Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Sonsku Toivottavasti antibiootti puree ja kaikki käy hyvin!

Emsku Tervetuloa!

Oma maha Musta ei näy vielä yhtään, että olisin raskaana. Siis on mulla tuota mahaa, mutta kun sitä oli jo ennen raskauttakin, niin näytän edelleen siltä samalta ylipainoiselta itseltäni. Maha ei ole mitenkään sellainen kaunis pyöreä kuin monilla teillä on kuvissa. Vähän tää tilanne arveluttaa, että onko tämä normaalia, mutta toisaalta ei tarvitse kestää tuntemattomien ihmisten kommentteja raskaudesta ja vanhat vaatteet käyvät edelleen päälle.
 
Elsama: kiitos.. mukava liittyä joukkoon. On hiukan omia hengen heimolaisia kenenkä kanssa rupatella raskaudesta. Omat ystävät valitettavasti on niin kiinni omissa jutuissaan, että tuntuu kuin olisin ilmaa heille. Toisaalta aika surullista kokea olevansa niin yksinäinen, kun viettää kuitenkin niin jännää aikaa omassa elämässä. Tuntuu, että minua ei enää kutsuta minnekkään illan istujaisiin ja ystävätkään ei enää käy niin paljoa kylässä. Itse kyllä kyselee toisten kuulumisia, mutta sama ei päde sitten minuun :| Jospa tämä vielä tästä iloksi muuttuu..
 
tervetuloa munkin puolesta emsku.
Mulla on myös synnytys sairaalana Kys ja la muutaman päivän myöhemmin kuin sinulla (20.3) Asun 50km päässä kuopion keskustasta, mutta siellä päin tulee aina välissä käytyä kauppoja kiertelemässä, ym... :)

Lauantaina olis tarkotus lähtee käymään koko perheen voimin ikeassa ja vähä muutenkin shoppailemassa, mennään käyttämää hotellilahjakortti pois kun enään tän kuun loppuu oli voimassa... Tyttökin pääsee tällä kertaa meijän matkaa, toivottavasti sattuu hyvän tuulinen päivä niin sais itekin katella paremmin... saa nähä kuinka innokas shoppailija tuo tyttö on. :) (ja iskältä palaa hermot) Käytii tänään ohi mennen pikasee yhessä vaateliikkeessä ja laskin tytön kävelemää lattialle nii tää meni vaate tankoja pitkin ja selaili vaatteita kun isompikin tyttö. :D
 
Viimeksi muokattu:
rokotteet en oo ikinä ottanu mitään influenssarokotteita,joten en oo siis raskausaikanaan ottamassa :) sillonku ootin esikoista oli se sikainfluenssa just pahimmillaan,siltikään en ottanut..

joo siis sukkapuikkokivut pistelee tonne kohdunsuulle,ja liitoskivut enemmän tossa häpyluun päällä,esim mulla ne sattuu kun th mittaa sf-mittaa ja painaa tuolta häpyluun päältä :/ aiai. mut kaikki alapää vihlonnat on silti kamalia :D

maha kyllä tosiaan huomaa että odotan,ei enää takkikaa peitä tätä pötsiä =D ja on tiellä kun laittaa kenkiä / sukkia jalkaan. saati kun pitää tuota taaperoa pukea. huh !

Minnarun kiitos tsempeistä =) enköhän mä sen kanssa pärjäis ! siskolla oli kans toisessa raskaudessa radi ja ihan selväjärkisenä siitä selvis :D heh.tsemppiä sullekin uuden ruokavalion kanssa :)

ON: näky ja tuntui ihan selvästi kun vauva pyöritti peppuaan tossa kylkiluun alla :D sellanen möykky siinä pyöri ja tuntu niiiin hassulta,en voinu muistaa kuinka hassuja nuo liikkeet osaa olla :D närästää ihan kauheesti ja jogurttia uppoo nykyään iltasin aika sievonen määrä että kykenee nukkumaan yöllä.

sunniee ja vv 24+2

ja taas huomenna on perjantai,miten nää viikot näin kuluu :D
 
Sonskulle paljon tsemppiä makailuun!! Toivottavasti pääset bakteerista eroon ja vauva pysyy vielä pitkän tovin mahassa. Ootko kirjoitellut muuten tuonne kevyt.net foorumille? Siellä on paljon saman läpikäyneitä/käyviä.

