Maaliskuiset 2018

@*Louhi* Mulla on ollut univaikeuksia! Nukun yöt jotenkin tosi pätkissä, heräilen jatkuvasti ja liikun tosi paljon unissaan. Hyvin katkonaista unta siis. Onneksi oon lomalla, niin voi sitten päivisin torkkua jos yöllä jääny unet lyhyiksi. :D

@Cumina tervetuloa mukaan! Toivotaan, ettei ole tuulimuna vaan että pieni pysyy matkassa! Paljon tarrasukkia sinne. :love:

Univaikeuksien lisäksi mitään muita oireita ei ole, siksipä yritän aina välillä "unohtaa" olevani raskaana, jotta aika ei niin matelisi varhaisultraa odottaessa.:LOL: Juttelin erään ystäväni kanssa (hänellä useita lapsia jo), ja ymmärrän nyt täysin mitä hän tarkoitti kun sanoi että raskauden eka kolmannes on kaikista tympeintä aikaa. Pelkkää odottelua ja pelkoa siitä, että onhan kaikki hyvin, ei tule keskenmenoja jne. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Cumina
Kai minäkin nyt uskaltaudun tänne, vaikka olo on edelleen hyvin skeptinen. Plussasin jo pari viikkoa sitten ja nyt ilmeisesti on menossa jo seitsemäs viikko. Alkunsa lapsi on saanut hedelmöityshoidoista, joten tosiaankin pitkään toivottu haave on nyt toteutumassa :love:

Ensi viikolla varhasultra ja neuvola sitten seuraavalla viikolla.

7.3, JossuT, 31-v, Tays ja ensimmäinen.
 
Heippa. Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. Kolmatta meille odotellaan, arvioitu saapumisaika on 16.3.

Alkuraskaus ei oikein kuulu lemppareihini, sellainen krapulaällötys on jo alkanut ja nuorimmaisen imetys sattuu. Kaikki itkettää. Ja sit ei saisi edes kertoa kenellekään :D. Aika matelee. Nyt on viikkoja 4+6. Parin viikon päähän varasin yksityiselle ultran ja elokuussa on sitten ensimmäinen neuvola. Oon kyllä vähän jo lähimmille kertonut, semmoisille, joilta varmaan keskenmenon sattuessakin hakisin tukea.

Fb-ryhmä kiinnostaa, mutta mieluusti vasta sitten, kun nt-ultra on ohi ja tämä tylsä salailuvaihe taputeltu.
 
Ärsyttää kun on ollu pakko kertoa parille ulkopuoliselle taholle raskaudesta.. lähinnä siis hierojalle ja vastaavalle sekä kouluni yhdelle opettajalle. Varmuuden vuoksi ettei minulle tehdyt hoidot vaaranna raskautta. Ärsyttää silti. Eritoten nyt tämä opettaja.. mitä jos nyt meneekin heti kesken tj...
 
Ilmoittaudun mukaan ☺
20.3./ Citilda / 31.v/ Ls /2.lapsi

Pari vuotta tehokkaasti toiveiltu ja vihdoin tärppäsi.
Täällä on kärsitty myös krapulan kaltaisesta kuvotuksesta jo ja rinnat on super kipeät, nyt taitaa olla 4+3 joten aikaisessa on oireet tällä kertaa. Varhaisultran varailin yksityiselle elokuun alkuun. Esikoinen on jo 8-vuotias, joten viime kerrasta onkin hitokseen aikaa
 
Kiva, kun täällä on aktiivista keskustelua ja paljon porukkaa :)

Mä vuodin eilisillan verta ja vielä ihan vähän tänä aamunakin, illalla oli sellaista menkkakipumaista särkyä :( Mutta ehkä ei kannata huolehtia, luulinhan mä jo aiemminkin että mulla oli tavalliset kuukautiset vaikka olin oikeasti raskaana!

