Maaliskuiset 2018

@Pupiini73 voi tsempiä ja tarrasukkia matkaan sinne :)

Mulla on kyl tää väsymys iha hirveetä, koko aika vaa tarvis unta ja päikkärit nukkuisin vaikka joka päivä. Ja tää etova olo ja paha maku suussa:sick: Mulla on vatsakipuilua ollu ja tänään soitin neuvolaanki ku eile illal oli oha kauhee kipee vatsa mut sano vaa et iha normaaalia(n)

Mulla näyttäs ehkä syksyn/loppuvuoden työasiat selvinneen:)

Kotidopleri mul on esikon raskaudesta tallella mut en oo yrittäny vielä kuunnella näil viikoil ku aika hakemiseks menee:LOL:

Torstaina eka neuvola, jeee:LOL: ja sitten meen kyl yksityiselle ens viikolla ultraan jos ei kunnalliseen pääse tässä raskaudessa.

Teps ja minime 7+4
 
Kävin aamulla neuvolassa ja samalla siellä ultrattiin. :love: Pikkuinen ihmisalku näkyi sykkeen kanssa. La siirtyy parilla viikolla eteenpäin niinkuin ajattelinkin. Kaikki oli ok. Verikokeisiin ja sokerirasitukseen pitäis ajat varata.

Laitoin viestiä, jos vielä mahdun mukaan fb-ryhmään.

Sarriina ja sintti rv n.7
 
  • Tykkää
Reactions: Jesy
@Meora Yleensä dopplerilla saa varmimmin sikiön sydänäänet kuulumaan n. rv 12-13->, mutta tuolloinkaan ei kannata vielä huolestua jos ääniä ei vielä tavoita. Se voi olla alkuun melkoista metsästämistä eikä neuvolan harjoittelevat terkatkaan aina löydä vaikka etsivät paremmilla laitteilla ja paljon myöhemmillä viikoilka.

Youtubessa on videoita miltä sydänäänien tulisi kuulostaa: vähän kuin ravihevosen kopse, todella nopea ja tykyttävä. Moni sekoittaa joko omaan valtimoon, sydänääniin tai istukan piiskamaiseen viuhunaan. Etsi ravihevosen kopsetta, niin olet todennäköisimmin bongaamassa oikean äänen. :)

Täällä nyt 9+2 ja ehkä, EHKÄ kuulin hyvin haaleasti jotain häpyluun kohdalla. Etsin vain, koska raskausoireet ovat niin vähissä. Todennäköisyys on kuitenkin häviävän pieni näin varhaisessa vaiheessa eikä esim. neuvolan huomattavasti tarkemmilla laitteilla yleensä löydetä tässä vaiheessa vielä alkion sydänääniä.
 
Minä ajattelin olla hankkimatta doppleria.. Olen niin stressaaja tässä raskaudessa että saisin paniikin päälle jos en saisi sydänääniä kuulumaan vaikka tosiaan niitä ei aina kuule vaikka kaikki olisikin hyvin. Mutta ymmärrän kyllä täysin niitäkin jotka kyseisen kapistuksen hankkivat! (y)

Tänään on ollut pitkästä aikaa päivä ilman pahoinvointeja ja vitsit kun onkin erilainen olo! Olen saanut vaikka mitä kotihommiakin hoidettua ja olo on energinen. Mennyt monta päivää nimittäin vain maatessa kun oksennus ollut tuloillaan tai muuten vaan heikottanut. :confused:

Pitäisi varata aika sikiöseulojen verikokeisiin. Aikavälille 9.8.-28.8. käskivät varata. Kunpa saisi ennen 20.8. kun sillon loppuu loma niin on aikaa käydä milloin vain. :) Pissanäyte pitäisi muistaa viedä samalla.
 
