Maaliskuiset 2018 *lokakuussa*

@anni00 Onpa ihanaa, et teille tulee pientä arjen apua marraskuussa. Tulee varmasti tarpeeseen ja sitten jaksaa taas vähän paremmin kun on hieman saanut apua ja pystynyt hengähtämään. Huippu juttu!

@Villavarvas Hyvä että yksityisellä ultrassa oli kaikki hyvin. Kyllä se vaan rauhoittaa mieltä, kun käy välitsekkaamassa tilanteen. Tsemppiä rakenneultran odotteluun! Täällä olisi vielä 2,5 viikkoa jäljellä, tuntuu että aika matelee...

Kyllä meilläkin äitiyspakkaus tulee ns. "molemmille" vanhemmille yhtälailla. Lapsellehan se on pääasiassa tarkoitettu, ja lapsi on meidän molempien. :p Ajattelin kuitenkin tehdä isyyspakkauksen ihan omaksi ilokseni ja ilahduttaakseni miestä. Ajattelen sen enempi semmoisena mun henk. koht. huomionosoituksena miehelle. Tuntuu välillä, että tää raskausaika kuitenkin pyörii mun ympärillä, mun kuulumisia ja vointeja kysellään jatkuvasti jne. Haluan osoittaa miehelle, että hän on ihan yhdenvertainen vanhempi tälle tulevalle pienokaiselle.

Mää en nyt kerrassaan osaa lopettaa stressaamista niistä vauvan liikkeistä, vaikka kaikki toitottaa että ensisynnyttäjällä ei ole vielä pakko tuntua mitään, ja tiedän sen itsekin. Nyt kun lähes kaikki raskausoireet on hävinneet niin mietityttää jatkuvasti että onko siellä enää pieni matkassa vai ei. Mahan kasvusta ei kyllä voi erehtyä, mutta silti. Kai tämä hormonien sekoittama pää ei aina toimi kaikista fiksuimmin. :ROFLMAO:

Tänään 18+1 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Villavarvas
Mä kans tein ekasta lapsesta tollasen isyyspakkauksen ja ton @anni00 mainitseman kelan huijauskirjeen. Kyl se on ihan kivaa fiilistelyä siitä ekasta lapsesta kun on aikaa tuhlattavaks mitta nyt taidan suosiolla jättää sen tekemättä :) :D

Kiva @anni00 että saat vähän apua :)

Mä tässä oon pohdiskellu isänpäivää että tekisinkö mitään. Toisaalta ois ihana touhuta pojan kanssa ja opettaa se siihen isän ja äitienpäivän touhuihin mut mä olin niin pettyny äitienpäivänä ku mies ei liikauttanu eväänsäkkään äitienpäivän vuoks, koska en ole hänen äitinsä. :mad:

Mä sentään viime isänpäivänä heräsin pojan kaa aikasin ja annoin miehen nukkua tavallista pidempään ja tein aamupalat valmiiks oikein kunnolla pannaria, pekonia kaikkee sekä olin ostanu lahjan.
Itte jouduin herää äitienpäivänä pojan kaa ja tekeen oman aamupalani enkä saanu mieheltä mitään. :mad::unsure:

Tein myös inventaarioo noihi vauvanvaatteisiin tänää ja yotesin että eipä tarvii hirveesti mitään ostaa Varmaa yhet 50cm housut ja pienet sukat. Sekä ulos toppaa ja myssy jos kylmät kelit.

Tasan 3vkoo rakenneultraan:whistle:

Teps 17+4
 
Sokerirasituksessa, litku juotu. Väsytää ku piti nii aikasin tulla ja nousta. Illalla oli jo ysiltä nälkä.

Iltapäivällä meillä on sitte meijän 3v pojan neuvola. Ihan kiva nähä miten se on kasvanu ja sellasta. Toivottavasti nyt olis pysyny käyrillä ettei tarvis käyä lastenlääkärillä.

Muutoin ei sit ihmeitä jos jaksetaan jatketaan siivoiluja kun koirat lähti niin kämppä puhtaaksi oon melkee jo kaks päivää siivonnu ku eka mun porukat tuli meille ni siivoilin vähän ja sit saatiin poika mummolaan ja siivottii miehen kaa yhessä. Maanantaina oliski tän 3v:n synttärijuhlat nii siksikin siivoillaan. Mut niin miehellä oli eilen vapaapäivä ja tänään vielä toinen.
 