Mua on ällöttänyt melko vähän, mutta aamuisin on tosi huono olo muuten. Vähän niin kuin olisi kuumeessa, särkee ja heikottaa, jalkoja hapottaa ym. Ja rinnat on ihan järkyttävän kipeät jo Eikä mikään ruoka oikein maistu, parhaiten maustamaton jugurtti.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. Vierailuni jäi nyt ikävän lyhyeksi, sillä tänään en ole enää raskaana. Kävin juuri tarkistamassa tilanteen lääkärissä koska kotitestin viiva hailakoitui eilisen päivän ja tämän aamun aikana ihan olemattomaksi. Vuotoa ei ole vielä tullut. Tsempit teille kaikille ja parempaa onnea!
 
Täällä ollaan aikalailla oireettomana, mutta niin se on ollut edellisissäkin raskauksissa. Kovasti odottelen sitä, että kohtu alkaisi tuntumaan kun kädellä kokeilee mahaa ja tietysti liikkeitä ja sydänäänien kuuntelua neuvolassa. Aika todellakin matelee näin alussa :D

Tervetuloa uusille ja pahoittelut menetyksen kohdanneelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Voi kurja, että heti tippuu matkasta pois ihmisiä :(. Toivottavasti tärppää teillä pian uudestaan!

Oon kyllä niin kade oireettomille :D. Ite en oikein kaipaisi muuta kuin kuukautisten pois jäämisen. Ei tämä nyt vielä hirveän pahaa ole, mutta tänään vasta täyttyykin 5 viikkoa, että varmaan tuossa viikon-parin päästä on kurjempi olo, jos menee samoin kuin viime raskaudessa. Mulla on IBS, joka tuntuu tälleen alkuraskaana villiintyvän ja sama mitä syö, saa koko ajan juosta vessassa. Vähän hankalaa noin niin kuin kodin ulkopuolisen elämän kannalta. Mut tietty mieluummin näin kuin että oksennella pitäisi. Etova olo on kyllä ajoittain, etenkin iltaisin tai jos ruokailuväli venyy. Yksi ihan kivakin oire on, koko ajan tekisi mieli seksiä :D. Pienten lasten kans vaan tietty vähän hankalampi toteuttaa mieliteot.

Minutkin voisi tosiaan listalle laittaa rivillä (tarkentelen noita synnytyssairaaloita ym. sitten kun ei haittaa olla enemmän tunnistettavissa):
16.3., lloyd, kolmas lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Suikku1
@Mamushka32 voi ei miten ikävä uutinen! :( On tämä välillä niin epäreilua. Hurjasti voimia ja tsemppiä jatkoon! Teidän aikannekin tulee varmasti vielä, siihen uskon.

Ja uusille tervetuloa mukaan!

Tänään olisi vuorossa suursiivous kotona, saan nimittäin olla koko päivän yksin täällä ja nautin yksin siivoamisesta. :p Jotenkin raskausuutisen ja näiden ekojen viikkojen ajaksi elämä on joiltain osin vähän "pysähtynyt", ja esimerkiksi kodinhoito jäänyt ihan retuperälle.. Vaikkakin yleensä tykkään siivota ja laittaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Hei!
Sain positiivisen viime tiistaina, eli 11.7. Samantien kävin terveyskeskuksessa varmistamassa ja oikeassahan se oli.
Soitin neuvolaan ja puhelimessa sanoi että on todennäköisesti rv 6. ensimäinen lapsi olis tämä ja olen ihan pihalla. :) parin viikon päästä ekaan ultraan.

Onko kellään muulla ollut menkkakipujen tapasia kipuja? Mulla ollut menkkojen pois jäämisestä saakka aina välillä muutaman kerran päivässä. Mietin onko tämä normaalia vai ei. Lisäksi nyt jo närästää ja olen aika väsyny koko ajan.
 
Onpas tänne tullut paljon uusia odottajia! Tervetuloa minunkin puolestani!

Päivittelen listan nyt illalla :)

Rv 6+1 ja eilen illalla jäätävä toispuoleinen selkäkipu. Enää ei ole kipeä, mutta heti sitä miettii että mitäs nyt on vikana... Oli ihan oviskipujen tuntuista munasarjasärkyä. Keltarauhanen? Kait kaikenlaiset kivut ja säryt odotukseen kuluu?

