Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Noniin tämäpä kiva !
Ja mä niin ajattelin, et josko tää raskaus aika menis ilma mitää isompia juttuja niin EI nyt pamahti tuo ala selkä aamulla paskaks. Koko viime yön se jo vähä enteiliki, lämmin suihku nyt vähän auttaa mutta seki on sen hetken. Mietin et pitäiskö päivystyksee lähtee vai odotella huomisee ja tilaa lääkärille aika ku huonen muutenki joutuu labraa menemään.
Sopivasti just ennen muuttoa!

Painon noususta on ollu puhetta, mulla menee kuulemma neukkarin mukaa tosi tasaisesti ku rv 20 oli kiloja tullu 6.1kg ja se "yleensä" raskaus aikana tuleva nousu on sen 12kg, mikä tosin on yksilöllist mut kuitenki, eli jos näillä mennää loppuu ni mulla se 12kg tulis :) tai näin neukkari asian pohti!

mutta nyt taidan taas yrittää kömpii suihkuu, hyvät sunnuntait mammoille ja masuille :)

Nittta & poitsu 22+5 <3
 
Ihana aamu koko konkkaronkka nukuttiin jopa 9 asti ja sain vielä nukkua koko yön ilman heräilyjä. :)
Pitäisköhän tänään vaihtaa 1. adventti sunnuntain kunniaks joulusemmat verhot olkkariin ja keittiöön. Kerkeisvät muutaman viikkoo olla ikkunoissa kun yleensä uuden vuoden jälkeen jo tekee mieli riisua joulua pois ja ruveta oottamaan jo kevättä.. :D
Sais vaan sitä lunta tulla ees vähän peittämään maata, et tulis ees vähän jouluntuntua...

bambille onnittelut vakkaripaikasta. Ihanaa että tuollasia pomoja on olemassa. :)

Hankinnoista Meillä on kaikki valmiina esikoisen jäljiltä, et mitään suurempaa ei tarvii hankkia onneks tällä kertaa. Ainut mitä pitäs hankkia on poikamaisempia vaatteita viimestään juniorin synnyttyä, jos poikana pysyy loppuun asti. Muutaman sinisen/turkoosin vaatteen oon ostanu, mut en niitäkään uskalla isoja kasoja vielä haalia, onneks on esikoiselta kuitenkin jotain neutraalejakin jääny ettei vaatetta kuitenkaan tarvii olla alussakaan..
Jotenkin nii ihanaa kun ei tällä kertaa tarvii kauheesti pähkäillä vaunujen ja kaukaloiden kanssa et mikä olis hyvä ja mistä sais hyvään hintaan.. Muutama oma lelu täytyy pienokaiselle varmaan jossain vaiheessa hankkia. Että jotain omaakin eikä kaikki vaan isosiskon vanhaa.. :D Ja meillä nyt ei oo tuolle esikoisellekaan ylenmäärin ostettu leluja niin muutama uusikin vielä mahtuu joukkoon.
 
Olipa ihan kamala olo koko viime yön. Tuntuu että mulla on kroppa aivan tukossa,
ruoka ei sula ja suolisto on aivan tukossa. Ihan hirvee olo oli, tuntuu ettei missään asennossa ollu hyvä ja joku paino keuhkoja eikä voinu hengittääkään kunnolla ja tuntu supistuksiakin, pari kipeääkin.. Mitähän tästä vielä seuraa!! :(
 
Pööppis
Ompa ollu tylsin päivä EVER!!
Harmaata, tympeetä,laiskaa....ugh

Mie tarttisin lehmän! Maitoo menee ihan törkeenä,tarviis olla koko aika kaupasta milkkistä hakemassa.