Neuvolassa käyty. Eipä tuolla uutta tietoa tullut. Pissatulehus vois mahdollisesti olla laajan sticksin mukaan, mutta sepä ei yllättäny. Huomenna pitää viedä labraan näyte.
Neuvolan mukaan laskettu ois 11.3 ja nyt viikkoja 8+1, todellinen on kuitenki 7+3 tänään. Perjantaina kuitenki eka ultra, et katsotaan mitä siellä sanoo
 
Minä hätäsenä hankin jo dopplerin. Sydänääniä en vielä saanut kuulumaan mutta jospa parin viikon päästä onnistuis! Huomenna varhaisultra. Tänään varasin ja sai heti huomiselle. Huomenna sitten viisaampi kun tietää onko siellä elämää ja täsmääkö viikot.
Oireita edelleen.. 2h välein nälkä/heikotus. Ei siis yökötä mutta heikottaa ja onneksi työ semmoinen että voi haukkailla aina jotain pientä. Väsymystä, rinnat varsinkin aamuisin kipeät ja korkea pulssi. Maha kasvaa jotain ihan älytöntä vauhtia. Onko muilla uudelleen synnyttäjillä samaa? Alkaa olemaan selvä vauvavatsa (muutenkin hoikka). Hankala pitää enään kovin kauaa salassa ja aateltiin kertoa tällä viikolla muutamille jos kaikki hyvin ultrassa. Muuten voi tulla pitkiä katseita mahaan. Niin ja uusi viikko 8+0.
 
Jatkuva etova olo, ihan kohta joku arvaa/epäilyt herää...tissit on arat ja kyllä, vatsapömppö on mullakin ilmestynyt (vaikka mahaa on vähän muutenki..)
Kuopuksen imetys on alkanut tuntua epämiellyttävältä, repäisykipuja on jonkunverran ja hengästyttää pienikin liikkuminen. Jonkunverran nippailua alavatsalla myös.
Tää väsytys ja vellova olo on tympeintä, toivottavasti pian alkaa helpottaa.
Itselläkin huomenna pitää ottaa asiaksi varata ne labra-ajat, en oo vielä jaksanu..
Mekkuli ja papu 9+3
 
Mä vietin eilisen illan akuutissa..turhaan..oli joku nuori lääkäri joka ei ymmärtäny mitää nii ei voinu ultrata. Oon vuotanu aika lailla. Tosin mitään ei tuu siteeseen. Vaan pissatessa tulee pönttöön verta..lääkäri laitto lähetteen gynelle. Ei viel kuulunu mitää...kukaa ei nyt tiiä onko menny kesken vai miks vuotaa. Varsinaisia kipuja ei oo kun menkka jomotusta vaan..neuvolaan soitin nii sano et ei kyl kuulosta selvältä keskenmenolta..to sitten viimeistään ultrataan jos päksist ei soiteta aiemmin :( :( ei oo kobin hyvät fiilikset nyt...
 
@Pupiini73 , voi että ,inhottava kun sattuikin tommonen lääkäri :( Tsemppiä nyt, se on hyvä että siteeseen asti ei vuoda. Ottiko kokeita? Voisko olla virtsis taikka joku muu tulehdus? Kumpa hoituis pian ja saisit helpotusta piinaan.. neuvolassakin kyllä voivat yleisimmät aiheuttajat poissulkee..
Hirmusti jaksuja!
 
Kävin tänään neuvolassa ja viikkoja pitäis olla 9. Mutta ultrassa ei juuri mitään näkynyt, välillä pikkunen mahdollinen alkio mutta katosi aika nopeaa ainakun vähän näkyi :( eli luultavasti viikkoja on vähemmän. Tuli niin surullinen ja paska fiilis :( otettiin uusi aika viikon päähän... on niin kurjaa odottaa kun haluttais jo tietää.
 
Mulla laskettu aik 9.3. Lääkäri ke ja 2 viikonpäästä seulonta ultra. Doppler tuli tänään kotiin ja heti sain todella vahvat äänet kuuluviin!
Viikkoja pitäisi olla 10 + 4, maha kyllä sen verran isompi (monta viikkoa jo melkein) että epäilen jos ei ole pahasti turvonnut. Normaalikokoinen olen muuten ollut aina...
 
Heippa, täällä kanssa ollaan raskaana ja laskettu aika olisi 18.3.2018. Oireet ollut tosi vähäisiä. Sydänäänet kuulunut kotidopplerilla nyt 8+3 asti. Syke 160-183. Viikkoja nyt 9+4 ultran mukaan. Mitenkä facebook ryhmään pääsee mukaan?
 
Onko tämä keskustelu tyrehtynyt ihan täysin facebook-ryhmän aloitettua? Mä voisin myös liittyä siihen ryhmään. Mulla on laskettu aika maaliskuun alkupuolella. Laskennallisesti vähän eri päivä kun mitä ultrassa oltiin mieltä.
 

Yhteistyössä