Maaliskuiset 2018 *marraskuussa*

@NassuRessu onnea tyttölupauksesta! :) Ja muutenkin hyvin menneestä rakenneultrasta.

Täällä meinaa väsymys painaa, kamalasti koulujuttuja ja tuleva harjoittelukin vähän stressaa. Noh, jouluviikolla pitäisi tilanteen rauhoittua kun harjoittelu loppuu ja mulla on koulusta ja töistä 3 viikon loma (ihanaa!), niin se motivoi kyllä jaksamaan nämä viimeiset viikot. :D

Mullakin olisi tiedossa Ikean reissua vielä ennen joulua. Miehen sijasta otan kyllä ystäväni mukaan sille reissulle, sillä mies ei ole oikein himoshoppailija ja täältäkin on Ikeaan sen verran matkaa, ettei viitsi lähteä sinne kiireellä. :ROFLMAO:

Supisteluista ollut puhetta. Itse en kyllä ole tuntenut mitään, vaikka näin esikoista odottaessa en oikein vielä edes tiedä miltä supistusten kuuluisi tuntua. Välillä tuolta alavatsasta juilii ikävästi, mutta en usko niiden olevan supistuksia kun kuitenkaan mistään kovasta kivusta ei ole kyse.

Iltapäivällä olisi sitten kelaneuvola, tosi kiva mennä pitkästä aikaa (edellinen neuvolakäynti ollut 1,5kk sitten).

Suikku1 + pieni 23+2
 
@Villavarvas mulla tuli töissä ollessa sellanen, että koko päivän oli alavatsa kipeä ja tosi inhottavan tuntuinen. Työssä siis oikeastaan mahdotonta pitää mitään lepotaukoja, paljon kävelyä, nostamista ja muuta fyysistä liikkumista. Kun lähdin töistä, tuntu siellä parkkipaikalla että koko vatsa repeää, ihan järkyttävät kivut koko vatsalla. Pääsin jotenki autoon, jossa kipu sitte hellitti ku sai istua rauhassa. Liikkeitä tuntu heti jälkeen ja koko illan niin en lähteny mihinkään näytille. Seuraavana päivänä oli työterveyslääkäri muiden juttujen takia, mutta kun kerroin sille, pisti se minut heti loppuajaks saikulle. Toisaalta itellekki helpotus, koska oli tosi pelottavaa tuo, mutta tietty harmittaa ku kerkesin olla niin vähä aikaa vaan töissä ekan lapsen jälkeen..
 
Onnea tyttölupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista @NassuRessu ! :)

Rasvaaminen: Joka raskaudessa oon rasvannut masua ahkerasti, ja joka kerta samoista kohdista arvet ilmestyvät ja pahenevat kerta kerralta joskus viikoilla 35+:ROFLMAO: Vatsa tuntuu kaipaavan niin paljon kosteutusta, että oon käyttänyt kookosöljyä, Bio-Oilia, manteliöljyä vaihdellen, nyt käytössä tuollainen ihanan rasvainen Mummy Tummy Body Marmalade. Hauska nimi, mut tuntuu tosi ihanalta iholla.

Hankinnoista: Imetystyynyn haluaisin jo ostaa, nivuset kiipeilevät öisin, polvien väliin kaipaan tukea.. tavallinen "pöykylätyyny" mulla on, mutta tuntuu että ei pysy tukevana. Kolmannella lapsella oli käytettynä hankittu Doomoo Buddy, se oli jo varmaan parhaan tukensa menettänyt yksilö. Mietityttää, ostaisinko saman uutena nyt, vai mikä olisi mukautuva ja riittävän tukeva imetykseen ja nyt nukkumiseen.. Jäi edelliselle sivulle kommentti, jossa joku oli tämän Doomoon jo tilannut, kiva kuulla mitä tykkäät (nyt en puhelimella näe että kuka olikaan tilauksen tehnyt..)! :)

