Maaliskuun muruset 2016 <3 *syyskuussa*

Saako palata takaisin? Olen ahkerasti lukenut teidän muiden kirjoituksia, mutta en uskaltanut kirjoittaa meidän kuulumisia ennen np-ultraa ja varmistusta, että oikeasti vielä odottaisin (ainakin toistaiseksi) pienokaista.

Poistuin siis joitakin viikkoja sitten alkaneen verenvuodon ja keskenmenon vuoksi. Ultrauksen jälkeen jatkettiin lähetteellä hoitamaan keskeytynyttä keskenmenoa. Osui kuitenkin kohdalle harvinainen sattuma ja nyt meillä on kuin onkin pieni piiperöinen matkassa. Voin joskus myöhemmin kertoa enemmän fb-ryhmässä, kun aihe on kuitenkin itselleni ainakin vielä arka.

Fb-ryhmään liittyisin rakenneultran jälkeen mielelläni. Ei harmita, että alkuperäinen on "täynnä", sillä ihan rehellisesti mieluiten kirjoittelisin heidän kanssaan, joita olen täällä seurannut ja oppinut kirjoituksista tuntemaan. <3 Ryhmän säännöissä varmaankin on, että mikä kirjoitetaan ryhmään myös pysyy ryhmän sisällä? Kuuluuko joku muuten sekä suljettuun että uuteen ryhmään?

Olen ollut toisessa ryhmässä esikoista odottaessa jossa oli alun alkaen reilut sata odottajaa. Parisenkymmentä on jättäytynyt pois, mutta loput ovat minusta aika passeli joukko ja mukavan monenkirjava seurakunta ja henki on ollut kautta linjan aika hyvä tuon kokoiseen ryhmään. Ei se iso koko, vaan ryhmäläisten halu yhteiseen keskusteluun ja mielipiteiden kunnioittamiseen. Tiukkojakin keskusteluja on ollut, mutta pääsääntöisesti rakentavassa hengessä. :)

Jos minut vielä huolitaan tänne, niin laitan sitten laskettua aikaa ja suunniteltua synnytyssairaalaa.

*Louhi* ja sinnikäs piiperö. <3
 
Hei kaikki pitkästä aikaa. On ollut kiirusta töissä niin ei ole juuri jaksanut raastaa.

*Louhi* olet tervetullut, ei estetään uudelleenpaluuta. Varmasti muitakin jotka poistuu tai siirtyy taka-alalle syystä ja toisesta ja sitten palaa takaisin, itsekin tulee harvakseltaan kirjoiteltua. Ei juuri mitään ihmeellistä tapahdu.

Olitte puhuneet finneistä yms. Täällä hormoninäppylää naamassa ja rintakehässä. Kertooko tää nyt tyttärestä, joka vie kauneuden. Hehe.
Olot olleet ihan ok, ei juuri mitään ihmeellistä. Ens viikolla neuvolakäyntiä mutta eniten odotan sitä rakenneultran, jonne vielä kuukausi.. "Onneksi" työ pitää kiireisenä

Piti jotain muutakin kommentoida, mutta ollut aika hektinen päivä ni muista ees mitään.

Öitä!

Saraneito ja 15+2
 
Louhi, tervetuloa takaisin! Ilman muuta olet tervetullut. Ihanaa, että pieni on vielä kyydissä.

Äitiyshousuja ei ole vielä ollut tarve käyttää, mutta enää muutamat farkut menee jalkaan. Kohta se on siirryttävä kai mammamallisiin. Legginsejä tykkäisin käyttää, mutta mun muutamat legginsit on kovin ohuita. Siis ihan perusmalliset, ne menee vielä oikein hyvin, mutta ovat vähän kylmät. Mistäköhän löytyisi paksumpia legginsejä?

Täällä oli puhuttu töissä kertomisesta. Esikoisesta kerroin töissä kenellekään vasta rakenneultran jälkeen. Vaatteilla sai piilotettua pienen mahan. Nyt toisesta maha on puolet isompi, joten niin pitkään piilottelu ei mitenkään olisi onnistunut.

