¤¤¤MAALISKUUN 2008 TAAPEROT¤¤¤




Ketju meille, jotka jaoimme raskausfiiliksiämme Maalismasut 2008 -ketjuissa, sekä muille maalisvauvojen 2008 äideille!







Kultahippuja hiuksiisi heitän,
suukoilla pienet kasvosi peitän.
Onnea sulle tahdon vaan,
enkelin vierelles kulkemaan.






24.1.2008
BiaBia ja poika / rv 34+1 / 2515g / 42,5cm / pipo 32,5cm

31.1.2008
Korven tyttö sekä Alma ja Bertta / rv 35+3 / 2345g 46,5 cm / 1760g 44,5cm

1.2.2008
Me6 ja Aada / rv 32+5 / 2250g / 46,5 cm

9.2.2008
riksu82 ja Amanda / rv 35+4 / 2260g / 45cm / pipo 33 cm

16.2.2008
härkäneito ja tyttö rv 37+0 / 2540g / 46,5cm / pipo 33,5cm

19.2.2008
Hexodus ja poika / rv 37+6 / 3600g / 50cm / pipo 37cm

23.2.2008
Misupai ja Siiri / rv 39+0 / 3084g / 51cm

27.2.2008
oonaliina ja poika / rv 37+0 / 3850g / 52cm / pipo 35cm
Ninnukka02 ja poika / rv 39+4 / 3550g / 50 cm / pipo 34cm

1.3.2008
leenuski ja poika / 38+6 / 3060g / 48cm / pipo 34,5cm

4.3.2008
Tansuli ja Joona / rv 40+1 / 4400g / 56cm / pipo 36,5cm

5.3.2008
zuku ja tyttö / rv 40+6 / 3490g / 49cm / pipo 35cm
hope08 ja poika / rv 38+5 / 4080g / 52cm / pipo 35cm
Valvatti sekä poika ja tyttö / rv 38+1 / 2800g / 2600g / 49 cm

6.3.2008
muumi82 ja Topi / rv 41+2 / 4170g / 52 cm / pipo 35cm

7.3.2008
Jennah ja tyttö / rv 40+1 / 2950g / 48 cm / pipo 36cm
maria-86 ja tyttö / rv 41+0 / 3780g / 51cm / pipo 37cm
Mamma Muu ja tyttö / rv 38+2 / 4000g / 51cm / pipo 35cm

8.3.2008
Rhea ja Nooa / rv 39+4 / 3190g / 48,5cm / pipo 34cm
Katjuska73 ja Eliel / rv 39 + 4 / 2970g / 49 cm / 33 cm

9.3.2008
äityliini83 ja poika / rv 39+5 / 3960g / 53cm / pipo ??cm

10.3.2008
mrs fox ja Nuppelo / rv 38+6 / 3100g / 49cm / pipo 34,5cm
KettuRepussa ja Lilja / rv 39+0 / 3495g / 49cm / pipo 37cm

11.3.2008
äiti lokakuu ja poika rv 37+5 / 3910g / 51cm / pipo 36cm

12.3.2008
enne ja Leo / rv 40+6 / 3540g / 50cm / pipo 37,5cm
LapsetOvatElämäni ja poika / rv 41+6 / 4010g / 51cm / pipo 37cm
Ooo ja poju /rv 37/ 2770g/ 48cm

14.3.2008
Heidi1985 ja Mikael / rv 41+0 /4175g / 52cm / pipo 38cm

15.3.2008
tutteli78 ja poika / rv ?? / 3685g / 51cm / pipo 36cm
Kellukka ja Matti / rv 38+2 / 3470g / 51cm / 35cm
Marmeladi ja Matias / rv 41+4 / 4140g / 53cm / pipo 35,5cm

16.3.2008
Kirppu73 ja Veeti / rv 37+5 / 2590g / 48cm / 31,5cm

17.3.2008
LauraN ja tyttö / rv 41+0 / 3432g / 52cm / pipo 35cm
mamma-miia ja tyttö / rv 38+2 / 3465g / 50cm / pipo 35,5cm

