Maaliskuiset 2020

Moikka!

Onko liian hätästä perustaa oma ketju Maaliskuulaisille? :D Moni ei varmaan edes vielä plussannut, ja itsekin tässä vasta alkaa uskoa, että jotain eloa siellä on:love:

Toista lasta tässä toivotaan ja odotellaan, ensimmäinen kuitenkin jo syksyllä ekaluokkalainen. Eli viime raskaudesta on jo aikaa. Kierron mukaan la on 9.3. mutta ovulaatiota en ole mittaillut muuten kun Flon arviolla.
Olen tehnyt siis vaikka kuinka monta testiä seuratakseni, että kasvaako hormonitaso. Pikkusen siis tämmöstä epäuskoa ja pelkoa ilmassa. Tänään sitten ehkä toistaiseksi viimeiset testit eli Clearbluen digi viikkonäytöllä ja pc liuska :LOL:

Mutta joo, olis kiva kuulla muiden mietteitä ja kuulumisia (y)
 
Moikka! Olen tässä jo pari päivää ihmetellyt, eikö maaliskuisille vielä ole ketjua ja nyt onkin heti jo kaksi! Hyvä etten itse tehnyt kolmatta :whistle:

Itse olen jo monta testiä ehtinyt kuluttaa, kun en uskonut että vihdoin tärppäsi. Laskettuaika ajoittuisi suunnilleen siihen 11.3., riippuen hiukan miten ja millä laskurilla laskee.

Meille tämä olisi siis toinen lapsi ja vaikka ajattelin, että tällä kertaa nautin täysillä jo alkuraskaudestakin, niin silti ahdistus pukkaa pintaan :( Viimeksi olin luottavaisempi vasta alkuraskauden ultran jälkeen, vaemaan tälläkin kertaa täytyy sellainen varata.
 
Moikka! Olen tässä jo pari päivää ihmetellyt, eikö maaliskuisille vielä ole ketjua ja nyt onkin heti jo kaksi! Hyvä etten itse tehnyt kolmatta :whistle:

Itse olen jo monta testiä ehtinyt kuluttaa, kun en uskonut että vihdoin tärppäsi. Laskettuaika ajoittuisi suunnilleen siihen 11.3., riippuen hiukan miten ja millä laskurilla laskee.

Meille tämä olisi siis toinen lapsi ja vaikka ajattelin, että tällä kertaa nautin täysillä jo alkuraskaudestakin, niin silti ahdistus pukkaa pintaan :( Viimeksi olin luottavaisempi vasta alkuraskauden ultran jälkeen, vaemaan tälläkin kertaa täytyy sellainen varata.
Mulla samaa ahdistusta kyllä hieman esiintyy. Mä sain viime raskaudessa lähetteen varhaisultraan pienen vuodon takia, ja silloinkin vasta se antoi luvan hieman rentoutua. Vaikka oonkin vähän semmonen, että kaikki uhkakuvat käy mielessä ja kaikkea voi sattua missä vaiheessa vaan. Täytyy vaan yrittää rentoutua niin alkaa nää päivätkin etenemään. Tänään ja eilen on ollut tosi oireettomat päivät ja rintojen arkuuskin enää ihan pientä. Heti olen spekuloinut jo ties vaikka mitä :whistle::D Mutta tänään varasin neuvolan ja se on 31.7. :rolleyes:
 
Siis mähän on niin hermoheikki :whistle: ja mä oon vasta yhden testin tehnyt. Neuvolan varasin, 5.8 on mulla ja laskettuaika onkin siinä 12.3. Eli samoissa mennään. Odotellaanko me enemmän ihmisiä vai mennäänkö jo tuonne facen puolelle;)
 
Ilmottaudun mukaan! ☺ oon tässä jo muutaman päivän kytännyt, etteikö vieläkään oo ryhmää tehty maaliskuisille laskettuaika pitäis laskureiden mukaan olla 8.3 ja ekan neuvolankin sain tän kuun lopulle.
Meille tulossa toinen, ensimmäinen täytti juuri 2v. Fb ryhmä pienenä ja suljettuna kiinnostais ainakin mua
 
Heii, täällä kanssa yksi varovaisesti maaliskuinen :) Aika arka fiilis vielä koko raskaudesta, mutta kai tää tästä. Meillä on takana melkein kolmen vuoden lapsettomuus, hoidoissa puolitoista vuotta, mutta tämä raskauspa päätti alkaa spontaanisti kesätauon kunniaksi o_O Aikaisemmin ollut kaksi kemiallista tänä keväänä, joten ottivat vielä hoitotaholta verikokeisiin, joissa tulos oli viimein hyvä - varhaisultraan on silti vielä pari viikkoa aikaa, joten pelko persiissä elellään.