Pian on edessä omat valmistujaiset, niin mahtavaa, kauan tätä on odotettu ja kovasti töitä tehty! Perheellisenä on kyllä ollut koko perheen projekti, en olisi ilman miehen apua ja tukea kaikkea jaksanut.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Villavarvas
Onkin taas aikaa vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Kiitos ensinnäkin turvakaukalovinkeistä kaikille. Ajateltiin mennä lauantaina lastentarvikekauppaan hiplailemaan rattaita ja muita. Vihdoin alkaa konkretisoitua, että meille tulee vauva :love:

Rakenneultra oli viikko sitten. Kätilön mukaan kaikki oikein hyvin, mutta itseä jäi mietityttämään vauvan vähän viikkoja lyhyemmät reisiluut ja olkaluut. Tein sen virheen, että aloin googlettaa asiaa ja sieltähän tietysti tulee tuutin täydeltä kauhukertomuksia. Sain ihan täyden hysteriapaniikin päälle asiasta, ennenkuin päätin luottaa kätilön ammattitaitoon, että kaikki on OK. Ja mä olen itsekin ollut vain 46,5 cm pitkä syntyessäni täysiaikaisena ja nyt aikuisenakin vain 157 cm, joten ihan luonnollista, että mun vauvanikin on pieni (varsinkin, jos kyseessä tyttö). Sukupuolesta ei tullut täyttä selvyyttä, joten mennään parin viikon päästä vielä uudemman kerran yksityiselle tarkistuttamaan asia.

Rasvailuja oon tehnyt jo pari kuukautta aamuin ja illoin. Saa nähdä, onko siitä mitään apua. Joka tapauksessa hyvää se tekee, mulla iho kuivuu aina talvella tosi paljon. Välillä on rasvauksista huolimatta vatsan yläosan ihoa kutittanut aika paljon.

Muuten kaikki hyvin, vauva potkii kovasti joka päivä. Ihmettelen, että mun selkä ei oo vielä alkanut temppuilla, alkuraskaudesta tuntui pahemmalta kuin mitä viime aikoina. Tietysti parempi näin!!

Jesy + pikkukaveri 21+2
 
@Jesy Meidän pirpana oli myös joitain päiviä pienempi kuin mitä viikot sanoo, mutta juurikin koska kätilö sanoi että kaikki näyttää olevan hyvin, uskon siihen ja kielsin itseäni googlaamasta mitään. 360g painava pikkuinen oli silloin 21+1. Ehkä meille tulee sitten siro vauva, tai ehkä vaavi kasvaa sitten loppua kohden vielä viikot kiinni.

@Hannah4 Minä olin hommannut sen Doomoo Buddyn itselleni vartalo- ja imetystyynyksi, ja oon tykännyt! Ihana nukkua kyljellään kun saa ottaa tyynyn kainaloon ja polvien väliin ja sitten se tukee vielä massuakin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hannah4
Täällä iloitaan siitä, että lopultakin pahoinvointi alkaa helpottaa. Tuskin loppuu kokonaan ennen synnytystä, mutta on se vain niin ihanaa, kun voi aamulla ihan rauhassa avata silmät ja vaikka maata hetken, eikä tarvi silmät vielä puoliummessa juosta joko vessaan tai pikaisesti syömään. Töissäkin helpompaa, kun ei tarvi jatkuvasti jotain syödä. Ja tokihan se näkyy painossakin.

Painonnoususta täällä onkin keskusteltu. Painoa on tullut reippaasti, vaikka ylipainoakin oli jo alunperin. Mutta en jaksa välittää. Kumma olisi, jos ei tällä syömisellä nousisi. Vaan pahoinvoinnin takia on ollut pakko koko ajan syödä jotain, että selviää töissä ökäämättä. Edellisissä on ollut sama juttu ja synnärille sitten jäänyt kuitenkin suurin osa. Josko siis nytkin.

Tiistaina lopultakin rakenneultra. On sitä ehditty jo odottaakin. :p
 
@Sannelii kuulostaa hurjalta nuo sinun kivut töiden jälkeen. Hyvä että pääsit saikulle! Oma ja vauvan hyvinvointi tietysti kaikista tärkeintä.

@Julyah Hyvä että pahoinvointi alkaa helpottaa, aika hurjan pitkälle se on sinun kohdalla kestänytkin. Tsemppiä loppuraskauteen!

Täällä ei juuri mitään erikoista. Vähän masu kipuillut salitreenien tai muun fyysisen rasituksen jälkeen, joten päätin nyt unohtaa kunnon treenailun ja muut raskaammat jutut ja koitan vaikka rauhallisilla kävelyillä sitten liikkua.

Kelaneuvolakin oli ja meni, kaikki oli niinkuin pitikin, hemoglobiini ja verenpaine hyvät ja sydänäänet vauvalla 150 luokkaa. Ihan todella liikkuvainen kyllä tämä pikkukaveri, heti kun on paikallaan niin kunnon mylläkkä alkaa vatsassa. Neuvolassakin sydänääniä kuunnellessa vauva pyöri jatkuvasti kuperkeikkaa. :D

Laitoin äitiyspakkauksenkin tilaukseen ja hain valmiiksi äp-rahat ja lapsilisät. En millään malttaisi odottaa, että pääsee hypistelemään äitiyspakkauksen tuotteita. :love:

Nyt kohti joka sunnuntaista siivousurakkaa.. Mulla on joku pakkomielle siivota koti sunnuntaisin, muuten tuntuu ettei uusi viikko voi alkaa kunnolla. :LOL:

Suikku + pieni 23+6
 
Imetystyyny mulla myös ostoslistan ykkösenä, jotta voisin nukkuessa käyttää jo nyt. Pitää vaan odotella tilipäivää ensin, hohhoijaa... Nyt ihan viimeisen viikon aikana yöt selvästi hankaloituneet, paikat puutuu ihan tolkuttomasti. Tyynyä käytän kyllä polvien välissä mutta se on joku vanha ja muhkurainen lätty, niin ei siitä kovin paljon apua ole. Ehä ostan tuon Doomoon tyynyn myös, kuulostaa ainakin hyvältä!

Tänään rv 24 + 0, jee, viimeinen kolmannes alkaa vaikka onkin vielä pitkä matka maaliskuuhun. <3 Hassua kun musta tuntui että aika meni nopeesti puoleenväliin asti ja nyt tuntuu että viikot vaan matelee.
 
Eilen oli se rakenneultra viimeinkin :) Kaikki hyvin, kaveri vastaa ihan viikkoja, eikä mitään epäilyttävää ilmennyt. Sukupuolikin saatiin selville, kätilön sanoin ei pienintäkään epäilystä: Poikahan siellä asustelee <3
Illalla tuli täyteltyä nyt sitten vakuutushakemuskin, kun sen ehtona oli rakenneultrassa käynti. Nyt voi alkaa muutenkin katsella hankintoja eteenpäin, paljoa en ole vielä mitään hankkinut.

Möhkispöhkis 21+6
 
Kovin täällä on hiljaista, taitaa aktiivinen keskustelu olla facebookissa.
Onnea möhkispöhkis hyvistä ultrakuulumisista. Pojilla taitaa olla tapana esitellä itseään reilusti... ;)

Varasin itsekin ajan vakuutusyhtiöön papereiden päivitystä varten. Vauvavakuutus kans suunnitteilla.
Samalla saa pankkiasiatkin päivitettyä. Oon vähän vanhanaikanen ja tykkään asioida n. Kerta vuoteen oikein konttorissa. :oops:
Kelan paperit sentään laitoin eteenpäin sähköisenä. Kovasti odottelen pakkausta saapuvaksi jo.

Sairastuin viime viikolla ärhäkkään flunssaan ja jouduin jo perjantaina oleen pois töistä, eilen lääkäri sit kirjoitti viikoksi saikkua. Yskän takia en oo saanu nukuttua öisin sitä normaaliakaan vähää...

Vauva onneksi mahassa köllöttelee tyytyväisenä, potkii niin kovasti, että näkyy välillä jo päälle päinkin.

Mites, joko alkaa oleen hankintoja tehtynä?
Meillä suunnitteilla viikonlopulle Ikea ja lastentarvikeliikekierros. :)

Onko muut jo miettiny nimiehdotuksia? Ainakin meillä pitäis olla seuraavaan neuvolaan mennessä ehdotus valmiina.
 
@MöhkisPöhkis Onnea rakenneultrakuulumisista! Ja poikalupauksesta myös. Meille kävi myös niin, että kätilö totesi "poika tämä on, ei mitään epäselvää" :ROFLMAO:

@Madre18 meillä on hankintoja vasta lähinnä vaatteiden muodossa, niitäkin vaan kokojen 50-60 väliltä. Ensi viikonloppuna olisi myös täällä Ikean reissua tiedossa, ainakin pinnasänky on ostoslistalla. ;) Muuten emme ajatelleet tehdä kamalasti hankintoja ennen joulua, sillä ainakin vihjailujen mukaan aika vauvapainotteisia joululahjoja tullaan tänä vuonna saamaan molempien sukulaisilta. :LOL:

Mekin aiotaan ottaa vauvavakuutus, vaikka sen tarpeellisuus jakaakin paljon mielipiteitä. Käytiin uusimassa vähän meidän muitakin vakuutuksia ja samalla päädyttiin ottamaan vauvalle oma vakuutus. Uskon kuitenkin, että vaikkei sille paljoa käyttöä tulisikaan (toivottavasti), niin näin esikoisen kohdalla se tuo ainakin jonkinlaista mielenrauhaa.

Tänään 24+1.:love:
 
Voi, mikä älytön väsy iski kesken kauppareissun, mutta päikkäreitä en osaa nukkua niin pötköttelen vaan.

Doomoon imetystyyny on ihan paras (y) Harmittaa, kun myin omani enkä nyt millään viitsisi ostaa uutta, kun käytin sitä lähinnä raskausaikana nukkumisen tukena.

@Julyah Samoin olen miettinyt, että viis painosta kunhan ei tarvi oksentaa. Minulla tiheä syöminen on pitänyt huonon olon loitolla, mutta jos ruokaväli pitenee niin pönttöä saa halailla.

Hankinnoista puuttuu lähinnä sänkyvaatteet ja pinnasängyn reunapehmuste. Pienen 50/56 haalarin hankintaa olen myös miettinyt, kun lapset niin haluaisivat nallehaalarin vauvalle. Toisaalta olisi kiva laittaa tällekin vauvalle sama puku kuin edellisille. Ostin tänään jopa tutteja :rolleyes:

Luulen, että salireenit jää nyt pikkuhiljaa pois, koska melkein kaikki liikkeet alkaa supisteleen jos yhtään laittaa painoa. Olen lopettanut reenin heti niin aika turha edes mennä salille. Muissakin arkisissa fyysisissä rasituksissa alkaa supistelemaan helposti.

Huomenna ylimääräinen neuvolalääkäri supisteluiden vuoksi. En usko, että kohdun suulla on mitään muutoksia, mutta hyvä tarkistaa.

Lily79 rv 24+0
 
Moikkelis.. Meillä alkaa yllätyksekseni olla nyt aika pitkälti isot hankinnat tehtynä - tai oikeastaan kävi lopulta niin, että ainoa varsinainen iso hankinta olisi ollut hoitopöytä. Ihastuin sellaiseen 500-600€ maksavaan ja mies ei lämmennyt sen ostamiseen. Hän päätti rakentaa sen itse. Tuolla se on nyt tekeillä. Onneksi tässä on vielä aikaa! Innostunein olen kuitenkin siitä, että meillä on lastenhuoneessa tapetit seinässä! :D

Äitiyspakkaus tuli noin viikko sitten. Siinä olikin hommaa käydä kaikki painonapit läpi (että ovat varmasti ehjiä..) Mies ei meinannut jaksaa kahlata niitä kaikkia läpi ja itselläkin meinas tulla ähky. On se vaan hieno juttu tuo äitiypakkaus täällä Suomessa! Pakkauksen tavarat vaikuttivat siltä, että eiköhän niistä suurin osa tule käyttöön jossain vaiheessa. Tykkäsin melkein kaikista.

Pakollinen sokerirasituskin on takana. Puhtaat paperit siitä tuli onneksi. Vähän pelkäsin kyllä toista - ruokavalio on ihan terveellinen, mutta sokeria tulee syötyä tosi paljon...

Siinä ne kuulumiset taas.
24+ viikkoo mennään

Ai sait jo pakkauksen? Millaset ne lakanat siinä on? Jotenkin se väri hieman mietityttää :D
 
Viikko saikkua takana ja nyt tää kotona oleminen alkaa taas maistua :love: tytön kanssa leikitään, ulkoillaan, askarrellaan joulujuttuja ja laiskotellaan aina välillä :)
Me päätettiin jättää äitiyspakkaus ottamatta. Mutta ihan älyttömästi polttelis vanha äitiyspakkaus joka on ihan täynnä pinkkejä, säästettyjä pikkuvaatteita:rolleyes: Haluttais jo niin kovasti hypistellä niitä (ja käydä läpi jos jotain puuttuu) ja laittaa vaatekomeroon kaikki valmiiks. Mutta yritän vielä vähä aikaa hillitä itseäni:whistle::whistle:

Sannelii ja pikkinen 24+0 (Jeij!)
 
Oi, onpa ihanaa, että ootte jo saanut äitiyspakkauksia :love: Olisi ihana päästä hiplaamaan sitä, mutta vielä on aikamoinen odottelu, kun mun kelaneuvolakin siirtyi joulukuun alkuun :poop: Tulee aika rapsakka 12 viikon väli edelliseen neuvolakäyntiin. Vähän huolestuttaa, että miten esim. hemoglobiini, kun ei tosiaan sitäkään oo kolmeen kuukauteen mitattu. Toisaalta olo on ollut koko ajan ihan jees, joten ei kai tässä mitään hätää sinänsä.
 
Hankintoja: 1 (ruskovillan kypärämyssy)

Eli ei. En oo ees jaksanu ottaa esille aikasempien lasten jemmoja, että katsois vaatepolitiikkaa. :D Ehkä joku päivä.


Torstaina saan todistuksen kelalle, niin voi alkaa täyttää hakemukset. Rahana otetaan äitiysavustus ja ostetaan kaukalo. Mutta jätän sen hakemisen sinne tammikuulle, jos vaikka se nousee ainne 170e. Ja muutenkin, empähän kerkeä tuhlaamaan sitä kun kaukaloa ei kannata ostaa tänne pieneen asuntoon tilaa viemään turhaan.

NassuRessu ja mini 23+2
 
Täälläkin rakenneultra lopulta takana. Pienellä onneksi kaikki hyvin. Jokohan sitä lopettaisi nyt murehtimasta turhia. Sukupuolta en kysynyt, vaikka pikkuisen kyllä mieli teki.

Äitiyspakkauksen kanssa olen kahden vaiheilla. Edellisille olen pakkauksen ottanut, mutta osa jää aina käyttämättä. Pienimpiä vaatteita ehkä tarvisi enemmän ja niitä pakkauksessa ei montaa ole. Mutta on se aina niin jännää odottaa laatikon saapumista....
 
Me ei olla hankittu vielä juuri mitään. Meillä on yksi äitiyspakkauslaatikollinen isompien lasten vanhoja vaatteita tallella ja sen olen käynyt läpi. Aika paljon siihen laatikkoon mahtuikin tavaraa, luulin jotenkin että meillä on vaan muutama vaatekappale tallella mutta näyttikin siltä ettei tarvi ostaa juuri mitään, varsinkaan kun otetaan se äitiyspakkauskin. Jotain pientä vain, ehkä pari vaatetta, pieniä kestovaippoja, harsoliinoja, liivinsuojia jne. Turvakaukalo mennään ostamaan kunhan veronpalautukset tulee. Se onkin meidän isoin ja kallein hankinta. Hirveesti tekis mieli laittaa jo kaikkea valmiiksi, mutta en oo ihan vielä viitsinyt aloittaa kuitenkaan. Jokohan kehtais hakea vaunut valmiiksi häkkivarastosta. :D Pitäis varmistaa että ne on ihan kunnossa.

Mä meen tänään lääkäriin, ainakin joku pätkä sairaslomaa suunnitteilla. Verenpaineet aamupäivisin niin matalalla ettei meinaa tolpillaan pysyä, päässä sumenee koko ajan ja supistelee jatkuvasti aamupäivisin. Katsotaan nyt mitä se tohtori sitten sanoo. Pomo ei oikein ilahtunut kun sanoin että olen nyt ainakin pari päivää saikulla...
 
Ai sait jo pakkauksen? Millaset ne lakanat siinä on? Jotenkin se väri hieman mietityttää :D
Lakanat vaikuttivat ihan laadukkailta, mutta eipä nuo mitkään maailman kauneimmat ole. Pussilakana on sellainen hassun vihreä - se ei ihan omaan mieleen ollut. Eiköhän se käyttöön kuitenkin tule. Täkki oli kyllä ihan hyvä.

Eniten ihastuin kevyttoppapukuun. Pakkauksen pyyhe oli mielestäni huonolaatuinen, ihan luiru.
 
  • Tykkää
Reactions: Onni ja Unelma
Hankinnoista: jotenkin ajattelin, että onhan tässä vaatteita tarttunut mukaan.. mutta viikonloppuna kävin laatikon läpi, siellä oli tasaisesti ihania juttuja 56-74cm, sellaisia "must have" -löytöjä olen vain ostellut. 56cm oli vain yhdet housut! Ja Ruskovillan silkkimyssy. :ROFLMAO: Jospa siis vuoden vaihteen jälkeen vaatekaupoille.

Isompia hankintoja olisi vain pinnasänky. Mutta jotenkin ihan rauhassa nyt vaan odotellaan, taidan malttaa ensi vuoden puolelle. :) Niin paljon kaikenlaista on vielä tässä loppuvuoden aikana ja haluaisin saada raivattua muita tavaroita ennen uusien tuomista kotiin. Isompaa inventaariota siis tiedossa.

Äitiysavustys otetaan rahana. Jotain tarpeellista sillä sitten ostamme.

Hankintojen sijaan on tullut käytettyä aikaa nimien pohdinnalle. Tosi vaikeaa! Olisi kiva saada muutama hyvä vaihtoehto jo odotusaikana, mutta ei oikein löydetä mieleisiä nimiä.. Onneksi on aikaa miettiä!
 
Olipa ärsyttävä lääkärikäynti eilen. Mun piti mennä meidän neuvolalääkärille mutta jonkun kiirehässäkän takia minut tutkikin joku opiskelija. Täydellinen esimerkki vastaanottokäynnistä, jolla lääkäri ja potilas puhuu koko ajan eri asiasta. Menin siis sen takia, että verenpaineet on aamupäivisin hirveän alhaalla, koko ajan pyörryttää ja erityisesti aamupäivisin supistelee. Lopputulos: sain kaksi päivää sairaslomaa selkäkivun takia. Kerroin toki, että selkäkin on kipeä, mutta sanoin pärjääväni sen kanssa vielä ja erikseen sanoin, että pahinta on matala verenpaine ja supistelu. Verenpainetta ei mitattu eikä asiaan palattu käynnillä enää ollenkaan. Sisätutkimusta ei tehty. Opiskelijatohtori kysyi vain että "eihän mitään säännöllistä supistelua ole?". Haloo, ehken siinä tapauksessa olisi hakeutunut terveyskeskukseen vaan sairaalaan... Selkäkin on kuulemma kunnossa koska pystyn seisomaan yhdellä jalalla ja refleksit toimii. Lopuksi lääkäri vielä viisasteli, että pitää harrastaa liikuntaa kun "selkäkipu ei lepäämällä katoa". Juuri olin hänelle kertonut, millä eri tavoin yritän selkääni ja itseäni pitää kunnossa. Hohhoijaa, ärsyttää niin paljon, miksi laitetaan raskaana oleva nainen sellaiselle lääkärille joka ei selvästi ikinä ole hoitanut raskaana olevia? Parin viikon päästä seuraava neuvola, pitää kai sinnitellä sinne asti ja pyytää sitten uutta lääkäriaikaa ja tällä kertaa neuvolalääkärille. Seuraava lääkärin rutiinitarkastushan taitaa olla vasta aika pitkän ajan päästä? En muista yhtään miten ne menee.

Pahoittelut tälläisestä itsekeskeisestä purkautumisesta, meni kyllä aika jättimäinen herneenpalko nenään eilen ja vielä on ainakin puolet jäljellä. :D
 
@Villavarvas onpa todella tympeä lääkärikäynti! Voisiko asiasta antaa palautetta eteenpäin? Kyllähän nyt sitä vaivaa pitäisi ensisijaisesti tutkia, minkä takia sinne lääkäriin mennään. :cautious: Onneksi pääset kuitenkin pian neuvolaan ja jos ennen sitä jotain tulee niin sitten vaan soittoa ja uusintakäyntiä lääkärissä.

Mulla kävi yhdessä neuvolassa niin, että oma terveydenhoitaja oli sairaana ja tilalla oli sitten joku sijainen. Hän neuvoi minua ihan päinvastoin kaikessa kuin oma th, esimerkiksi liikuntaa ei muka saisi harrastaa juuri lainkaan (!?! tällöin oli ehkä rv17 menossa) ja muutenkin tuntui joidenkin asioiden suhteen olevan ihan ehdoton. Oma th:ni kun on sillä asenteella, että "kuuntele kroppaa ja toimi sen mukaan", mikä ainakin omasta mielestäni tuntuu järkevimmältä.

Nimiä ei olla juurikaan mietitty vielä. Välillä joitain ehdotuksia on heitetty ilmoille mutta yhtään semmoista oikeasti varteeotettavaa nimeä ei ole vielä löytynyt. Tuntuu, että pojalle kamalan vaikea keksiä. Olen kyllä kalenterista selannut nimilistan useaan otteeseen läpi ja tuntuu ettei mikään oikein tunnu siltä The Nimeltä. :D Paljon on kivoja nimiä jotka voisin pojalleni antaa, jos lähisuvussa tai kaveripiirissä ei jo olisi näitä nimiä. En nimittäin halua, että nimi tuo minulle jonkun muun ihmisen ensisijaisesti mieleen.:p

Tekee aivan törkeästi mieli Pandan juhlapöydän konvehteja... Mutta raskaanahan on mielitekoja, ja niitä saa toteuttaa, eikö niin?! :ROFLMAO:

Tänään 24+3. :)
 
@Suikku1 sepä juuri, kun niin moni nimi henkilöityy jo johonkin ihmiseen! Mutta kai sitä jotain löytyy, ainakin mistä lähteä liikkeelle. Oikeastaan meillä on kolmas nimi valmiina:D, toiseen kaksi vaihtoehtoa ja etunimi sitten ihan hakusessa. Sopivasti haastetta, kun nuo muut nimet tuntuvat niin mieleisiltä!;)

Suklaa on mullakin ollut himona poika-raskauksissa, hassua. Esikoisen odotuksessa suklaata meni siis kiloittain... :rolleyes: Nyt olen kohtuullisen hyvin jopa pysynyt erossa, sillä itseni tunnen eikä tuossa asiassa oo mitään kultaista keskitietä, vaan Fazerin sinistä hupenee aina sitten se levy yhdeltä istumalta. Päärynöitä ja rusinoita olen opetellut nyt syömään makeannälkään. Välillä vaikeaa, välillä helpompaa.

@Villavarvas kyllpä on ollut ärsyttävä lääkäri! Kiukutti ihan lukea. ❤ Hakeudu ihan kunnon lekurille, jos kipeän oloisia supistuksia on yhtään.

Kovettumista, tuntuvaakin, on myös mulla. On ollut jokaisessa ja nyt neljännessä alkoi nämä harkkasupistukset vielä aiemmin. Mut yhdistyy paljon esim. fyysiseen rasitukseen tai vauvan kovaan liikkumiseen, ei ole tuollain tiettyyn aikaan päivästä. Mut matala verenpaine on, siitä sympatiat, ei kovin kiva olo ja huimaa sekä väsyttää helposti.
 

Yhteistyössä