Musta on kanssa ihanaa kun raskaus huomataan :) Tosi ylpeänä käytän sellasia vaatteita et maha näkyy. Töissä huomaan saavani todella paljon katseita ja mulla vaan hymy levenee. Just sanoin miehellekin, et nyt maha on tosi kivan kokoinen, ei liian pieni tai iso, vaan juuri suloisen kaunis. Ja äsken mieskin tunsi liikkeet selvästi, pikkuinen vaihteli asentoa urakalla.

Mä en kans ota influenssapiikkiä, oon vähän skeptinen sen ja yleensäkin rokotteiden suhteen.

Hirveesti tekee mieli suklaata ja herkkuja koko ajan, viimeksi tähän aikaan tuli eniten painoa.. Sokerirasitus ois parin viikon sisällä. Mua on närästänyt tosi paljon ja koskenut mahaan, en ees muista millon viimeks ois koskenut mahaan.

Nyt telkkarin ääreen!

Viola ja pikkuinen rv 24+4
 
Influenssakin voi olla vaarallinen tauti kaikkine jälkitauteineen, etenkin pienokaisilla ja vanhuksilla! No mutta joo, jokainen tekee omat päätöksensä. :) Mie ainakin uskon, et olis sit vaikutusta syntymän jälkeen lapsen sairailuun.. Luultavasti jos influenssa iskisi niin joutuisi syömään sitten lääkkeitä ja/tai sairaalahoitoon ainakin alle puolen vuoden ikäsenä. Mie oon kyllä ite äärimmäisen harvoin sairaana, mutta sitten kun sairastun niin oon kipeenä pitkään ja kovasti. Et oma immuniteettikyky (on siis kiitettävä) ei oikeestaan ollut se syy, minkä vuoksi otin rokotteen, vaan toi toinen. Miun oman skeptisyyden rokotetta kohtaan synnytti ainoastaan toi sikapiikin tuoma kohu. :flower:
 
Huomenta!
Pikasesti taas käymäs ennen töihin menoo...kävin eilen työterveystarkastuksessa,ottivat hemoglobiinin siel ni 102 se näytti.Viimeks neuvolas se oli viel 118...tyttöö ku odotin ni alimmillaan se oli 111...eli ei ihme jos pikkasen väsyttää...täytyy tänää käydä apteekista rautaa...sit viel ku muistas ne pillerit ottaa joka päivä =/
Ens ti mul on viel lääkäri,arvioi mun työkykysyyden näiden käsien takia...eilen oli ihan turvoksissa ja särki ja sattu nii pirusti..onneks tänää helpompi työpäivä ja viikonloppu edes ni saa vähä lepuuttaa niit...

Onko smuut jo laitellu paljon vauvavaatteita kaappeihin valmiiks?
Jokos teillä jouluvalot loistaa?
 
Ihana masu ruskalla ja ihanan taulun jonkun äiti oli maalannut :D

Vauvamaha Ennemmin toivon, että mun maha huomataan vauvamahana, eikä vakkari asiakkaat vaan ajattelit mun lihoneen :D Pitää varmaan alkaa tenttaileen niitä, että miltä näyttää:LOL: Tai sitte teippaan otsaan, että olen raskaana, en lihonut :LOL:

Ärsytti kävin eilen mun esimiesten (miehiä molemmat) kanssa syömässä ja ne ihmetteli ku otin pihvin mediumina, kun olen raskaana. Katsoin niitä hetken ihan idioottina ja selitin, että olen tehnyt valintani raskauteni suhteen olla huolehtimatta liikoja mitä syön. Enhän mä olis saanut koko raastepöytään edes koskea, jos alkaisin oikeasti panikoimaan. Illalla sitten väsyneenä itkin, että nyt mä oon tappanut Kävyn, kun syön pihviä ravintolassa sellaisena, kuin siitä tykkään. Onneksi Käpy sitten aamulla piti kunnon bileet, niin tiesin sen myös tykänneen ruoasta :D ja mun kohtaus johtui ihan väsymyksestä ja siitä kun mun mies oli niin vihaisen näköinen mulle, kun jouduin olemaan työpaikalla eilen koko päivän.

