Maaliskuiset 2018 *joulukuussa*

Joulun ja lepäilyn jälkeen on tuntunut tosi raskaalta palata töihin :( Muutenkin kun yöisin ei saa oikein nukutuksi (jos jossakin ei tunnu kipua, niin närästää), niin työpäivät sijaisen opettamisineen ja tehtävine töineen tuntuu tosi raskailta. En tiedä miten sitä vielä muka kuukauden jaksaa.. Jotenkin luulen että joudun vähän ennakolta "luovuttamaan" (n) Tulee vielä vauvastakin stressaantunut kun äiti on jatkuvasti ihan poikki.

Parenemisia flunssapotilaille
 
Kylläpä olikin tullut kommentteja pitkästä aikaa. Mukavaa!

@Tuut1kk1 , mulla on myös säärikarvojen kasvu aika mitätöntä tällä hetkellä (en siis todellakaan valita) ja alavatsaan tulee karvoja. Näin ollut muistaakseni muissakin raskauksissa. Ja sitten se on hauska ilmiö, että mulla ei ikinä kynnet kasva kunnolla, mutta raskausaikana ne kasvaa niin että kohina käy ja ovat lisäksi tosi vahvat.

@Suikku1 tylsä juttu että joudut nyt lepäilemään. Mutta hyvä että kävit lääkärissä! Yritä saada aika jollain tavalla kulumaan. Onneksi ei enää hirveän pitkää aikaa sinne rv 33:een.

@Hannah4 mulla myös nukkuminen aikalailla sitä sun tätä eli huonoa. Vauva liikuskelee myös paljon öisin, kääntyessä sattuu suunnilleen joka paikkaan ja toisinaan myös supistelee kun kääntää kylkeä yöllä. Tarvis varmaan viimeinkin mennä ostamaan se imetystyyny, jos siitä saisi vähän apua nukkumisasentoihin. Välillä neljän tyynyn avulla yritän asentaa itseni hyvään nukkuma-asentoon. Saattaisi olla helpompaa imetystyynyn avulla. Mä en yhtään tiedä missä asennossa tää vauva on vai vaihteleeko koko ajan. Jännä kun nuo isot lapset on tässä vaiheessa olleet jo monta viikkoa pää alaspäin ja hyvin on erottanut missä on jalat, peppu jne. Nyt ei ole oikein mitään käryä asiasta, tuntuu että vois olla ihan miten päin vaan. Viime neuvolakäynneillä ollut terkkarin mielestä pylly alaspäin ja lääkärin mielestä taas pää alaspäin. Onneksi mulla on muutaman viikon päästä yksi ylimääräinen käynti äitiyspolilla, siellä ainakin ultralla nähdään miten päin tämä tyyppi oikein on.
 
Niin ja @Onni ja Unelma , älä turhaan ylirasita itseäsi töissä jos tuntuu vaikealta jaksaa. Onhan sulla raskaus jo pitkällä eikä voi olettaa että jaksaisi tavalliseen tahtiin. Mä jäin viime viikolla sairaslomalle äitiyslomaan saakka. Ensin oli hirveä morkkis asiasta, mutta nyt kun oon vähän sulatellut sitä, niin oon tosi huojentunut ettei tarvi enää väkisin yrittää jaksaa käydä töissä vaikka on ihan uuvuksissa.

Me ei olla vieläkään tehty mitään hankintoja. Oli tarkoitus tässä välipäivinä mennä vähän kirppiskierrokselle ja alennusmyynneille, mutta mehän nyt ollaan vaan sairastettu. Alkaa jo olla vähän sellainen olo että pitäis laittaa vauhtia hankintoihin, vaikka onhan tässä kaiketi aikaa... Monenlaista kodin uudelleenjärjestelyäkin pitää tehdä että saadaan tälle uudelle perheenjäsenelle tilaa. Vaikka eihän hän paljoa tilaa aluksi tarvitse, mutta meillä on aika pieni asunto, joten lisääntyvä tavaramäärä pitää kyllä organisoida johonkin vaikkei sitä niin paljon tulekaan.
 
@Suikku1 voih kun tylsää, tsemppiä lepäilyyn. Tsemppiä myös @Onni ja Unelma ja rohkeasti vaan hakemaan saikkua loppuajaksi, ei tosiaan ole vauvankaan etu jos äiti on ihan poikki koko ajan. Älä ajattele sitä luovuttamisena, tässä tilanteessa se pieni ihmisenalku on kaikkein tärkein.

