Maaliskuiset 2018

Moikka!

Ajattelin ensin, etten liity mihinkään odottajien ketjuun ennen kuin homma on selvemmillä vesillä. Olen vain tuolla Esikoisesta haaveilijat -ketjussa varovaisesti kirjoitellut. Aloin kuitenkin lueskelemaan tätä ketjua ja huomasin, miten mukava lukea samassa tilanteessa olevien ajatuksia. Niinpä ajattelin kuitenkin liittyä mukaan.

Elikkäs olen 25-vuotias nainen ja esikoista odotan. Olemme miehen kanssa olleet n. 4kk ilman ehkäisyä tulee jos on tullakseen -ajatuksella (tai siis mies lähinnä, itsehän haaveilin jo ehkäisyn poisjättämisestä seuraavana päivänä raskautuvani :ROFLMAO:)

Plussasin kuitenkin vajaa viikko sitten ja laskurin mukaan laskettu aika olisi 8.3. Mun kierto on tosi epäsäännöllinen ollut aina enkä siis ihan tarkkaa päivää osaa sanoa, mutta epäilys olisi että nyt on menossa rv 5+0. Varhaisultraan menen parin viikon päästä. Olen niin hermoheikko etten kestä odottaa kunnalliseen ultraan rv 10-12 asti. :whistle:

Tsemppiä hurjasti kaikille ja paljon tarrasukkia matkaan!! :love::love:

Eli listaan voi laittaa Suikku1, 25v, -- ,1. lapsi
(En uskalla vielä laittaa kaupunkia näkyviin, haluan ensin olla varmempi pysyykö pieni mukana)
 
Apuaaa! Liityn mukaan jos sopii!

Tein just äsken positiivisen testin, kierron mukaan on varmaan pari kolme viikkoa pidemmällä, mutta oviksesta laskettuna olis nyt 4+1 ja laskettu varmaan 14.3. 6- ja 3-vuotiaat lapset on entuudestaan, ihan oon yhtä pöllämystynyt kun ensimmäistä odottaessa. Tilanne meillä oli siis sellainen, että koko ajan tuntui siltä että on nyt huono hetki eikä kolmas sovi kuvioihin ollenkaan ja nyt sit vähän aika sitten puhuttiin, että kyllä täytyis kohta alkaa yrittää jos vielä meinaa. Ja ensimmäisestä kierrosta näköjään tärppäs ja vielä tällaisesta pitkästä! Toivottavasti pysyy kyydissä :)

Nyt kun miettii taakse päin, niin oireita on ollut oviksesta asti vaikka muille jakaa. Oviksen aikaan mulla on aina paha olo, mutta nyt se jatkui ihmeen pitkälle. Liian pitkät ateriavälit heikottaa, ei huvita treenata, ei huvita ulkoila. Twin Peaks on liian pelottava ja lapsista on koko ajan kamala huoli. Korvat on jatkuvasti likaiset (mun vakioraskausoire:D), iho ja hiukset rasvaiset, kauheesti on finnejä, näkö sumenee välillä. Lisäks mulle tuli joku ihme vietti järjestää kaikki asiat uusiks, siivota ja sisustaa kämppä varastoja myöten, vaihtaa duunia ja niin edelleen. Että sellasta!

Tsemppiä meille kaikille alkuviikkoihin!
 
Viimeksi muokattu:
Eilen illalla tuntui kovaa kipua alavatsalla joka säteili selkään ja reisiin asti. Kipu helpotti nukkuessa, mutta aamulla alkoi tuhruvuoto. Meidän maaliskuinen taisi jäädä haaveeksi. Onnellista loppuodotusta kaikille muille ja paljon tarrasukkia. ❤
 
@Risukko meilläkään kukaan muu ei tiedä kuin äitini. Ei edes yrityksen aloituksesta. :D Päätettiin, että kaikki saakoon tietää sitten kerralla kun on jotain "varmaa" kerrottavaa. Sen verran piti joustaa että sain äidille kertoa, hänelle kun kerron aina kaiken enkä voisi kuvitella että salailisin häneltä jotain. :whistle:

@*Louhi* voi miten ikävä kuulla! :unsure: Hurjasti tsemppiä ja jaksamisia ja toivottavasti jatkossa käy parempi tuuri!
 
Haha, tuntuuko kestää muusta että pitäs tehä testejä kokoaika? :D Mä tahtosin tehä uuden testin mutta ehkä odottelen ensi viikkoon :)

Jee eilen soitin jo ekan neuvolan :D Ihan neuvolatätien kesälomien ja omien työvuorojen takia ettei veny pitkälle ja sainkin sen 8+0viikolle. :)

Mä oon kertonu 4 ystävälle yrittämisestä ja kahdelle näistä kerroin heti kun plussa tärähti tikkuun. Muille en aatellut ennenkö varhaisultra on tehty :) Meillä täällä Lahdessa on kunnan puolesta varhaisultra 9-10 viikoilla (tai ainakin esikosta kävin 9+1).Vielä on pitkä matka sinne asti kun tänään ilmeisesti 4+0 :D
 
Tuhruvuoto yllätyäen lakkasi. Hirveän voimakkaana toiveet odotuksen jatkumisesta. On nämä ensimmäiset 2 kk julmetun raastavia epävarmuudessaan. :( Tää olis meidän viimeinen nyyteröinen ja voi kun saisin syliini maaliskuussa.
 