Huoh..ei yhtään nyt huvittais pukee ja mennä koirien kaa kävelee, ei nappaa niin ei :/
 
Pääsin kuin pääsinkin kaupoille. Löytyi parit rintsikat ja muutamia joulujuttuja. Tyttökin viihtyi hyvin. Ensi viikonloppuna sitten kunnolla shoppaamaan ja ravintolaan miehen kanssa KAHDESTAAN :p

Kotiin tullessa koira oli oksentanut eteisen ja välieteisen matolle. Ei siinä mitään, mutta kun ne oli juuri tulleet pari viikkoa sitten pesulasta :kieh:

Jaksamista kaikille vaivojen kanssa painiville :hug: Itsellä ei tällä hetkellä ole mitään suurempaa, mutta pikkukremppoja riittää.

Mukavaa sunnuntai illan jatkoa. Tää menee askartelemaan jolukortteja...

Sipsunen & pikkusisko 24+2
 
Pikakelaus vklopun kirjotuksiin :)

Tervetuloa suzki86!

milla3 - Mulla on vähän sama mielipide ku sulla tosta FB vs. foorumi. Täällä mäkin käyn ahkeraan! Ja jotenkin pidän kivempana lueskella tätä ku naamakirjaa :)

Ruskan viikonloppusuunnitelmat kuulosti aivan tosi ihanilta, toivottavasti sait kunnolla nautittua! :)

H.o.p.e - Sanos muuta! Jos tässä kohti jo ahdistelee, niin mikähän on sit myöhemmin tilanne. Toivottavasti kaikkeen sopeutuu ;)

Onnea -Bambi-!! Kummasti varmasti keventää mieltä, kun on tuolla tavalla työjutut kunnossa! Kade oon ;)

Synnärille menee meiltä n. 15-20min omalla autolla suunnilleen, jos ei oo ruuhka-aika tms. Omalla autolla olis tarkotus matka taittaa, mikäli osuu sopivasti, et mies on hollilla.

Hankinnat: Meillä on viel hommaamatta suuremmista jutuista turvakaukalo, jonka miehen vanhemmat on luvanneet meille ostaa. Aika varmaksi on jo päätetty, mikä tahdotaan ja se tulee uutena. Muuten tarttis vielä jotain vaatteita hommailla, mut kattelen nuo saadut ja muutamat ostetut ja äippäpakkauksen yhteenvetona ja sen mukaan sitten täydennyksiä hommailemaan. Vaunut, pinnis, hoitopöytä, kantoreppu yms. on käytettynä ostettua/lainaksi otettua. Kyllä sitä tulee vaipparoskista ja sen sellasta vielä ostettua lähempänä ajankohtaa, mut tärkeimmät hankinnat löytyy jo.

Viikonloppu: Pikkujoulut jäi käymättä, kun mies järjestikin mulle jymy-yllätyspäivän perjantaina ens tiistain synttäreiden kunniaksi. Heräsi viideltä aamulla ja "lähti töihin".. kunnes singahti kotiin ennen puoltapäivää <3 Lyhyesti: ihana kukkakimppu, mother-to-be-hoito kauneushoitolassa (ihan mieletön!!), syönti ravintolassa ja ihana rento illanvietto lähimpien ystävien seurassa kera mun lemppariherkkujen. Täydellisen rentouttava ja mun näkönen päivä. Oon niin otettu :heart:

ON: Faceen purinkin tätä päivää lyhyesti, kun koneen avasin. Mulla aamupäivällä alkoi monta tuntia kestävää hurjaa menkkamaista kipua mahassa ja olo ihan kamala sen myötä.. Alkoi omat hälytyskellot soida sit neljän tunnin kohdalla, että kauanko tällästä osittain aaltoilevaa ja vaihtelevaista hurjaa kiputilaa uskaltaa ominpäin katella ja meinas iso huoli iskeä, että missä mennään ja onko vauvalla kaikki kunnossa. Soitin synnärin päivystykseen neuvoa kysyäkseni ja käskivät lähteä näytille sinne. Itkuhan siinä puhelun jälkeen pääsi ja pelko vain kasvoi :'( Siellä sitten kaikenlaisia näytteitä ja ultraa ja alatutkimusta ja lopputuloksena se, että ei löydy syytä kivuille, kaikki raskauden suhteen on hyvin ja kunnossa (paitsi se istukka osittain kohdunsuulla, mikä jo tiedettiinkin ja tilanne seurattavana myöhemmin). Ilmeisesti moiset kivut saattoi olla harjotussupistuksia + selittämättömiä raskaudenaikaisia kohtukipuja + suolistoperäistä hommaa tms. Lääkäri käski ottaa rauhassa ja näin tehdään.