Täällä myös on unet välillä melko rikkonaisia, joko alkuyöstä kärsin siitä ihanasta närästyksestä tai sitten herään ilman mitään syytä kolmen aikaan valvomaan ja pyörimään pariksi tunniksi. Silloin huomaan myös vauvan liikkuvan paljon, mutta en silti usko että herään varsinaisesti vauvan johdosta vaan pikemminkin vauva herää kun minä valvon. Ihmettelen kun selällään nukkuminen on yhä niin vaivatonta ja mukavaa, vasemmalla kyljellä nukkuminen onnistuu myös yleensä mukavasti imetystyynyn kanssa.
 
@Tuut1kk1, mä harrastan myös tuota aamuyön valvomista. Todella usein herään siinä kolmen ja neljän välillä ja valvon sitten pari tuntia, välillä saatan käydä keittiössä juomassa ja lukemassa hetken tms. Hirveesti tekis silloin aina mieli ruveta siivoamaan mutta ei oikein voi ettei muu perhe herää...

Siivoamisesta puheen ollen, pesänrakennusvaihe meneillään! Hirvittävä tarve siivota kaikki vaatehuoneet ja kaapit, perata ylimääräiset tavarat pois ja sisustaa. Tämä puolikuntoisuus influenssan jäljiltä vaan tuppaa rajoittamaan toimintaa, todella nopeasti uuvahtaa kun ryhtyy jotain hääräämään. Onneksi mieskin on nyt lomalla vielä ensi viikon, niin saa rauhassa toipua.
 
Meneekö teillä aika nopeasti? Kun itsestä tuntuu, ettei aika etene ollenkaan. Ylihuomenna jatkuisi työt ja pitäisi vielä 8 vkoa jaksaa. Saapa nähdä miten käy. Sen verran väsyttää jo pelkkä kotona arkiaskareiden tekeminen. Keskiviikkona on sokerirasitus. Yök! Se on ihan kamalaa, vaikka kai siitä taas selviää, kun on pakko. Tammikuussa saakin juosta vaikka missä, kun on äippäpolille aika ja vielä neuvolakin. Kiire kuukausi olisi töissäkin edessä, kun monia asioita pitäisi hoitaa ennen äippälomaa. Ei vaan jaksais oottaa, että tää muksu syntyy. :D Tuntuu niiiiiiiin pitkältä ajalta odottaa maaliskuun loppuun. Kärsimätönkö :p
 
Mä jäin perjantaina lomalle ja eilisaamuna alkoi aivan kauhea selkäsärky. Pahempi kuin syksyn iskiaskivut. Istumisen jälkeen ei meinaa päästä pystyyn saati liikkeelle, särkylääkkeetkään ei oikein auta. Tiistaina ajattelin soittaa fysioterapiaan akuuttiaikaa.

Mullakin pieni pesänrakennusvimma menossa. Pientä varastohuonetta siivottiin tänään miehen kanssa melkein 5 tuntia, mutta eipä mennyt hukkaan; löydettiin kadoksissa olleet pinnasängyn ruuvit. Päästään sekin siis kasailemaan tässä loman aikana... :love:

Millaisia vuodenvaihteen suunnitelmia?
Me lähdetään istumaan iltaa isommalla porukalla. Ja en ole edes ainoa odottaja niissä bileissä. :)

40 päivää äitiysloman alkuun. :rolleyes:
 
@Julyah , mustakin tuntuu että aika menee hitaasti. Jostain syystä puoleenväliin asti aika tuntui menevän tosi nopeasti ja sen jälkeen se onkin sitten madellut... Eilen tuli täyteen rv 30+0 ja ilahduin hetkellisesti siitä että ollaan niin pitkällä. Mutta sitten muistin että vielä on 10 viikkoa jäljellä. :D Monenlaista ohjelmaa on kyllä tammi- ja helmikuulle tiedossa ja kaikki vauvavalmistelut tosiaan tekemättä, joten jospa niiden avulla aika lähtisi kulumaan vauhdikkaammin.