Samaiset henkilöt koitti myös lyödä mun kanssa vetoa milloin jään sairaslomalle selän takia. Arvatkaa vaan oonko nyt uhmallakin töissä siihen asti että jään äippälomalle :)

hepuhi:heart:käpy 23+6..öö mihin tää viikko on oikein mennyt? :) Huomenna poksutaan jo!
 
Huomenta äipät ja masut!

Tervetuloa emsku! :)

Mä luulen, etten ota influenssarokotetta. En oo tähänkään mennessä moista ottanut ja en kans kauhean positiivinen ole noiden vapaaehtosten rokotusten kohdalla. Possunuhapiikinkin jätin aikanaan tarkoituksella väliin ja vaikka se tauti iskikin, niin ihan hyvin selvisin kurjasta nasuflunssasta.

Masu: Musta tuntuu vuorotellen, että masu näkyy kivasti ja että masu on vieläkin kovin pieni. Lähipiiri tosin todennut, että viikossa paisunut kauheasti :D Masupapu on vaihtanut tota rytmitouhuaan inasen, enää ei oo suurimmat rallit nukkumaankäydessä vaan nyt riehuillaan aikaslailla pitkin päivää ja illallakin, kun vielä ihan hereillä oon. Eilen huomattiin, että vauvelin riehumiset näkee jo päälle, kun masuiho heiluu pikkusen :heart:

Teollisuuskypärä - Meiltä puuttuu vielä se kaappikin, mihin niitä vauvanvaatteita vois laitella. On vähän järjestelykysymys tässä asunnossa saada kaikki mahtumaan.. Jouluvaloja ei viel oo, mutta synttäreiden paikkeilla oon ne tavannut laittaa :) Sekin jo pian! Kynttilöitä kyllä tuhlannut viikkoja jo ihan urakalla :D

POKS 23+0!! Ihanaa :) Mut kauhean nopeesti menee viikot!
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82
Moi!

Vieläkös tänne saa liittyä mukaan porukkaan?

Toista odotetaan, esikoinen syntynyt 14.8.2010 et pienellä ikäerolla tulossa. :)

LA ois 31.3 synnytyssairaala TYKS.

Itse olen 25 (vajaan kuukauden päästä 26)vuotias Salosta. Nyt hoitovapaalla esikoisen kanssa.

Rakenneultrassa käyty tällä viikolla ja kaikki muuten oli hyvin mutta pikkuiselta löytyi nestekysta päästä ja sen takia nyt ollut tietenkin aika huolissaan vaikka siitä olen kyllä paljon nyt lueskellut ja pääasiassahan en on ihan vaarattomia. Mutta seurantaultra parin viikon päästä. Luultavasti jos ei ole selvästi silloin pienentynyt niin vaadin päästä lapsivesipunktioon koska mulla on ollut sisko jolla oli down.

Vilkas pikkanen on masussa, liikkeet tuntunut nyt kolme-neljä viikkoa ja aikamoinen myllerrys on välillä menossa. Varsinkin kun ultrataan tai kuunnellaan sydänääniä niin monottelee oikein tosissaan sitä laitetta. :)

Chevanne 20+5 ja Niko 1v3kk
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

En oo jotenkin saannu ollenkaan aikaseks käydä kirjottelemassa :ashamed:, lukemassa tosin oon käynyt!

Oon ollut kipeenä jo lähemmäks viikkoa, flunssassa, ja viimeisen parin päivän aikana kurkkukipu yltyi niin kovaks että eilen en juurikaan syöny mitään, ja keuhkot oli ihan räjähtämäisillään. Neljän tunnin istumisen jälkeen päivystyksessä todettiinkin sitten keuhkoputkentulehdus, eli antibiootille mennään. Täytyy toivoa että auttas, alkaa olo olla niin tuskainen. Enkä ymmärrä mikä tässä on kun silloin kun pitäis lepäillä ja olla vaan niin tekis mieli tehdä vaikka ja mitä, eikä yhtään malttais olla paikallaan. ! ARGH

Joku oli kysellyt jouluvaloista: mä ajattelin pitää itteni kurissa ja laittaa vasta joulukuun alusta ;) mikäli tähän pystyn.