Onko kukaan käynyt aiemmin tai menossa tässä raskaudessa pelkopolille? Mitä siellä tapahtuu ja millaisilla kriteereillä kehtaa mennä? Itse mietin pitäisikö mennä. Neuvola oli sitä mieltä, että voisi olla hyvä käydä edellisen synnytyksen kamaluuksien vuoksi. Itsekin olen vähän sillä kannalla, mutta perusluonne on niin "ei mun takia tarvii". En haluaisi viedä kiireisten kätilöiden aikaa, mutta toisaalta neuvolassa tuli itku kun tästä puhuttiin. Ehkä se kuitenkin kertoo tarpeesta.

Jos muuten kuitenkin mun la:n päivittäisi. Eli LA muuttui 5.3., kun aiemmin 8.3. Kiitos memmy!

Tyttö- ja poikaolot vaihtelee. Iho on naamassa vähän huonompi kuin viimeksi, tosin viimeksi tytöstä iho oli koko ajan hyvä.



 
Hei, täällä menossa nyt 13+6 ja olen viikon verran kulkenut mammahousuissa :D töissä tietää työkaverit, lähipiirissä pieni valikoitunut porukka. Ja joka hoksaa katsoa mahan seutua, huomaa kyllä.. Minulla huono olo helpottanut, kävin taas ultrassa kun ruskehtavaa vuotoa tulee toisinaan. Ei kuulemma mitään syytä näkyvillä, istukka ei ole etinen eikä mitään muutakaan. Arveli limakalvoissa verisuonten olevan niin pinnassa että vuoto tulee sieltä. Hassua on kun isommat lapset ihmettelee kasvavaa mahaa ja mies hillittömän kokoisia ja painavia rintoja :LOL: väsymys on helpottanut, onneksi.

Ihanaa Louhi, että sulla pieni on pysynyt mukana :love:
 
Ai niin, piti vielä lisäämäni että sain edullisesti äitiysvaatteet huutonetistä ja lisäksi tilasin englantilaisilta nettisivuilta muutaman lisää, niin pärjää mukavasti :) ja joku kertoi yöllisistä vessareissuista; mulla vähintään kerran yössä pitää käydä, parhaina kaksikin kertaa..pidättää ei pysty. .
 
Tervehdys kaikille!
Nyt on sen verran kauan tullut seurailtua taustalla teitä, että on aika liittyä mukaan jutskailuihin. Itsellä on siis viikkoja takana nyt 14+2. Olen 28-vuotias ja meillä on ennestään 3v poika. Asutaan ulkomailla miehen työkomennuksen takia ainakin ensi vuoden lokakuuhun saakka. Oltiin Suomessa kesällä lomalla jolloin tein myös raskaustestin, mutta haluttiin pitää asia salassa tänne "kotiin" asti ja haluttiin myös käydä täällä varmistamassa tyypin olemassaolo ennen kuin kerrotaan kellekään. Edelleen vain muutamat tietävät ja sen takia kynnys kirjoittaa tännekin on kasvanut. Hassua, koska kyse on kuitenkin jo toisesta lapsesta ja moni kuitenkin on meiltä asiaa ihan suoraan kysellyt ja todennut että eikö nyt kannattaisi hankkia se toinen kun mä olen joka tapauksessa kotirouvana täällä. Esikoisestakin kaikki tiesi jo np -ultraan mennessä...