LA olis alustavasti 8.3 (neuvolantäti laskeskeli kun ajan varasin tänään), mikä pitänee varsin hyvin paikkansa kun tikutin oviksen alkionsiirtoa ennakoiden, mutta se peruuntui juhannuksen takia :LOL:
 
Heippa!
Kiva et nyt on maaliskuisille ketju!

Mulla la 3.3.2020 ja toinen tulossa. Esikoinen on 03/18 eli about 2v tulisi ikäeroa.

Mites muiden oireet?
Mulla ihan kamala väsymys ollut alkuviikon, tää on ollut tällä viikolla eka päivä kun oon selvinny ilman päikkäreitä. Ei noilla päikkäreillä kyl oo ollut kovinkaan paljon vaikutusta alkuviikosta
Etonut on vähän välillä mut en kutsuisi pahoinvoinniksi vielä. Toivotaan että pysyykin huonot olot poissa!
 
Heippa!
Kiva et nyt on maaliskuisille ketju!

Mulla la 3.3.2020 ja toinen tulossa. Esikoinen on 03/18 eli about 2v tulisi ikäeroa.

Mites muiden oireet?
Mulla ihan kamala väsymys ollut alkuviikon, tää on ollut tällä viikolla eka päivä kun oon selvinny ilman päikkäreitä. Ei noilla päikkäreillä kyl oo ollut kovinkaan paljon vaikutusta alkuviikosta
Etonut on vähän välillä mut en kutsuisi pahoinvoinniksi vielä. Toivotaan että pysyykin huonot olot poissa!
Täällä on tosi vahvat oireet jo nyt vaikka 4+6 vasta mennään. Alaselkää ja vatsaa juilii, rinnat hirmu arat, kovaa väsymystä ja huonoa oloa. Esikoisen kanssa oli alussa myös paljon oireita, mutta ei läheskään näin voimakkaasti :sleep:
 
Ja täällä taas ei oireita muita kuin menkat on jääneet pois ja ajoittain menkkamaista kipua. Rinnat ei oikeestaan satu yhtään. Täällä siksi paniikki nostaa päätään. Ekassa oli jo tässä vaiheessa oireita, vaikka siis mennään nyt vasta 4+0/4+2(?). Ehkä oon vaan hätähousu....
 
Minä kans ilmoittaudun mukaan vaikka en vielä oikein meinaa uskoa tätä todeksi. Ensimmäinen täällä tulossa ja pelko siitä että jotain menee vikaan on suuri, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin.

Laskettuaika pitäisi sovellusten mukaan olla 10.3. eli nyt elettäisiin 4+3. Mulla ei oo oikein mitään oireita muuta kuin menkkakiputunteita sillon tällön ja se ehkä tästä hiukan epävarman olon tekeekin, kun ei oo niitä yleisiä oireita vielä tuntenut, mitkä tästä ehkä tekisi todellisimman.

Ensi viikolla aion tilata itselleni varhaisultran ja neuvola ajan. Jännää :love:
 
Mites muiden oireet?
Mulla ihan kamala väsymys ollut alkuviikon, tää on ollut tällä viikolla eka päivä kun oon selvinny ilman päikkäreitä. Ei noilla päikkäreillä kyl oo ollut kovinkaan paljon vaikutusta alkuviikosta
Etonut on vähän välillä mut en kutsuisi pahoinvoinniksi vielä. Toivotaan että pysyykin huonot olot poissa!
Mulla alko oireet jo neljä päivää ennen plussaa (plussasin dpo 13 illalla), oon niitä outoja jotka ylipäätään huomaa et jotain on nyt eri tavalla naurettavan aikasin. Närästys iltaisin on se varmin, mut osa hajuista muuttuu saman tien erilaisiksi.

Plussan kohdalla oli jo menkat omasta normaalista myöhässä päivän, ja rinnat kasvaa suunnilleen silmissä - heti kun sain verikoetuloksen ryntäsin rintsikkaostoksille että saan nää tungettua johonkin mukavasti :ROFLMAO: Arat ovat kanssa, mutta ihan järkevässä määrin vielä. Vatsassa repäsykipuja on ollut pari kertaa, ja kaikennäköisiä tuntemuksia muutenkin, mutta ei onneks koko aikaa. Etominen alkoi dpo 16, mutta aika maltillista vielä, tuntuu lähinnä jos syöminen viivästyy ja iltaisin.

