Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

kirjottelin jo fb puolelle tuosta sokerirasitustestin tuloksesta, eli soitin ne äsken ja olivat ihan hyvät 5.1, 8.6 ja 8.0 joten ei tarvii murehtia sitä :)

Viikot menee niin kauhean nopeesti... kohta taas ultra ;)

Tessa ja pikkunen 25+2
 
Ruvetaanko laittaan iltapäivälehtiin masukuvia joka viikko, niin näkevät ettei Vickan oo ainoa jolla on iso maha ja LA maaliskuussa! :D

suzki Tervetuloa, hyvin mahtuu mukaan vielä! :)

Mulle on ruvennu tuleen supistuksia ihan päivittäin. Eikö se oo niin et jos ne ei oo kipeitä niin niistä ei oo vaaraa?

Pätkis+ Helmi 24+6
 
vickanin masu kuvat ja jutut kyllä pisti silmään, eikä ole kummonen maha sillä verrattuna maaliskuun odottajiin.itelläni on isompi. mut tuli heti kun kuvaa kattoi et tyttöhän tuolla pötköttää. saadaan pikkusen lisää spekulaatioita ja ainakaan tätä kokeneen kätilön (joka sanoi että vikkan pidemmällä on) nimeä ei ollut missään...

isyysloma meillä vielä auki koko homma. ollaan tähän asti puhuttu et mies jää syksyllä kesäloman jatkoks pitään isyys loman, mut nyt sanoi et haluaakin jäädä heti syntymästä. mikä on mieli maaliskuussa :D mut niillä töissä tosi avointa keskustelua lähes kaikesta joten on varmaan jo jotain jutellut asiasta pomon kanssa
isäkuukausi ööö. kelan tiedotteessa lukee näin Isä voi saada 1-24 arkipäivää ylimääräistä vapaata, jos hän käyttää äidin sijasta vähintään 12 viimeistä arkipäivää vanhempainrahakauden lopusta ja isyyslomahan on 1-18pv nii eihän siihen alkuun jää kun viikon isyysloma, kun loput pitää säästää tonne loppuun jos isäkuukautta haluaa viettää.vai oonko taas ihan pihalla näistä kelan jutuista.

närästystä ei ole ollut. jossain 20 viikoilla oli pikkusen, mut ei tällä hetkellä.
liitos kipuja on kyllä ja ne painottuu iltaan.
supistuksista ei ole enään ollut. oli jokunen kivulias ja paljon kivuttomia ja mut laitettiin lääkäriin tarkastukseen. mielestäni niissä paino juur se kun oli usein.pätkiksen kannattaa kysellä oman neuvolan toimintatapaa sieltä. ja omasta mielestä oli tosi hyvä kun tarkastivat tilanteen niin sai mielen rauhan. mut periaatteessa kivuttomien supistuksien pitäs olla vaarattomia.

kiva ollut kukea sipsusen tytön tutti showta. tuli niin haikee mieli kun siinä luki et alkoi pikku neidin alahuuli väpättään.voi että ne pari vuotiaat vaippa housut osaa olla söpöja. siit on nii pitkä aika kun meijän tyttö ton ikänen oli ja jälkeen päin muistellen ihanaa aikaa (aika kuultaa muistot)

ruskalle ihana viikonloppu tulossa. nauttikaa

m+e 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Mesisa, ei sen isän pidä säästää niitä isyylomia sinne loppuun, vaan se käyttää sun vanhempainvapaasti kaksi viimeistä viikkoa. Eli sun vanhempainvapaa loppuukin sitten kaksi viikkoa aikaisemmin kuin normaalisti olis loppunu, koska mies käyttää ne vikat viikot. Mut niinkuin tuolla aikaisemmin jo kirjoitin, sulle ei siis myöskään makseta siltä isäkuukauden ajalta mitään vanhempairahaa tms. Eli jos haluut saada silloin rahaa, sun pitää olla töissä tai ainakin vuosilomalla tms!
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
lyytinen kiitos selvennyksestä. mä niin raavin päätäni ton asian suhteen. pitäs hiukset valkasta niin ois kaikille selvää et ei mene asiat aina perille :cool:

nyt samaan syssyyn tiedustelen onko kellään tietoa jos irtisanoo itsensä äitiysloman/hoitovapaan päätteeksi tai aikana menettääkö jotain etuuksia? olen näin kuullut että jos ei palaa äippälomalta töihin niin jotain etuuksia menettää ja joutuu maksamaan sen äitiysloma-ajan palkan mitä työn antaja maksaa (saaden siitä itse kela korvauksen) joutuu pulittaan takaisin työn antajalle. on pientä säätöä ollut ilmassa ja puhetta työpaikan vaihdoksesta, eli työttömäksi en jäisi vaan olisi ehkä toisia töitä tarjolla, huomattavasti paremmilla ehdoilla meidän perheen eduksi. mutta ketuttaa vaan jos näin on ja jos on kehtaisiko pyytää työn antajaa olemaan maksamatta tätä 2 tai 3kk palkkaa. se on kuitenkin iso raha maksaa takaisin. ja toinen työhomma niin alku tohinoissa että en uskalla vielä itseäni irtisanoa.
 
Vanillac Ehkä se vaan johtuu sit siitä, taitaa meitin sisuskalut olla aika ahtailla ja aina vaan tila käy pienemmäks...miltäköhän tuntuu 3kk kuluttua ;)

Mesisa Toi riippuu ihan teidän tes:stä. Meillä ainakin on ehtona töihinpaluu että maksetaan tuo 3kk äitiysloman alusta. Tuosta takaisinmaksusta en osaa sanoa, kannattaa varmaan reilusti ottaa puheeksi työnantajan kanssa. Muuten sitten esim. työkkäriä ajatelleen tulee 3kk karenssi jos irtisanot itsesti, mutta sehän ei haittaa jos onnistut heti löytämään uuden työn. Sitä en osaa sanoa vaikuttaako jotenkin kelan etuuksiin, kannattaa varmaan sieltäkin varmistaa ettei tule ikäviä yllätyksiä..

Mä oon kans ihan pihalla noista isyysvapaista, kun miehellä on oma yritys et miten se menis, täytyy varmaan koittaa saada kelasta jotain tietoa. Se vaan tuntuu välillä olevan ylivaikeaa kun ei ne itsekään siellä tiedä miten heillä toimitaan.

Ja terveluoa Suzki86 :)
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
miksei mun mies tykkää kylpylöistä,mäkin haluan !!

tuo victorian maha ei munkaan mielestä ollut mikään jättimäinen.. ihan normaalilta näytti,on niilllä tylsää kun pitää noin kauheesti vouhkota siitä :D

on ollu taas niin synkkä ja sateinen päivä että vois kyllä pikkuhiljaa sataa sitä lunta tänne tampereellekin,ihan vaan vaikka vähän. kunhan ei ois tollanen kurakeli..

nyt meen kyllä hetkeks lepään kunnes ruoka on valmis. selkä huutaa hosiannaa. :(


sunniee ja vv 25+3
 
Pööppis
Äitiyspakkaus ois tullut. Pitänee iltapuhteina käyä hakee se paketti niin saapi tääkin tuppukylä juorun ja seläntakana puhumisen aihetta. :( Mie oon ihaan kipsissä. Kun se paketti pittää hakee tosta kyläkaupasta jossa on varsinki vkoloppusin väkee ku pipoo...mmutta..pakkohan se on uskaltaa. Yksin. Toivon vain että minun korviin asti ei kuulu paskapuheita jälkeen päin. Ihmiset kun osaa olla myös ilkeitä. Enkä myöskään halua sääliviä katseita... yh... Kirosana vielä nykysinkin? :(
Hui.
Palaan astialle kuhan oon paketin hakenu..

_Arkajalka_
 
eilen oli neuvolalääkäri. kaikki oli hyvin pikkuisella, sillä oli nyrkkeily tuokio meneillään kun sydänääntä kuunneltiin. hauskan kuulloista oli! :) kohdunsuu oli pitkä ja kiinni. mun edelliset muksut kun on kasvanut lähemmäs yläkäyrää koko ajan nii tää on ollu siinä keskikäyrää pitkin menevä, olin ihan huolissani et kasvaako tää ollenkaan... varmaan lääkäri piti mua ihan hoopona...:D no ehkä tällä kertaa tulee semmonen pienempi siro kaveri ulos, mitä vähän oon toivonnutkin....
alkuraskaudessa mulle on tullut painoa lisää reippaasti yli 500g/vk, nii nyt se on tasoittunut, nyt oli tullut vaa päälle 100g/vk et ihan hyvä, ei tarviskaan tulla liian paljon ylimääräistä...
kutina mulla on kiusannut tuolla alapäässä viikon verran nii se katto et hiiva siellä näyttäis jylläävän (liian tuttu riesa mulle), otti kummiskin näytteet ja ens viikol voi terveyskeskukseen soitella tuloksia. sekä lääkityksen sain. sais loppua tää kutina nii loppuis selibaatissa elo:kieh:... alkaa halut pyöriä liian äärirajoilla...:p