Ehkä minäkin uskaltaudun mukaan :)
Plussasin jo maanantaina, kun en malttanut odottaa alkaako menkat vai ei :D Nyt mennään viikoilla 4+2 ja la olisi 15.3 <3 Tämä on kolmas pikkuinen meille, isommat on -11 ja -13 syntyneitä.

Oikeastaan aika hyvään aikaan tärppäsi, esikoinen lähtee esikouluun syksyllä, niin saan olla kotona sinne tokaan luokkaan asti :) Kunhan vaan kaikki menee hyvin.

FB ryhmä kiinnostaa, laitan pyyntöä myöhemmin :)

wavee ja mini 4+2
 
Tuhruvuoto yllätyäen lakkasi. Hirveän voimakkaana toiveet odotuksen jatkumisesta. On nämä ensimmäiset 2 kk julmetun raastavia epävarmuudessaan. :( Tää olis meidän viimeinen nyyteröinen ja voi kun saisin syliini maaliskuussa.
Jospa se ois ollu ihan harmitonta tuhruttelua, vai onko vuoto palannut? Tuo on varsinkin ahdistavaa kun ei tiedä mitä tapahtuu. Toivottavasti raskaus olisi kuitenkin jatkunut normaalisti. Aika tuntuu menevän niin hirvittävän hitaasti.
 
Heippa. Aluksi ajattelin, etten liity uusiin keskustelupaikkoihin, mutta täällä ollaan. Meillä on -14 ja -16 syntyneet lapset ja tämä olisinyt kolmas sitten. Imetän vielä tätä nuorempaa lapsista.


Juhannus perjantaina oli ovulaatio joten sen mukaan mennään vaikka neuvolassa laskeevat menkkojen mukaan. Menkoista nyt 5+0 ja ovulaatiosta 4+2. Laskettu menee sinne maaliskuun puolen välin tienoille.

Tässä raskaudessa oli alussa tuhruvuotoa joten vähän jännittää.

Oireita ei ole kuin flunsaa, joka ollut noissa kahdessa ekassakin. Muuten oireeton olen. Maanantaina pitäs vissiin neuvolaa soitella, että saa ultra ajan. Meillä täällä on 9-10 viikolla eka ultra.

Fb ryhmä kiinnostaa kyllä, kunhan on salainen. Koska vielä ei tiedä kukaan enkä haluakkaan että kaikki kaverit saa tietää vielä aikoihin
 
Tervetuloa @NassuRessu ! :) Teillä tulee kyllä ihanan pienellä ikäerolla olemaan kaikki lapset, heistä on varmasti toisilleen seuraa. Se minullakin olisi haaveena, että jos enemmän kuin tämä yksi tulee niin ei olisi kovin suurta ikäeroa.

Nyt tämmöinen ehkä tyhmäkin kysymys... Onko mahdollista, että keskenmeno tapahtuisi vaikka vuotoa ei tulisi? Minulla on nyt muutamana yönä ollut melkoisia vatsakipuja, ja aika paniikissa niiden suhteen olen. Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole tullut ja testit näyttää kirkasta plussaa. Nyt olisi menossa rv 5+4. Kysyin kyllä lääkäriltä asiasta ja hänen mielestään jos verta ei tule niin ei kannata huolestua... (n)
 
@Suikku1 ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmijä vastaajia. ;) Tokihan vuotamatonkin keskenmeno voi olla, mutta uskoisin ennemmin sinulla olevan kyse kohdun kasvukivuista. Ja tollaisia keskeytyneitä keskenmenoja on kuitenkin prosentuaalisesti harvemmin, kuin vuotavia.
Sit on normaaleja raskauksia, joissa tulee vuotoa ilman kipuja.

Muistan itsekin ekaa odottaessa, kun kaikki pienetkin kivut aiheutti paniikin. Mutta sitten neuvolassa sanoivat, että melkein kaikki tuntemukset on normaaleja raskauden aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Risukko
Tais meidän odotus päättyä kemialliseen.. to ku piti menkkojen alkaa, tein todella kirkkaan plussan. Eilen testasin huvikseen uudestaan, niin ihan nega!! Pitihän niitä testejä hakea lisää ja ihan negoja on/ tosi haamuja... vuoto ei oo vielä alkanut, mutta kauheat kivut on, eiköhän ne sieltä kohta siis ala :(
 
Mä voisin varovasti liittyä mukaan!
Elikkäs kkatjah, 25v, TYKS, ensimmäinen lapsi, ja LA oviksesta laskettuna 14.3.

