Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

@anni00 , minkä ikäinen tissitakiainen sulla on? Meillähän loppui imetys pikkuhiljaa sen jälkeen kun raskauduin, alkoi sattua nänneihin ja tuntui muutenkin vähän jo tympeältä.. Ei varmasti ole huono asia vaikka imetys loppuisikin jo, jos se teillä helpottaa yöt ja sun fiilikset.
Tsemppiä!

Mekkuli ja mini6 15+6
 
@mekkuli81 stella on vasta 7kk en haluis ruveta korviketta antaan kuitenkaan mut ei haittais jos vähä vähentäis. En vaa oikee tiiä miten ku pojan kanssa lopetettiin ensin päiväimetys mut nyt haluttais vähentää yöllä tosin on se päivällä jo vähentyny.
 
Tänään oli hyvä päivä. Tilasin aurinkolasit voimakkuuksilla niin voi ajaessa pitää kun sais siis ajokortin nyt kesällä kolmekymppisen kunniaksi ;)

Käytiin juhliin etukäteen että mies sais uuden työn syömällä lounas amarillossa.
Sit mies sai puhelun että sai sen työn!

Ja nyt illalla lapset nukahti autoon ni ei tarvinu kotona kauaa nukutella. Seuraavaksi ukon kanssa viettämään vielä iltaa ku oli näi hyvä vapaapäivä sillä.

En tiiä voinko vieläkää tuntee vauvaa vai onko ne ilman kiertämistä:LOL:

Anni00 ja kolmonen huomenna poksuu 14+0
 
@anni00 Mukava kuulla että siellä oli hyvä päivä!

@mannamuu Tervetuloa keskusteluun, en hoksannut aiemmin toivottaakkaan. :) Täällä on myös ollut aina korkeat sykkeet pienellä kun on mitattu, ja mulla on muutenkin ihan alusta asti ollut voimakas tyttöolo. Saa nähdä pitääkö paikkaansa.

Tosiaan rakenneultraan sain vihdoin ajan 28.10 eli kuukauden verran pitäisi jaksaa odotella. :love: Tuntuu hurjalta, että nyt on tosiaan jo aika rakenneultraan, vastahan mää tein positiivisen testin... Mutta silti tuntuu että kuukauden odotus on sama kuin ikuisuus. :ROFLMAO:

Oksentaminen on loppunut täysin n. 1,5 viikkoa sitten ja siinä ajassa painoa on nyt tullut vajaa kilo (toki voi vaa'at ja punnitusajankohdatkin vaikuttaa, mutta uskon että on vähän noussut). Turhaan siis olen stressannut asiaa. Eihän kaikilla paino välttämättä nouse ollenkaan ennen puolta väliä vaikkei olisikaan oksentanut. Hyvillä mielin siis eteenpäin :)

Suikku ja pieni 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd
Mites noi sykkeet menee, mikä on sikiölle korkea ja matala taso? Mulla oli viimeksi 148, mitähän siitä voisi yrittää päätellä? Tai no ei kai nää kuitenkaan kovin luotettavia ole, mutta ihan hauskaa spekuloida :LOL:

Mun sokerirasitus oli eilen ja se oli yllättävän hyvä kokemus. Ei mitään huonoa oloa ja se litkukin oli ihan juomakelpoista. Googlettelin noita raja-arvoja ja näyttäisi, että mun omakannassa näkyvät tulokset on ihan normaalit (y) Ajattelin kuitenkin vielä tänään rimpauttaa neuvolaan ja tuplatsekata asian. Mutta olen tyytyväinen, jos kaikki on hyvin. Olen yrittänytkin syödä järkevästi ja pitää painon kurissa, tähän asti mun paino on itse asiassa tippunut puolisen kiloa. Mikä on hyvä, koska ylipainoa oli lähtiessä sen verran, että painon ei tarvitsisi ihan kauheasti nousta raskausaikana.

Jesy 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: lloyd
Täällä tehdään sokerirasitus kuulemma vasta rv25 tai jotain sinnepäin. o_O Eli kauan saa kyllä odotella. Mää oon just kerennyt täyttää 25, niin joudun sitten rasitukseen, alle 25v ei kuulemma tehdä jos normaalipainoinen. Noh, oon kyllä valmis ihan kaikkeen mikä vaan antaa lisätietoa mun ja vauvan hyvinvoinnista. :)

@Jesy Mää oon kuullut, että alle 145 syke olisi tyypillisempää poikalapsella ja yli 145 sitten taas tyttölapsella. Tosin näähän on - niinkuin sanoit - pelkkiä spekulaatioita mutta hauskaa arvailla. :LOL: Meillä on sykkeet olleet 155-165 paikkeilla.
 
