Maaliskuiset 2018 *syyskuussa*

@NassuRessu mikä on ensiliina (n). Joo se on jännä miten siel on aika kiva olla sielä sairaalassa sitten vauvan kanssa se on varmaan just se ruoka. Eikä tarvi ite pestä pyykkiä :LOL:

Jotenki kiva mulla näköjään niinku pato aukes nyt ku vanhemmat tietää ja oli ihan hyvillä mielin. Tekee mieli miettiä vauvajuttuja ja innostu vähän tästä koko hommasta.

Piti siirtää sokerirasitusta ku mies joutu töihin sillon ku olis ollu ja äidilläkin lääkäri sillon. Mut kivempi näin ehtii käyä eka ultrassa kattoon että onko kaikki hyvin.
 
Joo, tuo on kyllä totta, että aina ei tule mieleen sairaalamaksut. Muutama satanen kai useimmiten riittää. Tosin minulla ehti esikoisen aikana kertyä maksukatto täyteen, kun makoilin raskausmyrkytyksen takia osastolla ennen ja reippaasti myös jälkeen synnytyksen.

Vauvauutisen salailussa me ollaan kyllä surkeita. Esikoinen tainnut parhaiten pysyä hiljaa :whistle: Pahoinvoinnin takia kerroin jo ajat sitten töissäkin. Ei vaan jaksa salailla pahaa oloa koko ajan. Kuitenkin joku ois heti hoksannut. Vanhemmat, sisarukset ja monet ystävistäkin jo tietää. Mutta selittelen aina itelle, että jos huonosti käy, niin sitten tarvii niiden läheisten tukeakin. Vaikka ymmärrän hyvin kyllä teitä, jotka haluatte pitkittää kertomista. Mie vain en malta olla hiljaa...:rolleyes:
 
@anni00 siis kantoliina. Mulla on vaan tollasia taaperokelposia, niin ne ei oo hyviä pienellä ja hennolla vauvalla. Tarviin ohuemman ja kapeemman. Ja se on mulla kaverilla lainassa vielä. :)

Mulla on keskiviikkona klo 7.15-9.15 sokerirasitus. Ihan kammottava ajatus, että pitää paastota klo 19-> hyi hemmetti.
 
Hyvä @anni00 kun otit puheeks noi maksut, esikoista odottavana en ollu edes ajatellut sairaalamaksuja! Kyllähän ne tietysti maksaa, koskaan vaan ei ole tullut oltua sairaalassa niin en osannut yhtään ajatella tota! Nyt on sit tutustuttu ja arvioitu paljon menee enintään rahaa tohon reissuun :) Meillä mies ei voi olla sairaalassa kuitenkaan kokoajan kun meillä on koirat kotona ja sukulaiset asuu kaukana.

Nyt alkaa olemaan parempi olo. Kävelytahti on reipastunu huomattavasti, pönttöä halaillaan enää 2-3 kertaa viikossa ja ruoka maistuu. Makeaa ei edelleenkään tee mieli, mikä on aika jees :LOL:

Perjantaille varasin gyneajan kun on ollut alusta asti vähän omituista valkovuotoa. Alkuraskauden ultrassa lääkäri sanoi, että vaikka olisi tulehdus niin ei antaisi antibiootteja kun on niin kriittiset viikot kehityksen kanssa menossa. Nyt haluun sit tarkistaa vaikka oletan että tää on vaan mun raskauteen kuuluvaa. Toivottavasti saisin myös ultran..ehkä jos valitan tätä mun pelkoa ja epätietoisuutta :rolleyes:

Vessassa saa ravata nyt ihan kunnolla, tosin voi olla siitä että saan vihdoin juotua taas kunnolla. Löysin ekologisen sitruunatiivisteen ja sitä veden kanssa voisin juoda litratolkulla :ROFLMAO: Mut tuntuu että kun pääsee vessasta ulos niin pitäs jo mennä takasin..hmm

Töissä en oo vieläkään kertonut, nyt kohta kuukauden ollut töissä ja ajattelin että rakenneultran jälkeen kerron sit. Tuolloin on "enää" 3 kuukautta koeaikaa jäljellä ja alan nyt jo olemaan aika itsenäinen työtehtävien kanssa. Silti pelottaa..Toisaalta, onneks on 2kk irtisanomisaika koeajasta huolimatta niin saan palkan melkeen äippälomaan asti vaikka lähtö tulisikin.