Mulla siis takana kaksi lyhyttä kiertoa minipillereiden lopettamisen jälkeen, mutta tästä kierrosta uskon että on tärpännyt paljon myöhemmin koska ensimmäinen haalea plussa tuli viime keskiviikkona. Nyt vahvistunut ainakin hyvin ja huomenna teen digin :)
Oireena oikeastaan vaan kipeät rinnat ja mieliala parantunut :D välillä juilii alamahassa ja turvotusta löytyy. Tää oli meille aika iso ylläri kun ei ajateltu että tärppää näin nopeasti ! Kovasti toivotaan että pysyis mukana ❤
 
@NassuRessu tuo sinun 1. viestin eka kappale olisi voinut olla minunkin kirjoittama :) Lapset syntyneet samoina vuosina ja nuorempi käy vielä rinnalla.

Minun sisarukset tietää tästä uudesta tulokkaasta. En olisi vielä halunnut kertoa, mutta asettelin sanat huonosti wa viestiin, joten arvasivat asian. Sitten täytyi tunnustaa. Toivottavasti tieto ei leviä tämän enempää vielä.

Jenspanen 5+0
 
Hyvin varovasti ilmoittaudun mukaan... tänään digitaaliseen tuli teksti 'raskaana 2-3 viikkoa', joten uskottava on. Pelottaa kyllä, etenkin kunnes kunnon oireilu alkaa. Edellisestä alkuraskaudestani on jo 6 vuotta aikaa (hui miten aika kuluu nopeasti!) ja en osaa uskoa, että voisi mennä kaikki hyvin.. tätä meidän "iltatähteä" ehdittiin toivoa tarkalleen vuosi.

Mutta ihan huikean ihanaa ilmoittautua mukaan! :love: Hannah4, 31v, 4. lapsi, --, LA 18.3.2018

Paikkakuntaa en uskalla vielä laittaa enkä faceryhmään liittyä ennen kuin vasta myöhemmin. Nyt siis tasan 4+0.
 
@Hannah4 ja @kkatjah onnea odotukseen! Mukavaa kun tulee lisää odottajia tähän ketjuun. :)

@NassuRessu Kiitos vastauksesta. On varmaan ihan totta, että näin esikoista odottaessa sitä stressaa välillä turhastakin kun kaikki on niin uutta ja erilaista. :whistle: Täytyy koittaa vaan rentoutua ja elellä normi elämää. Varhaisultra olisi 1,5 viikon päästä, en malttaisi odottaa. :love:

Vatsakipuilujen lisäksi ei kyllä muita mainittavia oireita ole ollut. Tosin olen huomannut, että hiukset rasvoittuu tosi äkkiä, en tosin tiedä johtuuko raskaudesta vai mistä. Normaalisti pesen hiukset vain pari kertaa viikossa ja tosi vähän rasvoittuu, mutta myt viimeaikoina on jo pesusta seuraavana päivänä likaisen näköset. :Do_O
 
Ehkä varovaisesti liityn keskusteluun :D Perjantaina tuli plussattua ja tänään tehtyä vielä kahdella eri testillä vahvat viivat :love: Takana on pari keskenmenoa (ja rukoilen, että kyydissä pysytään) ja nyt mietinkin, että mihin väliin varaisin varhaisultran.
Eikös noin viikolla rv6+5 pitäisi sydämensykkeet kuulua?

Ja mille viikolle eka neuvola pitäisi varata?(n) Nimimerkillä ensimmäisen odottaja ulalla.
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille, joilla epävarmuutta ilmassa! Toivottavasti kääntyy vielä parhain päin.

@Suikku1, täälläkin vatsakivuista kärsitty mutta ei ihan viime päivinä enää. Ensin olin varma, että kesken menee mutta googlailu auttoi ja vaikuttaisi olevan alkuraskaudessa suht yleistä välillä kovatkin vatsakivut. Ei kannata siis pelkästään niistä ehkä huolestua jos ei verta tule - voivat toki olla merkki jostain ikävästä mutta myös siitä, että keho toimii juuri niin kuin pitääkin. Mullakin vatsakivut poislukien ollut aika oireetonta.

@Edith_87, eka neuvola taitaa olla viikon 8 paikkeilla. Soittele sinne vain, niin katsovat sulle sopivan ajan :) Itse olen ajatellut varata varhaisultran 7+0 paikkeille. Pelottaa, että menisin liian aikaisin eikä sitten sydämensykettä sen takia vielä löytyisikään... Missä vaiheessa sulla on nuo aiemmat menneet kesken? Jotenkin kauhean varovainen olo tässä jatkuvasti on ja aikakin vaan matelee. Ollappa jo viikoilla 12+

Mutkin saa lisätä listalle:
mannanen, 31v, 1. lapsi, LA 8.3.2018
 
@mannanen helpottavaa kuulla, että alkuraskaudessa mahakivut voivat olla tavallisiakin. :) Ja sama fiilis täällä, että tämä alkuaika matelee ja koko ajan pieni pelko miten käy. Meillä on muuten sama laskettu aika ovulaation perusteella, 8.3. täälläkin. ;)

@Edith_87 tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! :love: Niin ja itse soittelin neuvolaan heti plussattuani. Hyvä että soitin, sillä ajat kuulosti olevan melko kortilla. Sieltä kyllä neuvotaan koska pitää ekan kerran mennä käymään ja sain muutenkin paljon neuvoja jo puhelimessa raskauteen liittyen.
 

Yhteistyössä