Mulla oli siis reilu 2 viikkoa takaperin niskapoimu-ultra ja huomenna meen lääkäriin kuulemaan yhdistelmäseulan tulokset eli verikokeet + ultra. Täällä käydään yksityisessä sairaalassa lääkärillä kerran kuukaudessa ns. tsekkauksessa ja ultrataan myös sitten samalla. Tämän saman lääkärin olisi sitten tarkoitus olla itse synnytyksessäkin mukana. Aika jännittävää kyllä voin kertoa! Onneksi kieli on englanti niin selviää jotenkin, vaikka se ei itsellä niin vahva olekaan. Joka kerta oppii jotain uutta täytyy tähän vielä todeta, että oli se vaan aika huikeeta nähdä pieni tyyppi ekaa kertaa ultrassa pari viikkoa sitten :love: edellisestä kerrasta on kuitenkin se nelisen vuotta aikaa, on kerenny jo melkein unohtaa et mitä tässä nyt oikeen tapahtuukaan. Esikoinen oli mukana ultrassa kun hänellä ei sillon sattunut olemaan päiväkotipäivä ja mies joutui olemaan töissä. Tunnin kestänyt ultraus on kyllä sittemmin aiheuttanut monen monta kysymystä ja tarinoita kaikille kerrottavaksi. "Käytiin katsomassa kameralla meiän vauvaa, se näkyi tosta mahan läpi ja äitin pippeliin laitettiin semmonen tikku ja sitten kuului kovasti pum pum pum" semmosta. No, jospa ei enempää tulisi näitä kokemuksia hänelle.

Mitäs vielä. Pää tyhjeni yhtäkkiä, mutta kirjoittelen lisää tässä lähipäivinä ja liityn sinne faceenkin tässä kun kerkiän (y)

Eli Tropic/LA 8.3/28/2. Lapsi/Ulkomaat -> en onnistu laittaa punaseks ku kirjotan tabletilla...
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttönen93
Voi kamala näitä oloja :sick:
Onko muilla limakalvojen turvotusta/nenän tukkoisuutta? Miten ootte hoitanu? Mulla ei kosteuttavat suihkeet auta yhtään, eikä sarvikuonostakaan apua ollut. Olo on todella tukala, poskia pakottaa ja yökin tyhjää, kun nielunkin seutu turvoksissa.
Väsymys on jotain aivan hirveää :sleep::sleep:
Tulipas nyt valitettua :) Mekään ei olla kerrottu vielä raskaudesta kavereille/sukulaisille, joten ei voi oikein avautua muualle kuin tänne :(
 
Heippahei ja tervetuloa joukkohon uskaltaneille.

Itsellä oli kanssa niskapoimu ultra eilen ja siellä se pieni viipotti menemään hullua vauhtia. <3 kaikki oli kunnossa ja lokakuussa saan sit kuulla ultran ja seulan tulokset tai soittavat jos jotain on vinossa niin aiemmin. Kaikkea jännää siinä selvisi, sillä rakko täynnä mun maha on ku jalkapallo ja se johtuukin jo kohdusta, joka nousee tosi ylös silloin. Aattelin et on turvotusta. Mahan päältä näkyi tyyppi kyllä ihanasti vaikka kuva oli jotenkin sumea. Oli 4 pvää isompi, mutta ei alettu muuttaa laskettua aikaa.

Olo on ultran takia hyvä, mutta nyt on vaan alkanut menemään ukkeliin hermot. Ehkä tääkin kuuluu raskauteen.

Carriina ja hampaaton 12+4
 
Neppula mulla on nenätukkoisuutta, mutta toistaiseksi olen pärjännyt ihan niistämällä. Yks aamu tuli nenäverenvuotoakin, sekin kai liittyy raskauteen ja runsaampaan verenkiertoon.

Tropic, kiva saada uusia mukaan! Se oli kyllä mahtava tunne nähdä pienen liikkuvan ultrassa!

Päädyin tilaamaan punaisen äitiysmekon mallia muumi, sekä leggingsit ja yhden topin. Jonkun laskostetun mekon vielä haluaisin, mutta näyttää siltä, että joudun ompelemalla sen itse, jos haluan luonnonkuituisen.

Poks: 15+0
 
Ihana miten kultainen vastaanotto, kiitos. :love:

Täällä myös naamassa on pahempi akne kuin teininä koskaan. Tosin oli esikoisestakin ja otan riemumielin jokaisen raskausoireen oksenteluja ja pahoinvointia myöten. Jospa mun pieni niillä kertoo olemassaolostaan.

Paino on noussut vain puolisen kiloa, mutta vatsan turvotus on jäätävää. Olen jo viikko sitten siirtynyt käytännössä katsoen mammahousuihin ja nyt kaivoin kaapeista loputkin äitiysvaatteet käyttöön. Töissä ja suurimmalle osalle lähipiiriä salataan rakenneultraan saakka. Sen verran kova paikka oli edellinen keskenmeno.

