLMAO: Mukavaa mennä neuvolaan, edellisestä käynnistä on taas aikaa. Ai niin ja sokerirasitustuloksetkin sain tuossa jokin aika sitten - kaikki hyvin, ei raskausdiabetesta! Vaikka ei mulla mitään riskitekijöitä siihen tainnut ollakaan. Huojentunut olo silti.

Tänään kävin myös vihoviimeiset jouluostokset tekemässä. Vielä pari lahjaa kun paketoisi tälle illalle, niin sitten olisi joulu joulusiivousta vaille valmis. :D Ihanaa, kun ei jäänyt ihan niin viimetippaan mitä monesti on käynyt.

Ihanaa jouluviikkoa kaikille!
Tänään 28+1
 
Närästys on kyllä hirveetä. Mua ei normaalisti närästä ollenkaan, raskausaikoina vaan... Nyt ihan parin viime viikon aikana alkanut närästää lähes päivittäin, etenkin iltaisin kun käy makuulle niin johan alkaa ruokatorvea korventaa. Lääkäri kirjoitti eilen reseptillä jotain närästyslääkettä, en oo vielä hakenut sitä apteekista.

Rauhaisaa ja rentouttavaa joulun aikaa kaikille!
 
Sokerirasituksessa käyty. Turhaan jännitin, se ei ollut niin kamalaa, mitä ihmiset sanoo. Tokihan sitten tulokset jännittää, sitä kun ei voi etukäteen oikein mistään kaiketi arvioida. Kuulemma yllätyksiä on tullut joskus, sanoivat neuvolassa.
 
@MöhkisPöhkis Mullakin oli eilen rasitus ja itse testi oli ihan ok. Mutta sitten iltapäivällä tuli tuomion puhelu: yksi arvoista oli vähän yli sallitun. Se oli sit siinä, eikun radi-dietille :X3: Ja eikös heti tänään ensimmäiseksi töissä kahvipöydässä ole kakkua tarjolla :cry:

Meidän vaunut ym. ostetut kamat toimitettiin kotiin pari päivää sitten. Muuten ihan hyvä, että vaunujen toinen takapyörä on 2 cm isompi kuin toinen. Todella ärsyttävää alkaa lähteä sitä vielä vaihtamaan. Mutta onneksi huomattiin tuo nyt! Ero koossa on kuitenkin sen verran pieni, että ei mitenkään pistä silmään, ellei oikeasti tarkasti katso ja mittaa.

Ihanaa, kun tulee joulu! Tää loppuvuosi menee ihan sikanopeesti ja sit onkin jo tammikuu ja enää muutama hassu viikko äitiyslomaan :love:

Ihanaa joulua kaikille!

Jesy + pikkutonttu 26+0
 
Mullakin sokerirasitus takanapäin, ei ollut minulle pahakaan rasti. Se sokerilitku maistui paaston jälkeen jopa hyvältä eikä muutenkaan tullut kuin pientä huimaavaa tunnetta ekan tunnin aikana. Arvotkin oli sallituissa rajoissa eikä siis tullut radi-tuomiota, vaikka sitä etukäteen pelkäsin (y)

Närästyksestä on myös tullut viikottainen vaiva, helpottaa onneksi Renniellä. Vatsan huomaa täyttyvän herkemmin ja kumartelu pian syönnin jälkeen on ehdoton ei, mikäli ei halua syötyjen eväiden nousevan takaisin kurkkuun :sick: Selkäkivut ovat puolestaan nyt vähempänä kuin aikaisemmin, mikä on aika jännä juttu kun maha kuitenkin vain kasvaa kasvamistaan. Selällään tulee edelleen nukuttua:unsure: Mutta enää tulee harvemmin semmoista lukkomaista tunnetta ristiselkään selällään maatessa.

Tuli muuten ostettua käytettynä Manduca! Toivottavasti vauva on semmoista sorttia että viihtyy kantorepussa. Itsestä tuntuisi niin helpolta esim ulkoilla koirien kanssa kantaen vauvaa repussa, ettei aina joka paikkaan tarvisi lähteä vaunujen kanssa (jotka on btw edelleen hankkimatta).

Joulu menee rauhallisissa merkeissä perheen kesken. Oon nyt pari iltaa huhkinut keittiössä leipoen vaikka mitä ihanaa. Odotan sitä, kun perjantaina pääsee töistä ja saa keskittyä sitten pelkkään rentoutumiseen :love: Suunnitelmissa on syödä hyvin (vaikka sydän itkeekin graavikalan ja mädin perään) ja nautiskella Netflixistä The Crownin kakkoskausi.

Ai niin. Viikkoja nyt kasassa 27+1, hurjaa!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää joulua kaikille! Mitenkäs jouluaatto sujui? Itse olen nauttinut siitä, että saa muutaman päivän levähtää töistä. Ehkä jaksaa jo vähän leikkiäkin lasten kanssa. Meillä on tänä vuonna ihan kotijoulu ensimmäistä kertaa. Suku on kaukana eikä nyt vain kyetty matkustamaan. Siispä nautitaan ajasta ihan oman perheen kesken. Ja tulee kyllä tarpeeseen!
 