H&M toimiiko muille noi nettisivut? o: Mulla nimittäin ilmotellut jo eilisestä asti 'liiasta kävijämäärästä' ja pyytää hetken päästä yrittään uusiks, johan tässä on kaks päivää yritetty, ;S

Jenikk & pikkuinen 24+4 :heart:
 
Munkin puolesta tervetuloa uusille :wave: !

Me tänään käytiin sitä kämppää kattoo ja se oli aivan ihana :heart:
Joten taidetaa olla sen verran ahneita ja ottaa se, mä niin jo näin sieluni silmin meidän pienen pojan huoneen :)

Joku täällä puhu, että oli helsingissä asunu aika todella halvalla ? Ja joo tosiaan, itä-hki ei siellä kovin kovaa vuokraa pyydetä mut oon sen verra vaativa ja huonoista kokemuksista johtuen mulla on JYRKKÄ EI itä-hki :s Ei sais yleistää mutta...

Masun koko siitäkin ollut puhetta, mulla on nyt rv 21+3 ja viikkoihin nähden muiden mielestä mulla on jo iso maha, vaikka emmä sitä ite osaa sillee kattoo et se ois kovinkaa iso o_O

Hei miten te vietätte joulun?

Nittta & poitsu 21+3 :heart:
 
Taas on yksi neuvolakäynti takana ja kaikki oli ok. Huh! Mun "pieni" mahakin oli kuulemma ihan normaalin kokoinen. Verenpaine jatkaa tasaista nousua joka kerta ja alkaa lähestymään tota ylärajaa, että ensi kerralla sitten varmaan jään siitä kiinni. Sokerirasitus on myös parin viikon päästä, josta ei varmaan hyviä tuloksia tule. Mutta ainakin nyt voi vielä pari viikkoa tässä olla ihan hyvin mielin. Hemoglobiini oli uskomattoman hyvä, yli 130, että näköjään noista rautatableteista on todellakin ollut apua. Niissä pitää vaan olla tarkkana ettei moneen tuntiin ennen tai jälkeen syö mitään maitotuotteita, ja ottaa samalla jonkun c-vitamiinia sisältävän ruuan, esim. hedelmän. Pitää aina vähän suunnitella etukäteen koska sen otan ja minkä ruuan kanssa.

Chevanne Tervetuloa! Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin!

Vaunuista/rattaista Mä olen edelleen ihan pihalla koko asiasta. Täällä kun te puhutte ratasosista, kantokopista ja ties mistä, niin ei mitään hajua, että mitä ne on. Pitäisi varmaan mennä jossakin vaiheessa lastentavarakauppaan tutustumaan niihin tarkemmin. En ole edelleenkään oikein varma siitä, että tarvitsenko vaunua ollenkaan vai ei. Vaan että jos yrittäisi selvitä alkukuukaudet ihan kantoliinan/repun kanssa, siihen asti kunnes vauvan voisi laittaa suoraan rattaisiin (eli joskus kun talvi 2012 lähestyy). En tiedä... kertokaa tällaiselle höperölle tietämättömälle onko siinä mitään järkeä?
 
Voi jumantsuikkale, prkl jne jne... Tässä tarina meikäläisen aamusta:
Ultra-aika 8.30 ja tapani mukaan istun tyksissä 8.05. 8.30 mulle tullaan sanomaan, että lekureita on saikulla, joutuvat ottamaan ensin jonkun muun ja mun aika viivästyy. Nyökkäilen ja asia on ok, ei mulla mihkään ole kiire.
9.15 pääsen ultraan sisään, hoitaja istuttaa mut sänkyyn (tässä vaiheessa muistetaan, että olen menossa rakenneultran kontrolliin, joka tehdään 4d laiteella, jotta näkyvyys olisi parempi. ), pöräyttää puoli pullollista sitä geeliä mun vatsalle ja alkaa tavis ultra laitteella sitä levittelemään. Mutisee yksinään jostain esikatselusta ja mä mietin, että a)missäköhän se lääkäri on ja b) vaihdetaanko mut kohta huoneeseen, jossa on 4d laite ja lääkäri.
Kohta ilmestyykin lääkäri, jolle tää hoitaja sanoo, että näkyvyys on tosi huono, ei nää oikein mitään. Lääkäri ottaa laitteen ja toteaa asetusten olevan väärin ja he keskenää siinä keskustelevat aiheesta. Hoitaja poistuu hiukan takavasemmalle, lääkäri mittaa pään ja kertoo, että normaali on, vastaa viikkoa 19. Minä siihen ihmeissäni, että pitäis olla 21+4. Lääkäri hämmentyy, huutelee hoitajalta mun neuvolakorttia ja hoitaja huutelee multa neuvolakorttia, jonka sanon jättäneeni ilmoittautumiseen kuten normaalistikin. Muutaman minuutin kuluttua kortti löytyy ja he toteavat, että viikkoja pitää olla 21+4. (hurraa meidän joukkue!). Lääkäri toteaa asiantuntevasti, että ehkä se sit on vaan pieni se pää...
Sitten lääkäri jo kyseleekin, että mitä muuta tästä piti katsoa? Hoitaja toteaa, että sydäntä. Lääkäri heilauttelee ultrauslaitetta muutaman kerran, totetaa, ettei näy ja otetaan uus aika joskus joulukuussa kiitos hei.
Koko tänä aikana tosiaan puhuivat keskenään, aikaa meni 5-10 min, keskuteluiden välistä bongasin luottamusta herättäviä "kyllä toi taitaa olla...eikun....on sen pakko olla se"-kommentteja jne. Poistuin hämmentyneenä, itkua pidättäen taskussani uusi aika joulukuun puolessa välissä.
Pidättelin itkua autolle asti ja soitin miehelle. Mies oli kummissaan ja huolestunut (lähinnä musta, hän on koko ajan ollut varma, että kaik on hyvin). Hän kyseli paljonko yksityisellä maksais ja mä sanoin, että 4d saattaa maksaa 300 euroakin (ei oikeesti mitään käryä). Mies totesi, että aja kotiin, varaa aika, ei tommonen summa maailman loppu ole.
Ajoin kotiin, kello oli 9.50 (pääsin ultraan siis 9.15, kävelin autolle, soitin hysteerisen itkupuhelun miehelle, ajoin kotiin 5km ja olin kotona 9.50, niin se kertoo jo ton ultran keston ja sen, miten paljon lekuria kiinnosti etsiä yhtään mitään sillä laitteella), katsoin varsinais-suomen lääkäripalvelulta vapaita aikoja kun siellä kävin varhaisultrassa. Aika olis 10.30, varasin sen, pääsin Savonlahdelle, joka totesi hetken katseltuaan, että pää vastaa viikkoja, sydämestä löytyy kaikki tarvittavat rakenteet ja tyttö olis tulossa. Lysti maksoi 100e tavis ultraliatteella, mutta voin kertoa, että oli kyllä joka sentin arvoista.
Savonlahti vielä kyseli, miksi näin kiireaikataulu, selitin TYKS episodin ja hän kovin ihmettele, koska tää Pertti Palo, joka mua ultras, on kuulemma ympäri Suomen hyvin arvostettu ultraaja, lääkäri ja kouluttaja. Totesi kyllä, että kiire toki vaikuttaa ja ehkä kiireessä unohtuu, että se on ihan oikea ihminen siinä laitteen alla.
Joten kiitos TYKS ja anteeksi teille jotka jaksoitte tän lukea :)

Mariaja & Tyllerö 21+4 (Savonlahti siis bongasi myös häpyhuulet kaiken muun lisäksi)
 
Jouluvalot virittelin alkuviikosta tuonne oven eteen kun iltasin on jo niin pimeetä nii on mukava kun on vähän valoa. Taidettiin olla ensimmäiset tällä kadulla jootka laitto jouluvalot. :) mutta tuolla kylällä jo kyllä näkyy jos jonkiilaista valoa ja musta se on mukavan näköstä pimeellä kun on ihmiset laittaneet pihojaan nätisti valoilla, lyhdyillä, ym.. :) Tytön huoneeseen sit samalla löysin enkeli valot niin laitoin ne seinälle jo.
Kynttilöitä ja tuikkuja kulutetaan meilläkin joka ilta. :)

Vauvan vaatteita ei oo vielä laitettu kaappiin asti, pitäs ensin siivota muusta tavarasta tuo yks lipaston laatikko, johon ne laittas, mutta jotenkin on tuntunu vielä nii aikaselta laitella niitä. Tuo muovilaatikko johon oon keränny vaatteet tähän asti niin rupee olemaan ääriään myöten jo täys ettei kans enää mee kiinni jos jotain uutta ostaa.. sen puolesta vois vähän pienimpiä vaatteita vajuttaa jo lipastoonkin. :)

Joulunvietosta meillä on suunnitelmat vähän auki vielä, kovin kauaks ei pitkäks aikaa tänä vuonna voi lähtee tai muuten on otettava pieni kissalauma mukaan. :D Sattui sopivasti nuo pennut tulemaan, että luovutus ikäsiä ovat vasta tammikuun puolessa välissä.

22+3
 
Viimeksi muokattu:
Mariaja ihanaa että sä sait noinkin nopeesti ajan yksityiselle! Onnellinen siis sun puolesta. Alko ihan alahuulta väpättään kun tota luki, mut onneks onnellinen loppu. Pelottanu itteä aina mennä ultriin jne, kun on kuullu vaikka minkälaisia tarinoita lääkäreistä ja hoitajista! :heart:
 
mariaja myötätunto kyyneleet... tiiä sit hyvästä vai pahasta mut itkee tääl silti :) Onneks kaikki kuitenki hyvin!! Mä oisin tehny ihan saman ratkasun ton yksityisen suhteen, siinä vaiheessa vaikka visalla maksanu mut en ois jääny miettii missä mennään!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariaja
Täällä vieläkin tulee harmistuksen, pettymyksen, ilon ja helpotuksen kyyneleitä sekaisin :) Ja sit kun lukee myötätuntokyyneleistä niin niitä tulee kahta kauheemmin!
Tuo ultrannut lääkäri on näköjään
- Suomen lääketieteellis-biologisen ultraääni seuran johtokunnan jäsen
- Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri
- Perinatologian erikoislääkäri
- Lääketieteen ja kirurgian tohtori
- Erikoislääkäri, TYKS naistenklinikka
- Lääkärin oikeudet myös Espanjassa

eli siis ei näemmä parane luottaa siihe, että mitä erikoistuneempi, sitä pätevämpi ja luotettavampi.
Tokihan voi olla, että hän halusi 100% varmuuden ja siksi katsoo kun tyllerö on isompi, mutta senkin vois sanoa ääneen! Toi Savonlahti sitä spekuloi, että miksiköhän, ja kai Pertti on ajatellut jne, mutta totesi myös, ettei se ajattelu kyllä sovi kuvaan jos ei mulle kerro mitään.
 
no mut joillaki se vaan menee niin et mitä enempi koulutusta ja hienoo liibalaaba tietoutta ni sen vähempi käytännön älyy... meillä oli joskus ammattikoulussa yks lääkäri pitämässä jotain oppiainetta -kyllä se osas kirjotuttaa kalvolta tekstii mut ensin yhen oppilaan piti käydä laittaa sen masiinan johto seinään ku se ei kuulemma toiminu...
 
Laretzki
Tää on kopioitu FB:stä lisäyksillä.

Sori tytöt, nyt on pakko itkee vähän jonnekin jostain vois saada tsemppausta, kun ei mies oo käytettävissä. Oli äsken neuvola, joku ihan vieras terkka ja kätilöopiskelija. Painoa tullut yli kilo viikossa, niin heti tää terkka kommentoi kuinka 500g/vk olis se sallittu. Samoin sitten sydänäänten kuuntelun jälkeen alko tää terkka aika rumasti kommentoimaan mun jenkkakahvojen raskausarpia, että kuinka niille pitäisi tehä sitä ja tätä jotta niitä ei tuu, että ne johtuu ihan vaan lonkkien levenemisestä. Muutenkin oli tosi kova kouranen, kun sanoi kätilöopiskelijalle ensin että yleensä näillä viikoilla ei välttämättä voi sanoa miten päin vauva on ja sit ruhjo mun mahaa ihan täysillä, kun halusi kokeilla...

Totta kai toi paino alko kaihertaa heti kun pääsin neuvolasta pois ja kotiin kävellessä itkeä tihrustin jo jonkin verran ja kotiin päästessä aukes hanat ihan täysin. Joo, mä tiedän että takana on sitäkin, että on miestä ihan pirun ikävä, kun kerta viimeks ollaan nähty viime kuun vikana viikonloppuna, mutta silti. Alko ihan hirveä stressi tosta painosta, 93 kiloo tällä hetkellä, eli sellaiset 10kg painonnousua tähän mennessä ja mulla kuitenkin on odotusta vielä vaikka kuinka ja mä en todellakaan halua rikkoa sataa kiloa! Kun mä en edes ymmärrä miten tätä painoa muka on tullut näin hirveesti, kun ei näy naamassa ja mä syön suhteellisen samaan tapaan kuin ennen raskautta. :( Mä tiedän että ei pitäis ahdistua, mutta kyllä se nyt silti vähän kirpasee kun arvostellaan terkankin suunnalta tuohon malliin.

Muuten ihan ok, Hb oli pikkasen noussut 120 (116), paineet ok, vauvan syke taas 150, liikkeet normaalit ja pissa puhdas.

Norsu-Lare ja Spyro 25+6
 
nittta mä puhuin,ja joo me asuttiin siis myllypurossa :D oli kyllä ihmeellisen rauhallinen paikka asua,mut asuttiinkin vaan vuosi ja sit muutettiin tampereelle !! etelä-haagassa asuttiin ekaks helsingissä ja siellä oli IHANAA ! kalliimpaa toki mut tosi kiva paikka se.. :p

uusille tervetuloa !! =)

laretzki: no voihan jessus !!! olipa ikävä käynti :( älä ota kuuleviin korviis tollasia,mun mielestä on todella epäammattimaista alkaa puhumaan toisen raskausarvista koska joillekin niitä tulee ihan tosta noin vaan,joillekin ei ollenkaan. ja mä kuulun myös tohon kastiin jolle niitä arpia todellakin tulee.. halaus sulle ! :hug:


sunniee ja vv 24+3 ( kirjotin eka että 34+3 HUH :D )
 
Mariaja piti vielä sulle sanoa että onneks kaikki hyvin !! hitto mitä toimintaa,ja onneks pääsit heti yksityiselle. kyllä tossa kohtaa tosiaan maksaa mitä vaan et saa varmuuden että kaikki ok,jos kerta lekuri on noin välinpitämätön ettei sano juuta eikä jaata :/
 
Rokotukset En ota.

Jouluvalot Ei tuu viel meidän pihaan :)

Joulunvietto Minun 11 henkisen perheen kanssa :)

Mariaja Kauheaa palvelua.. Ei voi käsittää..

Uusille tervetuloa joukkoon! :)

hepuhin kanssa samalla linjalla ruokien suhteen, tosin syön lihan aina kypsänä, olimpa raskaana tai en :)

itku on täällä TOOSI herkässä! :) Komensin miestäni et miks se oli jättäny lappapuuron pöydälle, kun mä olin sen just kaappiin laittanu. Mies sanoi et "no ajattelin syödä sitä?" niin mä rupesin vollottaan kun olin miehelle niin ilkeä :LOL:

Tänä aamuna kun herättiin, niin oli tullu LUNTA!! Ihanaa :) Koko päivän töissäkin ollu hyvä mieli ja kävinki asiakkaiden kanssa ulkoilemassa :) Toiveikkaana odotan josko mun uus kännykkä tulis vielä tänään.. Tasan viikko sitte tilasin ja olo on ku lapsella, ei malta odottaa :) Tänään tulee ystäviä kylään ja saunoon ja haetaan pizzaa :p Siinäpä kuulumiset :)

JA HEI POKSUN!!! TAAS!?!? Miten nää viikot menee näin nopeaa???

kn&tyyne 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: nittta

Yhteistyössä