Onpa hauska kun on yksi ulkomailla oleva odottaja! Olen lukenut noista erilaisista käytännöistä, mutta niin jännä saada joltakulta ihan omakohtaista kokemusta. :) Tutustutko Tropic tulevaan/tuleviin kätilöihinkin jotka ovat synnytyksessä, vaiko vain lääkäriin? Entä jos lääkäri onkin kipeä? Onko joku esitelty varalääkärinä? Kerran kuussa ultraus kuulostaa luksukselta, mutta vaatiiko se myös luksuskukkaroa? Vauva-lehdessä taisi olla juttu, jossa odottaja lensi aina Suomeen ultrauksiin kun tuli hurjan paljon edullisemmaksi lentolipuista huolimatta.

Tuosta dopplerista, niin voin lämpimästi suositella. Meillä oli jonkin verran haastavuuksia myös esikoisen odotuksesa, jolloin hankin dopplerin. Se on ollut pieni hinta varmistuksesta, että pikkuisella on kaikki hyvin. Huolimatta hankalasta alusta, toivoisin hieman helpompaa (= huolettomampaa) raskautta tällä kertaa. Tosin millään ei ole mitään väliä jos maaliskuussa olisi oma pienoinen sylissä. :love:

Omat tiedot:

*Louhi* / LA 26.3. / - / 2. lapsi / Kätilöopisto
 
Nt-ultrassa käyty, niskaturvotus 1.26, kuinkahan todennäköistä on, että veriseula hälyttää, vaikka turvotusta "normaalisti"? Voisikohan tässä jo hieman huokaista?

Onko muuten muita, joilla myooma kohdussa tai kohdun ulkopuolella? Minulla on kohdun päällä, joten sitä hieman seuraillaan, ainakin seuraavassa ultrassa. Hieman huolettaa, vaikka minulle on sanottu, ettei sen pitäisi haitata.

Finneistä kyseltiin, minulla ei ole superhyvää ihoa ollut koskaan, mutta raskausaikana ihoni voi ehkä normia paremmin.

Ja voi kun itsekin pääsisi kerran kuussa ultraan!
 
Tervetuloa *Louhi* takaisin:)
Ja Tropicille myös tervetuloa!:) Itsekkin olen kiinnostunut kuulemaan miten ulkomailla homma toimii, joten innolla tarinoita odotellen:D

Porukka niistä finneistä jotain höpisi, mulla on aina ollut tosi hyvä iho, mutta tosi kuiva. Elämässäni ehkä ollut 5 finniä ja nytten vissii yrittäis puskea säälittävästi jotai sen tapasta ohtaan, muttaku ne jää sellasiksi hikinäppylöiksi:D

Joo Carriina, sanosin että hormoonit, oon ollu umpirakastunu tuohon ukkoon ja oon kyllä edelleen, mutta voi jee että se osaa olla oikeen yliärsyttävä ja kaikki on väärin ja ja...Voi hormoonit:mad: Ihanaa, että on joku kanssasielu täällä ärsytyshormoonien kanssa :D

Käytiin tuossa neuvolalääkärissä, nytten muuton jälkeen eri paikassa sitten, niin kylläpä on täällä surkeaa toimintaa! Verrattiin Tampereen toimintaan ja laitteisiin, nii täällä ollaan jossakin kivikaudella. Ollaan kuitenkin miehen kanssa ekaa kertaa odottamassa, niin ei kaikesta olla ihan perillä vielä, niin täällä ei ultraaja vaivautunu mitään kertomaan, teki pakollisen ultrauksen nopeasti, puhui hoitajalle ja me jäätiin vähän pihalle koko tilanteesta, piti oikeen erikseen kysyä, että olihan kaikki hyvin ja syke löyty jne. Tampereella kyllä pitivät oikein hyvin meidät molemmat tilanteessa mukana ja kertoi kaiken. Mutta nähtiimpä eloisa asukki:love:

Ja hei kanssa odottajat, joko on osalla tietoa istukan sijainnista? Ja kaikki sitte kovasti huutelee kun rupeaa hipsutuksia tuntumaan:LOL:

Tyttönen ja masuasukki 15+0 POKS
 
Hyviä ultrauutisia kaikilla, ihanaa! On se vaan jotenkin maagista nähdä elämää sielä masussa! Mä odottelen jo innolla rakenneultraa, vaikka siihen on vielä toista kuukautta aikaa. Vähän harkitsen myös omalla kustannuksella tehtävää 3d-ultraa... Esikoisen kanssa kävin vain nämä perusultrat + jonkun kerran äitipolilla ylimääräisessä ultrassa ja nyt mua jotenkin houkuttaisi ajatus nähdä vauva ihan kunnolla... Varsinkin kun tämä lienee (mun iänkin takia) mun viimeinen raskaus. Youtubessahan on vaikka kuinka noita 3d-ultrapätkiä ja ne on kyllä niin ihania. Saas nähdä, raaskinko kuitenkaan rahojani siihen pistää... Onko muilla suunnitelmissa käydä 3d-ultrassa?:)
Mulla tänään 14+3.
 
Moikka! Mukavaa että on kivoja ultra kuulumisia ollut! :) itselläni piti olla keskiviikkona mutta siirtyikin tähän päivään ja juuri tulin kotiin. Kaikki oli kunnossa, sellaista jumppaa pikkuinen veti siellä :) vastasi viikkoja hyvin eli 11+3 näytti :) niskaturvotus oli 1,1 :) muut tulokset viikon päästä mutta hoitaja sanoi että tuskin niissäkään mitään ihmeellistä :) sydän jumpsutti 170 :) mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Ihana kuulla iloisia ultrakuulumisia! Onnittelut kaikille!

Ja tervetuloa takaisin Louhi!

Meillä oli tänään toinen neuvola, kaikki oli hyvin ja kuultiin ekaa kertaa sydänäänet. Pieni itkuhan siinä taas piti tiraurttaa.
Sykkeet oli 155-160. Eikös se korkea syke tyttöön viittaa? Toistaiseksi kaikki poppakonstiennustukset on viitannut tyttöön.


15+1
 
Hei, täällä ilmoittautuisi yksi odottaja. Laskettu aika menee aivan maaliskuun lopulle, nt-ultra on ensi viikolla. Ketjua olen taustalta seurannut alusta asti.
Ennestään minulla on 3-vuotias lapsi ja itsellä ikää 25 vuotta. Nyt siis uuden miehen kanssa lapsi tulossa, miehelle tämä ensimmäinen. Hassua, miten kaikki tuntuukin taas niin oudolta ja uudelta vaikka kuitenkin toinen raskaus jo. :)

Kävin jo 6. viikolla kerrran ultrassa toispuoleisten alavatsakipujen vuoksi. Siinä oli kuitenkin kaikki hyvin näkyi jopa hyvin pienesti syke. Tämä ultra oli myös oman mielenrauhan vuoksi hyvä, koska jostain syystä ensimmäiset viikot siihen asti meni yöt murehtiessa ja pelätessä. Viime raskaudessa en osannut pelätä mitään, kerrottiin monelle jo ennen nt-ultraa, mutta nyt pelottaa mennä ensi viikolla sinne. Entä jos sydän ei enää sykikään tai joku muu on pielessä? Pelkojen vuoksi en ole halunnut kertoa asiasta vielä, ainoastaan siskoni sekä miehensä tietävät, miehen puolelta hänen paras kaverinsa.

Omat haasteensa raskausaikaan aiheuttaa syömishäiriö, johon sairastuin esikoisen syntymän jälkeen. Kun välillä olin lapsen kanssa yksin, paino laski hurjan alas. Sen jälkeen kuvaan astui myös ahmiminen. Uuden onnen löydyttyä tilanne on hieman korjaantunut. Paino onneksi nousi sen verran, että hormonitoiminta normaalistui (kuukautisia ei välillä ollut yli vuoteen) ja raskaus alkoi jopa hieman ajateltua nopeammin. Kuitenkin tuo peikko kummittelee yhä päässäni. Kehon muuttuminen ja painon nousu pelottaa ja ahdistaa, vaikka tiedänkin että kaiken takana on rakkaudella odotettu lapsi. Pelkään myös sitä, että sairaus nostaa päätään synnytyksen jälkeen kun "pitää" päästä raskauskiloista eroon. Ehkä tämä tästä..