@Suikku1 Kiitos infosta! Oiskohan sit meillä tyttö tulossa :D Vitsit, että olisi ihanaa, jos olisi :love: :love: Mulle toisaalta ei niin väliä sukupuolella, mutta miehellä on kaksi poikaa ennestään, joten hän toivoisi kovasti pientä prinsessaa.

Täälläkin ilmeisesti tehdään vasta myöhemmin sokerirasitus, ellei ole erityisiä riskitekijöitä. Mä pääsin siihen riemuun jo aikaisemmin, koska mun isällä on II-tyypin diabetes. Ja mun pitää mennä vielä uudestaan sitten joskus myöhemmin. No mutta toisaalta hyvä vaan, että tutkivat kunnolla.
 
Ihanaa sain nukkua viimeyön. Tyttö nukkui hyvin eikä roikkunu tississä koko aikaa. Raahasin eilen rattaat sisälle ja nukutin siihen päikkäreille ja sit yritin syöttää kiinteitä viidesti mut ei kyl iltapala enää maistunu.
 
Sykkeistä vielä (hauskaa kun on:D), niin mulla ei kyllä ole matalat ja korkeat olleet ollenkaan tuota luokkaa, siis tässä vaiheessa. Nehän laskevat kun pidemmälle päästään, tässä vähän alle 20vkoa on mulla ollut poikasyke 140-165 suunnilleen ja tyttösyke 168-170+. Tyttöä arvelin siten vasta, kun ylitti reilusti 160 ja nyt tuntuu lähes varmalta pojalta koska on ollut noin 155 (noin 12 vkoa oli vähän yli 160). Tyttösykkeet ei mulla laskeneet samassa määrin kuin poikasykkeet viikkojen edetessä. Ja varmaan 50/50 todistaa kaikki arvaukset vääriksi. :ROFLMAO:
 
Mulla on molemmista lapsista ollut sykkeet 130-150 ja eri sukupuolia ulkoisesti ainakin ovat :D. Tästä vauvasta ei oo sykkeitä neuvolassa kuunneltu, kun eka neuvola oli joskus rv 9 ja seuraava on ensi viikolla vasta. Ei siis mitään tietoa numeroista. Dopplerillakin on tätä vauvaa niin vaikea kuulla.

Painonnousustakaan ei ole mitään käsitystä, kun vaa'asta loppui patterit muutama viikko sitten :D. Samat vaatteet suunnilleen mahtuu päälle, että toivottavasti ei oo kauheasti noussut... Heti alkuun tuli joku 3-4kg jo.

Liikkeitä tuntuu päivittäin, välillä vähän yllättäenkin. En jotenkin niitä muista haeskella kuitenkaan, sieltä vaan tuntuvat, kun tuntuvat.

16+6
 
Heippa!

Minut voi lisätä myös tuonne tietoihin:
6.3. Hensku-, 29, TAYS, 1. lapsi

Laitoin @*Louhi* :lle yksityisviestinä Facebookin-ryhmäpyyntöä. Olisiko ollut jotain muuta tapaa saada sinne kutsua? Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tällä sivustolla, hieman vielä ulapalla. :)
 
Mä on oo jaksanu noita sykejuttuja kattoa kun kuitenkaan kerro mitään. Mut kiinalainen syntymäkalenteri ja maya-intiaanien juttu on ihan hauskoja.

Mulla on paino vähän tippunut. Onkohan se kun mies laihuttaa niin ei tuu niin kovasti syötyä moskaa. Vaik mies sanoki et söisin liikaa herkkuja vielä.

Jännä luulin et tykkäisin siitä fb-ryhmästä enemmän mut oikeestaan tää palsta on kivempi. Joten taidan pysyä molemmissa.
 
Mä muistelisin, että se kiinalainen kalenteri on ennustanut väärin molempien lasten sukupuolet meillä :D . Mut hauskahan noita on laskeskella ja tehdä niitä sormustestejä ym.. Selviääpä se sukupuoli lopullisesti sit lapsen aikuisiässä viimeistään, että mikäpäs hoppu tässä :) .

Eilen illalla, kun oli muutenkin öklö olo, niin vauvan muljuminen mahassa tuntui oikein huonontavan oloa. Näemmä alkaa nämä liikkeiden vähemmän hehkeätkin puolet jo tulla esiin.

17+0 poks :D
 
Tosiaan, nyt jo lokakuu. Viikot menee ohi ihan hujauksessa, kun on harrastuksia perheessä vähän joka illalle...
Viime päivinä oon alkanu tuntea liikkeiksi luokiteltavia kuplahduksia.
Ekassa raskaudessa nähtiin vasta synnytyksessä, että tyttö tuli. Nyt vähän toiveissa, että jo kuukauden päästä saisi vihiä sukupuolesta. Itse veikkaisin poikaa, niin erilainen tämä raskaus ollut.
Onko muilla seesteinen keskiraskaus vai vieläkö huonoja oloa ja väsyä?
Huono olo onneksi enimmäkseen väistynyt, mutta väsymystä vieläkin, rautakuurinkin jo aloitin.
 
Huh, kiireisen työviikon, remonttijuttujen, väsymyksen ja yleisen syksyalakuloisuuden sekaan mahtunut jotain iloakin:
-Neuvola 2. ja kaikki hyvin. Vauvan sykkeenkin sai neuvolatäti vihdoin tällä kertaa kuulumaan. Oli 144 (tosin koti-laitteella jo leikitty, joten sitä en jännittänyt). Ensi viikolla lääkärineuvola. Ja myös yksityinen ultrakäynti.
- Painon nousun olen saanut kuriin ja vielä tavoitteessa 5kk ja 5kg, jonka jälkeen "saa" nousta, mutta hillitysti. Tietty en laihduta tms, mutta vähän yritän katsoa mitä syön.
-Tällä viikolla, rv 16, ekat kerrat tuntunut vauvan muksaukset, niin että ei tarvinnut arvailla että oliko se mikä vai ei :) Hälveni vähän myös huoli, kasvaako normaalisti. Olettaisin näin, koska jaksaa jo noin "kovaa" potkunyrkkeillä <3 Mutta onneksi myös se yksityinen ultra varattu. En olisi jaksanut odottaa sinne lokakuun loppuun, että näkee kaiken oikeasti olevan kunnossa
-Lomaan enää viikko!

Vielä ei ole vauvan vaatteita hankittu itse. Tuleva mummi ja työkaverit on jo siinä kuntoutuneet. Ihanaa kun kaikki muutkin tuntuvat olevan melkein yhtä innoissaan tästä kuin me :D

Kun syksy tässä etenee, niin pikkuhiljaa rattaita, turvaistuinta, sänkyä jne aletaan hakkimaan. Ja raivaamaan tulevaa vauvan huonetta valmiiksi. Nyt se on täynnä kaikkea romua.
Että puuhaa taitaa riittää ihan loppuun asti ihan kiitettävästi.. Ja sitten se vasta alkaakin! :D
 
Viimeksi muokattu:
@Hensku- tervetuloa mukaan!

@Risukko teetkö uuden ketjun lokakuulle? Jos et halua / kerkeä niin määkin voin illalla tehdä kun pääsen koneen ääreen. :)

@Madre18 täällä on kyllä seesteinen keskiraskaus alkanut, ainakin pahoinvointien osalta (koko eka kolmannes meni pöntöllä ravatessa aamusta iltaan..). Väsymystä on tosin tääläkin paljon. Arkena saa kyllä hommat tehtyä jotenkuten kun pakottaa itsensä olemaan koko ajan liikkeellä, mutta jos pysähtyy (esim näin viikonloppuisin) niin ei kyllä pääse sohvalta ylös eikä jaksa tehdä mitään. o_O

Mää en oo tuntenut vielä minkäänlaisia liikkeitä. Oon kyllä välillä iltaisin yrittänyt kuulostella, mut ei tunnu mitään. Vaikka ultrassa ja sydänäänten perusteella on sanottu, että tosi liikkuvainen on pieni tuola massussa.