tulipas taas tekstiä
 
Kivalta tuntuu lukea hankinnoista! Ne suuntaa ajatukset niin tulevaan ja voi oikeasti ajatella, että on jonain päivänä pieni näitä käyttämässä.. :love: Meillä on sorruttu ostamaan vasta pari pientä vaatetta, nekin lasten "oi miten ihana tää olisi vauvalle!" -ihastelujen johdosta. En osannut tai halunnut sanoa ei, on niin mahtavaa, kun ovat isompia jo ja näin innoissaan! Vauvalle jo jutellaan, jos sitten oppisi heidän jutut ja lempparilaulut.. ja silitellään. Kovasti on kiinnostusta siitä, mitä vauva mahdollisesti jo pystyy aistimaan, ja kun luki että alkaa kuulla, niin alkoi tämä intoilu. Mutta hyvä näin, uskon että edesauttaa suhteen muodostumista uuteen sisarukseen, kun saavat osallistua ja kypsytellä asiaa kauan. :)

Enää ei pitänyt vauvaa saada, joten kaikista varusteista on luovuttu jo vuosia sitten. Harmittaa vähän, sillä oli tosi mieleiset kantoliinat ja -reppu, Baby Björnin sitteri (jonka haluan nytkin), vaatteita ja kestovaippoja... Vaunut ja kaukalo toki kustantaa eniten, mutta mielenkiintoinen ajatus myös tuo @NassuRessu n ajatus, ettei vaunuja ollenkaan. Me tarvitaan pihaan vaunut, mutta ehkäpä liina korvaisi tällä kertaa autoon ahdettavat kärryt kokonaan! Pitää pyöritellä ajatusta. Auton suhteen kun on tilaongelma kuitenkin edessä.
 
Onko täällä muuten kellään muulla tilannetta, että nyt ei odota esikoista ja ei ole mitään turvaverkkoja lähistöllä?
Mietin vaan sitä synnytystä, että miehen on vissiin oltava meidän 5veen kanssa kotona tms kun eihän häntä voi yksin jättää mihinkään ja meillä ei tosiaan ole oikeastaan mitään paikkaa lähistöllä (siis 500km säteellä) esikoiselle siten, että voisi tarvittaessa olla vaikka yhden yön. Mua stressaa aika kovasti tämä, siis ihan sama kyllä mä siellä synnärillä pärjään mutta haluisin että mies olis esim.leikkaamassa napanuoraa kuten esikoisenkin kanssa. Neuvolan täti lohdutteli että ehkä vauva syntyy arkena keskellä päivää silloin kun esikoinen on päiväkodissa? Jep jep.. :unsure:
 
@marjutan meillä on kolmas tulossa ja on kyllä kummankin vanhemmat mutta mun vanhemmat on yli 60v ja eivät oikein jaksa kahta lasta yhtäaikaa eikä kovin pitkiä aikoja ja miehen äiti on vielä kolmivuorotyössä niin mullakin vähän ressaa sama asia. Meille neuvolasta sanottiin että voitas varmaan saada muutaman kerran viikossa hoitoapua kun mulla on ollut ahdistusta ja mielialajuttuja (ihan lääkitystä ennen lapsia) myös jos tarpeeks monta lasta voi saaha. Mietin että kysyis sitten pystyykö sitä hoitajaa hälyttään synnytyksen ajaksi. Tai sitten nyt olis vielä aikaa ettiä lapsille joku hoitaja johon ehtisivät tottua. Jos vaan varaa siihen.
 
Moi! Mukava lukea kaikkien kuulumisia, omat kirjoittelut jääneet vähän vähiin kun ollut koulun kanssa kiirettä ja vähän taas uutta vaivaa raskauden tiimoilta ettei turhan helpoksi menisi. :cautious:

@anni00 Mukava kuulla, että siellä fiilikset parantuneet vanhemmille kertomisen myötä! Hyvä että pikkuhiljaa koko vauvasta voi olla iloisin ja innostunein mielin.

@marjutan Onpa ikävää, että teillä ei siellä ole synnytyksen ajaksi esikoiselle välttämättä hoitajaa. En oikein osaa neuvoa antaa - itse esikoista odottavana - mutta lähetän paljon tsemppejä että mies jotenkin pääsisi mukaan synnytykseen.