Me vietettiin uutta vuotta tuttavaperheen luona ja oli kyllä mukavaa. Aloitettiin se influenssakierros jo ennen joulua ja siinä meni kaikki pyhät ja välipäivät, joten olipa ihanaa päästä eilen ihmisten pariin. :)
 
Nyt tuntuu, että olen väsyneempi kuin ikinä tän raskauden aikana. Olo on kuin maantiejyrän alle jääneenä. Eilen tulin töistä kotiin, söin ja lepäsin hetken, pienet nokkaunet. Sen jälkeen lähdin kävelylle, yleensä kävelen töiden jälkeen tunnin lenkin. Lenkin jälkeen olo oli, kuin olisi ollut kunnon vaelluksella, jalat aivan puhki. Ja aamulla, kohtalaisen hyvin nukutun yön jälkeen olo kuin jyrän alle jäänyt. Miten mahtaa selvitä tästä päivästä :eek:
 
Onpas mulla unohtunut kirjoitella. Ihan ensiksi oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Tämä vuosi onkin ihana vuosi meille, kun kaikki saadaan pieni perheenlisäys maailmaan (eikä tarvi enää kauaa edes odotella)! :love:

Nukkumisongelmia ja väsymystä tuntuu olevan melko monella, tsemppiä niiden kanssa (etenkin te, joilla on vielä töitä jäljellä useampi viikko). Muistakaahan sitten hakea saikkua jos tuntuu ylitsepääsemättömältä jaksaa töissä. :) Närästys on vaivannut täälläkin, en muista kirjoitinko jo aiemmin aiheesta. Öisin heräilen närästyksen tunteeseen ja Rennietä kyllä kuluu.. Onneksi se myös pääosin auttaa.

@Villavarvas miten teillä kävi hankintojen? Kirjoittelit tuossa aiemmin, että oli tarkoitus lähteä katselemaan alennusmyyntejä? ;)

Me saatiin nyt vihdoin tilattua/ostettua vaunut. Päädyttiin sitten Emmaljungan Super Vikingeihin, vaikka hiton hintavathan ne onkin. Ostettiin sitten yhteensopiva ratasosa, koppa, istuinosa, turvakaukalo ja telakka. Ajatuksena oli, että nämä hommataan vaan kerran ja samat kamppeet sitten myös (mahdollisille) tulevillekin lapsukaisille. Pähkäiltiin tätä vaunuasiaa aika pitkään, mutta kummasti tuo ennenaikaisuuden riskin toteaminen sai hankintoihin vähän vauhtia. Kolmen tai neljän viikon jälkeen nimittäin pienokaisella on lupa syntyä, jos kovin on kiire maailmaan. :eek::love: Olen kyllä melko varma ettei tämän pikkuisen kanssa maaliskuuhun asti mennä, mutta aion kyllä tässä ryhmässä kirjoitella siitä huolimatta jos se vaan teille muille sopii. On niin mukavaa porukkaa.

Ennenaikaisuudesta puheenollen, lepokäskystä on nyt noin viikko aikaa ja voi hyvän tähen että tämä on tylsää (ja ärsyttävää, ku mies ja muukin lähipiiri vahtii jokaista liiketta). Täytynee vaan muistuttaa itseään koko ajan, että tämä on vauvan parhaaksi.

Uusi vuosi vaihtui meillä rauhallisesti lähipiirin kesken. Syötiin hyvin, juotiin hyvin (itse tietenkin alkoholittomia :ROFLMAO:), saunottiin ja rakettejakin ammuttiin. Kaikin puolin mukava uusi vuosi.

Huomenna olisi sitten taas neuvola tuon nopeasti kasvaneen sf-mitan kontrolloimista varten.. En kyllä oikein ymmärrä miksi sitä vielä kontrolloidaan, kun ylimääräisessä ultrassa kuitenkin todettiin vauvan kasvavan ihan keskikäyrillä tai jopa hieman alle - aluksi kun oli pelko suuresta vauvasta. Onneksi saatiin sovittua sitten isyyden tunnustus kanssa huomiselle käynnille, niin ei sen takia tarvitse sitten taas mennä neuvolaan erikseen. Hassua, miten sitä silloin alku- ja keskiraskaudessa oikein odotti jokaista käyntiä kuin kuuta nousevaa. Nyt taas tuntuu kun on joka viikko saanut käydä, että vähempikin riittäisi. :ROFLMAO:

Suikku ja pikkupoju 30+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä