Maaliskuiset 2018

@louhi: Joo, se "kunhan olen toipunut" voi tosiaan käytännössä tarkoittaa paria kolmea kuukautta että pitää sitten sumplia miten noita käytössä olevia vapaita käyttää. Mutta joo en oikeasti ole ihan niillä fiiliksillä että parin viikon jälkeen töihin :D Selviää vuoden lopussa puolison työkuviot niin keretään suunnitella sopivasti kuitenkin ennen kuin jään töistä odottelemaan synnytystä. Itse raskausaikahan on varmasti sellainen puserrus että siitä menee toipua enempi vielä henkisesti kuin mitä fyysisesti.
 
Ihanaa kun keskustelu täällä vilkastuu! :)

Täällä hyviä uutisia. Päädyttiin alkuraskauden ultraan vähän suunniteltua aiemmin jo nyt maanantaina, koska niiden mun aiemmin valittelemien kipujen lisäksi alkoi tulla punertavaa vuotoa. Olin aika huolissani mutta sieltä se alkio ihan oikeasta paikasta löytyi ja pieni sykekin jo näkyi :love: Ensi viikolla olisikin jo sitten eka neuvola, mutta täälläpäin siellä ei kyllä taideta ultrata tai edes yrittää kuunnella sydänääniä vielä. Seuraavaa kohtaamista papusen kanssa saakin odotella tovin.

Muille kipuilijoille ja vuodosta kärsineille siis lohduksi tieto siitä, että niistäkin molemmat saattaa kuulua asiaan. Mulla se on ilmeisesti kohdunnapukan limakalvo, joka sitä vuotoa aiheuttaa. Säikäytti kyllä, mutta ei pitäisi olla normaalia suurempaa syytä huoleen nyt.
 
Kiitos kaikille onnitteluista :) Tosi kiva, kun tämä on niin aktiivinen ryhmä.

Työjutuista sen verran, että mulla (ja miehellä) on vakkarityöt, joten siinä mielessä ei kauheasti ole huolia. Mitä nyt meillä töissä kollegat on spekuloineet, että olisiko yt:t tulossa syksyllä, mutta en jaksa stressata. Tulee jos on tullakseen. Ennemminkin mä vähän mietin, että miten työmotivaatio kantaa. Mä olin jo ennen plussaa niin kypsä duuniini, että olin miettinyt uuden työn hakemista. Mutta nyt aion ehdottomasti pysyä nykyisessä paikassa ja haalia jostain motivaatiota painaa menemään ainakin jollain tavalla loppuun asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
Mulla ei oo ollu yhtää vuotoa mutta koko ajan on pelko et jos kaikki ei ookkaan hyvin..tissi kipukin on vähän helpottanu eikä muita oireita oikeen oo. Kahen viikon pääst on neuvola ja lekuri jossa ultrataan. Tää jatkuva pelko on vaa iha kamalaa..
 
Heippa! Täällä mukaan ilmoittautuu 35v kahden tytön (-14 ja -16) äiti.. Muutama päivä sitten plussattu ja tänään vasta 4+3.. Mitään väsymystä kummempia oireita ei vielä oo, ollaan lähdössä reissaamaan autolla niin eiköhän ne sieltä tietty sitten.. fb-ryhmään voisin liittyä, jos mahtuu vielä.. laittelen viestiä
 
@Jesy meilläkin organisaatiomuutoksia tulossa mutta tällä kertaa (vielä) eivät kosketa työntekijätasoa vaan lähinnä johto saa perustella uudestaan tarpeellisuutensa. Mulla on ollu myös työmotivaation kanssa isoja ongelmia (ohjeistukset epämääräisiä ja kollegat tekee vähän mitä tykkää, epätasa-arvoinen kohtelu eri tiimien kesken), mutta nyt plussan jälkeen itselläkin jotenkin voimaantunut ja löytänyt uutta puhtia töihin. Keskittyy siihen työntekoon ja sulkee pois epäkohdat ja kun työt on tehty niin vaihto vapaalle.
Töiden vaihdostakin unelmoinut jo pari vuotta mutta itsellä ei ole lukiokoulutusta (valmistuin tänä keväänä :D) enempää hommattuna vielä niin seuraavaksi nyt tosiaan lisäopiskelut ja yliopistoon haku.
 