Minäkin tein sellaisen isyyspakkauksen huijauskirjeineen esikoista odottaessa puolisolle. Annoin sen isänpäivänä vieläpä. Sen jälkeen on sit juhlittu isänpäivää vähän eri merkeissä, kun on ollut lapsia. En tehnyt tokasta enkä tee nytkään, ei tunnu slleen tarpeelliselta kuitenkaan. Ei oteta sitä äitiyspakkaustakaan :D. Mut oli kyllä tosi kiva sitä kasata silloin. Mitähän kaikkea siellä oli... Ainakin Brejk-patukka, lakupiippu, "Isä on todella väsynyt"-muki, sit oli Haisuli-sukat molemmille, joku "My dad rocks"-body, kertisvaippoja (oli esikoiselle muuten kestot mut pikkupaketti hätävaraksi tuli sinne), tuttipullo, pulloharja, pikkutetra korviketta just in case, jotain talkkia ja vauvan pesunestettä ja vauvaöljyä (jotka jäi melkein käyttämättä :D ), pieni pullo punaviinä juhlimiseen (semmoinen mistä tulee pari lasillista), energiajuomatölkki, Vauva - omistajan opas -kirja, Rock-a-bye baby -cd levy (Queenin biiseistä tuutulauluversioita :D ), tutti ja öööö olikohan muuta... Noh, olihan tuossakin :D. Mies kyllä tykkäsi ja yllättyi kovasti :).

Vielä kaksi viikkoa rakenneultraan täällä. Odottelen kyllä kovasti sitä. Sen jälkeen voikin sit toivottavasti alkaa ootella joulua vaan :).

Raskaus tuntuu nyt aikalailla menevän tässä sivussa, kai se on kun kolmas kerta jo, niin ei oo kauhean ihmeellistä ja uutta. Vauva liikuskelee ja se on ihan hauskaa. Välillä tuntuu, että unohdan koko raskauden :D. Kiva vaihe, kun on melko vaivatonta silleen vielä, mitä nyt kävely vihloo nivusia ja närästää.

18+3
 
Voi nökö.. Oonkohan mää nyt sitten huono vaimo, jos en esikoisesta sitä pakettia miehelle väsää? :p Tuppaa tulla huono omatunto.. Vielähän tässä ehtii muuttaa mieltään.

Teps tuolla kirjoitti vaateinventaarista. Meillä ei oo vauvalle vaatteita ennestään. Mä oon hommannu vaatteita vauvalle nyt käytännössä yhdet housut ja yhden bodyn. Äitini on sitten ilmeisesti ostanut vaatteita senkin edestä. Isäni oli sanonut hänelle, että eiköhän ne bodyt ala jo riittää... (ja siihen vaaditaan paljon, että isäni sanoo äidille noin...) Hieman jännityksellä odotan, että minkälainen kasa sieltä tulee ja siksi en siis aio ostaa ensimmäistäkään vaatetta ainakaan ennen joulua, tuskin sen jälkeenkään vielä. Toinen läjä vaatteita odottaa anoppilassa. Ne on käytettyjä, mutta tuskin kauhean kuluneita. Eipä tuu vauvalle kylmä ainakaan :D

