Maaliskuiset 2020

Täällä ilmoittautuisi mukaan 24v pikku kakkosta odottava äiti. Plussasin eilen dpo11 tai 12. LA laskureiden mukaan 26.3 :love: toivottavasti pysyis matkassa. Alavatsakramppeja on mutta ne kuuluu asiaan. Täytyy ottaa vähän nyt lepposammin :). Ja aika kova vilu nyt ollu koko aika.

Minuakin kiinnostaisi fb ryhmä, mutta liityn varmaan siihen vasta ultrien jälkeen, jos se teille sopii:barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Tättä86 ja orgona
Heippa!

Täältä ilmoittautuu yllätys plussannut! Meillä lapset 12/16 ja 6/18 ja plussasin kesäkuussa jo. Mullahan ollut menkat viimeksi 6/17 ja oletin kun sain kesäkuussa digiin raskaana 1-2 että odottaisin helmikuista mutta kävin perjantaina varhaisultrassa jossa saataisiin joku laskettuaika ja siellä selvisi että ainakin odotettaisiin maaliskuista ja la olisi 5.3 :):love: nt-ultrassa voi tietysti vielä la muuttu. Laitan viestiä faceryhmään liittymisestä!
 
Täällä kans eilen plussattu haalea haamu ja tänään oli viiva jo vähän tummempi. LA ilmeisesti 20.3., eli viikkoja nyt 4+3. :) Me päätettiin vasta juhannusviikolla että kolmas lapsi saa tulla jos on tullakseen ja näköjään heti sitten tärppäsi. Esikoisessa meni 2v ja toisessa 3kk niin en osannut odottaa että heti voisi tärpätä, mutta ihana yllätys silti :)
Laitoin myös viestiä fb-ryhmästä josko sinne pääsee vielä :)
 
Plussasin toissapäivänä, laskettu aika hieman hakusessa vielä mutta varmaa on että maaliskuussa pitäisi olla. :) Takana keskenmeno kaksi kuukautta sitten 15-viikolla joten varovaisin mielin mennään. Laitoin viestiä fb-ryhmästä, toivottavasti pääsee vielä mukaan.
 
Täällä olisi yksi plussannut lisää. Raskaus tuli vähän yllätyksenä, kun meillä on kierukka ehkäisyvälineenä. No, sehän olikin sitten luotettava kapistus! :LOL: Aloin ihmetellä kun nännit oli kosketusarat ja naama kukki, mutten tietenkään osannut päätellä siitä mitään, koska edellisillä kerroilla olen voinut huonosti jo ennen menkkojen poisjäämistä. Plus että raskauden ei pitänyt olla mahdollista. Kun aloin sitten miettiä, että koskahan mulla viimeksi oli menkat, enkä muistanut, ne varasi mulle terveyskeskuksesta ultran, missä määritellään raskauden kesto. Vahva veikkaus on, että maaliskuun puoleenväliin tämä menee, koska digitesti näytti joitain päiviä sitten 2-3vkoa. Sinne fb-ryhmään voisin laittaa liittymispyyntöä kunhan nyt saadaan varmuus siitä, että siellä kohdussa joku todellakin kasvaa, koska kyllähän tässä toisten tsemppiä hieman kaipaa. Oltiin täysin asennoituneita siihen, ettei meille enää tule enempää lapsia ja olo on lähinnä hämmentynyt. Voitte varmasti kuvitella miltä tuntuu pissata tikkuun odottaen yhtä viivaa ja luottaen, että epäsäännöllinen kierto on taas vain venynyt, ja sitten siihen lätkähtääkin kaksi vahvaa punaista muutamassa sekunnissa :whistle:
 