Vielä pariviikkoa neuvolaan. Vähän mietityttää se alkuraskauden ultra, että meniskö sittenkään? Ajatuskin huonoista uutisista ahdistaa...Jos siellä ei mitään näy? Pitää varmaan tuon miehen kanssa keskustella että mitä hän on mieltä, että odotellaanko np-ultraan saakka... Aamulla vähän ällöttää ja rinnat on hellät, mutta niin oli tuulimunassakin. Odotellaan...
 
@Happyellow Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :) Menkkakipumaiset jomotukset on ihan normaaleja sekä oikeestaan vatsakivut yleensäkkin. Tietenkin jos ihan jäätäviksi yltyy niin kannattaa soittaa johonkin.

@Risukko Menkää vaan varhaisultraan, ehkä kuitenkin mitä pikemmin saa tietää niin helpompaa oli tulos kumpi vaan. Mutta toivottavasti se onnellisempi vaihtoehto aina:) Mulla myös keskenmenossa oikeestaan oli oireita ja sit esikon raskaudessa ei ollu ,joten nyt vähän jännään että onko joku tuulimuna kun kaikennäköstä oiretta on...

Ei jaksa oottaa ekaa neuvolaa saatii ultraa. :D

Teps ja minime 5+1
 
Tänä aamuna vielä tehty yksi digi, kun
Kaapissa pyöri. Siihen tuli 3+, mikä pitikin. Oireeton olen edelleen.. Tai ne klassisimmat puuttuu. Mut voi kans lisätä listaan, kun en sitä ole tehnyt. Eli 16. 3/NassuRessu/27/3. Lapsi/ Kaks


 
Mä en uskalla mennä muutamaan päivään vaa'alle. Skruudasin eilen suunnilleen seinätkin talosta. Kaiken lisäksi himoitsen kaikkea suolaista, hapanta ja kirpeää. Miltä kuulostais läjä salt & vinegar sipsejä, kokonainen pussi viinietikassa ja suolassa pyöriteltyjä ranskalaisia majoneesilla, kaksi suolakurkkua, pussillinen tulisia rapunuudeleita ja lusikalla jälkiruuaksi sweet chili-kastiketta? Tää eilen illalla ja mulla on edelleen ähky. En syö enää ikinä. Jos ei aamun paahtoleipää lasketa.
 
  • Tykkää
Reactions: Risukko ja Cumina
Mulla on kanssa ihan pohjaton nälkä koko ajan, mutta mitään ei oikein tee mieli syödä. Paitsi kaikkea roskaa, suolaista ja rasvaista. :D Eilen himoitsin mäkkärin ruokaa niin paljon, että pakko oli käydä hakemassa hirmuinen mättösatsi: feast-ateria ja euron juusto päälle. Ihan kuin olisi taivaaseen päässyt, kun ekan haukun sain euron juustosta alas. Lopputuloksena kaksi puolikasta hampparia ja pari ranskalaista ja sitten oli pakko lopettaa, kun meinasi tulla kaikki pihalle. :sick: Maha oli koko loppuillan kipeä ja vielä aamullakin. Eli ei tarvi kokeilla toista kertaa :ROFLMAO:

Yleensä olen varsinainen sokerihiiri. Kaikki makea menee mitä kiinni saa. Nyt ei pysty ajattelemaankaan mitään makean syömistä, kun paha olo iskee heti. Sama juttu oli esikoista odottaessa. Kyllä tää alkuraskaus on vaan melkoinen pikadieetti...

Ärsyttävintä on jatkuva alavatsan juiliminen, jollaista en ekasta muista. Kohtu on hellänä koko ajan ja paha olo velloo kaverina. Siksi vähän huolettaa koko ajan. Rauhallinen kävely vähän auttaa, mutta reippaampi liikunta tuntuu heti ikävältä ja viikkoja vasta 6+3. Kun vaan nyt pysyisi matkassa... ultraan on vielä neljä matelevan piiiitkää päivää...
 