Hankinnoista... Meillä ei ole vielä yhtikäs mitään hommattuna, ei edes yhtä vauvan sukkaparia. :whistle: Mies haluaisi kovasti jättää hankinnat tuonne vuodenvaihteeseen (mikä on ihan järkevää, koska joulu ja veronpalautukset) joten olen sitten itsekin malttanut mieleni ja hyvin vähän olen edes netistä selaillut. On kuitenkin ihana lukea miten täällä keskustelussa on jo hankinnoista puhetta. Tajuaa paremmin, että enää ei ollakkaan ihan alkumetreillä. :love: Tosiaan mun vanhemmat aikoi kustantaa vaunut/rattaat, joten ehkä niitä voisi pikkuhiljaa rueta miettimään millaiset meille olisi passelit. Vaatteita kyllä ajattelin tässä lähiaikoina alkaa pikkuhiljaa ostelemaan. :p

Tosiaan mullahan sitten on alkanut tämmöinen mukava pissatulehduskierre ja ei tosiaan ole se oireeton versio. :( Jo kaksi pissatulehdusta ollut lyhyen ajan sisään ja olen kyllä varma että vieläkin tulee. Pissatulehduksen kaveriksi sain sitten erittäin kutisevan hiivatulehduksen ja melkein tekisi mieli sanoa että ottaisi mieluumin sen alkuraskauden jatkuvan oksentamisen kuin nämä tympeät intiimivaivat. (n) Täytyy toivoa, että tämä tosiaan on vain raskauden aikainen ongelma ja häviää viimeistään kun pienokainen syntyy. Neuvolasta onneksi sanottiin, että tämmösen oireellisen pissatulehduksen uusiutuessa jatkuvasti voidaan harkita estolääkitystä. Saapa nähdä.

Siitäpä tulikin mieleeni, että ensi viikolla olisi neuvola, jospa sieltä saisi sitten ajan sinne rakenneultraan. :love:

Tulipas paljon asiaa.. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!
Suikku + pieni 15+0
 
Apua huomenna vihdoin ja viimein lääkärin tekemä nt-ultra samalla otetaan istukkabiopsi ja varmistetaan onko sikiöllä kaikki hyvin vai joudutaanko keskeyttämään taas raskaus :unsure: Maha ollut viikonlopun sekasin ja tänään töihin lähdössä lensi laatta pihamaalle, soitto pomolle että en uskalla tulla töihin jos onkin jotain mahatautia :sick: itse veikkaan että jännitän huomista niin paljon että kroppa reagoi tällä tavalla.

Anteeksi pelkästään omaa asiaa, mutta päässä ei liiku muu kuin huominen o_Oo_O

Tiuva 12+1
 
@Suikku1, onpa ärsyttäviä vaivoja! Mullakin on ollut välillä kovaakin kutinaa ja neuvolalääkäri sanoikin, että silmämääräisesti näkyy hiivaa, mutta ei onneksi tulehdusta. Mulla toi tuntuu pysyvän ihan hyvin kurissa maitohappobakteereilla *koputtaa puuta*, ja toivottavasti jatkossakin näin, en haluaisi käytellä kauheasti lääkkeitä.

Ihanaa, että monet on jo tehnyt hankintoja. Me just eilen käytiin ruokaostoksilla ja samalla käytiin hiplaamassa vauvanvaatteita (tai mä hiplasin ja mies katsoi vierestä). Ne on niin ihania, mutta ei käynyt mielessäkään, että näitähän voisi oikeasti alkaa ostella. Tuntuu tosi utopistiselta, että meille oikeasti tulee vauva. Ehkä kun liikkeet alkaa tuntua, niin homma alkaa konkretisoitua :love:

Olen alkanut miettiä isyyspakkaukseksen tekoa miehelle. Meillä varmaan mies ottaa päävastuun vauvan kylvetyksistä, joten ajattelin hankkia pakkaukseen ainakin vauvan kylpypyyhkeen ja kylpyleluja. Plus sitten kaikkea kivaa/tarpeellista miehelle vauva-arkeen, mm. särkylääkettä, korvatulpat, kahvia (+kahvimuki?), suklaata, olutta tms. Vaatii vielä hieman pohdintaa, mutta onhan tässä aikaakin.