@Mamushka32 voi että onpas ihana uutinen!! Paljon tsemppiä jatkoon :love: Ja tervetuloa mukaan @murmelii !

@violett onnea plussasta! Teillä tosiaan tulee pienellä ikäerolla lapset olemaan, varmasti kahden niin pienen kanssa voi välillä olla raskasta mutta mielestäni on ihanaa kun on pieni ikäero, heistä on varmasti toisilleen hurjan paljon seuraa kun hieman kasvavat. :)

Itse jätin jokin aika sitten työelämän (alanvaihdos haaveena) ja lähdin opiskelemaan.. Opinnot siis kesken kun tämä pienokainen syntyy mutta olen päättänyt selvitä kunnialla. Onneksi meillä on aivan ihanat tulevat isovanhemmat ja muutenkin suuri lähipiirin tuki takanamme.

Huh, olisi vissiin pitänyt olla "oireettomasta raskaudesta" suu supussa silloin viikko sitten. Aamupahoinvointi on näemmä tullut nyt oiken rytinällä. Tänäänkin olin jo menossa halailemaan pönttöä kunnes päätin ihan väen vängällä tunkea jotain aamupalaa suuhuni. :LOL: Sitten onneksi vähän helpotti. Parin tunnin päästä ultraan. :love:
 
Heippa! Minäkin olisin kiinnostunut fb-ryhmästä, jos sellainen on. Tsempit @Pupiini73 Minullakin oireet vaihtelevat päivittäin. Juuri nyt ei esim. rinnat ole ole lainkaan arat, kun taas eilen illalla olivat. Kuuluu varmaan ihan asiaan. Koita olla huolehtimatta liikaa, vaikka varmasti helpommin sanottu kuin tehty:)
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö mahtuu mukkaan? :) Tänä aamuna plussattu ja hymy ei pysy millään kurissa. Meillä on keskeytynyt keskenmeno ja keskenmeno takana nin hieman varovaisin mielin mennään. Ensimmäinen lapsi siis toiveissa. Siksi onkin kiva päästä täällä sulattelemaan näitä uutisia, sillä toistaiseksi pidetään asia omana tietona. Minäkin voisin olla fb ryhmästä kiinnostunut jos vielä parin viikon päästä siihen voi liittyä? Kunhan nämä ihan ekat viikot selvittäis matkalainen kyydissä :) Selailin keskustelun, mutta luen vielä tarkemmin ajan kanssa kaikkien jutut.
 
Wau miten paljon uutta porukkaa, onnea ja tervetuloa mukaan ❤
Täällä oireet pahenee, ihan totaalinen väsymys vaivannut kaksi päivää, tosin ehkä viikonlopun festarit telttamajoituksella voi myös vaikuttaa :D ja pahoinvointi tuntuu nyt olevan läsnä ihan jatkuvasti vähän päivästä riippuen.

Mulla tuli myös ruskeaa vuotoa su-ma mutta nyt on loppunut, yritän olla positiivinen että ei ollut verta missään kohtaa.

Varhaisultraan vielä viikko, ei jaksais millään odottaa!!

Ja työkuvioista sen verran että mulla alkaa puolen vuoden sijaisuus elokuun lopussa, toivotaan että siihen mennessä paha olo helpottaa ja pystyy keskittymään töihin :) sen jälkeen sitten ollaan jo niin pitkällä että tuskin kannattaa mitään pätkää hakea.