Jouluaatto sujui oikein kivasti. Viiniä olisi tehnyt mieli juoda lasillinen, mutta se odottakoot vielä muutaman kuukauden. Sukuloinnit ja lahjarumbakin on nyt ohitse, huomenna palaillaan kotiin, kun välipäiviksi menen töihin. Lomailen sit tammikuun ekan viikon. Sen jälkeen onkin enää vajaa 5 viikkoa äitiysloman alkuun. :)

Suklaa ja glögi närästää kovasti, kyllä Rennietä kuluu. (n)

Vauvan huonetta ja tavaroita ajateltiin järjestellä lomalla. Kannettiin jo pinnasängyn osat vintiltä alas; vain ruuvit enää hukassa... :rolleyes:
 
Meillä on mennyt joulu sairastelun merkeissä. Esikoinen kuumeili to-la, sitten kaksi kuumeetonta päivää ja viime yönä kuume nousi uudelleen. Nuoremmalle nousi kuume perjantai-iltana ja tänään ensimmäinen lämmötön päivä. Mulla ollut lauantaista asti kamala kurkkukipu, kova yskä ja täysin vetämätön olo. Silti oon huseerannut lapsia hoitaen ja joulu- ja kotihommia tehden. Tänään mentiin viimein käymään päivystyksessä ja meillähän onkin influenssa B, myös minulla vaikkei kuumetta ole ollutkaan. Tulipa selitys siihen, miten olo onkin ollut niin mälsä. Mulle aloitettiin nyt sitten se Tamiflu -lääkitys, 5 päivää kestää kuuri. Lapsille ei aloitettu.
 
@Villavarvas Tosi kurjaa sairastaa. Sitä niin toivoisi, että saisi edes juhlapyhät nauttia, vaan silloinhan sitä tietysti juuri sairastetaan. Toivottavasti paranette kaikki pian! Otitko rokotteen? Nyt on paljon puhuttu, että sen teho näyttäisi olevan heikko. Toivotaan, että mahdollisimman moni kuitenkin influenssalta välttyisi.
 
Joo, otin rokotteen jo marraskuussa. Nyt vaan on vallalla juuri se influenssa B -virus, jota siinä rokotteessa ei ole ollenkaan. Näytteen mukaan meilläkin just se. Ehkä siitä rokotteesta kuitenkin jotain hyötyä oli, koska mulla ei ole ollut kuumetta ollenkaan. Toisaalta kyllä petollista, monta päivää vain hoidin kipeitä lapsia ja yritin hoitaa kotihommia kun kuumetta ei ollut. Hiukan morkkistakin siitä asiasta, olisi täytynyt ymmärtää jäädä lepäämään kun olo oli niin kurja. Toivottavasti ei ole vaikuttanut vauvan vointiin mitenkään...

Eli jos ootte ottaneet rokotteen ja tulette kipeäksi, kannattaa herkästi mennä lääkäriin. Voi hyvinkin olla influenssa rokotteesta huolimatta.
 
Täälläkin sujui jouluaatto oikein mukavasti. Oltiin sekä mun perheen että miehen perheen luona jouluaatto ja -päivä. Lahjojakin saatiin melko paljon, vaikka kaikkien kanssa oli taas sovittu ettei mitään kummempaa laiteta. Tai no..meidän vauvallehan ne lahjat suurimmaksi osaksi oli. :ROFLMAO:

Sairastelijoille paranemisia! On tosi ikävää, kun pitää juhlapyhinä sairastaa.

Tämä päivä on mennyt lastenvaunuhankintojen kanssa painiskellen.. Meillä on nyt pari vaihtoehtoa, joiden välillä ei osata päättää (Britax vai Emmaljunga). Ajateltiin muutama päivä miettiä asiaa ja sitten vaan tehdään päätös, muuten jahkaillaan vielä maaliskuussakin. :D Ollaan siis molempia malleja tänään käyty eri liikkeissä koeajamassa.

Huomenna olisi ylimääräinen lääkärineuvola mun supistelujen vuoksi. Toivon ihan äärimmäisen paljon, että sisätutkimuksessa olisi kaikki ok eikä mihinkään vuodelepoon tarvitsisi ryhtyä. Tuntuu niin älyttömän pitkältä ajalta, jos nyt jo pitäisi jäädä sohvalle makaamaan vaikka laskettuun aikaan vielä reilu pari kuukautta aikaa. On varmaan myös paino ottanut pienen spurtin näin joulupyhien aikaan. :whistle: Onneksi juteltiin tästä jo viime neuvolassa ja terveydenhoitaja sanoikin, että joulunajan painonnousu on kyllä ihan normaalia oli sitten raskaana tai ei. :LOL:

Suikku + pieni 29+2
 
Paranemista @Villavarvas perheellesi! Aika petollista, kun ei itse edes ilman kuumetta tajua olevansa kipeä... tottahan se kipeiden lasten hoito, kodista huolehtiminen ja raskaus tekevät voipuneen olon ihan muutenkin, ei ole helppo välttämättä tunnistaa tautia ja levätä.