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Jesy + pikkukaveri 12+5
 
@marjutan Meillä oli edellisen lapsen syntymän aikaan tilanne, että oltiin muutettu täysin vieraalle paikkakunnalle noin 6kk aiemmin. Tukiverkkoa ei ollut. Onneksi mun äiti saattoi tulla ennalta odottelemaan. Ehti raukka olla 3 viikkoa yhteensä, mutta iso apu hänestä oli. Varsinkin, kun jouduin jo ennakkoon viikonlopuksi osastolle. Nyt meillä jo hieman tukiverkkoa täälläkin, mutta hieman ehkä hankala yöksi lapsia heille vielä jättää, kun omatkin lapset/työt hoidettavana. Varoittelinkin äitiä jo tulevasta keikasta :)
 
Piti aivan tänne rientää tunnustamaan, että tilasin äsken KappAhlin Newbie-mallistosta parit bodyt ja pöksyt. Ensimmäiset ostokseni vauvalle! :love: Netistä tilasin siksi, kun en vielä kaupoissa tohdi kaiken kansan nähden niitä hiplailla saati ostaa, kun ollaan vielä pidetty raskaus pienen piirin tiedossa. Torista oon katsellut myös vaunuja, mutta hitsi kun niistä ei tiedä mitään niin tuntuu hankalalta valita merkki ja malli ym. Onpa tässä vielä onneksi aikaa perehtyä ja kun vielä oottelee että saa ne veronpalautuksetkin...

Viime viikkoon verrattuna maha tuntuu hieman pullahtaneen esiin. Eipä sitä vielä ehkä osaa vauvamasuksi sanoa, pikemminkin on kuin perus hiilariturvotuspötsi kyseessä!

Viikonloppuna näin omaa äitiäni pitkästä aikaa ja oon melkein satavarma, että hän jo aavistaa minun olevan raskaana. Meinasin monta kertaa jo paljastaa itseni, mutta jotenkin haluan että koko perhe kuulisi asiasta samalla kertaa. Oon harkinnut että josko tällä viikolla kun toinen trimesteri alkaa, laittaisin jonkun kivan kuvakollaasin koko perheen whatsappryhmään.

Tsemppiä @Tiuva ja kaikki muutkin jotka sitä tarvitsevat!

Tuut1kk1 ja sintti 13+6
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Olen kyllä seuraillut ja lueskellut teidän uutisia, mutta en ole vaan saanut itsestäni irti kirjoittaa. Viime perjantaina oli toinen neuvolakäynti ja hurjaa tahtia paukutti toukan sydän. :love:

Flunssa ja etenkin hirveä nuha vaivannut viime viikolta asti. Nenä on aivan umpitukossa ja ilma ei kulje. Olen sortunut nenäsuihkeeseen, vaikka sanotaan, ettei saisi. :cry:Ihan vaan otrivinia yöksi ja välillä vähän päivällä, että saisi hengitettyä. Mulla on taipumus äityä poskiontelotulehdukseksi, jos nenää ei saa pidettyä auki. Ihan hirveän huono omatunto, kun olen suihketta käyttänyt, mutta hieman mielenrauhaa sain HUSn nettisivuilta, jossa oli maininta, että kaylometatsoliinia voisi käyttää, kun seuraa tarkasti annostusta.

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Sairastaminen/nuhayskakuume/Sivut/default.aspx

Välillä olen käyttänyt lasten suihketta ja välillä aikuisten. Yritän myös ajatella niin, että paikallisesti käytettynä olisi vähemmän haitallista kuin muutama antibioottikuuri koko elimistölle. Olen tänä vuonna sairastanut jo kaksi poskiontelotulehdusta ja molemmista kaksi kuuria putkeen.