Kkatja ja pieni 6+0
 
Ultrasta selvitty. Raskaus on nyt todetusti siellä missä pitääkin :LOL: ja kohdunsuu on kiinni. Ilmeisesti syynä vuotoihin oli pieni myomooma, jonka gyne bongasi. Ruskuaispussi näkyi ja pieni valkoinen viiva, joka on kuulemma se mahdollinen lapsonen :love: Vielä ollaan niin varhaisessa vaiheessa, että gyne ei suostunut vielä sulkemaan tuulimunan ja keskenmenon mahdollisuuksia, mutta sen nyt tiesinkin. Kolmen viikon päästä on uusi ultra, jossa pitäisi sitten näkyä sykkeet :love:

Omien laskujeni mukaan tänään olisi rv 5+6 mutta lääkäri oli sitä mieltä, että nyt on 5 + jotain ehkä kaksi tai kolme o_O Oli miten oli. Mulla olisi vielä ensi viikolle varattuna yksityiseltä ultra ja hieman kyllä kutkuttaa sielläkin poiketa. Edellisten kokemusten takia en osaa oikein enää luottaa yhden lääkärin sanaan niin olisi kiva kuulla toisenkin mielipide viikoista ja myomaasta (n)

Mutta toistaiseksi siis ihan hyviä uutisia, vaikka turvallisilla vesillä tässä ei vielä ollakaan viikkoihin :giggle:
 
Täällä kans järkky pahoinvointi. Yökin pitkään aamulla, mutta onneksi ei tarvinnut oksentaa vatsahappoja. Hankala selviytyä iltaan asti ennen kuin voi mennä nukkumaan. Viime yönä en saanut millään unta ja unet jäi viiteen tuntiin. Ennen olisi jaksanut ihan hyvin, mutta nyt raskausväsymys jyrää täysin alleen.
 
Tänään käytiin yksityisellä varhaisultrassa ja siellä läpätti pieni sydän vimmatusti. :love: Alkio vastasi jetsulleen päiviään 6+6 ja lekuri antoi lasketun ajan arvioksi 8.3.

Nyt voi hetkeksi huokaista helpotuksesta. Pari päivää ollut tosi ällö olo ja ruoka ei ole maistunut juuri lainkaan. Ultran jälkeen iski hirveä nälkä. Noinkohan on ollut jännityksellä osuutensa ruokahaluttomuuteen. :D
 
Tulin vaan kertomaan, että varhaisultrassa pieni alkio jonka sydän löi hurjaa vauhtia. :love: Vastasi viikkoja 6+1 joten laskettu aika luultavasti hieman myöhemmin kun katoin laskureilla ite. En nyt tonne listaan muokkaa vielä sitä kuitenkaan. Luen myöhemmin tänään uudet viestit täältä ajatuksella kun oon tästä onnen huumasta selvinnyt.:LOL::love:
 
Heippa hei!

Uusi odottaja ilmoittautuu toiveikkaana! 3 lapsi tulossa, aiemmilla ikää jo 6 ja 8 vee. Väliin mahtuu vielä miehen 7 vee

Mites, osaisiko joku auttaa. Kuinka neuvolassa ja kuinka itse pitäisi laskea tuo raskauden kesto ja laskettu aika kun kierukka poistettiin 12.6 ja selviä kuukautisia ei tullut missään välissä (kahdesti ruskeaa vuotoa paperiin, molemmilla kerroilla kesti yhden päivän)?

Ovulaatiosta ei siis hajuakaan, mutta selvän plussan sain nyt 17.7 maanantaina. Sunnuntaina vielä oli sellainen aavistushaamu vain. Eli tuleeko laskennallinen laskettu aika kuin loppuun vai siihen puolivälin jälkeen?

Uuna
 
Ihania ultrakuulumisia ja tervetuloa uusille! :) Aika siis kuluu eteenpäin kun osalla on varhaisultrat takana ja uusia plussanneita myöhemmillä lasketuilla ajoilla ilmoittautuu, vaikka itsestä ei siltä tunnukkaan että aika kuluisi :D

Aamulla oli taas pahaolo jonkin aikaa, mutta onneksi menee aika nopeaa ohi. Myös väsymys nostaa päätään ajoittain.

Töistä En ole tällä hetkellä työelämässä, joten kertomisesta ei tarvitse stressata. Myöskään työnhaku ei tällä hetkellä oikein innosta ;) Miehellä on onneksi töitä ihan hyvin tiedossa.