Muuten olo alkaa jo hiukan korjaantua, puuta koputtaen sanon. Välillä usea viikko meni oksennellessa ja töissä oli tosi hankalaa, koska puoleen päivään asti tuntui että ei kestä jaloillaan. Pakotin itseni aamupuuron syömisen opetteluun ja nyt alkaa tosiaan olla jo ihmismäinen olo.

Masu alkaa jo turvottelunkin vuoksi olla melkoinen pallo, se vielä näkyy selkeästi koska hoikka olen muuten. Varsinkin iltaisin tuntuu jalkapallolta. Ja mies on innoissaan, koska myös rinnat ovat hyvin turvonneet. :D

Tämä oli hyvinkin omanapainen aloitus, pahoittelut. Palailen asiaan nt-ultran jälkeen, toivottavasti hyvien uutisten kanssa. :)

- Tintti ja möttönen 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi* ja Mama38
Tervetuloa Louhi ja muut uudet, ihanaa :love:! Facebookista kiinnostuneet voi laittaa viestiä mulle, yritän vastailla niihin asap, mutta ihan joka päivä en tänne ehdi kirjautumaan, vaikka juttuja lueskelen.

Mulla töissä tuli kaksi työkaveria kysymään, että olenko raskaana. Eli joo, ilmeisesti maha alkaa jo näkyä ihan muutenkin kuin iltaisin. Tänään kerrottiin myös esikoiselle, joka oli innoissaan. "Olen aina toivonutkin pikkuveljeä!!!" oli kommentti, joten ilmeisesti täällä siis olisi poikatoive ;). Olo onkin muuttunut vähitellen tyttöolosta poikaoloksi, joten saa nähdä.

Hei, joku täällä oli "testannut" sukupuolen aamupissistä ruokasoodan kanssa, mutten enää muista, että kuka. Miten toi testi oikein meni/ tehdään? Kyselee hän, jolla kyllä on maisterin paperit ja ihan uskoa oikeaan lääketieteeseenkin, mutta olisi kiva huviksi testata, kumpi meille on tulossa... (niin siis miten niin kärsimätön?!)
 
  • Tykkää
Reactions: Mama38 ja tsilinut
Jos se testiohje tänne napsahtaa uudestaan niin aion minäkin kokeilla :p Erilainen olotila nyt alkuraskaudessa on vahvistanut tyttöoloa entisestään. Kiinalainen syntymäkalenteri povaa myös tyttöä (aiemmat menneet myös nappiin). Olishan se jännä nähdä, mitä sooda sanoo :ROFLMAO:
 
Kevlarsoul ja tsilinut. Se ruokasoodaan pissijä olin minä :LOL: – itseasiassa oon tehnyt tuon jo kaksi kertaa :ROFLMAO: . Itselläni molemmilla kerroilla hetken pienesti poreili ja sitten tuli vaahto pintaan.
Eli ruokasoodaa kupin pohjalle, pissiä päälle ja katsotaan poreileeko tms. :cool: Jos sooda alkaa poreilemaan ja kuplimaan, luvassa on poika. Jos sooda ei reagoi ollenkaan, luvassa on tyttö. Tässä linkki missä tuosta ainakin, mutta eipä äänestyksen mukaan ole kovin häävisti oikein näyttänyt..
http://kaksplus.fi/threads/raskaana-testaa-ruokasoodalla-vauvan-sukupuoli.2063985/
Joku punakaali-testi tuli vastaan netissä myös, mutta sitä en ole (ainakaan vielä) tehnyt.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: tsilinut
Moi!

Torstaina päästään mekin ultraan :) Kamala miten muilla vikkot vierii, itellä aika matelee. Saa nähä alkaako aika meneen nopeammin ultran jälkeen, kun sitä niin odotan.