Hankinnoista, meillä melkein kaikki tarvittava löytyy esikoisen jäljiltä. En ole raaskinut pois heittää, vaikka esikoinen on jo yli neljän. Viikonloppuna ostin käytettynä kehdon (huimat 15€!) ja uusi turvakaukalo telakalla sekä kaukalon kanssa yhteensopivat matkarattaat olisi hankintalistalla. Muuten kaikki löytyykin. :)
 
Tänään oli toinen neuvolakäynti ja masuasukin sydän tykytti hurjaa vauhtia. Taisi kuulemma muutaman kuperkeikankin heittää. Silloin tällöin luulen tuntevani potkuja. Hyvin hentojahan ne vielä on. Kaikki siis hyvin. Rv 16+2. ❤

Hankintoja ei olla vielä tehty. Rattaita ym katseltu toki. Anoppi tuntuu olevan eniten innoissaan ja onkin jo hankkinut muutamia vaatteita. Rakenneultra olisi neljänviikon päästä ni jospa sitten uskaltaisi itsekin hankkimaan kaikennäköistä tarvittavaa.

Isyyspakkaustakin tekisi mieli jo aloitella. Heitelkäähän vinkkejä jotta mitä kaikkee se vois sisältää!
 
@Tiuva hurjasti tsemppiä ultraan! Toivottavasti kaikki olisi hyvin. ❤ Varmasti jännittää tosi paljon.

@Cumina Mä olen kans käyttänyt välillä nenäsuihketta, etenkin flunssan aikana. En kertakaikkiaan kykene nukkumaan jos nenä on tukossa, höyryhengitykset ja muut kun pitää nenäö auki ehkä viisi sekuntia. Kysyin sitten omasta neuvolasta asiasta (kun määki stressasin asiaa), niin sieltä kyllä sanottiin että voi käyttää maltillisesti. Vaikutus on kuitenkin niin paikallinen. :)

Isyyspakkauksesta.. Minäkin haluaisin omalle miehelle tehdä. En vaan ole vielä päättänyt mitä kaikkea siihen laitettaisiin. Varmaan ainakin kaikkea tarpeellista vauvan kannalta, hygieniatuotteita jne. Mutta haluaisin myös jotain huumoria pakkaukseen mukaan. :D Täytyy alkaa suunnitella.
 
  • Tykkää
Reactions: Cumina
Huomenna neuvolalääkäri. Eniten kuumottaa mitä paino sanoo. On niin iso ja laajentunut olo! Tein kirpparilöydön: kolmet äitiysfarkut kympillä. Ja arvatkaa tuntuuko taivaalliselta kun housun kaulus ei painu jonnekkin turvonneen mahan uumeniin. Vauvamahaksi tätä ei vielä voi sanoa hyvällä tahdollakaan. Onko muuten kenelläkään muulla ollut negatiivisia fiiliksiä raskaudesta? Itse oon yllättynyt kuinka voimakkaasti psyykeeseen on vaikuttanut kropan muuttuminen ja jotkut rajotukset. En olettanut olevani ajatuksiltani sellainen. Viimeisen viikon on jopa muutaman kerran itkuun asti turhautunut kun ei voi vaikuttaa omaan kroppaan.
 
@Suikku1 no huh, huojentavaa kuulla, että neuvolastakin on annettu lupa käyttää nenäsuihketta. Kauhulla välillä ajatellut, että just kun saatiin hyvät tulokset lisätesteistä, niin sitten sairastutan vauvan lääkitsemällä itsekkäästi itseäni. Ja tosiaan 1-2 suihketta on päivässä mennyt...
 
@Pharaoh Mä en voi sanoa, että olisi negatiivisia fiiliksiä, pikemminkin päinvastoin. Tosin mulla onkin jonkun verran ylipainoa, jonka kanssa olen aina taistellut ja inhonnut vartaloani eli mulla on ollut aina sellainen tunne, että kroppani ei ole mun hallinnassa. Mutta nyt taas tuntuu, että mitä väliä kiloilla, mun sisällä kasvaa ihminen ja tähän mun kroppa on tarkoitettu :love:


Huomasin muuten eilen meikatessa, että mun silmäripset on huomattavasti pidemmät kuin normaalisti! En tiedä johtuuko tämä itse raskaudesta vai raskausvitamiineista, mutta ero on selvä ja mieskin näki sen :D
 
@Tiuva :lle hurjasti tsemppiä!