Meillä rakenneultraan on vielä noin 2,5 viikkoa. Vähän oon miettiny, että pitäiskö sen jälkeen kertoo sitten laajemmin tästä odotuksesta. Nyt kerrottu vasta suht lähisukulaisille ja ihan ehkä viidelle muulle. Mulla ei maha kyllä ole vieläkään niin suuri, että kukaan asiasta tietämätön olis uskaltanut tulla kysymään mitään. Kukaan naapureista ei oo sanonu mitään (tosin nyt ei ole enää kesä ja on vaatettakin enemmän päällä) Lähityökaverikaan, joka on kyllä mies, niin sekään ei oo arvannu vielä mitään. Oma mies sentään huomaa jo eron! Jos tää maha jää minimahaksi, niin en tiedä miten kauan tätä pystyis oikeasti pitämään salassa... Olis kyllä ihan kiva, jos maha pikkuisen kasvais lisää. Toisaalta en halua jättimahaa. Kaveripiirissä oli yksi jättimahainen ja hän ei päässyt parina viimeisenä kuukautena oikein kävelemään kunnolla. Urheasti hän köpötteli kuitenkin joka paikassa kaikenlaisten kävelytukien kanssa. Oli jo tuskallista ihan katsellakin sitä..
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kun monilla tuntuu aika menevän nopeasti. Minulla aika matelee :unsure: Olen todella malttamaton mikä on erikoista, koska yleensä olen kärsivällinen. Ärsyttää tämä työttömyys, vaikka koko ajan on projektia päällä että sen suhteen ei ole tylsää. Tehdään vähän remppaa. Rakenneultraan reilu pari viikkoa vielä. Facen kirppiksillä näykyy ihania vauvanvaatteita myynnissä, mutta kun ei tiedetä sukupuolta niin pakko olla ostamatta. Nyt on jo tarpeeksi neutraalin värisiä vaatteita, jotka saattaa ärsyttää sitten kun käytön aika on.

Minullakin on ollut kutinoita ja ihottumaa. Ihottuma on ihan itse aiheutettua, suklaata eikä satsumia ei tarvitsisi syödä..:whistle: Maha todella näkyy. Saatan olla aika iso maaliskuussa. Jos se maaliskuu nyt koskaan tulee..o_O

Isyyspakkausta en ollut nyt ajatellut tehdä. Joskus aiemmin olen sellaisen kerännyt. Ostin siihen osaksi muutenkin ostoslistalla olevia tarvikkeita, osaksi isälle juttuja kuten energiajuomaa ja korvatulpat.

Nämä mielialavaihtelut alkaa ihmetyttää jo itseäkin o_O Nyt jo kolmatta päivää olo on aika alakuloinen. Ihme juttu. Ja hyvin epänormaalitila minulle. Salilla ei maanataina pystynyt tekemään oikeen mitään, koska ilmeisesti liitoskivut vaivasivat, niin siitä se sitten lähti.

Jaahas, velvollisuudet kutsuu.. kaksi nakupelleä juoksee ympäriinsä ja vinkuu saunaan :LOL:
 
Vielä kans 2,5 viikkoa rakenneultraan. Huomenna ehkä saan soiton neuvolasta tähän ihottumajuttuun liittyen. Soitin sinne tänään ja terkkari lupas lääkäriltä kysyä ja soittaa mulle sitten.

Tänään ostin ekat vauvanvaatteet, bodyn ja housut. On ne niin pieniä vaatekappaleita, hurjaa että noi meidän isot lapsetkin on joskus mahtuneet sellaisiin. Me otetaan kyllä se äitiyspakkauskin. Ollaan jo ehditty laittaa eteenpäin melkein kaikki vanhat vaatteet, pieni laatikollinen taitaa jossain olla. Sitäpaitsi laskeskelin että varmaan saadaan se tämän vuoden äitiyspakkaus, ja se näytti aika kivalta kun netissä kurkistelin. :)
 
Se unohtui kysyä, että oletteko nimiä vielä miettineet vauvalle? Nimien valinta on aiemmin ollut meille vaikeaa, mutta nyt on niin pojalle kuin tytöllekin nimi valmiina. Tosin onhan tässä vielä aikaa muuttaa mielensä. :LOL: Toisia nimiä ei sentään olla vielä keksitty eikä varmaan mietitäkään ennen kuin sukupuoli selviää.

Lily79 18+1
 
@Lily79 meillä on ehkä nimi tytölle kokonaisuudessaan. Pojan nimi onkin haastavampi. Ei olla varsinaisesti nimiä mietitty, mulla itelläni on vaan ollut teinistä saakka sellanen hassu tapa, että keksin tuleville lapsille nimiyhdistelmiä ja tytön nimi on tälläsen ajatusleikin tulos joka yllättäen meni miehen nimiseulasta läpi (mies ei huoli "haltianimiä" ja sen mielestä muunmuassa hilma, kaisla ja helmi kuuluu näihin).... :D
Tänään muuten 18+0, huomenna neuvola ja tasan kaks viikkoa rakenneultraan :) :)
 