Masupapu onneksi ollut liikkuvainen koko päivän ja iso on helpotus, kun tilanne on tarkistettu.. mutta silti kaikkineen sekava olotila päällänsä tunteikkaasta päivästä. Ei lisää tälläsiä enää, kiitos! Ja se lääkäri oli jokseenkin tyly käynnin ajan eikä sit ees vilauttanut mulle sitä ultraruutua. Olis ollut kiva edes vilaukselta nähdä vauveli itekin :/

Vanillac+ MP 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja cherrrye
Kamala ilma, ei huvita oikein mikään. Aamulla totesinkin lapsille et lähdetään uimaan kun ei arkiaskareetkaan oikein huvittanu.

HANKINNAT: meillä on vaunut turvakaukalo ja toppapuku... no ehtiihän sitä sitten äippälomalla.

SYNNÄRI: 45 km

PELKOPOLI: oliko jollain muullakin sinne lähetettä joko sieltä on kuulunu ? mie oon odottanu kutsua mut ei oo kuulunu ei.

BAMBI: aika upea tilanne isosti onnea :heart:

KELAAN: tiistaina meen kelaan saa nähdä oonko osannu paperit oikein täyttää ja oikein rastita sitten ei kun oottamaan äippäpakkausta. Toivottavasti tulis ennen pojan synttäreitä kun on sukua ja ystäviä paikalla ni voitas emännykset käydä pakkauksen kimppuun.

Näihin tunnelmiin

Minnarun&rinssi 25+4
 
Laretzki
Huh, alkaa tuntua tuo koulun lopun lähestyminen, kaikenlaista menemistä ja tekemistä ja pakkaamista. Joten voi olla että meikä palailee kunnolla linjoille vasta ens kuun puoli välin jälkeen, luen kyllä kuulumiset, mutta kommentointi jää kyllä. Tosin, täällä näkyy hyvin että nyt mennään aika seesteistä aikaa raskaudesta kun ei sen suuremmin kukaan kirjottele. :)

Tosin itsellä on ollut jo havaittavissa kolmannen kolmanneksen läheneminen ja loppuraskaudesta johtuvien ongelmien tuleminen. Esim. eilen oksetti illalla kun piti käydä nukkumaan, eikä uni meinaa tulla millään, närästys on järkyttävä, häntäluu huutaa hoosiannaa jne.

Täällä ilmajoella tuli jo lumi :)

Lare ja Spyro 27+1
 
Minnarun: Mulla pisti terkka postiin pelkopolilähetteen torstaina ja perjantaina jo soiteltiin että koska pääsen tulee. On kyllä pieni sairaala tuo vammalan sairaala että voi olla että vaikuttaa.. Voithan sä soittaa perään ja kysellä että mikä on käytäntö?
 
Sunnuntai-iltoja kaikki! Mitäs täällä olikaan keskusteltu... :popcorn:

Synnärille matkaa: Linnuntietä on joku ehkä parisen kilometriä maks. Autolla mennään, bussillakin pääsisi oven eteen, mutta en ihan koe ajatusta kovin houkuttelevana, heh. Mun lenkkireitillä nään aina Pikkumiehen pusauspaikan, ihan tässä aika kulmilla kun asutaan.