@Pharaoh , mää oon aina hyväksyny ja tykänny kropastani paljon enemmän raskausaikana kyin muutoin.
Sitten synnytyksen jälkeen iskee se kriisi kun tuntuu ihan vieraalta.. mutta selin onneksi ohimenevää (y)

Pieniä liikkeitä tuntuu sillointällöin, ja pahoinvointia ei enää juurikaan ole (paitsi jos venyy ruokailuvälit..)
Vuoto/tuhruttelu on loppunut, tai no, pari päivää ollut nyt vuotamatta (y)
Perjantaina ois sitten se sokerirasitus :sick:

Josko tässä ois alkamassa se hehkeä keskiraskaus ;)

Mekkuli ja mini6 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Shona
@Pharaoh minulla on myös ollut kumma olo kropasta. Olen aina ollut melko tyytyväinen itseeni mutta ensimmäisen kerran koskaan nyt on tullut välillä jopa pieni paniikki. Olen liikkunut ahkerasti ennen raskautta, mutta voinnin vuoksi liikunta loppui kuin seinään. Nyt huomaan ajattelevani turhankin usein että miltä näytän ja olenpa pehmeä, vaikka paino on vasta palautunut lähtöpainoon alun oksentelun jälkeen. Vähän pelottavia ajatuksia kun aina kuvittelin vaan nauttivani kun saa pyöristyä luvan kanssa.

Me laitettiin tänään postiin kuvat jossa lähimmälle paljastetaan raskaus. Ihan jännittää vastaanotto! Olin myös arvellut ettten töissä kerro vielä pitkään aikaan, mutta vähän aloin sitä arpomaan uudestaan.
 
@Tiuva pidän sulle peukkuja! Kunpa tämä kolmas pieni rakas päätyisi teille syliin asti. ❤ Toivottavasti saatte hyviä uutisia, sitä teille sydämestäni toivon.

Tänne ei ihmeitä, kiva on lueskella mutta kirjoitella en ole oikein jaksanut, niin kiireistä on ollut ja kotona sitten vaan olen, sen mitä ehdin. :ROFLMAO::) Odotan jo joulua, koska silloin arki hidastuu huomattavasti.

Hannah ja pikkunelonen 14+2
 
Heippa ihanat.

Jos jonkun viesti fb-ryhmään lisäämisestä on livahtanut ohi silmien laittakaa uusiksi! Lisään tänään monta uutta jäsentä fb-ryhmään.

Suuret pahoittelut radiohiljaisuudesta, minulle tuli isompi työproggis kuin aluksi arvasin ja olen ollut aika tiiviisti kaiken liikenevän ajan sen kimpussa. Nyt ehtii taas muutakin. :)
 
Hei nt-ultrassa käyty ja kaikki oli loistavasti! Ei tarvinnut ottaa istukkabiopsia kun sikiö liikkui sen verran hyvin. Lääkäri epäili vahvasti jo nyt että kyseessä olisi terve sikiö jolla ei olisi hervan tautia. Saatiin onneksi jo rv16 varhaisrakenne ultra jossa vielä tarkastetaan sikiön kunto. Niskaturvotusta oli 1,4mm eli ihan normaali? Ja istukan paikka oli takana :)

Olo on todella huojentunut ja nyt ehkä osaan rueta jo ajattelemaan että meille taitaa oikeasti tulla pieni uusi asukas :love:

Ainii ja sikiö oli viikkoa isompi ja laskettuaika vaihtui 26.3

Louhillekkin voisin sitä viestiä laittaa fb ryhmästä...

Kiitos kaikille tsempeistä ja kannustuksesta! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Julyah ja lloyd
@iiel ihanaa että en ole yksin! Mä olen myös aina kuvitellut että raskaus ei mieltä hetkauta ulkonäköasioiden puolesta. Olen aktiivinen treenaaja mutta treeni ei koskaan ole ollut ulkonäkötavoitteellista vaan suoritus ja taitokeskeistä. Nyt treeni aikalailla jäänyt, kun laji ei sovi raskaana olevalle ja kuitenkin olen treenihallilla hengessä mukana 24/7.

Asiasta toiseen: oli neuvolalääkäri tänään. Sydänäänien kuulemista lukuunottamatta valtava pettymys. Lääkäri oli kiireinen, ajat myöhässä ja ei tuntunut keskittyvän minuun kauheasti. Kysyi mm. kolme kertaa odotanko esikoista. Olisin halunnut väsymyksestä lisää infoa, mutta sain vaan vastaukseksi, että katsotaan sitten jos viimeisellä kolmanneksella vielä vaivaa....jäi vähän hampaankoloon.
 

Yhteistyössä