Maaliskuiset 2019❤

Hei... vertaisryhmää etsimässä.
Täällä kirjoittaa Kaiske, ihan kohta 38v hiukan hämmentynyt uusperheen äiti. Ollaan oltu Murun kaa vasta vuosi yhdessä ja no nyt tässä uutta ihmettä odottelemassa. Lapsia entuudestaan mulla kolme 8v 12v ja 14v, Murulla kaksi 12v ja 14v . Että sellanen suurperhe tulossa. Lapset on vuoroviikoin meillä (viikot samassa rytmissä)
Laskettu aika 31.3. eli viikkoja siis mitä 7+2 synnäri Oys ,
neuvola ens viikolla, saa lisätä listalle.
 
Niin ja hämmennyksestä huolimatta ihan toivottu raskaus tää on. Vähän vaan ehkä pääsi silleen yllättämään että näin nopeasti saattaa onnistaa. Alusta asti on ollut selvää että me halutaan yhteisiäkin lapsia ja no, ei me tästä enää nuorruta. (Ukko on mua 6-vuotta vanhempi)
 
Heips!

Pahoittelut keskenmenosta @Lasithuurussa , toivottavasti tärpää oikein kunnolla tällä kertaa ;)
Ja @Ninnu118 jaksamisia sulle, päästikö lopulta sinne äippäpolille? Voi sitä onnea sitten kun asiat lopulta osuu kohdilleen näiden epäonnisten kokemusten jälkeen ❤

Paljon onnea ja tervetuloa kaikille uusille :) ja kiitokset @Lilja<3 tilannepäivityksistä (y) itellä on puolentoista viikon päästä nt-ultra, jota oon pitänyt maagisena rajana, täytyy toivoa että silloin vielä tilaa löytyy :rolleyes:

@eppishoo n onnistuneesta kokeilusta innostuneena menin tilaamaan kotidopplerin (vaikka viimeksi vannoin, etten sellaista toista kertaa homma). Vekotin saapui tänään ja ei tarvinnut kauaa etsiskellä kun jo ihana jumputus tuli kuuluviin :love: laite tosin ei antanut lukemaa kunnolla ja kaveri taisi olla liikekannalla, koska ääni aika nopeasti aina katosi, joten en saanut itse laskettua nopeutta. Taidan siis mennä vielä avoimeen neuvolaan huomenna, kuten olin alunperin suunnitellut. @FridaHelmi millainen laite sinulla on? Sillä ja sen tehoilla taitaa olla aika isokin merkitys varsinkin tässä alussa?


10 + 5
 
  • Tykkää
Reactions: FridaHelmi
Täällä kuului karvalakkimallidopplerilla sydänäänet 9+3(?). Hentoisina tosin, mutta selvästi kuitenkin rytmistä päätellen oli pikkuisen sydän, eikä oma. :D

Edellisessä raskaudessa ei kuulunut näin aikaisin, mutta silloin olikin istukka ihan niin edessä kuin vain voi olla.
 
@FridaHelmi en voi missään nimessä väittää itsekään olevani mikään ekspertti :ROFLMAO: mutta sen vähän mitä asiasta olen tässä ehtinyt lueskella niin niillä sen anturin megahertseillä (MHz) taitaa olla suurin merkitys siihen kuuluvuuteen. Omassani on 3 mhz ja luin siitä paljon hyviä kokemuksia, kun haluttiin kuunnella sikiön sydänääniä alkuraskaudessa.

Löysin myös tällaisen kommentin, joka on ilmeisesti poimittu jonkin laitteen myyjän sivuilta, mutta sen todenperäisyydestä mulla ei ole tietoa eli korjatkaa jos asia ei pidä paikkaansa;

"The 2MHZ probe was designed to accommodate late termand obese pregnancies since it works best at 10 cm and larger depths. A 3MHZ is more sensitive that a 2 MHZ probe and can pick up a baby's heart beat as early as eight to ten weeks. "

Googlen mukaan sun laitteessa olis 2,5mhz eli herkempi kuin 2 muttei yhtä herkkä kuin 3. Sitä en sitten tiedä paljonko sillä on oikeesti merkitystä yhtään mihinkään. Kuten @Lilje mainitsi, istukan sijainnilla ja sillä monesko raskaus on kyseessä ja omalla ruumiin rakenteella/kohdun asennolla on varmasti iso osa asiassa. Tässä kohtaa raskautta kohtu ja sikiö on vielä todella alhaalla eli kannattaa etsiä ihan sieltä häpyluun rajalta, jopa vähän alta. Hyvin on mahdollista, että vielä vain on liian aikaista, joten jos maltat niin kokeile vaikka parin päivän päästä uudestaan. Henkilökohtaisesti välttäisin altistamasta sikiötä pitkiä aikoja ultraäänelle, vaikka todellisia haittoja ei olekaan voitu osoittaa ja puhutaan tosi pienistä määristä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: FridaHelmi
Mulla on angelsounds doppleri. Taitaa olla halvimmasta päästä ja siinä ei oo näyttöä. Puhelimelle vissiin voi yhdistää ja saa siihen sit rytmin näkyviin. Mut sain mä tuolla jo 2 kertaa sydänäänet kuulumaan, 9+4 oli aikaisin Kyllä se ero siihen omaan sykkeeseen on tosi suuri. Mä Sain molemmilla kerroilla sykkeen melkeen samasta kohtaa, tuosta vasemmalta ihan alavatsalta.
 
