Maaliskuu 2013 Mammat!

Heippa!
Olen 18vuotias odottaja ja viikolla 24+4.
Kaipaisin kauheasti juttu seuraa muilta maaliskuussa (tai alkuvuodesta) mammaksi tulevilta. Haluaisin tietää miten raskaus mennyt, mitä odotatte synnytykseltä ja äitiydeltä?
Haluaisin tietää onko teillä isit mukana odotuksessa?
Itse olen naimisissa lapsen isukin kanssa ja hyvin menee. :)
On vaan kauhean yksinäistä, kun kovin moni ikäiseni ei lapsia vielä ole hankkimassa, joten vertaistukea tarvitaan..
 
Täällä kans yksi huhtikuulainen, LA 8.4 :) Tänään siis rv 27+3. Vaikka toi laskettu aika onkin huhtikuun puolella, niin musta tuntuu et kyl tää syntyy jo aikasemmin :D Lapsen isä eli poikaystäväni on mukana kuvioissa, meillä yhteiseloa (vasta) 1v 7kk ja yhdessä asumista 1v 2kk :)

Meilläkin odotusaika sujunut esimerkillisesti ilman vaivoja! Mitään ei ole tähän mennessä ilmaantunut, mutta voihan se olla että sitten ihan loppuviikoilla tulee rytäkällä vaikka mitä :D

Opiskelen lähihoitajaksi vasta ensimmäistä vuotta. Äitiyslomalle jään virallisesti 1.3, mutta mulla loppuu koulussa työharjottelujakso 15.2, joten jään jo silloin epävirallisesti lomailemaan.
 
Mulla kans laskettuaika huhtikuun puolessavälissä! Nyt raskausviikko 29+4 :)
Oon ite siis 18 vuotias helsingistä etelä-savon alueelle kesällä muuttanut tyttö. Välillä tuntuu vähän yksinäiseltä ku ei oo vielä uudella paikkakunnalla tutustunu oikeen uusiin ihmisiin, mutta onneks lapsen isä on kuvioissa ja asutaan siis yhdessä!

Raskaus tähän mennessä menny tosi hyvin, nyt alkanu vaan selkäkivut ja välillä muutki säryt vaivaamaan, mut ei onneks kauheen pahasti :) Tän kuun aikana ois tarkotus käydä perhevalmennus kun siihen viime neuvolassa meiät ilmotettiin, tiiä sitte onko siitä mitään hyötyä(...?) :)
 
Itsellä kans tilanne, et oon muuttanu uudelle paikkakunnalle (Porvooseen)ja tosiaan, en hirveesti täältä ketään tunne, ainakaan samassa tilanteessa olevia. Lähihoitajaks toistavuotta opiskelin, nyt jo mammalomalla. 36+0 nyt kasassa ja masu on valtava. Olo aika tukala, eikä nyt oikeestaan enää jaksa edes tehdäkkään mitään muuta, ku löhöillä.. Muutaman viikon ku jaksais vielä masun kanssa. :) Odotan synnytystä innolla (hullua ehkä). Pelkäättekö te jotain synnyttämisessä? Itse pelkään joutuvani sektioon, jostain tullut inho koko operaatioon. Pelkään, etten koe tehneeni kaikkea, jos pääsen ns. "helpolla".
 
Voi vitsi sulla on enää vähän aikaa jäljellä.... Toisaalta ei se itelläkää oo montaa viikoa enempää (mulla siis nyt 30+6), tuntuu vaa nii pitkälle ajalle muutamaki viikko :-D
Synnytystä en oo osannu oikee alkaa ees miettii tai tajuumaa et se tosiaa ois tehtävä parin kuukauden sisällä, joten ei mitää pelkojakaa oikeestaa oo :) Tuntuu et muutenki kaikki jääny vähä "viimetippaan"... Mä varmaan tajuun olleeni raskaana vasta ku en oo enää :D
 

Yhteistyössä