Opintojen tekemistä pienten lasten kanssa opiskelu varmasti onnistuu, kun on tukiverkosto kunnossa. Riippuu toki vähän opinnoista, paljonko voi tehdä itsenäisesti ja etänä. Minä suoritin amk-tutkinnon vähän reilu 3,5 vuodessa ja samassa ajan sisään sain 2 lasta. Opinnot oli monimuoto-opintoja ja lähipäiviä oli pari kertaa lukukaudessa. Silloin mies toi vauvan parkkipaikalle, jossa kävin tauoilla imettämässä. :) Mutta siis ajatus opiskelusta vauvan kanssa ei ole tuhoon tuomittu :)

Sukupuoli onko tuntemusta kumpi on tulossa? Entä oletteko katsoneet kiinalaisesta syntymäkalenterista? Mulla on tällä hetkellä tyttö -olo ja kiinalaisen mukaan olis myös tyttö tulossa, mutta saapa jännätä vielä :D

Jenspanen 6+3
 
Ihana että ultrissa tullut hyviä uutisia ja onnea uusille plussanneille! :)

@Uuna, neuvolasta varmaan osaavat parhaiten neuvoa mutta itse ehkä laskisin ensimmäisen "ruskean vuotopäivän" kuukautisten aluksi ja siitä sitten lasketun ajan :)

Ja sukupuolesta ei kyllä oo mitään vihiä, ultrassa sitten selviää :) Tosin malttamaton kun olen niin tekisi mieli se jollain verikokeella selvittää mutta ehkä sen nyt jaksaa odottaa. Meillä ei siis mitään väliä kumpi tulee mutta haluaisi kovasti vaan luoda jo jotain "yhteyttä" ja tietää enemmän tästä vielä mahottoman pienestä maha-asukista :D
 
Mulla ei ole ollut nyt oikeastaan mitään oireita, paitsi kummallista "kuumeista" särkyä koko vartalossa, varsinkin jaloissa. Lisäksi aina, kun nousen ylös istumisen jälkeen, jalat tuntuu siltä kuin ne lähtisi alta ja vähän pyörryttää. Sama esim. portaita noustessa, ikään kuin voimat ei riittäisi. Tänään hammaslääkärissä meinasin oikeasti jo pyörtyä, vaikka koskaan elämässäni en ole pyörtynyt tai saanut herkästi sellaista tunnetta. Onkohan tää ihan normaalia?(n)

Muuten on ollut niin kovin onnellinen olo:love: Neuvolan jälkeen mieskin on alkanut nopeasti lämmetä ajatukselle vauvasta, ja joka päivä höpötellään raskaudesta ja tulevaisuudesta enemmän. Pikkuhiljaa lähipiirille kertominenkin alkaa houkuttelemaan. Luulen, että ensimmäisille uutiset kerrotaan viikon päästä, kun on päästy käymään ultrassa:giggle:
 
Tänään kp 4+5 ja eilen illalla tuli paperiin pyyhkiessä ihan aavistus pinkkiä. Minä tietysti ihan paniikissa, että alkaako vuotaa kunnolla. Mutta ei ole tänään oikeastaan enää tullut yhtään mitään (jokaista vessapaperia olen tarkasti tiiraillut :LOL:). Tänään on ollut parissa hetkessä vähän huono olo, muuten aika vähän oireita, mitä nyt alavatsassa tuntuu sellaista kipristelyä välillä.

Kävin ostamassa tänään toisen clearbluen digitaalisen testin, haluan nähdä nouseeko hormonit. Ajattelin soitella neuvolaan vasta sen jälkeen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Heippa kaikille!
Täällä plussattu tänä aamuna ylläristi. Oireita oli muutama päivä ja tänään selkeä plussa vaikka viikkoja vasta 3+6. Tämä on minulle viides lapsi :) Onko faceen perustettu ryhmää? Jos on niin pääsisikö sinne mukaan? :)
 

Yhteistyössä