Heippa! Miten te muut tulette toimeen ilman salmiakkia/lakritsia??!! Mä himoitsen niitä koko ajan ! Mitkään muut karkit tai herkut ei vedä vertoja salmiakille, on ollut tosi vaikeaa pidättäytyä syömästä niitä. Ja entäs feta; saako sitä syödä ihan kypsentämättömänä??
 
@marjala salmiakki on munkin herkkua. mä oon sillon tällöin napsinu muutaman karkin. :whistle:Niissä thl:n ohjeissakin sanotaan, että ei muutama karkki, tai esim. lakritsijäätelö haittaa.

Ja kyllä kai fetaa voi syödä, kunhan katsoo, että se on tehty pästöroidusta maidosta.
 
Heipähei! Liityn tänne hieman myöhässä, menossa jo 11+4, perjantaina nt-ultra ja jännittää... varhaisultrassa kaikki hyvin ja viikkoja vastaava sikiö ja syke näkynyt. Nyt on aikalailla vaan raskausoireet häippäisseet niin siksi pelottaa, kaksi keskenmenoa takana on. Onko muilla tässä vaiheessa alkaneet raskausoireet vähentyä?

Minävaanh/LA 8.3/KAKS/23v/1. Lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei! Liityn tänne hieman myöhässä, menossa jo 11+4, perjantaina nt-ultra ja jännittää... varhaisultrassa kaikki hyvin ja viikkoja vastaava sikiö ja syke näkynyt. Nyt on aikalailla vaan raskausoireet häippäisseet niin siksi pelottaa, kaksi keskenmenoa takana on. Onko muilla tässä vaiheessa alkaneet raskausoireet vähentyä?

Minävaanh/LA 8.3/KAKS/23v/1. Lapsi
Mulla rv 11 jälkeen melkeen kaikki oireet hävinny pikkuhiljaa
 
Taitaa olla siis ihan normaalia nyt täytyy odotella vain mahan kasvua niin tuntee taas olevansa raskaana!
Tänään kävin ostamassa käytetyn dopplerin ja syke löytyi melko helposti. Luulen ainakin olleen vauvelin syke koska oma oli hitaampi:)
Mä olen viikoilla 11+2 ja mullakin oireet hävinneet. Mullakin on perjantaina ultra ja kovasti jännittää. Täälläkin yksi kk takana. :unsure:
 
Hei kaikki!

Täällä yksi varovaisesti raskauteen suhtautunut (keskenmenon pelko), mutta vahvasti raskaana oleva ensimmäisen odottaja. Nyt menossa rv 10+3, joten uskaltaudun jo näille foorumeille ;) Ja mieluusti liittyisin myös face-ryhmään, jos sinne on vielä tilaa.

Minulla jatkuu nyt viidettä viikkoa pahoinvointi, nyt uudella närästys-twistillä. Raskainta on kuitenkin se, että heräilen öisin pissalle tai etovaan oloon noin 1,5-2 tunnin välein. Viime yö oli kammottavin, nukuin 20-60 min pätkissä koko yön :eek: Lohduttaudun sillä, että nämä viikot 9-11 on thl:n mukaan monille pahimpia, eli kyllä kohta varmasti ollaan jo paremman puolella.

Minut saa myös lisätä listaan. Tiedot:
Kuvaka / PE 15.3. / Kaks / ensimmäinen
 
Hei kaikki!

Täällä yksi varovaisesti raskauteen suhtautunut (keskenmenon pelko), mutta vahvasti raskaana oleva ensimmäisen odottaja. Nyt menossa rv 10+3, joten uskaltaudun jo näille foorumeille ;) Ja mieluusti liittyisin myös face-ryhmään, jos sinne on vielä tilaa.

Minulla jatkuu nyt viidettä viikkoa pahoinvointi, nyt uudella närästys-twistillä. Raskainta on kuitenkin se, että heräilen öisin pissalle tai etovaan oloon noin 1,5-2 tunnin välein. Viime yö oli kammottavin, nukuin 20-60 min pätkissä koko yön :eek: Lohduttaudun sillä, että nämä viikot 9-11 on thl:n mukaan monille pahimpia, eli kyllä kohta varmasti ollaan jo paremman puolella.

Minut saa myös lisätä listaan. Tiedot:
Kuvaka / PE 15.3. / Kaks / ensimmäinen
Ja vielä ikä mukaan :)
Kuvaka / PE 15.3. / Kaks / 30 / ensimmäinen
 
Hei!

Täällä kans Maaliskuussa laskettu aika. Tänään oli varhaisultra ja siellähän se pieni heilutteli ja pyöri aika ripeesti. Helpotti kyllä tietää, että kaikki oli hyvin. Olikos täällä se jokin salainen Facebook ryhmä, jos sinne mahtuu niin mut vois lisäillä kans mukaan ja myöskin tohon listaan :)

hedelmasokeri/ SU 3.3./ SEKS/ 26/ ensimmäinen lapsi
 
Hei!

Täällä kans Maaliskuussa laskettu aika. Tänään oli varhaisultra ja siellähän se pieni heilutteli ja pyöri aika ripeesti. Helpotti kyllä tietää, että kaikki oli hyvin. Olikos täällä se jokin salainen Facebook ryhmä, jos sinne mahtuu niin mut vois lisäillä kans mukaan ja myöskin tohon listaan :)

hedelmasokeri/ SU 3.3./ SEKS/ 26/ ensimmäinen lapsi

Fb ryhmään mahtuu viä. Laita mulle yv:tä, nimi ja jotai vinkkii kuvasta jos löytyy kaimoja niin laitan kaveripyynnön ja lisään sen jälkeen ryhmään. Ryhmä siis täysin salainen(y)
 

Yhteistyössä