18.3.2008
Kinsella ja Siiri / rv?? / 3410g / 49cm / 36cm
mirkkuliini ja Joonas/rv??/ 3445g/47cm

20.3.2008
kleopatra ja poika / rv 38+3 / 2920g / 49cm / pipo 33,5cm
Helmi35 ja tyttö / rv 39+0 / 2850g / 48cm / pipo 34cm
Leijonanmorsian ja Onni / rv 41+3 / 3070g / 50cm / pipo 33cm
viivi ja vagner ja tyttö / rv ?? / 3615g / 48cm / pipo ??cm
taimi ja Loviisa / rv 38+5 / 4130g / 53cm / pipo 37cm

21.3.2008
saini81 ja Elias / rv 40+0 / 3210g / 48cm / pipo 34cm

22.3.2008
suvitus ja Veeti / rv 41+0 / 3760g / 51cm / 36cm
PJM ja tyttö / rv39+6 / 3300g / 50cm / pipo 36cm

23.3.2008
Amalia- ja tyttö / rv 39+6 / 3650g / 51 cm / pipo 35cm

25.3.2008
taaperotx4 ja Juho / rv 42+1 / 4800g / 52cm / pipo 36cm
Tyrannosaurus ja poika / rv 40+5 / 3825g / 50cm / pipo 36cm
mantsukka ja tyttö / rv 40+1 / 4840g / 53cm / 37cm

26.3.2008
bellona ja Aava / rv 39+6 / 2864g / 48cm / pipo 32cm
salmo ja poika / rv 38+4 / 3320g / 50cm / pipo 32cm

27.3.2008
Ninni78 ja Lina / rv 41+4 / 4800g / 53cm / pipo 37cm
margit ja tyttö / rv 40+1 / 3830g / 52cm / pipo 36,5cm

30.3.2008
pimmi84 ja Minttu / rv 40+4 / 3780g / 51cm / pipo 34cm
Sienna ja poika / rv 42+0 / 3465g / 47cm / pipo 33,5 cm
piutsuli ja tyttö / rv ?? / 4560g / 54cm / pipo 36cm
tyynex ja poika / rv 41+1 / 4515g / 53cm / pipo 37,5cm

4.4.2008
pitkäkoipi ja tyttö / rv 40+5 / 4310g / 52cm / pipo 34,5cm

6.4.2008
Riinu ja tyttö / rv 42+0 / 3740g / 53cm / pipo ??cm

9.4.2008
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

11.4.2008
Piitsi82 ja tyttö / rv 41+6 / 4488g / 53cm / pipo 38,5cm
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

12.4.2008
angel08 ja Nella / rv 41+6 / 4010g / 54cm / pipo 38,5cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


AIEMMAT KESKUSTELUMME

Helmi- ja maaliskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t977759

Huhtikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011010

Toukokuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1035495

Kesä- ja heinäkuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064648

Elo-, syys- ja lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122192
 
Kiitos ja ihanan järkyttävää olla tällä puolella! Meillä on vuoden ikäinen taapero pian kotona :eek:

Tänään poika otti ekat askeleensa! Voi vitsi oltiin ylpeitä, kun kummatkin vielä oltiin siinä miehen kanssa vieressä ja saatiin todistaa tätä :heart:

Eikä mitään pikkuaskelta vaan juoksuaskelia useampi heti äitiä karkuun :LOL:
 
Juu samaa on itekki kauhistellut että ei siitä o vielä pitkä aika kun meidän Juhokin oli vielä ihan pieni mutta nyt hän onkin jo niin isoa poikaa että rupeaa jo taas kaipaamaan ihania vauva-aikoja,vaikka on tääkin ihan mukavaa aikaa kun saa seurata mitä lapsi oppii yms..

onnea mamacitan pojalle ensiaskelista :flower:

mamacita nyt vasta huomasin että sun tietoja ei näkyny listassa,jos haluut että isään ne sinne niin annatko ne.
 
Korkkaan uuden pinon :wave:

Mies esikoisen kanssa uimassa ja Veetiskä nukahti just, niin onpahan hetki aikaa tehdä jotain omaa B)

oonaliina:
Niin, enää en edes jaksa ottaa paineita, vaikka ehkä kohta jo pitäisikin, koskien siis noita yösyömisiä :snotty: Viime yönä TAAS päätin että ens viikolla yritän taas edes vähentää, turhaan kuitenkin lussuttaa. Mutta kokonaan en vielä raaski lopettaa, on niin ihanaa yhteistä hetkeä toi :heart:

Ja kyllähän noi oppii jo lähes mitä vaan, kunhan jaksaa opettaa! varmasti oppisi Veetikin syömään, mutta mä en vaan kestä sitä sotkua ja tällä hetkellä menen vaan joka kerta sieltä mistä on helpointa :ashamed: Kaikki ylimääränen vaan tuntuu olevan ihan liikaa.