Joulu tuli ja meni. Siitä yritän nyt toipua. Punaviiniä himoitsin, alkoholitonta kuoharia nautin korvikkeena. :LOL: Hieman liikaa taisin haalia tekemistä itselleni ja kaikki siivoaminen sai selän ärtymään. Onneksi meni ohi! Mies on palannut töihin ja lasten kanssa lomaillaan. Olis ihanaa jos saataisiin nauttia lumesta, mutta ei.. hiekka, sade, harmaus ja likomärät vaatteet on enemmän se juttu. Vähän sellainen blaah-tunnelma. Olen nukkunut tosi huonosti aika monta yötä, se varmaan tähän mielialaan vaikuttaa. Vauva herää mun jokaiseen käännähdykseen öisin ja itse en siis liitoskipujen takia heräämättä edes käänny. Onhan tämä heräilyjen lisääntyminen ihan normaalia, mutta päivisin on kyllä vaikeuksia jaksaa. :sleep:

Vauva taitaa olla poikittain, sillä vatsa ei toimi oikein ollenkaan ja alhaalla tuntuu ihan "tyhjältä". Siis raskausmaha on nyt sellainen pallo edessä, vauvan tunnen pitkittäin. :DToivon, että aika varhain alkaa pysytellä pää alaspäin kuten sisaruksensa.

Joulunajan painonnousu tsekataan sitten reilusti ensi vuoden puolella. Tiedän, että nyt on noussut reippaammin kun on joulutortut ja konvehdit sen verran hyvin maistuneet. :rolleyes:

Hannah ja pikkunelonen 28+4
 
Paranemista kaikille flunssasta kärsiville! Se on kyllä niin ärsyttävää sairastella juuri juhlapyhinä kun haluaisi vaan olla ja rentoutua.

Joulu meni jotenkin todella äkkiä. tuli ainakin levättyä ja syötyä :whistle: Joulun suklaat ja tortut toden totta pahensivat närästystä. Otin vanhoista vinkeistä oppia ja otin nukkumaan mennessä lasin vettä johon oli sekoitettu ruokalusikallinen perunajauhoa. Tuntui tepsivän paremmin kuin Rennie (y)

Hassuja huomioita raskausajasta: hiuksia ei lähde harjatessa juuri ollenkaan ja esim säärikarvojen kasvu on huomattavasti hidastunut. Vatsan alueella sen sijaan on ilmennyt vaaleaa hentoa karvoitusta. Onko kellään muulla samaa ilmiötä? o_O

Oon nyt havahtunut siihen, että meillä tosiaan pitää alkaa valmistautumaan vauvan tuloon. Pakko lähteä pian turvakaukalon ja pinniksen ym kamppeiden ostoon. Pitää varmaan ostaa toiset lakanat ja toinen pyyheliina äitiyspakkauksessa tulleiden lisäksi, ja harsoja ja kaukaloon lämpöpussi jaja apua. Jotenkin nyt tajusin ajan kulun kun lähti jo 29. viikko käyntiin :love: Tiedä vaikka 10 viikon päästä ois jo oma käärö sylissä. Äitiysloman alkuunkin on enää muutamat hassut viikot.
 
Lääkärineuvolassa käyty ja lepokäsky tuli muutamiksi viikoiksi. Kohdunkaula oli pehmentynyt siihen malliin että kaikki supistuksia aiheuttava pitäs lopettaa (no kävellä on kai pakko välillä :ROFLMAO:), saunominen, seksi ym. pitäis jättää vähäksi aikaa. Kun päästään rv33 yli, niin sitten ei enää tartte samaan malliin varoa vaan saa syntyä jos on syntyäkseen. :confused:o_O Tietenkin parempi mitä pidempään pysyisi massussa. Mutta mitään todella radikaalia ei kuitenkaan oo tapahtunut, kohdunsuu oli kiinni. Sf-mitta on kasvanut muutamassa viikossa aika vauhdilla mutta sille ei syytä löytynyt, lapsivettä oli normaali määrä ja vauvan kaikki mitat keskikäyrällä tai hieman alle. Tällä hetkellä painoarvio n.1300g ja lääkäri epäili syntymäpainoksi jotain väliltä 3200-3800g, jos vaan ei tule kovin aikasin. Toki kaikkihan on vaan arvioita.

Mieskin oli pitkästä aikaa neuvolassa mukana ja pahoin pelkään että tästä alkaa vaihe kun multa kielletään kaikki (äsken en saanut nousta sohvalta ottamaan ruokaa uunista..). Tiedän, että tuo mies ajattelee vaan mun parasta mutta ei mua tarttis kohdella kuitenkaan kuin täysin rampaantunutta. :unsure::D

@Tuut1kk1 mä en ole hiuksissa juuri huomannut eroa mutta mahaan on ilmestynyt vaaleita karvoja ja paljon! Välillä on pitänyt ihan sheivata mahaa kun on häirinnyt moinen karvapeite. :ROFLMAO:

Tänään 29+3
 

Yhteistyössä