Täällä olisi yksi plussannut lisää. Raskaus tuli vähän yllätyksenä, kun meillä on kierukka ehkäisyvälineenä. No, sehän olikin sitten luotettava kapistus! :LOL: Aloin ihmetellä kun nännit oli kosketusarat ja naama kukki, mutten tietenkään osannut päätellä siitä mitään, koska edellisillä kerroilla olen voinut huonosti jo ennen menkkojen poisjäämistä. Plus että raskauden ei pitänyt olla mahdollista. Kun aloin sitten miettiä, että koskahan mulla viimeksi oli menkat, enkä muistanut, ne varasi mulle terveyskeskuksesta ultran, missä määritellään raskauden kesto. Vahva veikkaus on, että maaliskuun puoleenväliin tämä menee, koska digitesti näytti joitain päiviä sitten 2-3vkoa. Sinne fb-ryhmään voisin laittaa liittymispyyntöä kunhan nyt saadaan varmuus siitä, että siellä kohdussa joku todellakin kasvaa, koska kyllähän tässä toisten tsemppiä hieman kaipaa. Oltiin täysin asennoituneita siihen, ettei meille enää tule enempää lapsia ja olo on lähinnä hämmentynyt. Voitte varmasti kuvitella miltä tuntuu pissata tikkuun odottaen yhtä viivaa ja luottaen, että epäsäännöllinen kierto on taas vain venynyt, ja sitten siihen lätkähtääkin kaksi vahvaa punaista muutamassa sekunnissa :whistle:
Kyllä varmasti on ollu shokki itselle vuosien lapsettomuuden ja nyt sekundäärisen lapsettomuuden jälkeen oli ihan todella sekavat fiilikset kun plussa tuli ja todella iso pelko nyt että kesken meni..
 
Täällä olisi yksi plussannut lisää. Raskaus tuli vähän yllätyksenä, kun meillä on kierukka ehkäisyvälineenä. No, sehän olikin sitten luotettava kapistus! :LOL: Aloin ihmetellä kun nännit oli kosketusarat ja naama kukki, mutten tietenkään osannut päätellä siitä mitään, koska edellisillä kerroilla olen voinut huonosti jo ennen menkkojen poisjäämistä. Plus että raskauden ei pitänyt olla mahdollista. Kun aloin sitten miettiä, että koskahan mulla viimeksi oli menkat, enkä muistanut, ne varasi mulle terveyskeskuksesta ultran, missä määritellään raskauden kesto. Vahva veikkaus on, että maaliskuun puoleenväliin tämä menee, koska digitesti näytti joitain päiviä sitten 2-3vkoa. Sinne fb-ryhmään voisin laittaa liittymispyyntöä kunhan nyt saadaan varmuus siitä, että siellä kohdussa joku todellakin kasvaa, koska kyllähän tässä toisten tsemppiä hieman kaipaa. Oltiin täysin asennoituneita siihen, ettei meille enää tule enempää lapsia ja olo on lähinnä hämmentynyt. Voitte varmasti kuvitella miltä tuntuu pissata tikkuun odottaen yhtä viivaa ja luottaen, että epäsäännöllinen kierto on taas vain venynyt, ja sitten siihen lätkähtääkin kaksi vahvaa punaista muutamassa sekunnissa :whistle:
Oho no on varmasti ollut aikamoinen ylläri:D
 
Jonsku88, oon tosi pahoillani. Varsinkin lapsettomuuden jälkeen se tuntuu todella pahalta.. Mäkin aikoinaan sain odottamalla odottaa esikoista ja muistan miten kamalaa pelkästään menkkojen alkaminen oli, saati sitten, että olisi ehtinyt jo iloitsemaan. Paljon voimia!
 
Lääkärissä käyty ja ilmeisesti tässä olis 6. viikko meneillään. Ultrassa ei näkynyt kuin pieni kohouma kohdussa, mutta toisaalta ei edes tiedetty mitä pitäisi näkyä. Hcg oli yli 6000. Kierukka otettiin pois, vaikka se oli ehkä vähän isompi riski kuin sen sinne jättäminen. Pääteltiin lääkärin kanssa että on parempi ottaa riski heti tähän alkuun kuin jättää sitä sinne jatkamaan riskinä olemista. Nopean googlaamisen jälkeen olisi nyt 25% todennäköisyys keskenmenoon, mutta kaipa tässä on ylipäätään otettava se ajattelutapa, että tapahtuu mitä tapahtuu. Jotenkin tuntuu, että tämä tapaus on vain päättänyt tulla. Ja jos ei, niin ainakin tämä selvitti meille asioita perhekoosta.
 
  • Tykkää
Reactions: tofu_ ja Tättä86
Täällä plussattu kesäkuun lopussa. Ultrassakin käyty jo pari kertaa, ensin jäätävien vatsakipujen vuoksi varmistamassa, että raskaus on oikeessa paikassa ja sitten varhaisultrassa :) la 2.3.2020. Eka neuvolakäynti ens vkolla. Mielelläni liittyisin fb-ryhmään, jos sinne vielä mukaan pääsee :)
 