isyysvapaasta mies aikoo pitää vaa ton isyysloman kun muksu syntyy, ei oo varaa pitää sitä isyyskk kun kela ei kummiskaan maksa nii hyvin kuin palkkaa saa...

huomenna pitäis jaksaa siivota kämppää ja alkaa laittaa vähän joulun tuntua sisälle, ohan se jo ensimmäinen adventti su. ei vaa ole yhtään joulu fiilistä ton paska ilman takia... synkkää ja pimeetä, plääh!

ite lueskelen tiedän jutut joka päivä mut kommentointi on asia erikseen, en tiiä miks se mukamas on nii vaikeeta ku taas jättää monta päivää väliin nii unohtaa kaikki mistä piti kommentoida...

tervetuloa suzki86

pepper& masuasukki 26+3:heart:
tänäänkin pikkuinen työns jalkaansa tonne sivulle kylkiluiden alle nii ikävästi et jouduin työntää sen jalan sieltä pois!=)
 
Pööppis
Nyt on äippäpaketti haettu, hengissä selvitty :ashamed:, paketti hypistelty ja ihasteltu ja havittu premmaksi kuin kelan kuvissa :heart: Minä ainakin oon tyytyväinen!!! Eipä ois 140 egellä sanu noita hnkittua,ei lähellekään puoliakaan noista,jos kotimaista ostais :)

Onko kellään tietoa, saako vauvan vaatteita värjätä pesukoneväreillä? Noista vaatteista noi valkoiset vois värjätä vaikkapa omenanvihreeks
 
Pepper: Mulla kanssa esikoinen kasvoi yläkäyrää ja tämä toinen on sitten siinä keskikäyrillä. Heti olen ollut iha huolissani, että eikö se kasva, vaikka on kasvanut ihan hyvään tahtiin.

Sunniee: Ei munkaan mies oikein tykkää kylpylöistä, mutta heltyi mun sitkeän tivaamisen jälkeen.

Milla:Meilläkin kummasti häviää suklaat ja kyllä muutkin karkit kaapista jos niitä siellä on ;)

Suzki86: Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan ja odottamaan maalisvauvaa meidän porukkaan!

Tyttö nukahti 7min kitinän ja 8min höpöttelyn päätteeksi. Toivottavasti yö menee hyvin, kun nukun meidän omassa makkarissa. Taidettiin päästä helpommalla kuin uskoin... Nyt kun sanoin tämän ääneen, niin varmaan ensi yönä riemu repeää.

ON:
Ei muuta kun, että napaa särkee : / Vauva ollut aika hiljainen ja sydän jo pomppasi kurkkuun kun mitään ei ole kuulunut eikä kulunut vaikka tökin. Oli sitten "pakko" syödä pari joulutorttua ja sain muutaman muksauksen vastaukseksi :) Siksi pari, kun eka ei tehonnut heti :D

Pitäisi kyllä vähän katsella miten syö, kun tuntuu alkaneenn kertyä reisiin ylimääräistä. No, jossainhan niiden kilojen täytyykin olla kun ei se vauva istukoineen niin paljon paina. Joulun jälkeen aloitan viimeistään syömään terveellisesti...

Sipsunen & pikkusisko 24+0
 
Supistukset Mistä te oikein tiedätte, että saatta kivuttomia supistuksia? Mä en nimittäin oo yhtään perillä miten ne huomaa mahasta, kun välillä Käpy painaa kovasti mahan etuosaan, niin että kohtu tuntuu kovalta ja oiskohan eilen kahdesti ollut sitten eri tavalla kova kohtu.. vaikea selittää. Töissä kun ei voi tuota mahaa alkaa maaten tunnustella, vois näyttää asiakkaiden silmiin todella oudolta :LOL:

Bambilla on kyllä ihana työnantaja! Onnea tulevasta ylennyksestä :flower:

Meillä ei mies voi pitää isyysvapaata, kun sitten ei sais mistään rahaa, koska opiskelee työttömyystuella. mutta onpa aina varmasti viikonloput yhteistä aikaa, kun tällä hetkellä mun työn takia on ehkä kaks päivää kuussa kun voidaan olla koko päivät yhdessä.

suzki tervetuloa

Nukuin eilen junassa niin oudossa asennossa, että selkä kramppailee yhtäkkiä. Olis ees oikea puoli, jonka kramppeihin oon jo tottunut, mutta ei, vasemmalla joku lihas jumissa. Harmi kun ei voi syödä lihasrelaksantteja :(

hepuhi:heart:käpy 24+6, kahden tunnin päästä jo 25!!!
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Teollisuuskypärä Tässä linkki Huh mikä jättimaha, Vickan! - katso kuva | Viihde | Iltalehti.fi

Hepuhi Mullakin joskus juniori myllää niin kun kääntää kylkeä että vatsa on siitä kohtaa ihan kivikova. Sitten kun supistaa niiin ainakin mulla menee koko kohtu ihan kivikovaks. Mulla ne tosin yleensä on niitä kivuliaita, mutta joskus tulee noita kivuttomiakin. En tiiä oliko tästä nyt yhtään apua, hirmu vaikee selittää.

Bambi Hienoa, onnittelut sekä vakipaikasta että tulevasta ylennyksestä :flower:

(.) Eilen taas supisteli kahiasti, kiitos varmaan sen kun uskaltauduin kauppaan. Juniori oli koko eilisen tosi hiljainen, alkoi illalla jo pelottamaan kun koitin pikkuista töniä hereille että olis edes vähän potkinut että saan mielenrauhan, mutta ei. Ajattelin sitten että odotan aamuun ja soitan tänään päivystykseen jos ei mitään kuulu. Aamulla hän sitten vihdoin taisi herätä uniltaan ja antoi muutamat high fivet mamille :) mikä ihana helpotus! Unta riitti tänään ruhtinaallisesti melkein kuuteen asti, mua niin ottaa päähän kun en saa enää unta kun kerran heräään. Meille olis viel tänään tulossa kaveri perheineen yökylään, toivottavasti en uuvahda kauhia ajoissa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Hope ja jr. 25+1
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
Supistukset: minä en erota niitä lainkaan jos niitä edes on ehkä oli torstai-iltana kun olin riehunut siivonnut ja leiponu.

LIIKKEET: miulla hyllyy bykyään koko maha kun pikkuinen potkii ja liikkeet tuntuu todella selvästi eilenkin iltana makasin sohvalla maha paljaana ja lasten kanssa katseltiin ja ihmeteltiin miten perin murunen on.

RINNAT: mulla ei oo kovin suurta muutosta rinnoissa tapahtunut mutta melko turpeiset on ja nänninpäät on punertavat. Elikkä samoilla liiveillä on menty koko raskaus.

MAHANKASVU: nyt on muuten semmoinen massukka että kyllä nyt voisi ihmiset jo alkaa arvaamaan että olen raskaana.

Päivä paloasemalla tapahtumaan pitäisi lähteä ja sitten kivaa tiedossa kummitytön syntymäpäivät, onneks siivosin jo torstaina :)

Mukavaa viikonloppua minnarun&rinssi 25+3
 
Bambi: Onnea vakipaikasta :flower:

Pööppis: Mä en vaatteiden värjäämisestä tiedä tuon taivaallista, mutta itse en uskaltaisi vauvan vaatteita värjätä ominpäin. Ihanaa, kun sait jo pakkauksen. Mä en ole edes katsonut mitä se pitää sisälläön, niin on sitten yllätys kun sen saan. Helppo sanoa, että älä välitä ihnisten puheista kun ne loukkaavat joka tapauksessa jos seläntakana aletaan puhua. Loppupeleissä se vaan kertoo niiden ihmisten törppöydestä, sä olet ihan yhtä hyvä ja arvokas äiti ja ihminen kuin muutkin, vaikka sitten olisitkin yksin :hug:

Mun jalkapohjiin koskee! Mies niitä hieroi, mutta eipä juuri auta. Kamalaa seistä ja kävellä. Tekisi mieli vaan maata.