Hirveesti kyllä jännittää, että eteneekö tää normaalisti, viikkonäytöllisen digin aion vielä tehdä sit kun vois järkevästi saada sen 3+ tuloksen...

Mites muut, vieläkö testailette ja meinaatteko mennä varhaisultraan?
 
Mä analysoin kyllä koko ajan tätä omaa oloa. Oireita oli alkuviikosta jotenkin paljon enemmän, vaikka eilinen testiviiva kyllä sitten taas oli kahdessa päivässä vahvistunut. Teen vuorotyötä, niin en ihan erota että mikä väsymys kuuluu raskauteen ja mikä normaalioloon :D Varhaisultran varaamista minäkin nyt tässä pohdin...
 
Mulla alko oireet jo neljä päivää ennen plussaa (plussasin dpo 13 illalla), oon niitä outoja jotka ylipäätään huomaa et jotain on nyt eri tavalla naurettavan aikasin. Närästys iltaisin on se varmin, mut osa hajuista muuttuu saman tien erilaisiksi.

Plussan kohdalla oli jo menkat omasta normaalista myöhässä päivän, ja rinnat kasvaa suunnilleen silmissä - heti kun sain verikoetuloksen ryntäsin rintsikkaostoksille että saan nää tungettua johonkin mukavasti :ROFLMAO: Arat ovat kanssa, mutta ihan järkevässä määrin vielä. Vatsassa repäsykipuja on ollut pari kertaa, ja kaikennäköisiä tuntemuksia muutenkin, mutta ei onneks koko aikaa. Etominen alkoi dpo 16, mutta aika maltillista vielä, tuntuu lähinnä jos syöminen viivästyy ja iltaisin.

Hirveesti kyllä jännittää, että eteneekö tää normaalisti, viikkonäytöllisen digin aion vielä tehdä sit kun vois järkevästi saada sen 3+ tuloksen...

Mites muut, vieläkö testailette ja meinaatteko mennä varhaisultraan?
Muutaman kerran on tullut pc liuskaa uitettua ekan positiivisen jälkeen ja onhan se aina yhtä helpottavaa nähdä ne kaksi vahvaa viivaa :love: Yhden digin ajattelin vielä tehdä ja sen jälkeen on testailut siinä :)

Varhaisultraa en ole vielä miettinyt, mutta houkuttelisihan se kyllä hirveästi :rolleyes:
 
Heippa! Täällä kanssa plussattu tällä viikolla, la olis 12.3. ja tällä hetkellä viikkoja kasassa 4+1.

Olo on tosi oireeton. Ennen plussaa oli kaikennäköstä, ehkä kuviteltua, mutta nyt ei mitään kevyttä huimaamista kummempaa! Testejä oon tehny jo neljä, viimisimpänä digin (näytti viikot 1-2) ja apteekin viivakin vahvistui. Varasin varhaisultran elokuun alkuun. Lähetään nyt reissuun pariks viikoks, niin en saanut aiemmin, kääk. Vähän tekis mieli tehdä viikkonäytölliset testit, että näkis nouseeko hcg. Mutta toisaalta en ehkä halua pilata lomareissua, jos se ei nousekaan(n)

Fb-ryhmä kiinnostaa, jos sellainen perustetaan:)
 
Täällä kans yks plussannut. Toissapäivänä itseasiassa. Täällä vaan semmonen tilanne et yritettii kyllä eksän kans vaikka kui kaua tuloksetta, sitte tuli ero ja nyt kävi kaverin kans vaan vahinko ja kertalaakista näyttävästi tärppäs. Itte oon sitä mieltä et abortti ei oo vaihtoehto mut läheiset yrittää painostaa siihen. Ennestään on 5 vuotias tyttö. Haluisin vaa uskoo et teen oikeen päätöksen kun alan tätä yksin oottaan, onko iha hullua? :(
 