Vickanin maha: Mun mielestä se oli aika iso ja ihmeellisen korkealla, mutta tää on taas tää näkökulma mistä asiaa tarkastelee. Mun maha on tosi pikkunen edelleen, vaikka kasvaa koko ajan kyllä ja on tossa aika alhaalla. Näin tänään yhtä hyvää kaveria, jota en ollut nähnyt melkein pariin kuukauteen ja se sano, että näytän lähinnä ulkopuolisten silmiin varmaan vaan siltä, että oon herkuilla kasvattanu itelleni pienen pömppiksen. Eli kertonee jotain mun minimasusta... mutta en silti usko, että ne olisi laskettua aikaa yli kuukaudella huijanneet, eli varmaan helmikuun lopussa syntynee.

Paino: Tullut n. 5 kg, mikä on kai aika vähän. BMI ennen raskautta oli 19, eli aika hoikassa kunnossa kyllä. Tavoitteena pidän, ettei nousisi yli 12 kg, mutta en ota tästä hullua stressiä. Olen aika herkkusuu, joten olen yrittänyt kyllä hillitä makean syöntiä, muuten syönyt melkeinpä niin kuin ennenkin (pois lukien "kielletyt" ruokajutut).

Rinnat: Kasvaneet nyt yhdellä kuppikoolla, minitisusta huimaan 70B-kokoon, tosin saatan mennä kokeilemaan ensi viikolla 70C-koon liivejä, kun noista vähän tuntuu pursuavan. Huomattavasti täyteläisemmät ovat kuin aiemmin.

Hankinnat: Kaukalon huusin Huutiksesta (uusi ja käyttämätön Britax Baby safe plus, myyjä sai kaupanpäällisenä, kaikki liput ja laput kiinni ja kuitti tallella), tuohon pitää hommata se jalusta vielä. Pinnasänky saadaan miehen siskolta joulun aikana haettua käytettynä (Brion perus-), siihen päälle aion hommata Brion hoitotason tilaa säästämään. Sitterin ostin Huutiksesta käytettynä, tosi hyväkuntoinen, josta saa selkä- ja jalkaosaa säädettyä erikseen, muhkeat pehmusteet. Vaatteita olen hommannut kasan kirpparilta käytettynä, aion vielä jotain katsella vähän lisää, jotain saadaan sukulaisilta. Lähinnä varmaan 60-kokoisia voisi jokusen vielä ostaa. Eisbärchenin kaukalopussin ostin Huutiksesta, sekin kuin uusi. Vaipparoskis tarttui Prisma-käynnillä mukaan. Isommista hankinnoista puuttuu vielä ne vaunut.

Supistukset: Mä ihan ihmeissäni seuraan täällä keskustelua suppareista, kun joko mulla ei niitä kerta kaikkiaan ole ollut tai sitten en tunnista niitä. En tiedä. Mulla on kyllä edelleen niin oireeton olo väsymyksen lisäksi ettei tosikaan. Ainoastaan ummetus vähän vaivaa (kellään muulla samaa vaivaa?).

Omaa napaa: Siinäpä sitä. Ensi viikonloppuna lähdetään reissuun, pääsee taas pitkästä aikaa lentokoneeseen, jipii! Ollaan siis lyhyelle kaupunkilomalle lähdössä Eurooppaan, takaisin tullaan itsenäisyyspvän iltana. Ihan parasta, pari hyvää museota ja taidegalleriaa olen jo bongannut, joihin mennään ehdottomasti. Onneksi tykätään kummatkin kulttuurista. :) Ja ravintoloitakin jo löytyi muutama potentiaalinen nettisivujen perusteella. kamala mietintä vaan mitä vaatteita otan mukaan, kun meinataan pärjätä käsimatkatavaroilla noin lyhyt reissu, ja mä kun tuppaan yleensä AINA pakkaamaan liikaa mukaan joka paikkaan.