Ooo:
Niin, mäkin olisin tyytyväinen jos Veeti nukkuis edes syöttövälit rauhallisesti omassa sängyssä vaan ei, ku mun kainalossa. Öisin tietty oon itteni totuttanu nukahtaa siihen samalla ja kun muutaman kerran oon kokeillu syönnin jälkeen siirtää omaan petiin niin ei vaan käy nukkumaan :headwall: Mutta ens viikolla alkaa taas yritys ja tällä kertaa oikeen kunnolla! Vaan saapahan nähä...
Onnea konttaustaidosta!! :attn:

Veetin pohkeisiin ilmesty joku aika sit sellasta kuivaa vähän punasta "rakkulaa", no tänään viimein muistin laittaa rasvaa niin nähdään lähteekö pois. Oli kyllä niin kuivia kohtia että varmaan vaan kylmyys summuut kuivattanu ihoa. Mä ku oon ihan korppu. Sormien välit ja rystyset auki ku niin kuivat kädet :$

Leeville onnea askelista! ne on niin suloisia :heart: Veeti on alkanut rohkaistumaan ja ottaa jo askeleen pari ilman houkuttelua eli eiköhän se siitä itellään lähe kulkemaan :D

Suvitus+Veeti :heart:
 
Käväsenpä mäkin täällä, meillä kun ollaan jo kuukauden verran oltu taaperoita. Tytöt ovat varsinaisia tehotyttöjä, joka paikkaan päästään ja ehditään. Kävelemään lähdettiin muistaakseni muutama viikko sitten. Yöt nukutaan läpi omissa sängyissä ja päivällä yhdet päikkärit, noin 3h. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisa, mutta iloinen olen vihdoinkin terveistä tytöistä. Syksy meni jatkuvassa korvatulehduskierteessä (molemmille laitettiin joulukuussa putket) ja alkoipa oma terveyskin reistailla.

Nyt lähden neitien kans vaunulenkille ja sit esikon 8v synttäreitä järjestelemään. :wave:

Korven tyttö, Alma ja Bertta 1v ja 1kk
 
Korkkaanpa minäkin uuden pinon. Taaperoita ollaan! :wave:

Vau, nopeasti on vuosi vierähtänyt. Muutaman päivän päästä pikkuneiti on jo 1-vuotias. Tavallaan tuntuu haikealta ja toisaalta taas tosi hienolta. :heart:

Mamacita, onnittelut pojan ensi (juoksu)askelista! :flower:

Me ollaan oltu supersosiaalisia viime aikoina. Vieraita on käynyt kovasti ja ollaan itsekin kyläilty tavallista enemmän. Sen seurauksena tytön uni- ja syömisrytmit on menneet hiukka sekaisin ja nyt täytyy taas palauttaa normaali päiväjärjestys mahdollisimman pian. Ihan kiva saada vaihtelua arkeen mutta siinä on aina kääntöpuolensakin.
 
Jospa minäkin tänne sitten kirjoittaisin.

1.v. synttärit oli ja meni. Vieraita kävi kahtena päivänä ja kivaa oli!

Tuli samalla vähän taas vaihdettua verhoja ja jotain pientä sisustusjuttua vähän keväisemmäksi. Vihreä on näköjään se kevään väri. Lime pitää edelleen pintansa. Se onkin kyllä ihan mun makuuni.

Synttärisankari sai lahjaksi sen Tripp Trappin, kun tuosta vanhasta kiipesi kokoajan pois. Ei voinut hetkeksikään kääntää selkäänsä kun siinä istui, tai olisi ollut päällään tuolla laattalattialla. Vielä ei ainakaan pois edes yritä tuosta uudesta tuolista. Ja siinä on senverran ahdas se "suuaukko", niin ei tuo pullukka siitä oikein pois pääse.