Sipsunen & pikkusisko 24+1:heart:
 
Suzki teretulemas joukkoomme :)

Bambi onnea :flower:

Sipsunen kuulostaa kyllä aivan tosi helpolta tuo tuttivierotus. Mutta niinhän se usein menee että ite sitä jännittää eniten sitä itkua ja kaikkea ja kuitenki yleensä aina se on helpompaa kun kuvittelee. Meillä on edelleen tutti ja neitille tosi tärkeä, oon nyt päivisin alkanu ottaan pois enkä anna muutako nukkumaan mennessä ja sitte kun on tosi paha mieli. Meillä pojilta vierotettiin n. 2-vuotiaana ja koin sen sillon helpoksi kun lapsi ymmärsi että ne tutit viedään oravavauvoille. Aionkin neitiltä tutin ottaa pois tuossa 2-vuotissynttäreitten kieppeillä kuitenki ennen kun vauva syntyy. Mutta tosi hienoa kun teillä onnistuu jo nyt =)
Toivottavasti sait nukkua omassa sängyssä ja hyvin?

Ja tuosta lihomisesta niin mulla on reisien ympärys kasvanu jo 5 senttiä :ashamed: Eilen tuossa tuumasinki että mistä näitä senttejä oikeen tulee :O

Supistuksia tulee ja ei kauheen kipeitä ole, välillä kyllä vetää kippuraan ja irvistyttää mutta onneksi ei usein.
Ja sen miltä se tuntuu niin ehkä parhaiten sitä kuvaa semmonen kun vedettäs oikein tiukka korsetti tms. mahan ympärille ja kiristettäs. Ja mulla ainaki se tuntuu myös selässä semmosena paineena.

( . ) Täällä kans möyritään ja ihan selvä rytmi on jo pikkusella: Aamuyöllä n.5-6 yleensä myllertää ja sillon käynki vessassa, sitten aamupäivällä jotain 10-11 on meno päällä, iltapäivällä en oikeen istu paikallani joten en tiiä aikaa millon on hereillä, illalla 19-20 liikutaan ja sitte n.23-24 on taas jumpat. Ja melkein joka päivä näin.
Tänään ois siskontytön synttärit ja jos illalla kävis kattoon joulunavausta napapiirillä. Ei kyllä oikeen joulufiilis ole kun vettä sataa :(

Hauskaa viikonloppua ihanaiset mammat ja masut :wave:

Katjuska ja Onnimanni 26+0 :heart: Taas poksuu, mihin nää viikot oikeen menee :O
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-
VÄSYTTÄÄ!!! -yllättäen... :/ jäi vähä noi yöunet taas vaihteeks vajaalle ku vasta puol 1 selvisin nukkumaan ja poitsut sit jo aikasin ylhäällä.

supistus mä ainaki pidätän aina huomaamatta hengitystä sen ajan ku kiristää :D

pööppis ihmiset puhuu kun niiltä puuttuu oma elämä -ja loppupeleissä monikaan ei välttämättä oo ilkeyttään puhunu vaan lähinnä kun ei tiedetä oikeetaa versioo ni sit keksitään oma :/ Tosi kurjaa! Tuli ihan tää meiän kylä mieleen, syyskuussa kuultua "kuulin et teille tulee vauva mut ei se vielä kovin pitkällä voi olla ku katoin kaupassa et ei susta vielä näy..." -en ees muista nähneeni kyseistä ihmistä kaupassa koskaan..

lihomisesta olo on ku norsulla!! Jotenki tosi kömpelö :/

paljon teillä tulee matkaa sairaalaan? ja meinaatteko ihan omalla autolla matkata?

pikkumökö + möhkis 24+0 POKS!!!!
 
Hyvää lauantaita kaikille:)

Supistus sellainen koko mahaa puristava tunne.

Sairaalaan on n.3,5km ja taksilla sinne viimeksi hurruuttelin ku mies oli töissä. Taksikuski vaan kysy että onko jo kiire:) Jos vaan sattuu synnytys alkamaan "sopivaan" aikaan niin omalla autolla tai jonkun tutun kyydillä sitten.