Miten teillä muilla, onko raskaus vaikuttanut (lähinnä kasvojen) ihon kuntoon? Mulla ei ole oikein koskaan ollut pahemmin näppyjä, ei edes teini- tai murrosiässä, mutta nyt on kyllä naama suorastaan räjähtänyt. Kamalasti näppyjä ja finnejä tulee, etenkin nenän alueelle ja leukaan. :confused:

Tänään 16+6
 
Viimeksi muokattu:
@Suikku1 mulla on myös iho erilainen. Finnit tai näpyt ei kummemmin ole ennen vaivannut, nyt on naama, rintakehä ja selkä näppyjä täys. Noh, ehkä niiden kanssa pärjää.. :D
Mulla olotilat on aika normaalit, ei pahoinvointia enää ja ruoka maistuu. Väsymys on ainoa ikävä seuralainen. Helposti tulee nyt nukuttua jopa 14h vuorokaudessa :eek: häiritsee hieman totuttua arkirytmiä :D
 
@Madre18 mulla on aika energinen ja hyvä olo nyt, täs viimesen 5vko aikana helpottanu huomattavasti. Alotettiin saliohjelma miehen kanssa taas ja ihana ku ei joka päivä tarvi oksentaa :LOL:

@Suikku1 mulla oli alkuraskaudesta paljon hormoninäppyä mut nyt ne on kaikki oikeestaan kadonnu. Eiks sitä sanota et tytöt laittaa äidin ihon kukkimaan? :ROFLMAO:

Mulla taitaa pukata flunssaa...kurkku on kipeä ja päätä särkee. Onneks ei sentää influenssaa oo. Jos ehtis rokotteen hakea ennen ku kausi alkaa. Ootteko muuten ajatellu hakea rokotetta? Mä en muuten oo koskaan hakenu mut nyt kun on riskiryhmässä ja asutaan isossa kaupungissa nii haen, en haluu pelätä sit että pieni syntyy keskosena sen takia etten viitsinyt :)
 
Hauskoja nämä erilaiset testit ja uskomukset vain ovat. :) Kiinalainen on kertonut väärin jokaisen lapsen sukupuolen, sykkeet taas olleet oikeassa, joten niitä tekee mieli nytkin seurailla.:rolleyes:

Influenssarokotetta olen miettinyt, enkä vielä ihan varma ole miten toimin. Olen saanut sen viimeksi talvella 2009 ollessani raskaana. Silloin annettiin samalla sikainfluenssarokote, josta sitten pelättiinkin hetkeä myöhemmin, että mitä seurauksia on mulle/sikiölle ja 1-vuotiaalle, joka sen myös sai. Pelot vähän jäivät, vaikka mitään järkiperäistä perustetta niille ei kausi-influenssarokotteen osalta ole. Täytyy miettiä. Kerran ollaan koko perhe sairastettu influenssa, se oli tosi pahana kaikilla. Ja juuri maaliskuu tuntuu olevan aina kovin tautirikasta aikaa.

Energinen en vielä sentään ole, mutta en pahoinvoivakaan, onneksi! Huimaus ja väsymys hidastavat kyllä menoa. Ruoka on kyllä alkanut maistua, ehkä liiankin hyvin. :whistle:

Iho-ongelmia oli alkuraskaudessa enemmän, nyt ei enää pahemmin. :) Alussa siis finnejä riitti vaikka muille jakaa.:ROFLMAO:

Hannah ja pikkunelonen 16+0
 
Mulla on ihan jäätäviä finnejä selkä täynnä, kipeitä ja kutisevia ja todella isoja. Ei todellakaan oo normaalisti, joskus satunnaisesti voi joku yksittäinen olla. Enkä kyllä muista että muissa raskauksissa olis ollut tällästä.

En nyt käyttäis sanaa energinen, mutta olo on selvästi parempi ja eiköhän tää oo sitä jotenkin reippainta aikaa kuitenkin. Tosin aiemmissa raskauksissa on yllättäen se ihan loppuraskaus tuntunut melkeinpä helpoimmalta.
 
Voi Jestas :) yksityinen extra-ulta käyty <3 hyvin vikkelä ja aktiivinen vauveli ultrassa näkyi, ja myös terveeltä näytti <3
Auliisti myös esitteli jalkoväliään, joten nyt minulla ja tulevalla mummilla tiedossa kumpaa sieltä odotetaan saapuvaksi. Mies ei vielä tiedä haluaako tietää :D

Jos luonne säilyy noin aktiivisena, niin meillä tulee olemaan täysi työ pysyä perässä, huh :D :D

Tänään 17+2... vielä on maaliin matkaa
 

Yhteistyössä