Hyvää ensimmäistä adventtia kaikille, ei millään uskoisi, että jouluun on enää muutama vko kun tollasta vesisadetta ulkona vihmoo. :|

Vaniljarinkeli ja Pikkumies 26+0 (POKS)
 
hitto mikä ilma!!! Lunta tuli parissa tunnissa sellanen reilu 5cm, ja lisää vaan tulee.. kiva oli ajella auraamattomia teitä pitkin töistä kotiin ku muiden autoilijoiden tekemät urat vaan meni. Onneks oli vähän liikennettä ku toi kello on jo mitä on...

noista pankkitunnuksista -en ees ajatellu et ne avais ne soittamalla ku siihen tuli vaan teksti et käy konttorissasi hakemassa uusi avainlukulista lukitun tilalle.. vois ehkä yrittää edistää tätä hommaa ku ne on jo useemman kk:n ollu lukossa..

Nyt vois ehkä yrittää suoriutuu nukkumaan -vähä ois jalat särki ku 11h jaloillaan ollu. öitä!! ja aamulla klo soi 7.30 :/
 
Hellou!

Pukkiparaatissa oltiin eilen.:xmas: Tulisi nyt sitä luntakin!

Mulla on paino pysähtynyt. Itse asiassa oli tippunut muutaman satagrammasen kuukauden takaiseen. Yhteensä painonnousua nyt melkein 9kg.

Syynä painon pysähtymiseen voipi olla se, että olin keuhkokuumeessa sairaalassa tiputuksessa tässä juuri. Voimat oli niin vähissä, että en jaksanut aina ruokaani loppuun syödä. Joka aterialla kyllä jotain popsin.

Mä oon muutenkin syönyt säännöllisesti ja paljon kasviksia & hedelmiä, joten tässä raskaudessa ei ole vielä ummetus kertaakaan vaivannut. Käyn useamman kerran päivässä tarpeillani! :D Mutta kyllä mä muistan edellisessä raskaudessa, kun viivyin veskissä puolikin tuntia, kun muut jo kyseli, että oonko elossa...

Vatsassa on vilkasta! Kamala möngerrys alkanut viime päivinä. :) Öisinkin.

Nukkuminen on vähän niin ja näin. Tänäänkin heräsin neljältä.:$ Mutta ei mulla suurempaa väsymystä kyllä ole ollut. Ihan perus nuutumista. Päikkäreitä en ole osannut ikinä nukkua, eikä ne sovi mulle, tulee jostain kumman syystä krapulainen olo loppu päiväksi.

Kaikki kamppeet
on esikoisen jäljiltä ja kun sukupuolikin sama, niin hankintoja ei ole tarvinnut tehdä. Rattaat kyllä haluaisin päivittää toisenvärisiksi, mutta ei ehkä sovi budjettiin.:( Oranssit ovat, nyt olen hurahtanut turkoosiin!

Synnärille matkaa 37,1km.

Soraya 26+3
 
Pelkopolista ootte jutellut,mulla kans sinne meno jossain kohtaa mut th puhu että joskus vasta lähempänä laskettua aikaa,jos vaikka pelko menis itestään pois !! :O mut epäilen vahvasti koska tuosta pojan synnytyksestä jäi sellaset traumat että huhhuh..

pahoinvointia ollu taas tänään,oksensin tossa aamulla kahvit ulos ja nyt en uskalla sitten syödä ettei tuu oksennus uudestaan.. huoh :(
masussa on taas tosi vilkas vauva ollut,potkii minkä kerkee,ja tuntuu ettei se lepää ollenkaa?? :D

nukkuminen mulla kipeytyy selkä nykyään tosi nopsaa,ja herään heti jos oon kääntyny selälleen kun vauva painaa keuhkoja ja ei saa hengitettyä syvään. lonkat tulee kans kipeeks kun nukkuu kyljellään,joten tulee tosi kivat loppuviikot tässä kun ei saa hyvää asentoa.. ja KUUMA on kokoajan yölllä..

mukavaa uutta viikkoa kaikille mammoille ja masuille =)

sunniee ja vv 25+6,huomenna taas poksuu =) hihii!
 
Huomenta!