Painonnousu mulla on niin turpeen ahistava olo.. varsinki ku mies sano eilen et eikö se yks torttu päivässä riittäis..:O painoa on tullu jotain 5kg ja ylimääräistä mulla on ollutkin about 10kg.

Liitoskivut saapuneet tännekkin, yöllä vaivaa varsinki ku kylkeä kääntää ja nukun tosi huonosti.

Jes sain ostettua eisbärcherin kaukalopussin kympillä:) Vaatteet on jo hankittuna ja muutama isompi tavara vielä pitää ostaa. Onneksi on aikaa.

Pakko lähtä taaperon kans tuonne "myrskyyn" tai hypitää kohta pitkin seiniä molemmat ku ei keritty eilen ulkoileen ollenkaan.

H&mörrykkä 25+6
 
Tosta kirjoitusaktiivisuudesta ootte puhuneet, niin mulla ei ainakaan ole siirtynyt facebookkiin, yhtä laiskasti kirjoitan sinnekkin :D

Bambille onnea työjutuista! Huippua :)

Mulla kans jalanpohjat kipuilee, Sipsusella tais ainakin olla samaa. Siis ihan hirveestä töissä kun seisominen sattuu loppuvuorosta ihan kamalasti.
Heräsin äsken ja katselin jalkoja, niin ovathan ne näköjään turvonneetkin. Selkä kärsii kanssa, varsinkin pidemmästä työvuorosta. Eilen en meinannut päästä enää illalla sängystä ylös saati saada housuja jalkaan.
Alkaa vähän tuo työssä jaksamien jännittää näillä eväillä :(

Vickanin maha ei kyllä musta ainakaan näytä jättimäiseltä :O Varmasti tosi mukavaa kun lehdissä spekuloidaan tommosta!

Edellispäivänä mua supisti ensi kertaa ainakin niin, että tiesin kyseessä olevan supistuksen :) Ei tehnyt kipiää, mutta tuntui hölmöltä kun just neuvolassa oli sanottu, että näin voi käydä :D Mutta ne tuli kyllä ihan levossa, että eiks sekin ole normaalia?

Suzki tervetuloa!

Liikkeet Tunnen vihdoin, päivä päivältä enemmän. Tunnen oikein, miten tyllerö käyttää istukkaa tyynynä ja vetelee siihen :D Sivuilta ei kauheammin olekkaan tuntunut, se vähän kummastuttaa... Neuvolakorttiinkin saatiin ekaa kertaa ++ merkintä liikkeiden kohdalle.

Matkaa sairaalaan on noin 5km jos sitäkään, mikä on hyvä kun aika nopsakkaan saa mein suvun pikasynnytyshistorialla mennä :D

Liitoskivut saapuvat myös tänne. Häpyluun etuosa ja nivuset ovat kovin hellinä. Moni jo naureskelee mun ankkakävelyllekkin :( Anoppi sanoi, että toi ankkakävely on normaalia, mutta selkäoireiden kannalta mun kannattais (ainakin kun teen seisoma/kävelytyötä) hiukan keskittyä kävelemiseen ja yrittää olla kävelemättä ankasti :D
Selkään se suositteli myös jotain hassun nimistä asentoa, joka on kuulemma sitä auttanut kaikissa raskauksissa (7 lapsen äiti), eli nostaa jalat 90 asteen kulmaan, pelkistettynä niin, että makailee keittiön lattialla ja nostaa jalat tuolille ja antaa asennon olla 20 min 2krt/pvä. Keittiön lattian otin esimerkiksi, koska siitä tajuaa asennon, mutta siis rakentaa sänkyyn vastaavan ja lueskelee vaikka kirjaa :) Pitää kokeilla! Rentouttaa kuulemma kaikki lihakset selästä.

Isyysloma ja isyyskuukausi Meillä nyt ainakin isyyslomaillaan alkuun joku aika, riippuu siitä, miten tuon työnantaja maksaa siitä. Muisteli, että maksaisi jopa täyden palkan, mutta pitänee tarkistaa :) Isyyskuukausi pidetään vaihtoehtona, mutta katsoo sitä sitten, kun se on ajankohtaisempi.

Mariaja & Tyllerö 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi-

Yhteistyössä