@Lily79 MINULLA olisi tytölle nimi kokonaisuudessaan valmiina. Miehelle se kolmas nimi siinä ei kuulemma oikein iske. Oikeastaan meillä ei olla käyty vielä kovin syvällisiä keskusteluja nimistä. Se on kuitenkin päätetty, että koska lapsi on lahjasolulapsi, niin nimet (tai ainakin osittain) tulisivat sitten meidän suvuista. Olisi tavallaan jonkin sortin perintöä... Onhan siellä niitä nimiä mistä valita ja yhdistellä. Pojalle tuntuu olevan vaikeampi keksiä nimiä. Jotenkin olen aina toivonut tyttöä, mutta nyt on ollut jotenkin aika vahva poikafiilis tässä useamman viikon. Toivon, että rakenneultrassa saataisiin sitten selvitettyä se sukupuolikin.
 
Nimestä täällä ei oo vielä keskusteltu, sovittiin että joulun jälkeen alotetaan sen pohtiminen. Pojalle on paljon vaikeampi keksiä kun tytölle, lisäksi meillä on vielä vaatimuksena et pitää istua kahteen eri kieleen ja olla lyhyt :LOL: saa nähä keksitäänkö..

Isyyspakkausta en ollut ajatellut tehdä, hankitaan kaikki yhessä. Ehkä jotain pientä voisin yrittää keksiä. Mua ei jotenkin nuo i <3 dad/mom jutut innosta tai muutkaan tekstilliset vaatteet, muuten tollanen olis ihana ostaa. Ehkä pitäis ettiä joku body missä olis jotain miehen tietokonepeliin viittaavaa :ROFLMAO:

Hankintoja on tehty ihan minimaalisesti kun en oo uskaltanu luottaa että kaikki menee hyvin. Ja toiseks, kyllä tässä on vielä puolet aikaa mennä sekasin ja täyttää kaappeja :LOL: kaks 62-koon bodya ostettiin ja hupullinen kylpypyyhe. Rattaita ollaan kateltu ja varmaan tilataan saksasta jotkut, sieltä näyttäis saavan aika paljon edullisemmin. Kehto löyty ikeasta, kaikki nää tosin haetaan vasta aikasintaan ens vuoden alussa. Vaatteiden kanssa toiveet on kovat joulualejen kanssa :geek:

@Lily79 täällä kans ilmottautuu yks satsumanrakastaja. Nyt mennyt varmaan kohta jo lähemmäs 6kg alas siitä kun ne tuli myyntiin. Mut oon miettiny et ei onneks ainakaan oo karkkia yms. Tosin tää himo ei selity raskaudella vaan on ihan joka syksynen rakkaus/"riesa"

Meillä oli tänää extraultra mun pelon ja paniikin takia. Mulla tuli vuotoa alkuviikosta ja pelästyin ihan kamalasti, vaikka tiesin että kohdunkaulalla on yksi suoni tosi pinnassa. Pelkäsin kauheesti että jotain on vialla, gyne oli onneks auvan ihana ja käytti aikaa ultraukseen. Katto vähän rakenteita jo, mittaili ja totesi ettei ole syytä huoleen :love: oon ihan rakastunu tohon meidän toukkaan, hän oli jo kamalan iso ja kohtu näytti jo aika ahtaalta :LOL: maanantaina heti aamusta rakenneultra.

Rosmarin & toukka 19+1
 
Me ollaan mietitty nimiä jo paljon, ja tuntuu, että pojalle keksittiin helposti, mutta sopivia nimiä tytölle ei oikein tule mieleen. Jos saa rakenneultrassa sukupuolilupauksen niin sitten on tietty vähän helpompi pohtia tarkemmin, vaikka varmasti nimi muotoutuu lopullisesti vasta sitten kun saa nähdä vauvan ihan oikeasti.

Sanoin tosiaan aiemmin etten aio tehdä isyyspakkausta, mutta oon nyt innostunut hankkimaan tulevalle isälle isänpäivälahjan :love: Se alkoi siitä, kun löysin kivan "I'm with daddy" -bodyn. Sit voisi pari muuta juttua etsiä myös.

Eilen kävin neuvolalääkärissä ja kaikki on normaalisti, kohtukin kasvanut kuulemma hyvin vaikkei edelleenkään näy vatsaa ulospäin. Tänään kuuntelin vielä dopplerilla itsekin ja taisin yllättää nukkuvan vauvan, voi pientä. :love:

18+2
 
Eilen tulin lomareissulta Espanjasta, jossa oltiin kahestaan kaverin kanssa. Kyllä oli ihana saada vähän aurinkoa ja lämpöä :)

Tuli sitten sielä alotettua se vaateshoppailu vauvalle :D Ja vähän myös itselle.
Muutamat itkutkin piti itkeä, kun ekoja omia vauvanvaatteita ikinä ostin :D On ne vaan niiin ihanan sulosia ja pieniä <3

Viimeistään nyt lomakuvista sen näkee, että mahaa olisi enää ihan mahdoton piilottaa.
Todella tukevasti raskaana siis :D

Nimiehdotuksia oli päässä useita. Näiden monien vauvayritysvuosien kuluessa olen ehtinyt nimivaihtoehtoja kehitellä viimosen päälle.
Ja ensimmäinen ehdotus taisi mennä miehellä läpi ihan tuosta vaan. No kolmannesta nimestä vielä keskustellaan kahden vaihtoehdon välillä, mutta nimi jo suurinpiirtein tiedossa. Ja sukupuoli siis myös :)

Ihan kohta olis sitten se puoliväli edessä
 
Meille selvisi vauvan sukupuoli siellä ylim. ultrassa. Ei jäänyt epäselväksi. :D Eli sen mukaan mietitään nimiasiaa. Hiukan hankalaa kyllä. Mulla on yksi mielestäni hyvä ehdotus mutta mies ei ihan vielä ole taipunut.... ;) Lopullisesti päätetään tietenkin sitten kun vauva syntyy ja nähdään miltä hän näyttää. Esikoisen kanssa kävi niin ettei hän näyttänyt yhtään suunnitellun nimiseltä, joten nimi meni vaihtoon.
 
Hei pitkästä aikaa!
Syysloma alkoi vihdoin ja töistä saa viikon hengähdystauon. Loman joudun toki käyttämään opiskeluun, mutta mies ja lapsi saavat sentään nauttia vapaista.
Pitkästä aikaa paistaa ulkonakin aurinko ja sekös vasta piristääkin.

Nimiä meilläkin on hieman pyöritelty, tytölle olisi jo nimiä mielessä, pojalle ei niinkään, mutta josko kolmen viikon päästä ultrassa saisi vihjettä sukupuolesta, niin voisi paremmin orientoitua. Itselläni on jostain syystä vahva poikaolo. Ultran jälkeen olen ajatellut tehdä inventaarion esikoisen vauvatavaroihin; oikeastaan ei pitäisi puuttua kuin turvakaukalo.
Ensi viikolla lääkärineuvola; iskiassäryn lisäksi pitänee mainita rytmihäiriöistä, iskivät eilen yllättäen lenkin lopulla. Edellisestä kerrasta taitaa olla jo useampi vuosi.

Joko kaikki on kertoneet odotuksesta? Itsellä ei enää maha pysy millään piilossa. Esikoisellekin annettiin lupa jo puhua asiasta.
 
Me ollaan kerrottu aikalailla kaikille nyt. Esikoinen oli anopillekin kertonut, niin nyt ei ole pimennossa enää sekään :D . Ja ei tosiaan ole enää oikein piiloteltavissa asianlaita. Vielä 10 päivää rakenneultraan.

Minä oon miettinyt paljonkin nimiä, miestä on taas kerran hankala saada siihen mukaan, kun ei se osaa etukäteen ajatella ennen kuin vauva on täällä. Lisäksi sillä on ihan erilainen nimimaku kuin mulla, mikä tuottaa vähän hankaluuksia. Kai tällekin joku nimi kuitenkin keksitään :D .

Liitoskivut on käyneet aika koviksi, just kun menin sanomaan, että kivan helppo vaihe raskaudessa :rolleyes:. Inhottavaa, kun kaikki liikkuminen niitä pahentaa, mutta pää taas tarvitsisi sitä liikkumista eikä se kai muutenkaan ole erityisen hyväksi puolta raskautta pysytellä paikoillaan...