Tänään oli vähän kiukuttelua tuon syömisen kanssa. Herra olisi halunnut väkisin kaataa lautasen. Vähän aikaa taisteltiin ja nosti sitten pois pöydästä. Vaikka pääasiassa syö ihan nätisti, niin otan heti lautasen pois, jos alkaa sotkemaan (tahallaan) tai yrittää syödä sormin. En minäkään tykkää siitä, että ruokaa on pitkin pöytiä, vaatteita ja lattioita...

Meillä on ollut nyt pari vähän levottomampaa yötä. Itkeskelee, pyörii ja hyörii. Onkohan jotain vatsakipuja, kun on niitä maitotuotteita kokeiltu. Varsinaista maitoa en ole vielä antanut. Viiliä ja rahkaa on maisteltu. Ei muuten tykännyt kermakakusta. Jos ei kohta taas yöt rauhoitu, täytyy varmaan varata aika oikein allergialääkäriltä. Meillä on kyllä soittoaika sinne lasten- ja nuorten polille, mut ei siitä taida mitään hyötyä olla.

Onnittelut täältäkin Mamacitan pojan ensiaskelista! Siitä se lähtee!

Nyt me lähdetään vähän vielä ulkoilemaan, kun on niin hieno ilma!

 
Vähän aikaa meni että hoksasin että hei kamoon mehän kuulutaan jo taaperoihin! :D

Meilä täälä alko hiihtoloma ja sitä sitten meinataan vietellä. Mullaki ma, ti ja ke vapaata. To ja pe sit koulua. Niin siis joo pääsin sinne kouluun :D

Onnittelut Mamacitan pojulle askeleista :hug:

Marmeladi ja Matias
 
Ooo
Iik, taaperoita :LOL: :'( :D Tie mitä ajattelis??

Voi kun teillä oonaliina ollaan sivistyneitä... Oikein lautaselta ja lusikalla syödään, koskahan meillä edes yritetään moista =) Äidin sormista syödään ja omista sekä ihan lusikalla syöttämällä vielä eniten, lautaset lentäisi saman tien lattialle niinkuin aika paljon ruokaakin. Onneksi siellä on usein koira niitä noukkimassa...

Meidän konttaustaidosta seurasi vähän ikävääkin, nimittäin yötissittelyt ovat taas kolmessa!! :eek: Enkä mitenkään saa enempää ruokaa tuolle illalla. Joka ruokailulla koitetaan tuputtaa niin paljon kuin vaan menee... Nyt siis lienee ainakin se aika vain lopettaa ne yösyömiset kokonaan. Vielä viikonloppuna ei saatu aikaseksi kun oltiin poissa ja nyt eilenkin jollain verukkeella sain miehen ylipuhuttua, että syötän nyt vielä tän alkuviikon -jos vaikka ruoeaisikin nukkumaan. Yeah, right - ihan kuin se just niin menisi. Mistä se tsemppi löytyisi. Kolmekin yötä kun jaksaisi, niin olisihan se pieni juttu tuleviin nukuttuihin öihin verattuna, eikö? Mut miten se vaan tuntuu niin raskaalta? Voivoi... Mä en taida kehdata kirjoitella ennenkuin meillä nukutaan...

 
Heips kaikille! Buukkasin tänään meidän perheelle lennot Lontooseen huhtikuulle. Mennään sukulaisvierailulle viikoksi. Ollaan tätä ennen käyty vaan laivalla Ruotsissa pikkuneidin kanssa, joten jos teillä muilla on kokemusta lentomatkoista pikkumuksun kera, pistäkää vinkkejä ja neuvoja tänne, pliis. =)

Meillä tehdään nyt kolmatta hammasta (ylös tällä kertaa) ja meno on ollut sen mukaista. Mun imetyksen lopettelu junnaa ihan paikoillaan ja mies vitsailee että imetän tyttöä varmaan vielä 18-vuotiaana. :LOL: :headwall: Joten Ooo ja Suvitus, ymmärrän fiiliksenne vaikka meillä on saatu nuo yösyötöt loppumaan. Luulin että sen jälkeen alkaisi maidon tulo itsestään vähentyä. Just joo.

Oonaliina, kannattaa kyllä mennä kunnon allergialääkärille jos yhtään epäilet että teidän pojalla on jotain allergiajuttuja. Säästää paljon hermoja. Tietysti uudet ruoka-aineet voi aiheuttaa kipristelyjä masussa vaikka ei olisi mistään allergiasta kyse.
 