Täällä kans yks plussannut. Toissapäivänä itseasiassa. Täällä vaan semmonen tilanne et yritettii kyllä eksän kans vaikka kui kaua tuloksetta, sitte tuli ero ja nyt kävi kaverin kans vaan vahinko ja kertalaakista näyttävästi tärppäs. Itte oon sitä mieltä et abortti ei oo vaihtoehto mut läheiset yrittää painostaa siihen. Ennestään on 5 vuotias tyttö. Haluisin vaa uskoo et teen oikeen päätöksen kun alan tätä yksin oottaan, onko iha hullua? :(
Onnea plussasta! Tän pitäis olla itsestään selvää kaikille, mutta eipä näemmä ole sun lähipiirillesi - nimittäin kenelläkään ei ole oikeutta painostaa sua suuntaan tai toiseen. Vaihtoehtoja toki on aina, ja sun tehtäväsi on tehdä päätös, myös sen suhteen keneltä haluat ottaa vastaan tukea raskauden aikana ja lapsen synnyttyä. Oli sitten kaverisi vielä mukana jutussa tai ei, niin erilaiset perheet pärjää siinä missä normiin sopivatkin - kaveripohjalta, parisuhteessa tai yksin selviät varmasti kaikilla tavoilla. Tsemppiä!
 
Täällä kans yks plussannut. Toissapäivänä itseasiassa. Täällä vaan semmonen tilanne et yritettii kyllä eksän kans vaikka kui kaua tuloksetta, sitte tuli ero ja nyt kävi kaverin kans vaan vahinko ja kertalaakista näyttävästi tärppäs. Itte oon sitä mieltä et abortti ei oo vaihtoehto mut läheiset yrittää painostaa siihen. Ennestään on 5 vuotias tyttö. Haluisin vaa uskoo et teen oikeen päätöksen kun alan tätä yksin oottaan, onko iha hullua? :(
No mä sanoisin, että näin isossa elämänmuutoksessa kukaan muu ei voi sanella mitä tehdä tai painostaa tekemään jotain, mikä ei tunnu sinusta hyvältä. Voimia!
 
Kyllä mä oon päätökseni tehny et tää on mun oma elämä ja me teen sillä mitä haluan. Oon halunnu kumminki sen toisen mutta sitä sopivaa parisuhdetta ei vaan tunnu löytyvän niin mun kohdalla tää ratkasu tuntuu oikealta. Itte oon kumminkin tuon 5v kin yksin kasvattanu, vaikka oli mies kuvioissa mutta ei siltä ikinä mitään apua saanut. Joten tämä ei poikkea millään lailla. Ystävät on ottanu uutisen todella hyvin ja on sanonu et oon vahva ihminen joka pärjää kyllä yksinkin ja apua niiltä saa kun vaan pyytää. Äidinki mieli kyllä aikanaan muuttuu mutta nyt se luulee etten pärjää.
 
Kiva että tänne on muutkin löytäneet, onnea kaikille plussista :love:
Mua myös kiinnostaa salainen, pienehkö fb-ryhmä. Esikoisen ajalta sellainen on vieläkin voimissaan ja ihan parasta vertaistukea saatu sieltä <3

suspe91: Varmasti pärjäät kahden lapsen kanssa yksinkin, älä anna muiden vaikuttaa päätökseen <3
 
  • Tykkää
Reactions: suspe91
Piti niistä oireista vielä kirjoittaa. Esikoisen aikaan stressasin kun ei oikeastaan ollut mitään oireita, vähäisiä menkkakipuja lukuunottamatta näin alkuraskaudessa. En enää muista koska silloin sitten iski pahoinvointi, mutta sen jälkeen ei enää epäilyttänyt etteikö sitä raskaana oltais :ROFLMAO: Se kestikin sitten tasan siihen päivään, kun esikoinen vihdoin syntyi :sick: Ei ole ikävä sitä oloa :D

Tätä raskautta aloin epäillä, kun viikko oviksesta tunsin jäätävän repäisykivun kylkeä kääntäessä illalla. Sen jälkeen alkoi muutkin oireet, palelsi kauheasti, iski kunnon makean himo, rinnat on kuin tiiliskivet ja väsymys painaa. Pieni kuvotuskin on jo mukana kuvioissa, kun vaan ei muuttuisi kunnon pahoinvoinniksi. Ja noista oireistahan ajattelin, että olen taas kuvitellut vaan omiani, usein ennenki tuntenut muka selviä raskauden merkkejä olematta kuitenkaan raskaana :LOL:
 
Joo perustetaan faceryhmä mut mä kans haluan, että se on pienehkö(y)


Mä voin sen tehdä salaiseksi, mutta tarvitsen siihen jonkun mun kaveriksi, että sen pystyy luomaan. Eli jos joku voi laittaa mulle yksityisesti oman nimen ja vaikka jonkun tunnistuskohdan profiilikuvasta niin olis kiva ;)
 

Yhteistyössä