Tänään poksui 19+0 :)
 
Pitkästä aikaa ehdin myös kirjoittaa :)

Me ei olla vielä kerrottu kun ihan muutamalle ihmiselle. Pari viikkoa rakenneultraan, sitten kerron vasta töissäkin. Ja sukulaisille :D

Nimiä on pyöritelty molemmille, ja tytön nimi on jo oikeestaan päätetty. Mut jostain syystä oon melko varma että vauva on poika, ja sen nimen kanssa vielä on miettimistä. Vaihtoehdot selvillä silti :)

Muuten hyvä olo, tänään eka päivä "energistä keskiraskautta" ja saanut jopa jotain tehtyäkin.
Nyt vain sitä ultraa odotellen.

Tänään 18+6 <3
 
Meillä on oikeastaan kaikki tinnyt alkuraskauden ultran jälkeen. Nyt sain kerrottua pomoille myös niin ei tarvitse enää stressata vauvamahan peittelyä. Nyt vaan täytyy toivoa ettei tuu lähtöä töistä kun tosiaan koeajalla ollaan ja vielä olis tammikuun loppuun asti sitä jäljellä :ninja:

Huomenna rakenneultra! Sormet ja varpaat ristissä että kaikki on hyvin :love: Nyt alkaa vähän jännittää, toivon että pikkusen sukupuoli varmistuis vielä ultrasta, vaikka geeneistä jo tiedänkin kumpi sieltä on tulossa. Haluaisin vaan että ne vastaa toisiaan :ROFLMAO: vähän jännittää myös siirtyykö laskettu aika viikolla aiempaan kun tuo on nyt kaksi viimeistä kertaa ollut n. viikon suurempi mitoiltaan. Tosin se ei olis mitenkään mahdollista kun tiedän ovulaatioajankohdan päivän heitolla ja sen mukaan nyt on 19+4 tai 19+5. Menis aika nopeesti että pääsis jo nukkumaan :LOL:
 
Nimiä ei ole vielä täälläkään mietitty sen kummemmin. Mies on yhden nimen tytölle heittänyt jo ilmoille mutta muuten ollaan oltu aika hissukseen. Päätettiin myös, että sitten joulun/uudenvuoden tienoilla aletaan miettiä enempi nimiä. (Eli siis suomeksi sanottuna: olen pyöritellyt vaikka mitä nimiä päässäni mutten ole viitsinyt miehelle vielä vauhkota kun hän haluaa ottaa rauhassa nimen kanssa :D)

@lloyd täällä ihan sama tilanne, olin jo huudellut kaikille että onpas ihanaa kun ei ole mitään raskausoireita, kunnes liitoskivut alkoivat vaivata. :confused: Etenkin öisin meinaa jomottaa ja kunnollisen nukkuma-asennon löytäminen vie aikaa. Päivisin ei niinkään tunnu kun on koko ajan liikkeessä. Onneksi sentään mielialanvaihtelut ja hermostumiset on nyt vähän laantuneet.. Ainakin mies on varmaan siitä ihan tyytyväinen. :D

Satsumista joku mainitsi, en muista enää nimimerkkiä. Mutta täällä kans yksi, joka on syönyt aivan hullun lailla satsumia :ROFLMAO::ROFLMAO: Varmaan joku raskaushimo, kun aina olen kyllä hedelmistä tykännyt mutten ihan tähän malliin. Kilokaupalla lähtee satsumia mukaan joka viikko kun kaupassa käy.

Pakko vielä kysyä, onko täällä muita jouluhöperöitä? Minä olen aivan hulluna jouluun ja tekisi jo mieli tehdä joulukortteja, laittaa joulukoristeita ja ostella joululahjoja. Mies on kyllä sanonut ehdottoman mielipiteensä etenkin joulukoristeasiaan, vasta joulukuun 1. päivänä on mulla lupa aloittaa kodin koristelu. :rolleyes: Me vietetään kyllä joulua mun ja miehen vanhemmilla - eli ei olla edes kotona - mutta silti pitää kodistakin saada jouluinen!

@rosmarin tsemppiä rakenneultraan!:love: Meillä 12 päivää vielä odoteltavaa.
Suikku1 ja pieni 19+0 :love:
 
Me on kerrottu vauvasta sukulaisille ja työkavereille, kavereille kerrotaan sitä mukaan kun tavataan. Someen ei laiteta mitään ennenkuin vasta sitten, kun pikkuinen on saapunut maailmaan.

Ihanaa, kun porukan rakenneultrat alkaa lähestyä. Meillä vielä 3,5 viikkoa odotusta, aika vaan matelee. Pitää sanoa, että olen tosi onnellinen dopplerista, ilman sitä olisin varmaan ihan hermoraunio. Eilen taas kuunneltiin vauvaa, siellä meidän oma pieni kovasti liikuskeli ja sydän pamppaili menemään :love: :love:

Töissä on ollut viime viikot tosi vaikeaa, motivaatio on ihan hukassa :confused: Vielä 4 kuukautta pitäisi jaksaa ennen äitiyslomaa, huoh...

Jesy + pikkukaveri 16+5
 
Meillä kaikki ystävät, sukulaiset ja kadunmiehet tietää tästä, ei tätä valtavaa pötsiä voi enää piilottaa mihinkään. Kaikissa ulkokamppeissakin näkyy ihan selvästi.

Mulla on kyllä todella epäenerginen olo. Väsyttää tolkuttomasti koko ajan... Tuntuu että töissäkäynti vie kaikki mehut ja sitten oon kotona vaan ihan raatoväsynyt ja kiukkuinen. Yöt on aika rikkonaisia jo nyt, heräilen vessaan ja siihen kun paikat puutuu jne jne. Just tänään huokailin että voisko jo jäädä äitiyslomalle... Vielä on matkaa helmikuuhun ja äitiysloman alkuun. Vaikka tiedän kyllä etten sinne asti millään pysty olemaan töissä. Mut vielä pitäis jaksaa kuitenkin.
 
Mä just töissä kerroin esimiehelle raskaudesta, koska masu alkaa iltapäivisin olla jo näkyvä (väitti kyllä ettei huomaa) ja sitten jos muut työkaverit alkaa jotain kuiskia niin kiva että pomo on kuullut jo asiasta minulta. Mulla on rakenneultra perjantaina, sen jälkeen saa "salailu" loppua sitten kokonaan :)

Mulla kans iskias/liitoskivut alaselässä aika kovia. Etenkin aamuisin kun herää tuntuu että jalat ei kanna :( en muista olisko esikoisen kans ollut jo näin varhaisessa vaiheessa tällaista? Ja liikuntaa harrastan edelleen, mut minusta tuntuu että nuo kivut vaan pahenee liikunnan myötä, Tosi harmi koska haluaisin käydä salilla ja pyöräilemässä ja kävelylenkeillä ihan loppuraskauteen asti.

Liikkeistä, mä kans tunnen niitä tosi huonosti. Vaikka nyt kai pitäisi tuntea jo ihan selvästi päivittäin, niin mä kyllä tunnen vaan satunnaisesti esim. iltaisin. Sydänäänet on kyllä kuuluneet selkeästi joka kerta.

marjutan ja muru2 20+4
 
Täällä ei kyllä enää vatsaa peitellä millään kaavuilla... Takaapäin kun katsoo niin ei edes huomaa että olen raskaana, on vissiin kaikki sitten tullut tuohon ihan eteen kunnon palloksi. :ROFLMAO:

Olen nyt tehnyt oman diagnoosini noista mun nukkumisvaikeuksista. Olen koko ikäni nukkunut aina öisin mahallaan tai selällään, en koskaan kyljellään. Nyt ei enää ainakaan mahallaan nukkuminen ole vaihtoehto eikä selälläänkään pitempiä aikoja viitsi olla, niin olen joutunut nukkumaan mulle entuudestaan epämieluisassa asennossa. Toivottavasti tottuisin ajan myötä tuohon kylkiasentoonkin. Tyyny jalkojen välissä kyllä auttaa jonkin verran.

Painoa on nyt tullut plussatestin tekemisen jälkeen tasan kilon verran. Enää en kyllä jaksa stressata tuon painon kanssa, nousee jos nousee. Maha ainakin kasvaa ja vointi on hyvä, salilla jaksaa käydä ja muutenkin liikkua entiseen malliin (toki teen pienemmillä painoilla ja vältän iskuja, hyppimisiä jne) joten enköhän minä ja vauvakin saa ihan tarpeeksi ravintoa. Ruokahalua ainakin piisaa. :rolleyes:

Liikkeitä en tunne vieläkään yhtään. Tuun kohta hulluksi tän odottelun kans...

Tänään 19+1
 
Täällä kanssa maha paljastaa aikalailla. Töissäkään ei voinut olla kaapissa enää pidempään. Kuulemma kaikki ovat jo sillä silmällä pitkään mahaani vilkuilleet :giggle:

Paastosokeri on minulla jatkuvasti hieman koholla. Siksi sain lähetteen äitiyspolille, kun neuvolasta arvelivat sen johtuvan hormooneista joille nyt en vain voi mitään. Jää nähtäväksi joudunko tabletti vai insuliinihoidolla. Samoin rakenneultra saattaa siirtyä synnytyssairaalalle. Jos ei siirry niin siihen on vielä 2,5 viikkoa. Toivottavasti ei ainakaan tästä pitkity jos siirtyy pois äitiysultralta o_O

Liikkeistä en osaa sanoa tuntuuko vai ei. Välilä iltaisin tuntuu kuin jokin kutittaisi alamahaa. En tiedä onko se sitä itseään vai ihon venymisestä johtuvaa kutinaa. Ja nyt tänään ja eilen on tuntunut yksittäisiä hentoja ikään kuin ilmapullahduksia alamahassa. Niistäkään en sitten tiedä :ROFLMAO:

Nimet meillä on jo päätetty. Katsotaan sitten kun tulokas saapuu sopiiko päätetyt nimet lainkaan :LOL:

Isyyspakkausta en tee. En oikein näe siinä sellaista tarkoitusta että viitsisin. Meillä ei mies (enkä minä) hirveemmin sellaista välitä. Äitiyspakkaus on kuitenkin lasta varten, ei minua.
 
Kiva lukea hyviä kuulumisia, tämä syksy ei meidän perheessä ole kyllä helpoimmasta päästä. Jos muistatte niin olin isommassa leikkauksessa yllättäen tuossa rv 12 korvilla... nyt sitten ilmeisesti komplikaatioita, en tiedä vielä mihin tieni tästä vielä vie. Tällä viikoll tarkoitus selvitellä, nyt olen tosin hirveän flunssan kourissa. En edes muistanut aiemmin, mutta on kyllä odotusaikana aina kaikki pöpöt tarttuneet helpommin! Normisti mulla on varsin hyvä vastustuskyky. :)

Satsumat maistuu, samaten suklaa. Niin on ollut aiemminkin (poikaa odottaessa). :D:love: Rakenneultra on meillä vasta kolmen viikon kuluttua. Mukava silti lukea täältä muiden ultrajuttuja jo aiemmin! Nimeä on mietitty (tai mies ei ole vielä oikein sisäistänyt koko asiaa) pojalle, mutta on tosi vaikeaa. Toinen ja mahdollisesti kolmas nimi helpot, on hyviä vaihtoehtoja aika monta. Yksi nimi on ainakin suvusta jomman kumman puolelta peritty. Mutta etunimi selvinnee vasta synnytyksen jälkeen. Mä kyllä haluaisin saada edes pariin hyvään vaihtoehtoon karsittua, jotta ei kävisi kuten nuorimman kohdalla, jonka nimi ei ollut päätettynä kuin vasta ristiäisiä edeltävänä iltana. :ROFLMAO:

Vatsaa en pysty piilottamaan enää millään, on ihan puolitututkin uskaltaneet onnitella, vaikken ole mitää än kertonut. :alien: Mielellään oltaisiin pidetty salaisuus vielä hetken aikaa, mut minkäs teet.:LOL: pikkuisen liikkeet tuntuu hyvin joka päivä, siitä iloitsen kovasti, vaikka itselläni nyt terveyshuolia onkin.

Hannah ja pikkunelonen 18+2
 

Yhteistyössä