Eilen oli pojalla toimintaterapeutille aika ja kun siellä olimme niin aina kun se täti pyysi Juhoa luokseen niin hän kyllä meni ja otti pallon jonka heitti sitte heti pois ja sanoo aina sen jälkee kakka kakka :D

Eilen laitoin ekaa kertaa niitä salvoja mitä viimeksi määrättiin ja nyt illalla annoin 5ml jotai ataraxia ni poika simahti ihan heti.Jotenki tuntuu että ei noista kyllä mitää apua ole,no viikon verran pitää nyt ensi kattoo ja jos ei o parempaan päin menossa ni sitte jo ensi viikolla pitäs varata aikaa uusiin testeihin tai sit muute mennää vasta käymää siellä 27.3 jos noista onki jotai apua,toivotaan parasta.

Nyt nukkumaan hyvät yöt kaikille ja synttäri onnittelut kaikille jo 1v täyttäneille taaperoille
 
Täälläpä anoppilassa ollaan. Matias unilla ja mulla itellä ei uni tullu vaikka yritin hetken uinahtaa, ootahan vaan ku poika ylös nousee niin sitte kyllä väsyttää :kieh:

Hampaita on tullu lisää oikein 4 kpl:tta kerralla! Ja vieläpä poskihampaita! Jätkä aatellu vissiin tehä koko purukaluston kerralla valmiiksi :LOL: Nuhanen vielä on, sitkas on tämä lentsuu juu-u. itelläki on kurkku kipee ja nokka vuotaa, päätäki särkee. On siis erittäinki ruusunen olo :kieh:

Matiakselle oon kyllä antanu lusikan käteen heti ku se vaan on kädessä pysyny. Omalle pikku lautaselle laitetaan vähän evästä että herra saa siitä sitten omaa tahtia pistää suuhun ja siinä touhutessa yleensä ihan huomaamatta ruokalautanen tyhjenee :) Lattia kyllä sitten on sen näkönenki mutta ei haittaa :D

taaperotx4.. mikäs Juholla on kun kokeisiin ootta menossa?

oppa.. vähänkö oon kade!!

Jaa-a vaan jos kurkkais vielä kerhonki puolelle :)

Marmeladi ja Matias
 
Hellou!!!
Täällä menossa kunnon menoviikko, joka päivälle jotain. Onneks tältä päivältä peruuntui muskari, niin saa keskittyä johonkin muuhun. Tosin ei pitäis täälläkään notkua, vaan ryhtyä hommiin... noo, jos ihan vähän vaan.

Marmeladi hyvä vinkki tuo oma lautanen. Meillä menee välillä muutama oma lusikallinen suuhun, joten voisi varmaan antaa vielä vähän enemmän mahdollisuutta omaan ruokailuun tai siis sen harjoitteluun, sitähän se on vielä pitkään.

Meillä hampaat kyllä ilmestyy suuhun ihan varkain, sunnuntaina huomasin sattumalta, että kappas nro 5 on jo läpi ikenestä. Ehkä se ruoan nirsoilu ja hetkittäinen kuolaamisen lisääntyminen ovat merkkejä hampaista, kiukkua tai kuumetta ei onneksi ole ollut. Maanantaina meillä oli hammashoitajalla käynti, tosi pikainen, mutta kai siinä tuli kaikki tarpeellinen esille. Ainakin meillä nyt kokeillaa pojallekin ksylitolitabletteja, ekasta puolikkaasta meni maha vähän löysäksi, joten tänään annoin vaan puolet puolikkaasta. Kovin sitä maiskutellaan, on varmaan niin erilainen maku kuin mikään muu aiemmin.

Niin ja miehelle ilmoitin, että meillä loppuu sitten yösyöpöttely synttäreiden jälkeen... hyvä syy siirtää taas eteenpäin. Pakko kai tehdä itselleen joku takaraja ja ottaa niskasta kiinni. Katotaan nyt miten tässä käy :whistle:

Eilen käytiin pojan kanssa kampaajalla ja hyvin meni aika kampaajatätejä ihmetellessä. Olin kyllä varustautunut kassillisella leluja, mutta yhtään ei tarvittu ottaa esille. Olikin vaan oman pään leikkaus kyseessä. Äipälle tuli vähän kiire siistiytyä, koska varasin 1 vee kuvan torstaille ja oma pää oli kuin harakanpesä. Otetaan perhekuva samalla, kun meistä ei ole oikein kunnon kuvaa... niin no kukas sitä tietää tuleeko sellaista nytkään ;)

Nyt täytyy mennä loiventamaan huono omatuntoa tekemättömistä töistä.
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Ja onnittelut kaikille jo 1v täyttäneille!

Ajattelin tulla kurkistamaan mitä kaikille kuuluu ja löysinkin teidät jo täältä taaperoista :) Vuosi on mennyt hirmu nopeasti ja meillä nyt ei ihan vielä se 1v ole täynnä, mutta meno on jo aika vauhdikasta. Äitiä ja isiä mennään karkuun konttaamalla ja välillä muutamia askelia otetaan pystyssäkin. Tissittelyt on vähennetty aamu- ja iltasyönteihin ja muuten otetaan korviketta. Luultavasti piakkoin jätetään nuokin imetyskerrat pois, kun ei toinen meinaa touhuiltaan ehtiä mukaan. Viikonloppuna oltiin kansainvälisessä maatalousnäyttelyssä ja poika oli aivan innoissaan eläimistä eikä pelottanut sitten tippaakaan. Kaikkia olisi pitänyt päästä taluttamaan ja sormella osoitteli milloin mitäkin ja tietysti isin pää ensin piti kääntää aina oikeaan suuntaan :LOL: Mukaan sieltä tarttui semmonen possu, joka heiluttaa saparoa, röhkii ja kävelee. Poika tykkää kovasti :D

Meillä kaikki hampaat on tehty työllä ja vaivalla, 6 tällä hetkellä koossa ja tuntuu etteivät vielä seuraavatkaan ole tulossa sen helpommalla.

Päivän jatkoja kaikille, kevättä odotellessa :)
 
Ajan kulux lueskelin näitä ja huomasin teijät...Ajattelin liittyä teidän joukkoon...
Neiti täytti 1.3 vuoden. Kyllä se aika menee nii nopeasti ku justhan se vasta synty...
Meillä osataan sanoa kissa, kävellään pari askelta(paitsi ku kukaan ei kato nii sit kävellään pitempiä matkoja). Neiti on flunssassa ja korva- sekä keuhkoputkentulehduksessa, kuuri kylläki loppu jo eilen,yskintä jatkuu... Ja nyt keskimmäinen muksu on sit korvatulehduksessa
:(
Neidillä on vilja- ja maitoallergia, joten ruuan kanssa saa olla todella tarkka, ettei anna vahingossa väärää ruoka-ainetta ja aiheuta sitä hirveää korvia raastavaa huutoa....
Nyt itse iltapalalle, kaikki 3 neitiä nukkuvat jo...
 
Ihanaa kevään tunnelmaa ilmassa :heart: Aurinko paistaa ja muuta, ah, ihanaa pitää ikkunoita auki ja vähän tuulettaa kun siivosin koko kämpän ennen ku mies tulee taas kotiin! Tosi hyvä fiilis siis!! =)

Kiva kuulla korven tytön tytöistä :)

Mä otin ekan askeleen yösyöttötutkinnassa :D Eli sen sijaan että poika nukkuu koko loppuyön mun kainalossa niin päätin alkaa nostaa omaan sänkyyn heti syönnin jälkeen, eli en siis käy nukkumaan syötön aikana itse :snotty: No ekan yön syöttösaldo oli 3 ja seuraavan yön neljä ja viime yö herättiin tunnin välein :headwall: Poika oli vaan ihan pirteenä eikä auttanu mikään, ei syöttö eikä muu. Ärsyttävää. Nyt sitten vähän väsyttää. Mutta siis pointtina tossa oli se että kun mä nyt tiedän kuinka monta kertaa syö niin huomaan edistymisen helpommin ku sillon ku vaan nukku mun vieressä, tajuskohan kukaan? :xmas:

Mun mies olis varmaan myös sitä mieltä että imetyksen voisi jo lopettaa, myös päivisin mut ku en raatsi :snotty: Ku sit ei oo enää mun vauva :'( :D No, ainakin ensin haluan eroon yösyötöistä ja sitten vasta alan pikkuhiljaa vähentämään päiväsyöttöjä..kai..niisk.

Ihana Juho, kakka kakka :LOL:

Kyllä Veetilläki lusikka kädessä pysyy mutta mua se sotkuisuus vaan haittaa :ashamed: Tälläkään viikolla en saanut esikoista kertaakaan ulos ilman minua jotta oisin siivoillu niin jäi sit kaikki siivoomiset tähän päivään ja varmaan oon illalla ihan raato. Miestä en halua laittaa siivoomaan kun en sit oo tyytyväinen ja muutenkin haluan että kaikki hänen aikansa keskittyy sit meihin :saint: Mutta mä en vaan kestä sellasta hirveetä ruokasotkua että sitä mössöä olis pitkin pöytiä, lattioita ja vaatteita |O Vaatteet on onneks helppo pestä mut nyt haluan vaan mennä helpoimman kautta, hyi minä :ashamed:

Kiva kuulla myös Sainista! :)

Ja tervetuloa ragge :flower:

Veeti kävelee nyt jo tosi paljon itse, enää en edes laske askeleita :LOL: Ja täysin houkuttelematta siis. On niin söpöä! Enkä yhtään odottanu että vielä alkaisi köpöttelemään kun esikoinenki alko kävelemään 1v2vkon ikäsenä niin ajattelin että rauhassa ootellaan vielä =) Mutta niin mallikkaasti menee jo ties millä kärryillä että kohta varmaan juoksee. Onneks ei oo vieläkään pää paukkunu!
Syödään edelleen normaalisti, puurot aamulla ja illalla menee noin puolet, kaks lämmintä ruokaa menee yks annos, välillä vielä purkkina kun en tee kahta lämmintä ruokaa päivässä, jugurtit menee hyvin alas kun oon ostanu niitä Danonino(?), sellasia tuplajugurtteja=siis kahta makua samassa purkissa, varmaan hirveesti sokerii mut mitä välii, joka toinen päivä sellanen ja pestään kuitenki hampaita. Ja syöhän se nytki tuolla piparia :ashamed:

Tuli mieleen miten ja kuinka usein pesette hampaita??

Mä pesen kummankin lapsen hampaat iltasin, esikoinen yrittää myös itse, mut vielä ei onnistu niin mä harjaan. Veetille riittää sellaset muutamat harjaukset ku sit alkaa niin inhottaa et alkaa rimpuilee ja huutaa, lopuksi annan omaan käteen harjan ja pureskelee sitä minkä takia harja onki taas sellanen et täytyypi taas ostaa uusi.

Tuli romaani, mut lukekoon ken jaksaa B)

Vielä pakko laittaa että Veeti osaakin jo vilkuttaa!! En oo pitkään aikaan kokeillu ja peiliin mulle vilkutti!

Mä jään oottelee miestä kotiin ja sit haluun shoppailee ku on mammuttimarkkinat ja uuden prisman avajaiset :wave:

Suvitus+Veetiskä :heart:
 
Tervetuloa, Ragge! :wave: Tosi kiva kun tulee uusia joukkoon. Mulla on kanssa maito- ja vilja-allerginen tyttö, joten tiedän mitä se on ja tunnen suurta sympatiaa.

Meillä ilmestyi pari päivää sitten kasvoihin ihottumaa ekaa kertaa seitsemään kuukauteen ja mulla on nyt kaamea aavistus että sen aiheuttaa apteekin erikoiskorvike johon olen yrittänyt totuttaa tyttöä kun lopettelen tässä (hitaasti ja vaivalloisesti) imetystä. Seuraan tilannetta vielä hetken ja laitan sitten korvikkeen tauolle. Tosi kurja jos se osoittautuu pahikseksi.

Mutta iloisiakin uutisia on. Pikkuinen on alkanut kovasti nousta polviseisontaan ja on pari kertaa onnistunut hilaamaan itsensä siitä ihan seisomaan asti. Eli edistystä liikuntarintamalla tapahtuu. Ja yksi uusi sanakin on tullut: "iti" eli isi. Heti kun mies hoiti tyttöä pari iltaa peräkkäin (mulla oli omia rientoja), tämä oli tulos. =) Äitihän on kuulunut sanavarastoon jo pitkään. :heart:

Suvitus, on tosiaan ihana kevätpäivä ja auringonpaiste. B) Toivottavasti meilläkin kohta viipotetaan askelia kuten Veeti. Tuosta hampaiden harjauksesta... Mä harjaan tytön kolme hammasta iltaisin. Se on tytön mielestä hauskaa puuhaa ja hän haluaa itsekin kokeilla harjausta aina sen jälkeen kun mä olen suorittanut alustavan puhdistuksen. Sama juttu hiusten harjauksen suhteen.

Mutta nyt mekin lähdetään tästä puistoon keinumaan kun tyttö heräsi just päikkäreiltä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Tänää täälläkin on ollut ihanan aurinkoinen päivä joten kävimme vähän ulkoilmassa,ensin käytii ostamassa pojalle takki+housut ja aivan ihana pipo.
Aamulla poikaa syöttäessä oli aivan pakko käydä pönttöä kaulailee ku rupes niin paljo etomaan se haju ja samoin kävi myös päivemmällä kotipizzassa mut sillon en pöntölle asti ees ehtinyt vaan lensi suoraan siihen oven suuhun :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Ooo
B) Aurinkoista sunnuntaita!

Me olemme olleet 3 yötä ilman tissiä!!! :wave: :D Eikä ole ollut ihan kamalaa; ekana yönä itki puolisen tuntia putkeen, mutta sen jälkeen pienempiä itkuja ja on tyyntynyt kun mies on käynyt vähän silittelemässä. Mä toisena yönä koskin sen verran, että vaihdoin asentoa kun oli pois peiton alta, niin tarrasi käteen ja alkoi heti itkeä ihan eri tavalla. Joten toivon täällä, että mies jaksaa vielä noita tyynnyttelyjä niin kauan kuin tarvitsee. Tai niin kauan kun tissin toivossa jaksaa heräillä. Aamuisin olen sitten antanut rintaa kun on avattu verhot ja on kunnolla hereillä, yleensä siinä klo 8. Silloin on aika ihana hetki, silittelee minua masusta ja kädestä, katselee silmiin ja hymyilee siellä nännin takaa :heart: En tiedä milloin noista hetkistä sitten raaskii luopua. Vaan voihan sitä hellitellä ilman sitä tissiäkin, tietysti.
Päivisin olen sitten imettänyt ihan vapaaseen tahtiin. Illalla on usein tällä viikolla nukahtanut sohvalla iltatissille, ja siitä olen kantanut sänkyyn nukkuvana.

Se liittyy tuohon hampaiden pesuunkin, eli joinain iltaina jää tekemättä kun on ehtinyt nukahtaa :eek: Mutta muuten iltaisin koitetaan pestä. Aluksi tykkäsi paljonkin, nykyisin puskee harjaa pois. Ei tule kyllä kahta minuuttia harjattua, lähinnä edelleen totuttelemista on. Ja Läkerol Dentsejä syödään nykyisin myös ruokailujen päälle. Olen laittanut veitsellä ne neljään osaan ja poika on ihan maireana kun saa nannaa suuhunsa ;) Olen ajatellut, että sekin vähän kompensoisi noita välillä väliin jääviä harjauksia :ashamed:

Joku aika sitten painiskelin sen kanssa, ettei poika syö kuin ihan sileitä soseita ja niitäkin huonosti, mutta senkin suhteen menee paremmin. Joku vinkkasi, että semperin iltaruuat on hyviä ja ne maistuukin täällä. Vähän karkeampaa, muttai liian. Ja kyllä vanhempien lautaselta menee kaikenlaiset kokkareet... Isin pitsalautasen perässä tosiaan toissa viikolla nousi itse seisomaankin :kieh: Meillä siis kontataan kovaa, kissan perässä erityisesti (kissa ei niin innostunut tästä uudesta taidosta) ja koitetaan nousta kovasti ylös. Huteraa on ja äitiä kylmää sydämestä tulevat muksahtelut...

Jaahas, mies toi teekupin tänne mulle, meinasi vissiin, että menee kauankin :heart: Nyt meen haavailemaan etuovi.comiin asuntoja. Mikä tässä keväässä aina on kun tekee mieli muuttaa? lapsuuteni mummolan naapuripaikka olisi myynnissa ja olen ihan pistoksissa sen kanssa! Mutta on eri paikkakunnalla, ei sieltä kummallakaan töitä, asuntokauppa oman asunnon suhteen varmaan hiljaista näinä aikoina jne. Mutta saahan sitä haaveilla!
 

Yhteistyössä