Lääkärissä käyty ja ilmeisesti tässä olis 6. viikko meneillään. Ultrassa ei näkynyt kuin pieni kohouma kohdussa, mutta toisaalta ei edes tiedetty mitä pitäisi näkyä. Hcg oli yli 6000. Kierukka otettiin pois, vaikka se oli ehkä vähän isompi riski kuin sen sinne jättäminen. Pääteltiin lääkärin kanssa että on parempi ottaa riski heti tähän alkuun kuin jättää sitä sinne jatkamaan riskinä olemista. Nopean googlaamisen jälkeen olisi nyt 25% todennäköisyys keskenmenoon, mutta kaipa tässä on ylipäätään otettava se ajattelutapa, että tapahtuu mitä tapahtuu. Jotenkin tuntuu, että tämä tapaus on vain päättänyt tulla. Ja jos ei, niin ainakin tämä selvitti meille asioita perhekoosta.
Toivottavasti kierukan poistosta ei aiheudu mitään pahaa:love:
 
Toivottavasti kierukan poistosta ei aiheudu mitään pahaa:love:
Kiitos. Mä luulen että pahin riski meni jo, koska siitä on nyt pari päivää, ja mitään ei ole tapahtunut. Kävin eilen jo salillakin normaalisti ja lähinnä sielläkin sattui vain kaikki se mahassa oleva ilma. Unohdin jo, miten epäeroottista raskaana oleminen on! :D Mutta kuten lääkärikin sen selitti, niin möykky oli kohdun yläreunassa ja kierukka aivan suulla, niin todennäköisyydet siihen, että poisto aiheuttaisi mitään, ovat pienet. Mutta viikon päästä ollaan viisaampia, kun on kontrolliultra.
 
Kiitos. Mä luulen että pahin riski meni jo, koska siitä on nyt pari päivää, ja mitään ei ole tapahtunut. Kävin eilen jo salillakin normaalisti ja lähinnä sielläkin sattui vain kaikki se mahassa oleva ilma. Unohdin jo, miten epäeroottista raskaana oleminen on! :D Mutta kuten lääkärikin sen selitti, niin möykky oli kohdun yläreunassa ja kierukka aivan suulla, niin todennäköisyydet siihen, että poisto aiheuttaisi mitään, ovat pienet. Mutta viikon päästä ollaan viisaampia, kun on kontrolliultra.
Hyvä! Ihanaa kun pääset näin aikasessa vaiheessa jo ultriin :love: toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuisen sykekin näkyisi ruudulla :)

Mulla on vissiin taas kiinnittynyt oikealle puolelle niinkuin ekassakin raskaudessa. Välillä on vatsakramppeja ja toispuoleista kipuilua. Tiistaina tuli vähän ruskeeta verta, mutta onneks nyt ei ole enää tullu!
 
Hyvä! Ihanaa kun pääset näin aikasessa vaiheessa jo ultriin :love: toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuisen sykekin näkyisi ruudulla :)

Mulla on vissiin taas kiinnittynyt oikealle puolelle niinkuin ekassakin raskaudessa. Välillä on vatsakramppeja ja toispuoleista kipuilua. Tiistaina tuli vähän ruskeeta verta, mutta onneks nyt ei ole enää tullu!
:n

Ruskea verihän ei muistaakseni ollut kovin huolestuttavaa, ja onneksi sitä tuli vain vähän. Toi on muuten hauska jos on samassa paikassa, osaat sitten jo odottaa tuntemuksia myöhemmin tietyissä paikoissa mahaa. Mulla oli kaksi edellistä eri puolille kiinnittyneinä ja esikoisesta en tuntenut potkuja juuri lainkaan. Kuopuksesta taas tunsin jo tosi varhain ja sehän asuikin siellä ihan eri tavalla kuin siskonsa! Ai mitä nostalgiaa muistella niitä aikoja! :love:

Ja oon itsekin ollut ihan yllättynyt, että kylläpäs täällä nyt ultrataan! Mutta en valita. Ensimmäinen ultra oli kai, että voidaan määrittää kesto, kun mulla ei ollut hajuakaan. Ja tää toinen kai on siksi, kun ekassa ei näkynyt kuin möykky ja sitten se kierukkakin poistettiin, niin katsotaan että mitä viikossa tapahtuu. Ainakin kokee olevansa hyvässä hoidossa, jos ei ihan tätä suunnitellutkaan. Mutta kyllä mä alan olla jo salaa tosi innostunut koko jutusta! Miehelle ei uskalla kauheasti hehkuttaa, se on vielä sokkitilassa, mutta kyllä sekin sitten innostuu jos päästään potkuihin asti.
 
  • Tykkää
Reactions: tofu_ ja orgona

Yhteistyössä