Kauhee yö takana,ulkona tuulee nii et pellit paukkuu,mulla alko eilen taas päännsärky ja olin nii onnellinen illal ku pääs nukkuu ku ajattelin et se menee nukkumal ohi,paskat,heräsin yöl siihe ku särki ja edelleen särkee.Käyn viemäs tytö kouluun(vaik matkaa vaa n puol kilsaa,mut ku nii karsee ilma,samal otan koiran mukaa ni se pääsee pissal,ku meijän labbis ei tykkää vedestä =D)ja meen hetkeks takas miehen viereen...si olis pakko alkaa toimii ku meijän alakerran käytäväl on iiiiiiso lammikko vettä ja se vaa kasvaa ku vessanpönttö vedetään...Toivottavasti vaa kaivo täys tms ku ei nyt tod jaksas mitää putkiremppasysteemii,kylpyhuoneen laatotuski viel iha vaihees vaik mä halusin sen jouluks valmiiks,sais sen poreammeenki autotallista oikeelle paikalleen...

Mä söin eilen illal sit pizzaa,katoin mun paastot sit aamul ni oli 5,4 =( Ei tartte siis pizzaa vedellä...nyt muuten ku syöny terveellisesti nää muutamat päivät ni paastot ollu 4,2-4,4...mut mul on kyllä painoki 2 kg tippunu viime torstaista...


Sitte:

Hankinnoista Meiltä puuttuu viel vaunut ja pinnasänkyyn patja,kaikki muu pitäs melkeenpä olla.Löysin muute eile kirpputorilta sähkökäyttösen uuden rintapumpun,oli puoleen hintaan 6 e =) Pakko oli ostaa,siin oli viel hintalappu ku uutena ostettu ni 49 e..
Supistuksista Mulla ei oo viel minkäänlaisia supsituksia,sillo aika alus tuntu et maha/kohtu meni kovaks ku kävelin tota jyrkkää mäkee ylös mut nyt ku en kävele sitä enää ku vaihdoin lenkkireittiä ni ei oo mitää

Kyl lyö tyhjää nyt,iha varmasti oli viel jotai mihi piti kommentoida mut en kuollaksenikaa muista =(

ainii,käytättekö te d-vitamiinia?Ku neuvolatäti paapattaa mul aina siit et moniviamiinin lisäks pitäs sitä d-vit.käyttää...jos käytätte ni mitä?Mä niit apteekis katoin hetken ja lähin pois ku en jaksanu miettii...

Teollisuuskypärä ja Pikku-Ukko 23+1
 
Hankinnat Me ostettiin sekä vaunut, että kaukalo käytettynä. Muutamia vaatteita oon ostanut, mut eipä tuo kannata kun tuntuu koko lähipiiri (ja vähän kauempikin piiri :D) niitä hamstraavan. Joku hoitopöytäsysteemi (varmaan lipasto ja sihen hoitoalusta vaan) pitäis joko hankkia, tai sit vihdoin maalata yks lipasto, jonka olen hionut jo monta kuukautta sitten :p Semmonen samanlainen ammeteline kuin Pätkiksellä oli ajatuksissa, on kans meille hakusessa. Ajattelin, että jotain tuttipulloja ja itkuhälyttimiä ostelen milloin sattuu, viimeistään äippälomalla.

Äitiyspakkauksesta oli tullut päätös perjantaina, eli kohta se tulee \o/

Elsama Mä olen kans aika vaippaneitsyt, suunnittelen samaa, että kotona kestoja ja muualla kertiksiä. Mies on kovin skeptinen, on aika varma, että mun kestovaippainnostus laantuu heti alkuunsa. Näin saattaa ollakkin, mutta ainakin kokeilen :)

Pikkumökö Sä voit myös marssia maistraattiin, ne antaa sulle virkatodistuksen, jossa näkyy sun edelliset nimet. Mä käytin tota systeemiä ainakin vuoden sillon kun exän kanssa mentiin naimisiin :)

Nittta mulla kans selkä aika pahana, töissä olen pystynyt käymään kyllä. Ei ole sillein "pamahtanut", lihakset vaan muuttunut rautakangiksi.

Sipsunen Sä sentään tiedät mihin se oksensi!
Heräsin tänään siihen, että kissa oksentaa, enkä löydä mistään sitä oksennusta!

Vanillacilla ollut ihana päivä <3

(.) Mies tunsi eilen liikkeitä ekaa kertaa :) Tosin tyllerö siis potkii aika selkeesti sitä istukkaa enimmäkseen, eli ei tunnu missään tietyssä kohtaa vaan aika laajalla. Ja sitten tokihan se istukka pehmentää sitä iskuakin, eli ei tunnu niin jämäkkänä. Mutta kyllä se tästä <3
Jonkun kanssa juteltiin just, että mies tulee koko ajan vähän jäljessä tässä raskaudessa. Ymmärtää asian myöhemmin, tuntee liikkeet vähän myöhemmin jne. Aloin vaan illalla miettimään kun miehen kanssa juteltiin, niin hän kokee aika lailla samoja asioita kuin minä kuukaisi sitten.
Selkä tosiaan v*tuilee töissä, jalanpohjat kärsii seisomisesta. Käyn töissä takapihalla seisomassa ilman kenkiä semmosilla metallisilla ritiläportailla, ne on kylmät ja painaa jalanpohjaa. Näytän varmaan aika sekopäältä :LOL:

Mariaja & Tyllerö 23+0
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki
Nopeesti vaan omaa napaa... Luen teidän jutut myöhemmin kun kerkiän.

Pahaolo on tehnyt paluun. Eilen illalla nukkumaan mennessä sai yökkiä ja tänä aamuna laatta lensi ihan huolella :x Ihme kyllä puuro pysyi mahassa, mutta mansikkakeitto ja juodut nesteet tuli kyllä kaikki kaaressa ulos. Nyt sitten velloo koko ajan :( Oliko mun "seesteinen keskiraskaus" vain 4 viikon mittainen. Toivottavasti tämä on vain jotain satunnaista. Eikös täällä ollut muutama muukin kohtalotoveri, jolla pahoinvointi on tullut takaisin? En tiedä sitten jos tämä liittyy närästykseen, sekin on meinaan aika kamalaa...

Sipsunen & pikkusisko 24+3
 
Sunniee, pelkopolista. Olen törmännyt meidän paikallisten mammojen foorumissa pelkopolikeskusteluun ja siellä kävi ilmi, että monet sai ajan niin myöhään, etteivät edes ehtineet sinne ennen synnytystä. Mun mielestä tosi törkeetä! Mä olen kuvitellut, että se olisi sellainen asia, jota alettaisiin käsitellä tarpeeksi ajoissa ja perinpohjin kunnolla. Mutta ei näköjään. Voisitko ehkä yrittää houkutella terveydenhoitajaa, että saisit ajan aikaisemmin?
 
Pelkopoli käsittäkseni suositellaan että siellä käydään ekaa kertaan ennen kun 30rv on täynnä. Täällä saa lähetteen sinne vain neuvolalekurilta, mikä on vähän typerää. Onneks mulla on se jo ens viikolla. Vaatikaa pääsyä sinne!

Eilen piti käydä jyskistä hakemassa uusi lipasto ku hoitopöydän laatikosto on jo täynnä vauvan vaatteita vaikkei siellä oo ku koot 56-62cm. noh,eipä tartte joka päivä pestä vauvanpyykkiä sit:)

Masukilla oli eilen ensimmäistä kertaa hikka :) tai siis ekaa kertaa tunsin nikottelun.

Fb/kaksplus mä tykkää enemmän kirjotella tänne ja jotain kommentteja tulee heiteltyä sit fbhen.

H&mörrykkä 26+1 (myöhästynyt poksis)
 

Yhteistyössä