Puhuko joku jotain nuhasta? Mulla on nokka vuotanu melkeempä plus testistä asti :/

Joko liikkeitä tunnette? Eilen tuntu jotain, tai sit ilmavaivat karannu ihan uusille reiteille :D

Mammavaatteet om vielä varastossa, aattelin jos viilonloppuna uskaltais sieltä vaatetta ottaa pyykkiin. Vielä en oo tarvinu vaikka housut puristaakin.

Joku puhu istukan paikasta? Eikös se ultrassa selvii :) ite en oo huomannu istukan paikan vaikuttavan liikkeisiin.

Nyt syömään ennenku oksu ehtii tulla! :(

Kyyneltenhymy 13+1
 
Mulla on ainakin nenän tukkoisuutta, etenkin aamuisin.

Liikkeitä mulla ei ensiodottajana taida olla toiveita tuntea vielä viikkoihin. Onneksi neuvolalääkäri on jo reilun parin viikon päästä ja ultra siitä sitten parin viikon päästä, niin saa säännöllisin välein jotain tietoa siitä miten vatsassa voidaan.

Ultraaja ei kommentoinut mitään istukan paikasta, muuta kuin että se oli näkymän tiellä välillä. Pitäisi ehkä katsoa sanotaanko neuvolakortissa tai omakannassa siitä mitään. Olin muuten jotenkin yllättynyt, miten vähän tietoa omakannassa oli.

15+4
 
Hei,

mukavaa alkanutta viikkoa myös mun puolesta.

Liikkeistä pitikin tulla sanomaan että LUULEN, että jotain pientä liikehdintää tässä havainnut. Eilen kun tein ruokaa niin tuntu semmosia pukkauksia (3kpl) vatsan oikealla puolella vähän ylhäällä.. ihan ku jotain vähä pukkailtais siellä. Ja jotain pientä. Muistan että esikoisesta meni tosi pitkälle kun ees tajusin että mitä ne liikkeet onkaan. Uskottelen nyt ainakin itelleni että oli jotain liikkeitä :)

Jos tässä samalla vähän asunnonmetsästystä. Haastetta on löytää sopivan iso mutta kuitenkin sopivan edullinen kämppä. Täällä päin kolmiot (varsinkin uudet) nousee vuokrassa yli 1000e ja ihan siihen ei kyl oo varaa.. Kyllähän tässä kaksiossa menee nelisinkin, mutta mielelläni jo nyt haluisin esikolle oman huoneen. Mulla yks lempparialue mistä toivon ja rukoilen aina vähän väliä että vapautuisi kämppä (mikä saisi olla suuri ihme, koska valmistui asunnot vasta viime vuonna ja kukas sieltä nyt pois haluisi ainakaan noin muuten vaan) koska on kivoja ja sopii meiän budjettiin.. :) Onhan tässä vielä aikaa... ;)

Perjantaina neuvola. Sen voimalla tähän viikkoon..


saraneito ja taitaa olla rv16+0
 
Heipsan kaikille!

Täällä nenä tukossa, mutta johtuu ihan flunssasta. Töissä eivät olleet järin ilahtuneita kun soitin olevani kipeä, mutta minkäs teet kun ei pysty töihin niin ei pysty. Huomenna menen kun tänään ei enää ollut kuumetta.

Mitäs ruokahimoja teillä on? Täällä on pakko saada aamuisin ruispuuroa, mangojogurtit ja vanhat kunnon hölskytyskurkut on ihan parasta mitä tiedän. Mielihalut tosin vaihtelevat lähes viikottain ja aiempi himotus voi olla myöhempi kuvotus. Nuo ovat ilmeisesti nyt just ja tämän viikon must-ruokia. :D

Sen sijaan en voi sietää mitään jauhelihakastikkeita tai intialaista ruokaa. Pussinuudelit ovat tosi yäk myöskin. Jos puoliso vaikka tekee laiskana iltapalana nuudelit, pelkkä haju saa voimaan pahoin. :sick:
 

Yhteistyössä