@Happyellow onneksi olkoon plussasta! Uskoisin, että menkkamaiset kivut ovat etenkin raskauden alkuvaiheessa ihan normaaleja. Mullakin oli jossain rv4 tietämillä ihan tosi koviakin alavatsakipuja välillä (heräsin niihin öisinkin), mutta nyt ei ole moneen päivään ollut mitään. Sinuna en tosin huolestuisi, ellei kipu kovene ihan sietämättömäksi eikä verta tule.

Ja syömisestä... Täälläkin yksi suolaisen himoitsija! Olen aina ollut hirmuinen sokerihiiri, esimerkiksi pussi karkkia ja siihen litran jäätelöpaketti päälle ei ole tuntunut aiemmin missään. :D Kunnes nyt sitten raskauden aikana kaikki ällömakea on lähinnä oksettanut. Suolaista vois kyllä syödä niin paljon kun eteen kannetaan... :whistle:

Mua vähän jännittää kropan muuttuminen. En ole yläasteen jälkeen kooltani muuttunut yhtään, samat housut menee edelleen jalkaan (jos vaan kehtais käyttää, muoti vähän muuttunut niistä ajoista:ROFLMAO:). En ole ikinä lihonut, mutten myöskään laihtunut suuria määriä joten en oikein tiedä miten suhtautua ulkonäön tulevaan muuttumiseen. Noh aika näyttää, ja nyt on ainakin tulevalle lihomiselle hyvä syy. :love:
 
Mäkin ilmoittaudun mukaan, plussattu tokasta yrityksestä (hyvin suureksi ylläriksi) 25.6., 13.7. H6 +2 käytiin Femedassa ultrassa ja sykkeellinen 4 mm kärpänen löytyi kohdusta : D Vatsan kramppailua ja vihlaisuja ja pari kertaa tullut värillistä valkovuotoa ja pelkäsin että olisi tuulimuna/rypäle/kohdun ulkoinen tai keskeytynyt keskenmeno ja suuri helpotus et kaikki olikin ok. Nyt nää juilimisetkin kestää kun tietää ettei oo ainakaan mitään omaa terveyttä vaarantavaa tai "turhaan" ole raskaana, keskenmenohan vielä voi tulla ja siihen ei voi mitenkään vaikuttaa mutta paljon levollisemmin mielin nyt :) Kuvotusta ja ällöä oloa ollut, makea ei oikein maistu mut mm. oliivit ja fetajuusto on tän viikon top1 himotuin asia ja niitä oon kohtuudella syönyt :D

Aika kuluu kyllä tappavan hitaasti kun ootellaan ekaan neuvolaan 4.8. H10 ja nyt otinkin projektiksi suunnitella itselleni sopivan "raskauskortin" kun olen raskaana oleva iskä ja kortin "äidin sitä ja tätä" -kohdat ei siis oikeen täsmää :''D Suurin ahdistus raskauteen liittyen tällä hetkellä on se, miten hoitohenkilökunta sukupuolittaa mut. Mastektomiassa oon käyny ja testoja on pari vuotta taustalla että en ole habitukseltani ainakaan kovin "äidillinen"..
Oon tyytyväinen jos tuun kutsutuksi/viitatuksi odottajaksi/isäksi/raskaana olevaksi vanhemmaksi. Mutta positiivisin mielin ollaan menossa ja oletuksena se että haluavat kohdata asiakkaansa ja tehdä hyvää yhteistyötä heidän kanssaan ja tukea asiakkaan raskausaikaa myös omalla toiminnallaan.

Ollaan lähdössä reissuun 20.8. ja kovasti toivotaan että keretään käydä siinä niskaturvotusultrassa ennen sitä kun tarkoitus samalla sitten puolison veljen perheelle kertoa tämä uutinen :) Ja toisaalta olisi aika kauheaa jos reissusta palatessa ultrassa selviäisikin sitten jotain huolestuttavaa / surullista.

7.3., Meora, 25, 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä